abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:24:51 #1
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_70776235


De lessers:


Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost �30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109


De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- PiRANiA (16 maart)
- Vjenne12345 (26 maart)
- aaipod (2 april)
- Broekpaling (7 april)
- Nepthys (14 april)
- Frankii (16 april)
- Keesos (28 mei)
- GummyGadGet (10 Juni)
- Waffle (12 juni)
- Juicyhil (16 juni)
- R2k2 (26 juni)
- Littlecreep (29 juni)
- Blocko (30 juni)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:


Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!


Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.


Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:25:27 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_70776254
En we gaan verder.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70776269
straks om 3 uur examen (2de keer)..ik word over 15 minuten opgehaald.
De eerste was ik niet zenuwachtig omdat ik de instelling had dat ik het niet erg vond om de 1ste keer niet te halen. Ik reed heel erg slecht (3x afgeslagen, ingreep, scheef parkeren)
Nu ben ik dus echt bloed zenuwachtig...!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:28:37 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_70776394
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef LostnFound het volgende:
straks om 3 uur examen (2de keer)..ik word over 15 minuten opgehaald.
De eerste was ik niet zenuwachtig omdat ik de instelling had dat ik het niet erg vond om de 1ste keer niet te halen. Ik reed heel erg slecht (3x afgeslagen, ingreep, scheef parkeren)
Nu ben ik dus echt bloed zenuwachtig...!!
Ik vind het dan ook dom om 1 uur en een kwartier van te voren al te beginnen met rijden, dan ben jij bij het examen niet helemaal fris meer zeg mr.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:41:08 #5
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70776891
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook dom om 1 uur en een kwartier van te voren al te beginnen met rijden, dan ben jij bij het examen niet helemaal fris meer zeg mr.
Ik ging gewoon een half lesje voorrijden. In de praktijk kwam het erop neer dat ik degene voor mij naar huis moest brengen en vanaf daar naar het CBR ging. Lijkt me niks mis mee toch? Is denk ik beter dan zonder in te rijden ff examen te gaan doen
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:45:22 #6
167923 appelsjap
All the above
pi_70777062
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ging gewoon een half lesje voorrijden. In de praktijk kwam het erop neer dat ik degene voor mij naar huis moest brengen en vanaf daar naar het CBR ging. Lijkt me niks mis mee toch? Is denk ik beter dan zonder in te rijden ff examen te gaan doen
Halfuur is iets anders dan bijna 1,5 uur
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70777181
Ik had ook een uurtje even inrijden, wel fijn
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:48:48 #8
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70777200
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Halfuur is iets anders dan bijna 1,5 uur
Tja, ok, daar zit ook wel wat in
pi_70777919
ik heb ook 1.15 uur inrijden. iets minder omdat je toch nog wel ff bij het CBR zit. Heb meestal geen last van concentratie gebrek, dus moet wel lukken.
pi_70782770
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef LostnFound het volgende:
straks om 3 uur examen (2de keer)..ik word over 15 minuten opgehaald.
De eerste was ik niet zenuwachtig omdat ik de instelling had dat ik het niet erg vond om de 1ste keer niet te halen. Ik reed heel erg slecht (3x afgeslagen, ingreep, scheef parkeren)
Nu ben ik dus echt bloed zenuwachtig...!!
GESLAAGD!!!
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:23:23 #11
167923 appelsjap
All the above
pi_70783321
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:09 schreef LostnFound het volgende:

[..]

GESLAAGD!!!
Hehe, feli.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:09:38 #12
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_70785011
Gefeliciteerd!
pi_70786317
Ook GESLAAGD!!

redelijk lekker gereden, leuke vrouwelijke examinator (weet niet hoe dat heet ;x).
Ze vond alleen dat ik best wel voorzichtig reed.

Komt er op een 80-kilometer weg ineens nog een pool de weg op gefietst, terwiijl er van 2 kanten auto's aankwamen, was dus wel even schrikken, maar is gelukkig goed gekomen!
pi_70786489
Beiden gefeliciteerd!
pi_70791058
gefeliciteerd beiden !!

het antwoord op de vraag van instructeur was dus inderdaad DE RESERVE BAND !

de L.L had me het eerst helemaal laten beredeneren voordat hij me liet doorschemeren een geintje te maken. Maar goed...

Les gisteren ging volgens hem wel goed...ik vond het zelf minder zat me vooral dood te ergeren aan mezelf...

Morgen weer 2 uur les !!!
Dan volgende week nog 3 keer en de 21e examen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  donderdag 9 juli 2009 @ 01:07:31 #16
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70800884
Vandaag succesvol afgereden voor C & E
naar arubaanse maatstaven
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70803895
Gefeliciteerd, geslaagden!

Heb je nog regen gehad, Daankes?
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:35:07 #18
167923 appelsjap
All the above
pi_70803976
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:07 schreef Rave_NL het volgende:
Vandaag succesvol afgereden voor C & E
naar arubaanse maatstaven
Loont t om 2 maandne op vakantie te gaan en daar al je rijbewijzen te halen?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70806567
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:31 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeliciteerd, geslaagden!

Heb je nog regen gehad, Daankes?
Nee gelukkig niet. En moest op standaard lastig weggetje rijden, zon weggetje waar er hier heel veel zakken i.v.m. onoverzichtelijke kruisingen waar ze te hard rijden. Voordeel was daar dat er allemaal mos tussen de stenen groeit waardoor het daar erg glad kan zijn, kon daar dus lekker rond de 40 rijden.

En snelweg was makkelijk invoegen en helemaal niet hoeven inhalen, rechter rijbaan reed ~110 en veel links dus kon niet inhalen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:49:32 #20
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70809499
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:35 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Loont t om 2 maandne op vakantie te gaan en daar al je rijbewijzen te halen?
Jammer genoeg niet.

Je haalt je rijbewijzen binnen een zucht voor een appel en een ei maar om het om te laten zetten naar een nederlands rijbewijs moet je minstens 6 maanden op het eiland hebben gewoond...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:53:19 #21
167923 appelsjap
All the above
pi_70809629
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet.

Je haalt je rijbewijzen binnen een zucht voor een appel en een ei maar om het om te laten zetten naar een nederlands rijbewijs moet je minstens 6 maanden op het eiland hebben gewoond...
Ik ben toch een jaartje vrij nu, wil opzich wel naar Aruba ofzo om daar een jaartje te werken, bevalt het daar?
En ook je motorrijbewijs haal je daar?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70810216
Even een vraagje tussendoor:
Ik slik anti-depressiva en moet dus medisch gekeurd worden. Daar ben ik al sinds januari!! mee bezig. Ik ben al bij een onafhankelijk arts geweest en die zei dat er opzich niks met me aan de hand was en dat ik wat hem betreft wel mocht rijden. Nu had hij volgens het CBR te weinig info gegeven dus moest het weer terug en moest hij het weer opnieuw invullen dus ik denk dat het nu weer bij het CBR ligt.
Maar ik wil dus wel een keer mijn rijbewijs halen aangezien ik al 3 maanden op mag maar ze het niet aanvragen omdat je niet weet wanneer ze klaar zijn.
Maar nu mijn vraag: weet iemand hoe dat in zn werk gaat dat reserveren?? Want ik wil dan eigenlijk een examen aanvragen voor over 2 maanden ofzo, want dan denk ik dat ze wel een uitslag hebben zodat ik goedgekeurd ben en dan gelijk op kan.
Want als ik eenmaal goed gekeurd ben en het duurt dan nog 2 maanden dan ben ik in de tussentijd alweer 4 maanden verder.
Maar kan dat? je examen aanvragen terwijl je nog niet medisch geschikt ben? Want hoe gaat dat bij de rijschool vragen ze gewoon een datum aan?? zodat ze later nog de naam kunnen veranderen of werkt het zo niet? Ik ging het namelijk vragen aan mijn instructeur maar die deed er maar een beetje vaag over en op internet kan ik het ook niet goed vinden.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen
pi_70813714
hoi

geen idee hoe lang dat duurt en of het mogelijk is om alvast een examen aan te vragen.
Hoop voor je dat ze snel klaar zijn, gewoon veel bellen en zeuren misschien ? Of van de anti depressiva afkicken indien enigszins mogelijk ?

Heel veel succes in elk geval...

Zelf vanmorgen weer rijles gehad, tijd lijkt steeds sneller voorbij te gaan. Neem aan dat dat een goed teken is. Volgende week nog 3 lessen en dan dinsdag examen !

Ben benieuwd...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_70814166
xxx_linds: vervelend dat het zo lang duurt. Ik zou toch proberen meer druk uit te oefenen bij het CBR en die arts.
Het reserveren van examens verschilt per rijschool. De een koopt van tevoren in en past de naam nog aan. De ander vraagt het pas aan, als hij een naam en een termijn heeft. (het aanvraagsysteem gaat volgens mij binnenkort veranderen btw)
Maar ik vind dat jouw instructeur wel meer uitleg aan jou mag geven! Hij wil toch ook graag dat je examen gaat doen?! Of doe je nu, ondanks dat je al examen zou mogen doen, nog af en toe een les, waar hij lekker aan verdient?
In ieder geval moet je instructeur het examen aanvragen, dan mag/kun je zelf niet doen.
pi_70814323
Nou ik les nog wel af en toe... dus daar verdient hij idd wel goed aan Maar ik ben ook gewoon geen talent dus heb het ook wel nodig ghehe
Maargoed hij hing een vaag verhaal op dat het idd aan het veranderen is en dat ze het neit meer op mogen kopen. Iets van dat normaal alle plekken in de etalage lagen en dat er nu maar een beperkt aantal plaatsen in de etalage staan... dus ik zeg zo; uhm wat is het verschil?? het is nu alleen minder maar het kan toch nog steeds...
Nee toch niet blabla maar hij wist het blijkbaar zelf ook niet ofzo... bel dnek ook nog wel ff naar mn rijschool. Naah ik oefen al aardig wat druk op het CBR bel elke week Maar het helpt niet echt en ik wordt er gewoon erg moe van. Want zo langzamerhand denk ik dat zelfs ik het kan :P
En je krijgt altijd sown miep muts van de receptie aan de telefoon en je krijgt nooit die medisch adviseur aan de lijn :S.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:45:48 #26
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70818014
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:53 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik ben toch een jaartje vrij nu, wil opzich wel naar Aruba ofzo om daar een jaartje te werken, bevalt het daar?
En ook je motorrijbewijs haal je daar?
Zeker
Als je je inschrijft in het bevolkingsregister van Aruba kun je gewoon rijlessen volgen (anders kun je geen examens aanvragen dus is het nutteloos), en daarna kun je in Nederland de rijbewijzen over laten zetten naar een Nederlands rijbewijs, mits je aan kunt tonen dat je minimaal 6 maanden op het eiland hebt gewoond.
En laat ik nu bijna aan het einde van mijn 9 maanden Aruba zitten...

Moet in ieder geval maandag op voor mijn motor- en busrijbewijs
(Als ik ze in de tas heb tik ik wel een stukje met foto's enzo, je weet niet wat je ziet )


Oja, en volgens de Arubaanse wetgeving mag ik nu met mijn versgehaalde C en E ook automatisch C+E rijden, wat betekend dat ik in Nederland met een vrachtwagen met dubbele oplegger zou mogen rijden

Zullen we dat maar eventjes laten...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70819749
Haha aparte zaak
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:45:15 #28
167923 appelsjap
All the above
pi_70828830
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:45 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zeker
Als je je inschrijft in het bevolkingsregister van Aruba kun je gewoon rijlessen volgen (anders kun je geen examens aanvragen dus is het nutteloos), en daarna kun je in Nederland de rijbewijzen over laten zetten naar een Nederlands rijbewijs, mits je aan kunt tonen dat je minimaal 6 maanden op het eiland hebt gewoond.
En laat ik nu bijna aan het einde van mijn 9 maanden Aruba zitten...

Moet in ieder geval maandag op voor mijn motor- en busrijbewijs
(Als ik ze in de tas heb tik ik wel een stukje met foto's enzo, je weet niet wat je ziet )


Oja, en volgens de Arubaanse wetgeving mag ik nu met mijn versgehaalde C en E ook automatisch C+E rijden, wat betekend dat ik in Nederland met een vrachtwagen met dubbele oplegger zou mogen rijden

Zullen we dat maar eventjes laten...
Wat doe je in Aruba dan als ik vragen mag?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:57:14 #29
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70833984
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:45 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Wat doe je in Aruba dan als ik vragen mag?
Helaas door mijn werkgever daar naartoe gestuurd voor 9 maanden...


Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70839360
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
19 Maart begonnen.

› hoeveel lessen je hebt gehad;
22 Ongeveer.

› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.

› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Theorie voor gezakt, over 1 of 2 weken nog een keer. Praktijk nog niet aangevraagd thank god.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 09:51:39 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:12:31 #31
167923 appelsjap
All the above
pi_70839965
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
19 Maart begonnen.

› hoeveel lessen je hebt gehad;
22 Ongeveer.

› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.

› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Theorie voor gezakt, over 1 of 2 weken nog een keer. Praktijk nog niet aangevraagd thank god.

Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.
Download gewoon zoeen cd.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70846368
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is x(.
pi_70853596
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.
Download gewoon zoeen cd.
Ik had fackin goed geleerd. Maar 3 teveel fout.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:20 schreef daankes het volgende:

[..]

Alcohol maakt meer kapot dan je lief is x(.
pi_70853666
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.
Download gewoon zoeen cd.
1e keer zakt iets van de helft ofzo altijd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:56:16 #35
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_70853698
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.
Je reed en je sprong voor de auto
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_70853777
Theorie wordt nogal eens onderschat. Tijgertje: weet je wel waar het mis ging? Dat toch die lullige feitjes niet wist (profieldiepte van 1,6mm bijvoorbeeld) of gaat het mis bijv. voorrangssituaties?
Had je trouwens 3 teveel fout bij gevaarherkenning of bij het 2e gedeelte?
pi_70854830
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Je reed en je sprong voor de auto
Val eens dood.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:58 schreef Vlinnie het volgende:
Theorie wordt nogal eens onderschat. Tijgertje: weet je wel waar het mis ging? Dat toch die lullige feitjes niet wist (profieldiepte van 1,6mm bijvoorbeeld) of gaat het mis bijv. voorrangssituaties?
Had je trouwens 3 teveel fout bij gevaarherkenning of bij het 2e gedeelte?
Euh. Die standaard feitjes weet ik wel, en voorangssituaties ook wel.
Maar bij die laatste 10 vragen waren er opeens wat vage vragen. Gewoon pech gehad.
En gevaarherkenning heb ik geen problemen mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 17:29:10 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 16:39:34 #38
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70937738
Zo, net ook mijn A en D gehaald, dus nu mijn rijbewijs A, C, D en E voor rond de duizend euro
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70943507
Mag woensdag om 08.00, derde poging alweer (praktijkexamen B).

Heb er flink de balen in, om 08.00 is het in de bruisende industriestad Tilburg stik druk
Blaze with the fire that is never extinguished
  maandag 13 juli 2009 @ 20:01:37 #40
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_70943590
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Mag woensdag om 08.00, derde poging alweer (praktijkexamen B).

Heb er flink de balen in, om 08.00 is het in de bruisende industriestad Tilburg stik druk
Vind ik juist wel fijn. Kun je tenminste met de rest mee te rijden, vaak handig als je niet weet hoe hard je mag rijden
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_70943930
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:01 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Vind ik juist wel fijn. Kun je tenminste met de rest mee te rijden, vaak handig als je niet weet hoe hard je mag rijden
Ja oké dat kan een voordeel zijn.
Maarja zie er ook gewoon in het algemeen tegenop. Was de eerste keer heel zenuwachtig, daardoor gezakt.
Tweede keer heel relaxed, gezakt op twee kleine fouten, namelijk nacontrole (schouder) een keer vergeten en een keer 40 gereden op 50-weg (dus ging te rustig).

Dusja, ben gewoon bang om weer te zakken... Mede doordat het de tweede keer zo goed ging, en toch gezakt was
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70944700
dont worry be happy, zegt mijn instructeur. Relax en rij zoals je in je rijlessen doet, dan moet het goedkomen. Nou ben benieuwd, wens je as woensdag veel succes !

Vandaag heb ik dan toch voor het eerst met Tom Tom gereden, vorige keren had hij geen gps signaal..
Ging eigenlijk wel lekker, is lekker relaxed rijden en als je een straat vergeet af te slaan geeft hij een andere route op.
Het is voor mij vooral lastig omdat er gekozen was voor de kortste route en ik zelf een iets andere route zou nemen. Ga ik uit automatisme rechtdoor terwijl ik een of ander zijstraatje in had gemoeten.

Ook wat clusteropdrachten gehad, dat gaat wat minder. Maar gelukkig kan ik kiezen straks. En zoals het nu lijkt ga ik voor de tomtom.

Morgen mag ik helemaal zelfstandig rijden, nou ja, hij zit er naast en grijpt in indien nodig. Maar mag zelf vandaag al een bestemming enzo kiezen en de route van te voren bepalen.
Heb besloten om naar mijn eigen durpie te gaan rijden vanuit grunning. Toen sputterde die even tegen van dat is te ver weg...maar ach 20 minuten heen, 20 terug moet zat lukken met bijna 2 uur les toch ?

Deze week nog 2 lessen, dinsdag en donderdag. Beide keren rond 11 uur. Dan maandag 9:30 les en dinsdag ook, dinsdag gevolgt door examen...het komt er nu echt aan.

Vandaag nog iemand op de rijschool getroffen die net geslaagd was. Hebben ze zon verhaal dat als je boven de 24 bent je meer lessen nodig hebt dan normaal (zij heeft er 55 ofzo gehad) en zij was 28...dus ik dacht sjips...zei ook tegen die instructeur en haar van ik ben 35 jaar.....en ik heb 42 lessen gehad als ik af moet rijden...
Die instructeur zei, zolang je maar luisterd naar je instructeur als hij zegt dat je meer lessen nodig hebt. Zegt die van mij, dat komt helemaal goed met deze dame hoor !

Dus ik ben wel happy, hij heeft er duidelijk vertrouwen in en daar ben ik errug blij om. Ga ik er een stuk relaxter heen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:03:18 #43
180572 Zotheid
De lof der
pi_70955471
Donderdag theorie-examen. Ik heb nog maar 2 uur les gehad, omdat het momenteel nog te druk is. Ik heb dus echt geen flauw idee wanneer ik rem, gas loslaat of niks doe, en in mijn theorieboek staat daar ook niks over. Iemand een manier om dat nog snel te leren?
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:39 schreef Rave_NL het volgende:
Zo, net ook mijn A en D gehaald, dus nu mijn rijbewijs A, C, D en E voor rond de duizend euro
HOI RAVE, kusje, Deetwee! _O/
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:04:32 #44
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70955481
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:03 schreef Zotheid het volgende:
Donderdag theorie-examen. Ik heb nog maar 2 uur les gehad, omdat het momenteel nog te druk is. Ik heb dus echt geen flauw idee wanneer ik rem, gas loslaat of niks doe, en in mijn theorieboek staat daar ook niks over. Iemand een manier om dat nog snel te leren?
[..]

HOI RAVE, kusje, Deetwee! _O/
Er is toch een apart boek over gevaarherkenning? Dat heeft mijn instructeur me wel eens laten zien namelijk.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:09:33 #45
180572 Zotheid
De lof der
pi_70955522
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:04 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Er is toch een apart boek over gevaarherkenning? Dat heeft mijn instructeur me wel eens laten zien namelijk.
Ja maar ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee of ik bij sommige stukken met langzamer rijden ga remmen of gewoon gas loslaat. Of zijn daar echt bepaalde regels voor?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:16:03 #46
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70955560
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:09 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Ja maar ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee of ik bij sommige stukken met langzamer rijden ga remmen of gewoon gas loslaat. Of zijn daar echt bepaalde regels voor?
Geen idee, ik heb nog oude stijl gedaan
Ik weet alleen dat er een boek bestaat, maar of daar regels instaan of alleen oefenvragen weet ik niet.
pi_70957452
Ik heb gevaarherkenning vooral onder de knie gekregen door veel te oefenen (nieuwste boek van Vekabest). Soms zijn/lijken de antwoorden niet helemaal logisch. Gelukkig hoef je maar 13 vragen vd 25 goed te hebben.
Kijk nog even voor een soort van regels hier:
http://www.autorij-instructie.nl/?p=744
http://www.gertdoornekamp.nl/Gevaarherkenning.pdf
pi_70957839
Bij gevaarherkenning moet je gewoon de situatie van de foto in real life voorstellen en dan kijken wat je zou doen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:04:33 #49
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_70958573
Ik heb gevaarherkenning vooral geleerd door iedere keer weer vragen te beantwoorden over dat onderdeel en als ik wat fout had, probeerde ik die situatie te onthouden, plus het goede antwoord en de uitleg erbij (ik had een apart boekje van Vekabest over gevaarherkenning met 150 situaties met antwoorden en uitleg erbij).

Vandaag weer een uurtje rijles, en morgen en donderdag nog een blokuur. Ik zit nog niet echt in mijn ritme, ik blijf van die rare fouten maken waarvan ik zelf niet echt snap waarom ik ze maak. Ik hoop dat ik dat voor vrijdag nog eruit kan halen, want dan moet ik op voor praktijk (om 08.55 uur).
The Police 08-06-2008
pi_70962201
Mag ik ook in de lijst?
Ik ben namelijk op 29 juni geslaagd voor mijn praktijk
pi_70964358
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:04 schreef YPrue het volgende:
Ik zit nog niet echt in mijn ritme, ik blijf van die rare fouten maken waarvan ik zelf niet echt snap waarom ik ze maak.
Dat heb ik dus ook.
pi_70964378
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.

Eindelijk van dat lessen af.
pi_70964712
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.

Eindelijk van dat lessen af.
Gefeliciteerd!!

Voor mij is het morgenvroeg om 08.00 de derde keer alweer
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70964885
Congrats iedereen!

Het is best raar dat ik niet meer hoef te lessen. Ik mis het zelfs een beetje
Vanavond ga ik mijn eerste echte rit maken op mezelf. De route ken ik uit mijn hoofd, maar toch, als je het zelf moet doen is het toch wel een beetje eng. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig zit mijn vriend ernaast.

pi_70964993
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Axia het volgende:
Congrats iedereen!

Het is best raar dat ik niet meer hoef te lessen. Ik mis het zelfs een beetje
Vanavond ga ik mijn eerste echte rit maken op mezelf. De route ken ik uit mijn hoofd, maar toch, als je het zelf moet doen is het toch wel een beetje eng. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig zit mijn vriend ernaast.


Hey succes . Heb er zelf al echt zin in, eerste ritje zonder 2e set pedalen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70965002
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.

Eindelijk van dat lessen af.
Gefeliciteerd!
pi_70965607
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Hey succes . Heb er zelf al echt zin in, eerste ritje zonder 2e set pedalen
Dank je wel
Nou, ik moet wel zeggen, ik ben best wel zenuwachtig ervoor. Juist omdat er niemand naast me zit die meteen kan ingrijpen d.m.v. extra set pedalen.
Ik heb afgelopen zaterdag wel eventjes gereden, toen ging ik proefritjes maken. Maar dat duurde niet meer dan 5/10 minuutjes.

Maar goed, ik moet toch ervaring opdoen, dus ik doe het maar.
pi_70966595
Ghehe, succes..
Gewoon 1 regel in het achterhoofd houden: Fouten zo snel mogelijk vergeten

Ow, en als je in diesel hebt gelest en benzine gaat rijden, reken erop dat ie af gaat slaan

* DJKoster heeft al een week een eigen auto
pi_70967089
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef DJKoster het volgende:
Ghehe, succes..
Gewoon 1 regel in het achterhoofd houden: Fouten zo snel mogelijk vergeten

Ow, en als je in diesel hebt gelest en benzine gaat rijden, reken erop dat ie af gaat slaan

* DJKoster heeft al een week een eigen auto
Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70967247
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)
Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_70967370
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.
Dus in principe zit je eerder op het aangrijpingspunt (en dus eerder gas geven)?

Dat lijkt me dan inderdaad alleen even wennen, net zoals je moest 'leren' weg te rijden in een diesel.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70969098
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:57 schreef Axia het volgende:

[..]

Dank je wel
Nou, ik moet wel zeggen, ik ben best wel zenuwachtig ervoor. Juist omdat er niemand naast me zit die meteen kan ingrijpen d.m.v. extra set pedalen.
Ik heb afgelopen zaterdag wel eventjes gereden, toen ging ik proefritjes maken. Maar dat duurde niet meer dan 5/10 minuutjes.

Maar goed, ik moet toch ervaring opdoen, dus ik doe het maar.
Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?

Blij als ik het pasje heb en zonder gezeur op mezelf kan rondboeken.

@feliciteurs: Thanks.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:43:48 #63
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70969607
In de diesel deed ik altijd de koppeling op laten komen tot ie ging rollen, dan pas gas bijgeven. Maar in een benzine is het niet echt te doen om met slippende koppeling te rijden, dus moet je eigenlijk gelijk gas bijgeven.
pi_70969891
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef 16meter het volgende:

[..]

Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?

Blij als ik het pasje heb en zonder gezeur op mezelf kan rondboeken.

@feliciteurs: Thanks.
Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.
Ik ga het wel gewoon doen. Maar het is meer van dat je gewend bent, dat wanneer je iets fouts doet, dat er iemand naast je zit dit kan overnemen.

Heb mijn rijbewijs bij rijschool Moesje in Amsterdam gehaald.
Examen ging ook prima.

Maar ik ben sowieso altijd moeilijk in vertrouwen in mezelf. Ik zoek namelijk heel gauw foute dingetjes van mezelf op, terwijl die er niet zijn. Ik moest namelijk een keer lessen en na een half uur liet hij me stoppen en liep hij de rit met me door. Op het eind vroeg de rij-instructeur: en hoe vond jij het gaan? Ikzelf had nog zo iets van: goed, maar niet perfect zoals ik zou willen. En toen werd de rij-instructeur een beetje boos op mij, want hij vond het juist heel goed gaan. Ik maakte misschien kleine foutjes, maar ik corrigeerde mezelf en dat was gewoon goed. Maar ik baalde juist dat ik die foutjes had gemaakt (ondanks dat ik het ook meteen corrigeerde)...


...Ga ik nu off-topic? Zo ja, mijn excuses
pi_70970028
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
In de diesel deed ik altijd de koppeling op laten komen tot ie ging rollen, dan pas gas bijgeven. Maar in een benzine is het niet echt te doen om met slippende koppeling te rijden, dus moet je eigenlijk gelijk gas bijgeven.
Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)

Echt wennen hoor...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:58:37 #66
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_70970242
Gefeliciteerd 16meter en succes voor morgen alvast ShizzleMyDizzle!

Net weer een uurtje rijles achter de rug, en de rij-instructeur heeft me eens meegenomen naar examenlocatie Geleen. Dat is echt heel anders dan Heerlen, maar wel goed om eens te kijken hoe je reageert als je in een onbekende omgeving moet rondrijden. In het begin was ik nog vrij rommelig bezig met mijn scans links en rechts en de nacontrole, maar naderhand ging het weer ietsje beter.
The Police 08-06-2008
pi_70970320
Toch maar eens een kijkje nemen hier aangezien ik bezig ben met het leren voor het theorie examen.
pi_70970374
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:00 schreef Dementor het volgende:
Toch maar eens een kijkje nemen hier aangezien ik bezig ben met het leren voor het theorie examen.
Altijd handig en misschien kunnen we jou nog ergens mee helpen.
Succes
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:08:03 #69
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_70970592
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:53 schreef Axia het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)

Echt wennen hoor...
Ach, je leert het snel genoeg. Nu kan ik zelfs uit stilstand wegrijden terwijl ik in de 5e versnelling sta (waarom je dat zou willen? geen idee! )
pi_70970721
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd 16meter en succes voor morgen alvast ShizzleMyDizzle!
Dankje .


Trouwens nog een vraagje voor de geslaagden met rijbewijs en evt. de mensen die nog op moeten.
Ik ga morgen voor de derde keer op. De eerste twee keer heb ik mijn instructeur ook mee laten rijden.

Zit nu te denken dat ik hem misschien morgen niet mee laat rijden, maar daar heb ik eigenlijk graag jullie meningen over. Wat hebben jullie gedaan enzo, en waarom wel/niet??
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70970793
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:50 schreef Axia het volgende:

[..]

Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.
Ik ga het wel gewoon doen. Maar het is meer van dat je gewend bent, dat wanneer je iets fouts doet, dat er iemand naast je zit dit kan overnemen.

knip
Het mooie is, als je op jezelf rijd mág je foutjes maken, zolang de veiligheid van jezelf en anderen maar niet in het geding is. Beter dan zo'n chagrijn naast je hebben die je steeds verteld hoe het beter kon. En aangezien je in Amsterdam (drukke omgeving) je pasje hebt verdient zul je best wel kunnen rijden.

Over dat meenemen van je instructeur/instructrice; Niet doen. Je hebt er werkelijk niets aan. Alleen een paar extra ogen op je gericht, waardoor je nog zenuwachtiger kunt worden. Alsof die examinator milder voor je zal zijn omdat hij een leuk babbeltje met je instructeur gemaakt heeft.
1e keer examen mét instructeur = gezakt
2e keer zonder = geslaagd
Natuurlijk niet alleen daardoor, maar het speelde wel mee.

Ik hoorde zelfs van iemand waarbij z'n instructeur (die achter hem zat) hem in z'n rug porde omdat hij te hard reed op z'n examen. Ook gezakt toen.
pi_70971013
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:11 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Dankje .


Trouwens nog een vraagje voor de geslaagden met rijbewijs en evt. de mensen die nog op moeten.
Ik ga morgen voor de derde keer op. De eerste twee keer heb ik mijn instructeur ook mee laten rijden.

Zit nu te denken dat ik hem misschien morgen niet mee laat rijden, maar daar heb ik eigenlijk graag jullie meningen over. Wat hebben jullie gedaan enzo, en waarom wel/niet??
Verschilt per persoon.
Toen ik voor de tweede keer op moest, ging mijn instructeur ook mee. Hij was nieuw en niet mijn standaard instructeur (die was in ziektewet wegens hernia). Ik had er zo een spijt van dat deze nieuwe gast mee was gegaan. Hij was nog zenuwachtiger dan ik.
Mijn laatste rij-instructeur (waar ik dus wel geslaagd was) is ook meegegaan, maar hij gaf mij juist meer zelfvertrouwen. Hij kletste ook met de examinator, waardoor ik ook soms relax kon meekletsen. Dat vond ik juist fijn.
pi_70972019
Ja nouja ik denk dat ik morgen mn instructeur ook niet meeneem. Heb je denk ik inderdaad niet veel aan.. Na de eerste twee examens (dat ik dus zakte) bleef hij wel even praten met de examinator maar ik denk dat dat praatje nooit het verschil zal uitmaken. Befehl ist befehl, zegt de examinator dan
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70972158
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja nouja ik denk dat ik morgen mn instructeur ook niet meeneem. Heb je denk ik inderdaad niet veel aan.. Na de eerste twee examens (dat ik dus zakte) bleef hij wel even praten met de examinator maar ik denk dat dat praatje nooit het verschil zal uitmaken. Befehl ist befehl, zegt de examinator dan
Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.
pi_70972529
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef Axia het volgende:

[..]

Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.
Ja. Ik had de eerste twee keer dezelfde examinator. Best wel chagrijnige vent, die pas sinds 3 maanden examinator is, en letterlijk alles volgens het boekje doet.

Hoop dat ik morgen een iets coulantere examinator heb. Mocht ik er een goed gevoel bij hebben, dan laat ik mijn instructeur achter. Enige reden waarom ik hem mee zou nemen is om een gesprek gaande te houden ofzo.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70981313
Voor mijn examen had ik mijn examinator niet mee, ten eerste wilde hij niet omdat we net dikke ruzie gehad hadden (het was een eikel) en ten tweede deed hij het bijna nooit, hij zei letterlijk:

je maakt een betere indruk als je alleen gaat afrijden, dan laat je zien dat je er vertrouwen in hebt en geen steun meer van je instructeur nodig hebt.

En hoezeer ik ook kots op die vent, daarin had hij wel gelijk. En wat was ik blij dat ik van hem af was toen ik hoorde dat ik geslaagd was

En na het halen van je rijbewijs is het in het begin echt spannend, maar na een maandje elke dag wat rijden is het heel normaal geworden en gaat alles net als fietsen heel makkelijk.
pi_70991936
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:22 schreef willempjewever het volgende:
Voor mijn examen had ik mijn examinator niet mee, ...
Dat lijkt me moeilijk afrijden zonder examinator mee

ShizzleMyDizzle, wat is de reden dan dat je je instructeur niet mee wilt hebben? Wat voor reden zou je hem geven? Dat je er niet veel aan hebt, vind ik niet echt een reden. Als je instructeur een eikel is en je alleen maar meer zenuwachtig is, dan kan ik het begrijpen.
Ik vind het meer dan logisch dat je instructeur mee gaat. Als je zakt, heeft hij precies gezien waar het misging (en of de examinator gelijk had). Ik ken verhalen waarbij de instructeur een discussie aanging met de examinator over een ingreep, waarbij ze het uiteindelijk eens werden dat de ingreep niet echt terecht was en de persoon wel slaagde.
Bij mijn TTT was mijn instructeur lekker aan het kletsen met de examinator. Ik vond dat wel relaxt, alhoewel ik het gesprek volgde, kon ik me wel op het rijden concentreren.
pi_70992342
Hoppa, vanochtend om 08.00 mocht ik voor de derde keer op voor de auto praktijk en ben met bovengemiddelde resultaten geslaagd, volgens de examinator .
Hoefde maar 25 minuten te rijden trouwens

@Bovenstaande: heb instructeur gewoon meegenomen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70992575
Gefeliciteerd!


Nou gisteren mijn eerste ritje Amsterdam-Utrecht en terug gedaan. Aangezien ik nooit eerder in deze auto had gereden (geleend van iemand), was het even wennen met schakelen, maar na 15 minuten ging het prima.
Al is de snelweg tussen Amsterdam en Utrecht nu evene geen pretje (ze zijn de hele tijd bezig met de verbreding, dus de wegen veranderen om de haverklap en je mag maar maximaal 90 rijden). Al met al, voor mijn eerste echte rit ging het perfect.

Alleen snap ik niet waarom iedereen in mijn kofferbak moet komen... ik reed netjes 90 en hield me braaf aan de regels
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:45:00 #80
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_70992610
Gefeliciteerd ShizzleMyDizzle!
Wat heb je zoal moeten doen tijdens het examen?

Ik neem vrijdag mijn leraar ook mee in de auto, precies om de redenen die Vlinnie ook al aangaf.
The Police 08-06-2008
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:48:05 #81
167923 appelsjap
All the above
pi_70992669
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:43 schreef Axia het volgende:
Gefeliciteerd!


Nou gisteren mijn eerste ritje Amsterdam-Utrecht en terug gedaan. Aangezien ik nooit eerder in deze auto had gereden (geleend van iemand), was het even wennen met schakelen, maar na 15 minuten ging het prima.
Al is de snelweg tussen Amsterdam en Utrecht nu evene geen pretje (ze zijn de hele tijd bezig met de verbreding, dus de wegen veranderen om de haverklap en je mag maar maximaal 90 rijden). Al met al, voor mijn eerste echte rit ging het perfect.

Alleen snap ik niet waarom iedereen in mijn kofferbak moet komen... ik reed netjes 90 en hield me braaf aan de regels
Nu nog wel, over een paar maanden rijd je net zo 'asociaal' als de rest.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70992703
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:45 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd ShizzleMyDizzle!
Wat heb je zoal moeten doen tijdens het examen?

Ik neem vrijdag mijn leraar ook mee in de auto, precies om de redenen die Vlinnie ook al aangaf.
Ik mocht meteen een woonwijk in, 30-km zone. Het was heerlijk rustig op de weg (vakantieperiode ftw) dus kon goed mijn ding doen. Vervolgens een 60-km weg richting Tilburg. Eenmaal daar moest ik op het industrieterrein (was helemaal leeg die straat!) omkeren. Had genoeg ruimte dus heb hem met een halve draai omgekeert.
Toen Tilburg-Noord in. Eenmaal daar (mix van 50 en 30 wegen) was het iets drukker, maar niet te druk. Moest toen bij een flat parkeren. Had veel ruimte, dus zette hem er vooruit in en vervolgens achteruit eruit weer.
En toen mocht ik alweer terug rijden, via de snelweg (wat ook goed ging).

Kwam terug bij het CBR. Mocht uitstappen, dan doen zij nog even babbelen. Ik stapte uit en 5 seconden later volgde mijn examinator en instructeur ook. Binnen ging ik zitten, en hij zei: "Gefeliciteerd, je bent geslaagd".

Toen lulde die nog wat, en zei dat ik bovengemiddeld gereden had en geen enkele fout had hij me op kunnen betrappen .

Jij in ieder geval succes vrijdag
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70992711
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:48 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nu nog wel, over een paar maanden rijd je net zo 'asociaal' als de rest.
Half 4 's nachts op een doordeweekse dag en ik geef nog braaf richting aan op een rotonde...
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:52:29 #84
167923 appelsjap
All the above
pi_70992770
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:49 schreef Axia het volgende:

[..]

Half 4 's nachts op een doordeweekse dag en ik geef nog braaf richting aan op een rotonde...
In het begin was ik ook altijd rustig en heel braaf, maar nu irriteer ik me echt aan sommige mensen. Op plekken waar ik WEET dat er geen flitspalen enzo staan wil ik doorkarren, helaas is de rest het niet met me eens
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70993588
Gefeli, ShizzleMyDizzle !! Ben je al naar het gemeentehuis geweest?
pi_70993661
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:27 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeli, ShizzleMyDizzle !! Ben je al naar het gemeentehuis geweest?
Denk dat ik dat vanmiddag doe. Heb nu nog niet veel kans denk, ben pas 2 uur geleden geslaagd.

Hij zei ook dat ik het eigenlijk morgen pas kan aanvragen, maar dat ik misschien vanmiddag ook al geluk heb
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70993938
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:30 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Denk dat ik dat vanmiddag doe. Heb nu nog niet veel kans denk, ben pas 2 uur geleden geslaagd.

Hij zei ook dat ik het eigenlijk morgen pas kan aanvragen, maar dat ik misschien vanmiddag ook al geluk heb
Hoe werkt dat dan met aanvragen? Je kan dus niet meteen naar het gemeentehuis? Moet het CBR dan aan de gemeente doorgeven dat je geslaagd bent? Ik dacht/hoopte dat je gewoon meteen een verklaring van het CBR meekrijgt?
pi_70994274
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:41 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan met aanvragen? Je kan dus niet meteen naar het gemeentehuis? Moet het CBR dan aan de gemeente doorgeven dat je geslaagd bent? Ik dacht/hoopte dat je gewoon meteen een verklaring van het CBR meekrijgt?
Tegenwoordig kan je pas de dag nadat je geslaagd bent naar de gemeentehuis. CBR geeft het namelijk (via de computer???) door aan jouw gemeente. Zelf krijg je niets meer (wat vroeger dus wel was).

En dan moet je 5 dagen wachten of extra betalen en 1 dag wachten.

Geen leuk systeem. Ik was op een maandag geslaagd. Ik had ervoor de hele dag vrij genomen (vond ik voor mezelf prettiger). Maar pas dinsdag kon ik het aanvragen. En helaas was stadsdeel bij ons van 11.00 tot 16.00 open. Echt, wat voor tijden zijn dat? Woensdag, donderdag en vrijdag zijn ze van 9.00 tot 16.00 open en op donderdag heb je koopavond tot 20.00 maar dan moet je afspraak maken (wat natuurlijk ook weer vol was). Ik moest dus gewoon 2 uurtjes eerder van werk alleen maar om aan te vragen.
pi_70995004
Hmm, nog langer wachten dus. Is het standaard bij elke gemeente dat je pas een dag later naar het gemeentehuis kan voor de aanvraag?
Ik heb volgende week donderdag om 8u praktijk. Als ik geslaagd ben, hoopte ik meteen daarna of 's avonds naar het gemeentehuis te gaan...
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:23:37 #90
167923 appelsjap
All the above
pi_70995057
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:21 schreef Vlinnie het volgende:
Hmm, nog langer wachten dus. Is het standaard bij elke gemeente dat je pas een dag later naar het gemeentehuis kan voor de aanvraag?
Ik heb volgende week donderdag om 8u praktijk. Als ik geslaagd ben, hoopte ik meteen daarna of 's avonds naar het gemeentehuis te gaan...
Ja.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70995900
In principe is het de volgende dag ja. Maar net zoals ik vandaag: moest al vroeg afrijden dus kans dat ik het vanmiddag al aan kan vragen, wat ik ook zeker ga proberen
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:52:23 #92
167923 appelsjap
All the above
pi_70995938
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
In principe is het de volgende dag ja. Maar net zoals ik vandaag: moest al vroeg afrijden dus kans dat ik het vanmiddag al aan kan vragen, wat ik ook zeker ga proberen
Nah denk t niet. 's Nachts wordt alles naar het gemeente gestuurd. Het is geen email wat er lang over doet aan te komen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71001167
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:52 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nah denk t niet. 's Nachts wordt alles naar het gemeente gestuurd. Het is geen email wat er lang over doet aan te komen.
Ach ik ga over half uurke in ieder geval even proberen het rbw aan te vragen .

Niet geschoten is altijd mis . (Tenzij het tyfus druk is dan ben ik weg hoor)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71004112
Toen net aangevraagd
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71004150
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Toen net aangevraagd
Dus wel gelukt, fijn voor jou! Wanneer kun je hem nu ophalen?

Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar mijn gemeente om het na te vragen.
pi_71004208
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:04 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Dus wel gelukt, fijn voor jou! Wanneer kun je hem nu ophalen?

Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar mijn gemeente om het na te vragen.
Kan hem morgen om 16.40 ophalen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71004321
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Kan hem morgen om 16.40 ophalen
Heb je een spoedaanvraag ingediend?
pi_71004407
Hmmzz, Ik ben direct nadat ik had gehoord dat ik geslaagd was naa rhet gemeentehuis gegaan en kon het pasje direct aanvragen...
2 dagen later even geinformeerd of ze mijn rijbewijs al hadden, hadden ze hem inderdaad al liggen.. (Ik had niet extra betaald om hem sneller te krijgen)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_71012576
Wauw marco, krijg er kippenvel van.
als er joint en bier in gestaan had was het waarschijnlijk de mooiste week van je leven geworden.

heb vandaag les 26 erop zitten, ging goed alleen moet ik verder vooruit kijken.
En overpakken bij bijzondere verrichtingen.
En eerder alles geregeld hebben voor het afslaan (terugschakelen en remmen) Pff.

Werk aan de winkel of is dit gemiddeld ?
pi_71015392
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:54 schreef Axia het volgende:
11.00 tot 16.00 open en ook van 9.00 tot 16.00 open en op donderdag heb je koopavond tot 20.00
Nou, het kan erger, hier is de gemeente elke dag van 08:30 tot 12:00 open en verder niet

Verder beschouw ik mij nu (met een 1,5 maand mijn rijbewijs en 6000 km's zelf gereden) wel een redelijk goede bestuurder. Vandaag bij het voetballen tussen duizenden lopende dronken mensen gereden en ging prima, ik snap echt niet dat ik het ooit zo moeilijk en lastig en kut vond, het voelt nu echt alsof ik het altijd al kon. Echt heel bizar.
pi_71015460
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wauw marco, krijg er kippenvel van.
als er joint en bier in gestaan had was het waarschijnlijk de mooiste week van je leven geworden.

heb vandaag les 26 erop zitten, ging goed alleen moet ik verder vooruit kijken.
En overpakken bij bijzondere verrichtingen.
En eerder alles geregeld hebben voor het afslaan (terugschakelen en remmen) Pff.

Werk aan de winkel of is dit gemiddeld ?
Is geen pijl op te trekken, iedereen gaat op andere gebieden wat makkelijker/moeilijker
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71018626
Pff jezus tering. Kan 3 september pas weer een rijexamen doen. Had mn eerste eind juni. Waarom gaan examinatoren ook op vakantie?
What Would Goku Do
pi_71033634
Even nagevraagd bij mijn gemeente wanneer je nu een aanvraag kan doen als je geslaagd bent:
"alles hangt af van de examinator, soms is het zo dat de examinator pas 's avonds alle berichten doorstuurt naar het stadhuis en dan kunt u de volgende dag pas uw rijbewijs aanvragen, indien de examinator het bericht gelijk doorstuurt dan dezelfde dag nog."

Dus als je geslaagd bent, kun je dus aan de examinator vragen wanneer hij (of iemand anders van het CBR) het bericht doorstuurt naar de gemeente.
pi_71034039
Hehe ja. Mijn examinator zei dus al: "Je kan het vanmiddag alvast proberen".

Met een knipoog erbij
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71035224
ZOU eindelijk ingeschreven .. toch maar
Bij Oosterpoort Groningen.. toch wel 'n aanrader?
x
pi_71036413
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:11 schreef richbitch het volgende:
ZOU eindelijk ingeschreven .. toch maar
Bij Oosterpoort Groningen.. toch wel 'n aanrader?
Geen idee Maar een proefles of positieve verhalen van bekenden vind ik wel een pre.
Waarom eindelijk ingeschreven? Geen geld / bang / geen auto / ...?
pi_71036605
Mijn rij-instructeur was 2 weken op vakantie..Van de week wer les (9e les).. ging alles weer fout.. wel 3 keer uitgevallen bij een stoplicht.. bijna een voetganger overreden..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71036612
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:44 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Geen idee Maar een proefles of positieve verhalen van bekenden vind ik wel een pre.
Waarom eindelijk ingeschreven? Geen geld / bang / geen auto / ...?
Krijg 'm van m'n ouders maar nooit echt zin gehad om hem te halen hehe. Maar over klein jaartje stage dus wordt nu wel eens tijd
x
pi_71039576
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:50 schreef mividaloca het volgende:
Mijn rij-instructeur was 2 weken op vakantie..Van de week wer les (9e les).. ging alles weer fout.. wel 3 keer uitgevallen bij een stoplicht.. bijna een voetganger overreden..
Komt goed. Je moet er even gewoon weer inkomen! Gewoon vertrouwen erin hebben
pi_71039842
tnx.. hij zei ook, komt goed hoor .. achja we hebben geen haast, al duurt het 2 jaar hehe
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:36:47 #111
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71040242
@ mividaloca: Dat is niks om je echt zorgen over te maken, zoals je instructeur al zei: het komt goed. Probeer vooral de rust erin te houden tijdens het rijden en ook nadat je een fout hebt gemaakt. Ik had ook vaker in het begin dat ik een paar keer per les de koppeling te snel op liet komen en dat daardoor de motor afsloeg. Vooral als ik vooraan bij een stoplicht stond wilde me dat nog wel eens gebeuren.

Zo, net mijn (hopelijk laatste) blokuur voor het examen van morgen gehad! Het is raar als je opeens beseft dat je de volgende dag al op examen moet. Ik ben (nog) niet echt nerveus ofzo, maar ik zit wel de hele tijd in mijn hoofd verschillende verkeerssituaties en plekken in Heerlen en Kerkrade door te nemen.
The Police 08-06-2008
pi_71040758
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:50 schreef mividaloca het volgende:
Mijn rij-instructeur was 2 weken op vakantie..Van de week wer les (9e les).. ging alles weer fout.. wel 3 keer uitgevallen bij een stoplicht.. bijna een voetganger overreden..
Dat je de wagen drie keer liet uitvallen op rij moet je je geen zorgen over maken. Ik werd ook zenuwachtig als ik hem liet uitvallen voor het stoplicht, en dan gebeurt het al gauw dat je hem weer laat uitvallen .

Ik heb net sinds woensdag mijn rijbewijs, en zelfs in de laatste lessen liet ik hem nog weleens uitvallen. Kan altijd gebeuren, en aangezien je pas je 9e les hebt gehad komt dat allemaal nog goed hoor

En Yprue, succes morgen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71045021
De motor laten uitvallen mag zelfs op je examen (een keertje) gebeuren. Is geen ramp, het gaat erom dat je kunt rijden.

Bij mij viel die ook een keer uit op het examen. Puur de zenuwen.
pi_71052673
Bij mij is ie tijdens mijn examen ook afgeslagen doordat een fietser opeens toch voor me langs wilde. Examinator zijn gewoon droogjes dat het iedereen wel eens kan overkomen. Het overkwam hem niet meer, want hij had een automaat.

Ze mogen je ook niet laten zakken op het afslaan van je auto. Tenzij je het bij elk stoplicht fout doet, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.
pi_71056683
Zo ik meld me hier ook even Vandaag mijn tweede les gehad, ging best ok (geoefend met schakelen en terugschakelen) maar terwijl ik maar 60 minuten les vind ik het best 'intensief'....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:26:02 #116
167923 appelsjap
All the above
pi_71056716
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:34 schreef 16meter het volgende:
De motor laten uitvallen mag zelfs op je examen (een keertje) gebeuren. Is geen ramp, het gaat erom dat je kunt rijden.

Bij mij viel die ook een keer uit op het examen. Puur de zenuwen.
Het gaat erom dat je VEILIG kunt rijden. Dat de motor een keer afslaat zal heus niemand in gevaar brengen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:35:00 #117
167923 appelsjap
All the above
pi_71056969
Zo weer rijles, zit op nu op 25% van de 17 lessen die gepland staan.
Hopelijk haal ik het ook echt in 17 lessen, maar daar ga ik wel van uit. Tot nu toe gaan de lessen nagenoeg perfect, het kijken moet ik nog oefenen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71057457
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:26 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je VEILIG kunt rijden. Dat de motor een keer afslaat zal heus niemand in gevaar brengen.

Helemaal waar
Bij mij was het ook uitgevallen tijdens mijn examen. Ik was vergeten om de auto in zijn 1 te zetten en probeerde weg te rijden terwijl het nog in zijn 3 stond.
Het belangrijkste is dat je gewoon opnieuw start, goed blijft kijken en veilig weer gaat rijden. En vooral niet zenuwachtig worden erdoor.
pi_71057797
Woensdag mag ik afrijden EINDELIJK !
Maar ik ga er van uit dat ik het ga halen
laten we hopen dat ik heb haal, want ik ben er echt klaar mee !

Fiets, trein, fiets om op je werk te komen werkt ook niet !
en dan kan ik anderhalf uur langer in het bed liggen
JA!
pi_71058266
Succes alvast!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:24:24 #121
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71058315
JAAAAAAAAA GESLAAGD!!!!!

Ik moest vanmorgen om 08.55 uur op voor mijn rijexamen in Heerlen. We begonnen natuurlijk met kennismaken met de examinator, een best wel relaxte man uit Maastricht. Hij las eerst mijn naam fout op zijn apparaatje, Mona in plaats van Ylona En ik floepte eruit "Nee, ik ben niet die van de puddingen", waar hij en een andere examinator om moesten lachen.
Om 09.00 uur eerst een kenteken moeten lezen buiten en toen de auto ingestapt voor het examen. Eerst stuurde hij me richting examengebied Kerkrade, waar ik al vrij in het begin de omkeeropdracht moest doen op een brede weg met inhammen. Ik had toen gekozen voor een bochtje achteruit, en dat was prima gelukt. Daarna zei hij "Ik stuur je nou richting Heerlen, blijf die richting volgen". Rechts voorgesorteerd op een rotonde, en ik zag net nog een auto voorbijflitsen waardoor ik op de rem moest. Wilde ik optrekken, slaat de auto af. Gewoon rustig gebleven en verdergereden, maar ik miste de afslag naar Heerlen toe die ik eigenlijk moest blijven volgen. De examinator vroeg: "En wat ga je nu doen?" Ik: "Ik draai daar voren wel even om". Dat dus gedaan en daarna de autoweg die langs Heerlen loopt genomen. Ik moest bij Heerlen-Centrum eraf (bij 't Loon) en toen kregen we een ritje door het centrum. Het grappige was dat ik een groot gedeelte van die route gisteren nog had gereden.
Toen gingen we een 30-zone in, waar ik in een parkeervak moest parkeren. Dat ging ook best goed. Toen moest ik een straatje van hem in waar links gebouwd werd (er stonden wat hekken op de weg) en rechts stond een busje met aanhanger met bouwspul erin en daarachter een hoop grond. Met andere woorden: de auto paste er echt NET langs. (Mijn leraar achteraf: echt raar dat hij jou dat straatje instuurde, had ik nooit gedaan!) Gelukkig die situatie ook goed opgelost.
Op een gegeven moment was er wel een klein minpuntje bij een rotonde: ik moest rechtsaf en er zat een fietser met karretje naast me. Even niet gekeken waar hij nou precies bleef.
Toen reden we richting CBR, en opeens zegt hij "Rij maar de parkeerplaats(van het CBR) op". Na 25 minuten! Dus ik had al zoiets van kut, hij laat me zakken omdat we zo vroeg terug zijn. Eenmaal binnen gaf hij me een hand! Volgens mij stond ik echt met zo'n gezicht te kijken...

Ik kan het nog steeds niet geloven, ik eet volgens mij dadelijk mijn paspoort op ofzo.
Oeps, wel een heel essay geworden zie ik nu, maar oke.
The Police 08-06-2008
pi_71058960
Vet goed! Gefeliciteerd !
JA!
pi_71060792
Gefeliciteerd, YPrue! Zo zie je maar, je mag best wat foutjes maken op een examen, als je het maar goed en veilig oplost en niet onzeker wordt.
pi_71080968
Gefeliciteerd YPrue!

Ik probeerde net m'n theorieexamen te boeken voor over 3 maanden, maar ik kon alleen maar examens boeken in niet-randstad steden. Zijn die al volgeboekt of kan ik ze gewoon nog niet reserveren? Help!

Laatste tijd rijd ik steeds langere stukken en het beheersen van de auto gaat nu eigenlijk perfect (opkomen, schakelen, remmen etc). Wel altijd op hele rustige wegen waar eigenlijk niemand komt, er zijn hier heel veel nieuwbouw stukken in de buurt waar je al wel mag rijden, maar die niemand nog gebruikt. Rotondes, straatje keren, fictief fileparkeren enzovoort. Scheelt me waarschijnlijk toch weer een paar lessen Ondanks de enorme rot-koppeling toch nooit meer afslaan.

Het blijft onverantwoordelijk natuurlijk, besef ik heel goed, maar m'n vader probeert 't binnen de perken te houden.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bhuddy op 17-07-2009 23:08:12 ]
pi_71084092
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:11 schreef richbitch het volgende:
ZOU eindelijk ingeschreven .. toch maar
Bij Oosterpoort Groningen.. toch wel 'n aanrader?
aanrader !!!
vraag om Freddy (heel relaxte gast) of Koos is ook aan te raden al is die meer van tak tak tak... streng maar rechtvaardig en kan je ook lol mee hebben.
Wilma heb ik ook gehad, mijn eerste officiele les bij oosterpoort, was ook prima mee te rijden. En dan nog een ander, was ik minder over te spreken, maar die naam noem ik hier niet vindt ik niet fair want heb hem maar 1 keer gehad.

Ligt zowieso een beetje aan hoe jezelf in elkaar zit met welke instructeur je het beste overweg kan en waarvan je het meeste kan leren.
Zelf heb ik dus les van Freddy, ben heel tevreden, veel lol en heb gewoon vertrouwen in hem. Hij is rustig, grijpt niet te snel in , laat jezelf dingen ontdekken en heeft ook een gezellige babbel. Hij zit wel snel vol dus op tijd aanmelden enzovoort. Zelf heb ik 6 weken les (eerste 2 weken, 2 blokuren per week, 4 weken 3 blokuren per week) en dan examen (as dinsdag)

Afgelopen dinsdag mocht ik helemaal eigen route bepalen. Ben naar mijn eigen durp gereden, toen via Bedum , Zuidwolde, Lewenborg richting tankstation, daarna via centrum terug naar het station. Ging allemaal relaxed. Wel wat duffe foutjes gemaakt maar hoort erbij denk ik dan maar. Hij was tevreden.
Donderdag was ik wat minder tevreden over mezelf. Motor afgeslagen, tja, krijg je als je probeert weg te rijden vanuit de 3...vanuit 2 lukt nog wel maar 3 niet. Bijna fietser aangereden omdat ik klem stond en wel naar voren keek maar niet goed dode hoek... en nog wat domme blunders. Maar heb maandag nog een blokuur en dinsdag examen.

Vandaag hele dag en avond op autojacht geweest ! Morgenochtend ga ik proefrit (nou ja ,,,een vriend maakt de rit ik proef alleen maar) maken met leuke auto....hoop dat ik morgen middag kan laten weten dati k een auto gekocht heb. En dan maar duimen dat ik daadwerkelijk sta. Anders kan ik alsnog per trein en fiets op vakantie en staat mijn nieuwe car op mijn oprit te verstoffen...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zaterdag 18 juli 2009 @ 03:59:10 #126
180572 Zotheid
De lof der
pi_71087400
Theorie binnen.
Ik moest wel een beetje huilen om alle stoere mensen achter me die zaten te vertellen dat ze al 6 keer examen hadden gedaan. En ze hadden het alweer niet gehaald.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_71088154
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 03:59 schreef Zotheid het volgende:
Theorie binnen.
Ik moest wel een beetje huilen om alle stoere mensen achter me die zaten te vertellen dat ze al 6 keer examen hadden gedaan. En ze hadden het alweer niet gehaald.
lol. dat gevoel had ik dus ook. Naast mij zaten twee pettenjongens die duidelijk gevorderd waren, al voordat de mevrouw aangaf dat de petten af of omgedraaid moesten worden deden zij het...
Gevraagd of ze al een keer eerder waren geweest, ahummm dit was hun 10e jubileum....
en weer gezakt
applausje waard toch ?
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71091883
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:19 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

aanrader !!!
vraag om Freddy (heel relaxte gast) of Koos is ook aan te raden al is die meer van tak tak tak... streng maar rechtvaardig en kan je ook lol mee hebben.
Wilma heb ik ook gehad, mijn eerste officiele les bij oosterpoort, was ook prima mee te rijden. En dan nog een ander, was ik minder over te spreken, maar die naam noem ik hier niet vindt ik niet fair want heb hem maar 1 keer gehad.

Ligt zowieso een beetje aan hoe jezelf in elkaar zit met welke instructeur je het beste overweg kan en waarvan je het meeste kan leren.
Zelf heb ik dus les van Freddy, ben heel tevreden, veel lol en heb gewoon vertrouwen in hem. Hij is rustig, grijpt niet te snel in , laat jezelf dingen ontdekken en heeft ook een gezellige babbel. Hij zit wel snel vol dus op tijd aanmelden enzovoort. Zelf heb ik 6 weken les (eerste 2 weken, 2 blokuren per week, 4 weken 3 blokuren per week) en dan examen (as dinsdag)

Afgelopen dinsdag mocht ik helemaal eigen route bepalen. Ben naar mijn eigen durp gereden, toen via Bedum , Zuidwolde, Lewenborg richting tankstation, daarna via centrum terug naar het station. Ging allemaal relaxed. Wel wat duffe foutjes gemaakt maar hoort erbij denk ik dan maar. Hij was tevreden.
Donderdag was ik wat minder tevreden over mezelf. Motor afgeslagen, tja, krijg je als je probeert weg te rijden vanuit de 3...vanuit 2 lukt nog wel maar 3 niet. Bijna fietser aangereden omdat ik klem stond en wel naar voren keek maar niet goed dode hoek... en nog wat domme blunders. Maar heb maandag nog een blokuur en dinsdag examen.

Vandaag hele dag en avond op autojacht geweest ! Morgenochtend ga ik proefrit (nou ja ,,,een vriend maakt de rit ik proef alleen maar) maken met leuke auto....hoop dat ik morgen middag kan laten weten dati k een auto gekocht heb. En dan maar duimen dat ik daadwerkelijk sta. Anders kan ik alsnog per trein en fiets op vakantie en staat mijn nieuwe car op mijn oprit te verstoffen...
Ha stoer man! goed bezig.. Heb je dat pakket van 20 lessen genomen? En ook nog theoriecursus gedaan of dat een beetje overbodig?
x
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:21:46 #129
180572 Zotheid
De lof der
pi_71092144
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 08:31 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

lol. dat gevoel had ik dus ook. Naast mij zaten twee pettenjongens die duidelijk gevorderd waren, al voordat de mevrouw aangaf dat de petten af of omgedraaid moesten worden deden zij het...
Gevraagd of ze al een keer eerder waren geweest, ahummm dit was hun 10e jubileum....
en weer gezakt
applausje waard toch ?
Precies, tegen die tijd moet je alle vragen ondertussen wel gehad hebben.
Ik was bang voor de gevaarherkenningsvragen maar met "maar" 7 fouten zat ik nog ruim binnen de marge.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:10 schreef richbitch het volgende:

[..]

Ha stoer man! goed bezig.. Heb je dat pakket van 20 lessen genomen? En ook nog theoriecursus gedaan of dat een beetje overbodig?
Zolang je geen petje/hoofddoekje bent en je een keer je theorieboek doorneemt en een paar oefenexamens maakt om met de gevaarherkenning te oefenen moet het prima te doen zijn.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_71093148
Yeh. Woensdag geslaagd. Gisteren om 17.40 rijbewijs opgehaald samen met ons pap, daarna meteen 30 minuten gereden en thuis achteruit ingeparkeerd .

Vervolgens om 19.15 ouders weggebracht naar feestje. Om 20.15 maat opgehaald, en naar de Tilburgse kermis gereden (parkeren was een ramp, ben blij dat ik geen schade heb gereden ). Maat naar huis gebracht, vervolgens ouders op gaan halen en weer naar huis rijden.

Al met al de eerste dag dat ik mijn rijbewijs heb al zo'n 3 uur gereden . Ben er echt blij mee. Helaas heeft vaders de auto nou mee dus kan nu niet rijden
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71094353
Had gepland om vandaag naar Oosterpoort te gaan maar ben pas net wakker.. Nou maandagmorgen maar!
x
pi_71095101
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:01 schreef richbitch het volgende:
Had gepland om vandaag naar Oosterpoort te gaan maar ben pas net wakker.. Nou maandagmorgen maar!
hoi

ik had al wat lessen gehad bij andere rijschool, vond ik geen aanrader, niet voor mij in elk geval, werd peunerveus van die gast en hij had er volgens mij niet zoveel zin in om lessen te geven. Daarnaast wilde ik gewoon een spoedcursus met meerdere uren per week en dat kon hij niet inplannen.
Heb toen een intake gedaan voor 10 daagse cursus, dan kijken ze of je voor die 10 daagse geschikt bent en geven een lesadvies.Mijn advies was 35 lessen. Dus toen gaan kijken wanneer ze een eerste examendatum hadden voor een 10 daagse cursus. Helaas het slachtoffer van lange wachttijden bij cbr waardoor ik pas 10 weken later terecht kon midden in de zomer...En aangezien ik single mama ben met 2 dochtertjes zag ik het niet zo zitten om in hun zomervakantie 10 dagen bijna volledig aan de gang zijn met lessen en dus ook veel uren oppas moest regelen.

Heb 10 daagse pakket gekocht met examengarantie maar dan de 35 lessen verdeeld over de 6 weken voor examendatum...Was ws iets duurder uit dan met 35 losse lessen en 1 examen maar nu had ik geen gedoe en kon relaxed alles regelen. Gelijk het examen geboekt en de dag erna telefonisch alle lestijden ingeplanned !

Had voorkeur voor Freddy , die beviel me prima met de intake les. Die is alleen redelijk volgeboekt waardoor ik 2 lessen van een andere instructeur moest nemen. Maar was ook prima, krijg je ook weer andere tips van wat in mijn geval wel positief gewerkt heeft volgens mij.

Theorie cursus, tja, geen idee, denk dat het handig kan zijn om te leren, je steekt er ws meer van op dan als je zelf thuis aan de slag gaat. Maar ik had mijn theorie al gehaald, heb op zondag het boek van de anwb gelezen, de cd rom gedaan, ook vekabest gedownd en gedaan en op een site een bedrag van dacht 3,50 betaald waarmee je onbeperkt kon oefenen 48 uur lang. Daarmee is het mij de woensdag erna *dus in 3 dgn) gelukt om het voldoende te leren om te slagen voor theorie. Heb theorie nieuwe stijl gedaan. Gehaald op 18 maart. 3 fouten in ene gedeelte en gevaarherkening had ik 18 vd 25 goed.
Netjes vond mijn instructeur. Alleen een ding, theorie in de praktijk daadwerkelijk gebruiken valt me wel tegen. Dus boek bewaren en nog eens oefenen voor je daadwerkelijk examen gaat doen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71095503
ahum,, die andere werd zo lang.

maar heb vanmorgen dus een auto gekocht...bij een louche handelaar hahaha. Nou ja, das afwachten. Gisteren waren we al gaan kijken en had hem al een paar dagen op het oog. Vanmorgen heeft een kennis van mij samen met mij een proefrit gemaakt en onderhandeld met de handelaar. Denk dat ik wel een goede koop (hoop het althans) heb gedaan. Het is gewoon geen nieuwe auto dus je loopt altijd risico.

Het is geworden, een peugeot 306, 1.4 XR volgens mij..meest luxe type van die reeks. Bouwjaar 04-98. 139.000 km op de teller.
met oa 2 airbaigs, electrisch verstelbare spiegels, electrische ramen, centrale deurvergrendeling met klik klik sleutel , airco, radio cdspeler, stuk of wat boxen, stoelen in hoogte verstelbaar, koplampen ook, ehhhh tja van alles en nog wat aan luxe...maar das niet wat er telt toch ?

Er is recent distributieriem vervangen, zit nieuwe koppakking in en remcilinders ofzo . Komt nieuwe apk op.
Vond het alleen jammer dat er geen trekhaak aanzit, neem nl graag mijn fiets mee en dan moet hij wel meekunnen... Dus die wordt er voor de originele vraagprijs opgezet en hij gaat de airco laten afvullen (gaat wel eens fout dus als het niet lukt of het ernstigste deel, condensator ofzo is kapot dan laat hij hem zo en krijg ik de auto goedkoper mee)

Interieur is echt super netjes, volgens mij heeft er misschien zelfs nooit iemand achterin die auto gezeten... Achterbank is in 2 delen neerklapbaar dus ideaal voor bagage enzo als ik mijn dochtertje meeneem, kan zij veilig blijven zitten in kinderzitje..de oudste heeft de 150 volgens mij gepasseerd dus zij mag voorin dan.

Proefrit (heb echt niet zelf gereden want vindt het zonde als ik wel gepakt wordt kan ik mijn afrijden dinsdag wel vergeten) verliep zeer soepel. Een band was wat zacht dus had eigenlijk op spanning gebracht moeten worden maar ondanks dacht geen noemenswaardige trilling of iets in het stuur.
Heeeeel lichtjes toen hij 130 reed op de snelweg maar was zo weer weg..
Geen rare tik geluiden, kraken of wat dan ook. Superstil op de snelweg enzo. Met de pioneer radio hoor je dan ook werkelijk niks anders meer dan muziek (en straks ws kids..)
minpuntje, een mistlicht is kapot, die moet nog vervangen worden. Was nu afgeplakt met tape. 2e minpuntje, uitlaat was ergens met een soort pasta of epoxie ofzo gerepareerd, dus is dan altijd afwachten of die dat lang uithoudt of niet.

Zitten paar krasjes en heel lichte deukjes in, maar ja hij is dan ook 11 jaar jong.
Hij is niet supergoedkoop maar gezien dagwaarde en km stand zou het een goede koop moeten zijn. Garantie, wat voor garantie kan je eisen van zon bedrijf ? Wettelijk is hij gewoon verplicht de auto zo te verkopen als hij op de site enzo heeft gezet, als nu bv koppaking of distributie riem vervangen zou moeten worden binnen 6 mnd na aankoop kan je hem altijd nog civielrechtelijk aanpakken...

Zoals hij reed durfde mijn kennis het ook aan om hem als 2e auto voor zijn vrouw te kopen dus dat zit wel snor denk ik.

Kan hem donderdag of vrijdag ophalen !!! Zelf terug naar huis rijden of de vrouw van mijn kennis (maar ik ga ervanuit dat ik dinsdag gewoon slaag !)
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:17:56 #134
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_71099058
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:55 schreef singlemetkids het volgende:
minpuntje, een mistlicht is kapot, die moet nog vervangen worden. Was nu afgeplakt met tape. 2e minpuntje, uitlaat was ergens met een soort pasta of epoxie ofzo gerepareerd, dus is dan altijd afwachten of die dat lang uithoudt of niet.
Hier zou ik toch wel even naar kijken. Die pasta verkopen wij namelijk bij de halfords (waar ik dus werk) en wij zeggen hierbij altijd dat het maar een tijdelijke oplossing is! Uiteindelijk zal het toch aan vervanging toe zijn.

Voor de rest klinkt het goed!
pi_71112084
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:17 schreef ExtremeBanaan het volgende:

[..]

Hier zou ik toch wel even naar kijken. Die pasta verkopen wij namelijk bij de halfords (waar ik dus werk) en wij zeggen hierbij altijd dat het maar een tijdelijke oplossing is! Uiteindelijk zal het toch aan vervanging toe zijn.

Voor de rest klinkt het goed!
hoi

ik heb gisteren die handelmuis nog even gebeld. Hij zei dat wij eigenlijk niet goed gekeken hadden misschien naar de dingen waar mensen normaal naar kijken als ze een auto kopen. Toen zei ik, jawel hoor want die uitlaat is een twijfel geval voor de keuring....hij had dat nog niet eens gezien LOL. Zou er even naar gaan kijken. Ben benieuwd of hij er van de week iets aan gedaan heeft. Moet zeggen, met rijden enzovoort, je hoort echt niks... Nette stille auto. Geen trillingen ed. Dus hoop dat hij gewoon vlot door de keuring loopt en die gast het snel regelt met de airco en trekhaak.
Nog 2 dagen voor examen. Moet zeggen, begin een beetje kriebels in mijn buik te krijgen....ga vanaf vandaag toch maar prefentief aan de valeriaan tinctuur, baadt het niet dan schaadt het niet motto...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71118584

Grappige vragen...Hier hoef je toch alleen niet dom voor te zijn om dit te kunnen begrijpen?
pi_71118697

Lol @ C
pi_71119389

Ze vragen hier toch wat IK doe?
pi_71119391
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:44 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Grappige vragen...Hier hoef je toch alleen niet dom voor te zijn om dit te kunnen begrijpen?
Ik heb net zonder te leren ook een theorie examen gemaakt met 8 fout (door vragen als na hoeveel meter kunt u een spoorwegovergang verwachten en dan niet weten voor hoeveel meter een streep staat ) maar ik vond het van sommige vragen ook echt raar als mensen die niet zouden weten. Bovenstaande is echt een goed voorbeeld van zo'n vraag. Zitten zulke vragen er ook echt tussen?
pi_71119481
Ja, er zitten wel een aantal van dat soort vragen bij.
pi_71119531
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:55 schreef singlemetkids het volgende:
de oudste heeft de 150 volgens mij gepasseerd dus zij mag voorin dan.

Tegenwoordig is dat 1,35 meter.
pi_71119590
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:48 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Lol @ C
Geen van die, ik zou eerst de knipperlichten aandoen

Welk merk is dat echt? Wat een baggervragen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71119599

C?
pi_71120199
Lol. die vragen zijn wel weer leuk. Ga morgenavond ook nog ff oefenen met cd rom. Niet om theorie te halen maar puur ff voor mijn afrijden aan. Stel je voor dat die gast overmorgen vragen gaat stellen en ik zit te haperen van uhhhhh ik weet het niet meer...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zondag 19 juli 2009 @ 16:17:54 #145
201952 lezut
et rezut
pi_71121350
Damn, ik moet dinsdag alweer voor de 2e keer examen doen.

Hoop dat het deze keer wel lukt, al heb ik er nog wel een beetje een hard hoofd in. Ik weet niet wat het is, volgens mijn instructeur en de examinator bij de 1e keer kon ik best goed rijden, alleen haalde ik soms rare acties uit. Als ik m'n zenuwen wat in bedwang kan houden wordt het misschien nog wat, maarja.
pi_71130832
Vrijdag examen! Ben benieuwd
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71133038
uh zit les 28 en moet ook maar eens theorie gaan halen... ben ik laat??????
  zondag 19 juli 2009 @ 22:30:45 #148
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71133755
Neuh, ik had ook pas rond dat aantal lessen mijn theorie-examen.

Trouwens nog bedankt voor alle felicitaties!
Het mag eigenlijk officieel nog niet, maar ik heb vandaag alvast eens een rondje gereden in de auto van mijn moeder, en het ging best aardig. Ik had verwacht dat hij vaker af zou slaan omdat het geen diesel is, maar dat viel best mee. De auto heeft wel een veel korter aangrijpingspunt en je moet ook meteen gas bijgeven. En ook heel anders is dat deze auto geen stuurbekrachtiging heeft, dat is toch ook wel even wennen, vooral met parkeren en in scherpe bochten merk je dat goed.
The Police 08-06-2008
pi_71138537
Morgenvroeg rijbewijs ophalen, ben zeer benieuwd. Ben wel beetje zenuwachtig voor eerste keer rijden, bang dat hij regelmatig gaat afslaan. Gewoon meteen gas bij geven en dan hopen dat hij niet afslaat. Maat van me liet em bij een rotonde stuk of 4x afslaan, wou bijna aan een voorbijganger vragen of die ff kon wegrijden ;x.
pi_71139578
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
pi_71143067
Ik volg dit topic nu al een tijdje en dacht laat ik mijn ervaringen ook eens delen. Mijn rij leraar was afgelopen drie weken op vakantie maar ik kan komende woensdag weer aan de bak.

ff een korte samenvatting:

› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ik ben vorig jaar rond oktober begonnen met lessen. (1 les van 1,5 uur per week)
› hoeveel lessen je hebt gehad;
Ik zit nu ongeveer rond de 35 lessen.
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Ik heb niet veel ingrepen gehad wel viel aardig vaak mijn motor uit in het begin. Nu heb ik daar geen moeite meer mee.
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Nog geen datum maar wordt aangevraagd. (helaas kan het wel even duren want ik les in Amsterdam.) Theorie heb ik gehaald eind februari net voordat het examen vernieuwd werd.

Ik heb niet echt veel geld gespaard vandaar dat ik niet meer lessen in de week neem en het een beetje lang duurt. Het lessen is nu een beetje saai omdat ik bijna alleen maar leer van rare situaties. Wel wacht ik af en toe te lang met beslissingen maken.
pi_71143206
Ik moet dit topic niet lezen
Het maakt me alleen maar zenuwachtig voor woensdag !
JA!
pi_71145221
Ik heb donderdag examen. Van mij mag het snel donderdag zijn! Ik heb vrijdagmiddag nog gelest, en dat ging belabberd. Was niet scherp en maakte slordige foutjes. Dit kwam ook wel een beetje doordat ik moe was van een drukke week, maar toch moet het echt beter! Woensdagochtend ook nog even lessen.
pi_71145620
quote:
Op maandag 20 juli 2009 03:18 schreef Bhuddy het volgende:
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
Agree. Diesels zijn stationair gewoon net wat sterker. Kan in mijn lesauto ook in z'n 2 wegrijden zonder gas te geven.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:39:38 #155
167923 appelsjap
All the above
pi_71145737
quote:
Op maandag 20 juli 2009 03:18 schreef Bhuddy het volgende:
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
Heeeeel toevallig kwam ik daar gister achter toen ik op mijn moeder moest wachten, ik verveelde me dus ging t ff uitproberen kan idd, achteruit, vooruit. Wel sloom though, niet zo snel als een diesel.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71146207
goedzo :p

Ik ben maar van rijschool veranderd. Had eerst bij Yello (Delft) m'n eerste rijles gereserveerd maar die kwam nou niet echt bepaald geinteresseerd en intelligent over. Heb net Route 38 (Delft) gebeld en m'n intakeles van 90 min voor een spoedcursus gereserveerd. Noteerde direct netjes naam, adres, tijd en datum, iets wat bij Yello niet was gebeurd. Was wel grappig, want hij zei achteraf dat 'ie op vakantie is :p Man was zeer enthousiast! Hij vroeg ook of ik al ervaring had met schakelen en sturen, iets wat wel essentieel was voor hem om aan een spoedcursus te beginnen..

Overigens qua prijs nóg goedkoper dan Yello, 290 euro voor 10 lessen van 60 minuten! Examen kost 200 euro, dus volgens mij is dit een koopje. Nadeel is wel dat 't volgens mij een net nieuwe rijschool is (maar 10 1e examens volgens rijschoolgegevens.nl?), slagingspercentage is 50%.
pi_71148220
Bhuddy, ben je bijna 18 en ben je daarom nog niet echt begonnen?

Wordt er bij die intake-les gekeken hoeveel lessen je nodig hebt? Of heb je nu meteen al de hele spoedopleiding geboekt?

Ik weet btw uit ervaring een rijschool uitzoeken op prijs en slagingspercentage niet altijd goed kan uitpakken.
pi_71149768
bij de oosterpoort had ik eerst een intake van 100 minuten en pas daarna gaf mijn instructeur een lesadvies. Ik kon in principe volgens hem toen een 10 daagse spoedcursus doen, maar had zelf al aangegeven dat ik die lessen dan in 6 weken ongeveer wou inplannen.

Ik heb vanmorgen mijn laatste reguliere lessen gehad... Morgen ochtend half 10 eerst uurtje les, daarna examen. Ben benieuwd. Het enige wat ik vandaag weer verklllllltte was achteruit inparkeren naast een auto...ik vergeet constant wanneer ik ook alweer moet indraaien, naast een auto dus gelijk als ik de eerst lamp van die auto zie door achterste raampje...fileparkeren en in leeg vak ben ik alweer kwijt..duhhh blonde vrouwen en parkeren...

Maar goed, zal morgen ochtend wel zien... Instructeur zegt, gewoon klep houden en rijden dan moet het goedkomen. Dus ik zal dat proberen te doen...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71149786
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef lezut het volgende:
Damn, ik moet dinsdag alweer voor de 2e keer examen doen.

Hoop dat het deze keer wel lukt, al heb ik er nog wel een beetje een hard hoofd in. Ik weet niet wat het is, volgens mijn instructeur en de examinator bij de 1e keer kon ik best goed rijden, alleen haalde ik soms rare acties uit. Als ik m'n zenuwen wat in bedwang kan houden wordt het misschien nog wat, maarja.
hoe laat en waar moet jij lezut ???
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71150427
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:54 schreef Vlinnie het volgende:
Bhuddy, ben je bijna 18 en ben je daarom nog niet echt begonnen?

Wordt er bij die intake-les gekeken hoeveel lessen je nodig hebt? Of heb je nu meteen al de hele spoedopleiding geboekt?

Ik weet btw uit ervaring een rijschool uitzoeken op prijs en slagingspercentage niet altijd goed kan uitpakken.
Ik ben idd nog geen 18, en daarom nog niet echt begonnen Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren en kan niet wachten om te beginnen, vandaar dat ik alles zo vroeg al regel (13 november pas 18..).

Bij die intake wordt er inderdaad gekeken hoeveel lessen ik nodig heb. Heb wel van te voren aangegeven dat ik een spoedopleiding wou, en hij heeft mij toen gevraagd of ik al enige ervaring had achter 't stuur. Die heb ik zeker, nu ook al redelijk vaak oefenen op de openbare weg wat perfect gaat, en daarom verwacht ik zelf ook wel dat 't met een 2/3 weken toch wel moet lukken. Theorie heb ik ook al geboekt en betaald voor 13 november.

Ik neem idd een gok met deze rijschool, maar daarvoor is die (gratis) intake ook, om kennis te maken met auto, instructeur enz. Als ik merk dat 't niets is verkas ik meteen weer naar een andere rijschool hoor
pi_71151142
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:01 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Ik ben idd nog geen 18, en daarom nog niet echt begonnen Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren en kan niet wachten om te beginnen, vandaar dat ik alles zo vroeg al regel (13 november pas 18..).

Bij die intake wordt er inderdaad gekeken hoeveel lessen ik nodig heb. Heb wel van te voren aangegeven dat ik een spoedopleiding wou, en hij heeft mij toen gevraagd of ik al enige ervaring had achter 't stuur. Die heb ik zeker, nu ook al redelijk vaak oefenen op de openbare weg wat perfect gaat, en daarom verwacht ik zelf ook wel dat 't met een 2/3 weken toch wel moet lukken. Theorie heb ik ook al geboekt en betaald voor 13 november.

Ik neem idd een gok met deze rijschool, maar daarvoor is die (gratis) intake ook, om kennis te maken met auto, instructeur enz. Als ik merk dat 't niets is verkas ik meteen weer naar een andere rijschool hoor
mijn instructeur vertelde me vanmorgen dat een leerling van hem ineens niet meer verscheen, vreemd want hij was bijna klaar. Later had hij een vriend van die jongen in de auto en die vertelde de instructeur waarom hij niet meer kwam...hij was betrapt door de politie op rijden zonder rijbewijs (oefenen) op de openbare weg, gevolg, hij mag 5 jaar lang niet meer afrijden !
Dus vooral veel oefenen .....maar niet heus...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71151382
Ehm sja, dat is idd een risico wat ik en mijn vader neem. Maar 't ligt wel anders bij mij, omdat ik nog minderjarig ben is m'n vader nog volledig verantwoordelijk voor mij, mij kunnen ze dus niks maken. Die jongen had al rijlessen en was dus al meerderjarig, hem kunnen ze rijbevoegdheid afpakken idd (ik zal dus absoluut niet meer oefenen met m'n vader wanneer ik 18+ ben). Politie controleert trouwens in principe niet wanneer je niets fout doet, behalve bij steekproeven (die er nooit zijn op plekken waar ik rij). Dus je verhaal klinkt verzonnen, maar goed :p Tenzij die gozer natuurlijk alle regels zou hebben overtreden..

Overigens rij ik alleen op plekken waar het niet druk is, in nieuwbouwwijken waar nog niemand woont e.d.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bhuddy op 20-07-2009 15:44:16 ]
pi_71151440
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:24 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

mijn instructeur vertelde me vanmorgen dat een leerling van hem ineens niet meer verscheen, vreemd want hij was bijna klaar. Later had hij een vriend van die jongen in de auto en die vertelde de instructeur waarom hij niet meer kwam...hij was betrapt door de politie op rijden zonder rijbewijs (oefenen) op de openbare weg, gevolg, hij mag 5 jaar lang niet meer afrijden !
Dus vooral veel oefenen .....maar niet heus...
wat voor lul ben je dan zeg :-/

Arg, ik moet niet naar dit topic kijken
JA!
pi_71151771
Succes Rensje, het komt goed
pi_71152074
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:45 schreef Bhuddy het volgende:
Succes Rensje, het komt goed
Vast wel, kan alleen niet wachten
ben ook stiekem aan het rond kijken voor een goedkoop autotje.

Ik zit me zelf ook gewoon lekker te maken
JA!
pi_71152585
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:24 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

mijn instructeur vertelde me vanmorgen dat een leerling van hem ineens niet meer verscheen, vreemd want hij was bijna klaar. Later had hij een vriend van die jongen in de auto en die vertelde de instructeur waarom hij niet meer kwam...hij was betrapt door de politie op rijden zonder rijbewijs (oefenen) op de openbare weg, gevolg, hij mag 5 jaar lang niet meer afrijden !
Dus vooral veel oefenen .....maar niet heus...
5 jaar?
Haha, ja dan ligt het toch echt aan die jongen hoor!
quote:
''Waarom een beginnersrijbewijs?
Onervaren bestuurders zijn relatief vaak slachtoffer van een verkeersongeval.''

''Allereerst: wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs''
Hier komen die 5 jaar terug alleen heeft jou vriend nog helemaal geen rijbewijs.

Een maat van mij is namelijk hetzelfde overkomen alleen was het (ook nog) een gestolen auto.
Die heeft voor het rijbewijs alleen een boete gekregen van 200 euro meen ik., maarja die gaat ook niet bij de aanhouding vertellen dat ie bijna klaar is met rijlessen.

beter niks zeggen
pi_71152698
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:53 schreef Rensjebree het volgende:

Vast wel, kan alleen niet wachten
ben ook stiekem aan het rond kijken voor een goedkoop autotje.

Ik zit me zelf ook gewoon lekker te maken
Ik word niet zenuwachtig van dit topic, maar door het lezen ervan moet ik er wel tekens aan denken dat ik donderdag examen heb. Ik kan ook niet wachten. En zit ook al helemaal te bedenken wanneer ik dan naar het gemeentehuis ga, hoe ik het ga vieren, waar mijn 1e ritje heengaat. En dan denk ik weer: shit, straks zak je. Moet je dan aan iedereen gaan vertellen en dan is de vrijstelling voor de bijzondere verrichting niet meer geldig en moet ik weer gaan prutsen met inparkeren. Zucht
  maandag 20 juli 2009 @ 16:26:26 #168
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_71153110
quote:
Op maandag 20 juli 2009 03:18 schreef Bhuddy het volgende:
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
Ik vind dat niet echt lekker aanvoelen, dan gaat ie veel te veel bokken vind ik En zo een hellingproef doen moet je al helemaal niet doen in een benzine, terwijl dat in een diesel wel lukt.
pi_71153501
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt lekker aanvoelen, dan gaat ie veel te veel bokken vind ik En zo een hellingproef doen moet je al helemaal niet doen in een benzine, terwijl dat in een diesel wel lukt.
In de file kan het makkelijk zonder bokken! Iets langzamer koppeling loslaten Hellingproef moet je wel gas bijgeven, maar je kan wel eerst de koppeling laten slippen (zonder gas te geven) om niet naar beneden te glijden.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:44:13 #170
201952 lezut
et rezut
pi_71153669
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:01 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Ik ben idd nog geen 18, en daarom nog niet echt begonnen Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren en kan niet wachten om te beginnen, vandaar dat ik alles zo vroeg al regel (13 november pas 18..).

Weet je wat best vervelend is, als je 18 bent, ook auto-liefhebber in hart en nieren en dan blijkt dat je eigenlijk best wel faalt in autorijden
pi_71153832
Haha heb je 't nou over mij of over jezelf? Hoezo falen dan?
pi_71155394
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:14 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Ik word niet zenuwachtig van dit topic, maar door het lezen ervan moet ik er wel tekens aan denken dat ik donderdag examen heb. Ik kan ook niet wachten. En zit ook al helemaal te bedenken wanneer ik dan naar het gemeentehuis ga, hoe ik het ga vieren, waar mijn 1e ritje heengaat. En dan denk ik weer: shit, straks zak je. Moet je dan aan iedereen gaan vertellen en dan is de vrijstelling voor de bijzondere verrichting niet meer geldig en moet ik weer gaan prutsen met inparkeren. Zucht
dat heb ik dus ook
JA!
  maandag 20 juli 2009 @ 18:09:57 #173
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71155954
Succes alvast voor jullie examens singlemetkids, Vlinnie, Rensjebree en lezut!
The Police 08-06-2008
pi_71157241
Ik meld me voor het eerst in dit topic Leuk om alles zo te lezen.
Na jaren lang 't te hebben uitgesteld (ben nu 23) zit ik er nu toch ernstig over na te denken om toch maar te beginnen met autorijlessen...ik moet de knoop nog even definitief doorhakken (ik vond het op de een of andere vage reden echt doodeng) maar ik heb steeds meer zoiets van 'als ik nu niet ga beginnen komt het er misschien nooit meer van...' Ik heb al een mogelijke rijschool op 't oog, maar moet nog even de moed zien te vinden om een afspraak te maken
  maandag 20 juli 2009 @ 20:13:17 #175
201952 lezut
et rezut
pi_71158952
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef Bhuddy het volgende:
Haha heb je 't nou over mij of over jezelf? Hoezo falen dan?
Nee, over mezelf

En omdat autorijden makkelijker lijkt dan het is. Overig verkeer is ... vervelend
pi_71163163
hoe vullen jullie het zelfreflectie formulier eigenlijk in ? Geven jullie jezelf onvoldoendes of 9 en 10 en ??
Vind het nog best wel lastig, maak er maar gemiddelden van denk ik...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71163206
Ik heb net dus mijn eerste theorieles gehad:') Met alle respect (daar komt ie), er zitten daar domme mensen. En degene die dingen ging uitleggen snapt er ook geen fuck van. Als een kind jonger is dan 12 maar wel groter dan 135 is, mag hij dan voorin zitten.
pi_71164649
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:26 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb net dus mijn eerste theorieles gehad:') Met alle respect (daar komt ie), er zitten daar domme mensen. En degene die dingen ging uitleggen snapt er ook geen fuck van. Als een kind jonger is dan 12 maar wel groter dan 135 is, mag hij dan voorin zitten.
Ja. zolang groter als 135. (of zeg ik nu iets heel ''doms'' )
volgens mij niet als die kleiner is als 135 of er moet al een kinderzitje zijn.

toch? (moet nog op)
pi_71166357
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:03 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

Ja. zolang groter als 135. (of zeg ik nu iets heel ''doms'' )
volgens mij niet als die kleiner is als 135 of er moet al een kinderzitje zijn.

toch? (moet nog op)
Ja maar dat is toch niet leeftijdsgebonden?
pi_71169695
vroeger mocht een kind van boven de 12 en groter dan 1.50 m voorin de auto. Nu mogen kinderen van boven de 1.35 voorin zitten behalve als de gordel niet goed over de schouder , dus over de nek loopt, want dat is levensgevaarlijk.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71169807
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:24 schreef singlemetkids het volgende:
hoe vullen jullie het zelfreflectie formulier eigenlijk in ? Geven jullie jezelf onvoldoendes of 9 en 10 en ??
Vind het nog best wel lastig, maak er maar gemiddelden van denk ik...
Tussen de 6 en de 8 invullen, met een 8 voor je beste onderdelen, een 7 voor de meeste en een 6 voor je mindere.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:33:16 #182
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71172435
Ik heb mezelf zesjes en zevens gegeven. Zevens voor de onderdelen die ik wel goed beheers, en zesjes voor de onderdelen waar ik nog wel eens mee in de fout wil gaan.
The Police 08-06-2008
pi_71172599
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:24 schreef singlemetkids het volgende:
hoe vullen jullie het zelfreflectie formulier eigenlijk in ? Geven jullie jezelf onvoldoendes of 9 en 10 en ??
Vind het nog best wel lastig, maak er maar gemiddelden van denk ik...
Is nogal dom om jezelf onvoldoendes te gaan geven, dan vind je dus dat je nog onvoldoende kennis/vaardigheden bezit om blijkbaar te kunnen autorijden. Het maakt trouwens ook geen flikker uit wat je verder invult, aangezien het pas bekijken na het "geslaagd/niet geslaagd" gebeuren.
Invullen wat je zelf denkt, die examinators zijn toch mierenneukers. Ik had volgens mij nog 1 t/m 5 keuze, had ik een 4 voor sociaal rijden ingevuld of iets, en dat kon volgens hem niet omdat ik nog niet eens mijn rijbewijs heb . Waarom zet je die cijfertjes er dan op prutser.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71175390
gezakt op de dode hoek..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71175534
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:24 schreef singlemetkids het volgende:
hoe vullen jullie het zelfreflectie formulier eigenlijk in ? Geven jullie jezelf onvoldoendes of 9 en 10 en ??
Vind het nog best wel lastig, maak er maar gemiddelden van denk ik...
Die hoef je niet in te vullen zei mijn rijinstructeur. dat is alleen voor speciale gevallen. (Als je iets mankeert)
quote:
Voor het examen vult de kandidaat een vragenlijst in, bijvoorbeeld thuis of tijdens de rijlessen. Die lijst geeft hij aan het begin van het examen aan de examinator. Deze bekijkt de antwoorden pas de examenuitslag en bespreekt samen met de kandidaat de antwoorden. Van belang hierbij is dat de kandidaat een realistisch beeld heeft van zijn eigen capaciteiten en beperkingen als automobilist. Zelfreflectie heeft als doel om het gedrag van de aspirant rijbewijsbezitter op een positieve manier te beïnvloeden. Het is echter geen vaardigheid en wordt daarom niet in de beoordeling meegenomen.
JA!
pi_71175576
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef singlemetkids het volgende:
gezakt op de dode hoek..
Voor je theo ?
JA!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:07:26 #187
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71177149
Jammer, singlemetkids!
Wat was er precies gebeurd dan? Een paar keer vergeten de dode hoek mee te nemen in het kijkgedrag?
The Police 08-06-2008
pi_71177271
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:18 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Die hoef je niet in te vullen zei mijn rijinstructeur. dat is alleen voor speciale gevallen. (Als je iets mankeert)
[..]


Ben je niet in de war met het formulier Eigen Verklaring??
pi_71177318

B


Ok deze snap ik niet. De remvertraging is wel degelijk anders als het regent? Het is anwoord C btw, ik had A.

[ Bericht 36% gewijzigd door Flaccid op 21-07-2009 13:24:26 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:16:56 #190
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71177488
Dat antwoord B. Dat wordt leuk met kinderen dan, die kun je gaan vasttapen.
The Police 08-06-2008
pi_71177545
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:11 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met het formulier Eigen Verklaring??
Nee !

http://www.cbr.nl/brochure/LANWEB001.pdf
JA!
pi_71177693
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:18 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Nee !

http://www.cbr.nl/brochure/LANWEB001.pdf
Meenemen naar het examen

Wanneer je deelneemt aan het praktijkexamen B moet je de volgende documenten overhandigen:

* de oproepkaart;
* een geldig theoriecertificaat;
* een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
* het ingevulde formulier Zelfreflectie (sinds 1 januari 2008)
* eventueel het adviesformulier van je tussentijdse toets;
pi_71177722
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:07 schreef YPrue het volgende:
Jammer, singlemetkids!
Wat was er precies gebeurd dan? Een paar keer vergeten de dode hoek mee te nemen in het kijkgedrag?
Balen, singlemetkids! Maar je komt vast nog wel uitgebreider verslag doen?
pi_71177765
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:22 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Meenemen naar het examen

Wanneer je deelneemt aan het praktijkexamen B moet je de volgende documenten overhandigen:

* de oproepkaart;
* een geldig theoriecertificaat;
* een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs;
* het ingevulde formulier Zelfreflectie (sinds 1 januari 2008)
* eventueel het adviesformulier van je tussentijdse toets;
Mmmm oke, dan neem ik dat formulier vanavond nog even mee naar mijn laatste les.

Maar wat ik dan niet snap, is deze zin "Zelfreflectie wordt ook NIET meegenomen in de eindbeoordeling van het examen" dus je vult dat ding gewoon voor jan met de korte achternaam in !

[ Bericht 11% gewijzigd door Rensjebree op 21-07-2009 13:35:29 ]
JA!
pi_71179942
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:24 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Mmmm oke, dan neem ik dat formulier vanavond nog even mee naar mijn laatste les.

Maar wat ik dan niet snap, is deze zin "Zelfreflectie wordt ook NIET meegenomen in de eindbeoordeling van het examen" dus je vult dat ding gewoon voor jan met de korte achternaam in !
goed gezien, maar als het goed is neemt je instructeur die voor het examen voor je mee. Je hoeft die normaal dus niet zelf mee te nemen (of hij heeft hem vorige les aan je gegeven ofzo).

en balen single x(
pi_71181654
hoi

hier uitgebreider verslagje van vanmorgen.
Op zich ging het rijden wel lekker eigenlijk...Kreeg eerst in een straat een omkeeropdracht, waren 2 andere lesautos al bezig LOL een was moeilijk aan het 3 keer steken, maar ik heb bochtje achteruit gedaan in een lege straat wat prima ging. Daarna op aanwijzingen naar ringweg...daar ging ik alleen iets (8 km ofzo) te hard. Daar zei hij wat van. Verder zat hij af en toe gezellig te kleppen met mijn instructeur. Dus ik was wel relaxed eigenlijk.

Maar goed, toen de stad groningen in. Dat ging ook wel lekker. Moest ergens afslaan naar links, was zebrapad en daar kwam natuurlijk net rollator lady aan, dus heb keurig gewacht , ingevoegd staan voor de andere straat zeg maar zodat ik geen verkeer hinderde en toen gekeken en doorgereden.
Volgende straat die ik moest afslaan eigenlijk zelfde situatie alleen geen zebra en een mevrouw die heeel relaxed op die hoek stond. Ik knikte naar haar maar zei stond relaxed, geen aanstalten om weg te gaan dus ik ben doorgereden...duhhh fout dus, had duidelijk moeten stoppen en haar een wuif geven van steek over Sjt...mens... of je nou wilt of niet. Haha.
Verder ging het relaxed. Vlakbij cbr heb je een afslag waarbij van beide kanten fietsers komen daar zakken veel omdat ze niet goed kijken daar en te snel doorrijden. Bij mij van beide kanten een fietser. Ene sloeg op het laatste moment af andere ging door. Ik braaf wachten maar achteraf zei de examinator dat ik er makkelijk voor langs had gekunt.
Volgens hem puur een kwestie van de laatste puntjes op de i zetten...
Beter dode hoek meenemen, overdreven kijken zei mijn instructeur later goed je hoofd draaien zodat de examinator het ook ziet...

Balen, morgen kan ik bellen voor een her af te spreken. 2 blokuren les geadviseerd en de gebruikelijke les voor het examen aan...Nou maar hopen dat ik dan door ben, nu wordt het al duurder maar heb een examengarantie, straks niet meer helaas....

De man van wie ik de auto gekocht heb is tof ! Hij had de trekhaak toch nog niet binnen dus we verzetten het ophalen van de auto tot na mijn vakantie over 2,5-3 weken ! Relaxed toch ?
Sta ik me ook niet dood te ergeren donderdag als we per trein en fiets naar duitsland vertrekken....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71182538
Ohh Balen Singlemetkids.
Succes volgende keer!

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 15:42:52 ]
pi_71183399
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:32 schreef daankes het volgende:

[..]

goed gezien, maar als het goed is neemt je instructeur die voor het examen voor je mee. Je hoeft die normaal dus niet zelf mee te nemen (of hij heeft hem vorige les aan je gegeven ofzo).

en balen single x(
Na ja hij zat aan mijn examenaanvraagformulier vast, maar ik zal het hem vanavond nog even vragen.

Hopelijk mijn laatste les
JA!
pi_71186498
Niet echt slim om een auto te kopen voordat je ook maar je rijbewijs hebt...

En volgens mij ging je mede daardoor te zelfverzekerd je examen in, of heb ik het fout ?

(Not personal though, ik ben zelf 2 keer gezakt )
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71187658
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:23 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Niet echt slim om een auto te kopen voordat je ook maar je rijbewijs hebt...

En volgens mij ging je mede daardoor te zelfverzekerd je examen in, of heb ik het fout ?

(Not personal though, ik ben zelf 2 keer gezakt )
wat maakt het nou uit dat ik voordat ik een rijbewijs een auto heb gekocht ??
Die blijft wel staan hoor tot ik hem haal. En mocht het nou zo zijn dat ik hem door een of andere reden nooit zou halen staat hij ook zo weer te koop...

Das het risico wat ik genomen heb.
En ben beslist niet te zelfverzekerd mijn examen ingegaan. Had wel degelijk rekening gehouden met het feit dat ik kon zakken en heb mijn stinkende best gedaan. En moet zeggen, het hele examen op zich ging het eigenlijk ook prima. Ik weet nu dat ik de volgende keer overdreven over mijn linkerschouder moet kijken. Maar goed, dat ook is per examinator verschillend. Een ander had me misschien laten slagen. Heb geen grove fouten gemaakt , geen ingrepen gehad eigenlijk ging het verder gewoon prima.Ben alleen niet geslaagd.

mijn instructeur was er daarentegen wel van overtuigd dat ik zou slagen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71187742
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71190018
Even een vraag, hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld voordat je een beetje 'automatisch' reed/schakelde etc? Ik heb het idee dat ik het nooit allemaal ga onthouden
pi_71190339
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
pi_71190962
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.
pi_71191227
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoor
Blaze with the fire that is never extinguished
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:14:40 #206
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71192002
@ Trusten:
Bij mij viel het wel mee met het automatisch worden van het schakelen. Als je eenmaal weet waar wat zit en hoe je de pook ervoor moet bewegen hoef je er al vrij snel niet meer naar te kijken. Wat ik wel soms nog wel eens heb is dat ik niet meer weet in welke versnelling ik zit. Vooral als ik een heel lang stuk in de zelfde versnelling heb gereden en ik moet dan ergens afbuigen of iets dergelijks. En op een gegeven moment als je met rijlessen bezig bent moet je ook kunnen horen wanneer je omhoog moet schakelen.
Ik moet zeggen dat ik veel meer moeite had in het begin met het hele kijkgedrag en letten op andere weggebruikers (vooral op rotondes) dan met het schakelen.
The Police 08-06-2008
pi_71192290
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoor
Geen bron.. ik heb me dat ooit wijs laten maken. Maar je hebt inderdaad gelijk, het kan gewoon.
pi_71192989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen. Ik ga donderdag op vakantie (zou vrijdag of zaterdag vertrekken als ik mijn rijbewijs had gehaald) bij de meeste garages kan je niet gelijk je auto meenemen als je er een koopt. Eerst nog grote beurt en apk (als je verstandig bent laat je dat nl doen voor de koop aan) dan zou het allemaal erg krap aan zijn. Aan de andere kant had ik al geregeld dat als ik niet zou slagen we met de trein zouden gaan. Maar zou nog meer gebaald hebben als ik vandaag geslaagd was maar ik geen auto zo snel kon vinden en alsnog met de trein naar duitsland had moeten gaan met 2 kids.

Verzekering en wegenbelasting kost mij samen per maand 50 euro. Geen man overboord dus. Ben geen 18 meer dus ik kan gewoon voor normale prijzen een auto verzekeren. Stil staan doet hij zowieso niet. Nu ga ik elke week met mijn buurman boodschappen doen in zijn auto. Dan hadden we gewoon een keer mijn auto gepakt. En heb een vriendin met rijbewijs maar zonder auto. Dus heb zowieso dan wat makkelijker met vervoer.

Nu is het helemaal simpel, de auto mag nog een paar weken in de garage staan. Had bij elke garage misschien wel mogelijk geweest. Een garage hoeft nl niet zoveel belasting te betalen over een auto die daar staat. En kunnen heb vaak binnen zetten en voor weinig geld schorsen (vrijwaren heet dat toch ??) waardoor het je dan helemaal niks kost.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71193079
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
bron cbr, had ik nl van te voren al naar geinformeerd voor ik een auto ging kopen omdat ik wist dat de kans erin zat dat ik zou zakken...
Met een uitreksel (GBA) bevolkingsregister wat niet ouder is dan 3 maanden en een paspoort kan je een auto gewoon op je naam zetten en ook verzekeren. Verzekeringsmaatschappij had ik al gebeld, maar ingangsdatum wordt nu gewoon opgeschoven omdat hij nog bij de garage staat.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71193145
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.
welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:11:09 #211
201952 lezut
et rezut
pi_71194199
Yeah, tegen mijn verwachting in toch geslaagd

Schijnbaar maakte mijn instructeur mij een zenuwachtig, want ik voelde mij veel meer relaxed bij de examinator. Ik wil daarbij ook graag even alle spookverhalen over het CBR ontkrachten, want ik had echt een toffe examinator

En trouwens, volgens mij kun je wel een voertuig op naam zetten zonder rijbewijs, maar dat is wat omslachtig. Verzekering zou wel moeten lukken, mijn zusje heeft haar scooter ook al op haar naam staan terwijl ze nog geen 16 is. Maarja, waarom verzekering betalen als je nog niet kan rijden? (met een scootertje kan het nog een keer)
pi_71194711
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:11 schreef lezut het volgende:
Yeah, tegen mijn verwachting in toch geslaagd

Schijnbaar maakte mijn instructeur mij een zenuwachtig, want ik voelde mij veel meer relaxed bij de examinator. Ik wil daarbij ook graag even alle spookverhalen over het CBR ontkrachten, want ik had echt een toffe examinator

En trouwens, volgens mij kun je wel een voertuig op naam zetten zonder rijbewijs, maar dat is wat omslachtig. Verzekering zou wel moeten lukken, mijn zusje heeft haar scooter ook al op haar naam staan terwijl ze nog geen 16 is. Maarja, waarom verzekering betalen als je nog niet kan rijden? (met een scootertje kan het nog een keer)
umm kan wel, maar dan moet je een gemeentelijk uittreksel hebben, want met je id kaart kan het niet.

Ik moet morgen afrijden, DUS FOK! DUIM VOOR RENSJEBREE !
JA!
pi_71195457
gefeliciteerd lezut !!!! goed gedaan !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71195639
zoals ik al zei, zowieso nu geen probleem want de auto blijft nog minstens 2,5 week in de garage staan , zolang hoef ik in elk geval nog geen verzekering of belasting te betalen. En hij zal zeker gebruikt worden, alleen zal ik er zelf nog niet in rijden zolang ik mijn rijbewijs nog niet heb. Daarnaast is deze auto een leuke aanschaf omdat de prijs ook leuk was. Dus komt allemaal goed.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71198901
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.
Ok sorry hoor, niet zo aanvallend :p Ik was in de veronderstelling dat je geen auto kon kopen/verzekeren als je nog geen rijbewijs had, dus daarom dacht ik als eerste aan je ouders die dat voor je hebben gedaan.
pi_71206386
net mijn herexamen geboekt. Staat voor 28 augustus. Dus duurt nog ff. Ervoor nog 2 weken een blokuur les volgens advies van instructeur..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71208649
Vanmorgen geslaagd!! voor de 2de keer opgegaan, maar had echt het idee dat ik ging zakken. ivm zenuwen vorige keer aan de Propanolol, zeker aan te raden. je wordt er alleen rustiger van, niet minder oplettend. Rijden ging ook niet al te best. Maar ik was volgens de examinator te kritisch en had het hartstikke goed gedaan... Hij zei: Je hebt goed gereden, je bent geslaagd.. Ik: WTF? helemaal blij en zelfs kippevel Net ff pasfoto's gemaakt en zometeen ff rijbewijs aanvragen. Ze zeggen wel dat het morgen pas kan. Maar vaak is het al verstuurd.
Kan ik eindelijk in mn auto rijden die al sinds oktober op de oprit staat
SV Wanne!
pi_71209671
gefeliciteerd schobbejak !!!
enne sinds oktober al een auto staan ?? Hahaha. Dan ben ik nog niet eens zo erg ja...

geniet ervan !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71212889
Gezakt :-/ Helaas ik reed eest al door rood :-/ maar dat was het probleem niet!
Maar op het industrieterrein zag ik net iets te laat een inpakeerde auto net iets te laat.
Ik remde nog wel optijd maar ze vond het niet goed genoeg.

Na ja volgde keer beter!
JA!
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:35:25 #220
201952 lezut
et rezut
pi_71214897
Yeeh, ik mag mijn rijbewijs wel volgende week woensdag al ophalen
* lezut mompelt wat over ambtenaren en lui

Enneh, degene die gezakt zijn, better luck next time. Een beetje weten wat de procedure is neemt ook al een gedeelte van de stress weg
pi_71218389
Mijn herexamen is tijdens gronings ontzet kwam ik net achter. Dan is groningen letterlijk ontzet...de halve stad is afgesloten dan ivm festiviteiten.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71219359
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:38 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen.
Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hè .

Ik heb afgelopen woensdag mijn rijbewijs gehaalt (derde poging), en moest de eerste keer al op 8 april op. Toen had ik al bijna een auto gekocht, maar toch niet gedaan omdat het niet helemaal naar mijn wens was. Dus ja, ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Voor het zelfde geld staat die auto 3 maanden stil, geld kostende.
Dus ja... hoop toch voor je dat je binnenkort wel slaagt, anders lijkt het me maar zonde vant geld .

Praktische redenen ? Een mama met 2 kinderen die 'geld over den balk gooit'. Lekker praktisch
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71219597
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hè .

Ik heb afgelopen woensdag mijn rijbewijs gehaalt (derde poging), en moest de eerste keer al op 8 april op. Toen had ik al bijna een auto gekocht, maar toch niet gedaan omdat het niet helemaal naar mijn wens was. Dus ja, ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Voor het zelfde geld staat die auto 3 maanden stil, geld kostende.
Dus ja... hoop toch voor je dat je binnenkort wel slaagt, anders lijkt het me maar zonde vant geld .

Praktische redenen ? Een mama met 2 kinderen die 'geld over den balk gooit'. Lekker praktisch
Als een auto 3 maanden stil staat hoeft dat helemaal geen geld te kosten hoor. De mijne staat hier vanaf oktober en heeft mij geen cent extra gekost om hem te laten staan. Gewoon geschorst en uit de verzekering gehaald. Maar vanaf maandag....
SV Wanne!
pi_71219640
haha krijg jij nou maar eerst eens wat echte levenservaring voordat je praatjes naar anderen hebt.
Je weet niet waarover je het hebt. Daarnaast, als je een auto koopt ben je niet eens verplicht om belasting enzo te betalen als je hem niet gebruikt. Heb een vriend met een ingebouwde garage in huis. Schors de auto en je kan zonder verzekering en belasting verder te betalen je auto toch houden. Als ik echt niet slaag kan ik de auto gewoon verkopen, nog met winst ook, want de dagwaarde is hoger dan dat ik ervoor betaald heb. Daarnaast is het gewoon een goede auto met allle opties erin en een lage km stand.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71219880
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:38 schreef singlemetkids het volgende:
haha krijg jij nou maar eerst eens wat echte levenservaring voordat je praatjes naar anderen hebt.
Je weet niet waarover je het hebt. Daarnaast, als je een auto koopt ben je niet eens verplicht om belasting enzo te betalen als je hem niet gebruikt. Heb een vriend met een ingebouwde garage in huis. Schors de auto en je kan zonder verzekering en belasting verder te betalen je auto toch houden. Als ik echt niet slaag kan ik de auto gewoon verkopen, nog met winst ook, want de dagwaarde is hoger dan dat ik ervoor betaald heb. Daarnaast is het gewoon een goede auto met allle opties erin en een lage km stand.
Leuk dat je het op de man gaat spelen, maar met al mijn bovenstaande posts bedoelde ik echt niets slechts hoor. Ik bijt niet hoor

En ja, je kan een auto schorsen qua verzekering, maar om de wegenbelasting te schorsen is toch niet zo héél handig hoor.
quote:
Het eerste jaar schorsen kost ¤ 100 en elke volgend jaar ¤ 50. U betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting in deze periode en kunt ook uw motorvoertuigverzekering schorsen of beperken. Tijdens de schorsing mag de auto niet op de openbare weg staan. Mocht u opeens besluiten uw motorvoertuig weer te gaan gebruiken dan is het mogelijk de schorsing tussentijds op te heffen. U kunt dit op elk moment doen maar doet u dit binnen 3 maanden na begin van de schorsing dan bent u erg duur uit. Naast de ¤ 100 schorsingskosten bent u over deze drie maanden ook nog de motorrijtuigenbelasting verschuldigd.
Dus om de bal terug te kaatsen: je weet niet waar je het over hebt.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71220063
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Leuk dat je het op de man gaat spelen, maar met al mijn bovenstaande posts bedoelde ik echt niets slechts hoor. Ik bijt niet hoor

En ja, je kan een auto schorsen qua verzekering, maar om de wegenbelasting te schorsen is toch niet zo héél handig hoor.
[..]

Dus om de bal terug te kaatsen: je weet niet waar je het over hebt.

ik zei toch al, wordt eerst wijzer ! Een garage kan een auto laten schorsen voor een fractie van die 100 euro. Weet het bedrag niet precies maar dacht dat het iets van 10 euro was...
Dus ....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71220185
Ja een garage, maar als ie bij jou voor de deur staat moet je die 100 euro zelf dokken, en eventueel de belasting ook nog als je hem binnen 3 maanden weer, erm, ontschorst.

Dus ....
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71220500
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:37 schreef Schobbejak. het volgende:

[..]

Als een auto 3 maanden stil staat hoeft dat helemaal geen geld te kosten hoor. De mijne staat hier vanaf oktober en heeft mij geen cent extra gekost om hem te laten staan. Gewoon geschorst en uit de verzekering gehaald. Maar vanaf maandag....
Veel plezier alvast . Kan me voorstellen hoe blij je bent om er in te rijden na zo'n lange tijd
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71223287
Je weet dat je het kan, instructeur heeft de volste vertrouwen in je..... maar dan moet je wachten op de datum van herexamen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:00 #230
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71224621
Gefeliciteerd Schobbejak en lezut!
Jammer Rensjebree Ging het buiten die genoemde fouten wel goed met rijden?

Ik mocht vandaag voor de eerste keer officieel de weg op, zonder L op de auto en zonder rijinstructeur naast me! Dat is wel echt even wennen, want ik was commentaar van mijn rijinstructeur gewend ('tweede schouder', 'nacontrole'). Ik had mijn rijbewijs vrijdag om 12.00 uur aangevraagd en de examinator bleek snel te zijn geweest met het doorsturen van de gegevens. En vandaag kon ik mijn rijbewijs ophalen. Is wel raar als je opeens dat pasje in de hand houdt en beseft dat je nu echt de weg op mag.
Meteen een rondje boodschappen halen gedaan met ma naast me (de auto is van mijn moeder maar ze kan op dit moment niet rijden omdat ze haar knie gebroken heeft, en dat zal ook nog een hele tijd duren voordat ze weer hersteld is), en zij was al hartstikke blij dat ze weer eens buiten kwam. Het ging best wel goed met rijden, alleen natuurlijk weer de gebruikelijke lui tegengekomen die rotondes niet snappen enzo, maar dat ben ik al gewend van mijn rijlessen.
The Police 08-06-2008
pi_71225295
YPrue wat cool!

Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor mijn rijexamen, ik heb gisterochtend de aanvraag gedaan.

Vanochtend heb ik gebeld en hij was er nog niet, er werd mij verteld: waarschijnlijk morgen.

Dus ik hoop echt dat hij er morgen ligt, dan kan ik hem ophalen en ook gassen zonder L op het dak
pi_71225309
Het rijden is cool dan!

Ik hoop dat je moeder haar knie snel geneest, gebroken knie is echt zwaar klote
pi_71225366
rijles vandaag ging super
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:51:47 #234
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71225692
Dank je HiroYui! En jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Ja, mijn moeder baalt er echt ontzettend van dat ze niks kan behalve wat zitten in een rolstoel en af en toe wat rond'lopen' met krukken. Herstel gaat waarschijnlijk ook een jaar duren volgens de artsen, dus dat is ook al niet geweldig. Ze was dan ook echt superblij toen ik mijn rijbewijs had gehaald, komt zij ook weer eens buiten. Ik vond het ook niet echt eng om voor het eerst zonder L op het dak rond te rijden, ik was eerder benieuwd. Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
The Police 08-06-2008
pi_71226767
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef YPrue het volgende:
Dank je HiroYui! En jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Ja, mijn moeder baalt er echt ontzettend van dat ze niks kan behalve wat zitten in een rolstoel en af en toe wat rond'lopen' met krukken. Herstel gaat waarschijnlijk ook een jaar duren volgens de artsen, dus dat is ook al niet geweldig. Ze was dan ook echt superblij toen ik mijn rijbewijs had gehaald, komt zij ook weer eens buiten. Ik vond het ook niet echt eng om voor het eerst zonder L op het dak rond te rijden, ik was eerder benieuwd. Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
Ik zelf merk eigenlijk vooral het verschil dat ik nu zonder L op het dak en een instructeur naast me wat lakser rijdt.

Dan bedoel ik eigenlijk vooral het kijkgedrag. Ik kijk nu niet in mijn binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over mijn rechterschouder als ik rechts af sla. Tenzij er rechts van de auto nog ruimte is of er bijvoorbeeld parallel een fietspad/voetpad loopt ofzo.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71228347
tvpje vandaag weer rijles gehad en morgen weer
pi_71232402
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:19 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik zelf merk eigenlijk vooral het verschil dat ik nu zonder L op het dak en een instructeur naast me wat lakser rijdt.

Dan bedoel ik eigenlijk vooral het kijkgedrag. Ik kijk nu niet in mijn binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over mijn rechterschouder als ik rechts af sla. Tenzij er rechts van de auto nog ruimte is of er bijvoorbeeld parallel een fietspad/voetpad loopt ofzo.
Joh. Alleen als er wat achter me rijd kijk ik wel 's in de binnenspiegel, buitenspiegel nauwelijks, en even over de schouder op rotondes of als je bij het afslaan over een fietspad ofzo gaat.

Ben blij ik niet meer als een neuroot al die spiegels hoef af te gaan om de paar seconden.
pi_71232780
Ik kan niet eens over m'n schouder kijken, dan draai ik altijd perongelijk aan het stuur
pi_71233685
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan niet eens over m'n schouder kijken, dan draai ik altijd perongelijk aan het stuur
Haha, dat heb ik ook gehad!
Ik had dat ook met schakelen.

Morgenvroeg 8 tot 9 uur. Lekker vroeg
Inmiddels moet ik ook steeds om de paar sec in de binnenspiegel kijken, en binnen>buiten>schouder als ik afsla
pi_71233874
ik heb dat niet met schakelen maar ik loop wel altijd enorm te prutsen om van zn 2 naar zn 3 te gaan moet daar echt altijd voor strijden als een gek van zn 4 naar zn 5 gaat dan weer prima

maargoed ik heb dan ook nog maar 3 lessen gehad, morgen 4e

Toen ik nog niet met lessen was begonnen had ik trouwens helemaal niet enorme drang om mn rijbewijs te halen, maar nu ik begonnen ben met lessen wil ik hem echt z.s.m. en gaat het me veel te sloom
pi_71239936
succes met rijden allemaal. Ik ga de komende weken lekker op vakantie met de kids. Tot laterzzz
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71240688
Me rijbewijs is binnen!!
Zonet gebeld naar het gemeentehuis en ik ga hem direct ophalen en lekker touren vandaag!

Dinsdagochtend zonder spoed aangevraagd! Ben blij!
pi_71240830
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:20 schreef TwyLight het volgende:
Toen ik nog niet met lessen was begonnen had ik trouwens helemaal niet enorme drang om mn rijbewijs te halen, maar nu ik begonnen ben met lessen wil ik hem echt z.s.m. en gaat het me veel te sloom
Same here ook pas net m'n vierde les gehad maar het duurt me allemaal te lang dus vanaf nu ga ik twee keer per week lessen...scheelt alweer

M'n instructeur zei vandaag (niet in die woorden) dat ik niet echt een rijtalent ben
pi_71241771
Zo, net de dokter gebeld voor relax pilletjes. Alleen moet ik vanmiddag terug bellen omdat de dokter nog toestemming moet geven.

had gister middag ook al wat gehaald bij de tuinder. gelijk ook getest en ik word er ook wel relax van, alleen er zit 27% alcohol in.
het is wel een kleine hoeveel heid dat je binnen krijgt maar toch.

nu wachten op de datum van mijn her examen. (het liefst zo snel mogelijk natuurlijk)
JA!
pi_71242735
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef 16meter het volgende:

[..]

Joh. Alleen als er wat achter me rijd kijk ik wel 's in de binnenspiegel, buitenspiegel nauwelijks, en even over de schouder op rotondes of als je bij het afslaan over een fietspad ofzo gaat.

Ben blij ik niet meer als een neuroot al die spiegels hoef af te gaan om de paar seconden.
Dat heb ik ook. Wat ik erg vond aan rijlessen: ook al was er geen hond te bekennen op de weg, als je van baan wilde verwisselen, moet je het hele rijtje af: binnenspiegel, voor, buitenspiegel links, over de schouden, weer voor en dan pas richting en nacontrole. En dan vinden ze het gek dat het niet snel ging...

Nu kijk ik nog steeds wel (spiegels, over mijn schouder, alles), maar het gaat veel soepeler omdat je niet meer als een gek je hoofd moet bewegen om te laten zien dat je kijkt.
pi_71242874
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef YPrue het volgende:
Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
Nou, ik merkte vooral dat andere weggebruikers juist gek werden als ze een L zagen rijden. Dan kregen ze namelijk neigingen om te gaan bumperkleven, ineens afsnijden, niet opletten dat zij GEEN voorrang hebben en hun auto er zomaar voorknallen (toen werd ik dus echt voor het eerst boos tijdens mijn rijles, mijn rij-instructeur schrok zich dood ik had namelijk ook sinds kort mijn claxon gevonden en het was ook nog een vrouw die dat deed )
Nu zijn ze juist een stuk voorzichtiger.

Jammer hoor, want iedereen moet het een keer leren, geef die persoon een kans.
Zij hebben dat ook gehad, maar helaas zijn ze dat vergeten
pi_71244200
Geslaagd! Ik had vanmorgen om 8u examen. Het was lekker rustig om de weg door vakantie. Alleen de snelweg (inhalen en uitvoegen) ging niet helemaal perfect, maar het was wel voldoende. Net als bij mijn TTT was ik redelijk relaxt en was de examinator erg aardig. Hij heeft lekker zitten beppen met mijn instructeur en vroeg nog of ik het niet erg vond. Wel raar hoor, geen rijlessen meer, theorieboeken kunnen weg.
Vanavond naar het gemeentehuis om de aanvraag te doen. Wel jammer dat ik in het weekend nog niet kan rijden. Mijn vriend heeft een Prius (= een automaat), dus dat wordt even wennen zonder schakelen. Dus ook maar weleens een benzine-auto van (schoon)ouders lenen om daar aan te wennen.
pi_71244509
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:05 schreef Rensjebree het volgende:
Zo, net de dokter gebeld voor relax pilletjes. Alleen moet ik vanmiddag terug bellen omdat de dokter nog toestemming moet geven.

had gister middag ook al wat gehaald bij de tuinder. gelijk ook getest en ik word er ook wel relax van, alleen er zit 27% alcohol in.
het is wel een kleine hoeveel heid dat je binnen krijgt maar toch.

nu wachten op de datum van mijn her examen. (het liefst zo snel mogelijk natuurlijk)
Moet je om Propanolol vragen. Heb ik ook gebruikt bij mn examen. met de TTT was ik echt uberzenuwachtig. Maar met die pilletjes bij het examen was ik zo relaxed als iets. En het mooiste is dat het echt alleen zenuwen onderdrukt, en niet je concentratie wegneemt. Succes dermee!
SV Wanne!
pi_71249841
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:19 schreef HiroYui het volgende:
Me rijbewijs is binnen!!
Zonet gebeld naar het gemeentehuis en ik ga hem direct ophalen en lekker touren vandaag!

Dinsdagochtend zonder spoed aangevraagd! Ben blij!
Waarom moet het dan bij mij 5 werkdagen duren?

Eens kijken, misschien dat ik ze morgen ook maar eens opbel.
pi_71249983
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:39 schreef Schobbejak. het volgende:

[..]

Moet je om Propanolol vragen. Heb ik ook gebruikt bij mn examen. met de TTT was ik echt uberzenuwachtig. Maar met die pilletjes bij het examen was ik zo relaxed als iets. En het mooiste is dat het echt alleen zenuwen onderdrukt, en niet je concentratie wegneemt. Succes dermee!
Net even terug gebeld naar dokter, heb idd een recept gekregen voor Propranolol (LOL).
Gelijk moeders maar even de opdracht gegeven om het op te halen. (zelf geen tijd voor)
JA!
pi_71251642
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:27 schreef Trusten het volgende:

[..]

Same here ook pas net m'n vierde les gehad maar het duurt me allemaal te lang dus vanaf nu ga ik twee keer per week lessen...scheelt alweer

M'n instructeur zei vandaag (niet in die woorden) dat ik niet echt een rijtalent ben
Oh da's minder

- ik heb zometeen over een uur mn 4e les
pi_71252057
lezut, ik denk dat ze gewoon een marge van 5 werkdagen hebben om teleurstelling etc. te voorkomen.

Tegen mij zeiden ze na 9 uur bellen, dat deed ik en vanochtend was hij er, ben net terug.

5 uren non stop getoured
pi_71253177
Ik vraag me trouwens af hoeveel rijlessen mensen hebben gehad (die hem al gehaald hebben)

Wat is zo'n beetje het gemiddelde? Mijn instructrice zei dat ik wel snel dingen oppik, en ik heb een pakket van 20 lessen.

Genoeg?
pi_71253545
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:13 schreef HiroYui het volgende:
lezut, ik denk dat ze gewoon een marge van 5 werkdagen hebben om teleurstelling etc. te voorkomen.

Tegen mij zeiden ze na 9 uur bellen, dat deed ik en vanochtend was hij er, ben net terug.

5 uren non stop getoured
Sja, bij mij zeiden ze duidelijk volgende week woensdag kun je hem ophalen.

Aan de andere kant, ik dok natuurlijk wel 41 euro, mag ik ze ook wel wat aan het werk zetten.

Maarja, mijn buurman werkt op die afdeling. Krijg ik daar natuurlijk weer scheve gezichten als ik de hele tijd ga zitten bellen

Ik heb btw 28.5 uur les gehad, wat volgens mijn instructeur best redelijk was.
pi_71253850
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:45 schreef TwyLight het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel rijlessen mensen hebben gehad (die hem al gehaald hebben)

Wat is zo'n beetje het gemiddelde? Mijn instructrice zei dat ik wel snel dingen oppik, en ik heb een pakket van 20 lessen.

Genoeg?
scheelt ook of je 50 minuten hebt, of 60. Ik had em in 36 ongeveer, (Na 2 keer zakken), mocht de 1e keer na 30 lessen.


Net eerste stukje gereden, had men rijbewijs al vanaf maandag dus werd tijd. Maar meteen 1.5 uur rond gereden met 2 verschillende auto's. Allebij een keer af laten slaan (allebij benzine) maar verder ging et wel lekker. Merk wel dat ik geen L meer heb, en dan vooral positief.
pi_71253894
Ik heb 60 minuten, en heb nu 3 lessen gehad en schakelen enzo gaat eigenlijk al wel vloeiend
pi_71254195
Ik heb hem na 32 uur les.
Wel 2x gezakt alvorens ik slaagde. Kut zenuwen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71254385
Nou lekker dan ik had vandaag om 16:00 les, bel ik haar om 16:20 waar ze blijft heeft ze helemaal geen afspraak staan terwijl ze zelf op zo'n kaartje heeft geschreven dat ik vandaag les had

Ze zei wel toen ze die afspraak maakte dat het onder voorbehoud was omdat dit de 2e les in 1 week zou zijn, maar ze heeft helemaal niks laten horen en nu zegt ze dat ze helemaal geen afspraak heeft staan
pi_71255536
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:18 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ik heb hem na 32 uur les.
Wel 2x gezakt alvorens ik slaagde. Kut zenuwen
Ik een uur of 50 , 1x gezakt.

Ligt er maar net aan hoe snel je het door hebt en ook een beetje waar je rijdt.
pi_71255729
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:57 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ik een uur of 50 , 1x gezakt.

Ligt er maar net aan hoe snel je het door hebt en ook een beetje waar je rijdt.
Das wel veel !

Ik denk dat ik er niet zoveel nodig heb, maargoed misschien schat ik het wel helemaal verkeerd

Heb je het gevoel dat je het een beetje snel leerde? eerste paar lessen bv?
pi_71263352
vind de snelweg nog best moeilijk.. vandaag voor 3de keer erop geweest.

Vooral met invoegen/inhalen en dan over je schouder kijken met zo'n snelheid.
Als je 1 cm aan je stuur draait maakt ie gelijk een zwieper

(ook gedeeltelijk omdat er bij het optrekken iets mis is met de auto, volgende week gaat ie naar garage, maar hierdoor trekt ie soms niet.)


woonwijken is op niveau.
pi_71263671
Ik heb trouwens wel heel veel lessen gehad...volgens mij alles bij elkaar geteld, 100 of zo
Ik heb ook veel blokuren gereden (2 x 1,5 uur)...Maar ik heb het nu, en ik moet zeggen, ik rij goed Diegene die al bij mij in de auto hebben gezeten, zijn er niet trillend uitgekomen.
pi_71263980
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:13 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Vooral met invoegen/inhalen en dan over je schouder kijken met zo'n snelheid.
Als je 1 cm aan je stuur draait maakt ie gelijk een zwieper

Je moet dan ook náást de auto kijken, om achter je te kijken gebruik je je spiegel(s).
pi_71264220
Net een oefenexamen geslaagd
pi_71264249
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:38 schreef Flaccid het volgende:
Net een oefenexamen geslaagd
hoeveel lessen heb je er op zitten?
pi_71265795
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:39 schreef TwyLight het volgende:

[..]

hoeveel lessen heb je er op zitten?
Sorry ik bedoelde theorie Stelt niet zo veel voor dus.
pi_71267046
Ik ben net terug, ik heb wel 12 uren non stop achter elkaar zitten touren!

Ik kijk er scheel van!

pi_71269186
* Casparovvv moet morgenochtend op!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71271105
-foute topic
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:52:35 #270
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_71276813
Zo, laatste dubbele uur gehad voor mijn TTT die ik aanstaande donderdag heb. De lessen gingen opzich wel goed alleen moet ik nog meer in mijn binnenspiegel kijken.

Begin wel zenuwachtig te worden..
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:08:04 #271
152537 IceFreak
Of niet; dat is de vraag
pi_71277175
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:45 schreef TwyLight het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel rijlessen mensen hebben gehad (die hem al gehaald hebben)

Wat is zo'n beetje het gemiddelde? Mijn instructrice zei dat ik wel snel dingen oppik, en ik heb een pakket van 20 lessen.

Genoeg?
Ik heb mijn rijbewijs nu bijna 2 jaar... en heb hem in 20 uur gehaald . Eerste keer geslaagd
pi_71277365
Na gister mijn rijbewijs gehaald te hebben, maar eens berekend hoeveel me het heeft gekost. Ik was geen vlotte leerling, dus het zijn aardig wat lessen geworden. Ook doordat ik ben overgestapt naar een andere rijschool (bij de 1e was ik niet tevreden en schoot het niet echt op). Eindbedrag is wel even slikken, maar goed ben blij met mijn rijbewijs en ik kan het nu goed betalen.

rijschool 1: 23 lessen (35 p/u)
rijschool 2: 33 lessen (42 p/u)
lesgeld totaal: 2181
theorie-examen: 32,45
tussentijdse toets: 160
praktijkexamen: 220
rijbewijs 48,65
------------------------------------
totaal 2642,10
pi_71278401
Ik ben zelf 35 uur bezig geweest. eerste keer examen was na 30 uur, helaas gezakt en nog 5 uur in totaal gelest tot het 2e examen en gewoon geslaagd. Voor mijn gevoel is het veel, maar als je ziet dat het gemiddeld 45 uur is. dan ben ik wel tevreden.
SV Wanne!
pi_71296932
Ik volg nu een 12 dagen cursus bij de ANWB rijopleiding in Eindhoven. Het bevalt erg goed, mijn instructeur is zeer gemotiveerd en vriendelijk. Streng maar rechtvaardig.

Lessen die ik er op heb zitten:
- Zaterdag 4.00 uren rijsimulator
- Maandag 4.00 uren op de weg
- Dindag 4.00 uren op de weg
- Woensdag niets
- Donderdag 4.00 uren op de weg
- Vrijdag 2.00 uren op de weg

Ik betaal trouwens ¤2516,00 voor 43 lessen, inclusief TTT en examen.


Totaal dus 18 uur. Heb nog 15 uur tot de TTT (Vrijdag 31 juli), en daarna nog 10 uur tot het examen. (5 Augustus).

Het gaat erg goed, heb het voertuig vrij goed onder controle nu, het kijken gaat ook redelijk goed. Moet nog wel veel oefenen, en bijzondere maneuvres heb ik tot nog toe een klein beetje behandeld.

Wel al een keer een aanrijding gehad (wel, ikzelf niet dan),

Ik reed met iemand mee, we stonden bij het stoplicht. Staat er zo'n mafketel ongeveer 30 cm achter onze auto, bestuurder probeert op te trekken maar koppelde verkeerd waardoor de motor afsloeg. De idioot achter ons zat erop . Hij reed al door rood achter ons bij het vorige stoplicht!
pi_71297059
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:18 schreef synnath het volgende:
Ik volg nu een 12 dagen cursus bij de ANWB rijopleiding in Eindhoven. Het bevalt erg goed, mijn instructeur is zeer gemotiveerd en vriendelijk. Streng maar rechtvaardig.

Lessen die ik er op heb zitten:
- Zaterdag 4.00 uren rijsimulator
- Maandag 4.00 uren op de weg
- Dindag 4.00 uren op de weg
- Woensdag niets
- Donderdag 4.00 uren op de weg
- Vrijdag 2.00 uren op de weg

Ik betaal trouwens ¤2516,00 voor 43 lessen, inclusief TTT en examen.


Totaal dus 18 uur. Heb nog 15 uur tot de TTT (Vrijdag 31 juli), en daarna nog 10 uur tot het examen. (5 Augustus).

Het gaat erg goed, heb het voertuig vrij goed onder controle nu, het kijken gaat ook redelijk goed. Moet nog wel veel oefenen, en bijzondere maneuvres heb ik tot nog toe een klein beetje behandeld.

Wel al een keer een aanrijding gehad (wel, ikzelf niet dan),

Ik reed met iemand mee, we stonden bij het stoplicht. Staat er zo'n mafketel ongeveer 30 cm achter onze auto, bestuurder probeert op te trekken maar koppelde verkeerd waardoor de motor afsloeg. De idioot achter ons zat erop . Hij reed al door rood achter ons bij het vorige stoplicht!
pff had ik het geld daar maar voor, echt beter zo'n snelcursus mja.

succes iig
pi_71299469
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:51 schreef HiroYui het volgende:
Ik ben net terug, ik heb wel 12 uren non stop achter elkaar zitten touren!

Ik kijk er scheel van!


Doe je een snelcursus of zo?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:13:38 #277
201952 lezut
et rezut
pi_71302963
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:51 schreef HiroYui het volgende:
Ik ben net terug, ik heb wel 12 uren non stop achter elkaar zitten touren!

Ik kijk er scheel van!


Dat dus.

Vanochtend tegen verwachting in toch mn rbw op kunnen halen

Vandaag de omgeving maar even verkend, alleen het ging al direct bijna mis op een superkorte invoegstrook Dan maar remmen en wachten tot alles voorbij is..
pi_71308476
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:13 schreef lezut het volgende:

[..]

Dat dus.

Vanochtend tegen verwachting in toch mn rbw op kunnen halen

Vandaag de omgeving maar even verkend, alleen het ging al direct bijna mis op een superkorte invoegstrook Dan maar remmen en wachten tot alles voorbij is..
Haha, ja he, dat is altijd nog even spannend als je in je eigen auto zonder instructeur rijdt! Succes en veel plezier!!
pi_71326731
Heeft iemand ervaring met het ANWB 10 dagen verhaal?
Of een andere spoedcursus?
pi_71359336
Spoedcursus lijkt me m.n. geschikt voor mensen die dingen snel kunnen opnemen, vlotte leerlingen zijn. Je zit wel een paar dagen achter elkaar langere tijd in de auto, dan moet je wel geconcentreerd kunnen blijven. En je moet natuurlijk tijd en geld hebben om in korte tijd je rijbewijs te halen.
Adv een intest wordt bepaald hoeveel lessen je nodig hebt. Maar als het tegenvalt... je examen staat gewoon gepland, of je er klaar voor bent of niet.
pi_71360845
Ik heb straks weer les
pi_71361589
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb straks weer les
op zondag
pi_71361614
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

op zondag
Je loopt een dagje achter
pi_71361653
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

op zondag
BrandBierMaaktMeerKapotDanJeLiefIs
pi_71361924
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:08 schreef Vlinnie het volgende:
Spoedcursus lijkt me m.n. geschikt voor mensen die dingen snel kunnen opnemen, vlotte leerlingen zijn. Je zit wel een paar dagen achter elkaar langere tijd in de auto, dan moet je wel geconcentreerd kunnen blijven. En je moet natuurlijk tijd en geld hebben om in korte tijd je rijbewijs te halen.
Adv een intest wordt bepaald hoeveel lessen je nodig hebt. Maar als het tegenvalt... je examen staat gewoon gepland, of je er klaar voor bent of niet.
Zo`n intest kost wel geld, das wel minder 66 euro, het verplicht je nog tot niks mja.
Het is nu vakantie dat gaat toch wat makkelijker qua tijd, maar het lijkt me verstandiger om toch wekelijks of 1 keer in de 2 weken een dag te lessen.
Zaterdag zijn ze toch wel open he
pi_71361975
-aargh, weer fout.

[ Bericht 96% gewijzigd door Snotter op 27-07-2009 13:14:48 ]
pi_71364936
Vandaag even 130km verderop voor een auto kijken, die het helemaal waard is
Zelf ook bij ANWB gelest. Er wordt op elk klein dingetje gelet (als het goed is).
Maar dan rij je vlekkeloos af. Als men goed zn best doet tijdens de lessen dan redt ie het in de aantal lessen die bij de intest zijn bepaald.
Maar als ze zien dat je het niet redt, dan plannen ze er wel es nog lesjes tussendoor.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71368573
Vandaag weer rijles gehad eerste 20 minuten gaat het altijd super gestresst en daarna altijd weer super goed, beetje jammer

Helaas gaat ze op vakantie en heb ik pas 27-08 mn volgende les
pi_71368879
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:16 schreef TwyLight het volgende:
Vandaag weer rijles gehad eerste 20 minuten gaat het altijd super gestresst en daarna altijd weer super goed, beetje jammer
Daarom ben ik op een gegeven moment ook 2uur achter elkaar gaan lessen. Dan hou je nog tijd over om echt goed te lessen/oefenen. Want je zit toch met het begin en eind dat je iemand moet wegbrengen en ophalen.
pi_71369267
Ik heb tot nu toe nog nooit iemand hoeven ophalen, ik ben meestal om 16:00 dus (vandaag om 15:00 maar moest ook niemand ophalen) moet wel altijd iemand wegbrengen mja.

2 uur achter elkaar kan eigenlijk nooit ze zit al bijna helemaal vol met de planning altijd
pi_71371620
Ik heb m'n Intakeles voor een spoedcursus staan op 13 november Instructeur zei dat als hij bijvoorbeeld schatte dat ik 20 lessen nodig heb, er 25 zal inplannen voor als 't toch minder goed gaat dan verwacht. Mocht ik die 5 'extra' lessen niet nodig hebben, komen we daar al vroeg genoeg achter, en dan spreiden we de laatste lessen gewoon wat verder uit elkaar. Na de 25e les meteen praktijkexamen.

Voor-/nadeel is dat 't een nieuwe rijschool is met nog weinig leerlingen: betekent dat de instructeur nog veel tijd voor me heeft en dus redelijk kan aanpassen aan mijn agenda. Nadeel is dat ik niet weet of 't een goede instructeur is, maar neem daarom ook geen pakket, betaal gewoon per les. Mocht ik 'em zat zijn, ga ik gewoon weer weg 30 euro per uur!
pi_71372039
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:28 schreef ScarFace- het volgende:
Heeft iemand ervaring met het ANWB 10 dagen verhaal?
Of een andere spoedcursus?
Nou ik volg momenteel een 12 dagen cursus, waarvan 1 dag rust (geen lessen dus). We lessen maandag t/m vrijdag. Meestal les ik 4,00 uren per dag, soms ook 2,00 uren.

Een dagindeling (zoals vandaag) ziet er zo uit:
  • 08.00 - 10.00 cursist 1 (waar ik dus mee afwissel)
  • 10.00 - 10.10 pauze bij ANWB filiaal
  • 10.10 - 12.10 cursist 2 (ik vandaag)
  • 12.10 - 12.50 pauze bij ANWB filiaal
  • 12.50 - 14.50 cursist 1 (waar ik dus mee afwissel)
  • 14.50 - 15.00 pauze bij ANWB filiaal
  • 15.00 - 17.00 cursist 2 (ik, vandaag)

    Zoals ik dus zei doe ik het in 12 dagen, ik heb 43 lessen. Dit is geschat door middel van de intest. De intest duurt 1,5 uur (rijsimulator) en kost ¤66.-. Na afloop krijg je een eindevaluatie met een administratief medewerkster. Hierbij is dus uitgekomen dat pakket G, (toevallig het pakket wat de meeste krijgen) - 43 lessen in 12 dagen het best zou zijn voor mij. Hiermee heb ik een reële kans op slagen.

    Mijn schema ziet er als volgt uit:

    (Origineel zou ik 18 juli starten met de vooropleiding op de rijsimulator, maar ze belde me en vroegen of ik 19 juli kon starten)

  • 10 Juli 2009 - start op de rijsimulator 4,00 uren
  • 19 Juli 2009 - start met lessen op de openbare weg (elke dag, muv weekend), (1 dag vrij)
  • 31 Juli 2009 - TTT (tussentijdse toets) (vooraf nog 1 uur les)
  • In mijn geval nog 15 lessen voor het examen (imo ruim genoeg)
  • 05 Augustus 2009 - Examen CBR (vooraf nog 1 uur les)


    Wel heb ik een leuke instructeur, deze is wel streng maar rechtvaardig. Hij is erg kritisch maar wel zeer gemotiveerd en ondernemend, en doet ook echt zijn best om mij (en anderen) zo goed mogelijk het te leren.

    Vanuit mijn ervaring tot nu toe:

    Voordelen

  • Je lest 2 uren achter elkaar, waardoor je net wat meer tijd hebt, je leert hierdoor echt veel.
  • Je kunt meekijken met iemand anders wat dus veel helpt, vooral als de andere op ongeveer hetzelfde niveau zit, of wat hoger. Hier kun je precies zien waar hij of zij op moet letten, en de tips die de instructeur geeft aan diegene, pik je natuurlijk ook op.
  • Ik heb een super leuke instructeur


    Nadelen

  • Het administratief gedeelte is zeer slecht geregeld. Alle uren en dat soort zaken, en de CBR-zijde van het gedoe is wel goed geregeld. Maar de indelingen zijn echt bagger. Ik en mijn instucteur hebben het hier ook al veel over gehad, het is slecht geregeld. Hij kan niks schuiven, soms heeft hij slechts 5 minuten om te eten in plaats van de origineel geplande pauze van 30 minuten voor hem, omdat hij mensen moet oppikken.
  • De directie doet zeer moeilijk (lees: het MAG niet!), als je buiten de regio komt, bij mij dus regio Eindhoven. Ik woon zelf in Nuenen en het zou fijn zijn als ik opgehaald kan worden maar dit mocht blijkbaar niet.
  • Elke keer tijdens de pauze moet je terug naar het filiaal; je kunt niet rustig even ergens heenrijden want het terugrijden kost zeker 15 minuten (15 minuten * 2 = 30 mins minder 'les'), natuurlijk oefen je wel, maar je kan niet echt gericht 2 volle uren oefenen
  • Mijn instructeur wil altijd zo snel mogelijk naar huis, en geeft dan niet zo veel meer over de laatste 5 of 10 minuten. Na 43 lessen heb je dus wel ruim een uur of twee verspilt?
  • Kosten: ¤2516,00 voor 43 lessen (60 min), TTT, examen. (excl kosten intest á ¤66,00)


    Het lijkt natuurlijk of er veel meer nadelen zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo (imo). Je rijbewijs halen in 10 á 12 dagen is natuurlijk super. Ik zelf vind het een super ervaring.


    Verder:

    Ik les samen met een meisje. Bij mij gaat het (imo, en mijn instructeurs opinion), OK. Na 8 lessen zat ik ongeveer op hetzelfde niveau als het meisje in kwestie, met 16 lessen achter de rug. Je moet gemotiveerd zijn en gewoon dingen op kunnen pikken. Je hoeft helemaal niet 'makkelijk te kunnen leren' oid. Als je je best doet dan zal het waarschijnlijk lukken. Het meisje heef hetzelfde pakket als ik, maar het wil niet echt goed lukken met haar . Ze mag er wel wezen
  • pi_71372265
    Ik hoor goeie verhalen over ANWB spoedcursus, alleen zijn die pakketten wel enorm duur. 1000 euro duurder als bij mijn rijschool voor 43 lessen, ttt + examen :s
    pi_71378298
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 14:18 schreef Sjibble het volgende:
    Vandaag even 130km verderop voor een auto kijken, die het helemaal waard is
    Ik heb mijn auto ook iets van 100 km verderop gekocht, precies de kleur (donkerblauw) die ik wilde hebben en de volgende donkerblauwe was 200 km verderop , maar goed dat de 1e gelijk goed beviel. Volgende auto moet ik maar niet meer op kleur gaan uitzoeken , maarja ben getrouwd met een vrouw
    pi_71378467
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:27 schreef synnath het volgende:
    Het lijkt natuurlijk of er veel meer nadelen zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo (imo). Je rijbewijs halen in 10 á 12 dagen is natuurlijk super. Ik zelf vind het een super ervaring.
    Het grootste nadeel vind ik dat je gewoon 12 dagen verlof moet opnemen van het werk, als student is het te doen, maar iet als je fulltime werkt.

    Ik heb er over nagedacht, maar schrok heel erg van de prijs. Ik heb uiteindelijk na 4 maanden lessen en 1860 euro (all-in, dus van theorieboek t/m rijbewijs ophalen) betaald en ben nu toch wel blij dat ik dat gedaan heb, toch 1000 euro bespaard.

    Maar als ik niet een fulltime baan had had ik ook een spoedcursus gedaan, ben je er wel gelijk vanaf (leuk vond ik het niet die lessen).

    En verder ben ik er nu achter dat ik een grote bullebak in de auto ben, vandaag een ouder echtpaar bijna van de weg gedrukt en lopen toeteren op de invoegstrook, was even vergeten dat mijn vrouw en zoontje van bijna 2 in de auto zaten , niet zo verstandig om klootzak e.d. te gaan roepen naar een andere chauffeur

    Toch maar wat minder ergeren aan al die idioten op de weg, mijn god, jullie zullen het ook meemaken, het is onvoorstelbaar hoe goed je bent in vergelijking met een groot deel van de weggebruikers als je straks je rijbewijs binnen hebt. Echt, hoe sommige mensen het gehaald hebben, misschien was het eenvoudiger vroeger (kan bijna niet anders).

    Morgen lekker dagje naar de dierentuin met de auto, heb nu meer dan 5000 km zelf gereden en nog geen deukje (afkloppen!)
    pi_71378780
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:58 schreef willempjewever het volgende:

    [..]
    Morgen lekker dagje naar de dierentuin met de auto, heb nu meer dan 5000 km zelf gereden en nog geen deukje (afkloppen!)
    Netjes! Ja, bij nader inzien kon ik misschien ook beter bij Wolf lessen, daar is dezelfde cursus ongeveer 1000 euro goedkoper. Maarja, wist ik niet. Alhoewel, ik ben nu erg tevreden en mijn ouders betalen.

    Maarja, daar gaat de conversatie met mijn instructeur ook regelmatig over; veel kijkgedrag is gewoon overbodig als iedereen zich aan de regels houd. Waarom zou je bij het invoegen in een nieuwe rijstrook naar rechts moeten kijken in je spiegels, over je schouder?

    Nouja, we hebben hierna wel een kwaliteits rijbewijs waar je ook echt wat aan hebt.
    Alleen jammer dat de zelfde strenge eisen niet in bijv. België gelden, en we er nog niks aan hebben.
    pi_71384453
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:27 schreef synnath het volgende:

    [..]
    -verhaal-
    Intest in de simulator
    Ik ging de weg op


    Overigens, de instructeurs en examinatoren kennen elkaar Ik reed behoorlijk kut, maar was toch geslaagd.
    Heb dan ook tegen de examinator gezegd dat ik wel betere ritten had. ANWB scholen hebben over het algemeen hoge slagingspercentages. Nou gebeurt het soms dat je blijft hangen en dus zakt. Maar als je zakt is het om een echte reden, en niet zo'n lullige. Bijv dat je voorrang neemt waar jij eigenlijk voorrang moet verlenen.
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_71384705
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:58 schreef willempjewever het volgende:
    En verder ben ik er nu achter dat ik een grote bullebak in de auto ben, vandaag een ouder echtpaar bijna van de weg gedrukt en lopen toeteren op de invoegstrook, was even vergeten dat mijn vrouw en zoontje van bijna 2 in de auto zaten , niet zo verstandig om klootzak e.d. te gaan roepen naar een andere chauffeur

    Toch maar wat minder ergeren aan al die idioten op de weg, mijn god, jullie zullen het ook meemaken, het is onvoorstelbaar hoe goed je bent in vergelijking met een groot deel van de weggebruikers als je straks je rijbewijs binnen hebt. Echt, hoe sommige mensen het gehaald hebben, misschien was het eenvoudiger vroeger (kan bijna niet anders).
    Grote meid, je kent de regeltjes! Gelukkig kan je beter rijden als de rest met jaren ervaring

    Leef jij in een sprookjeswereld ofzo . \
    Doe eerst eens 50.000 kilometer ervaring op voordat je automobilisten uit gaat maken voor idioten.
    Als je niet zo scheel was bij het kijken had je kunnen voorkomen dat je ze bijna van de weg drukte.
    De enige idioot ben jij omdat je totaal geen verkeersinzicht hebt en beweert het beste van allemaal te kunnen rijden, terwijl je al een gevaar bent bij het invoegen op de snelweg.
    quote:
    “I don’t know if they taught you this in the land of fairies and puppy-dog tails, where you obviously, if not grew up then at least spent most of your summers, but you’re in the real world now. Nnnnn-kay?”



    [ Bericht 24% gewijzigd door Sjibble op 28-07-2009 03:21:19 ]
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_71386304
    Zojuist m'n 7e les gehad met voor de volgende keer als aandachtspunt het gas geven. Hij zei ik mag het eigenlijk niet zeggen maar je bent een typische vrouw

    Ik rij trouwens met de RIS-methode bij een ANWB-rijschool, nog meer mensen hier die dat doen? Heb namelijk gehoord dat je met de RIS methode fors duurder uit bent?
    pi_71387235
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 09:08 schreef Trusten het volgende:
    Ik rij trouwens met de RIS-methode bij een ANWB-rijschool, nog meer mensen hier die dat doen? Heb namelijk gehoord dat je met de RIS methode fors duurder uit bent?
    Als je elke les een onderdeel behandelt, duurt een opleiding dan niet bij elke persoon hetzelfde? Pas in les 7 krijg je 'gas geven'. Wat heb je dan daarvoor gedaan?
    pi_71387378
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 10:04 schreef Vlinnie het volgende:
    Als je elke les een onderdeel behandelt, duurt een opleiding dan niet bij elke persoon hetzelfde? Pas in les 7 krijg je 'gas geven'. Wat heb je dan daarvoor gedaan?
    Ik hoefde niet nu voor het eerst gas te geven maar deze les gaf hij (nogmaals) aan dat ik te terughoudend ben met gas geven. En ehm de lessen hiervoor? Eerste lessen voornamelijk hoe alles werkt, waarschuwingslampjes etc, sturen, beetje spelen met het gas, koppelen enz, de lessen daarna vooral in het teken van schakelen. Vandaag was voornamelijk alleen maar opschakelen 2-3-4 en terugschakelen 4-3-2 en 4-2

    Maar zoals ik al eerder aangaf, ik ben niet echt een talent dus misschien gaat het bij mij wel gewoon extra langzaam?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')