abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71187742
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71190018
Even een vraag, hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld voordat je een beetje 'automatisch' reed/schakelde etc? Ik heb het idee dat ik het nooit allemaal ga onthouden
pi_71190339
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
pi_71190962
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.
pi_71191227
quote:

[..]

Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoor
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:14:40 #206
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71192002
@ Trusten:
Bij mij viel het wel mee met het automatisch worden van het schakelen. Als je eenmaal weet waar wat zit en hoe je de pook ervoor moet bewegen hoef je er al vrij snel niet meer naar te kijken. Wat ik wel soms nog wel eens heb is dat ik niet meer weet in welke versnelling ik zit. Vooral als ik een heel lang stuk in de zelfde versnelling heb gereden en ik moet dan ergens afbuigen of iets dergelijks. En op een gegeven moment als je met rijlessen bezig bent moet je ook kunnen horen wanneer je omhoog moet schakelen.
Ik moet zeggen dat ik veel meer moeite had in het begin met het hele kijkgedrag en letten op andere weggebruikers (vooral op rotondes) dan met het schakelen.
The Police 08-06-2008
pi_71192290
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoor
Geen bron.. ik heb me dat ooit wijs laten maken. Maar je hebt inderdaad gelijk, het kan gewoon.
pi_71192989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen. Ik ga donderdag op vakantie (zou vrijdag of zaterdag vertrekken als ik mijn rijbewijs had gehaald) bij de meeste garages kan je niet gelijk je auto meenemen als je er een koopt. Eerst nog grote beurt en apk (als je verstandig bent laat je dat nl doen voor de koop aan) dan zou het allemaal erg krap aan zijn. Aan de andere kant had ik al geregeld dat als ik niet zou slagen we met de trein zouden gaan. Maar zou nog meer gebaald hebben als ik vandaag geslaagd was maar ik geen auto zo snel kon vinden en alsnog met de trein naar duitsland had moeten gaan met 2 kids.

Verzekering en wegenbelasting kost mij samen per maand 50 euro. Geen man overboord dus. Ben geen 18 meer dus ik kan gewoon voor normale prijzen een auto verzekeren. Stil staan doet hij zowieso niet. Nu ga ik elke week met mijn buurman boodschappen doen in zijn auto. Dan hadden we gewoon een keer mijn auto gepakt. En heb een vriendin met rijbewijs maar zonder auto. Dus heb zowieso dan wat makkelijker met vervoer.

Nu is het helemaal simpel, de auto mag nog een paar weken in de garage staan. Had bij elke garage misschien wel mogelijk geweest. Een garage hoeft nl niet zoveel belasting te betalen over een auto die daar staat. En kunnen heb vaak binnen zetten en voor weinig geld schorsen (vrijwaren heet dat toch ??) waardoor het je dan helemaal niks kost.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71193079
quote:

[..]

bron cbr, had ik nl van te voren al naar geinformeerd voor ik een auto ging kopen omdat ik wist dat de kans erin zat dat ik zou zakken...
Met een uitreksel (GBA) bevolkingsregister wat niet ouder is dan 3 maanden en een paspoort kan je een auto gewoon op je naam zetten en ook verzekeren. Verzekeringsmaatschappij had ik al gebeld, maar ingangsdatum wordt nu gewoon opgeschoven omdat hij nog bij de garage staat.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71193145
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.
welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:11:09 #211
201952 lezut
et rezut
pi_71194199
Yeah, tegen mijn verwachting in toch geslaagd

Schijnbaar maakte mijn instructeur mij een zenuwachtig, want ik voelde mij veel meer relaxed bij de examinator. Ik wil daarbij ook graag even alle spookverhalen over het CBR ontkrachten, want ik had echt een toffe examinator

En trouwens, volgens mij kun je wel een voertuig op naam zetten zonder rijbewijs, maar dat is wat omslachtig. Verzekering zou wel moeten lukken, mijn zusje heeft haar scooter ook al op haar naam staan terwijl ze nog geen 16 is. Maarja, waarom verzekering betalen als je nog niet kan rijden? (met een scootertje kan het nog een keer)
pi_71194711
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:11 schreef lezut het volgende:
Yeah, tegen mijn verwachting in toch geslaagd

Schijnbaar maakte mijn instructeur mij een zenuwachtig, want ik voelde mij veel meer relaxed bij de examinator. Ik wil daarbij ook graag even alle spookverhalen over het CBR ontkrachten, want ik had echt een toffe examinator

En trouwens, volgens mij kun je wel een voertuig op naam zetten zonder rijbewijs, maar dat is wat omslachtig. Verzekering zou wel moeten lukken, mijn zusje heeft haar scooter ook al op haar naam staan terwijl ze nog geen 16 is. Maarja, waarom verzekering betalen als je nog niet kan rijden? (met een scootertje kan het nog een keer)
umm kan wel, maar dan moet je een gemeentelijk uittreksel hebben, want met je id kaart kan het niet.

Ik moet morgen afrijden, DUS FOK! DUIM VOOR RENSJEBREE !
JA!
pi_71195457
gefeliciteerd lezut !!!! goed gedaan !
pi_71195639
zoals ik al zei, zowieso nu geen probleem want de auto blijft nog minstens 2,5 week in de garage staan , zolang hoef ik in elk geval nog geen verzekering of belasting te betalen. En hij zal zeker gebruikt worden, alleen zal ik er zelf nog niet in rijden zolang ik mijn rijbewijs nog niet heb. Daarnaast is deze auto een leuke aanschaf omdat de prijs ook leuk was. Dus komt allemaal goed.
pi_71198901
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.
Ok sorry hoor, niet zo aanvallend :p Ik was in de veronderstelling dat je geen auto kon kopen/verzekeren als je nog geen rijbewijs had, dus daarom dacht ik als eerste aan je ouders die dat voor je hebben gedaan.
pi_71206386
net mijn herexamen geboekt. Staat voor 28 augustus. Dus duurt nog ff. Ervoor nog 2 weken een blokuur les volgens advies van instructeur..
pi_71208649
Vanmorgen geslaagd!! voor de 2de keer opgegaan, maar had echt het idee dat ik ging zakken. ivm zenuwen vorige keer aan de Propanolol, zeker aan te raden. je wordt er alleen rustiger van, niet minder oplettend. Rijden ging ook niet al te best. Maar ik was volgens de examinator te kritisch en had het hartstikke goed gedaan... Hij zei: Je hebt goed gereden, je bent geslaagd.. Ik: WTF? helemaal blij en zelfs kippevel Net ff pasfoto's gemaakt en zometeen ff rijbewijs aanvragen. Ze zeggen wel dat het morgen pas kan. Maar vaak is het al verstuurd.
Kan ik eindelijk in mn auto rijden die al sinds oktober op de oprit staat
SV Wanne!
pi_71209671
gefeliciteerd schobbejak !!!
enne sinds oktober al een auto staan ?? Hahaha. Dan ben ik nog niet eens zo erg ja...

geniet ervan !
pi_71212889
Gezakt :-/ Helaas ik reed eest al door rood :-/ maar dat was het probleem niet!
Maar op het industrieterrein zag ik net iets te laat een inpakeerde auto net iets te laat.
Ik remde nog wel optijd maar ze vond het niet goed genoeg.

Na ja volgde keer beter!
JA!
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:35:25 #220
201952 lezut
et rezut
pi_71214897
Yeeh, ik mag mijn rijbewijs wel volgende week woensdag al ophalen
* lezut mompelt wat over ambtenaren en lui

Enneh, degene die gezakt zijn, better luck next time. Een beetje weten wat de procedure is neemt ook al een gedeelte van de stress weg
pi_71218389
Mijn herexamen is tijdens gronings ontzet kwam ik net achter. Dan is groningen letterlijk ontzet...de halve stad is afgesloten dan ivm festiviteiten.
pi_71219359
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:38 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen.
Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hè .

Ik heb afgelopen woensdag mijn rijbewijs gehaalt (derde poging), en moest de eerste keer al op 8 april op. Toen had ik al bijna een auto gekocht, maar toch niet gedaan omdat het niet helemaal naar mijn wens was. Dus ja, ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Voor het zelfde geld staat die auto 3 maanden stil, geld kostende.
Dus ja... hoop toch voor je dat je binnenkort wel slaagt, anders lijkt het me maar zonde vant geld .

Praktische redenen ? Een mama met 2 kinderen die 'geld over den balk gooit'. Lekker praktisch
pi_71219597
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hè .

Ik heb afgelopen woensdag mijn rijbewijs gehaalt (derde poging), en moest de eerste keer al op 8 april op. Toen had ik al bijna een auto gekocht, maar toch niet gedaan omdat het niet helemaal naar mijn wens was. Dus ja, ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Voor het zelfde geld staat die auto 3 maanden stil, geld kostende.
Dus ja... hoop toch voor je dat je binnenkort wel slaagt, anders lijkt het me maar zonde vant geld .

Praktische redenen ? Een mama met 2 kinderen die 'geld over den balk gooit'. Lekker praktisch
Als een auto 3 maanden stil staat hoeft dat helemaal geen geld te kosten hoor. De mijne staat hier vanaf oktober en heeft mij geen cent extra gekost om hem te laten staan. Gewoon geschorst en uit de verzekering gehaald. Maar vanaf maandag....
SV Wanne!
pi_71219640
haha krijg jij nou maar eerst eens wat echte levenservaring voordat je praatjes naar anderen hebt.
Je weet niet waarover je het hebt. Daarnaast, als je een auto koopt ben je niet eens verplicht om belasting enzo te betalen als je hem niet gebruikt. Heb een vriend met een ingebouwde garage in huis. Schors de auto en je kan zonder verzekering en belasting verder te betalen je auto toch houden. Als ik echt niet slaag kan ik de auto gewoon verkopen, nog met winst ook, want de dagwaarde is hoger dan dat ik ervoor betaald heb. Daarnaast is het gewoon een goede auto met allle opties erin en een lage km stand.
pi_71219880
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:38 schreef singlemetkids het volgende:
haha krijg jij nou maar eerst eens wat echte levenservaring voordat je praatjes naar anderen hebt.
Je weet niet waarover je het hebt. Daarnaast, als je een auto koopt ben je niet eens verplicht om belasting enzo te betalen als je hem niet gebruikt. Heb een vriend met een ingebouwde garage in huis. Schors de auto en je kan zonder verzekering en belasting verder te betalen je auto toch houden. Als ik echt niet slaag kan ik de auto gewoon verkopen, nog met winst ook, want de dagwaarde is hoger dan dat ik ervoor betaald heb. Daarnaast is het gewoon een goede auto met allle opties erin en een lage km stand.
Leuk dat je het op de man gaat spelen, maar met al mijn bovenstaande posts bedoelde ik echt niets slechts hoor. Ik bijt niet hoor

En ja, je kan een auto schorsen qua verzekering, maar om de wegenbelasting te schorsen is toch niet zo héél handig hoor.
quote:
Het eerste jaar schorsen kost ¤ 100 en elke volgend jaar ¤ 50. U betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting in deze periode en kunt ook uw motorvoertuigverzekering schorsen of beperken. Tijdens de schorsing mag de auto niet op de openbare weg staan. Mocht u opeens besluiten uw motorvoertuig weer te gaan gebruiken dan is het mogelijk de schorsing tussentijds op te heffen. U kunt dit op elk moment doen maar doet u dit binnen 3 maanden na begin van de schorsing dan bent u erg duur uit. Naast de ¤ 100 schorsingskosten bent u over deze drie maanden ook nog de motorrijtuigenbelasting verschuldigd.
Dus om de bal terug te kaatsen: je weet niet waar je het over hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')