SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
oh ik ben al tijden geslaagd en post hier af en toe ook watquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:01 schreef woutabest het volgende:
Dit is waarschijnlijk het laatste topic waarin ik meepost!
Ik ga het nieuwe systeem doen. Heb nu 19 lessen gehad, maar qua lessen merk ik er (nog) niet zoveel vanquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:01 schreef rutger05 het volgende:
Alweer het honderste topic hierover.![]()
Vraag mij af wat de mensen met rijles van het nieuwe systeem vinden en of er al mensen het nieuwe systeem volgen.
Ja dacht ik alquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:29 schreef Addict89 het volgende:
Je mag wel kiezen tot 1 april.
Whehe, geheel toevallig heeft een goede vriend van me op hetzelfde tijdstip z'n theoriequote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:46 schreef Nad-ja het volgende:
Jammer Bockydude, kunnen we niet bij elkaar afkijkenHoorde van mijn instructeur dat dat nog best vaak gebeurd!
Ik mag gewoon het oude doen van m'n instructeurquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:25 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik ga het nieuwe systeem doen. Heb nu 19 lessen gehad, maar qua lessen merk ik er (nog) niet zoveel van. Ik had wel liever het oude examen gedaan. Ik dacht dat je t/m 1 april mocht kiezen wat je wilde doen, maar mijn instructeur zegt van niet, dus dan doen we het nieuwe examen maar
.
Mwah, het is wel moeilijker lijkt me. Maar ach, komt vast wel goed.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:30 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja dacht ik alMaar het is geen ramp om het nieuwe examen te doen, toch? (hopen we dan maar
)
Kan ie bij jou afkijkenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:30 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Whehe, geheel toevallig heeft een goede vriend van me op hetzelfde tijdstip z'n theorieMaar ik denk niet dat het verstandig is om bij hem af te kijken, hem kennende begint ie op de dag zelf pas met leren
Dan ben ik gewoon extra goed als ik het haalquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:31 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Mwah, het is wel moeilijker lijkt me. Maar ach, komt vast wel goed.
Ik móet het gewoon halenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:36 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Kan ie bij jou afkijkenPff, heb er nu al geen zin in!
Gewoon goed leren. Vooral veel oefenen! (denk ikquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:39 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ik móet het gewoon halenIk ben vorig jaar ook al gezakt voor m'n eindexamen, als ik nu hier ook weer voor zak sta ik echt gigantisch voor lul
Komt goed.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:43 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Gewoon goed leren. Vooral veel oefenen! (denk ik)
Woehoequote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:45 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Komt goed.
Ik heb ook zo'n dvd'tje enzo
Claxoneren mag wanneer het is om dreigend gevaar te voorkomenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:49 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Woehoe. Ik heb ook een paar examen gemaakt van zo'n dvd'tje. Ik dacht dat je nooit 'zomaar' moest claxonneren. Nou blijkt dat het wel moet als je allemaal kinderen ziet spelen in de sneeuw (en je er voorbij wilt)
.
En toch vind ik het onzin. Als ik voorbij kindjes wil rijden die in de sneeuw spelen, ga ik lekker niet claxonnerenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:51 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Claxoneren mag wanneer het is om dreigend gevaar te voorkomen
Net zoals je op de vluchtstrook niet naar huis mag bellen of je Chinees mee moet nemen, maar wel om de dokter te bellen omdat je kapot gaat
Nee inderdaad, gewoon platrijden die toekomstige uitkeringstrekkersquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:54 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
En toch vind ik het onzin. Als ik voorbij kindjes wil rijden die in de sneeuw spelen, ga ik lekker niet claxonneren
Pff, ben ik dan werkelijk de enige die voor 1 april het nieuwe examen gaat doen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:00 schreef Tegan het volgende:
Ik doe ook nog gewoon het oude examen.
Nee hoor, ook ik ga nieuwe stijl afrijden. Ik vind het in ieder geval fijner rijden, omdat je niet zit te wachten of je iets moet doen, maar van tevoren je hele route gewoon kan plannen enzo. Je weet ruimer van tevoren wat eraankomt enzoquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:04 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Pff, ben ik dan werkelijk de enige die voor 1 april het nieuwe examen gaat doen?Fijne instructeur heb ik.
Je kan jezelf toevoegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:43 schreef PekingDuck het volgende:
TVP'tje. En mag ik nou ook eens in de OP, ik heb al 40 lessen gehad
Hoe?quote:
Pleuriszooi. 1,50 voor een maand theorie oefenen. Ik gesmst, krijg ik een sms terug dat er inloggegevens worden verstuurd naar het door mij opgegeven emailadres. ... ... ... ... Helemaal niks.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:13 schreef amhvj het volgende:
Bedoel je iets als theorie-leren.nl?
Ik ben geslaagd toen ik voor de 2e keer voor het eerst een banaan ophad! Dusquote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:34 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Pfieuww, iets meer als een week nog! Helpt het eten van een banaan trouwens? Ik hoor dit van meerdere mensen
Dat geloof ik ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:46 schreef Nad-ja het volgende:
Jammer Bockydude, kunnen we niet bij elkaar afkijkenHoorde van mijn instructeur dat dat nog best vaak gebeurd!
Dat maak ik soms ook wel eens mee. Daardoor neem ik wel eens te vroeg een beslissing.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:10 schreef Fcuker het volgende:
rij 20 meter verder kom bij een kruispunt zie dat er 2 autos van rechts komen, haal me voet van de gaspedaal af en wil rustig remmen. OPEEEEENS remt ze sneller dan mij terwijl ik zelf al bezig was,
Handig!quote:Op zondag 6 januari 2008 22:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat geloof ik ja.Bij m'n brommerexamen heb ik regelmatig gebruik gemaakt van m'n ooghoeken.
Ging zelfs verder dan dat. Vulde een vraag verkeerd in en kreeg van m'n rechter buurman zacht te horen dat dat fout was. Was 'm erg dankbaar.
Dinsdag op voor theorie trouwens.
Wat weinig lessen! Had je zelf al eens gereden of ben je gewoon goed?quote:Op maandag 7 januari 2008 00:17 schreef CasB het volgende:
11 januari m'n laatste les, dan heb ik 22 lessen gehad, 18 januari afrijden, gaat helemaal goedkomen (hoop ik). vandaag ging het in ieder geval weer goed
Dat zou een hoop zenuwen schelen in de wachttijd.quote:Op maandag 7 januari 2008 07:27 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Handig!. Is het bij het echte theorie examen ook zo dat je al tijdens het examen in beeld ziet hoeveel fouten je hebt? Dat is met het oefenen op internet zo, en dat staat me eigenlijk wel aan
.
Succes alvast morgen!
Hmm jammerquote:Op maandag 7 januari 2008 09:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat zou een hoop zenuwen schelen in de wachttijd.Maar nee, je krijgt naderhand te horen of je bent geslaagd of bent gezakt. In ieder geval was het zo bij het brommerexamen. Lijkt me dat dit dezelfde werking heeft.
Dank je.
Nouja, wel 22 lessen van 1,5 uur, dus qua uren valt het wel mee. En ik had hiervoor nog nooit geredenquote:Op maandag 7 januari 2008 07:28 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Wat weinig lessen! Had je zelf al eens gereden of ben je gewoon goed?
Lijkt me veel handiger om lessen van 1,5 uur te hebben. Ik heb lessen van 50 minuten (waardoor ik eigenlijk bijna altijd 2 lessen achter elkaar zet).quote:Op maandag 7 januari 2008 09:15 schreef CasB het volgende:
[..]
Nouja, wel 22 lessen van 1,5 uur, dus qua uren valt het wel mee. En ik had hiervoor nog nooit gereden
Jammer ja.quote:Op maandag 7 januari 2008 09:14 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Hmm jammer. Hoelang moet je ongeveer wachten op de uitslag dan?
Half uur?! Damn wat lang!quote:Op maandag 7 januari 2008 09:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jammer ja.Hoelang weet ik eigenlijk niet meer. Half uurtje ofzo? Wanneer moet jij op?
Ik hoop zoooo dat ik slaag morgen. Heb overigens lessen van 2 uur. Intussen 26 uur gehad.
Buiten beb kom is 150 meter.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:39 schreef Nad-ja het volgende:
Theorie vraag: hoeveel meter voor de afslag moet je ongeveer richting aangeven binnen de bebouwde kom? En op de autoweg? Ik weet dat het buiten de bebouwde kom 150 meter is en op de autosnelweg 300 meter. Ik heb hier nu al een paar vragen over gehad tijdens het oefenen, maar ik kan het niet meer terug vinden in mijn boek.
Dankje!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:53 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
[..]
Buiten beb kom is 150 meter.
Binnen beb kom is 100 meter.
Autosnelweg is 300 meter.
Ik heb na 5-10 minuten na afloop te horen gekregen dat ik gezakt wasquote:Op maandag 7 januari 2008 09:14 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Hmm jammer. Hoelang moet je ongeveer wachten op de uitslag dan?
Wie gaat er nou in godsnaam naar dat filmpje kijken als je zit te wachten op de uitslag?quote:Op maandag 7 januari 2008 18:16 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ze heeft een bakje met allemaal certificaten, en loopt de bankjes af. Gezakt is identiteitsbewijs en kaartje met fouten terug. Geslaagd is uiteraard certificaat en identiteitsbewijs.
Maar eerst moet je een video kijken die 20/25 minuten duurt, over "ongelukken" en een dude met een muziekinstallatie, en dan brokkelt zijn auto langzaam af. Slaat nergens op, maargoed, niemand kijkt ook
Bij ons noemden ze op nummers de gezakten op. Als ze dan in de buurt van jouw nummer kwamen... en je dan oversloegen... jeehjquote:Op maandag 7 januari 2008 18:12 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik heb na 5-10 minuten na afloop te horen gekregen dat ik gezakt was. Je blijft gewoon op je plek zitten en daarna noemen ze de nummers op (de plaatsen zijn genummerd volgens mij) die geslaagd zijn.
Dit was volgens mij een half jaar geleden, dus zal nu ongeveer hetzelfde zijn.
Zo ging het bij ons ook, alleen gaf ze eerst iedereen die gezakt was hun spullen. En zij moesten dan weg en als al die gezakte personen weg waren, kregen wij de certificaten ed.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:16 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ze heeft een bakje met allemaal certificaten, en loopt de bankjes af. Gezakt is identiteitsbewijs en kaartje met fouten terug. Geslaagd is uiteraard certificaat en identiteitsbewijs.
Maar eerst moet je een video kijken die 20/25 minuten duurt, over "ongelukken" en een dude met een muziekinstallatie, en dan brokkelt zijn auto langzaam af. Slaat nergens op, maargoed, niemand kijkt ook
Ik ook!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
oh ik ben al tijden geslaagd en post hier af en toe ook wat
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 7 januari 2008 20:32 schreef Poekel het volgende:
Ik ga morgen beginnen!
Zaterdag 18 geworden, dus ben er lekker vroeg bij.
Wat bijvoorbeeld aangeleerd?quote:Op maandag 7 januari 2008 20:56 schreef Fcuker het volgende:
Ik heb me zelf dingen aangeleerd, waardoor het afleren moelijker wordt. Dit komt doordat ik teveel zwart rij
Vandaag toevallig over gehad met mijn instructeur. Hier in Nijmegen (en ik neem aan dat dat overal wel ongeveer hetzelfde is) rijden ze examen tussen 8.00 en 16.15 uur. Dus niet in het donkerquote:Op maandag 7 januari 2008 21:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb nog nooit in het donker auto gereden... Ik ga er vanuit dat dit ook niet het geval kan zijn met een praktijkexamen?
Ik zat in het donker/schemer met mijn praktijk. Uurtje ervoor voor het eerst in het donker gereden, dus het kan wel.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:47 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb nog nooit in het donker auto gereden... Ik ga er vanuit dat dit ook niet het geval kan zijn met een praktijkexamen?
Schemer vond mijn instructeurquote:Op maandag 7 januari 2008 22:00 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Om 8:00 kan het nog best donker zijn volgens mij.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:06 schreef thom123 het volgende:
Vanochtend geslaagd met vlag en wimpel! =D
1e keer en met nieuwe examen!
blij blij blij!
ik draai me hoofd niet echt ( rechterschouder, linkerschouder ) als ik ergens afsla omdat ik het soort van al heb gezienquote:Op maandag 7 januari 2008 21:13 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
[..]
Wat bijvoorbeeld aangeleerd?
Kreeg je echt de opdracht 'ga nu straatje keren'? Of mocht je zelf kiezen of je dat deed, of een halve draai, of bochtje achteruit enzo? Want zo heeft mijn instructeur mij het verteld, dat je bij het nieuwe systeem gewoon de opdracht krijgt 'ik wil terug' en dat je dan zelf moet bepalen hoe je het doet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:16 schreef thom123 het volgende:
Nou het was voor mijn examinator de 1e keer. Je moet iets van 10 a 15 minuten zelfstandig rijden (mbv TomTom) en andere helft op aanwijzingen en nog 2 bijzondere verichtingen (parkeren en straatje keren). Ik had er eigenlijk meer van verwacht maar hij vond het super gaan
Jeej! Kreeg je ook 5 extra vragen over gevaarherkenning (die nog niet meetellen?)jquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:50 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb mijn theorie gemaakt en het ging net zoals hier al vaker beschreven is: kort wachten en daarna werden de tafelnummers opgenoemd van de mensen die het niet gehaald hadden. Zodra zij de zaal hadden verlaten, kregen de geslaagden hun certificaat.
Waaronder ik! 50 goed.
Nee het ging zo, we sloegen rechts af toen zei die. Ik wil eigenlijk over de snelweg en toen moest ik idd zelf keren dit heb ik gedaan dmv 3x steken. Was prima.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:10 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Kreeg je echt de opdracht 'ga nu straatje keren'? Of mocht je zelf kiezen of je dat deed, of een halve draai, of bochtje achteruit enzo? Want zo heeft mijn instructeur mij het verteld, dat je bij het nieuwe systeem gewoon de opdracht krijgt 'ik wil terug' en dat je dan zelf moet bepalen hoe je het doet.
Ja zoiets bedoelde ik ook egienlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:16 schreef thom123 het volgende:
[..]
Nee het ging zo, we sloegen rechts af toen zei die. Ik wil eigenlijk over de snelweg en toen moest ik idd zelf keren dit heb ik gedaan dmv 3x steken. Was prima.
Juist!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:28 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja zoiets bedoelde ik ook egienlijk. Je had dus ook een bochtje achteruit kunnen maken ofzo.
Schaam je niet, ik had ook moeite met sturen de eerste keerquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb net mijn eerste introductierijles gehad, en een heel klein stukje moeten rijden.
Of nou ja, rijden.. Het was eigenlijk alleen werken met de koppeling, gas geven en sturen.
En sturen vond ik al moeilijk!![]()
Volgens de instructeur keek ik tijdens het rijden niet ver genoeg vooruit, maar naar het punt waar ik niet moest zijn, en daardoor stuurde ik daar juist naar toe. Laatste stukje ging wel beter, maar ik schaam me rot!
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat sturen moeilijk was, ik hoor altijd alleen maar verhalen over schakelen
Ja. Die had ik ook al in de laatste 2 oefenexamens bij het online theorie leren, daarin maakte ik telkens de meeste fouten. Vanmiddag had ik er daarbij ook tenminste één fout (ze zei achteraf wat het antwoord op de laatste moest zijn).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:54 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Jeej! Kreeg je ook 5 extra vragen over gevaarherkenning (die nog niet meetellen?)
Ik geloof niet dat hier een verschil tussen is.quote:Vraag; wat is het verschil tussen een busbaan en busstrook?![]()
Misschien was er iets anders aan de hand bij dat tweede voorbeeld? Ik weet wel dat je niet náást een fietsstrook mensen uit mag laten stappen.quote:En nog een vraag; bij een examen zeiden ze dat je iemand mag laten in/uitstappen op een suggestie fietsstrook (een fietsstrook zonder plaatje van een fiets). Maar bij een ander examen zeiden ze juist dat dit niet mocht. Wat is het nou?
Maar bij een suggestie fietsstrook mag je wel iemand laten in/uitstappen? Of gewoon sowieso niet?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:09 schreef p-etr-a het volgende:
Misschien was er iets anders aan de hand bij dat tweede voorbeeld? Ik weet wel dat je niet náást een fietsstrook mensen uit mag laten stappen.
Dankje!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:11 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
hoofdsteun
staat ook op sticker in kastje
Erop geloof ik wel, niet ernaast.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:04 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Maar bij een suggestie fietsstrook mag je wel iemand laten in/uitstappen? Of gewoon sowieso niet?
Heel graag!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:54 schreef Nashje het volgende:
Ik heb nog een account voor een site om daar toetsen te maken. Heb 'm in het weekend gekocht en is nog een maand geldig.Dus als iemand wil.. kan ik wel effe inloggegevens geven. Nad-ja? Jij kan het wel gebruiken zo te zien.
Gefeliciteerd! En dankjewel! Ik wist dat er een verschil moest zijn, want ik was het inderdaad tijdens de oefenexamens tegen gekomen dat je bij een busbaan iemand mag in/uit mag laten stappen en bij een busstrook niet. Maar als ik een foto zie van een busbaan herken ik het wel? Is het een soort 'uitham' naast de weg ofzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:45 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb theorie gehaald! Met maar 1 foutMag wel gezien de hoeveelheid oefenvragen die ik gedaan heb
![]()
@Nad-ja: Er is wel verschil tussen een busbaan en een busstrook. Een busbaan is meer gescheiden van de rest, een busstrook alleen met een doorgetrokken streep. Je mag naast een busbaan wel iemand in of uit laten stappen, maar naast een busstrook niet
Ik denk dat er iets van een trottoir of gras tussen de busbaan en de rest van de weg (als deze aanwezig is, een busbaan kan ook op zichzelf zijn) aanwezig moet zijn jaquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:51 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En dankjewel! Ik wist dat er een verschil moest zijn, want ik was het inderdaad tijdens de oefenexamens tegen gekomen dat je bij een busbaan iemand mag in/uit mag laten stappen en bij een busstrook niet. Maar als ik een foto zie van een busbaan herken ik het wel? Is het een soort 'uitham' naast de weg ofzo?
Maar dan kun je er toch nooit met de auto komen? Dan is de regel dat je iemand bij een busbaan mag laten in- en uitstappen toch een beetje raar? Of snap ik er weer niets van?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets van een trottoir of gras tussen de busbaan en de rest van de weg (als deze aanwezig is, een busbaan kan ook op zichzelf zijn) aanwezig moet zijn ja
Bedankt!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:51 schreef CasB het volgende:
Gefeliciteerd MaddoxX!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef MaddoxX het volgende:
Geslaagd in 1x Praktijk examen![]()
![]()
(Oude rij-examen)
Zijn die uren voor iedereen gelijk?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:36 schreef wonderer het volgende:
Wat er van mij verwacht wordt:
30 uur theorieles, klassikaal, moet afgesloten worden met 80%. Huiswerk is een derde van het eindcijfer, tussentijdse toetsen en eindtoets de rest
10 uur rijles met een instructeur in een automaat
6 uur observatie in een auto terwijl iemand anders leskrijgt
20 uur rijden met iemand van 25 jaar of ouder naast je (hoewel dit alleen wettelijk verplicht is voor minderjarigen)
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef Borkydude het volgende:
Als je op een rotonde 3/4 rond wil, moet je dan bij het oprijden links richting aangeven?
Just checking
2,55 meterquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:20 schreef Borkydude het volgende:
Oh, en is de maximumbreedte van een personenauto nou 2,50 of 2,55?
oliebollenquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)
[..]
2,55 meter(geen oliebollen, worsten of fietsers lang
)
Jazeker. Richting links houden totdat je in het stuk komt tussen de 2e en 3e afslag. Daar richting rechts aangeven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef Borkydude het volgende:
Als je op een rotonde 3/4 rond wil, moet je dan bij het oprijden links richting aangeven?
Just checking
Is het verplicht?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jazeker. Richting links houden totdat je in het stuk komt tussen de 2e en 3e afslag. Daar richting rechts aangeven.
Dan pwnt m'n theorieboek me. Daar staat 2,50, en 2,55 voor bedrijfswagens.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)
[..]
2,55 meter(geen oliebollen, worsten of fietsers lang
)
quote:Richting aangeven
Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht, en in België, Duitsland en Oostenrijk zelfs verboden.
Yep, behalve dan die 20 uur extra, die gelden alleen voor minderjarigen. Het zou kunnen dat het per staat verschilt, ik weet in ieder geval dat je als nieuwbakken zestienjarige chauffeur niet meteen Massachussets (de staat zuidelijk van NH) in mag, maar als je nieuwbakken volwassen chauffeur bent, mag het weer wel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:46 schreef Addict89 het volgende:
Zijn die uren voor iedereen gelijk?
Je leert de basis tijdens de rijles en verder moet je maar met je ouders oefenen, is de gedachte hier. Autorijden is voornamelijk ervaring hier, geloof ik. Kweenie of het in Nederland ook zo is? Maar bochtjes oefenen kun je natuurlijk ook op een lege parkeerplaats met je pa naast je in plaats van voor 70 euro per uur naast een instructeurquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:47 schreef Addict89 het volgende:
Wat raar dat dat voor iedereen gelijk is.
Relaxte tijd =) Weinig mensen op de wegquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Gefeliciteerd madox!
Ik moet precies om diezelfde tijd (9.50). Is dat relaxt? (drukte enzo)
wat heb je allemaal moeten doen?
Ik weet het ook niet. Misschien dat het verkeer hier er zich beter voor leent. 2/3 de oppervlakte van Nederland en 1.2 miljoen inwoners. 't Is hier niet zo drukquote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Addict89 het volgende:
Maar de een leert toch veel sneller dan de ander? Natuurlijk kan je bochtjes en sturen enzo wel op een lege parkeerplats oefenen, maar meestal heb je de voertuigbeheersing na een paar lesjes wel onder de knie, en gaat het vooral om kijken e.d., en als dat in het verkeer fout gaat heb ik liever een instructeur naast me die zo op de rem kan trappen dan mn pa.
Dat viel bij mij erg tegen, ik had daarna helemaal geen motivatie meer en begon pas een jaar later met lessen...quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:59 schreef Arsenius het volgende:
ja de intest hè, hij probeert je een goed gevoel te geven zodat je een pakket van hem afneemt.. Of course..
Wow ik heb nog gelest voor 55 gulden per uur. (afgerond ¤25 euro) Vandaar dat ik wilde weten hoeveel het nu wel niet kost.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik betaal 40 euro per uur.
Het is eigenlijk heel simpel als je naar zijn drie wilt schakelen vanaf 2. Gewoon vanaf twee naar boven duwen (tot hij in zijn vrijstaat) en dan rustig naar voren duwen. Dan zit je gewoon netjes in zijn drie.quote:Ik schakelde zonder te kijken hoe ik het deed zeg maar.. was aan de ene kant goed omdat je je dat uiteindelijk ook aan moet leren, aan de andere kant schakelde ik soms daardoor van de 2 naar de 5 in plaats van naar de 3
Ik zou het niet weten, maar ik gok dat het is omdat je op een rotonde in principe helemaal niet naar links kan gaan (tenzij je tegen de rijrichting in gaat natuurlijkquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:00 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waarom is dat verboden in Belgie, Oostenrijk en Duitsland?
Veel geduldquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wat kost het trouwens lessen anno 2008?
Ik had er ook eentje!quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Hoeveel fouten had je?Ik eentje
Volgens mij mag je wel doorrijden, wat er dan gebeurd als je slaagt weet ik niet. Maar als je zakt mag je pas weer een nieuw examen aanvragen nadat het CBR je getest heeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:35 schreef Lekkerpindakaas het volgende:
Tijdens het praktijk examen moet men een kenteken kunnen lezen van ongeveer 25 meter ofniet?
Wat als dit niet lukt gaat het hele examen dan al niet door?
Daar geloof ik niks vanquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:34 schreef p-etr-a het volgende:
Scorpion, mijn lessen zijn 35 euro per uur. Dat is een vrij goedkope rijschool.
Vanmorgen vertelde ik mijn instructeur dat ik het theorie-examen had gehaald, maar dat veel mensen zakten. Hij zei dat hij eens iemand had die beweerde dat ze je de eerste drie keer sowieso 'laten' zakken.
Dat was bij mij in 1997 wel anders. Toen zakte 50% van de zaal zeg maar. Maar meestal kun je dat in derdaad wel zien (bij sommige)quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:34 schreef p-etr-a het volgende:
Scorpion, mijn lessen zijn 35 euro per uur. Dat is een vrij goedkope rijschool.
Vanmorgen vertelde ik mijn instructeur dat ik het theorie-examen had gehaald, maar dat veel mensen zakten. Hij zei dat hij eens iemand had die beweerde dat ze je de eerste drie keer sowieso 'laten' zakken.
Ik betaal 58 voor 100 minuten..quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:35 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Veel geduld![]()
En:
37 euro per les (50min)
Theorie is 30 euro
Tussentijdsetoets is 140 euro..
Examen is 215 euro (met eigenverklaring)
Gelukkig hoef je het maar 1x te doen
Nee, dat is natuurlijk ook niet waar. Het was een leerling die het daarover had. De mensen die het niet halen, hebben gewoon niet genoeg geleerd. Dat is de enige reden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Ik kreeg een theoriecursus met negen andere leerlingen van mijn instructeur, en het waren precies de mensen van wie ik verwachtte dat ze het niet zouden halen, die zakten. Ja en met één die wel heel intelligent is (die kende ik al langer), maar die heeft gewoon zo af en toe een rare gedachtenkronkel.
Ik betaalde voor 100 min 55 euro.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wat kost het trouwens lessen anno 2008?
Nee?quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Dennis ben je gestopt ofzo ?
haha
Dankjewel! Ik zou inderdaad gewoon heel veel oefenen (zo heb ik het in ieder geval gedaan). Komt goed!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:21 schreef blaze07 het volgende:
Gefeliciteerd Nad-Ja,
Ik heb woensdag mijn theorie moet nog wat oefenen vele proef examens 7/8 fouten.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef JLSB het volgende:
Vanmorgen mijn rijbewijs gehaald. Foutloos, al vond de examinator wel dat ik als een oud wijf reed...
Dat zijn 10 vragen omtrent je gezondheid, als je gezond bent vul je overal nee in.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar wat wordt er bedoeld met die eigen verklaring? Ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord eigenlijk
Dus die krijg ik op de dag van het examen zelf?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat zijn 10 vragen omtrent je gezondheid, als je gezond bent vul je overal nee in.
Dit formulier zit bij de uitnodiging voor het examen en teken je in het bijzijn van de examinator.
Ja okee, maar dat is niet de officiele eigen verklaring maar gewoon iets wat de rijschool zelf gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:23 schreef amhvj het volgende:
Ik heb die eigen verklaring getekend vóórdat ik mijn eerste rijles had. Dit omdat ze dan al ene procedure in gang konden zetten mocht er op een vraag een antwoord komen waardoor je gekeurd en alles moet worden.
Hierdoor was het formulier al ingevuld bij mijn praktijkexamen en hoefde ik alleen nog maar een handtekening te zetten.
Als je dat pas doet als je je examen gaat rijden, en je wordt ineens vanwege die eigen verklaring al bij voorbaat niet doorgelaten, dan ben je pas mooi in de aap gelogeerd.
Beter ga ik dan geen problemen krijgen door mijn asthmaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:23 schreef amhvj het volgende:
Ik heb die eigen verklaring getekend vóórdat ik mijn eerste rijles had. Dit omdat ze dan al ene procedure in gang konden zetten mocht er op een vraag een antwoord komen waardoor je gekeurd en alles moet worden.
Hierdoor was het formulier al ingevuld bij mijn praktijkexamen en hoefde ik alleen nog maar een handtekening te zetten.
Als je dat pas doet als je je examen gaat rijden, en je wordt ineens vanwege die eigen verklaring al bij voorbaat niet doorgelaten, dan ben je pas mooi in de aap gelogeerd.
Wacht maar tot je ooit op een motor gezeten hebt, dan is autorijden saaiquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:34 schreef attieboy het volgende:
Vanochtend mijn 3e rijles gehad van 11:00 tot 12:00. Ging uitstekend. Zojuist mijn rij-instructeur gebeld dat ik morgen nog 2 uurtjes wil rijden.
Kan er geen genoeg van krijgen.![]()
Auto rijden is fun
Ik ookquote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:35 schreef MaddoxX het volgende:
ik begon rijden saai te vinden na 20 rijlessen
Waar zakte je de vorige keren op?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:45 schreef Jodelaar het volgende:
Dinsdag me rijbewijs "proberen" te halen voor de 4e keerIemand nog tips?
quote:Op maandag 14 januari 2008 00:45 schreef Jodelaar het volgende:
Heb gehoord dat je sneller slaagd vroeg in het jaar?
Gewoon geen TTT, is bijna net zo duur als een examen dus dan kan je net zo goed meteen examen doen en wie weet slaag je dan wel.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
![]()
Wat doen jullie trouwens met die TTT? Werd gevraagd of ik die wilde doen, en ze raadde 't mij wel aan, maarja hun hebben makkelijk praten. Snel cashen op die manier. M'n moeder vind het onzin en weggegooid geld.
ik betaal ook zoiets, 30 euries voor 60 min, Volkswagen Bora TDI, DI rood ..te snelle autoquote:Op zondag 13 januari 2008 20:49 schreef Luco het volgende:
Dure lessen allemaal jullie... Ik betaal 31 ¤ p/u, en rij in een Totyota Corolla Verso, over een maand een nieuwe auto, Toyota Auris Verso... prima wagens, prima lessen ook!
1. kijkenquote:Op maandag 14 januari 2008 00:51 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Waar zakte je de vorige keren op?
Volgende les ga ik een examenroute rijden en aan de hand daarvan gaat de instructeur kijken hoeveel lessen ik nog nodig heb. Op dit moment dacht hij ongeveer 12 a 15 lessen. Bij ons is de wachttijd op dit moment 8 weken, maar ik ben met 12 a 15 lessen binnen 4 a 5 weken klaarquote:Op maandag 14 januari 2008 14:25 schreef CasB het volgende:
Heb je al een datum wanneer je moet Nad-ja?
Rijswijk is druk, lange wachttijden voor examens. Dus wijken (vooral kleinere) rijscholen vaak uit naar bijv. Gouda of Spijkenisse.quote:
Ja en dat kijken is dus gefuckt bij mijquote:Op maandag 14 januari 2008 16:57 schreef CasB het volgende:
Ik vind Rijswijk opzich wel meevallen...de eerste paar keren is het misschien kut, maar ik vind het niet erg om daar te rijden. Kwestie van goed kijken
Haha ja bij het spoor die 1 richtingsweggetjes en 50 hellingproeven na elkaarquote:Op maandag 14 januari 2008 17:15 schreef Addict89 het volgende:
Ik vond Rijswijk eigenlijk wel fijn, vrij overzichtelijk. Alleen als je pech hebt wijken ze uit naar Delft, dat is pas een kutstad om in te rijden.
Hellingproeven zijn ook zeker simpel maar als je er 50 achter elkaar hebquote:Op maandag 14 januari 2008 18:04 schreef CasB het volgende:
Hellingsproeven zijn simpel, tenminste in een diesel welIn een benzine-auto heb ik daar nog geen ervaring mee
Ik heb daarom afgereden in Leiden, en dat was heel fijnquote:Op maandag 14 januari 2008 16:13 schreef CasB het volgende:
Ik moet in Gouda afrijden omdat m'n instructeur geen andere plaatsen kon bemachtigen.
En wat voor weer het is maakt me niet uit, zolang het maar geen sneeuw of ijzel is
Wat is er zo erg aan Delft? Je hoeft toch zeker niet door de binnenstad te rijdenquote:Op maandag 14 januari 2008 18:06 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Maar ik hoef morgen niet bang te zijn dat ze naar Delft gaan. rijswijk - delft halen ze nooit met die drukte om 8 uur.
Nijmegen!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:58 schreef Credence het volgende:
Morgenochtend TTT (zat in m'n pakket, dus ga 'm gewoon doen) in Nijmegen, dus ik ben benieuwd.
Ik betaal trouwens 40 euro voor 60 minuten + uitloop (waardoor ik gemiddeld iets van 65 minuten rijd) aan de rijschool met de beste slagingspercentages in mijn omgeving.
Wat deed je fout?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Ja moest dus wel naar Delftquote:
Delft is continu hellingproef, kleine smalle steegjes waar van alles van rechts komt, vage constructies, etc. En jammer Jodelaar, gelukkig hoef je niet heel lang te wachten.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan Delft? Je hoeft toch zeker niet door de binnenstad te rijden
140 rijden en joyriden? maar wel klagen over druktequote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:10 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ja moest dus wel naar Delft![]()
(goden verzoeken enzo). En bij een kruispunt staat er een vrachtwagen voor me die langzaam optrekt en ik rij achter hem aan, stopt hij en sta ik midden op kruispunt stil.. Natuurlijk mijn fout maar ook zijn fout. En nog wat meer kleine foutjes, veelste druk in rijswijk / delft.. Maar kijken ging nu wel goed en ik reed niet meer 140 in een examen
. Komt wel goed een keer. over 2 weken weer proberen
en de examinitor was feyenoorder![]()
Blijft dus gewoon komende tijd joyriden of met de fietsHeb al wel een auto (honda civic) maar nog geen papiertje..
![]()
Nou zo erg is het nou ook weer niet, soms als ik geen andere mogelijkheid zie (maar wie doet dat nou niet?) ga ik even stuk met de auto en bij mn 2e examen reed ik 140, niet dat ik altijd 140 rij hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
140 rijden en joyriden? maar wel klagen over drukte
volgens mij maar goed dat je voorlopig nog niet je rijbewijs hebt
Volgens mij doen dat de meeste nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:43 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Nou zo erg is het nou ook weer niet, soms als ik geen andere mogelijkheid zie (maar wie doet dat nou niet?) ga ik even stuk met de auto en bij mn 2e examen reed ik 140, niet dat ik altijd 140 rij hoor
Arme Jodelaarquote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Nu naar bnor ofzo, iemand ervaring ermee?
Volgens mijn rijinstructeur kan ik daar binnen 2 a 3 weken al terecht omdat niet veel mensen er 5 keer over doenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:15 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Arme Jodelaar. Had nog nooit van bnor gehoord, maar na een beetje zoeken op internet kwam ik erachter dat ze daar minder streng zijn. Wat meer de tijd voor je nemen, rustig aan doen, als je zenuwachtig bent stoppen ze even etc. Dus er is nog hoop!
(ik las wel dat ze daar meer bezig zijn met veilig rijden dan met hard rijden, dus die 140 km/u zou ik achterwegen laten
). Moet je daar ook zo lang wachten als bij een 'normaal' examen? Of kun je daar sneller terecht?
Meen je niet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:03 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ik ben gezakt, eerste keer, alles ging goed, echt alles. Kijken, snelheid, bijzondere verrichtingen, alleen ik nam een, lees 1 bocht te ruim...
Daarop moet je dus zakken, en ook nog zeggen; Ik vind het jammer je te laten zakken, want je deed een hoop dingen echt heel goed.
CBR, goed bezig.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:03 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ik ben gezakt, eerste keer, alles ging goed, echt alles. Kijken, snelheid, bijzondere verrichtingen, alleen ik nam een, lees 1 bocht te ruim...
Daarop moet je dus zakken, en ook nog zeggen; Ik vind het jammer je te laten zakken, want je deed een hoop dingen echt heel goed.
CBR, goed bezig.
Als hun het geld in hun zak hebben (200 euro) dan naaien ze je gewoon, kut cbr.. Tot ze genoeg geld aan je hebben verdiend..quote:
Uhuh, en toch slaagt de helft in een keer.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:09 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Als hun het geld in hun zak hebben (200 euro) dan naaien ze je gewoon, kut cbr.. Tot ze genoeg geld aan je hebben verdiend..
Concord New Hampshire.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Waar was dit?
Ik ben iets meer dan een maand geleden geslaagd bij het BNOR.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Nu naar bnor ofzo, iemand ervaring ermee?
1e keer: Kijk gedrag, meer dan terecht vond ik achteraf.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:42 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ben benieuwd waarom je gezakt was die eerste keren, even kijken of dat in verhouding met mij ligt.
Beetje. Even wennen met optrekken inderdaad, maar niet af laten slaan. En na een paar ritjes heb je het wel door.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Reki het volgende:
Voor degenen die in een dieselauto hebben gereden. Hebben jullie na het behalen van jullie rijbewijs moeite gehad met een benzineauto? met het optrekken. Bij mij slaat ie wel regelmatig af
Je had sowieso een klacht moeten indienen dat je niet 2x dezelfde examinator mag hebbenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:54 schreef Crazykill het volgende:
[..]
1e keer: Kijk gedrag, meer dan terecht vond ik achteraf.
2e keer: Invoegen, achterlijke fout gemaakt. Ik zag dat er een auto naast me was, maar ik ging toch. Stuuringreep dus gezakt. Ook terecht.
3e keer: Te lang achter een fietser gebleven volgens haar. Maar daar inhalen is gewoon onzinnig, om de 100 meter is zijn er gelijkwaardige kruispunten waar je dus geen ene fuck ziet. Het was toen ook erg druk (veel fietsers) en die weg was daar ook smal, dus als er opeens een tegenligger zou komen was ik de lul. Alle 3 instructeurs die ik heb gehad hebben me gezegt dat je daar liever niet kan inhalen maar gewoon erachter kunt blijven (het is ook niet echt een lang stuk).
4e keer: Zelfde examinatrice. Ik reed gewoon goed, instructeur was meegegaan en toen we uitstapten zei hij nog goed gereden. Komen we aan in het kantoortje, zegt ze GEZAKT. Waarom? Volgens haar "mijn manier van gas geven, ze werd er kotsmisselijk van". Toen ik om uitleg vroeg, zei ze dat ik de hele rit gas los liet en toen weer hard optrok.
Dat was dus niet waar, instructeur was het met mij eens. Ik liet wel een aantal keren gas los, maar dat was in diezelfde gebied als waar ik de 3e keer was gezakt, woonwijkje met onoverzichtelijk gelijkwaardige kruispunten. Je moet daar gewoon gas loslaten omdat je niks ziet. En het was dus alleen dat kleine stukje dat ik gas losliet om weer gas te geven halverwege de kruising, de rest van de rit deed ik dat niet.
Hele tijd gediscussierd met haar en volgens mij had ze wel door dat ze uit haar nek lulde want ze kon op een gegeven moment niks meer zeggen en ze stak 3x haar hand uit om mn hand te schudden zodat ik wegging maar ik bleef daar een halfuurtje zitten om te kijken wat ze bedoelde.. Kutwijf.
Ach ja, ben wel blij dat ik dat pasje nu heb.
Nijmegenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:23 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Nijmegen!Bij welke rijschool zit je? Veel succes alvast morgen!
Heb ik hier een mede-Maldenees?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:30 schreef Credence het volgende:
[..]
Nijmegen [afbeelding].
Ik zit bij Holtman, éénmansbedrijfje uit Malden, dichtbij en hoge slagingspercentages... Bedankt, ik heb er wel vertrouwen in, maar het is sowieso maar een toets, dus is het niet écht belangrijk [afbeelding].
Nouja, een ex-Maldenees. Toen ik begon met lessen woonde ik nog in Malden, maar ben nu verhuisd naar Utrecht, dus ik moet voor iedere les op en neerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Heb ik hier een mede-Maldenees?
Is mij verteld dat dat niet mag.. Maar ik weet niet moet je is navragen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:55 schreef Fcuker het volgende:
kan je een klacht indienen als je zelfde rijexaminator hebt gekregen voor de 2e x?
Je moet niet geluk hebben je moet gewoon goed rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:12 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Een vriend van me zei ook, als dit je tweede of derde keer was, was je geslaagd geweest, eerst moeten ze nog effe je beurs leeghalen.
Maargoed, het heeft zo geweest moeten zijn, volgende keer beter, ik weet gewoon dat ik het kan, je moet ook net geluk hebben met instructeur, en of ze een goede of slechte dag hebben
Ja maar niemand laat je zomaar voor de lol zakken, dat geloof ik tenminste niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:18 schreef amhvj het volgende:
Nuja, je kan natuurlijk wel wat geluk hebben qua examinator en omstandigheden. Maar een goede examinator ziet door de omstandigheden wel heen of jij daadwerkelijk rijden kan.
Is niet te doen, dus wees daar maar niet bang over.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
Ongeveer 23 lessen gehad en de laatste 2 gingen wel redelijk. Alleen paar domme foutjes en ik moet beter laten zien dat ik over me schouder kijk links. Dinsdag de laatste les en dan vrijdag om 8 uur afrijden bij het CBR in Rijswijk. Hoop dat ze niet de binnenstad van Delft ingaan want daar zijn dan massa's fietsers te vinden
Dat is idd de beste methode. Verwacht het onverwachte, jij kunt rijden, de rest niet. Zo ben ik ook geslaagd. Het klinkt paranoide, maar zo rij je wel defensief, maar niet angstig ofzo.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:46 schreef matthendriks het volgende:
De beste manier om te rijden is veel vooruitdenken en vooruitkijken: Eigenlijk moet je jezelf voorstellen, dat jij de enige bent in het verkeer, die kan rijden.
Bijv.: Je rijdt op een voorangsweg en er komt een kruispunt aan --> Wachten ze wel netjes? Steekt er niemand plotseling over? Etc.
Tenminste, zo is het mij aangeleerd. Kijken, kijken en kijken...
Dan doe je het dus iets te defensiefquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Dat doe ik ook ("defensief" rijden) maar volgens mij instructeur komt dat twijfelachtig over
Parellel parkeren (file parkeren) valt heel erg mee. En je hoeft het niet helemaal perfect te kunnen volgens mij. Vooral het kijken is belangrijk en je moet de manoeuvre goed uitvoeren.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:44 schreef Geqxon het volgende:
Als ik na 17 lessen nog niet ben begonnen met parallel parkeren, dan mag ik mij zeker voorbereiden op nog 10 lessen extra?
quote:Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef lj_lightning het volgende:
En mag morgen weer op [afbeelding]
Spannend [afbeelding] [afbeelding]
Hoop dat ik het nu wel haal [afbeelding] heb die rij instructeur nu wel genoeg gezien vind ik [afbeelding]
8.55 te Nijmegen!
Mjah kan me weinig boeien eigenlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef Addict89 het volgende:
Spoedaanvraag denk ik? Vond ik beetje zonde van mijn geld [afbeelding].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |