abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67008726
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:31 schreef Sjibble het volgende:
@ Kahlen, Namaah

Kijk dat bedoel ik dus . 2 verschillende perspectieven.
Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijden
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67009054
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:38 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je kan alvast met de theorie beginnen (te leren dan) en het examen doen als je wat lessen gehad hebt. Met die inzichtsvragen die je nu krijgt is het wel handig dat je wat rijervaring hebt opgedaan. Maar je moet niet een instructeur heben die de hele tijd vraagt of je het nu al gehaald hebt omdat je anders niet beter kan worden met rijden
Ervaring? Met zo'n vent naast je zoals jij hebt wordt je sowieso niet beter van. Maar weet je zeker dat je in dezelfde auto af zal rijden als waar je nu in rijdt? Anders kan je net zo goed een andere instructeur nemen .
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67009386
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:49 schreef Sjibble het volgende:
Ervaring? Met zo'n vent naast je zoals jij hebt wordt je sowieso niet beter van. Maar weet je zeker dat je in dezelfde auto af zal rijden als waar je nu in rijdt? Anders kan je net zo goed een andere instructeur nemen .
Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ik
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67009773
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 14:58 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik blijf eerst wel bij deze vent rijden, maar ik hoop dat hij wat relaxter gaat doen. Ik ga wel gewoon mijn mond houden de volgende keer en nergens meer tegenin. Althans dat is het voornemen. En als hij ook zijn best doet komt het wel goed. Alleen weet ik niet wat hij er nu van gaat vinden dat ik geklaagd heb over zijn boosheid. Ik ken mensen die daar niet mee overweg kunnen, maar deze man is al meer dan 20 jaar instructeur en ik neem toch aan dat ik niet zijn meest lastige klant ben? Althans dat hoop ik
Hij had gewoon direct moeten zeggen dat hem de argumenten niet aanstonden. Dus het is gewoon zijn probleem .

Ouwe knarren... Mocht ik een keer van de buurman de compressor lenen om zand dat tussen mn brommer zat weg te blazen. Ik heb nog gezegd dat ik er niet mee door wil gaan als ik hun stoor. 5 minuten later vroeg ik toch nog een keer of het echt niet tot last is. "Welnee man, ik hoor het bijna niet. Ga maar gerust door." Maar wel de volgende dag op mijn kop krijgen van mijn ouders omdat de buurman last had van de compressor
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:19:48 #30
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_67017876
net nmr 8 gehad. Rijinstructeur had de lesauto kapot gereden en kwam met een reserve, een huge toyota. In het begin even wennen maar hij reed verdomd lekker. Les ging ook goed en volgende keer gaan we met kijken beginnen.
pi_67018150
Hehe, in grote auto's leren rijden is altijd goed Ik durf nog steeds niet in de station van mijn papa te rijden.... Naja.. durf... het is meer dat ik het waar mogelijk uitstel
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_67018263
Beroepsmatige TV.
pi_67019988
Vandaag TTT gehad, hier en daar bietje beter kijken en het komt helemaal goed. Speciale verrichtingen gehaald

over 3 weekjes examen.
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_67022462
Heb zelf nu een stuk of 13-14 lessen gehad. Gaat wel lekker, maar moet nog wel wat beter kijken.

O had ik maar een rijbewijs!
And it feels like me on a good day...
pi_67028679
nog 8,5 uur tot mij n intest
[/quote]
pi_67032648
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:27 schreef Frankii het volgende:
Vandaag TTT gehad, hier en daar bietje beter kijken en het komt helemaal goed. Speciale verrichtingen gehaald

over 3 weekjes examen.
dus ook weer zonde van je geld. Ik snap niet waarom jullie hier allemaal met die TTT akkoord gaan. Allemaal examenvrees ofzo? Het is GELDKLOPPERIJ!
pi_67033952
over geldklopperij gesproken. Ik krijg een pakket voor 2100 euro.. waarvan 24 lessen waarvan ik daadwerkelijk in de auto zit

En Kahlen, ik leef met je mee. Had net zo'n instructeur die ik wel kon schieten. Hij bleef maar lullen.
Ik snap z'n punt, maar een debiel ben ik niet. En om gezeik van em te voorkomen maakte ik juist weer fouten
Alles voldoende op sturen en terugschakelen na. Maar de echte onvoldoende was mijn kijktechniek.
De instructeur die ik eerst had was relaxt Kon ik op mijn gemak in rijden en was kort en duidelijk op mijn fouten en wist precies waar ie het over had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjibble op 14-03-2009 11:39:38 ]
[/quote]
pi_67034416
Sjibble, ik had de boeken van Smit. Een theorieboek en een vragenboek met 10 examens (500 vragen). Maar ik heb ook een theorieweekend gevolgd. Daar werd alles duidelijk uitgelegd en hierdoor heb ik alles toch wel makkelijk onthouden. Voor het theorieweekend had ik het hele boek doorgenomen en daarna oefentoetsen gemaakt.
pi_67034621
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 11:38 schreef LadyC9 het volgende:
Sjibble, ik had de boeken van Smit. Een theorieboek en een vragenboek met 10 examens (500 vragen). Maar ik heb ook een theorieweekend gevolgd. Daar werd alles duidelijk uitgelegd en hierdoor heb ik alles toch wel makkelijk onthouden. Voor het theorieweekend had ik het hele boek doorgenomen en daarna oefentoetsen gemaakt.
Mwah, ik weet et niet hoor.. Ik kan het eventueel zelf proberen en mocht ik er niet uitkomen altijd zo'n theoriedag erbij nemen toch? Op mijn theorie zakken zal 40 euro kosten? Zo'n big deal is dat weer niet.
Ik hoor van vrienden die hebben gemiddeld 30 lessen gehad (dan zal ik er meer, minder hebben), en hebben iets van 1300-1500 gedokt. Simpel 30 rijlessen, theorie, afrijden. Dan had ik er stuk of 8 dingen op staan?
Eentje had zelfs 2000 rijminuten voor 1400 van begin tot afrijden, compleet pakket. Ik weet dat een rijbewijs duur is maar 2000 euro waarvan ik 24 uur daadwerkelijk in de auto rij vind ik overdreven. Tuurlijk moet ik aan het kijken werken en het terugschakelen. Maar als ik op mn brommertje aan het bezorgen ben (2x in de week a 15 uur in het verkeer, 2 jaar lang) dan zie ik ook direct of ik een rotonde in kan rijden of zo de bocht door kan. Puur omdat die auto gewoon totaal anders is als een brommer. Ja tuurlijk kijk ik dan belabberd . Vind het dan ook wel krom dat je niet na 5 lessen te horen krijgt hoeveel lessen je zal krijgen ipv een uurtje rijden.

Mja, van de week voor boeken kijken. Ik zal naar die van Smit zeker kijken
[/quote]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:17:35 #40
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_67035238
Ik meld me hier ook maar ff

Theorie heb ik ongeveer een maand geleden gehaald met 2 fouten, vond het hardstikke makkelijk en ook wel leuk om te leren, 1x lezen en het zat in m'n kop.

Mijn rij-instructrice kwam de laatste paar lessen voor de TTT iedere keer een kwartier te laat, ik zei er dus wat van en zij helemaal verontwaardigd Vanaf toen begon me steeds meer te irriteren aan haar.

Met de TTT vorige week vrijdag was ze dus ook weer te laat, ik heb er toen maar niks van gezegd omdat ik geen zin had om nog meer olie op het vuur te gooien (er was ondertussen nog meer voorgevallen).
Ik heb vrijstelling gekregen, maar omdat ik af en toe wat te hard aan kwam rijden op kruispunten keek ik niet altijd even goed, hierover begon ze na afloop helemaal te flippen
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar zij ging maar door en begon weer allemaal ouwe koeien uit de sloot te halen. Toen tijdens de terugrit naar huis dus maar voor mezelf besloten dat ik na thuiskomst gelijk de rijschool ging bellen voor een andere instructeur.

Deze week niet gelest, maar woensdag om half 5 moet ik weer Een weekje niet rijden vind ik helemaal niet erg, had het wel een beetje gehad Maar nu heb ik er weer zin in.
Ik denk alleen dat ik in een andere auto moet gaan rijden, maar dat ben je snel weer gewend denk ik.
pi_67035319
Bij mij zat het theorieweekend in het pakket. Wel zal ik nog apart lessen moeten gaan betalen aangezien er maar 23 in mijn pakket zitten.
Maargoed, een keertje theorie overdoen kost inderdaad niet veel. Als je goed kan leren dan lukt het ook wel zonder zo'n theorieweekend. Al geef ik toe dat ik het wel heel fijn vond.

In welke auto lessen jullie trouwens? En hoe bevalt ie?
Ik les zelf in een Ford Mondeo. Ik heb eigenlijk maar 1x in een andere auto gereden maar die was een stuk ouder dus niet echt te vergelijken. Ik merk wel dat het gas en de rem heeel erg gevoelig zijn, is dat bij iedere auto zo?

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyC9 op 14-03-2009 12:28:30 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:28:21 #42
246179 Hondenfluitje
pi_67035485
Ik reed in een Seat Ibiza, heb ook 1x in de nieuwste Seat Ibiza gereden, een paar weken geleden, die stuurde veel lichter, alleen die schakelde weer wat zwaarder.

Ik vind 'm opzich wel lekker rijden, maar eigenlijk hebben we geen recht van spreken, als je constant in 1 auto rijdt. Er zijn vast auto's die lekkerder rijden, maar daar moet ik nog achter komen

Woensdag rij ik denk ik in een andere auto, dan weet ik meer.
pi_67037385
Ik reed in een Toyota Auris en net in een Corolla. De Auris rijdt stukken lekkerder (zit haast geen verschil in die 2 bakken, maargoed). Ik vond de Corolla niet lekker zitten, hoe ik em ook verstelde.. Maar ging wel..
Jammer dat ik voor gevoel maar in totaal een half uur heb gereden..
[/quote]
pi_67046916
Ik les in een Corolla (vind hem lekker zitten hoor), maar heb in zowel auto's met als zonder stuurbekrachtiging gereden (niet te doen met inparkeren ). Ga dinsdag vragen of ik afrijden mag aanvragen, denk het wel. Nu 16 uur, ik haal in 5 weken tijd x 2 x 1,5 uur ook 15 uur dus ik verwacht niet zo heeel snel een nee. Heb er wel zin in, ben het ook wel zat nu!

@ Hondenfluitje, nou, das dan lekker zo'n instructeur, ga je dan ook langer door? Anders betaal je continu voor niets en dan zou ik gewoon de knip dichthouden.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 20:01:29 #45
246179 Hondenfluitje
pi_67048805
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:01 schreef Nouwk het volgende:
@ Hondenfluitje, nou, das dan lekker zo'n instructeur, ga je dan ook langer door? Anders betaal je continu voor niets en dan zou ik gewoon de knip dichthouden.
Ja, dat wel, maar als de afspraak half 4 is, dan verwacht ik ook dat je om half 4 komt, en niet later.
Dan kon ik net zo goed langer doorwerken...
pi_67054766
Ik heb rijles in een Honda Civic. Wel leuke auto, geen idee hoe hij rijdt in vergelijking met andere auto's want dit is de eerste auto waar ik in les/stuur. 140Pk diesel is het volgens mij.

Heb met het kiezen van een rijschool niet echt gelet op de auto. Wilde alleen geen rijles in een Alto of Aygo ofzo.
.
pi_67057941
Ik twijfel nu echt welke school ik nou moet nemen... damn..
[/quote]
pi_67059979
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Wilde alleen geen rijles in een Alto of Aygo ofzo.
Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!
  zondag 15 maart 2009 @ 10:31:08 #49
246179 Hondenfluitje
pi_67062293
quote:
Op zondag 15 maart 2009 02:52 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Waarom niet? Veel makkelijker lessen = makkelijker examen halen!
Zo moet je het niet zien vind ik, het gaat er uiteindelijk om dat je het voor jezelf en anderen zo veilig mogelijk maakt op de weg, zoiets leer je beter in een wat grotere auto.
Het is niet de bedoeling dat als je 1x in een wat grotere auto rijdt, je een fietser platrijdt, dan maar wat meer lessen.
pi_67063172
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik heb vrijstelling gekregen, maar omdat ik af en toe wat te hard aan kwam rijden op kruispunten keek ik niet altijd even goed, hierover begon ze na afloop helemaal te flippen
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, maar zij ging maar door en begon weer allemaal ouwe koeien uit de sloot te halen. Toen tijdens de terugrit naar huis dus maar voor mezelf besloten dat ik na thuiskomst gelijk de rijschool ging bellen voor een andere instructeur.
Blij dat ik niet de enige ben die zo'n geflipte gast naast zich heeft zitten. Ik ga het nog 1 keer proberen met die van mij, ik hoor maandag de uitkomsten van een gesprek dat hij gehad heeft na mijn klachten.

Die van mij flipt over precies hetzelfde trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')