abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67063955
Volgende week dinsdag 2e keer afrijden. We zien het wel weer.
pi_67070271
Foutje
pi_67070327
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:31 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.
Het is niet de bedoeling dat als je 1x in een wat grotere auto rijdt, je een fietser platrijdt, dan maar wat meer lessen.
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..

Gisteren met m'n vader naast me op een industrieterrein gereden (Corolla). Alles ging perfect, file parkeren (tussen denkbeeldige obstakels), niet afgeslagen - wat een boutkoppeling heeft die Corolla - en voor de rest geprobeerd 'file te rijden', dus langzaam opkomen tot lage snelheid en weer afremmen/gas los , telkens weer. Dat is toch wel 't moeilijkst qua koppelingbeheersing, dus erg blij dat ik 't nu al leer. Scheelt me weer wat lessen

Corolla heeft een ontzettend hoog en vaag aangrijpingspunt (itt Opel Corsa waar ik ook in heb gereden), en de snelheid vertraagd echt heeeeel langzaam wanneer je het gas loslaat. Vereist nogal veel anticiperen, vroeg gas los laten anders moet je constant remmen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bhuddy op 15-03-2009 14:59:48 ]
pi_67072142
Ik moet 1 april voor de 2e keer afrijden. Ik heb sinds 15 februari al niet meer geleden. Ik ga morgen bellen om een afspraak te maken voor een rijles. Ik moest van m'n instructeur namelijk in half maart bellen voor lessen.
Alleen nu weet ik niet hoeveel lessen ik moet nemen. En ik heb al een tijdje niet meer gereden, dus ik weet niet of ik het weer snel op kan pakken. Heeft iemand advies voor mij?
pi_67072284
Ik zou een stuk of 2/3 lessen nemen om alles weer even op te frissen
pi_67072312
quote:
[b]Op zondag 15 maart 2009 14:54 schreef Bhuddy het volgende:[b/]
Ik haal m'n rijbewijs liever snel (sneller = goedkoper) dan dat ik meer lessen nodig heb omdat ik zonodig in een grote auto moet kunnen rijden. Dat leer ik dan nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald wel met m'n vader naast me ofzo, kost me iig geen geld meer..
Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67072445
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet, verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Indeed, auto rijden heb je al binnen een paar lessen onder de knie.
Het toepassen van de regels e.d. neemt tijd in beslag.
pi_67072449
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:54 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ga nu eerst maar eens lessen nemen ipv steeds te verkondigen dat je zo goedkoop uit bent. Je doet net alsof je het zo kan, maar filerijden of inparkeren is het moeilijke niet,
Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoor

Verkeersinzicht is in een grote auto niet veel anders dan een kleine auto, alleen de omgang met zo'n forse machine moet je leren. Daarom leg ik mijn examen liever af in een kleine auto.
quote:
verkeersinzicht gaat het om en dat leer je niet van je vader die naast je zit.
Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.

Maar goed, tegen de tijd dat ik m'n lessen heb zal ik de vorderingen hier wel plaatsen

[ Bericht 8% gewijzigd door Bhuddy op 15-03-2009 16:09:08 ]
  zondag 15 maart 2009 @ 17:45:22 #59
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076001
Ik zeg al ruim een jaar tegen mezelf dat ik eens moet beginnen aan lessen, en dat ik dat ook binnenkort ga doen... Maar ben iedere keer toch te zenuwachtig om überhaupt die eerste stap te zetten

Mensen die zich hier in herken(ne)(de)n?
AFC AJAX
pi_67076089
Nee, je bent gewoon een pussy
  zondag 15 maart 2009 @ 17:52:13 #61
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076187
Oh...

Nou bedankt, gelukkig weet ik dat nu
AFC AJAX
pi_67076214
Oftewel gewoon doen.

Je bent toch geen wijf dat je op je 20e gaat beginnen met lessen
  zondag 15 maart 2009 @ 17:57:43 #63
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67076372
Ken mensen die het nog na hun 30ste hebben gehaald
AFC AJAX
pi_67077901
Mijn rijinstructeur heeft ook een vrouw van 64 hoor die rijlest
pi_67091244
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:57 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik bespaar gewoon lessen op die basistechnieken, en op het feit dat het makkelijker is om in een kleine auto te lessen dan een grote. Ik snap echt wel dat in verkeersinzicht de meeste tijd zit hoor

Verkeersinzicht is in een grote auto niet veel anders dan een kleine auto, alleen de omgang met zo'n forse machine moet je leren. Daarom leg ik mijn examen liever af in een kleine auto.
[..]

Dat m'n pa nu al loopt te roepen waar ik op moet letten tijdens het rijden zal toch zeker wel helpen? Onbewust kijk ik nu al mee met m'n vader in spiegels, wat de gevolgen zijn van wat m'n pa doet met de auto. Ik denk dat ik daar zeker wat aan heb tijdens de lessen.

Maar goed, tegen de tijd dat ik m'n lessen heb zal ik de vorderingen hier wel plaatsen

Nou, de basistechnieken heb ik in 3 kwartier geleerd
Meekijken was ook handig bij mijn oom. Bleek na een lesje dat al mijn fouten ook zijn fouten waren
En ik kon het ook zo goed op een parkeerplaats, tot je in het verkeer overal op moet letten. Dan valt je basis ook even flink tegen. En wat je pa zal roepen, zal je instructeur ook roepen. Spiegelkijken kan ook iedereen wel. Maar combineer dat eens met de andere handelingen die je moet verrichten
Ik weet niet of je al les hebt gehad. Maar het valt soms vies tegen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67091256
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:45 schreef msnk het volgende:
Ik zeg al ruim een jaar tegen mezelf dat ik eens moet beginnen aan lessen, en dat ik dat ook binnenkort ga doen... Maar ben iedere keer toch te zenuwachtig om überhaupt die eerste stap te zetten

Mensen die zich hier in herken(ne)(de)n?
Ja

Ik zei een jaar lang tegen mezelf dat ik mijn rijbewijs wel op mijn 20ste of 21ste haal als ik een redelijke baan heb.
Ik ben net 18 en na een proefles heb ik besloten dat ding voor de zomer te halen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67097746
donderdag theorie waarom geven ze dit nou niet gewoon gratis weg
JA!
pi_67097997
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:10 schreef Rensjebree het volgende:
donderdag theorie waarom geven ze dit nou niet gewoon gratis weg
Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?
pi_67098155
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Hoe heb je geleerd? Hoe gaan de oefen theorie examens ?
Ik heb een tijdje theorie les gehad, (was gratis)
Ik ga het wel halen
JA!
pi_67098184
Heb je al toetsen gemaakt? Zoja hoeveel fouten?
pi_67098318
Ik heb net het praktijkboek van Verjo doorgenomen, echt een aanrader als je liever van papier leert dan van een instructeur naast je. Vooral de speciale verrichtingen staan erg goed uitgelegd. Werkt voor mij goed, die instructeur legt het ook wel uit, maar ik vergeet steeds wat hij zegt omdat ik niet kan rijden en tegeiljk kan luisteren (althans dat vermoed ik). Dat moet ook eens beter gaan, straks kan ik niet rijden met anderen in de auto omdat ik dan afgeleid ben
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67098386
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:27 schreef xminator het volgende:
Heb je al toetsen gemaakt? Zoja hoeveel fouten?
ja, meestal 3/5 fout
JA!
pi_67098851
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:37 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

ja, meestal 3/5 fout
Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.
pi_67099201
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:56 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je moet zorgen dat je 2 tot 3 vragen fout hebt, dan haal je zeker het theorie examen. 5 fouten is riskant, je kent het nog niet goed genoeg en met wat pech mag je opnieuw.

mm oke, zal er nog even aan werken
JA!
pi_67100543
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:10 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

mm oke, zal er nog even aan werken
Je kan natuurlijk ook de gok nemen
Maarja, het is wel 30 euro die je weggooit als je niet slaagt en dat is toch zonde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')