quote:Op maandag 9 juni 2008 19:51 schreef rompompom het volgende:
Oy, bij een nieuw topic openen hoort wel het updaten van de topiclijst in de OP, zeker als je 'de oude volgooit zoals jij hebt gedaan!
eens met bovenstaandequote:Op maandag 9 juni 2008 22:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]Sorry maar als ik wist hoe dat moest had ik t gedaan en vol gooien?? r waren nog maar 2 posts over.
FF LEKKER OF TOPIC!!!!!! 3 FOKing 0!!!!!!!!!!!!!!!! WAT EEN WERELD BEGIN!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:09-06-2008 SC diepFries Gauchos F.C. 1 200 000 ¤ 1 760
27-05-2008 Caprice54 SC diepFries 500 000 ¤ 1 360
Niet slecht...quote:Tomas van Roden (205436199)
17 jaar en 45 dagen, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die opvliegend en eerlijk is.
Hij heeft waardeloos ervaring en is een waardeloos leider.
Volgende verjaardag: 16-08-2008
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 1 510
Loon: 513 \u20ac/week
Eigenaar: YMFC
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: zwak Keepen: waardeloos
Positiespel: zwak Passen: goed
Vleugelspel: zwak Verdedigen: redelijk
Scoren: zwak Spelhervatting: waardeloos
Duurt soms even, maar de talentjes komen vanzelf.. Mijn eerste seizoen leverde ook niets op, maar inmiddels toch al zo'n 800k aan jeugdspelertjes verkocht.. Zet daar 32 weken*20k investering tegenover en ik heb naast een hoop lol 160k winst gemaakt met nog een aantal leuke talentjes die gepromoveerd kunnen gaan worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:49 schreef Anno20 het volgende:
Vanaf volgende week kan ik ook eindelijk spelertjes promoveren vanuit m'n jeugd... eindelijk een seizoen bezig! Nog niet echt een supertalentje gescout, maar wel aardige spelertjes denk ik... hoop dat er wat uit komt!
JA. Ik durf niet te zeggen hoeveel het precies scheelt.... Maar wel dat het zonde is om geen goed trainer aan te stellen wanneer je daar de mogelijkheden toe hebt. Relevante factoren zijn tegenwoordig de hoogte van de skills (lagere skills trainen sneller), leeftijd (jonger traint sneller) en de 'kwaliteit' van de trainer..quote:Verder heb ik nog niet echt een antwoord gezien op m'n vorige post dus ik vraag het in dit topic nog maar een keer
Scheelt het echt significant om een goed trainer te hebben ipv een redelijke? iets in de orde van 1 week ofzo voordat een speler een niveau omhoog gaat (globaal gezien... weet dat het afhankelijk is van meer factoren)?
Mijn motivatie is de volgende:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
JA. Ik durf niet te zeggen hoeveel het precies scheelt.... Maar wel dat het zonde is om geen goed trainer aan te stellen wanneer je daar de mogelijkheden toe hebt. Relevante factoren zijn tegenwoordig de hoogte van de skills (lagere skills trainen sneller), leeftijd (jonger traint sneller) en de 'kwaliteit' van de trainer..
Een "uitstekend" ipv "goed"-coach scheelt al 5% heb ik ooit ergens gelezen. En men roept dat het aanschaffen van een "uitstekend" coach eigenlijk zonde is qua prijs/trainingswinst-verhoudingen. "Goed" vs. "redelijk" zal dus aanzienlijk meer opleveren, ik denk wel dat je in de buurt van die 1 week gaat komen. Als je het geld hebt, meteen die goed/slecht-coach aanschaffen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:08 schreef Anno20 het volgende:
[..]
Mijn motivatie is de volgende:
Ik ben afhankelijk van de snelheid van trainen op m'n middenveld als ik kampioen wil worden dit jaar. Het is nog even afwachten hoe het uit gaat pakken met m'n middenveld in de eerste competitiewedstrijd, maar ben bang dat ie nog niet echt hoog genoeg is...
Echter als het niet significant scheelt, dan hou ik het nog even bij redelijk en stop ik die 2 a 3 ton in een versterking elders op het veld, zodat ik de weinige kansen die ik dan krijg iig afmaak of zijn kansen tegen houdt!
Heb nog wel even de tijd, want ik kan toch niet eerder die coach aanschaffen als na m'n eerste thuiswedstrijd waarschijnlijk of m'n bekerwedstrijd moet goede inkomsten opleveren en m'n nog te verkopen spits moet een aardig centje opbrengen... Die gaat er echter pas begin van het seizoen uit!
Nog maar even over nadenken nog...Wel het leuke van het spel, zulke dingetjes...
joh, ik zou als vrouw zijnde ook niet vrolijk worden met dat soort types naast mequote:Op maandag 9 juni 2008 19:08 schreef rompompom het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's nog, V_K. Vrolijk typje die naast SW en qyn stond,!!
[ afbeelding ]
Bordspel? Ben erg benieuwd hoe dat werkt, is wel een meet-item.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:37 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
joh, ik zou als vrouw zijnde ook niet vrolijk worden met dat soort types naast me
sorry, te makkelijk om in te koppen, en zoals van Bronckhorst laat zien, moet je dat soort buitenkansjes niet laten schieten
btw, ik heb het hattrick bordspel gekocht![]()
,
Match of the Day
ben benieuwd! misschien een ideetje om een keer op een meet te doen? qyn: gingen we binnekort ook niet naar tilburg?
Hier heb je helemaal gelijk! Heb ook al een keeper aangesteld (uitmuntend keepen) met redelijk leiderschap en matig ervaring... die kan mooi lang mee en is dan daarvoor geschikt!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:34 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Een "uitstekend" ipv "goed"-coach scheelt al 5% heb ik ooit ergens gelezen. En men roept dat het aanschaffen van een "uitstekend" coach eigenlijk zonde is qua prijs/trainingswinst-verhoudingen. "Goed" vs. "redelijk" zal dus aanzienlijk meer opleveren, ik denk wel dat je in de buurt van die 1 week gaat komen. Als je het geld hebt, meteen die goed/slecht-coach aanschaffen.
Oja, en nog een tip. Ga eens zoeken naar een Future Coach, een speler met naast bruikbare skills voor in je A-team goed leiderschap en inmiddels matig of redelijk ervaring. Over een aantal seizoenen zal die dan goed (of hoger) ervaring hebben en kun je hem voor pakweg 700k aanstellen als goed trainer met goed leiderschap. Traint sneller en je kunt wat met je TS-strategie gaan doen (PIC en MOTS).
Hoeft niet in je A team te lopen hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:34 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Oja, en nog een tip. Ga eens zoeken naar een Future Coach, een speler met naast bruikbare skills voor in je A-team goed leiderschap en inmiddels matig of redelijk ervaring. Over een aantal seizoenen zal die dan goed (of hoger) ervaring hebben en kun je hem voor pakweg 700k aanstellen als goed trainer met goed leiderschap. Traint sneller en je kunt wat met je TS-strategie gaan doen (PIC en MOTS).
Redelijk leiderschap en matig ervaring is niet goed genoeg voor een goed goed coach.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:12 schreef Anno20 het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk! Heb ook al een keeper aangesteld (uitmuntend keepen) met redelijk leiderschap en matig ervaring... die kan mooi lang mee en is dan daarvoor geschikt!
Ik ga denk ik ook zeker die goed coach aanschaffen zodra ik het geld heb...Nu hopelijk het kampioenschap pakken in het komend seizoen!!
Zo een speler kan in geval van nood nog invallen en is niet te duur in aan koop (521.000) om te installeren als coach.quote:Tamariz Roger
TSI = 710, 33 jaar en 36 dagen, slecht in vorm
Heeft goed ervaring en is een goed leider
Conditie: redelijk Keepen: niet-bestaand
Positiespel: formidabel Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: matig
Scoren: waardeloos Spelhervatting: slecht
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:18 schreef AirRaid het volgende:
10-06-2008 Nieuw achtergrondverhaal: Vooraf geplande wissels voor jeugdteams
Ooit al eens je verdediger willen wisselen voor een extra aanvaller, als je laat in de wedstrijd op achterstand staat? Of je normaliter aanvallende team willen veranderen in een verdedigende muur omdat je voor staat? Dankzij onze nieuwe wisselfunctie kan dat nu!
Vanaf vandaag zijn we in de jeugdopleiding gestart met vooraf bepaalde wissels, als bètatest. Later hopen we dit ook mogelijk te maken in seniorenteams. Lees deze handleiding om te leren hoe je deze functie gebruikt. Lees vooral verder als je meer wilt weten over het ontwikkelingsproces en onze motieven voor deze functie.
quote:Wissels
Zoals vermeld in het hoofdstuk over 'De Opstelling'; als een van je spelers geblesseerd raakt, zal de wisselspeler voor die positie automatisch het veld betreden. Als je echter een jeugdteam hebt, kun je ook vooraf bepaalde wissels instellen. Vooraf bepaalde wissels worden getest in de Jeugdopleiding, en zullen in de toekomst ook voor je seniorenteam beschikbaar komen als de test goed uitpakt.
Vooraf bepaalde wissels
Je kunt van tevoren wissels instellen voor een wedstrijd, om een geweldige tactische zet te doen of gewoon om een vermoeide speler te wisselen voor een frisse nieuwe. Je kunt bijvoorbeeld een aanvaller inruilen voor een extra verdediger om je voorsprong in de wedstrijd te behouden, of een verdediger wisselen voor een aanvaller als je achterstaat. Je kunt er ook voor kiezen om de individuele orders van een speler te wijzigen.
Een wissel op vooraf door jou bepaalde voorwaarden toevoegen
Om een wissel toe te voegen, ga je naar het tabblad "Spelersorders" in het Wedstrijdordersformulier. Je kiest de speler die je uit het veld wilt halen en zijn vervanger die er in zal komen. Daarna kies je de voorwaarden voor die wissel. Je kunt de wissel na een bepaalde minuut laten plaatsvinden, maar ook afhankelijk laten zijn van de stand in de wedstrijd. Bovendien kun je ook een voorwaarde toevoegen voor het geval een van jouw spelers (of een van je tegenstander) een rode kaart krijgt.
Een gedragsverandering toevoegen
Gedragsveranderingen voeg je ook toe bij het tabblad "Spelersorders". Net zoals bij het toevoegen van een wissel, kies je hier ook de speler en voeg je de condities toe waaronder je wilt dat hij zijn gedrag wijzigt. Wees echter wel extra voorzichtig met het veranderen van het gedrag van een gerepositioneerde speler. Zo eindig je tenminste niet met een opstelling waarin je niet wilde spelen (zie hieronder).
Je kunt vijf spelersorders toevoegen
Je mag vijf verschillende spelersorders toevoegen (wissels en gedragswijzigingen). Maar onthoud dat je van de scheidsrechter niet meer dan drie keer mag wisselen.
Orders worden uitgevoerd op het moment dat aan de voorwaarden wordt voldaan.
Je spelersorders zullen in de wedstrijd worden uitgevoerd op het moment dat voldaan is aan de vooraf ingestelde voorwaarde(n). Als niet aan die voorwaarden wordt voldaan, zal de order ook niet uitgevoerd worden. Als je opdracht geeft voor een wissel in de 65e minuut, bij een willekeurige stand, zal de wissel uitgevoerd worden in de 65e minuut. Als je een wissel instelt voor de 70e minuut, maar alleen als je op voorsprong staat, dan zal de wissel uitgevoerd worden in of na de 70e minuut, wanneer/als aan de door jou bepaalde voorwaarde wordt voldaan. Dus als je in de 80e minuut op voorsprong komt, zal je wissel pas dan worden uitgevoerd.
Als je twee orders instelt voor de 70e minuut (eentje voor als je voorstaat en de andere voor als je voorstaat met meer dan één doelpunt voorsprong) en je staat op dat moment in de wedstrijd met 3-0 voor, dan zullen beide orders uitgevoerd worden.
Na de wedstrijd kun jij (maar niet je tegenstander) een lijst bekijken met al je spelersorders, via een link op de pagina met de sterrenratings. Daarbij krijg je ook informatie over wanneer de orders uitgevoerd zijn, of waarom ze niet uitgevoerd zijn.
Je kunt niet reageren op blessures
Het is niet mogelijk om een voorwaarde in te stellen voor blessures. Als een van je spelers geblesseerd raakt tijdens de wedstrijd, wordt dit automatisch door het systeem afgehandeld. Dit betekent ook dat een blessure je wisselplannen kan verstoren, net zoals in het echte voetbal. Om te voorkomen dat je te maken krijgt met een vreemde opstelling (als je bijvoorbeeld een opstelling zou wijzigen door twee wissels te maken, en de eerste wissel wordt niet uitgevoerd door een blessure), worden alle wijzigingen in de opstelling die onder dezelfde voorwaarden plaatsvinden (zelfde minuut, zelfde stand, etc.) geannuleerd als één van de orders niet door kan gaan.
Pas op voor illegale opstellingen
Let bij het maken van je wisselplannen goed op dat je niet eindigt in een illegale opstelling (met de kans dat je training misloopt). Dit is vooral belangrijk als je het gedrag voor een gerepositioneerde speler wijzigt (extra centrale middenvelder, aanvaller of verdediger). Als je hem dan wilt laten spelen met niet-gerepositioneerd gedrag (bijvoorbeeld normaal of aanvallend), zal de speler starten op zijn originele positie - en door dat te doen, zul je ook de teamopstelling wijzigen. Voor meer info over gerepositioneerde spelers, zie hoofdstuk 12 van de regels.
Moeilijk om een vleugelspeler toe te voegen
Als je de wedstrijd niet begint met een vleugelspeler, is het helaas moeilijk om tijdens de wedstrijd een vleugelspeler toe te voegen. De enige oplossing is om een van je gerepositioneerde spelers (die oorspronkelijk op de vleugelpositie speelt) de opdracht te geven om normaal te gaan spelen (of aanvallend, verdedigend of naar het midden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |