abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67303196
13 van de 25 gevaarherkenning

5 van de 40 theorie shit.

gevaarherkenning is wel wat pittiger dan datgeen wat je krijgt bij vekabest. Mja je mag 13 fout hebben dus dat is niet zo lastig.
pi_67312724
Binnenkort moet ik maar een theorieboek halen!
Wat is echt een goed boek? Vekabest dus? Of ook andere? ANWB boeken?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67313949
quote:
Op maandag 23 maart 2009 01:18 schreef Sjibble het volgende:
Binnenkort moet ik maar een theorieboek halen!
Wat is echt een goed boek? Vekabest dus? Of ook andere? ANWB boeken?
Vekabest is wat ik hoor van de meeste mensen toch wel het beste boek
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67313992
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:32 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Ze zijn dus te downloaden?? Kut man heb ik 6 euro betaald
Ik heb me scooter gefaald (1ste x) doordat ik ook een ''boekje uit 2004 had, toen was het 2006''
daar reden ze nog met paard en wagen volgens mij want had 15 fout op theorie.

Met de CD van verkabest ben ik de keer erop voor scooter geslaagd met 3 fout dus wil dat nu weer gebruiken om te leren,, PM me anders even

grtz

BrandBier
Dat heeft dan niks met een boek van twee jaar oud te maken als je negen fouten te veel haalt.

Tips voor rijlessen;
-Luister naar je instructeur
-Accepteer je fouten, zo leer je er pas wat van
-Ga je niet teveel inlezen in wat je wel en niet doen, de praktijk is de beste leermeester (anders zit je in je hoofd met "ooh nu volgens de theorie wat gas erbij etc., is gewoon zoiets als fietsen wat je door moet krijgen)
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67314415
quote:
Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:
-In een auto van paps / mams te lessen stiekem heeft weinig nut, is een compleet andere auto, andere afstelling een ander formaat. Dus inparkeren en rijden is heel anders dan je lesauto.
Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
pi_67315907
Om de praktijk maak ik me in algemeen niet zo zorgen om,
maar de theorie wel.
Heb vaker best veel fouten met gevaarherkenning.
BV: Komt een paard en ruiter aan, je rijd 40, moet je remmen, gas loslaten, niets? Ja ik zou er gewoon met 40 langsgaan, maar nee je moet remmen. Vind het vaker echter moeilijk in te schatten maargoed.
pi_67316024
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
Ik heb het in 30 minuten helemaal geleerd
Dus wat schiet je ermee op? Een halve les?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67316176
Tja moet ook maar eens beginnen met leren, maar toen mijn vriendin theorie aan het leren was, bleek gevaarherkenning wel moeilijk; als ik het niet weet zal ik altijd remmen gokken tenzij er een auto achter je zit....
pi_67316230
Dat is het probleem juist zatoichi, het is ook milieu gezien beter om gas los te laten,
maar vaak is dat niet genoeg en vaak is dat juist net iets beter.

ik ga straks weer oefenen..
pi_67318337
quote:
Op maandag 23 maart 2009 07:58 schreef rene90 het volgende:

[knip]
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.

Het enige verschil om zelf te lessen in auto van iemand anders is dat er niet iemand naast je zit die je kan "helpen".. I guess
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_67320577
Geslaagd voor praktijk
pi_67320598
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:33 schreef Qunix het volgende:
Geslaagd voor praktijk
Gefeliciteerd!!!
-- Albert Einstein
pi_67321016
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:
Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.
Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.

Waarom ga je niet afrijden in dezelfde auto? Ik vind het zeer onverstandig.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67321509
quote:
Geslaagd voor praktijk
PROFICIAT MAN
pi_67328474
quote:
Geslaagd voor praktijk
Feli, hoeveelste keer was het?

vertel is wat meer
pi_67329178
Morgen 13:05 m'n tweede praktijkexamen. Net nog ff een les gehad en dat ging gewoon ontzettend goed.

We gaan er weer voor, hoop dat ik morgen dit bericht kan quoten met een dikke juichende smiley.

Vorige keer faalde ik toch wel een beetje met m'n examen, niet dik gezakt, maar wel een optelsom van wat stomme foutjes.
pi_67332066
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:33 schreef xminator het volgende:

[..]

Feli, hoeveelste keer was het?

vertel is wat meer
2e keer...

Had ook een TTT gedaan. (totaal 3x dus)

Vorige keer kreeg ik een smoes dat ik meer vooruit moest kijken. Maar die kwal zat totaal gedesinteresseerd in de auto. Nu had ik hem ook weer en nu was hij wel wakker... check [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 110

Maar goed... Ik ben er vanaf
pi_67334596
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zeker wel, een grote auto kost gemiddeld 6 lessen meer. Vraag maar na aan je instructeur.

Waarom ga je niet afrijden in dezelfde auto? Ik vind het zeer onverstandig.
Afrijden in dezelfde auto ?
Je weet van te voren toch niet wat voor auto je krijgt om in afterijden?
-- Albert Einstein
pi_67335112
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:48 schreef m3nster het volgende:

[..]

Afrijden in dezelfde auto ?
Je weet van te voren toch niet wat voor auto je krijgt om in afterijden?
Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...

Wel veel tijd er tussen Qunix.
pi_67335336
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:01 schreef xminator het volgende:

[..]

Je rijd gewoon in de auto waarin je lest af...

Wel veel tijd er tussen Qunix.
Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik iets
-- Albert Einstein
pi_67335772
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:07 schreef m3nster het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan? 't CBR heeft toch eigen auto's? Of mis ik iets
Je mist denk ik wat
Je gaat gewoon in je lesauto afrijden. Dat is ook wel zo fijn.

Morgen ga ik de stop oefenen die je op het examen krijgt. Maar ik begrijp totaal niet wat dat is. Iemand die de stop oefening wat zegt? Ik heb al 16 lessen gehad, dus stoppen kan ik wel. En ook bochtje achteruit morgen voor het eerst. Zal wel weer wat worden, dat achteruitrijden lukt mij niet zo denderend (achteruit inparkeren dan). Maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Heb er verder wel weer zin in, het gaat elke week beter.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67337052
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:19 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je mist denk ik wat
Je gaat gewoon in je lesauto afrijden. Dat is ook wel zo fijn.

Morgen ga ik de stop oefenen die je op het examen krijgt. Maar ik begrijp totaal niet wat dat is. Iemand die de stop oefening wat zegt? Ik heb al 16 lessen gehad, dus stoppen kan ik wel. En ook bochtje achteruit morgen voor het eerst. Zal wel weer wat worden, dat achteruitrijden lukt mij niet zo denderend (achteruit inparkeren dan). Maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Heb er verder wel weer zin in, het gaat elke week beter.
De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.

Laat iemand mij verbeteren als ik het fout heb
-- Albert Einstein
  maandag 23 maart 2009 @ 20:58:50 #148
229513 Blurred86
Live Positive
pi_67337363
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:51 schreef m3nster het volgende:

[..]

De stopoefening is zoals het luid. De examinator zegt dat je de stop oefening moet doen, dan aan jouw de taak de auto te stoppen op een veilige manier achter een andere auto, zodat je wel weer weg kan rijden...maar ook veilig kan uitstappen en bijvoorbeeld een pakketje kan afleveren.

Laat iemand mij verbeteren als ik het fout heb
Je moet achter een 'obstakel' stoppen, dus niet perse achter een auto. Als je die opdracht krijgt moet je in de straat waar je in rijdt de auto even ergens achter (boompje, stoeprandje, geparkeerde auto, maakt niet uit wat) stop zetten en dan weer wegrijden.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_67337628
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Het is de bedoeling zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om vervolgens in een keer weg te kunnen rijden, om te laten zien dat je bijvoorbeeld inzicht hebt in de lengte etc van de neus.
pi_67343524
Me theorie oefen examens verlopen steeds beter, ben uiteindelijk nu 2x geslaagd.
Ook de gevaarherkenningsituaties begin ik door te krijgen maar blijven lastig..
Heb er vertrouwen in

gr

BrandBier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')