Team van de week: Sporting Amsterdam
Intro Sporting Amsterdam, opgericht op 28-01-2004. Sporting Amsterdam kwam deze datum binnen in de 7e divisie, kansloos laatste. Degradatie naar de 8e divisie was al een feit. Vanaf dat moment kon het werk echt gaan beginnen. Doelstellingen: binnen 2 seizoenen promoveren, stadion uitbreiden en de selectie op een dusdanig niveua tillen dat Sporting Amsterdam nooit meer in de 8e divisie speelt
![]()
. Stadion is inmiddels uitgebreidt naar 13.000, de selectie is van een redelijk niveau, dat volgend seizoen promotie zeer goed mogelijk is. Met de financien op orde bremgen en houden gaat het ook de goede kant op, mede door de inkomsten van mijn stadion.
Spits Rick Bracke is mijn sterspeler, althans hij is elke week de beste van het veld. Andere noemenswaardige spelers zijn mijn andere spits Hein van Roessel (topscoorder met 16 doelpunten and counting), winger Willibord Brandse en mijn keeper Menno van den Burg, de laatste 2 rechtstreeks van mijn goede jeugdopleiding. Momenteel sta ik in de competitie derde, de kans op promotie dit seizoen is minimaal, maar wie weet....
Vragen 1.-Vertel eens wat over je irl leven...In het echte leven is mijn naam Timothy Veldhuis, 19 jaartjes jong (morgen wordt ik 20
![]()
), geboren en getogen in Amsterdam. Momenteel doe ik een HBO-opleiding Commerciele Economie aan de HES te Amsterdam, waar ik in het 2e leerjaar zit. Ik zit redelijk vaak achter fok!, en naast fok! houdt het leven op internet, op wat nieuwssites na dan, eigenlijk op. Ik voetbal wel graag, ook kijken, en verder kijk ik graag naar series op de tv. Ook werk ik 1 a 2 daagjes in de week bij een grote mobiele telecomwinkel.
2.-Hoe ben je op hattrick terecht gekomen?Typisch, via fok! Ik zag op de FP een link staan naar een topic met de naam Hattrick, wat later het eerste topic in de reeks blijkt te zijn. Hier wordt gezocht naar andere mensen die meedoen met Hattrick, stond een linkje bij, en nieuwsgierig ik ben neem ik een kijkje. Dat bevalt zeer, ik geef me op en na 3 weken heb ik een team
3.-Hoeveel vrienden heb je al enthousiast aan het hattricken gezet?Die zijn op 1 vinger te tellen
![]()
1 dus... Ze hebben of niet zo veel tijd, of hebben geen zin in 2 weken wachten (domme reden..) of hebben er geen zin in...
4.-Hoe kom je aan je teamnaam?Ik was op zoek naar een professionele teamnaam, Ben zelf woonachtig in Amsterdam, vandaar de naam Sporting Amsterdam. Ikzelf vindt het wel mooi en professioneel klinken overigens..
5.-Op welke hattrick prestatie ben je het meest trots?Helaas nog niet zoveel gepresteerd op hattrick, maar het feit dat ik, hoewel de kans zeer klein is, nog steeds meestrijdt voor promotie, vind ik wel knap. Mijn spits Hein van Roessel stevent af op de topscoorderstitel, heeft er al 16 inliggen, ook wel een beetje trots op
6.-Welke grote blunder staat daar tegenover?Het in het begin maar wat doen als het op trainen komt. De ene week dit, de andere week dat. Als ik wat beter had gelezen, had ik gezien dat trainen pas effectief wordt als je meerdeee weken hetzelfde doet
7.-Als je opnieuw mocht beginnen, wat had je dan anders gedaan?Gerichter getraind, kan ik heel kort over zijn. En de vele handleidingen uitvoerig gelezen natuurlijk
8.-Wat voor soort manager ben jij? Bijv. gericht op trainen, snel succes, daytraden enz.In het begin wilde ik zo snel mogelijk succes boeken, maar inmiddels ben ik om. Het duurt een tijdje voordat je resultaat ziet, en daar heb ik nu wel kleine vrede mee. Daarom ga ik voor gericht trainen.
9.-Welke Fok! Hattricker krijgt jouw respect en waarom?Als ik er 1 moet noemen, dan toch Engessa. Hij heeft me geholpen met supporter worden. Daarvoor mijn dank Engessa
![]()
Verder ook NicoMart voor het fok-cup-idee, hoewel ik er na de poulewedstrijden al uitlag...
10. Verzin zelf een leuke vraag die je graag wil beantwoorden ![]()
Bij mij komt het wel eens voor dat als ik de wedstrijd niet live kan volgen, ik er toch met mijn hoofd bij ben. Mijn vraag: In hoeverre speelt Hattrick een rol in jouw leven?
zelf verzonnen vraag van Grumpelix: Hoe vaak betrap je je erzelf op dat je nu al voor de zoveelste keer allerlei schermpjes loopt door te klikken die je al duizenden keren gezien hebt?![]()
redelijk vaak, tis een vreemd iets, maar het komt redelijk vaak voor. Soms bewust kijken of ik iets over het hoofd zie, maar steeds vaker onbewust
![]()
...
![]()
Bedankt dat ik deze week het team van de week ben. enjoy!!!