Jij examen dan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:07 schreef m3nster het volgende:
[..]
Hoop ook echt dat ik ná morgen voorgoed van het lessen verlost ben!
Maar je had van tevoren toch al kunnen zien aankomen dat het een hoop geld zou zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach![]()
Ik heb woensdag m`n 45ste uur.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
Plus dat het gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ligt op 45.
Tja, ik ben nu 2000 euro kwijt, had een budget van 1200-1300 euro.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:26 schreef Pinterman het volgende:
Maargoed ik ben inmiddels 24 en had stiekem gehoopt dat ik na jaren ervaring in het verkeer zowel in het binnenland als in het buitenland (van die 150cc motorbrommers in de minder ontwikkelde delen van de wereld) toch een streepje voor op het gemiddelde zou hebben. Maar het schijnt dat ik vooral in het buitenland er nogal de kantjes vanaf heb leren rijden. Plaats op de weg enzo, bochten te kort/ruim, en geen geweldig kijkgedrag.
Naja. Kan het ook wel betalen allemaal maar wil het niet betalen. Bekend probleem
Ach, je kunt niet op een kwart van de lessen zeggen dat je er nog driekwart nodig hebt. Ik vind die schattingen altijd maar een beetje vreemd en zou er dus niet teveel aan vasthouden. Gewoon rijden, je best doen en anders stiekem wat oefenen, meer kun je niet. Beter 5 lessen te veel dan een keer gezakt ook!quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:40 schreef Pinterman het volgende:
Net de 9e en 10e les gehad, en ik vond het wel een goed idee eens te praten over hoeveel extra lessen er nog bovenop de afgekochte 20 moesten komen voor ik examen kon doen. Was het gemiddelde twee weken geleden nog 30 lessen, nu is het ineens 40 geworden. Zegt 'ie dat ze vanwege het slagingspercentage natuurlijk ook niet te vroeg aan het examen willen beginnen.... Ja, dan kun je me ook 100 keer laten lessen, weet je het helemaal zeker.
Ik leg hem rustig uit dat ik het na 30 lessen wel best vind eigenlijk (en mijn portomonnee ook) en daar kan 'ie dan alleen maar op antwoorden met een glimlach![]()
Maarja, examengarantie gaat niet op als ik niet naar hem luister... Bah. 40 Lessen vind ik een beetje overdreven.
zou goed kunnen. Al kan ik na 30 lessen ongeveer examen doen, maar heb paar jaar terug ook 15 lessen gehad en als je dat bij elkaar optelt zit ik ook op 45. Maar als men ernaar vraagt zeg ik gewoon 30quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:43 schreef rene90 het volgende:
Plus dat het gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ligt op 45.
Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:13 schreef Aventura het volgende:
Na veel bloed, zweet en tranen ben ik dan ook eindelijk geslaagd! Heb hier 6! jaar geleden ofzo eens gepost, maar ben ermee gestopt omdat ik het allemaal te vervelend begon te vinden. Zal er niet teveel over uitwijden maar ik heb heel veel ellende gehad met instructeurs die me lieten aanmodderen, die me lastig vielen, en eentje die een spookexamen aanvroeg en de dag van te voren ervandoorging met mijn geld. Na een pauze van een paar jaar ben ik na de zomer van 2008 weer begonnen met lessen en nu ben ik bij het derde examen dan toch geslaagd. Dat examen was bij het BNOR omdat ik in een periode van 4 jaar, 4x examen had gedaan. Het ging allemaal heel relaxt, de examinator stelde me zo goed op mijn gemak. Het leek wel alsof hij precies wist waarom ik (door) de voorgaande keren zoveel faal- en rijangst had. Mijn rit ging zeker niet perfect, maar ik mocht me na afloop nog verantwoorden. Hij stelde me vragen als'Waarom deed je toen dit'? En omdat ik mijn zelfreflectieformulier ook heel eerlijk had ingevuld (ik had bij 1 punt gewoon 'matig' ingevuld!), vond hij dat ik toch geslaagd was. Hij zei: 'Weetje wat jij moet doen? Jij moet uit dat examensfeertje. Jij moet gewoon nooit meer examen doen, maar gewoon lekker rijden'!
Ik ben nog nooit iemand zo dankbaar geweest. Ja, mijn rijinstructeur zelf, die mij goed heeft leren rijden en zeker heeft gemaakt in de auto.
Maar niet iedereen heeft zoveel geld, op een gegeven moment is het gespaarde geld op en wil je toch binnen je budget kunnen rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:26 schreef Aventura het volgende:
Wat zijn jullie trouwens allemaal bezig met aantal lessen. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Leren autorijden is zo individueel, dat kun je niet in uren vatten. Je moet net zoveel lessen nemen als dat jij en je instructeur nodig vinden om jou jezelf zeker en veilig te kunnen laten voelen. Haal dat prestatiesfeertje uit het autorijden; het gaat om jezelf, je eigen veiligheid en die van anderen. Dat is het belangrijkst. Niet belangrijk is hoeveel lessen je hebt gehad en hoe vaak je moest afrijden.
Maar kom op, van een 18 jarige vakkenvuller kun je niet verwachten dat hij of zij een budget van 2500 of 3000 euro hebben. Ze hebben misschien genoeg voor een pakketje van 30 uur a 1400 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:30 schreef Aventura het volgende:
Dan moet je maar zorgen dat je wel een behoorlijk budget hebt. Want niks werkt zo stressverhogend als steeds geld tekort komen. Mijn budget was ongeveer 3000 euro. (Die dit keer lang niet is opgegaan; ik heb er 9 maanden over gedaan maar tussen de 3 examens had ik maar heel weinig gelest; ik had het niet echt meer nodig). Ik zou er nooit aan zijn begonnen als ik geen geld had. Die extra stress had ik er niet bij kunnen hebben.
Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdamquote:Op donderdag 26 maart 2009 09:47 schreef Aventura het volgende:
Nou ja, maar ik vind een budget van 1400 euro niet realistisch. Dan moet alles perfect gaan. In 1x slagen voor beide examens. En alles in een minimaal aantal uren (< 30) hebben opgepikt. Misschien lukt het als je en aanleg hebt en in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen afrijdt, waar geen kip rijdt en je na een rondje parkeerplaats al slaagt.
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had een pakket van 1600 euro, 47 lessen (60 min), 1 TTT, 2 praktijk. Daar heb ik het mee gered. En dat was in Amsterdam.
Ligt er gewoon veel aan of je aanleg hebt, wie je instructeur/trice is (als ik sommige verhalen hier lees..) en tja.
Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hemquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dan heb je een scherp geprijsde rijschool want ik was 2500 kwijt voor 44 lesuren van 60 minuten en 3 examens (geen TTT). Ook in Amsterdam. Dat was trouwens geen pakket, ik nam steeds een strippenkaart van 10 lessen. Een examen was ook vrij duur, 250 euro per keer, maar dan werd je wel gehaald en gebracht en reed je nog een uur van tevoren.
Ik deed het bewust zo omdat ik slechte ervaringen had/had gehoord over pakketten enzo. Moeilijkheden als je zou willen switchen van rijschool, met geld terugkrijgen etc. Met losse lessen heb je het naar mijn idee meer zelf in de hand, dan focus je je niet op hoeveel er nog in je pakket zit, maar puur op de vooruitgang zelf. Oke bleek duur uit te pakken maar zoals je zegt who cares; het pasje is binnenquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja ik hetzelfde eigenlijk. Maar sowieso was je dan wel erg veel kwijt. Maar ach wat maakt het uit, je hebt hemEn het ding is voor je leven dus dat scheelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |