abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55895016
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:26 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Is het verplicht?
Nee, maar wel zo prettig
pi_55895134
quote:
Richting aangeven

Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht, en in België, Duitsland en Oostenrijk zelfs verboden.
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:35:09 #123
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_55895191
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:33 schreef Nashje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
huh rippend ze ne,en alemaal een andere richting
pi_55895198
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Stoerheid
pi_55900027
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Waarom is dat verboden in Belgie, Oostenrijk en Duitsland?
pi_55900787
Volgende week maandag begin ik
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:20:04 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55901734
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:46 schreef Addict89 het volgende:
Zijn die uren voor iedereen gelijk?
Yep, behalve dan die 20 uur extra, die gelden alleen voor minderjarigen. Het zou kunnen dat het per staat verschilt, ik weet in ieder geval dat je als nieuwbakken zestienjarige chauffeur niet meteen Massachussets (de staat zuidelijk van NH) in mag, maar als je nieuwbakken volwassen chauffeur bent, mag het weer wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_55902347
Wat raar dat dat voor iedereen gelijk is.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:53:56 #129
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_55902502
Haha! Gister eerste rijles gehad. Die kerel zei dat mn voertijgbeheersing top was en dat-ie zo met me naar Frankrijk zou rijden.
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_55902632
ja de intest hè, hij probeert je een goed gevoel te geven zodat je een pakket van hem afneemt.. Of course..
pi_55903772
Gefeliciteerd madox!

Ik moet precies om diezelfde tijd (9.50). Is dat relaxt? (drukte enzo)
wat heb je allemaal moeten doen?
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:56:08 #132
71919 wonderer
pi_55903996
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:47 schreef Addict89 het volgende:
Wat raar dat dat voor iedereen gelijk is.
Je leert de basis tijdens de rijles en verder moet je maar met je ouders oefenen, is de gedachte hier. Autorijden is voornamelijk ervaring hier, geloof ik. Kweenie of het in Nederland ook zo is? Maar bochtjes oefenen kun je natuurlijk ook op een lege parkeerplaats met je pa naast je in plaats van voor 70 euro per uur naast een instructeur
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_55904659
Maar de een leert toch veel sneller dan de ander? Natuurlijk kan je bochtjes en sturen enzo wel op een lege parkeerplats oefenen, maar meestal heb je de voertuigbeheersing na een paar lesjes wel onder de knie, en gaat het vooral om kijken e.d., en als dat in het verkeer fout gaat heb ik liever een instructeur naast me die zo op de rem kan trappen dan mn pa.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:57:58 #134
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_55905714
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef oneeyedtrousersnake het volgende:
Gefeliciteerd madox!

Ik moet precies om diezelfde tijd (9.50). Is dat relaxt? (drukte enzo)
wat heb je allemaal moeten doen?
Relaxte tijd =) Weinig mensen op de weg
Uhm ik heb gewoon hoeven rijden en examinator zei gewoon ga daar maar naar links, ga daar naar rechts etc. (Oude rijexamen)

Je kunt dat gewoon kiezen tot April (ik zou gewoon zolang het nog kan voor het oude gaan)
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:09:30 #135
71919 wonderer
pi_55906014
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:19 schreef Addict89 het volgende:
Maar de een leert toch veel sneller dan de ander? Natuurlijk kan je bochtjes en sturen enzo wel op een lege parkeerplats oefenen, maar meestal heb je de voertuigbeheersing na een paar lesjes wel onder de knie, en gaat het vooral om kijken e.d., en als dat in het verkeer fout gaat heb ik liever een instructeur naast me die zo op de rem kan trappen dan mn pa.
Ik weet het ook niet. Misschien dat het verkeer hier er zich beter voor leent. 2/3 de oppervlakte van Nederland en 1.2 miljoen inwoners. 't Is hier niet zo druk

Maar goed, over acht weken moet ik in Manchester rijden, dan kan ik je wat meer over drukte vertellen
pi_55910498
Tijdens het praktijk examen moet men een kenteken kunnen lezen van ongeveer 25 meter ofniet?

Wat als dit niet lukt gaat het hele examen dan al niet door?
Pindakaas
pi_55910571
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:59 schreef Arsenius het volgende:
ja de intest hè, hij probeert je een goed gevoel te geven zodat je een pakket van hem afneemt.. Of course..
Dat viel bij mij erg tegen, ik had daarna helemaal geen motivatie meer en begon pas een jaar later met lessen...
Klussen deel 1 en 2
pi_55913176
Oh gaaf in het 100e topic van deze reeks zal ik misschien wel mijn rijbewijs halen

Ik hoop het...eindelijk...

nou niet allemaal als een dolle gaan lopen posten eh anders zitten we zo aan de 101e
Bram! Boterham!
pi_55916180
Ik hoop die van mij ook in dit topic te halen...maar dat moet wel lukken denk ik
pi_55916241
Ik ga vanmiddag mijn nieuwe rijbewijs ophalen.

het rijbewijs wat ik in 1998 gehaald had moest vernieuwd worden
♥ K, N, R en F ♥
pi_55917930
Morgen mijn rijbewijs weer ophalen! Bij de autodealer .. Was om een auto op mijn naam te zetten.. Kenteken overschrijven.. Dus morgen heb ik 'm weer terug en een auto ook nog eens
pi_55918342
Wat kost het trouwens lessen anno 2008?
♥ K, N, R en F ♥
pi_55918988
Ik betaal 40 euro per uur. En ik hoef gelukkig niemand op te halen en word door niemand naar huis gebracht.

Ik doe de RIS (rijopleiding in stappen) en daar komen nog extra kosten bij voor de TTT en afsluiten van de modules. Mijn rij-instructeur mag module 1 en 2 zelf afnemen, daardoor kost het mij gelukkig niets extra.
De toets van module 3 wordt afgenomen door het CBR en dat is de tussentijdste toets.
Module 4 toets is gewoon het praktijkexamen.

Ik heb net mijn eerste echte rijles gehad. Het sturen ging dit keer wel goed, en schakelen heb ik nu gehad.
Ik schakelde zonder te kijken hoe ik het deed zeg maar.. was aan de ene kant goed omdat je je dat uiteindelijk ook aan moet leren, aan de andere kant schakelde ik soms daardoor van de 2 naar de 5 in plaats van naar de 3
Maar ik vind het nog een beetje eng om mn ogen langer van de weg te moeten houden dan nodig is
Volgens m'n instructeur ging het best wel goed, en ik was ook best aardig tevreden voor een eerste les!
E.
pi_55919387
Geslaagd voor mijn theorie examen
pi_55919551
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:37 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik betaal 40 euro per uur.
Wow ik heb nog gelest voor 55 gulden per uur. (afgerond ¤25 euro) Vandaar dat ik wilde weten hoeveel het nu wel niet kost.
quote:
Ik schakelde zonder te kijken hoe ik het deed zeg maar.. was aan de ene kant goed omdat je je dat uiteindelijk ook aan moet leren, aan de andere kant schakelde ik soms daardoor van de 2 naar de 5 in plaats van naar de 3
Het is eigenlijk heel simpel als je naar zijn drie wilt schakelen vanaf 2. Gewoon vanaf twee naar boven duwen (tot hij in zijn vrijstaat) en dan rustig naar voren duwen. Dan zit je gewoon netjes in zijn drie.
♥ K, N, R en F ♥
pi_55919955
Ik les in een Opel Astra en daar duw je de pook gewoon naar voren, staat ie automatisch in z'n drie.
pi_55920151
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:00 schreef Tegan het volgende:

[..]

Waarom is dat verboden in Belgie, Oostenrijk en Duitsland?
Ik zou het niet weten, maar ik gok dat het is omdat je op een rotonde in principe helemaal niet naar links kan gaan (tenzij je tegen de rijrichting in gaat natuurlijk )
pi_55920188
Gefeliciteerd Nad-ja
pi_55922486
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:53 schreef Nad-ja het volgende:
Geslaagd voor mijn theorie examen
Hoeveel fouten had je? Ik eentje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')