Gefeliciteerd! En dankjewel! Ik wist dat er een verschil moest zijn, want ik was het inderdaad tijdens de oefenexamens tegen gekomen dat je bij een busbaan iemand mag in/uit mag laten stappen en bij een busstrook niet. Maar als ik een foto zie van een busbaan herken ik het wel? Is het een soort 'uitham' naast de weg ofzo?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:45 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb theorie gehaald! Met maar 1 foutMag wel gezien de hoeveelheid oefenvragen die ik gedaan heb
![]()
@Nad-ja: Er is wel verschil tussen een busbaan en een busstrook. Een busbaan is meer gescheiden van de rest, een busstrook alleen met een doorgetrokken streep. Je mag naast een busbaan wel iemand in of uit laten stappen, maar naast een busstrook niet
Ik denk dat er iets van een trottoir of gras tussen de busbaan en de rest van de weg (als deze aanwezig is, een busbaan kan ook op zichzelf zijn) aanwezig moet zijn jaquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:51 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En dankjewel! Ik wist dat er een verschil moest zijn, want ik was het inderdaad tijdens de oefenexamens tegen gekomen dat je bij een busbaan iemand mag in/uit mag laten stappen en bij een busstrook niet. Maar als ik een foto zie van een busbaan herken ik het wel? Is het een soort 'uitham' naast de weg ofzo?
Maar dan kun je er toch nooit met de auto komen? Dan is de regel dat je iemand bij een busbaan mag laten in- en uitstappen toch een beetje raar? Of snap ik er weer niets van?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets van een trottoir of gras tussen de busbaan en de rest van de weg (als deze aanwezig is, een busbaan kan ook op zichzelf zijn) aanwezig moet zijn ja
Bedankt!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:51 schreef CasB het volgende:
Gefeliciteerd MaddoxX!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef MaddoxX het volgende:
Geslaagd in 1x Praktijk examen![]()
![]()
(Oude rij-examen)
Zijn die uren voor iedereen gelijk?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:36 schreef wonderer het volgende:
Wat er van mij verwacht wordt:
30 uur theorieles, klassikaal, moet afgesloten worden met 80%. Huiswerk is een derde van het eindcijfer, tussentijdse toetsen en eindtoets de rest
10 uur rijles met een instructeur in een automaat
6 uur observatie in een auto terwijl iemand anders leskrijgt
20 uur rijden met iemand van 25 jaar of ouder naast je (hoewel dit alleen wettelijk verplicht is voor minderjarigen)
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef Borkydude het volgende:
Als je op een rotonde 3/4 rond wil, moet je dan bij het oprijden links richting aangeven?
Just checking
2,55 meterquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:20 schreef Borkydude het volgende:
Oh, en is de maximumbreedte van een personenauto nou 2,50 of 2,55?
oliebollenquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)
[..]
2,55 meter(geen oliebollen, worsten of fietsers lang
)
Jazeker. Richting links houden totdat je in het stuk komt tussen de 2e en 3e afslag. Daar richting rechts aangeven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef Borkydude het volgende:
Als je op een rotonde 3/4 rond wil, moet je dan bij het oprijden links richting aangeven?
Just checking
Is het verplicht?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jazeker. Richting links houden totdat je in het stuk komt tussen de 2e en 3e afslag. Daar richting rechts aangeven.
Dan pwnt m'n theorieboek me. Daar staat 2,50, en 2,55 voor bedrijfswagens.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Mijn instructeur zegt dat je het kan doen om de rest te laten zien dat je daar er nog niet af hoeft... (1e en 2e afslag)
[..]
2,55 meter(geen oliebollen, worsten of fietsers lang
)
quote:Richting aangeven
Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht, en in België, Duitsland en Oostenrijk zelfs verboden.
Yep, behalve dan die 20 uur extra, die gelden alleen voor minderjarigen. Het zou kunnen dat het per staat verschilt, ik weet in ieder geval dat je als nieuwbakken zestienjarige chauffeur niet meteen Massachussets (de staat zuidelijk van NH) in mag, maar als je nieuwbakken volwassen chauffeur bent, mag het weer wel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:46 schreef Addict89 het volgende:
Zijn die uren voor iedereen gelijk?
Je leert de basis tijdens de rijles en verder moet je maar met je ouders oefenen, is de gedachte hier. Autorijden is voornamelijk ervaring hier, geloof ik. Kweenie of het in Nederland ook zo is? Maar bochtjes oefenen kun je natuurlijk ook op een lege parkeerplaats met je pa naast je in plaats van voor 70 euro per uur naast een instructeurquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:47 schreef Addict89 het volgende:
Wat raar dat dat voor iedereen gelijk is.
Relaxte tijd =) Weinig mensen op de wegquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Gefeliciteerd madox!
Ik moet precies om diezelfde tijd (9.50). Is dat relaxt? (drukte enzo)
wat heb je allemaal moeten doen?
Ik weet het ook niet. Misschien dat het verkeer hier er zich beter voor leent. 2/3 de oppervlakte van Nederland en 1.2 miljoen inwoners. 't Is hier niet zo drukquote:Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Addict89 het volgende:
Maar de een leert toch veel sneller dan de ander? Natuurlijk kan je bochtjes en sturen enzo wel op een lege parkeerplats oefenen, maar meestal heb je de voertuigbeheersing na een paar lesjes wel onder de knie, en gaat het vooral om kijken e.d., en als dat in het verkeer fout gaat heb ik liever een instructeur naast me die zo op de rem kan trappen dan mn pa.
Dat viel bij mij erg tegen, ik had daarna helemaal geen motivatie meer en begon pas een jaar later met lessen...quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:59 schreef Arsenius het volgende:
ja de intest hè, hij probeert je een goed gevoel te geven zodat je een pakket van hem afneemt.. Of course..
Wow ik heb nog gelest voor 55 gulden per uur. (afgerond ¤25 euro) Vandaar dat ik wilde weten hoeveel het nu wel niet kost.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik betaal 40 euro per uur.
Het is eigenlijk heel simpel als je naar zijn drie wilt schakelen vanaf 2. Gewoon vanaf twee naar boven duwen (tot hij in zijn vrijstaat) en dan rustig naar voren duwen. Dan zit je gewoon netjes in zijn drie.quote:Ik schakelde zonder te kijken hoe ik het deed zeg maar.. was aan de ene kant goed omdat je je dat uiteindelijk ook aan moet leren, aan de andere kant schakelde ik soms daardoor van de 2 naar de 5 in plaats van naar de 3
Ik zou het niet weten, maar ik gok dat het is omdat je op een rotonde in principe helemaal niet naar links kan gaan (tenzij je tegen de rijrichting in gaat natuurlijkquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:00 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waarom is dat verboden in Belgie, Oostenrijk en Duitsland?
Veel geduldquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wat kost het trouwens lessen anno 2008?
Ik had er ook eentje!quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Hoeveel fouten had je?Ik eentje
Volgens mij mag je wel doorrijden, wat er dan gebeurd als je slaagt weet ik niet. Maar als je zakt mag je pas weer een nieuw examen aanvragen nadat het CBR je getest heeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:35 schreef Lekkerpindakaas het volgende:
Tijdens het praktijk examen moet men een kenteken kunnen lezen van ongeveer 25 meter ofniet?
Wat als dit niet lukt gaat het hele examen dan al niet door?
Daar geloof ik niks vanquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:34 schreef p-etr-a het volgende:
Scorpion, mijn lessen zijn 35 euro per uur. Dat is een vrij goedkope rijschool.
Vanmorgen vertelde ik mijn instructeur dat ik het theorie-examen had gehaald, maar dat veel mensen zakten. Hij zei dat hij eens iemand had die beweerde dat ze je de eerste drie keer sowieso 'laten' zakken.
Dat was bij mij in 1997 wel anders. Toen zakte 50% van de zaal zeg maar. Maar meestal kun je dat in derdaad wel zien (bij sommige)quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:34 schreef p-etr-a het volgende:
Scorpion, mijn lessen zijn 35 euro per uur. Dat is een vrij goedkope rijschool.
Vanmorgen vertelde ik mijn instructeur dat ik het theorie-examen had gehaald, maar dat veel mensen zakten. Hij zei dat hij eens iemand had die beweerde dat ze je de eerste drie keer sowieso 'laten' zakken.
Ik betaal 58 voor 100 minuten..quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:35 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Veel geduld![]()
En:
37 euro per les (50min)
Theorie is 30 euro
Tussentijdsetoets is 140 euro..
Examen is 215 euro (met eigenverklaring)
Gelukkig hoef je het maar 1x te doen
Nee, dat is natuurlijk ook niet waar. Het was een leerling die het daarover had. De mensen die het niet halen, hebben gewoon niet genoeg geleerd. Dat is de enige reden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:07 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Ik kreeg een theoriecursus met negen andere leerlingen van mijn instructeur, en het waren precies de mensen van wie ik verwachtte dat ze het niet zouden halen, die zakten. Ja en met één die wel heel intelligent is (die kende ik al langer), maar die heeft gewoon zo af en toe een rare gedachtenkronkel.
Ik betaalde voor 100 min 55 euro.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wat kost het trouwens lessen anno 2008?
Nee?quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:09 schreef jorienvdherik het volgende:
Dennis ben je gestopt ofzo ?
haha
Dankjewel! Ik zou inderdaad gewoon heel veel oefenen (zo heb ik het in ieder geval gedaan). Komt goed!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 02:21 schreef blaze07 het volgende:
Gefeliciteerd Nad-Ja,
Ik heb woensdag mijn theorie moet nog wat oefenen vele proef examens 7/8 fouten.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:59 schreef JLSB het volgende:
Vanmorgen mijn rijbewijs gehaald. Foutloos, al vond de examinator wel dat ik als een oud wijf reed...
Dat zijn 10 vragen omtrent je gezondheid, als je gezond bent vul je overal nee in.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar wat wordt er bedoeld met die eigen verklaring? Ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord eigenlijk
Dus die krijg ik op de dag van het examen zelf?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat zijn 10 vragen omtrent je gezondheid, als je gezond bent vul je overal nee in.
Dit formulier zit bij de uitnodiging voor het examen en teken je in het bijzijn van de examinator.
Ja okee, maar dat is niet de officiele eigen verklaring maar gewoon iets wat de rijschool zelf gemaakt heeft.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:23 schreef amhvj het volgende:
Ik heb die eigen verklaring getekend vóórdat ik mijn eerste rijles had. Dit omdat ze dan al ene procedure in gang konden zetten mocht er op een vraag een antwoord komen waardoor je gekeurd en alles moet worden.
Hierdoor was het formulier al ingevuld bij mijn praktijkexamen en hoefde ik alleen nog maar een handtekening te zetten.
Als je dat pas doet als je je examen gaat rijden, en je wordt ineens vanwege die eigen verklaring al bij voorbaat niet doorgelaten, dan ben je pas mooi in de aap gelogeerd.
Beter ga ik dan geen problemen krijgen door mijn asthmaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:23 schreef amhvj het volgende:
Ik heb die eigen verklaring getekend vóórdat ik mijn eerste rijles had. Dit omdat ze dan al ene procedure in gang konden zetten mocht er op een vraag een antwoord komen waardoor je gekeurd en alles moet worden.
Hierdoor was het formulier al ingevuld bij mijn praktijkexamen en hoefde ik alleen nog maar een handtekening te zetten.
Als je dat pas doet als je je examen gaat rijden, en je wordt ineens vanwege die eigen verklaring al bij voorbaat niet doorgelaten, dan ben je pas mooi in de aap gelogeerd.
Wacht maar tot je ooit op een motor gezeten hebt, dan is autorijden saaiquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:34 schreef attieboy het volgende:
Vanochtend mijn 3e rijles gehad van 11:00 tot 12:00. Ging uitstekend. Zojuist mijn rij-instructeur gebeld dat ik morgen nog 2 uurtjes wil rijden.
Kan er geen genoeg van krijgen.![]()
Auto rijden is fun
Ik ookquote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:35 schreef MaddoxX het volgende:
ik begon rijden saai te vinden na 20 rijlessen
Waar zakte je de vorige keren op?quote:Op maandag 14 januari 2008 00:45 schreef Jodelaar het volgende:
Dinsdag me rijbewijs "proberen" te halen voor de 4e keerIemand nog tips?
quote:Op maandag 14 januari 2008 00:45 schreef Jodelaar het volgende:
Heb gehoord dat je sneller slaagd vroeg in het jaar?
Gewoon geen TTT, is bijna net zo duur als een examen dus dan kan je net zo goed meteen examen doen en wie weet slaag je dan wel.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
![]()
Wat doen jullie trouwens met die TTT? Werd gevraagd of ik die wilde doen, en ze raadde 't mij wel aan, maarja hun hebben makkelijk praten. Snel cashen op die manier. M'n moeder vind het onzin en weggegooid geld.
ik betaal ook zoiets, 30 euries voor 60 min, Volkswagen Bora TDI, DI rood ..te snelle autoquote:Op zondag 13 januari 2008 20:49 schreef Luco het volgende:
Dure lessen allemaal jullie... Ik betaal 31 ¤ p/u, en rij in een Totyota Corolla Verso, over een maand een nieuwe auto, Toyota Auris Verso... prima wagens, prima lessen ook!
1. kijkenquote:Op maandag 14 januari 2008 00:51 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Waar zakte je de vorige keren op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |