abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70964358
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:04 schreef YPrue het volgende:
Ik zit nog niet echt in mijn ritme, ik blijf van die rare fouten maken waarvan ik zelf niet echt snap waarom ik ze maak.
Dat heb ik dus ook.
pi_70964378
Vanochtend om kwart voor 11 m'n rijexamen (2e keer) gehad en geslaagd.

Eindelijk van dat lessen af.
pi_70964712
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:

Gefeliciteerd!!

Voor mij is het morgenvroeg om 08.00 de derde keer alweer
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_70964885
Congrats iedereen!

Het is best raar dat ik niet meer hoef te lessen. Ik mis het zelfs een beetje
Vanavond ga ik mijn eerste echte rit maken op mezelf. De route ken ik uit mijn hoofd, maar toch, als je het zelf moet doen is het toch wel een beetje eng. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig zit mijn vriend ernaast.

pi_70964993
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Axia het volgende:
Congrats iedereen!

Het is best raar dat ik niet meer hoef te lessen. Ik mis het zelfs een beetje
Vanavond ga ik mijn eerste echte rit maken op mezelf. De route ken ik uit mijn hoofd, maar toch, als je het zelf moet doen is het toch wel een beetje eng. Ben benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig zit mijn vriend ernaast.

Hey succes . Heb er zelf al echt zin in, eerste ritje zonder 2e set pedalen
pi_70965002
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef 16meter het volgende:

Gefeliciteerd!
pi_70965607
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Hey succes . Heb er zelf al echt zin in, eerste ritje zonder 2e set pedalen
Dank je wel
Nou, ik moet wel zeggen, ik ben best wel zenuwachtig ervoor. Juist omdat er niemand naast me zit die meteen kan ingrijpen d.m.v. extra set pedalen.
Ik heb afgelopen zaterdag wel eventjes gereden, toen ging ik proefritjes maken. Maar dat duurde niet meer dan 5/10 minuutjes.

Maar goed, ik moet toch ervaring opdoen, dus ik doe het maar.
pi_70966595
Ghehe, succes..
Gewoon 1 regel in het achterhoofd houden: Fouten zo snel mogelijk vergeten

Ow, en als je in diesel hebt gelest en benzine gaat rijden, reken erop dat ie af gaat slaan

* DJKoster heeft al een week een eigen auto
pi_70967089
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef DJKoster het volgende:
Ghehe, succes..
Gewoon 1 regel in het achterhoofd houden: Fouten zo snel mogelijk vergeten

Ow, en als je in diesel hebt gelest en benzine gaat rijden, reken erop dat ie af gaat slaan

* DJKoster heeft al een week een eigen auto
Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)
pi_70967247
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Why is that? (Leswagen heeft 2.0 diesel namelijk)
Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_70967370
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Koppeling van benzine is veel aggresiever en korter. Maarja is een kwestie van wennen.
Dus in principe zit je eerder op het aangrijpingspunt (en dus eerder gas geven)?

Dat lijkt me dan inderdaad alleen even wennen, net zoals je moest 'leren' weg te rijden in een diesel.
pi_70969098
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:57 schreef Axia het volgende:

[..]

Dank je wel
Nou, ik moet wel zeggen, ik ben best wel zenuwachtig ervoor. Juist omdat er niemand naast me zit die meteen kan ingrijpen d.m.v. extra set pedalen.
Ik heb afgelopen zaterdag wel eventjes gereden, toen ging ik proefritjes maken. Maar dat duurde niet meer dan 5/10 minuutjes.

Maar goed, ik moet toch ervaring opdoen, dus ik doe het maar.
Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?

Blij als ik het pasje heb en zonder gezeur op mezelf kan rondboeken.

@feliciteurs: Thanks.
pi_70969607
In de diesel deed ik altijd de koppeling op laten komen tot ie ging rollen, dan pas gas bijgeven. Maar in een benzine is het niet echt te doen om met slippende koppeling te rijden, dus moet je eigenlijk gelijk gas bijgeven.
pi_70969891
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef 16meter het volgende:

[..]

Lijkt me niet best om bang te zijn om zelfstandig te rijden maar goed... Waar heb je je rijbewijs gehaald als ik vragen mag?

Blij als ik het pasje heb en zonder gezeur op mezelf kan rondboeken.

@feliciteurs: Thanks.
Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.
Ik ga het wel gewoon doen. Maar het is meer van dat je gewend bent, dat wanneer je iets fouts doet, dat er iemand naast je zit dit kan overnemen.

Heb mijn rijbewijs bij rijschool Moesje in Amsterdam gehaald.
Examen ging ook prima.

Maar ik ben sowieso altijd moeilijk in vertrouwen in mezelf. Ik zoek namelijk heel gauw foute dingetjes van mezelf op, terwijl die er niet zijn. Ik moest namelijk een keer lessen en na een half uur liet hij me stoppen en liep hij de rit met me door. Op het eind vroeg de rij-instructeur: en hoe vond jij het gaan? Ikzelf had nog zo iets van: goed, maar niet perfect zoals ik zou willen. En toen werd de rij-instructeur een beetje boos op mij, want hij vond het juist heel goed gaan. Ik maakte misschien kleine foutjes, maar ik corrigeerde mezelf en dat was gewoon goed. Maar ik baalde juist dat ik die foutjes had gemaakt (ondanks dat ik het ook meteen corrigeerde)...

...Ga ik nu off-topic? Zo ja, mijn excuses
pi_70970028
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
In de diesel deed ik altijd de koppeling op laten komen tot ie ging rollen, dan pas gas bijgeven. Maar in een benzine is het niet echt te doen om met slippende koppeling te rijden, dus moet je eigenlijk gelijk gas bijgeven.
Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)

Echt wennen hoor...
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:58:37 #66
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_70970242
Gefeliciteerd 16meter en succes voor morgen alvast ShizzleMyDizzle!

Net weer een uurtje rijles achter de rug, en de rij-instructeur heeft me eens meegenomen naar examenlocatie Geleen. Dat is echt heel anders dan Heerlen, maar wel goed om eens te kijken hoe je reageert als je in een onbekende omgeving moet rondrijden. In het begin was ik nog vrij rommelig bezig met mijn scans links en rechts en de nacontrole, maar naderhand ging het weer ietsje beter.
The Police 08-06-2008
pi_70970320
Toch maar eens een kijkje nemen hier aangezien ik bezig ben met het leren voor het theorie examen.
pi_70970374
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:00 schreef Dementor het volgende:
Toch maar eens een kijkje nemen hier aangezien ik bezig ben met het leren voor het theorie examen.
Altijd handig en misschien kunnen we jou nog ergens mee helpen.
Succes
pi_70970592
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:53 schreef Axia het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik heb ook gelest in een diesel-auto. En afgelopen zaterdag mocht ik eindelijk proefritjes maken (zoektocht naar 1e auto). Dat ging niet zo soepel. Mijn vader (die zat naast me) de hele tijd: 'sneller gasgeven, voet eerder van de koppeling'...en ik de hele tijd: 'ja pa' (alleen deed ik het niet altijd goed)

Echt wennen hoor...
Ach, je leert het snel genoeg. Nu kan ik zelfs uit stilstand wegrijden terwijl ik in de 5e versnelling sta (waarom je dat zou willen? geen idee! )
pi_70970721
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:58 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd 16meter en succes voor morgen alvast ShizzleMyDizzle!
Dankje .

Trouwens nog een vraagje voor de geslaagden met rijbewijs en evt. de mensen die nog op moeten.
Ik ga morgen voor de derde keer op. De eerste twee keer heb ik mijn instructeur ook mee laten rijden.

Zit nu te denken dat ik hem misschien morgen niet mee laat rijden, maar daar heb ik eigenlijk graag jullie meningen over. Wat hebben jullie gedaan enzo, en waarom wel/niet??
pi_70970793
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:50 schreef Axia het volgende:

[..]

Ik ben niet bang. Het is zenuwachtig denk ik.
Ik ga het wel gewoon doen. Maar het is meer van dat je gewend bent, dat wanneer je iets fouts doet, dat er iemand naast je zit dit kan overnemen.

knip
Het mooie is, als je op jezelf rijd mág je foutjes maken, zolang de veiligheid van jezelf en anderen maar niet in het geding is. Beter dan zo'n chagrijn naast je hebben die je steeds verteld hoe het beter kon. En aangezien je in Amsterdam (drukke omgeving) je pasje hebt verdient zul je best wel kunnen rijden.

Over dat meenemen van je instructeur/instructrice; Niet doen. Je hebt er werkelijk niets aan. Alleen een paar extra ogen op je gericht, waardoor je nog zenuwachtiger kunt worden. Alsof die examinator milder voor je zal zijn omdat hij een leuk babbeltje met je instructeur gemaakt heeft.
1e keer examen mét instructeur = gezakt
2e keer zonder = geslaagd
Natuurlijk niet alleen daardoor, maar het speelde wel mee.

Ik hoorde zelfs van iemand waarbij z'n instructeur (die achter hem zat) hem in z'n rug porde omdat hij te hard reed op z'n examen. Ook gezakt toen.
pi_70971013
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:11 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Dankje .

Trouwens nog een vraagje voor de geslaagden met rijbewijs en evt. de mensen die nog op moeten.
Ik ga morgen voor de derde keer op. De eerste twee keer heb ik mijn instructeur ook mee laten rijden.

Zit nu te denken dat ik hem misschien morgen niet mee laat rijden, maar daar heb ik eigenlijk graag jullie meningen over. Wat hebben jullie gedaan enzo, en waarom wel/niet??
Verschilt per persoon.
Toen ik voor de tweede keer op moest, ging mijn instructeur ook mee. Hij was nieuw en niet mijn standaard instructeur (die was in ziektewet wegens hernia). Ik had er zo een spijt van dat deze nieuwe gast mee was gegaan. Hij was nog zenuwachtiger dan ik.
Mijn laatste rij-instructeur (waar ik dus wel geslaagd was) is ook meegegaan, maar hij gaf mij juist meer zelfvertrouwen. Hij kletste ook met de examinator, waardoor ik ook soms relax kon meekletsen. Dat vond ik juist fijn.
pi_70972019
Ja nouja ik denk dat ik morgen mn instructeur ook niet meeneem. Heb je denk ik inderdaad niet veel aan.. Na de eerste twee examens (dat ik dus zakte) bleef hij wel even praten met de examinator maar ik denk dat dat praatje nooit het verschil zal uitmaken. Befehl ist befehl, zegt de examinator dan
pi_70972158
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja nouja ik denk dat ik morgen mn instructeur ook niet meeneem. Heb je denk ik inderdaad niet veel aan.. Na de eerste twee examens (dat ik dus zakte) bleef hij wel even praten met de examinator maar ik denk dat dat praatje nooit het verschil zal uitmaken. Befehl ist befehl, zegt de examinator dan
Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.
pi_70972529
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef Axia het volgende:

[..]

Gewoon doen waar jij het prettigst bij voelt. Dat is het belangrijkste. Tenslotte moet jij het doen en niet je rij-instructeur.
Ja. Ik had de eerste twee keer dezelfde examinator. Best wel chagrijnige vent, die pas sinds 3 maanden examinator is, en letterlijk alles volgens het boekje doet.

Hoop dat ik morgen een iets coulantere examinator heb. Mocht ik er een goed gevoel bij hebben, dan laat ik mijn instructeur achter. Enige reden waarom ik hem mee zou nemen is om een gesprek gaande te houden ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')