Ik vind het dan ook dom om 1 uur en een kwartier van te voren al te beginnen met rijden, dan ben jij bij het examen niet helemaal fris meer zeg mr.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef LostnFound het volgende:
straks om 3 uur examen (2de keer)..ik word over 15 minuten opgehaald.
De eerste was ik niet zenuwachtig omdat ik de instelling had dat ik het niet erg vond om de 1ste keer niet te halen. Ik reed heel erg slecht (3x afgeslagen, ingreep, scheef parkeren)
Nu ben ik dus echt bloed zenuwachtig...!!
Ik ging gewoon een half lesje voorrijden. In de praktijk kwam het erop neer dat ik degene voor mij naar huis moest brengen en vanaf daar naar het CBR ging. Lijkt me niks mis mee toch? Is denk ik beter dan zonder in te rijden ff examen te gaan doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook dom om 1 uur en een kwartier van te voren al te beginnen met rijden, dan ben jij bij het examen niet helemaal fris meer zeg mr.
Halfuur is iets anders dan bijna 1,5 uurquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ging gewoon een half lesje voorrijden. In de praktijk kwam het erop neer dat ik degene voor mij naar huis moest brengen en vanaf daar naar het CBR ging. Lijkt me niks mis mee toch? Is denk ik beter dan zonder in te rijden ff examen te gaan doen
Tja, ok, daar zit ook wel wat inquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Halfuur is iets anders dan bijna 1,5 uur
GESLAAGD!!!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef LostnFound het volgende:
straks om 3 uur examen (2de keer)..ik word over 15 minuten opgehaald.
De eerste was ik niet zenuwachtig omdat ik de instelling had dat ik het niet erg vond om de 1ste keer niet te halen. Ik reed heel erg slecht (3x afgeslagen, ingreep, scheef parkeren)
Nu ben ik dus echt bloed zenuwachtig...!!
Hehe, feli.quote:
Loont t om 2 maandne op vakantie te gaan en daar al je rijbewijzen te halen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:07 schreef Rave_NL het volgende:
Vandaag succesvol afgereden voor C & E![]()
naar arubaanse maatstaven![]()
Nee gelukkig niet. En moest op standaard lastig weggetje rijden, zon weggetje waar er hier heel veel zakken i.v.m. onoverzichtelijke kruisingen waar ze te hard rijden. Voordeel was daar dat er allemaal mos tussen de stenen groeit waardoor het daar erg glad kan zijn, kon daar dus lekker rond de 40 rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:31 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeliciteerd, geslaagden!
Heb je nog regen gehad, Daankes?
Jammer genoeg niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Loont t om 2 maandne op vakantie te gaan en daar al je rijbewijzen te halen?
Ik ben toch een jaartje vrij nu, wil opzich wel naar Aruba ofzo om daar een jaartje te werken, bevalt het daar?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet.
Je haalt je rijbewijzen binnen een zucht voor een appel en een ei maar om het om te laten zetten naar een nederlands rijbewijs moet je minstens 6 maanden op het eiland hebben gewoond...
Zekerquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik ben toch een jaartje vrij nu, wil opzich wel naar Aruba ofzo om daar een jaartje te werken, bevalt het daar?
En ook je motorrijbewijs haal je daar?
Wat doe je in Aruba dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zeker
Als je je inschrijft in het bevolkingsregister van Aruba kun je gewoon rijlessen volgen (anders kun je geen examens aanvragen dus is het nutteloos), en daarna kun je in Nederland de rijbewijzen over laten zetten naar een Nederlands rijbewijs, mits je aan kunt tonen dat je minimaal 6 maanden op het eiland hebt gewoond.
En laat ik nu bijna aan het einde van mijn 9 maanden Aruba zitten...
Moet in ieder geval maandag op voor mijn motor- en busrijbewijs
(Als ik ze in de tas heb tik ik wel een stukje met foto's enzo, je weet niet wat je ziet)
Oja, en volgens de Arubaanse wetgeving mag ik nu met mijn versgehaalde C en E ook automatisch C+E rijden, wat betekend dat ik in Nederland met een vrachtwagen met dubbele oplegger zou mogen rijden
Zullen we dat maar eventjes laten...
Helaas door mijn werkgever daar naartoe gestuurd voor 9 maanden...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:45 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat doe je in Aruba dan als ik vragen mag?
Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
19 Maart begonnen.
› hoeveel lessen je hebt gehad;
22 Ongeveer.
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Theorie voor gezakt, over 1 of 2 weken nog een keer. Praktijk nog niet aangevraagd thank god.
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is x(.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.![]()
![]()
Ik had fackin goed geleerd. Maar 3 teveel fout.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.
Download gewoon zoeen cd.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:20 schreef daankes het volgende:
[..]
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is x(.
1e keer zakt iets van de helft ofzo altijd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Zakken voor je theorie, hoe krijg je het voor elkaar.
Download gewoon zoeen cd.
Je reed en je sprong voor de autoquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Tijgertje. het volgende:
1 Keer toen een suïcidale breezerslet voor de auto sprong.
Val eens dood.quote:
Euh. Die standaard feitjes weet ik wel, en voorangssituaties ook wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:58 schreef Vlinnie het volgende:
Theorie wordt nogal eens onderschat. Tijgertje: weet je wel waar het mis ging? Dat toch die lullige feitjes niet wist (profieldiepte van 1,6mm bijvoorbeeld) of gaat het mis bijv. voorrangssituaties?
Had je trouwens 3 teveel fout bij gevaarherkenning of bij het 2e gedeelte?
Vind ik juist wel fijn. Kun je tenminste met de rest mee te rijden, vaak handig als je niet weet hoe hard je mag rijdenquote:Op maandag 13 juli 2009 19:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Mag woensdag om 08.00, derde poging alweer (praktijkexamen B).
Heb er flink de balen in, om 08.00 is het in de bruisende industriestad Tilburg stik druk
Ja oké dat kan een voordeel zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Vind ik juist wel fijn. Kun je tenminste met de rest mee te rijden, vaak handig als je niet weet hoe hard je mag rijden
HOI RAVE, kusje, Deetwee! _O/quote:Op maandag 13 juli 2009 16:39 schreef Rave_NL het volgende:
Zo, net ook mijn A en D gehaald, dus nu mijn rijbewijs A, C, D en E voor rond de duizend euro
Er is toch een apart boek over gevaarherkenning? Dat heeft mijn instructeur me wel eens laten zien namelijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:03 schreef Zotheid het volgende:
Donderdag theorie-examen. Ik heb nog maar 2 uur les gehad, omdat het momenteel nog te druk is. Ik heb dus echt geen flauw idee wanneer ik rem, gas loslaat of niks doe, en in mijn theorieboek staat daar ook niks over. Iemand een manier om dat nog snel te leren?
[..]
HOI RAVE, kusje, Deetwee! _O/
Ja maar ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee of ik bij sommige stukken met langzamer rijden ga remmen of gewoon gas loslaat. Of zijn daar echt bepaalde regels voor?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Er is toch een apart boek over gevaarherkenning? Dat heeft mijn instructeur me wel eens laten zien namelijk.
Geen idee, ik heb nog oude stijl gedaanquote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:09 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ja maar ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee of ik bij sommige stukken met langzamer rijden ga remmen of gewoon gas loslaat. Of zijn daar echt bepaalde regels voor?
Dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:04 schreef YPrue het volgende:
Ik zit nog niet echt in mijn ritme, ik blijf van die rare fouten maken waarvan ik zelf niet echt snap waarom ik ze maak.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.
Eindelijk van dat lessen af.
Hey succesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Axia het volgende:
Congrats iedereen!
Het is best raar dat ik niet meer hoef te lessen.Ik mis het zelfs een beetje
Vanavond ga ik mijn eerste echte rit maken op mezelf. De route ken ik uit mijn hoofd, maar toch, als je het zelf moet doen is het toch wel een beetje eng. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig zit mijn vriend ernaast.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.
Eindelijk van dat lessen af.
Dank je welquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Hey succes. Heb er zelf al echt zin in, eerste ritje zonder 2e set pedalen
Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef DJKoster het volgende:
Ghehe, succes..
Gewoon 1 regel in het achterhoofd houden: Fouten zo snel mogelijk vergeten![]()
Ow, en als je in diesel hebt gelest en benzine gaat rijden, reken erop dat ie af gaat slaan
* DJKoster heeft al een week een eigen auto![]()
Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)
Dus in principe zit je eerder op het aangrijpingspunt (en dus eerder gas geven)?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.
Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:57 schreef Axia het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Nou, ik moet wel zeggen, ik ben best wel zenuwachtig ervoor. Juist omdat er niemand naast me zit die meteen kan ingrijpen d.m.v. extra set pedalen.![]()
Ik heb afgelopen zaterdag wel eventjes gereden, toen ging ik proefritjes maken. Maar dat duurde niet meer dan 5/10 minuutjes.
Maar goed, ik moet toch ervaring opdoen, dus ik doe het maar.
Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef 16meter het volgende:
[..]
Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?
Blij als ik het pasje heb en zonder gezeur op mezelf kan rondboeken.
@feliciteurs: Thanks.![]()
Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
In de diesel deed ik altijd de koppeling op laten komen tot ie ging rollen, dan pas gas bijgeven. Maar in een benzine is het niet echt te doen om met slippende koppeling te rijden, dus moet je eigenlijk gelijk gas bijgeven.
Altijd handig en misschien kunnen we jou nog ergens mee helpen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:00 schreef Dementor het volgende:
Toch maar eens een kijkje nemen hier aangezien ik bezig ben met het leren voor het theorie examen.
Ach, je leert het snel genoeg. Nu kan ik zelfs uit stilstand wegrijden terwijl ik in de 5e versnelling staquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:53 schreef Axia het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)
Echt wennen hoor...
Dankjequote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd 16meter en succes voor morgen alvast ShizzleMyDizzle!![]()
Het mooie is, als je op jezelf rijd mág je foutjes maken, zolang de veiligheid van jezelf en anderen maar niet in het geding is.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:50 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.![]()
Ik ga het wel gewoon doen.Maar het is meer van dat je gewend bent, dat wanneer je iets fouts doet, dat er iemand naast je zit dit kan overnemen.
knip
Verschilt per persoon.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:11 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dankje.
Trouwens nog een vraagje voor de geslaagden met rijbewijs en evt. de mensen die nog op moeten.
Ik ga morgen voor de derde keer op. De eerste twee keer heb ik mijn instructeur ook mee laten rijden.
Zit nu te denken dat ik hem misschien morgen niet mee laat rijden, maar daar heb ik eigenlijk graag jullie meningen over. Wat hebben jullie gedaan enzo, en waarom wel/niet??
Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja nouja ik denk dat ik morgen mn instructeur ook niet meeneem. Heb je denk ik inderdaad niet veel aan.. Na de eerste twee examens (dat ik dus zakte) bleef hij wel even praten met de examinator maar ik denk dat dat praatje nooit het verschil zal uitmaken. Befehl ist befehl, zegt de examinator dan
Ja. Ik had de eerste twee keer dezelfde examinator. Best wel chagrijnige vent, die pas sinds 3 maanden examinator is, en letterlijk alles volgens het boekje doet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef Axia het volgende:
[..]
Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |