\quote:Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de gok nemen
Maarja, het is wel 30 euro die je weggooit als je niet slaagt en dat is toch zonde.
Dat is altijd zo (ook bij examen als je geen TTT doet).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik mocht op mijn TTT zelf bepalen hoe ik wou parkeren en hoe ik zou keren. Uiteraard heb ik hem gewoon vooruit geparkeerd en draaien heb ik gedaan door middel van een bocht achteruit.
Hellingproef!quote:Ik ga volgens mij volgende week ook een parkeergarage doen, hebben jullie dat ook in de les? Lijkt me best lastig, al die smalle gangen daar en ook steile hellingen....
Verstandige plek om het te oefenen, een drukke parkeergaragequote:
Ze moeten je gewoon precies op de kaart kunnen laten zien waar dat ligt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:34 schreef Nouwk het volgende:
Wij oefenen het gewoon op een grote bult hier in de buurt, maar het komt zo vaak voor, op elke straathoek haast wel dat je het eigenlijk altijd wel oefent. Ik vind een 'gewone' bocht achteruit anders niet zo moeilijker, beter te zien dan keren via een (hoge) uitrit met stoepranden etc die ik niet altijd kan zien (gelukkig onthoud ik het altijd ongeveer qua afstand en dan komt het wel goed, maar dat maakt het niet altijd makkelijker). Bijzondere manoevres zijn het makkelijkste, dat scheelt weer op het examen dat dat iig wel goed zal gaan. Verkeersplein vond ik de eerste keren wat lastig, vooral met al die drukte en niemand die weet waar hij heen moet en maar switchen blijft. Gelukkig gaat dat soepel nu, dat zit er toch altijd weer in bij een examen hier. Ver vooruitkijken is ook zoiets wat ik echt merk dat ik train, maar toch denk ik nog wel eens van HUH?! wtf hoe loopt dit, maar ik ken mijn examenplaats dan ook niet, helaas, dat maakt het soms toch nog wat lastig. Zo ben ik drie keer op zoek geweest naar het belastingkantoor, wist echt niet waar dat ding stond :/
Oei, dat is een tegenvaller!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef YPrue het volgende:
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn rijschool. De instructeur die ik heb is ziek en komt ook niet meer terug.De rijschool kan alle mensen van woensdag en donderdag (de dagen waarop mijn instructeur lesgaf) geen les meer geven. Ik word nu naar een andere rijschool in de buurt overgeplaatst die mijn eigenlijke rijschool al vaker heeft geholpen. En hij zou met de nieuwe rijschool afspreken dat ik voor dezelfde prijs kan blijven rijden als dat ik nu doe. Ik ben eens benieuwd.
Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef Nouwk het volgende:
Dat vind ik dus ook, mijn rijschool gebruikt geen tomtom dus je moet ongeveer onthouden waar het zit in de buurt en dan rijd je een eind weg links rechts links rechts etc en dan moet je maar ongeveer terug kunnen komen :/ Super onhandig, ik zei al, ik neem gewoon een kaart mee hoor oid, maar dat was dan niet de bedoeling. 't was ook trouwens neit per se de bedoeling dat je het vond, ook zo'n onzin
Ik les in Zwolle! Ken er wel wat, maar niet zo heel veel. Maar bepaalde richtingen gaan ze nooit op, blijven wel in de stad. Richting Meppel bijvoorbeeld snelweg wel, want daar kun je snel af, maar richting Kampen moet je erg ver rijden, dus dat doen ze nooit etc! Maargoed, ik ga gewoon een zondag rondjes rijden in Zwolle en dan komt het wel goedquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Mogen de examinatoren ook echt flink uit je buurt gaan?
Want ik ben namelijk pizzacourier in mijn buurt, en wij hebben een gigantisch bezorggebied dus ik ken letterlijk elke straat die ik maar zie en ken dus elke bocht en drempel. Dat moet ik maar geheim houden dan?
Gewoon bij het stoplicht je raampje opendraaien en vragen waar het zwembad ongeveer ligt.
Maar het zal er wel mee te maken hebben het zelf te kunnen vinden. Als je dan ook weet waar het ongeveer ligt en je hebt een beetje instinct dan kost het alleen tijd het te vinden.
Waar les je?
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Frankii het volgende:
Op mijn TTT kreeg ik een nieuwe opdracht. Op een gegeven moment reden we over een heuveltje en daardoor zag je in de verte een flat uit de bomen steken. Toen zei hij, ''probeer daar maar te komen''. Lijkt me toch veel chiller dan clusteropdracht.
Kwestie van bepalen tot waar je de borden kan volgen en waar je zelf de route moet volgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
Dat mag dus niet op je examen he, dan rijd je alsnog een 'voorbepaalde' route. Tis gewoon de bedoeling dat je of ergens heen rijdt, er volgens een heel eind vanaf rijdt en vervolgens maar terug moet rijden, of dat ze zeggen 'zie je in de verte..' of tot slot 'weet je waar..'. Geen hulpmiddelen gebruiken, dat zijn weer andere onderdelen. Ik vind het maar beetje stom, ik zou gewoon stoppen en even vragen, als een echte vrouw zijnde. Mannen zijn daar te koppig voor dus die hebben dit vast bedacht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:58 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop ook op zoiets. Ik vind het maar moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen (dus autorijden en een route onthouden). Als je straks zelf gaat rijden ga je ook niet een route uit je hoofd leren, maar ga je ook gewoon zelf kijken of je er kan komen lijkt mij (of je gebruikt een tom tom of kaart als je er niet uitkomt).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |