abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71220063
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Leuk dat je het op de man gaat spelen, maar met al mijn bovenstaande posts bedoelde ik echt niets slechts hoor. Ik bijt niet hoor

En ja, je kan een auto schorsen qua verzekering, maar om de wegenbelasting te schorsen is toch niet zo héél handig hoor.
[..]

Dus om de bal terug te kaatsen: je weet niet waar je het over hebt.

ik zei toch al, wordt eerst wijzer ! Een garage kan een auto laten schorsen voor een fractie van die 100 euro. Weet het bedrag niet precies maar dacht dat het iets van 10 euro was...
Dus ....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71220185
Ja een garage, maar als ie bij jou voor de deur staat moet je die 100 euro zelf dokken, en eventueel de belasting ook nog als je hem binnen 3 maanden weer, erm, ontschorst.

Dus ....
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71220500
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:37 schreef Schobbejak. het volgende:

[..]

Als een auto 3 maanden stil staat hoeft dat helemaal geen geld te kosten hoor. De mijne staat hier vanaf oktober en heeft mij geen cent extra gekost om hem te laten staan. Gewoon geschorst en uit de verzekering gehaald. Maar vanaf maandag....
Veel plezier alvast . Kan me voorstellen hoe blij je bent om er in te rijden na zo'n lange tijd
pi_71223287
Je weet dat je het kan, instructeur heeft de volste vertrouwen in je..... maar dan moet je wachten op de datum van herexamen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:00 #230
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71224621
Gefeliciteerd Schobbejak en lezut!
Jammer Rensjebree Ging het buiten die genoemde fouten wel goed met rijden?

Ik mocht vandaag voor de eerste keer officieel de weg op, zonder L op de auto en zonder rijinstructeur naast me! Dat is wel echt even wennen, want ik was commentaar van mijn rijinstructeur gewend ('tweede schouder', 'nacontrole'). Ik had mijn rijbewijs vrijdag om 12.00 uur aangevraagd en de examinator bleek snel te zijn geweest met het doorsturen van de gegevens. En vandaag kon ik mijn rijbewijs ophalen. Is wel raar als je opeens dat pasje in de hand houdt en beseft dat je nu echt de weg op mag.
Meteen een rondje boodschappen halen gedaan met ma naast me (de auto is van mijn moeder maar ze kan op dit moment niet rijden omdat ze haar knie gebroken heeft, en dat zal ook nog een hele tijd duren voordat ze weer hersteld is), en zij was al hartstikke blij dat ze weer eens buiten kwam. Het ging best wel goed met rijden, alleen natuurlijk weer de gebruikelijke lui tegengekomen die rotondes niet snappen enzo, maar dat ben ik al gewend van mijn rijlessen.
The Police 08-06-2008
pi_71225295
YPrue wat cool!

Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor mijn rijexamen, ik heb gisterochtend de aanvraag gedaan.

Vanochtend heb ik gebeld en hij was er nog niet, er werd mij verteld: waarschijnlijk morgen.

Dus ik hoop echt dat hij er morgen ligt, dan kan ik hem ophalen en ook gassen zonder L op het dak
pi_71225309
Het rijden is cool dan!

Ik hoop dat je moeder haar knie snel geneest, gebroken knie is echt zwaar klote
pi_71225366
rijles vandaag ging super
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:51:47 #234
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71225692
Dank je HiroYui! En jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Ja, mijn moeder baalt er echt ontzettend van dat ze niks kan behalve wat zitten in een rolstoel en af en toe wat rond'lopen' met krukken. Herstel gaat waarschijnlijk ook een jaar duren volgens de artsen, dus dat is ook al niet geweldig. Ze was dan ook echt superblij toen ik mijn rijbewijs had gehaald, komt zij ook weer eens buiten. Ik vond het ook niet echt eng om voor het eerst zonder L op het dak rond te rijden, ik was eerder benieuwd. Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
The Police 08-06-2008
pi_71226767
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef YPrue het volgende:
Dank je HiroYui! En jij natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Ja, mijn moeder baalt er echt ontzettend van dat ze niks kan behalve wat zitten in een rolstoel en af en toe wat rond'lopen' met krukken. Herstel gaat waarschijnlijk ook een jaar duren volgens de artsen, dus dat is ook al niet geweldig. Ze was dan ook echt superblij toen ik mijn rijbewijs had gehaald, komt zij ook weer eens buiten. Ik vond het ook niet echt eng om voor het eerst zonder L op het dak rond te rijden, ik was eerder benieuwd. Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
Ik zelf merk eigenlijk vooral het verschil dat ik nu zonder L op het dak en een instructeur naast me wat lakser rijdt.

Dan bedoel ik eigenlijk vooral het kijkgedrag. Ik kijk nu niet in mijn binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over mijn rechterschouder als ik rechts af sla. Tenzij er rechts van de auto nog ruimte is of er bijvoorbeeld parallel een fietspad/voetpad loopt ofzo.
pi_71228347
tvpje vandaag weer rijles gehad en morgen weer
pi_71232402
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:19 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Ik zelf merk eigenlijk vooral het verschil dat ik nu zonder L op het dak en een instructeur naast me wat lakser rijdt.

Dan bedoel ik eigenlijk vooral het kijkgedrag. Ik kijk nu niet in mijn binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over mijn rechterschouder als ik rechts af sla. Tenzij er rechts van de auto nog ruimte is of er bijvoorbeeld parallel een fietspad/voetpad loopt ofzo.
Joh. Alleen als er wat achter me rijd kijk ik wel 's in de binnenspiegel, buitenspiegel nauwelijks, en even over de schouder op rotondes of als je bij het afslaan over een fietspad ofzo gaat.

Ben blij ik niet meer als een neuroot al die spiegels hoef af te gaan om de paar seconden.
pi_71232780
Ik kan niet eens over m'n schouder kijken, dan draai ik altijd perongelijk aan het stuur
pi_71233685
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:54 schreef TwyLight het volgende:
Ik kan niet eens over m'n schouder kijken, dan draai ik altijd perongelijk aan het stuur
Haha, dat heb ik ook gehad!
Ik had dat ook met schakelen.

Morgenvroeg 8 tot 9 uur. Lekker vroeg
Inmiddels moet ik ook steeds om de paar sec in de binnenspiegel kijken, en binnen>buiten>schouder als ik afsla
pi_71233874
ik heb dat niet met schakelen maar ik loop wel altijd enorm te prutsen om van zn 2 naar zn 3 te gaan moet daar echt altijd voor strijden als een gek van zn 4 naar zn 5 gaat dan weer prima

maargoed ik heb dan ook nog maar 3 lessen gehad, morgen 4e

Toen ik nog niet met lessen was begonnen had ik trouwens helemaal niet enorme drang om mn rijbewijs te halen, maar nu ik begonnen ben met lessen wil ik hem echt z.s.m. en gaat het me veel te sloom
pi_71239936
succes met rijden allemaal. Ik ga de komende weken lekker op vakantie met de kids. Tot laterzzz
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71240688
Me rijbewijs is binnen!!
Zonet gebeld naar het gemeentehuis en ik ga hem direct ophalen en lekker touren vandaag!

Dinsdagochtend zonder spoed aangevraagd! Ben blij!
pi_71240830
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:20 schreef TwyLight het volgende:
Toen ik nog niet met lessen was begonnen had ik trouwens helemaal niet enorme drang om mn rijbewijs te halen, maar nu ik begonnen ben met lessen wil ik hem echt z.s.m. en gaat het me veel te sloom
Same here ook pas net m'n vierde les gehad maar het duurt me allemaal te lang dus vanaf nu ga ik twee keer per week lessen...scheelt alweer

M'n instructeur zei vandaag (niet in die woorden) dat ik niet echt een rijtalent ben
pi_71241771
Zo, net de dokter gebeld voor relax pilletjes. Alleen moet ik vanmiddag terug bellen omdat de dokter nog toestemming moet geven.

had gister middag ook al wat gehaald bij de tuinder. gelijk ook getest en ik word er ook wel relax van, alleen er zit 27% alcohol in.
het is wel een kleine hoeveel heid dat je binnen krijgt maar toch.

nu wachten op de datum van mijn her examen. (het liefst zo snel mogelijk natuurlijk)
JA!
pi_71242735
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef 16meter het volgende:

[..]

Joh. Alleen als er wat achter me rijd kijk ik wel 's in de binnenspiegel, buitenspiegel nauwelijks, en even over de schouder op rotondes of als je bij het afslaan over een fietspad ofzo gaat.

Ben blij ik niet meer als een neuroot al die spiegels hoef af te gaan om de paar seconden.
Dat heb ik ook. Wat ik erg vond aan rijlessen: ook al was er geen hond te bekennen op de weg, als je van baan wilde verwisselen, moet je het hele rijtje af: binnenspiegel, voor, buitenspiegel links, over de schouden, weer voor en dan pas richting en nacontrole. En dan vinden ze het gek dat het niet snel ging...

Nu kijk ik nog steeds wel (spiegels, over mijn schouder, alles), maar het gaat veel soepeler omdat je niet meer als een gek je hoofd moet bewegen om te laten zien dat je kijkt.
pi_71242874
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:51 schreef YPrue het volgende:
Wat ik wel ook merk, is het verschil hoe andere weggebruikers op jou reageren. Heb je een L op je dak, zijn ze toch wat voorzichtiger.
Nou, ik merkte vooral dat andere weggebruikers juist gek werden als ze een L zagen rijden. Dan kregen ze namelijk neigingen om te gaan bumperkleven, ineens afsnijden, niet opletten dat zij GEEN voorrang hebben en hun auto er zomaar voorknallen (toen werd ik dus echt voor het eerst boos tijdens mijn rijles, mijn rij-instructeur schrok zich dood ik had namelijk ook sinds kort mijn claxon gevonden en het was ook nog een vrouw die dat deed )
Nu zijn ze juist een stuk voorzichtiger.

Jammer hoor, want iedereen moet het een keer leren, geef die persoon een kans.
Zij hebben dat ook gehad, maar helaas zijn ze dat vergeten
pi_71244200
Geslaagd! Ik had vanmorgen om 8u examen. Het was lekker rustig om de weg door vakantie. Alleen de snelweg (inhalen en uitvoegen) ging niet helemaal perfect, maar het was wel voldoende. Net als bij mijn TTT was ik redelijk relaxt en was de examinator erg aardig. Hij heeft lekker zitten beppen met mijn instructeur en vroeg nog of ik het niet erg vond. Wel raar hoor, geen rijlessen meer, theorieboeken kunnen weg.
Vanavond naar het gemeentehuis om de aanvraag te doen. Wel jammer dat ik in het weekend nog niet kan rijden. Mijn vriend heeft een Prius (= een automaat), dus dat wordt even wennen zonder schakelen. Dus ook maar weleens een benzine-auto van (schoon)ouders lenen om daar aan te wennen.
pi_71244509
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:05 schreef Rensjebree het volgende:
Zo, net de dokter gebeld voor relax pilletjes. Alleen moet ik vanmiddag terug bellen omdat de dokter nog toestemming moet geven.

had gister middag ook al wat gehaald bij de tuinder. gelijk ook getest en ik word er ook wel relax van, alleen er zit 27% alcohol in.
het is wel een kleine hoeveel heid dat je binnen krijgt maar toch.

nu wachten op de datum van mijn her examen. (het liefst zo snel mogelijk natuurlijk)
Moet je om Propanolol vragen. Heb ik ook gebruikt bij mn examen. met de TTT was ik echt uberzenuwachtig. Maar met die pilletjes bij het examen was ik zo relaxed als iets. En het mooiste is dat het echt alleen zenuwen onderdrukt, en niet je concentratie wegneemt. Succes dermee!
SV Wanne!
pi_71249841
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:19 schreef HiroYui het volgende:
Me rijbewijs is binnen!!
Zonet gebeld naar het gemeentehuis en ik ga hem direct ophalen en lekker touren vandaag!

Dinsdagochtend zonder spoed aangevraagd! Ben blij!
Waarom moet het dan bij mij 5 werkdagen duren?

Eens kijken, misschien dat ik ze morgen ook maar eens opbel.
pi_71249983
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:39 schreef Schobbejak. het volgende:

[..]

Moet je om Propanolol vragen. Heb ik ook gebruikt bij mn examen. met de TTT was ik echt uberzenuwachtig. Maar met die pilletjes bij het examen was ik zo relaxed als iets. En het mooiste is dat het echt alleen zenuwen onderdrukt, en niet je concentratie wegneemt. Succes dermee!
Net even terug gebeld naar dokter, heb idd een recept gekregen voor Propranolol (LOL).
Gelijk moeders maar even de opdracht gegeven om het op te halen. (zelf geen tijd voor)
JA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')