abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2009 @ 03:59:10 #126
180572 Zotheid
De lof der
pi_71087400
Theorie binnen.
Ik moest wel een beetje huilen om alle stoere mensen achter me die zaten te vertellen dat ze al 6 keer examen hadden gedaan. En ze hadden het alweer niet gehaald.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_71088154
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 03:59 schreef Zotheid het volgende:
Theorie binnen.
Ik moest wel een beetje huilen om alle stoere mensen achter me die zaten te vertellen dat ze al 6 keer examen hadden gedaan. En ze hadden het alweer niet gehaald.
lol. dat gevoel had ik dus ook. Naast mij zaten twee pettenjongens die duidelijk gevorderd waren, al voordat de mevrouw aangaf dat de petten af of omgedraaid moesten worden deden zij het...
Gevraagd of ze al een keer eerder waren geweest, ahummm dit was hun 10e jubileum....
en weer gezakt
applausje waard toch ?
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71091883
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:19 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

aanrader !!!
vraag om Freddy (heel relaxte gast) of Koos is ook aan te raden al is die meer van tak tak tak... streng maar rechtvaardig en kan je ook lol mee hebben.
Wilma heb ik ook gehad, mijn eerste officiele les bij oosterpoort, was ook prima mee te rijden. En dan nog een ander, was ik minder over te spreken, maar die naam noem ik hier niet vindt ik niet fair want heb hem maar 1 keer gehad.

Ligt zowieso een beetje aan hoe jezelf in elkaar zit met welke instructeur je het beste overweg kan en waarvan je het meeste kan leren.
Zelf heb ik dus les van Freddy, ben heel tevreden, veel lol en heb gewoon vertrouwen in hem. Hij is rustig, grijpt niet te snel in , laat jezelf dingen ontdekken en heeft ook een gezellige babbel. Hij zit wel snel vol dus op tijd aanmelden enzovoort. Zelf heb ik 6 weken les (eerste 2 weken, 2 blokuren per week, 4 weken 3 blokuren per week) en dan examen (as dinsdag)

Afgelopen dinsdag mocht ik helemaal eigen route bepalen. Ben naar mijn eigen durp gereden, toen via Bedum , Zuidwolde, Lewenborg richting tankstation, daarna via centrum terug naar het station. Ging allemaal relaxed. Wel wat duffe foutjes gemaakt maar hoort erbij denk ik dan maar. Hij was tevreden.
Donderdag was ik wat minder tevreden over mezelf. Motor afgeslagen, tja, krijg je als je probeert weg te rijden vanuit de 3...vanuit 2 lukt nog wel maar 3 niet. Bijna fietser aangereden omdat ik klem stond en wel naar voren keek maar niet goed dode hoek... en nog wat domme blunders. Maar heb maandag nog een blokuur en dinsdag examen.

Vandaag hele dag en avond op autojacht geweest ! Morgenochtend ga ik proefrit (nou ja ,,,een vriend maakt de rit ik proef alleen maar) maken met leuke auto....hoop dat ik morgen middag kan laten weten dati k een auto gekocht heb. En dan maar duimen dat ik daadwerkelijk sta. Anders kan ik alsnog per trein en fiets op vakantie en staat mijn nieuwe car op mijn oprit te verstoffen...
Ha stoer man! goed bezig.. Heb je dat pakket van 20 lessen genomen? En ook nog theoriecursus gedaan of dat een beetje overbodig?
x
  zaterdag 18 juli 2009 @ 13:21:46 #129
180572 Zotheid
De lof der
pi_71092144
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 08:31 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

lol. dat gevoel had ik dus ook. Naast mij zaten twee pettenjongens die duidelijk gevorderd waren, al voordat de mevrouw aangaf dat de petten af of omgedraaid moesten worden deden zij het...
Gevraagd of ze al een keer eerder waren geweest, ahummm dit was hun 10e jubileum....
en weer gezakt
applausje waard toch ?
Precies, tegen die tijd moet je alle vragen ondertussen wel gehad hebben.
Ik was bang voor de gevaarherkenningsvragen maar met "maar" 7 fouten zat ik nog ruim binnen de marge.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:10 schreef richbitch het volgende:

[..]

Ha stoer man! goed bezig.. Heb je dat pakket van 20 lessen genomen? En ook nog theoriecursus gedaan of dat een beetje overbodig?
Zolang je geen petje/hoofddoekje bent en je een keer je theorieboek doorneemt en een paar oefenexamens maakt om met de gevaarherkenning te oefenen moet het prima te doen zijn.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_71093148
Yeh. Woensdag geslaagd. Gisteren om 17.40 rijbewijs opgehaald samen met ons pap, daarna meteen 30 minuten gereden en thuis achteruit ingeparkeerd .

Vervolgens om 19.15 ouders weggebracht naar feestje. Om 20.15 maat opgehaald, en naar de Tilburgse kermis gereden (parkeren was een ramp, ben blij dat ik geen schade heb gereden ). Maat naar huis gebracht, vervolgens ouders op gaan halen en weer naar huis rijden.

Al met al de eerste dag dat ik mijn rijbewijs heb al zo'n 3 uur gereden . Ben er echt blij mee. Helaas heeft vaders de auto nou mee dus kan nu niet rijden
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_71094353
Had gepland om vandaag naar Oosterpoort te gaan maar ben pas net wakker.. Nou maandagmorgen maar!
x
pi_71095101
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:01 schreef richbitch het volgende:
Had gepland om vandaag naar Oosterpoort te gaan maar ben pas net wakker.. Nou maandagmorgen maar!
hoi

ik had al wat lessen gehad bij andere rijschool, vond ik geen aanrader, niet voor mij in elk geval, werd peunerveus van die gast en hij had er volgens mij niet zoveel zin in om lessen te geven. Daarnaast wilde ik gewoon een spoedcursus met meerdere uren per week en dat kon hij niet inplannen.
Heb toen een intake gedaan voor 10 daagse cursus, dan kijken ze of je voor die 10 daagse geschikt bent en geven een lesadvies.Mijn advies was 35 lessen. Dus toen gaan kijken wanneer ze een eerste examendatum hadden voor een 10 daagse cursus. Helaas het slachtoffer van lange wachttijden bij cbr waardoor ik pas 10 weken later terecht kon midden in de zomer...En aangezien ik single mama ben met 2 dochtertjes zag ik het niet zo zitten om in hun zomervakantie 10 dagen bijna volledig aan de gang zijn met lessen en dus ook veel uren oppas moest regelen.

Heb 10 daagse pakket gekocht met examengarantie maar dan de 35 lessen verdeeld over de 6 weken voor examendatum...Was ws iets duurder uit dan met 35 losse lessen en 1 examen maar nu had ik geen gedoe en kon relaxed alles regelen. Gelijk het examen geboekt en de dag erna telefonisch alle lestijden ingeplanned !

Had voorkeur voor Freddy , die beviel me prima met de intake les. Die is alleen redelijk volgeboekt waardoor ik 2 lessen van een andere instructeur moest nemen. Maar was ook prima, krijg je ook weer andere tips van wat in mijn geval wel positief gewerkt heeft volgens mij.

Theorie cursus, tja, geen idee, denk dat het handig kan zijn om te leren, je steekt er ws meer van op dan als je zelf thuis aan de slag gaat. Maar ik had mijn theorie al gehaald, heb op zondag het boek van de anwb gelezen, de cd rom gedaan, ook vekabest gedownd en gedaan en op een site een bedrag van dacht 3,50 betaald waarmee je onbeperkt kon oefenen 48 uur lang. Daarmee is het mij de woensdag erna *dus in 3 dgn) gelukt om het voldoende te leren om te slagen voor theorie. Heb theorie nieuwe stijl gedaan. Gehaald op 18 maart. 3 fouten in ene gedeelte en gevaarherkening had ik 18 vd 25 goed.
Netjes vond mijn instructeur. Alleen een ding, theorie in de praktijk daadwerkelijk gebruiken valt me wel tegen. Dus boek bewaren en nog eens oefenen voor je daadwerkelijk examen gaat doen.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_71095503
ahum,, die andere werd zo lang.

maar heb vanmorgen dus een auto gekocht...bij een louche handelaar hahaha. Nou ja, das afwachten. Gisteren waren we al gaan kijken en had hem al een paar dagen op het oog. Vanmorgen heeft een kennis van mij samen met mij een proefrit gemaakt en onderhandeld met de handelaar. Denk dat ik wel een goede koop (hoop het althans) heb gedaan. Het is gewoon geen nieuwe auto dus je loopt altijd risico.

Het is geworden, een peugeot 306, 1.4 XR volgens mij..meest luxe type van die reeks. Bouwjaar 04-98. 139.000 km op de teller.
met oa 2 airbaigs, electrisch verstelbare spiegels, electrische ramen, centrale deurvergrendeling met klik klik sleutel , airco, radio cdspeler, stuk of wat boxen, stoelen in hoogte verstelbaar, koplampen ook, ehhhh tja van alles en nog wat aan luxe...maar das niet wat er telt toch ?

Er is recent distributieriem vervangen, zit nieuwe koppakking in en remcilinders ofzo . Komt nieuwe apk op.
Vond het alleen jammer dat er geen trekhaak aanzit, neem nl graag mijn fiets mee en dan moet hij wel meekunnen... Dus die wordt er voor de originele vraagprijs opgezet en hij gaat de airco laten afvullen (gaat wel eens fout dus als het niet lukt of het ernstigste deel, condensator ofzo is kapot dan laat hij hem zo en krijg ik de auto goedkoper mee)

Interieur is echt super netjes, volgens mij heeft er misschien zelfs nooit iemand achterin die auto gezeten... Achterbank is in 2 delen neerklapbaar dus ideaal voor bagage enzo als ik mijn dochtertje meeneem, kan zij veilig blijven zitten in kinderzitje..de oudste heeft de 150 volgens mij gepasseerd dus zij mag voorin dan.

Proefrit (heb echt niet zelf gereden want vindt het zonde als ik wel gepakt wordt kan ik mijn afrijden dinsdag wel vergeten) verliep zeer soepel. Een band was wat zacht dus had eigenlijk op spanning gebracht moeten worden maar ondanks dacht geen noemenswaardige trilling of iets in het stuur.
Heeeeel lichtjes toen hij 130 reed op de snelweg maar was zo weer weg..
Geen rare tik geluiden, kraken of wat dan ook. Superstil op de snelweg enzo. Met de pioneer radio hoor je dan ook werkelijk niks anders meer dan muziek (en straks ws kids..)
minpuntje, een mistlicht is kapot, die moet nog vervangen worden. Was nu afgeplakt met tape. 2e minpuntje, uitlaat was ergens met een soort pasta of epoxie ofzo gerepareerd, dus is dan altijd afwachten of die dat lang uithoudt of niet.

Zitten paar krasjes en heel lichte deukjes in, maar ja hij is dan ook 11 jaar jong.
Hij is niet supergoedkoop maar gezien dagwaarde en km stand zou het een goede koop moeten zijn. Garantie, wat voor garantie kan je eisen van zon bedrijf ? Wettelijk is hij gewoon verplicht de auto zo te verkopen als hij op de site enzo heeft gezet, als nu bv koppaking of distributie riem vervangen zou moeten worden binnen 6 mnd na aankoop kan je hem altijd nog civielrechtelijk aanpakken...

Zoals hij reed durfde mijn kennis het ook aan om hem als 2e auto voor zijn vrouw te kopen dus dat zit wel snor denk ik.

Kan hem donderdag of vrijdag ophalen !!! Zelf terug naar huis rijden of de vrouw van mijn kennis (maar ik ga ervanuit dat ik dinsdag gewoon slaag !)
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:17:56 #134
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_71099058
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:55 schreef singlemetkids het volgende:
minpuntje, een mistlicht is kapot, die moet nog vervangen worden. Was nu afgeplakt met tape. 2e minpuntje, uitlaat was ergens met een soort pasta of epoxie ofzo gerepareerd, dus is dan altijd afwachten of die dat lang uithoudt of niet.
Hier zou ik toch wel even naar kijken. Die pasta verkopen wij namelijk bij de halfords (waar ik dus werk) en wij zeggen hierbij altijd dat het maar een tijdelijke oplossing is! Uiteindelijk zal het toch aan vervanging toe zijn.

Voor de rest klinkt het goed!
pi_71112084
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:17 schreef ExtremeBanaan het volgende:

[..]

Hier zou ik toch wel even naar kijken. Die pasta verkopen wij namelijk bij de halfords (waar ik dus werk) en wij zeggen hierbij altijd dat het maar een tijdelijke oplossing is! Uiteindelijk zal het toch aan vervanging toe zijn.

Voor de rest klinkt het goed!
hoi

ik heb gisteren die handelmuis nog even gebeld. Hij zei dat wij eigenlijk niet goed gekeken hadden misschien naar de dingen waar mensen normaal naar kijken als ze een auto kopen. Toen zei ik, jawel hoor want die uitlaat is een twijfel geval voor de keuring....hij had dat nog niet eens gezien LOL. Zou er even naar gaan kijken. Ben benieuwd of hij er van de week iets aan gedaan heeft. Moet zeggen, met rijden enzovoort, je hoort echt niks... Nette stille auto. Geen trillingen ed. Dus hoop dat hij gewoon vlot door de keuring loopt en die gast het snel regelt met de airco en trekhaak.
Nog 2 dagen voor examen. Moet zeggen, begin een beetje kriebels in mijn buik te krijgen....ga vanaf vandaag toch maar prefentief aan de valeriaan tinctuur, baadt het niet dan schaadt het niet motto...
pi_71118584

Grappige vragen...Hier hoef je toch alleen niet dom voor te zijn om dit te kunnen begrijpen?
pi_71118697

Lol @ C
pi_71119389

Ze vragen hier toch wat IK doe?
pi_71119391
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:44 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Grappige vragen...Hier hoef je toch alleen niet dom voor te zijn om dit te kunnen begrijpen?
Ik heb net zonder te leren ook een theorie examen gemaakt met 8 fout (door vragen als na hoeveel meter kunt u een spoorwegovergang verwachten en dan niet weten voor hoeveel meter een streep staat ) maar ik vond het van sommige vragen ook echt raar als mensen die niet zouden weten. Bovenstaande is echt een goed voorbeeld van zo'n vraag. Zitten zulke vragen er ook echt tussen?
pi_71119481
Ja, er zitten wel een aantal van dat soort vragen bij.
pi_71119531
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:55 schreef singlemetkids het volgende:
de oudste heeft de 150 volgens mij gepasseerd dus zij mag voorin dan.

Tegenwoordig is dat 1,35 meter.
pi_71119590
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:48 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Lol @ C
Geen van die, ik zou eerst de knipperlichten aandoen

Welk merk is dat echt? Wat een baggervragen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71119599

C?
pi_71120199
Lol. die vragen zijn wel weer leuk. Ga morgenavond ook nog ff oefenen met cd rom. Niet om theorie te halen maar puur ff voor mijn afrijden aan. Stel je voor dat die gast overmorgen vragen gaat stellen en ik zit te haperen van uhhhhh ik weet het niet meer...
  zondag 19 juli 2009 @ 16:17:54 #145
201952 lezut
et rezut
pi_71121350
Damn, ik moet dinsdag alweer voor de 2e keer examen doen.

Hoop dat het deze keer wel lukt, al heb ik er nog wel een beetje een hard hoofd in. Ik weet niet wat het is, volgens mijn instructeur en de examinator bij de 1e keer kon ik best goed rijden, alleen haalde ik soms rare acties uit. Als ik m'n zenuwen wat in bedwang kan houden wordt het misschien nog wat, maarja.
pi_71130832
Vrijdag examen! Ben benieuwd
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_71133038
uh zit les 28 en moet ook maar eens theorie gaan halen... ben ik laat??????
  zondag 19 juli 2009 @ 22:30:45 #148
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71133755
Neuh, ik had ook pas rond dat aantal lessen mijn theorie-examen.

Trouwens nog bedankt voor alle felicitaties!
Het mag eigenlijk officieel nog niet, maar ik heb vandaag alvast eens een rondje gereden in de auto van mijn moeder, en het ging best aardig. Ik had verwacht dat hij vaker af zou slaan omdat het geen diesel is, maar dat viel best mee. De auto heeft wel een veel korter aangrijpingspunt en je moet ook meteen gas bijgeven. En ook heel anders is dat deze auto geen stuurbekrachtiging heeft, dat is toch ook wel even wennen, vooral met parkeren en in scherpe bochten merk je dat goed.
The Police 08-06-2008
pi_71138537
Morgenvroeg rijbewijs ophalen, ben zeer benieuwd. Ben wel beetje zenuwachtig voor eerste keer rijden, bang dat hij regelmatig gaat afslaan. Gewoon meteen gas bij geven en dan hopen dat hij niet afslaat. Maat van me liet em bij een rotonde stuk of 4x afslaan, wou bijna aan een voorbijganger vragen of die ff kon wegrijden ;x.
pi_71139578
Het is echt een fabeltje dat je bij een benzinemotor meteen gas bij MOET geven om niet af te slaan! Ja, als je vlot bij het stoplicht weg wilt zijn wel, maar in een file hoeft het absoluut niet. De eerste versnelling is sterk genoeg, zelfs bij een zwakke motor en een zware auto, om zonder gas te geven weg te rijden. Kwestie van het aangrijpingspunt goed kunnen vinden en er voorzichtiger mee om te gaan dan bij een dieselmotor. Gewoon proberen en dan lukt 't gewoon zonder gas weg te rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')