Volgende les ga ik een examenroute rijden en aan de hand daarvan gaat de instructeur kijken hoeveel lessen ik nog nodig heb. Op dit moment dacht hij ongeveer 12 a 15 lessen. Bij ons is de wachttijd op dit moment 8 weken, maar ik ben met 12 a 15 lessen binnen 4 a 5 weken klaarquote:Op maandag 14 januari 2008 14:25 schreef CasB het volgende:
Heb je al een datum wanneer je moet Nad-ja?
Rijswijk is druk, lange wachttijden voor examens. Dus wijken (vooral kleinere) rijscholen vaak uit naar bijv. Gouda of Spijkenisse.quote:
Ja en dat kijken is dus gefuckt bij mijquote:Op maandag 14 januari 2008 16:57 schreef CasB het volgende:
Ik vind Rijswijk opzich wel meevallen...de eerste paar keren is het misschien kut, maar ik vind het niet erg om daar te rijden. Kwestie van goed kijken
Haha ja bij het spoor die 1 richtingsweggetjes en 50 hellingproeven na elkaarquote:Op maandag 14 januari 2008 17:15 schreef Addict89 het volgende:
Ik vond Rijswijk eigenlijk wel fijn, vrij overzichtelijk. Alleen als je pech hebt wijken ze uit naar Delft, dat is pas een kutstad om in te rijden.
Hellingproeven zijn ook zeker simpel maar als je er 50 achter elkaar hebquote:Op maandag 14 januari 2008 18:04 schreef CasB het volgende:
Hellingsproeven zijn simpel, tenminste in een diesel welIn een benzine-auto heb ik daar nog geen ervaring mee
Ik heb daarom afgereden in Leiden, en dat was heel fijnquote:Op maandag 14 januari 2008 16:13 schreef CasB het volgende:
Ik moet in Gouda afrijden omdat m'n instructeur geen andere plaatsen kon bemachtigen.
En wat voor weer het is maakt me niet uit, zolang het maar geen sneeuw of ijzel is
Wat is er zo erg aan Delft? Je hoeft toch zeker niet door de binnenstad te rijdenquote:Op maandag 14 januari 2008 18:06 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Maar ik hoef morgen niet bang te zijn dat ze naar Delft gaan. rijswijk - delft halen ze nooit met die drukte om 8 uur.
Nijmegen!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:58 schreef Credence het volgende:
Morgenochtend TTT (zat in m'n pakket, dus ga 'm gewoon doen) in Nijmegen, dus ik ben benieuwd.
Ik betaal trouwens 40 euro voor 60 minuten + uitloop (waardoor ik gemiddeld iets van 65 minuten rijd) aan de rijschool met de beste slagingspercentages in mijn omgeving.
Wat deed je fout?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Ja moest dus wel naar Delftquote:
Delft is continu hellingproef, kleine smalle steegjes waar van alles van rechts komt, vage constructies, etc. En jammer Jodelaar, gelukkig hoef je niet heel lang te wachten.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan Delft? Je hoeft toch zeker niet door de binnenstad te rijden
140 rijden en joyriden? maar wel klagen over druktequote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:10 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ja moest dus wel naar Delft![]()
(goden verzoeken enzo). En bij een kruispunt staat er een vrachtwagen voor me die langzaam optrekt en ik rij achter hem aan, stopt hij en sta ik midden op kruispunt stil.. Natuurlijk mijn fout maar ook zijn fout. En nog wat meer kleine foutjes, veelste druk in rijswijk / delft.. Maar kijken ging nu wel goed en ik reed niet meer 140 in een examen
. Komt wel goed een keer. over 2 weken weer proberen
en de examinitor was feyenoorder![]()
Blijft dus gewoon komende tijd joyriden of met de fietsHeb al wel een auto (honda civic) maar nog geen papiertje..
![]()
Nou zo erg is het nou ook weer niet, soms als ik geen andere mogelijkheid zie (maar wie doet dat nou niet?) ga ik even stuk met de auto en bij mn 2e examen reed ik 140, niet dat ik altijd 140 rij hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
140 rijden en joyriden? maar wel klagen over drukte
volgens mij maar goed dat je voorlopig nog niet je rijbewijs hebt
Volgens mij doen dat de meeste nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:43 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Nou zo erg is het nou ook weer niet, soms als ik geen andere mogelijkheid zie (maar wie doet dat nou niet?) ga ik even stuk met de auto en bij mn 2e examen reed ik 140, niet dat ik altijd 140 rij hoor
Arme Jodelaarquote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Nu naar bnor ofzo, iemand ervaring ermee?
Volgens mijn rijinstructeur kan ik daar binnen 2 a 3 weken al terecht omdat niet veel mensen er 5 keer over doenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:15 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Arme Jodelaar. Had nog nooit van bnor gehoord, maar na een beetje zoeken op internet kwam ik erachter dat ze daar minder streng zijn. Wat meer de tijd voor je nemen, rustig aan doen, als je zenuwachtig bent stoppen ze even etc. Dus er is nog hoop!
(ik las wel dat ze daar meer bezig zijn met veilig rijden dan met hard rijden, dus die 140 km/u zou ik achterwegen laten
). Moet je daar ook zo lang wachten als bij een 'normaal' examen? Of kun je daar sneller terecht?
Meen je niet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:03 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ik ben gezakt, eerste keer, alles ging goed, echt alles. Kijken, snelheid, bijzondere verrichtingen, alleen ik nam een, lees 1 bocht te ruim...
Daarop moet je dus zakken, en ook nog zeggen; Ik vind het jammer je te laten zakken, want je deed een hoop dingen echt heel goed.
CBR, goed bezig.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:03 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ik ben gezakt, eerste keer, alles ging goed, echt alles. Kijken, snelheid, bijzondere verrichtingen, alleen ik nam een, lees 1 bocht te ruim...
Daarop moet je dus zakken, en ook nog zeggen; Ik vind het jammer je te laten zakken, want je deed een hoop dingen echt heel goed.
CBR, goed bezig.
Als hun het geld in hun zak hebben (200 euro) dan naaien ze je gewoon, kut cbr.. Tot ze genoeg geld aan je hebben verdiend..quote:
Uhuh, en toch slaagt de helft in een keer.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:09 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Als hun het geld in hun zak hebben (200 euro) dan naaien ze je gewoon, kut cbr.. Tot ze genoeg geld aan je hebben verdiend..
Concord New Hampshire.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Waar was dit?
Ik ben iets meer dan een maand geleden geslaagd bij het BNOR.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:48 schreef Jodelaar het volgende:.. Weer gezakt, maar nu weet ik ook zeker dat ik het fout deed. Maarja..
Nu naar bnor ofzo, iemand ervaring ermee?
1e keer: Kijk gedrag, meer dan terecht vond ik achteraf.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:42 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Ben benieuwd waarom je gezakt was die eerste keren, even kijken of dat in verhouding met mij ligt.
Beetje. Even wennen met optrekken inderdaad, maar niet af laten slaan. En na een paar ritjes heb je het wel door.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:20 schreef Reki het volgende:
Voor degenen die in een dieselauto hebben gereden. Hebben jullie na het behalen van jullie rijbewijs moeite gehad met een benzineauto? met het optrekken. Bij mij slaat ie wel regelmatig af
Je had sowieso een klacht moeten indienen dat je niet 2x dezelfde examinator mag hebbenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:54 schreef Crazykill het volgende:
[..]
1e keer: Kijk gedrag, meer dan terecht vond ik achteraf.
2e keer: Invoegen, achterlijke fout gemaakt. Ik zag dat er een auto naast me was, maar ik ging toch. Stuuringreep dus gezakt. Ook terecht.
3e keer: Te lang achter een fietser gebleven volgens haar. Maar daar inhalen is gewoon onzinnig, om de 100 meter is zijn er gelijkwaardige kruispunten waar je dus geen ene fuck ziet. Het was toen ook erg druk (veel fietsers) en die weg was daar ook smal, dus als er opeens een tegenligger zou komen was ik de lul. Alle 3 instructeurs die ik heb gehad hebben me gezegt dat je daar liever niet kan inhalen maar gewoon erachter kunt blijven (het is ook niet echt een lang stuk).
4e keer: Zelfde examinatrice. Ik reed gewoon goed, instructeur was meegegaan en toen we uitstapten zei hij nog goed gereden. Komen we aan in het kantoortje, zegt ze GEZAKT. Waarom? Volgens haar "mijn manier van gas geven, ze werd er kotsmisselijk van". Toen ik om uitleg vroeg, zei ze dat ik de hele rit gas los liet en toen weer hard optrok.
Dat was dus niet waar, instructeur was het met mij eens. Ik liet wel een aantal keren gas los, maar dat was in diezelfde gebied als waar ik de 3e keer was gezakt, woonwijkje met onoverzichtelijk gelijkwaardige kruispunten. Je moet daar gewoon gas loslaten omdat je niks ziet. En het was dus alleen dat kleine stukje dat ik gas losliet om weer gas te geven halverwege de kruising, de rest van de rit deed ik dat niet.
Hele tijd gediscussierd met haar en volgens mij had ze wel door dat ze uit haar nek lulde want ze kon op een gegeven moment niks meer zeggen en ze stak 3x haar hand uit om mn hand te schudden zodat ik wegging maar ik bleef daar een halfuurtje zitten om te kijken wat ze bedoelde.. Kutwijf.
Ach ja, ben wel blij dat ik dat pasje nu heb.
Nijmegenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:23 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Nijmegen!Bij welke rijschool zit je? Veel succes alvast morgen!
Heb ik hier een mede-Maldenees?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:30 schreef Credence het volgende:
[..]
Nijmegen [afbeelding].
Ik zit bij Holtman, éénmansbedrijfje uit Malden, dichtbij en hoge slagingspercentages... Bedankt, ik heb er wel vertrouwen in, maar het is sowieso maar een toets, dus is het niet écht belangrijk [afbeelding].
Nouja, een ex-Maldenees. Toen ik begon met lessen woonde ik nog in Malden, maar ben nu verhuisd naar Utrecht, dus ik moet voor iedere les op en neerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:56 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Heb ik hier een mede-Maldenees?
Is mij verteld dat dat niet mag.. Maar ik weet niet moet je is navragen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:55 schreef Fcuker het volgende:
kan je een klacht indienen als je zelfde rijexaminator hebt gekregen voor de 2e x?
Je moet niet geluk hebben je moet gewoon goed rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:12 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Een vriend van me zei ook, als dit je tweede of derde keer was, was je geslaagd geweest, eerst moeten ze nog effe je beurs leeghalen.
Maargoed, het heeft zo geweest moeten zijn, volgende keer beter, ik weet gewoon dat ik het kan, je moet ook net geluk hebben met instructeur, en of ze een goede of slechte dag hebben
Ja maar niemand laat je zomaar voor de lol zakken, dat geloof ik tenminste niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:18 schreef amhvj het volgende:
Nuja, je kan natuurlijk wel wat geluk hebben qua examinator en omstandigheden. Maar een goede examinator ziet door de omstandigheden wel heen of jij daadwerkelijk rijden kan.
Is niet te doen, dus wees daar maar niet bang over.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
Ongeveer 23 lessen gehad en de laatste 2 gingen wel redelijk. Alleen paar domme foutjes en ik moet beter laten zien dat ik over me schouder kijk links. Dinsdag de laatste les en dan vrijdag om 8 uur afrijden bij het CBR in Rijswijk. Hoop dat ze niet de binnenstad van Delft ingaan want daar zijn dan massa's fietsers te vinden
Dat is idd de beste methode. Verwacht het onverwachte, jij kunt rijden, de rest niet. Zo ben ik ook geslaagd. Het klinkt paranoide, maar zo rij je wel defensief, maar niet angstig ofzo.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:46 schreef matthendriks het volgende:
De beste manier om te rijden is veel vooruitdenken en vooruitkijken: Eigenlijk moet je jezelf voorstellen, dat jij de enige bent in het verkeer, die kan rijden.
Bijv.: Je rijdt op een voorangsweg en er komt een kruispunt aan --> Wachten ze wel netjes? Steekt er niemand plotseling over? Etc.
Tenminste, zo is het mij aangeleerd. Kijken, kijken en kijken...
Dan doe je het dus iets te defensiefquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Dat doe ik ook ("defensief" rijden) maar volgens mij instructeur komt dat twijfelachtig over
Parellel parkeren (file parkeren) valt heel erg mee. En je hoeft het niet helemaal perfect te kunnen volgens mij. Vooral het kijken is belangrijk en je moet de manoeuvre goed uitvoeren.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:44 schreef Geqxon het volgende:
Als ik na 17 lessen nog niet ben begonnen met parallel parkeren, dan mag ik mij zeker voorbereiden op nog 10 lessen extra?
quote:Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef lj_lightning het volgende:
En mag morgen weer op [afbeelding]
Spannend [afbeelding] [afbeelding]
Hoop dat ik het nu wel haal [afbeelding] heb die rij instructeur nu wel genoeg gezien vind ik [afbeelding]
8.55 te Nijmegen!
Mjah kan me weinig boeien eigenlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef Addict89 het volgende:
Spoedaanvraag denk ik? Vond ik beetje zonde van mijn geld [afbeelding].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |