abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67344155
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:25 schreef m3nster het volgende:

[..]

Ik les in een grote auto (formaat bmw x5) en het afrijden zal straks gaan in een polo ofzo, dus het formaat waarin je het leert doet volgens mij niet echt ertoe.

Het enige verschil om zelf te lessen in auto van iemand anders is dat er niet iemand naast je zit die je kan "helpen".. I guess
Ik ben van mening dat het zeker veel scheelt als je in een ander formaat auto rijdt. Als je lest in een auto leer je die kennen. Je weet op den duur je wegligging en hoeft niet meer in de spiegels continue te kijken om te weten of je recht op de weg zit. Als voorbeeld; thuis rijd ik in een renault twingo van mijn zus. Sinds kort rijd ik in de volvo v70 van mijn pa die 30 cm breder is en 110 cm langer. Met inparkeren, wegligging en dergelijke is dat toch opeens heel anders dan.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:06 schreef Nouwk het volgende:
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal. Het is de bedoeling zo kort mogelijk achter een ander voertuig stoppen om vervolgens in een keer weg te kunnen rijden, om te laten zien dat je bijvoorbeeld inzicht hebt in de lengte etc van de neus.
Is wat ze gewoon noemen
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar de basis is hetszelfde; dus als je een eerste les in een andere auto kan doen, scheelt dat toch weer enkele lessen. Koppeling, versnelling enz.
De basis is wel hetzelfde, alleen bij mijn 2e lesauto (na 20 lessen had mijn instructrice een nieuwe auto gekocht) lag de koppeling een stuk zwaarder, en een stuk lager. Dat was zeker weer even wennen om het weer goed op elkaar af te stemmen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67346259
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:01 schreef xminator het volgende:
Wel veel tijd er tussen Qunix.
CBR gaat dat veranderen (de aanvraaging voor examens voor rijinstructeurs) als ze echt goed zijn lossen ze het probleem op en anders duurt het nog langer...
pi_67346309
Phoe, zometeen 4 uur les, achter elkaar.. Wish me luck
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_67353410
Zo, les 17 en 18 zitten erop. Ik was vergeten het overzichtspapiertje aan mijn instructeur te geven, dus geen stop oefening en achteruitrijden. Wel paar keer diverse parkeeroefeningen gehad (bij benzinepomp en bij een ah) en ook met tom tom stukje gereden. Daarnaast orientatiepunt oefening gehad (dat was lastig, ik kende de weg in dat deel van de stad niet goed en vergat een afslag op soort snelweg en reed dus per ongeluk de stad uit haha).

Verder ging het prima. Hij gaat examen aanvragen voor mij, nog 10 lessen ongeveer en ik ben klaar !!!

Harde tegenwind zeg, bij het inhalen van een vrachtauto vloog in bijna de middenberm in. Maakte het wel spannend

[ Bericht 16% gewijzigd door Kahlen op 24-03-2009 12:36:06 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67353715
Orientatiepunt opdrachten worden toch niet meer afgenomen?
Top 5 China producten
pi_67353969
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:41 schreef rene90 het volgende:
Orientatiepunt opdrachten worden toch niet meer afgenomen?
niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67354049
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

niet met vaste punten, wel met wisselende punten volgens mij. Althans dat begreep ik. In de tom tom stonden de vaste punten, maar die werden niet meer gebruikt vertelde hij. Maar ze kunnen volgens mij nog wel zeggen: ga naar die kerktoren of rijd maar terug naar het CBR.
Maar dan krijg je wel een adres om gewoon op TOM TOM te rijden? Ze hadden juist die orientatiepunten afgeschaft (of dat gebeurd nog) omdat je dan te veel kan oefenen of iets. Maar ik kom zelf niet uit de stad waar ik moest afrijden, dus zou begot niet weten hoe ik bij "die kerktoren" kom
Top 5 China producten
pi_67354471
om even terug te komen op de stop opdracht, heb net 4uur les gehad, dit uiteraard gevraagd aan de instructeur,

hij melde mij dat de stop opdracht achter een opstakel moet zijn, dit hoeft niet per se een auto te zijn het mag van alles zijn.

Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.

Pff morgen nog 4uur en dan donderdag examen.

Het afrijden geschied wel in de lesauto, dat is makkelijk aangezien je die auto kent, zoals hier al vaker werd voorgedragen.
-- Albert Einstein
pi_67355771
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
Achter een auto is alleen makkelijk omdat je dan een betere indruk hebt van de ruimte aangezien je je ruimte inzicht kan orionteren met behulp van de auto voor je.
Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggen

Duur weekje vor je m3nster! 8 lessen + examen, toch snel 500 euro.
pi_67358318
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:54 schreef Alec690 het volgende:
Morgen 13:05 m'n tweede praktijkexamen. Net nog ff een les gehad en dat ging gewoon ontzettend goed.

We gaan er weer voor, hoop dat ik morgen dit bericht kan quoten met een dikke juichende smiley.

Vorige keer faalde ik toch wel een beetje met m'n examen, niet dik gezakt, maar wel een optelsom van wat stomme foutjes.
GESLAAGD!!!
pi_67359236
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:57 schreef Alec690 het volgende:

[..]

GESLAAGD!!!
Gefeliciteerd

Hoe ging het?
pi_67361594
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:39 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Dat soort dingen zegt mijn instructeur ook altijd en dan begrijp ik er echt niks van, maar dat zal wel aan mij liggen

Duur weekje vor je m3nster! 8 lessen + examen, toch snel 500 euro.
Ik snap het wel, want als je de bumper van de auto voor je nog net kan zien sta je good!

Het wordt pas een duur weekje als ik zak donderdag, maar dat hoop ik niet..al ging vandaag niet alles goed. Ik moet leren rijden als een oud wijf..
-- Albert Einstein
pi_67364088
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:23 schreef xminator het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Hoe ging het?
Zo, gelijk maar even naar het gemeentehuis geweest.

Het ging de eerste 25 minuten super. Eigenlijk gewoon foutloos, geen opmerking gehad van de examinator. Op het eind, weer onderweg naar het CBR-kantoor, wel een foutje gemaakt. Ik schoot voor een vrachtwagen, terwijl ik beter even had kunnen wachten. Ik had dit wel gelijk door, dus reageerde met een flinke stoot gas.

Aangezien ik de overige tijd erg sterk had gereden gaf de examinator mij toch mijn rijbewijs. (Overigens dezelfde examinator die mij vorige keer heeft laten zakken. )
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:58:07 #164
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_67364609
Gefeliciteerd Alec690!

Zo, net mijn eerste dubbele les bij de nieuwe rijschool gehad waar ik naar ben overgeplaatst omdat mijn vorige instructeur een burn out heeft. Weer een andere auto en een heel ander type rij-instructeur, toch wel een stuk relaxter dan mijn vorige leraar. Vanaf nu heb ik ook steeds blokuren.
Hij legt de dingen goed uit en werkt met het rijden in de lessen vanuit het CBR-gebouw. Dus ik rij dan naar het CBR toe en van daaruit rij ik dan verschillende routes. Vandaag ook voor de eerste keer met navigatie gereden en een clusteropdracht gehad, dat ging best wel goed.
Voertuigbeheersing en dergelijke is perfect zei hij, alleen moeten we nog werken aan het kijken (daar was ik bij de vorige rijschool pas mee begonnen) en nog wat andere dingetjes (bijvoorbeeld meer initiatief nemen). Zo heb ik bijvoorbeeld de gewoonte om, als er op een weg geen middenas is en ik naar links een straat in moet, ik voor mezelf een denkbeeldige middenas plaats op de weg om daar dan tegenaan stop te gaan staan, maar ik moet dan eigenlijk gewoon op mijn eigen helft blijven.
The Police 08-06-2008
pi_67365260
Nu wil ik wel in het lijstje met geslaagden natuurlijk!
pi_67365469
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef m3nster het volgende:
om even terug te komen op de stop opdracht, heb net 4uur les gehad, dit uiteraard gevraagd aan de instructeur,

hij melde mij dat de stop opdracht achter een opstakel moet zijn, dit hoeft niet per se een auto te zijn het mag van alles zijn.

Pff morgen nog 4uur en dan donderdag examen.

Het afrijden geschied wel in de lesauto, dat is makkelijk aangezien je die auto kent, zoals hier al vaker werd voorgedragen.
Op de website van het CBR staat toch echt 'voertuig' vermeld hoor!
pi_67367974
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:40 schreef Alec690 het volgende:
Ik schoot voor een vrachtwagen, terwijl ik beter even had kunnen wachten. Ik had dit wel gelijk door, dus reageerde met een flinke stoot gas.
Vind ik prima, maar mijn instructeur zat er ook over te zeuren. Ik ging te snel over rotondes heen en hij kon het niet zien. Ik merkte gelijk op: je hoeft ook niet te kijken, heb ik al gedaan

Eerst kijk je niet goed, daarna ga je goed kijken en mag je weer niet te snel. Je moet inderdaad leren rijden als een oud wijf op die kruispunten en rotondes, na het examen mag je gelukkig zonder gezeur gaan rijden.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:58 schreef YPrue het volgende:
Voertuigbeheersing en dergelijke is perfect zei hij, alleen moeten we nog werken aan het kijken (daar was ik bij de vorige rijschool pas mee begonnen) en nog wat andere dingetjes (bijvoorbeeld meer initiatief nemen).
Dat kijken is verdomde lastig. Ik werd er soms gek van. Heeft ongeveer 3 x 2 uren gekost voordat het relaxed ging bij mij, maar mijn voertuigbeheersing was nog niet denderend toen. Dus misschien heb je het sneller onder de knie. Het rijden wordt trouwens een stuk leuker als het kijken goed gaat, de truuk is om nooit stil te staan, dus zo te rijden dat je altijd blijft rollen en dat is soms lastig (bij rotondes).
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:03:41 #168
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67387925
Ik heb woensdag examen en ben verdomde zenuwachtig.
Iemand nog tips?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_67387986
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:03 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb woensdag examen en ben verdomde zenuwachtig.
Iemand nog tips?
niet zenuwachtig zijn

je moet het maar zo zien, als je examen mag doen, dan ben je er klaar voor en als je dus normaal gaat rijden is het examen in the pocket. En die zenuwachtigheid verlies je wel als je ervoor 2 uurtjes even gaat rijden met je instructeur.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:08:10 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67388076
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:05 schreef Kahlen het volgende:

[..]

niet zenuwachtig zijn

je moet het maar zo zien, als je examen mag doen, dan ben je er klaar voor en als je dus normaal gaat rijden is het examen in the pocket. En die zenuwachtigheid verlies je wel als je ervoor 2 uurtjes even gaat rijden met je instructeur.
Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.
Bij m`n ttt was ik dus van de zenuwen m`n gordel vergeten om te doen, verder moest ik toen nog wat meer letten op het kijken.
Naar mijn idee is dat wel beter geworden.
pi_67389399
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb nu al 3 weken niet gereden omdat m`n instructeur iedere keer afzegt, nu gaan we dus vrijdag 3 uurtjes en zaterdag 3 uurtjes rijden en dan voor het examen nog een uurtje.
Bij m`n ttt was ik dus van de zenuwen m`n gordel vergeten om te doen, verder moest ik toen nog wat meer letten op het kijken.
Naar mijn idee is dat wel beter geworden.
Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..

Wanneer doe je examen??
-- Albert Einstein
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:52:16 #172
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67389440
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:50 schreef m3nster het volgende:

[..]

Lekker dan dat hij steeds afzegt.. Pff! Die van mij is geen haar beter.. die liet gewoon een maand lang niks van zich horen, om ineens te bellen en te zeggen dat ik volgende week examen kon doen.. en dat ik dan voor dat ik het examen doe ook nog maar even 80% van de lessen doe..

Wanneer doe je examen??
Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijk

Raar dat zo iemand niks van zich laat horen, die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
pi_67389915
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb op woensdag 1 april examen in Harderwijk

Raar dat zo iemand niks van zich laat horen, die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!
-- Albert Einstein
pi_67390029
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
die van mij die belt gewoon een uur tot zelfs 15 minuten voor de les op dat hij niet komt .
Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtend

Lag er teveel sneeuw. Volgende keer mag hij een kwartier van te voren afbellen, ben niet zo'n ochtendmensje
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:18:07 #175
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_67390252
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Is de reden dat ik bij 3 rijscholen weg ben gegaan. Gelukkig heb ik nu een goede. Hij heeft 1 keer afgebeld, uur van te voren, dus om 06:00 in de ochtend

Lag er teveel sneeuw. Volgende keer mag hij een kwartier van te voren afbellen, ben niet zo'n ochtendmensje
Zullen we ruilen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')