abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71015460
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:30 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wauw marco, krijg er kippenvel van.
als er joint en bier in gestaan had was het waarschijnlijk de mooiste week van je leven geworden.

heb vandaag les 26 erop zitten, ging goed alleen moet ik verder vooruit kijken.
En overpakken bij bijzondere verrichtingen.
En eerder alles geregeld hebben voor het afslaan (terugschakelen en remmen) Pff.

Werk aan de winkel of is dit gemiddeld ?
Is geen pijl op te trekken, iedereen gaat op andere gebieden wat makkelijker/moeilijker
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71018626
Pff jezus tering. Kan 3 september pas weer een rijexamen doen. Had mn eerste eind juni. Waarom gaan examinatoren ook op vakantie?
What Would Goku Do
pi_71033634
Even nagevraagd bij mijn gemeente wanneer je nu een aanvraag kan doen als je geslaagd bent:
"alles hangt af van de examinator, soms is het zo dat de examinator pas 's avonds alle berichten doorstuurt naar het stadhuis en dan kunt u de volgende dag pas uw rijbewijs aanvragen, indien de examinator het bericht gelijk doorstuurt dan dezelfde dag nog."

Dus als je geslaagd bent, kun je dus aan de examinator vragen wanneer hij (of iemand anders van het CBR) het bericht doorstuurt naar de gemeente.
pi_71034039
Hehe ja. Mijn examinator zei dus al: "Je kan het vanmiddag alvast proberen".

Met een knipoog erbij
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71035224
ZOU eindelijk ingeschreven .. toch maar
Bij Oosterpoort Groningen.. toch wel 'n aanrader?
x
pi_71036413
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:11 schreef richbitch het volgende:
Geen idee Maar een proefles of positieve verhalen van bekenden vind ik wel een pre.
Waarom eindelijk ingeschreven? Geen geld / bang / geen auto / ...?
pi_71036605
Mijn rij-instructeur was 2 weken op vakantie..Van de week wer les (9e les).. ging alles weer fout.. wel 3 keer uitgevallen bij een stoplicht.. bijna een voetganger overreden..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71036612
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:44 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Geen idee Maar een proefles of positieve verhalen van bekenden vind ik wel een pre.
Waarom eindelijk ingeschreven? Geen geld / bang / geen auto / ...?
Krijg 'm van m'n ouders maar nooit echt zin gehad om hem te halen hehe. Maar over klein jaartje stage dus wordt nu wel eens tijd
x
pi_71039576
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:50 schreef mividaloca het volgende:
Mijn rij-instructeur was 2 weken op vakantie..Van de week wer les (9e les).. ging alles weer fout.. wel 3 keer uitgevallen bij een stoplicht.. bijna een voetganger overreden..
Komt goed. Je moet er even gewoon weer inkomen! Gewoon vertrouwen erin hebben
pi_71039842
tnx.. hij zei ook, komt goed hoor .. achja we hebben geen haast, al duurt het 2 jaar hehe
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:36:47 #111
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71040242
@ mividaloca: Dat is niks om je echt zorgen over te maken, zoals je instructeur al zei: het komt goed. Probeer vooral de rust erin te houden tijdens het rijden en ook nadat je een fout hebt gemaakt. Ik had ook vaker in het begin dat ik een paar keer per les de koppeling te snel op liet komen en dat daardoor de motor afsloeg. Vooral als ik vooraan bij een stoplicht stond wilde me dat nog wel eens gebeuren.

Zo, net mijn (hopelijk laatste) blokuur voor het examen van morgen gehad! Het is raar als je opeens beseft dat je de volgende dag al op examen moet. Ik ben (nog) niet echt nerveus ofzo, maar ik zit wel de hele tijd in mijn hoofd verschillende verkeerssituaties en plekken in Heerlen en Kerkrade door te nemen.
The Police 08-06-2008
pi_71040758
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:50 schreef mividaloca het volgende:
Dat je de wagen drie keer liet uitvallen op rij moet je je geen zorgen over maken. Ik werd ook zenuwachtig als ik hem liet uitvallen voor het stoplicht, en dan gebeurt het al gauw dat je hem weer laat uitvallen .

Ik heb net sinds woensdag mijn rijbewijs, en zelfs in de laatste lessen liet ik hem nog weleens uitvallen. Kan altijd gebeuren, en aangezien je pas je 9e les hebt gehad komt dat allemaal nog goed hoor

En Yprue, succes morgen
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71045021
De motor laten uitvallen mag zelfs op je examen (een keertje) gebeuren. Is geen ramp, het gaat erom dat je kunt rijden.

Bij mij viel die ook een keer uit op het examen. Puur de zenuwen.
pi_71052673
Bij mij is ie tijdens mijn examen ook afgeslagen doordat een fietser opeens toch voor me langs wilde. Examinator zijn gewoon droogjes dat het iedereen wel eens kan overkomen. Het overkwam hem niet meer, want hij had een automaat.

Ze mogen je ook niet laten zakken op het afslaan van je auto. Tenzij je het bij elk stoplicht fout doet, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.
pi_71056683
Zo ik meld me hier ook even Vandaag mijn tweede les gehad, ging best ok (geoefend met schakelen en terugschakelen) maar terwijl ik maar 60 minuten les vind ik het best 'intensief'....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:26:02 #116
167923 appelsjap
All the above
pi_71056716
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:34 schreef 16meter het volgende:
De motor laten uitvallen mag zelfs op je examen (een keertje) gebeuren. Is geen ramp, het gaat erom dat je kunt rijden.

Bij mij viel die ook een keer uit op het examen. Puur de zenuwen.
Het gaat erom dat je VEILIG kunt rijden. Dat de motor een keer afslaat zal heus niemand in gevaar brengen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:35:00 #117
167923 appelsjap
All the above
pi_71056969
Zo weer rijles, zit op nu op 25% van de 17 lessen die gepland staan.
Hopelijk haal ik het ook echt in 17 lessen, maar daar ga ik wel van uit. Tot nu toe gaan de lessen nagenoeg perfect, het kijken moet ik nog oefenen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71057457
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:26 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je VEILIG kunt rijden. Dat de motor een keer afslaat zal heus niemand in gevaar brengen.

Helemaal waar
Bij mij was het ook uitgevallen tijdens mijn examen. Ik was vergeten om de auto in zijn 1 te zetten en probeerde weg te rijden terwijl het nog in zijn 3 stond.
Het belangrijkste is dat je gewoon opnieuw start, goed blijft kijken en veilig weer gaat rijden. En vooral niet zenuwachtig worden erdoor.
pi_71057797
Woensdag mag ik afrijden EINDELIJK !
Maar ik ga er van uit dat ik het ga halen
laten we hopen dat ik heb haal, want ik ben er echt klaar mee !

Fiets, trein, fiets om op je werk te komen werkt ook niet !
en dan kan ik anderhalf uur langer in het bed liggen
JA!
pi_71058266
Succes alvast!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:24:24 #121
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71058315
JAAAAAAAAA GESLAAGD!!!!!

Ik moest vanmorgen om 08.55 uur op voor mijn rijexamen in Heerlen. We begonnen natuurlijk met kennismaken met de examinator, een best wel relaxte man uit Maastricht. Hij las eerst mijn naam fout op zijn apparaatje, Mona in plaats van Ylona En ik floepte eruit "Nee, ik ben niet die van de puddingen", waar hij en een andere examinator om moesten lachen.
Om 09.00 uur eerst een kenteken moeten lezen buiten en toen de auto ingestapt voor het examen. Eerst stuurde hij me richting examengebied Kerkrade, waar ik al vrij in het begin de omkeeropdracht moest doen op een brede weg met inhammen. Ik had toen gekozen voor een bochtje achteruit, en dat was prima gelukt. Daarna zei hij "Ik stuur je nou richting Heerlen, blijf die richting volgen". Rechts voorgesorteerd op een rotonde, en ik zag net nog een auto voorbijflitsen waardoor ik op de rem moest. Wilde ik optrekken, slaat de auto af. Gewoon rustig gebleven en verdergereden, maar ik miste de afslag naar Heerlen toe die ik eigenlijk moest blijven volgen. De examinator vroeg: "En wat ga je nu doen?" Ik: "Ik draai daar voren wel even om". Dat dus gedaan en daarna de autoweg die langs Heerlen loopt genomen. Ik moest bij Heerlen-Centrum eraf (bij 't Loon) en toen kregen we een ritje door het centrum. Het grappige was dat ik een groot gedeelte van die route gisteren nog had gereden.
Toen gingen we een 30-zone in, waar ik in een parkeervak moest parkeren. Dat ging ook best goed. Toen moest ik een straatje van hem in waar links gebouwd werd (er stonden wat hekken op de weg) en rechts stond een busje met aanhanger met bouwspul erin en daarachter een hoop grond. Met andere woorden: de auto paste er echt NET langs. (Mijn leraar achteraf: echt raar dat hij jou dat straatje instuurde, had ik nooit gedaan!) Gelukkig die situatie ook goed opgelost.
Op een gegeven moment was er wel een klein minpuntje bij een rotonde: ik moest rechtsaf en er zat een fietser met karretje naast me. Even niet gekeken waar hij nou precies bleef.
Toen reden we richting CBR, en opeens zegt hij "Rij maar de parkeerplaats(van het CBR) op". Na 25 minuten! Dus ik had al zoiets van kut, hij laat me zakken omdat we zo vroeg terug zijn. Eenmaal binnen gaf hij me een hand! Volgens mij stond ik echt met zo'n gezicht te kijken...

Ik kan het nog steeds niet geloven, ik eet volgens mij dadelijk mijn paspoort op ofzo.
Oeps, wel een heel essay geworden zie ik nu, maar oke.
The Police 08-06-2008
pi_71058960
Vet goed! Gefeliciteerd !
JA!
pi_71060792
Gefeliciteerd, YPrue! Zo zie je maar, je mag best wat foutjes maken op een examen, als je het maar goed en veilig oplost en niet onzeker wordt.
pi_71080968
Gefeliciteerd YPrue!

Ik probeerde net m'n theorieexamen te boeken voor over 3 maanden, maar ik kon alleen maar examens boeken in niet-randstad steden. Zijn die al volgeboekt of kan ik ze gewoon nog niet reserveren? Help!

Laatste tijd rijd ik steeds langere stukken en het beheersen van de auto gaat nu eigenlijk perfect (opkomen, schakelen, remmen etc). Wel altijd op hele rustige wegen waar eigenlijk niemand komt, er zijn hier heel veel nieuwbouw stukken in de buurt waar je al wel mag rijden, maar die niemand nog gebruikt. Rotondes, straatje keren, fictief fileparkeren enzovoort. Scheelt me waarschijnlijk toch weer een paar lessen Ondanks de enorme rot-koppeling toch nooit meer afslaan.

Het blijft onverantwoordelijk natuurlijk, besef ik heel goed, maar m'n vader probeert 't binnen de perken te houden.

[ Bericht 31% gewijzigd door Bhuddy op 17-07-2009 23:08:12 ]
pi_71084092
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:11 schreef richbitch het volgende:
aanrader !!!
vraag om Freddy (heel relaxte gast) of Koos is ook aan te raden al is die meer van tak tak tak... streng maar rechtvaardig en kan je ook lol mee hebben.
Wilma heb ik ook gehad, mijn eerste officiele les bij oosterpoort, was ook prima mee te rijden. En dan nog een ander, was ik minder over te spreken, maar die naam noem ik hier niet vindt ik niet fair want heb hem maar 1 keer gehad.

Ligt zowieso een beetje aan hoe jezelf in elkaar zit met welke instructeur je het beste overweg kan en waarvan je het meeste kan leren.
Zelf heb ik dus les van Freddy, ben heel tevreden, veel lol en heb gewoon vertrouwen in hem. Hij is rustig, grijpt niet te snel in , laat jezelf dingen ontdekken en heeft ook een gezellige babbel. Hij zit wel snel vol dus op tijd aanmelden enzovoort. Zelf heb ik 6 weken les (eerste 2 weken, 2 blokuren per week, 4 weken 3 blokuren per week) en dan examen (as dinsdag)

Afgelopen dinsdag mocht ik helemaal eigen route bepalen. Ben naar mijn eigen durp gereden, toen via Bedum , Zuidwolde, Lewenborg richting tankstation, daarna via centrum terug naar het station. Ging allemaal relaxed. Wel wat duffe foutjes gemaakt maar hoort erbij denk ik dan maar. Hij was tevreden.
Donderdag was ik wat minder tevreden over mezelf. Motor afgeslagen, tja, krijg je als je probeert weg te rijden vanuit de 3...vanuit 2 lukt nog wel maar 3 niet. Bijna fietser aangereden omdat ik klem stond en wel naar voren keek maar niet goed dode hoek... en nog wat domme blunders. Maar heb maandag nog een blokuur en dinsdag examen.

Vandaag hele dag en avond op autojacht geweest ! Morgenochtend ga ik proefrit (nou ja ,,,een vriend maakt de rit ik proef alleen maar) maken met leuke auto....hoop dat ik morgen middag kan laten weten dati k een auto gekocht heb. En dan maar duimen dat ik daadwerkelijk sta. Anders kan ik alsnog per trein en fiets op vakantie en staat mijn nieuwe car op mijn oprit te verstoffen...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')