abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71143067
Ik volg dit topic nu al een tijdje en dacht laat ik mijn ervaringen ook eens delen. Mijn rij leraar was afgelopen drie weken op vakantie maar ik kan komende woensdag weer aan de bak.

ff een korte samenvatting:

› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
Ik ben vorig jaar rond oktober begonnen met lessen. (1 les van 1,5 uur per week)
› hoeveel lessen je hebt gehad;
Ik zit nu ongeveer rond de 35 lessen.
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
Ik heb niet veel ingrepen gehad wel viel aardig vaak mijn motor uit in het begin. Nu heb ik daar geen moeite meer mee.
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Nog geen datum maar wordt aangevraagd. (helaas kan het wel even duren want ik les in Amsterdam.) Theorie heb ik gehaald eind februari net voordat het examen vernieuwd werd.

Ik heb niet echt veel geld gespaard vandaar dat ik niet meer lessen in de week neem en het een beetje lang duurt. Het lessen is nu een beetje saai omdat ik bijna alleen maar leer van rare situaties. Wel wacht ik af en toe te lang met beslissingen maken.
pi_71143206
Ik moet dit topic niet lezen
Het maakt me alleen maar zenuwachtig voor woensdag !
JA!
pi_71145221
Ik heb donderdag examen. Van mij mag het snel donderdag zijn! Ik heb vrijdagmiddag nog gelest, en dat ging belabberd. Was niet scherp en maakte slordige foutjes. Dit kwam ook wel een beetje doordat ik moe was van een drukke week, maar toch moet het echt beter! Woensdagochtend ook nog even lessen.
pi_71145620
quote:
Op maandag 20 juli 2009 03:18 schreef Bhuddy het volgende:
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
Agree. Diesels zijn stationair gewoon net wat sterker. Kan in mijn lesauto ook in z'n 2 wegrijden zonder gas te geven.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:39:38 #155
167923 appelsjap
All the above
pi_71145737
quote:
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
Heeeeel toevallig kwam ik daar gister achter toen ik op mijn moeder moest wachten, ik verveelde me dus ging t ff uitproberen kan idd, achteruit, vooruit. Wel sloom though, niet zo snel als een diesel.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71146207
goedzo :p

Ik ben maar van rijschool veranderd. Had eerst bij Yello (Delft) m'n eerste rijles gereserveerd maar die kwam nou niet echt bepaald geinteresseerd en intelligent over. Heb net Route 38 (Delft) gebeld en m'n intakeles van 90 min voor een spoedcursus gereserveerd. Noteerde direct netjes naam, adres, tijd en datum, iets wat bij Yello niet was gebeurd. Was wel grappig, want hij zei achteraf dat 'ie op vakantie is :p Man was zeer enthousiast! Hij vroeg ook of ik al ervaring had met schakelen en sturen, iets wat wel essentieel was voor hem om aan een spoedcursus te beginnen..

Overigens qua prijs nóg goedkoper dan Yello, 290 euro voor 10 lessen van 60 minuten! Examen kost 200 euro, dus volgens mij is dit een koopje. Nadeel is wel dat 't volgens mij een net nieuwe rijschool is (maar 10 1e examens volgens rijschoolgegevens.nl?), slagingspercentage is 50%.
pi_71148220
Bhuddy, ben je bijna 18 en ben je daarom nog niet echt begonnen?

Wordt er bij die intake-les gekeken hoeveel lessen je nodig hebt? Of heb je nu meteen al de hele spoedopleiding geboekt?

Ik weet btw uit ervaring een rijschool uitzoeken op prijs en slagingspercentage niet altijd goed kan uitpakken.
pi_71149768
bij de oosterpoort had ik eerst een intake van 100 minuten en pas daarna gaf mijn instructeur een lesadvies. Ik kon in principe volgens hem toen een 10 daagse spoedcursus doen, maar had zelf al aangegeven dat ik die lessen dan in 6 weken ongeveer wou inplannen.

Ik heb vanmorgen mijn laatste reguliere lessen gehad... Morgen ochtend half 10 eerst uurtje les, daarna examen. Ben benieuwd. Het enige wat ik vandaag weer verklllllltte was achteruit inparkeren naast een auto...ik vergeet constant wanneer ik ook alweer moet indraaien, naast een auto dus gelijk als ik de eerst lamp van die auto zie door achterste raampje...fileparkeren en in leeg vak ben ik alweer kwijt..duhhh blonde vrouwen en parkeren...

Maar goed, zal morgen ochtend wel zien... Instructeur zegt, gewoon klep houden en rijden dan moet het goedkomen. Dus ik zal dat proberen te doen...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71149786
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef lezut het volgende:
Damn, ik moet dinsdag alweer voor de 2e keer examen doen.

Hoop dat het deze keer wel lukt, al heb ik er nog wel een beetje een hard hoofd in. Ik weet niet wat het is, volgens mijn instructeur en de examinator bij de 1e keer kon ik best goed rijden, alleen haalde ik soms rare acties uit. Als ik m'n zenuwen wat in bedwang kan houden wordt het misschien nog wat, maarja.
hoe laat en waar moet jij lezut ???
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71150427
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:54 schreef Vlinnie het volgende:
Bhuddy, ben je bijna 18 en ben je daarom nog niet echt begonnen?

Wordt er bij die intake-les gekeken hoeveel lessen je nodig hebt? Of heb je nu meteen al de hele spoedopleiding geboekt?

Ik weet btw uit ervaring een rijschool uitzoeken op prijs en slagingspercentage niet altijd goed kan uitpakken.
Ik ben idd nog geen 18, en daarom nog niet echt begonnen Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren en kan niet wachten om te beginnen, vandaar dat ik alles zo vroeg al regel (13 november pas 18..).

Bij die intake wordt er inderdaad gekeken hoeveel lessen ik nodig heb. Heb wel van te voren aangegeven dat ik een spoedopleiding wou, en hij heeft mij toen gevraagd of ik al enige ervaring had achter 't stuur. Die heb ik zeker, nu ook al redelijk vaak oefenen op de openbare weg wat perfect gaat, en daarom verwacht ik zelf ook wel dat 't met een 2/3 weken toch wel moet lukken. Theorie heb ik ook al geboekt en betaald voor 13 november.

Ik neem idd een gok met deze rijschool, maar daarvoor is die (gratis) intake ook, om kennis te maken met auto, instructeur enz. Als ik merk dat 't niets is verkas ik meteen weer naar een andere rijschool hoor
pi_71151142
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:01 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Ik ben idd nog geen 18, en daarom nog niet echt begonnen Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren en kan niet wachten om te beginnen, vandaar dat ik alles zo vroeg al regel (13 november pas 18..).

Bij die intake wordt er inderdaad gekeken hoeveel lessen ik nodig heb. Heb wel van te voren aangegeven dat ik een spoedopleiding wou, en hij heeft mij toen gevraagd of ik al enige ervaring had achter 't stuur. Die heb ik zeker, nu ook al redelijk vaak oefenen op de openbare weg wat perfect gaat, en daarom verwacht ik zelf ook wel dat 't met een 2/3 weken toch wel moet lukken. Theorie heb ik ook al geboekt en betaald voor 13 november.

Ik neem idd een gok met deze rijschool, maar daarvoor is die (gratis) intake ook, om kennis te maken met auto, instructeur enz. Als ik merk dat 't niets is verkas ik meteen weer naar een andere rijschool hoor
mijn instructeur vertelde me vanmorgen dat een leerling van hem ineens niet meer verscheen, vreemd want hij was bijna klaar. Later had hij een vriend van die jongen in de auto en die vertelde de instructeur waarom hij niet meer kwam...hij was betrapt door de politie op rijden zonder rijbewijs (oefenen) op de openbare weg, gevolg, hij mag 5 jaar lang niet meer afrijden !
Dus vooral veel oefenen .....maar niet heus...
pi_71151382
Ehm sja, dat is idd een risico wat ik en mijn vader neem. Maar 't ligt wel anders bij mij, omdat ik nog minderjarig ben is m'n vader nog volledig verantwoordelijk voor mij, mij kunnen ze dus niks maken. Die jongen had al rijlessen en was dus al meerderjarig, hem kunnen ze rijbevoegdheid afpakken idd (ik zal dus absoluut niet meer oefenen met m'n vader wanneer ik 18+ ben). Politie controleert trouwens in principe niet wanneer je niets fout doet, behalve bij steekproeven (die er nooit zijn op plekken waar ik rij). Dus je verhaal klinkt verzonnen, maar goed :p Tenzij die gozer natuurlijk alle regels zou hebben overtreden..

Overigens rij ik alleen op plekken waar het niet druk is, in nieuwbouwwijken waar nog niemand woont e.d.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bhuddy op 20-07-2009 15:44:16 ]
pi_71151440
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:24 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

mijn instructeur vertelde me vanmorgen dat een leerling van hem ineens niet meer verscheen, vreemd want hij was bijna klaar. Later had hij een vriend van die jongen in de auto en die vertelde de instructeur waarom hij niet meer kwam...hij was betrapt door de politie op rijden zonder rijbewijs (oefenen) op de openbare weg, gevolg, hij mag 5 jaar lang niet meer afrijden !
wat voor lul ben je dan zeg :-/

Arg, ik moet niet naar dit topic kijken
JA!
pi_71151771
Succes Rensje, het komt goed
pi_71152074
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:45 schreef Bhuddy het volgende:
Succes Rensje, het komt goed
Vast wel, kan alleen niet wachten
ben ook stiekem aan het rond kijken voor een goedkoop autotje.

Ik zit me zelf ook gewoon lekker te maken
JA!
pi_71152585
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:24 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

5 jaar?
Haha, ja dan ligt het toch echt aan die jongen hoor!
quote:
''Waarom een beginnersrijbewijs?
Onervaren bestuurders zijn relatief vaak slachtoffer van een verkeersongeval.''

''Allereerst: wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs''
Hier komen die 5 jaar terug alleen heeft jou vriend nog helemaal geen rijbewijs.

Een maat van mij is namelijk hetzelfde overkomen alleen was het (ook nog) een gestolen auto.
Die heeft voor het rijbewijs alleen een boete gekregen van 200 euro meen ik., maarja die gaat ook niet bij de aanhouding vertellen dat ie bijna klaar is met rijlessen.

beter niks zeggen
pi_71152698
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:53 schreef Rensjebree het volgende:

Vast wel, kan alleen niet wachten
ben ook stiekem aan het rond kijken voor een goedkoop autotje.

Ik zit me zelf ook gewoon lekker te maken
Ik word niet zenuwachtig van dit topic, maar door het lezen ervan moet ik er wel tekens aan denken dat ik donderdag examen heb. Ik kan ook niet wachten. En zit ook al helemaal te bedenken wanneer ik dan naar het gemeentehuis ga, hoe ik het ga vieren, waar mijn 1e ritje heengaat. En dan denk ik weer: shit, straks zak je. Moet je dan aan iedereen gaan vertellen en dan is de vrijstelling voor de bijzondere verrichting niet meer geldig en moet ik weer gaan prutsen met inparkeren. Zucht
pi_71153110
quote:
Ik vind dat niet echt lekker aanvoelen, dan gaat ie veel te veel bokken vind ik En zo een hellingproef doen moet je al helemaal niet doen in een benzine, terwijl dat in een diesel wel lukt.
pi_71153501
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt lekker aanvoelen, dan gaat ie veel te veel bokken vind ik En zo een hellingproef doen moet je al helemaal niet doen in een benzine, terwijl dat in een diesel wel lukt.
In de file kan het makkelijk zonder bokken! Iets langzamer koppeling loslaten Hellingproef moet je wel gas bijgeven, maar je kan wel eerst de koppeling laten slippen (zonder gas te geven) om niet naar beneden te glijden.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:44:13 #170
201952 lezut
et rezut
pi_71153669
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:01 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Weet je wat best vervelend is, als je 18 bent, ook auto-liefhebber in hart en nieren en dan blijkt dat je eigenlijk best wel faalt in autorijden
pi_71153832
Haha heb je 't nou over mij of over jezelf? Hoezo falen dan?
pi_71155394
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:14 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Ik word niet zenuwachtig van dit topic, maar door het lezen ervan moet ik er wel tekens aan denken dat ik donderdag examen heb. Ik kan ook niet wachten. En zit ook al helemaal te bedenken wanneer ik dan naar het gemeentehuis ga, hoe ik het ga vieren, waar mijn 1e ritje heengaat. En dan denk ik weer: shit, straks zak je. Moet je dan aan iedereen gaan vertellen en dan is de vrijstelling voor de bijzondere verrichting niet meer geldig en moet ik weer gaan prutsen met inparkeren. Zucht
dat heb ik dus ook
JA!
  maandag 20 juli 2009 @ 18:09:57 #173
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71155954
Succes alvast voor jullie examens singlemetkids, Vlinnie, Rensjebree en lezut!
The Police 08-06-2008
pi_71157241
Ik meld me voor het eerst in dit topic Leuk om alles zo te lezen.
Na jaren lang 't te hebben uitgesteld (ben nu 23) zit ik er nu toch ernstig over na te denken om toch maar te beginnen met autorijlessen...ik moet de knoop nog even definitief doorhakken (ik vond het op de een of andere vage reden echt doodeng) maar ik heb steeds meer zoiets van 'als ik nu niet ga beginnen komt het er misschien nooit meer van...' Ik heb al een mogelijke rijschool op 't oog, maar moet nog even de moed zien te vinden om een afspraak te maken
  maandag 20 juli 2009 @ 20:13:17 #175
201952 lezut
et rezut
pi_71158952
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef Bhuddy het volgende:
Haha heb je 't nou over mij of over jezelf? Hoezo falen dan?
Nee, over mezelf

En omdat autorijden makkelijker lijkt dan het is. Overig verkeer is ... vervelend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')