abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56103252
Klopt, maar ze willen niet dat als je op een voorrangsweg rijdt in een 50km/u zone, dat je bij het kruispunt tot 30 afremt omdat er wel eens iemand zou kunnen doorrijden.
Op voorrangswegen dus aannemen dat je voorrang krijg, maar zeker wel goed opletten of je het ook daadwerkelijk krijgt.

Ze willen niet van die treuzelaars op de weg die niet weten wanneer ze voorrang hebben, of te bang zijn ofzo.
pi_56135933
Ongeveer 23 lessen gehad en de laatste 2 gingen wel redelijk. Alleen paar domme foutjes en ik moet beter laten zien dat ik over me schouder kijk links. Dinsdag de laatste les en dan vrijdag om 8 uur afrijden bij het CBR in Rijswijk. Hoop dat ze niet de binnenstad van Delft ingaan want daar zijn dan massa's fietsers te vinden
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:43:39 #273
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_56136256
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:27 schreef kurk_droog het volgende:
Ongeveer 23 lessen gehad en de laatste 2 gingen wel redelijk. Alleen paar domme foutjes en ik moet beter laten zien dat ik over me schouder kijk links. Dinsdag de laatste les en dan vrijdag om 8 uur afrijden bij het CBR in Rijswijk. Hoop dat ze niet de binnenstad van Delft ingaan want daar zijn dan massa's fietsers te vinden
Is niet te doen, dus wees daar maar niet bang over.
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_56139817
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:46 schreef matthendriks het volgende:
De beste manier om te rijden is veel vooruitdenken en vooruitkijken: Eigenlijk moet je jezelf voorstellen, dat jij de enige bent in het verkeer, die kan rijden.

Bijv.: Je rijdt op een voorangsweg en er komt een kruispunt aan --> Wachten ze wel netjes? Steekt er niemand plotseling over? Etc.

Tenminste, zo is het mij aangeleerd. Kijken, kijken en kijken...
Dat is idd de beste methode. Verwacht het onverwachte, jij kunt rijden, de rest niet. Zo ben ik ook geslaagd. Het klinkt paranoide, maar zo rij je wel defensief, maar niet angstig ofzo.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_56144089
Dat doe ik ook ("defensief" rijden) maar volgens mij instructeur komt dat twijfelachtig over
Klussen deel 1 en 2
pi_56148235
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:31 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Dat doe ik ook ("defensief" rijden) maar volgens mij instructeur komt dat twijfelachtig over
Dan doe je het dus iets te defensief
pi_56148995
Helaas, ik ben gister gezakt. De examinator vond dat ik te hard reed op bepaalde punten. Ik kan hem daar opzich wel gelijk ik geven, maar voor de rest ging het goed. Dus volgende keer beter (hopelijk binnen een maand).

En het is echt kut om af te rijden in een stad/gebied waar je nog nooit hebt gereden...
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:05:20 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_56149437
Zo, net nog even theorie geoefend, voor het eerst maar 4 fout, dus geslaagd! Straks lekker weer 2 uur rijden, en hopelijk donderdag mijn theorie halen !!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_56154837
Avatarfoutje in de OP gemaakt (door mij) ,maar dat is volgend topic weer goed.

Na een goede rijles gisteren is besloten dat ik toch op 11 februari af mag rijden.
Het enige waar ik gewoon moeite mee heb is wanneer het drukker is, verschillende handelingen of veel verkeer.
M'n instructeur zegt dan ook dat ik goed de aandacht moet verdelen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_56156281
Als ik na 17 lessen nog niet ben begonnen met parallel parkeren, dan mag ik mij zeker voorbereiden op nog 10 lessen extra?
pi_56157809
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 16:44 schreef Geqxon het volgende:
Als ik na 17 lessen nog niet ben begonnen met parallel parkeren, dan mag ik mij zeker voorbereiden op nog 10 lessen extra?
Parellel parkeren (file parkeren) valt heel erg mee. En je hoeft het niet helemaal perfect te kunnen volgens mij. Vooral het kijken is belangrijk en je moet de manoeuvre goed uitvoeren.
pi_56157831
Ik leerde ook pas fileparkeren in de laatste paar lessen!
pi_56158837
A bedankt. Ik hoorde wel eens van mensen dat ze dat rond les 15 al hadden, en dat maakte mij een beetje onzeker. Dat ik zeg maar in het algemeen niet goed genoeg kan rijden om nu al te mogen fileparkeren
pi_56158994
Volgens mij is iedere rijschool daar gewoon heel anders in. Ik ging na een paar lessen al file parkeren, maar ben bijvoorbeeld net pas echt begonnen met snelweg rijden (terwijl ik toen al 25 lessen gehad had ongeveer).
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:26:10 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56159004
fileparkeren?

les 5 ofzo denk ik.. bij les 10 had ik dan ook alle bijzondere-verrichtingen gehad..

maar dat is bij iedere instructeur verschillend lijkt me
Huilen dan.
pi_56160654
Ik ging tijdens de eerste les de snelweg op en heb ergens pas na mijn 30e les voor het eerst moeten parkeren
Klussen deel 1 en 2
pi_56160735
Ik heb nu mn 5e les gehad, en ik heb alle voorgaande dingen al gehad :')
Mentalita Ultras (L)
Boycot Denemarken!
pi_56161106
Tja, ik mocht snelweg in les twee, maar speciale verrichtingen pas in laatste paar lessen (allemaal behalve hellingproef, die wel vanaf het begin gedaan). Dus conclusie: Het is overal anders met alles!
pi_56162441
De hellingproef had ik in de tweede les al, ik woon in Amersfoort (Amersfoortse Berg anyone?)
pi_56187067
En mag morgen weer op

Spannend

Hoop dat ik het nu wel haal heb die rij instructeur nu wel genoeg gezien vind ik

8.55 te Nijmegen!
Bram! Boterham!
pi_56187181
Ik heb morgen weer rijles. Voor het eerst in 2008 en voor het eerst nadat ik zakte.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:49:45 #292
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56188349
Fileparkeren had ik de 3e les ofzo, en het is nog nooit verkeerd gegaan Hellingproef had ik de eerste les al, bij het wegrijden uit m'n wijk
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56190261
Ik meld mij hier ook even!
Heb dinsdag eindelijk mijn eerste rijles (na 2 jaar niet auto mogen rijden door operaties aan mn knie). Kijk er zeker naar uit maar vind het ook wel erg spannend! Heb al wel een beetje rondgereden op parkeerplaatsen enzo dus hoop dat dat en beetje meehelpt. Ik hou jullie op de hoogte!
pi_56194491
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:57 schreef lj_lightning het volgende:
En mag morgen weer op [afbeelding]

Spannend [afbeelding] [afbeelding]

Hoop dat ik het nu wel haal [afbeelding] heb die rij instructeur nu wel genoeg gezien vind ik [afbeelding]

8.55 te Nijmegen!
Geslaagd!

Zo. Hebben we dat ook weer gehad

Nah ging allemaal prima, paar kleine dingen waarvan ik dacht 'Ohjeej ' maar hij zei dat het prima ging
Net Rijbewijs aangevraagd en mag hem morgen ochtend ophalen
Bram! Boterham!
pi_56195783
Gefeliciteerd!! Wat mag je hem snel ophalen!
pi_56197725
Spoedaanvraag denk ik? Vond ik beetje zonde van mijn geld .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_56197754
Inderdaad, die paar dagen, terwijl je waarschijnlijk de komende 50 jaar nog mag rijden.
pi_56198344
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:11 schreef Addict89 het volgende:
Spoedaanvraag denk ik? Vond ik beetje zonde van mijn geld [afbeelding].
Mjah kan me weinig boeien eigenlijk heb er nu zo lang op gewacht en met dat soort dingen ben ik dan wel weer ongeduldig. Die greet achter de balie vroeg ook 20x of ik wel echt met spoed wil...'weet je het zeker?'....ja ....'Echt heel zeker' Jahaaa.... 'Maar anders mag je hem vrijdag ophalen hoor' ja en ik wil hem morgen 'okej....'

En geef het geld soms wel aan onzinnigere dingen uit
Bram! Boterham!
pi_56199250
Hoeveel moet je extra betalen dan voor een spoedaanvraag?
pi_56199317
het dubbele dacht ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')