abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71299469
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:51 schreef HiroYui het volgende:
Ik ben net terug, ik heb wel 12 uren non stop achter elkaar zitten touren!

Ik kijk er scheel van!

Doe je een snelcursus of zo?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:13:38 #277
201952 lezut
et rezut
pi_71302963
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:51 schreef HiroYui het volgende:
Ik ben net terug, ik heb wel 12 uren non stop achter elkaar zitten touren!

Ik kijk er scheel van!

Dat dus.

Vanochtend tegen verwachting in toch mn rbw op kunnen halen

Vandaag de omgeving maar even verkend, alleen het ging al direct bijna mis op een superkorte invoegstrook Dan maar remmen en wachten tot alles voorbij is..
pi_71308476
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:13 schreef lezut het volgende:

[..]

Dat dus.

Vanochtend tegen verwachting in toch mn rbw op kunnen halen

Vandaag de omgeving maar even verkend, alleen het ging al direct bijna mis op een superkorte invoegstrook Dan maar remmen en wachten tot alles voorbij is..
Haha, ja he, dat is altijd nog even spannend als je in je eigen auto zonder instructeur rijdt! Succes en veel plezier!!
pi_71326731
Heeft iemand ervaring met het ANWB 10 dagen verhaal?
Of een andere spoedcursus?
pi_71359336
Spoedcursus lijkt me m.n. geschikt voor mensen die dingen snel kunnen opnemen, vlotte leerlingen zijn. Je zit wel een paar dagen achter elkaar langere tijd in de auto, dan moet je wel geconcentreerd kunnen blijven. En je moet natuurlijk tijd en geld hebben om in korte tijd je rijbewijs te halen.
Adv een intest wordt bepaald hoeveel lessen je nodig hebt. Maar als het tegenvalt... je examen staat gewoon gepland, of je er klaar voor bent of niet.
pi_71360845
Ik heb straks weer les
pi_71361589
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:59 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb straks weer les
op zondag
pi_71361614
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

op zondag
Je loopt een dagje achter
pi_71361653
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:

[..]

op zondag
BrandBierMaaktMeerKapotDanJeLiefIs
pi_71361924
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:08 schreef Vlinnie het volgende:
Spoedcursus lijkt me m.n. geschikt voor mensen die dingen snel kunnen opnemen, vlotte leerlingen zijn. Je zit wel een paar dagen achter elkaar langere tijd in de auto, dan moet je wel geconcentreerd kunnen blijven. En je moet natuurlijk tijd en geld hebben om in korte tijd je rijbewijs te halen.
Adv een intest wordt bepaald hoeveel lessen je nodig hebt. Maar als het tegenvalt... je examen staat gewoon gepland, of je er klaar voor bent of niet.
Zo`n intest kost wel geld, das wel minder 66 euro, het verplicht je nog tot niks mja.
Het is nu vakantie dat gaat toch wat makkelijker qua tijd, maar het lijkt me verstandiger om toch wekelijks of 1 keer in de 2 weken een dag te lessen.
Zaterdag zijn ze toch wel open he
pi_71361975
-aargh, weer fout.

[ Bericht 96% gewijzigd door Snotter op 27-07-2009 13:14:48 ]
pi_71364936
Vandaag even 130km verderop voor een auto kijken, die het helemaal waard is
Zelf ook bij ANWB gelest. Er wordt op elk klein dingetje gelet (als het goed is).
Maar dan rij je vlekkeloos af. Als men goed zn best doet tijdens de lessen dan redt ie het in de aantal lessen die bij de intest zijn bepaald.
Maar als ze zien dat je het niet redt, dan plannen ze er wel es nog lesjes tussendoor.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71368573
Vandaag weer rijles gehad eerste 20 minuten gaat het altijd super gestresst en daarna altijd weer super goed, beetje jammer

Helaas gaat ze op vakantie en heb ik pas 27-08 mn volgende les
pi_71368879
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:16 schreef TwyLight het volgende:
Vandaag weer rijles gehad eerste 20 minuten gaat het altijd super gestresst en daarna altijd weer super goed, beetje jammer
Daarom ben ik op een gegeven moment ook 2uur achter elkaar gaan lessen. Dan hou je nog tijd over om echt goed te lessen/oefenen. Want je zit toch met het begin en eind dat je iemand moet wegbrengen en ophalen.
pi_71369267
Ik heb tot nu toe nog nooit iemand hoeven ophalen, ik ben meestal om 16:00 dus (vandaag om 15:00 maar moest ook niemand ophalen) moet wel altijd iemand wegbrengen mja.

2 uur achter elkaar kan eigenlijk nooit ze zit al bijna helemaal vol met de planning altijd
pi_71371620
Ik heb m'n Intakeles voor een spoedcursus staan op 13 november Instructeur zei dat als hij bijvoorbeeld schatte dat ik 20 lessen nodig heb, er 25 zal inplannen voor als 't toch minder goed gaat dan verwacht. Mocht ik die 5 'extra' lessen niet nodig hebben, komen we daar al vroeg genoeg achter, en dan spreiden we de laatste lessen gewoon wat verder uit elkaar. Na de 25e les meteen praktijkexamen.

Voor-/nadeel is dat 't een nieuwe rijschool is met nog weinig leerlingen: betekent dat de instructeur nog veel tijd voor me heeft en dus redelijk kan aanpassen aan mijn agenda. Nadeel is dat ik niet weet of 't een goede instructeur is, maar neem daarom ook geen pakket, betaal gewoon per les. Mocht ik 'em zat zijn, ga ik gewoon weer weg 30 euro per uur!
pi_71372039
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:28 schreef ScarFace- het volgende:
Heeft iemand ervaring met het ANWB 10 dagen verhaal?
Of een andere spoedcursus?
Nou ik volg momenteel een 12 dagen cursus, waarvan 1 dag rust (geen lessen dus). We lessen maandag t/m vrijdag. Meestal les ik 4,00 uren per dag, soms ook 2,00 uren.

Een dagindeling (zoals vandaag) ziet er zo uit:
  • 08.00 - 10.00 cursist 1 (waar ik dus mee afwissel)
  • 10.00 - 10.10 pauze bij ANWB filiaal
  • 10.10 - 12.10 cursist 2 (ik vandaag)
  • 12.10 - 12.50 pauze bij ANWB filiaal
  • 12.50 - 14.50 cursist 1 (waar ik dus mee afwissel)
  • 14.50 - 15.00 pauze bij ANWB filiaal
  • 15.00 - 17.00 cursist 2 (ik, vandaag)

Zoals ik dus zei doe ik het in 12 dagen, ik heb 43 lessen. Dit is geschat door middel van de intest. De intest duurt 1,5 uur (rijsimulator) en kost ¤66.-. Na afloop krijg je een eindevaluatie met een administratief medewerkster. Hierbij is dus uitgekomen dat pakket G, (toevallig het pakket wat de meeste krijgen) - 43 lessen in 12 dagen het best zou zijn voor mij. Hiermee heb ik een reële kans op slagen.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

(Origineel zou ik 18 juli starten met de vooropleiding op de rijsimulator, maar ze belde me en vroegen of ik 19 juli kon starten)

• 10 Juli 2009 - start op de rijsimulator 4,00 uren
  • 19 Juli 2009 - start met lessen op de openbare weg (elke dag, muv weekend), (1 dag vrij)
  • 31 Juli 2009 - TTT (tussentijdse toets) (vooraf nog 1 uur les)
  • In mijn geval nog 15 lessen voor het examen (imo ruim genoeg)
  • 05 Augustus 2009 - Examen CBR (vooraf nog 1 uur les)

Wel heb ik een leuke instructeur, deze is wel streng maar rechtvaardig. Hij is erg kritisch maar wel zeer gemotiveerd en ondernemend, en doet ook echt zijn best om mij (en anderen) zo goed mogelijk het te leren.

Vanuit mijn ervaring tot nu toe:

Voordelen

• Je lest 2 uren achter elkaar, waardoor je net wat meer tijd hebt, je leert hierdoor echt veel.
  • Je kunt meekijken met iemand anders wat dus veel helpt, vooral als de andere op ongeveer hetzelfde niveau zit, of wat hoger. Hier kun je precies zien waar hij of zij op moet letten, en de tips die de instructeur geeft aan diegene, pik je natuurlijk ook op.
  • Ik heb een super leuke instructeur

Nadelen

• Het administratief gedeelte is zeer slecht geregeld. Alle uren en dat soort zaken, en de CBR-zijde van het gedoe is wel goed geregeld. Maar de indelingen zijn echt bagger. Ik en mijn instucteur hebben het hier ook al veel over gehad, het is slecht geregeld. Hij kan niks schuiven, soms heeft hij slechts 5 minuten om te eten in plaats van de origineel geplande pauze van 30 minuten voor hem, omdat hij mensen moet oppikken.
  • De directie doet zeer moeilijk (lees: het MAG niet!), als je buiten de regio komt, bij mij dus regio Eindhoven. Ik woon zelf in Nuenen en het zou fijn zijn als ik opgehaald kan worden maar dit mocht blijkbaar niet.
  • Elke keer tijdens de pauze moet je terug naar het filiaal; je kunt niet rustig even ergens heenrijden want het terugrijden kost zeker 15 minuten (15 minuten * 2 = 30 mins minder 'les'), natuurlijk oefen je wel, maar je kan niet echt gericht 2 volle uren oefenen
  • Mijn instructeur wil altijd zo snel mogelijk naar huis, en geeft dan niet zo veel meer over de laatste 5 of 10 minuten. Na 43 lessen heb je dus wel ruim een uur of twee verspilt?
  • Kosten: ¤2516,00 voor 43 lessen (60 min), TTT, examen. (excl kosten intest á ¤66,00)

Het lijkt natuurlijk of er veel meer nadelen zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo (imo). Je rijbewijs halen in 10 á 12 dagen is natuurlijk super. Ik zelf vind het een super ervaring.

Verder:

Ik les samen met een meisje. Bij mij gaat het (imo, en mijn instructeurs opinion), OK. Na 8 lessen zat ik ongeveer op hetzelfde niveau als het meisje in kwestie, met 16 lessen achter de rug. Je moet gemotiveerd zijn en gewoon dingen op kunnen pikken. Je hoeft helemaal niet 'makkelijk te kunnen leren' oid. Als je je best doet dan zal het waarschijnlijk lukken. Het meisje heef hetzelfde pakket als ik, maar het wil niet echt goed lukken met haar . Ze mag er wel wezen
  • pi_71372265
    Ik hoor goeie verhalen over ANWB spoedcursus, alleen zijn die pakketten wel enorm duur. 1000 euro duurder als bij mijn rijschool voor 43 lessen, ttt + examen :s
    pi_71378298
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 14:18 schreef Sjibble het volgende:
    Vandaag even 130km verderop voor een auto kijken, die het helemaal waard is
    Ik heb mijn auto ook iets van 100 km verderop gekocht, precies de kleur (donkerblauw) die ik wilde hebben en de volgende donkerblauwe was 200 km verderop , maar goed dat de 1e gelijk goed beviel. Volgende auto moet ik maar niet meer op kleur gaan uitzoeken , maarja ben getrouwd met een vrouw
    pi_71378467
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:27 schreef synnath het volgende:
    Het lijkt natuurlijk of er veel meer nadelen zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo (imo). Je rijbewijs halen in 10 á 12 dagen is natuurlijk super. Ik zelf vind het een super ervaring.
    Het grootste nadeel vind ik dat je gewoon 12 dagen verlof moet opnemen van het werk, als student is het te doen, maar iet als je fulltime werkt.

Ik heb er over nagedacht, maar schrok heel erg van de prijs. Ik heb uiteindelijk na 4 maanden lessen en 1860 euro (all-in, dus van theorieboek t/m rijbewijs ophalen) betaald en ben nu toch wel blij dat ik dat gedaan heb, toch 1000 euro bespaard.

Maar als ik niet een fulltime baan had had ik ook een spoedcursus gedaan, ben je er wel gelijk vanaf (leuk vond ik het niet die lessen).

En verder ben ik er nu achter dat ik een grote bullebak in de auto ben, vandaag een ouder echtpaar bijna van de weg gedrukt en lopen toeteren op de invoegstrook, was even vergeten dat mijn vrouw en zoontje van bijna 2 in de auto zaten , niet zo verstandig om klootzak e.d. te gaan roepen naar een andere chauffeur

Toch maar wat minder ergeren aan al die idioten op de weg, mijn god, jullie zullen het ook meemaken, het is onvoorstelbaar hoe goed je bent in vergelijking met een groot deel van de weggebruikers als je straks je rijbewijs binnen hebt. Echt, hoe sommige mensen het gehaald hebben, misschien was het eenvoudiger vroeger (kan bijna niet anders).

Morgen lekker dagje naar de dierentuin met de auto, heb nu meer dan 5000 km zelf gereden en nog geen deukje (afkloppen!)
    pi_71378780
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:58 schreef willempjewever het volgende:

[..]
    Morgen lekker dagje naar de dierentuin met de auto, heb nu meer dan 5000 km zelf gereden en nog geen deukje (afkloppen!)
    Netjes! Ja, bij nader inzien kon ik misschien ook beter bij Wolf lessen, daar is dezelfde cursus ongeveer 1000 euro goedkoper. Maarja, wist ik niet. Alhoewel, ik ben nu erg tevreden en mijn ouders betalen.

Maarja, daar gaat de conversatie met mijn instructeur ook regelmatig over; veel kijkgedrag is gewoon overbodig als iedereen zich aan de regels houd. Waarom zou je bij het invoegen in een nieuwe rijstrook naar rechts moeten kijken in je spiegels, over je schouder?

Nouja, we hebben hierna wel een kwaliteits rijbewijs waar je ook echt wat aan hebt.
    Alleen jammer dat de zelfde strenge eisen niet in bijv. België gelden, en we er nog niks aan hebben.
    pi_71384453
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 18:27 schreef synnath het volgende:

[..]
    -verhaal-
    Intest in de simulator
    Ik ging de weg op

Overigens, de instructeurs en examinatoren kennen elkaar Ik reed behoorlijk kut, maar was toch geslaagd.
    Heb dan ook tegen de examinator gezegd dat ik wel betere ritten had. ANWB scholen hebben over het algemeen hoge slagingspercentages. Nou gebeurt het soms dat je blijft hangen en dus zakt. Maar als je zakt is het om een echte reden, en niet zo'n lullige. Bijv dat je voorrang neemt waar jij eigenlijk voorrang moet verlenen.
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_71384705
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 21:58 schreef willempjewever het volgende:
    En verder ben ik er nu achter dat ik een grote bullebak in de auto ben, vandaag een ouder echtpaar bijna van de weg gedrukt en lopen toeteren op de invoegstrook, was even vergeten dat mijn vrouw en zoontje van bijna 2 in de auto zaten , niet zo verstandig om klootzak e.d. te gaan roepen naar een andere chauffeur

Toch maar wat minder ergeren aan al die idioten op de weg, mijn god, jullie zullen het ook meemaken, het is onvoorstelbaar hoe goed je bent in vergelijking met een groot deel van de weggebruikers als je straks je rijbewijs binnen hebt. Echt, hoe sommige mensen het gehaald hebben, misschien was het eenvoudiger vroeger (kan bijna niet anders).
    Grote meid, je kent de regeltjes! Gelukkig kan je beter rijden als de rest met jaren ervaring

Leef jij in een sprookjeswereld ofzo . \
    Doe eerst eens 50.000 kilometer ervaring op voordat je automobilisten uit gaat maken voor idioten.
    Als je niet zo scheel was bij het kijken had je kunnen voorkomen dat je ze bijna van de weg drukte.
    De enige idioot ben jij omdat je totaal geen verkeersinzicht hebt en beweert het beste van allemaal te kunnen rijden, terwijl je al een gevaar bent bij het invoegen op de snelweg.
    quote:
    “I don’t know if they taught you this in the land of fairies and puppy-dog tails, where you obviously, if not grew up then at least spent most of your summers, but you’re in the real world now. Nnnnn-kay?”

[ Bericht 24% gewijzigd door Sjibble op 28-07-2009 03:21:19 ]
    [/quote]
    pi_71386304
    Zojuist m'n 7e les gehad met voor de volgende keer als aandachtspunt het gas geven. Hij zei ik mag het eigenlijk niet zeggen maar je bent een typische vrouw

Ik rij trouwens met de RIS-methode bij een ANWB-rijschool, nog meer mensen hier die dat doen? Heb namelijk gehoord dat je met de RIS methode fors duurder uit bent?
    pi_71387235
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 09:08 schreef Trusten het volgende:
    Ik rij trouwens met de RIS-methode bij een ANWB-rijschool, nog meer mensen hier die dat doen? Heb namelijk gehoord dat je met de RIS methode fors duurder uit bent?
    Als je elke les een onderdeel behandelt, duurt een opleiding dan niet bij elke persoon hetzelfde? Pas in les 7 krijg je 'gas geven'. Wat heb je dan daarvoor gedaan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')