de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
de auto is nog niet van haar, zonder rijbewijs kun je geen auto op je naam hebben staan, dus ook nog geen verzekering/wegenbelasting betalen.
Geen bron.. ik heb me dat ooit wijs laten maken. Maar je hebt inderdaad gelijk, het kan gewoon.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Bron? Je hebt geen rijbewijs nodig om een voertuig op je naam te zetten hoor
ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen. Ik ga donderdag op vakantie (zou vrijdag of zaterdag vertrekken als ik mijn rijbewijs had gehaald) bij de meeste garages kan je niet gelijk je auto meenemen als je er een koopt. Eerst nog grote beurt en apk (als je verstandig bent laat je dat nl doen voor de koop aan) dan zou het allemaal erg krap aan zijn. Aan de andere kant had ik al geregeld dat als ik niet zou slagen we met de trein zouden gaan. Maar zou nog meer gebaald hebben als ik vandaag geslaagd was maar ik geen auto zo snel kon vinden en alsnog met de trein naar duitsland had moeten gaan met 2 kids.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Erm omdat een auto verzekering en wegenbelasting kost, en het gewoon zonde van het geld is. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken, he;)?
bron cbr, had ik nl van te voren al naar geinformeerd voor ik een auto ging kopen omdat ik wist dat de kans erin zat dat ik zou zakken...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Dan kost 't nog steeds geld voor paps/mams.
umm kan wel, maar dan moet je een gemeentelijk uittreksel hebben, want met je id kaart kan het niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:11 schreef lezut het volgende:
Yeah, tegen mijn verwachting in toch geslaagd![]()
Schijnbaar maakte mijn instructeur mij een zenuwachtig, want ik voelde mij veel meer relaxed bij de examinator. Ik wil daarbij ook graag even alle spookverhalen over het CBR ontkrachten, want ik had echt een toffe examinator
En trouwens, volgens mij kun je wel een voertuig op naam zetten zonder rijbewijs, maar dat is wat omslachtig. Verzekering zou wel moeten lukken, mijn zusje heeft haar scooter ook al op haar naam staan terwijl ze nog geen 16 is. Maarja, waarom verzekering betalen als je nog niet kan rijden? (met een scootertje kan het nog een keer)
Ok sorry hoor, niet zo aanvallend :p Ik was in de veronderstelling dat je geen auto kon kopen/verzekeren als je nog geen rijbewijs had, dus daarom dacht ik als eerste aan je ouders die dat voor je hebben gedaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:42 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
welke paps en mams ? Ik ben 35 jaar jong, mijn ouders leven niet meer. Daarnaast, ik dop mijn eigen boontjes en betaal mijn eigen rekeningen.
Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hèquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:38 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ok en dat kost geld ! Maar wie zijn geld is dat dan ?? Mijne toch ? Jij geeft je geld misschien uit aan uitgaan, make up enzovoort. Dat doe ik dus niet. Ik zei al, heb de gok genomen, simpel om praktische redenen.
Als een auto 3 maanden stil staat hoeft dat helemaal geen geld te kosten hoor. De mijne staat hier vanaf oktober en heeft mij geen cent extra gekost om hem te laten staan. Gewoon geschorst en uit de verzekering gehaald. Maar vanaf maandag....quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven hè.
Ik heb afgelopen woensdag mijn rijbewijs gehaalt (derde poging), en moest de eerste keer al op 8 april op. Toen had ik al bijna een auto gekocht, maar toch niet gedaan omdat het niet helemaal naar mijn wens was. Dus ja, ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Voor het zelfde geld staat die auto 3 maanden stil, geld kostende.
Dus ja... hoop toch voor je dat je binnenkort wel slaagt, anders lijkt het me maar zonde vant geld.
Praktische redenen? Een mama met 2 kinderen die 'geld over den balk gooit'. Lekker praktisch
Leuk dat je het op de man gaat spelen, maar met al mijn bovenstaande posts bedoelde ik echt niets slechts hoor. Ik bijt niet hoorquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:38 schreef singlemetkids het volgende:
haha krijg jij nou maar eerst eens wat echte levenservaring voordat je praatjes naar anderen hebt.
Je weet niet waarover je het hebt. Daarnaast, als je een auto koopt ben je niet eens verplicht om belasting enzo te betalen als je hem niet gebruikt. Heb een vriend met een ingebouwde garage in huis. Schors de auto en je kan zonder verzekering en belasting verder te betalen je auto toch houden. Als ik echt niet slaag kan ik de auto gewoon verkopen, nog met winst ook, want de dagwaarde is hoger dan dat ik ervoor betaald heb. Daarnaast is het gewoon een goede auto met allle opties erin en een lage km stand.
Dus om de bal terug te kaatsen: je weet niet waar je het over hebt.quote:Het eerste jaar schorsen kost ¤ 100 en elke volgend jaar ¤ 50. U betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting in deze periode en kunt ook uw motorvoertuigverzekering schorsen of beperken. Tijdens de schorsing mag de auto niet op de openbare weg staan. Mocht u opeens besluiten uw motorvoertuig weer te gaan gebruiken dan is het mogelijk de schorsing tussentijds op te heffen. U kunt dit op elk moment doen maar doet u dit binnen 3 maanden na begin van de schorsing dan bent u erg duur uit. Naast de ¤ 100 schorsingskosten bent u over deze drie maanden ook nog de motorrijtuigenbelasting verschuldigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |