Ja, énig zeg. Nieuw?quote:Op woensdag 28 december 2005 20:19 schreef Z het volgende:
Goh, wat een leuke titel.
Allebeiquote:Op woensdag 28 december 2005 20:20 schreef Grobbel het volgende:
Waar ben je precies naar op zoek tonks, meer tips van dezelfde bands of juist tips in termen van vergelijkbare bandjes?
Als je The Subways zo goed vind zou ik zeker eens naar Superchunk en Ikara colt gaan luisteren. Niet echt nieuw, Ikara colt heeft 2 albums in 2001 en 2004 geloof ik en Superchunk een aantal in de 90s, maar toch.quote:
Nee, maar klinkt als iets wat ik leuk vind: http://rateyourmusic.com/(...)rites/buttersprites/quote:
Het lijkt verdacht veel op het intro van het eerste nummer van Room On Fire? Althans, ik verwacht elke keer dat What Ever Happened in kan vallen.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:17 schreef peaceman het volgende:
Iemand al wat opvallend gehoord aan het intro van You Only Live Once van the Strokes?
ik wel..
Ik zat meer aan een intro van een andere band te denken...quote:Op woensdag 28 december 2005 22:24 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Het lijkt verdacht veel op het intro van het eerste nummer van Room On Fire? Althans, ik verwacht elke keer dat What Ever Happened in kan vallen.
Hmm ok. Nee hoor ik niet. Ik vind het intro van Juicebox dan wel weer erg lijken op dat deuntje uit The Blues Brothers.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zat meer aan een intro van een andere band te denken...![]()
Denk eens aan queen en luister het nog eens...quote:Op woensdag 28 december 2005 22:27 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Hmm ok. Nee hoor ik niet. Ik vind het intro van Juicebox dan wel weer erg lijken op dat deuntje uit The Blues Brothers.
Ik hoor het niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Denk eens aan queen en luister het nog eens...![]()
Weggeven? Ik ben wel een Nederlander he.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:48 schreef peaceman het volgende:
Zijn het er zoveel en/of heb je geld nodig? Anders geef je ze toch weg?
Lijkt me in de meeste gevallen duidelijk waarom ik ze niet meer hoef.quote:cd-lijst te verkopen:
Jetland - PunkAholic
Blink182 - Dude Ranch
Goldfinger - s/t
Man Or Astroman - Live
Eminem - The Eminem Show
No Doubt - Tragic Kingdom
Bruce Springsteen - Live And Alive (bootleg)
Limp Bizkit - Three Dollar Bill yall / Significant Other
Billy Joel - 2000 years The millennium concert
Aerosmith - Get A Grip
Eensch isquote:Op woensdag 28 december 2005 23:57 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Weggeven? Ik ben wel een Nederlander he.Elke euro die ik verdien kan ik weer aan leukere muziek uitgeven. Het is niet zo dat ik geld nodig heb omdat ik anders moet gaan bedelen gelukkig.
Ik heb een redelijke cd-collectie, met wat jeugdzonden en impulsaankopen. Dus ik wil er wat van kwijt. Zullen er een stuk of 15 zijn. Meeste is echt oude troep dus veel zal het toch niet opleveren.
o.a. deze titels:
[..]
Lijkt me in de meeste gevallen duidelijk waarom ik ze niet meer hoef.
Ik ken een Utrechtenaar die z'n CD's in Amsterdam inwisselde, ik denk omdat het meer opbracht, hij deed het altijd bij een zaakje in het begin de Kinkerstraat (vanaf het centrum gezien), voorbij de Bilderdijk (daarvor is nog een andere CD winkel), naast de snackbar ongeveer. Maar misschien dat de Plaatboef ook meer opbrengt.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:47 schreef Wepeel2 het volgende:
Voor de mensen die wel eens in Amsterdam komen:
Weet iemand waar ze doorgaans betere inkoopprijzen betalen voor 2e hands cd's? Concerto of Plaatboef? Ik wil wat oude troep kwijt, maar ik weet dat er nog weleens verschil tussen de winkels zit.
Ja, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer moet je me maar een paar dagen van te voren er nog maar een keer aan helpen herinneren, een uurtje van te voren of zo is me toch echt iets te kortdag.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:53 schreef thaleia het volgende:
We waren 7e in de Popquiz. Ik moet er wel bij vermelden dat er slechts zo'n 13 a 14 teams waren. Met Grobbel erbij was het vast beter gegaan
tvp
Oh, sommige hiervan zijn echt cool! Mooie vondst, van veel nummers wist ik niet eens dat er clips van bestonden!quote:Op donderdag 29 december 2005 10:26 schreef Z het volgende:
Mocht je je vervelen vanavond:
http://docopenhagen.blogs(...)-videos-of-2005.html
Hebbes!quote:Op woensdag 28 december 2005 22:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Denk eens aan queen en luister het nog eens...![]()
Mijn Queen-kennis beperkt zich door ingebouwde defensiemechanismes en op aanraden van de dokter tot een minimum, maar op welk nummer moet dit dan lijken?quote:
Ja, het gaat echt belachelijk hard de laatste tijd.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:08 schreef pfaf het volgende:
Jemig wat gaan we hard!
Heeft de Indie-reeks zichzelf inmiddels niet overbodig gemaakt? Wellicht kunnen we weer obscure band topics gaan openen!quote:Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat.
En dan hier slowchatten.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:22 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ja, het gaat echt belachelijk hard de laatste tijd.
Uit de OP:
[..]
Heeft de Indie-reeks zichzelf inmiddels niet overbodig gemaakt? Wellicht kunnen we weer obscure band topics gaan openen!
Ja, plus dat je wat dieper op bandjes kunt ingaan. Het blijft hier toch vaak bij namedroppen en op naar de volgende!quote:Op donderdag 29 december 2005 11:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
En dan hier slowchatten.
Met losse indie-topics bereik je misschien wel publiek die het Indie-topic niet in durven.
Toen we een dikke twee jaar geleden met deze reeks begonnen, was "indie" in mainstreamtermen aan de vage kant; we hebben regelmatig mensen gehad die dachten dat het om muziek uit India ging.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Heeft de Indie-reeks zichzelf inmiddels niet overbodig gemaakt? Wellicht kunnen we weer obscure band topics gaan openen!
Oei, dat is een hele mooie vondst, geweldige clips zitten ertussen, en daarnaast ook nog eens leuk om wat nieuwe nummertjes te horen, al is het meeste wel bekend.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:26 schreef Z het volgende:
Mocht je je vervelen vanavond:
http://docopenhagen.blogs(...)-videos-of-2005.html
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:12 schreef ranja het volgende:
Ik weet niet hoe 'indie' alles is maar hier een lijstje uit mijn bookmarks. Blijft lastig dat de search niet meer werkt
Blonde redhead
Queen adreena
Tegan & Sara
Dover
Juliana Hatfield
Dot Allison
Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo)
Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2
Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 3
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ziehier een perfect werkende search: http://forumtools.phserver.net/search_lite/
En jouw in MUZ geopende topics: http://forumtools.phserver.net/search_lite/search.php?title=&ts=ranja&forum%5B%5D=30&max=50&searchtype=fulltext
Ik heb 'm net 2 keer gedraaid en vind het een verdraaid goede plaat. Heerlijk accent en inderdaad Blur, maar wat hoekiger, agressiever en minder catchy.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:14 schreef Z het volgende:
Overigens van The Joggers vind ik ' With a Cape and a Cane' stukken beter dan ' Solid Guild'. De amg is het niet met me eens maar wat weten die nou.
Belachelijk inderdaad dat de search rechtsboven niet doorlinkt, daar velen deze search niet eens kennen.quote:
Hee, waar is John Cunningham? Ik ben wel voor aparte topics ook, lekker leuk.quote:Op donderdag 29 december 2005 13:46 schreef pfaf het volgende:
Aanzetje, en na 3 minuten zat om het op alfabet te zetten.
Het grote Belle & Sebastian topic (deel 2)
Calexico
Bright Eyes
Daniel Johnston
Death Cab For Cutie
Evil Superstars
Ghinzu
Guided By Voices
The Go! Team
Grandaddy
Interpol
Kaizers Orchestra
Mogwai
The Shins
Okkervil River
Seafood
Teenage Fanclub
Phoenix
Het ultieme Pavement topic
Wie kent de band Pinback?
Super Furry Animals
Wannadies
The Zutons
En of bands als Zutons erbij horen weet ik ook niet.
Ik wilde zelf voorstellen om hier een apart topic voor te onderhouden, waar we dan naar linken in de OP van de indiereeks. Anders wordt het wel een erg wanordelijke puinzooi.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Poeh, dat gaat een OP worden die zich met die van Trivia kan gaan meten!
Kan ook. En die dan updaten als er voldoende toevoegingen aan die lijst zijn, een beetje zoals we met de concertagenda omgaan (alleen copy/pasten we die laatste weer wel in zijn totaliteit naar de OP).quote:Op donderdag 29 december 2005 18:05 schreef Z het volgende:
Of alle topics in 1 post stoppen en daar naar linken vanuit de OP?
Ik vind hem vooral erg humoristisch en leuk gevonden.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:09 schreef Z het volgende:
Die Aphex Twin clip is echt enorm 'disturbing' overigens.
humoristisch, leuk of disturbing....hangt er een beetje vanaf welke drugs je hebt genomen ;-)quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:46 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vind hem vooral erg humoristisch en leuk gevonden.![]()
Lag ook een beetje aan de bui waarin in was gisten denk ik.quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:46 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vind hem vooral erg humoristisch en leuk gevonden.![]()
Het zwijgen hierop betekent dat het een goede optie is of juist niet?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:10 schreef peaceman het volgende:
Waarom geen OP die uit 2 posts bestaat? Is dat een bezwaar?
Dan vind je From the Lion's Mouth van Nedelle vast ook goed?quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:17 schreef methodmich het volgende:
En vandaag weer twee keer Rosie Thomas gedraaid, fijne muziek hoor. Moet je wel van folky zangeressen met een mooie stem houden.
Geen idee, ken ik niet. Aanrader?quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dan vind je From the Lion's Mouth van Nedelle vast ook goed?
Zie ook de post die ik in onderstaande topic over dit onderwerp maakte. Maar Bloc Party wordt over het algemeen wel onder indie gerekend, inderdaad.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Internationalist het volgende:
Is Bloc Party indie?
Een beetje de Joanna Newsom van Kill Rock Stars. Moet eerlijk zeggen dat ik 'm niet vaak draai, maar in het genre is het toch zeker wel een aanrader.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geen idee, ken ik niet. Aanrader?
Hoe is het weer uberhaupt bij jullie? Hier in Nijmegen valt het tot dusver reuzemee eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:05 schreef Wepeel2 het volgende:
Stom weeralarm.![]()
Nu ben ik nog niet naar Concerto geweest omdat ik niet wilde riskeren zaterdag ook niet naar huis te komen.
Nou goed. Zit ik in ieder geval weer lekker bij mijn eigen muziekcollectie.
Daarom is ie ook op radio 2quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoe is het weer uberhaupt bij jullie? Hier in Nijmegen valt het tot dusver reuzemee eigenlijk.
En de top 2000, tja. De enige persoon in mijn omgeving die er naar luistert is een huisgenoot van een vriend van me, en die is de 30 al gepasseerd qua leeftijd. Als ik bij hen in huis ben kan ik met mijn muziekkennis verrassend goed met hem meebabbelen, maar daarbuiten boeit het me eigenlijk maar weinig. Toen ik de lijst doorlas viel me vooral op hoe waardeloos het is dat sommige bands er een 20-tal keren instaan, vaak zelfs met totaal oninteressante en relatief onbekende tracks - en dan is het al gauw wat moeilijker om het hele ding echt serieus te nemen. Leuk voor de radio 2 luisteraar, maar totaal niet representatief voor wat dan ook daarbuiten.
Hier (Lochem) sneeuwt het nu wel, maar verder is het niet heel erg. Maar vanaf 4 uur was er al een gewijzigde dienstregeling voor de treinen rond Amsterdam. We zijn ook aangekomen in 'het oosten' toen er nog totaal geen sneeuw lag, dus achteraf gezien hadden we prima aan het eind van de dag nog deze kant op kunnen gaan. Maar goed. Da's achteraf bekeken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoe is het weer uberhaupt bij jullie? Hier in Nijmegen valt het tot dusver reuzemee eigenlijk.
En daarom snap ik de fascinatie van sommige mensen ook niet met de lijst, dat er perse Radiohead of Metallica in moet ofzo...Láát de lijst een radio 2 lijst zijnquote:
meestal gaat het om bands die bij platen maatschapijen ziten die Independent zijnquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:24 schreef -Dries- het volgende:
Wat is nou eigenlijk een goede beschrijving van het genre ''índie''
volledig offtopic maar beide bands die jij noemt hebben radio 2 waardige nummers gemaaktquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:33 schreef ranja het volgende:
[..]
En daarom snap ik de fascinatie van sommige mensen ook niet met de lijst, dat er perse Radiohead of Metallica in moet ofzo...Láát de lijst een radio 2 lijst zijn
quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:24 schreef -Dries- het volgende:
Wat is nou eigenlijk een goede beschrijving van het genre ''índie''
quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zie ook de post die ik in onderstaande topic over dit onderwerp maakte. (...)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Ik kijk het alleen op de TV 's avonds. Dat is wel een leuk programma.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef peaceman het volgende:
offtopic: luistert niemand van jullie top 2000?
Wow! Waar was dat?quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:58 schreef Z het volgende:
Ik was gister in een kroeg waar ze integraal Clap Your Yands Say Yeah, Wolf Parade, Arcade Fire, Bonny Prince Billy en Sufjan draaide, ik wist niet wat me overkwam
Een link is dan ook wel handig, dus bij deze:quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:14 schreef methodmich het volgende:
Geinig Z. Dat gebeurt niet vaak.
Pretty Dress van Rosie Thomas is een downloadtip trouwens. Zo maar gratis.
En toch vind ik het jammer dat de lijst niet net iets spannender is. Het is duidelijk een lijst gemaakt door mensen die al een hele tijd gestopt zijn met actief naar (nieuwe) muziek luisteren. Het geheel zou iets dynamischer mogen zijn. Gelukkig komt Katie Melua dit jaar op nr. 23 binnen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:33 schreef ranja het volgende:
[..]
En daarom snap ik de fascinatie van sommige mensen ook niet met de lijst, dat er perse Radiohead of Metallica in moet ofzo...Láát de lijst een radio 2 lijst zijn
Beste wensen allen, dat het maar weer een mooi indie-jaar mag wordenquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:29 schreef methodmich het volgende:
Fijne indiejaarwisseling! Bedenk goed wat je laatste plaat van 2005 en je eerste plaat van 2006 moet worden!
Ik vind dat beetje onhandige/wereldvreemde altijd wel grappig. Vooral als hij geforceerd gaat zoeken naar de diepere betekenis achter dingen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:57 schreef Grobbel het volgende:
Albert Ayler.![]()
Arnon Grunberg kan trouwens totaal niet presenteren (voorlezen?), overigens.
Al gedaan?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een link is dan ook wel handig, dus bij deze:
http://www.rosiethomas.com/mp3/rosie_thomas-pretty_dress.mp3
Ik ga er zo ook eens naar luisteren.
Ja iedereen de beste wensen!quote:Op zondag 1 januari 2006 15:29 schreef methodmich het volgende:
De beste indiewensen voor 2006!
* methodmich is geëindigd met Antony & The Johnsons, uiteraard, als plaat van het jaar.
De eerste die ik in 2006 heb opgezet was Richmond Fontaine.
Die plaat heb ik al een aantal keer in het B&S topic genoemd. Lanegan en Campbell is natuurlijk een opvallende combinatie, maar wat mij betreft komt het op deze plaat niet helemaal uit de verf. Een aantal positieve uitzonderingen daargelaten, missen de songs simpelweg de nodige variatie. De opbouw en arrangementen van de songs zijn in veel gevallen vrijwel identiek.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:32 schreef Grobbel het volgende:
Ik zag net een advance copy op de p2p-kanalen van een binnenkort te verschijnen album van Mark Lanegan en Isobel Campbell. Ik kan me amper voorstellen dat een aantal van jullie niet al een tijdje de dagen van de release aan het aftellen zijn, maar heeft iemand er al iets van gehoord? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Het staat me niet tegen, maar ik vind het geen meesterwerk maar gewoon een leuke plaat. De plaat grijpt me niet echt aan, dat zal wel een kwestie zijn van smaak.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Waarom niet biggie? Wat staat je tegen?
Blader het topic wat door zou ik zeggen... en evt. de vorige topics... Succes en veel plezier met je ontdekkingsreis.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb net Hard-Fi 'ontdekt'. Valt dat Indie te noemen? Ben verder nog helemaal niet bekend met de term eigenlijk. Wat zijn artiesten waarmee je goed kunt beginnen? Ik heb al wat van Maximo Park binnengehaald, wil het wat verder ontdekken.
Hee Bigshadow, ik ben vermoedelijk morgenochtend rond een uur of elf in de Velvet. Dus als je wakker bent...quote:Op maandag 2 januari 2006 15:14 schreef bigshadow het volgende:
Ik weet het niet, ik heb het nooit zo met yo la tengo kunnen vinden![]()
Oeh, dat is wel een uitdaging MM, ik ga mijn best doen, ik moet toch nog langs de velvet en wat andere dingen in de stad doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hee Bigshadow, ik ben vermoedelijk morgenochtend rond een uur of elf in de Velvet. Dus als je wakker bent...
Band in a box MM?quote:
Nou de meningen zijn daarover wel verdeeld hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 16:09 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb het vorige topic al doorgebladerd. Maar daar staan zoveel namen in, het is geen doen alles binnen te halen. En jullie weten vast wel wat een beetje de beste bands zijn. Maar zal wat van de vorige topics zeker meenemen
Yeps en zeer goed plan dat je die gaat halenquote:
quote:Tiny Mixtapes: getekende hoesjes top 25
>>> Lees en kijk verder
Hehe, ik had een heel ander iemand in gedachtenquote:Op maandag 2 januari 2006 17:43 schreef methodmich het volgende:
http://www.velvetmusic.nl/shopping/product_details.php?id=1012728
Leuk!
Ik ga zo afsluiten, wellicht zie ik morgen Bigshadow nog wel dan.
Ja en Hij Leeft wordt misschien opnieuw uitgebracht, zodat ik mijn verzameling kan completeren. Staat in bestelling voor me, evenals Fiery Furnaces.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:09 schreef Wepeel2 het volgende:
Er is ook alweer een nieuwe Gorki uit, te weten Homo Erectus. Te vinden op internet of in uw betere platenhandel.
Ja, ik had het verteld dat ik iemand ging ontmoeten die reviewde, dus ed vroeg naar je naam, en ik zeg, euh, michiel? michael? iets in die richting nav je naam (eigenlijk geen idee dus). Hij verwarde je toen eerste met de webmaster en pas naderhand had ie door dat het dus om jou ging nadat ik meer had gezegd over muzikale smaak enzo. En je commentaar had ik niet gehoord, zat nog half te slapen en luisteren. Maar ik zag dat de Editors op 1 stonden dus daar zul je ongetwijfeld iets over hebben gezegd! (dat bleek ook achteraf) ! Volgende keer beterquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:03 schreef methodmich het volgende:
Dan had je vorige keer dus toch niet de goede voor je?
Ik heb nog wel de subtiele hint laten vallen dat ik bij Editors zin kreeg om Interpol te draaien. Die zin heb ik hier ook vaak laten vallen.
En dan nog een stapel met Zita, Ryan en Jana Hunter...
Maar wel jammer dan inderdaad. Had je Ed gevraagd dan? Ik weet niet of Ed mijn naam weet, heb vaker gesprekken met Peter-Paul eigenlijk.
Nu ja, volgende keer beter dan. Ik zet voorlopig in op 27 januari.
Nou, ik ben wat langer blijven hangen en toen je weg was viel het kwartje en kwamen we tot de conclusie dat jij degene moest zijn geweest en dus al weer weg was!! ik had trouwens al iemand anders aangesproken met he! Jij bent zeker Methodmichquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:14 schreef methodmich het volgende:
Ja, zonde. Naam had je kunnen zien op de FP bij de reviews.
Maar wat zei die: oh, wacht, die is net weg.
Vind je? Er staan zeker een aantal sterke tracks op, maar over 't geheel vind ik 't maar een vervelende plaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:45 schreef pfaf het volgende:
de nieuwe Strokes hangt aan de luisterpaal, k ben zelf nog niet tot het einde, maar klinkt niet onaardig.
Maar jij hebt die eigenwijze rijkeluis modepopjes toch nooit echt gemogen!?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:26 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Vind je? Er staan zeker een aantal sterke tracks op, maar over 't geheel vind ik 't maar een vervelende plaat.
Oh jawel. Is This It? heb ik altijd een uitstekende plaat gevonden. Ze hadden 'm alleen niet onder een defecte kopieermachine moeten leggen, want Room on Fire spoorde natuurlijk voor geen meter. Had met deze derde echt op een revanche gehoopt, maar helaas is het meer miss dan hit dit keer.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar jij hebt die eigenwijze rijkeluis modepopjes toch nooit echt gemogen!?
Okee. Had je die langere kerel met die rugzak aangesproken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:56 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nou, ik ben wat langer blijven hangen en toen je weg was viel het kwartje en kwamen we tot de conclusie dat jij degene moest zijn geweest en dus al weer weg was!! ik had trouwens al iemand anders aangesproken met he! Jij bent zeker MethodmichIk had toch iemand anders in gedachten
Dus vandaar ook mijn voorzichtigheid daarna denk ik!
Nee, iemand anders die alweer weg was voordat jij kwam. Die stond te praten met Ed dus ik dacht dat moet jij wel zijn, aangezien ik je beschouwde als semi bekende. Viel tegen dusquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee. Had je die langere kerel met die rugzak aangesproken?
Wat zei Ed: potverdorie, nu is ie al weg.
Nou ja, ik had jou ook niet herkend hoor. Als troost.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:35 schreef methodmich het volgende:
Ja, dan had je vorige keer dus iemand anders in gedachten. Ik had moeten zeggen dat ik een baardje had, dan had je het wel geweten.
Heb je zelf nog iets gekocht of alleen geluisterd?
En een beetje Ryan Adams een mietje noemen.
Inderdaad. Ik heb 'm ook geprobeerd, maar na een paar nummers heb ik al niet meer in de gaten dat de muziek aanstaat. Ik was al bang dat het aan mij lagquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:48 schreef bigshadow het volgende:
Die syd matters is een saaie plaat
MAAAAAAAAAAAAAAAAAANDY lalala.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:45 schreef pfaf het volgende:
de nieuwe Strokes hangt aan de luisterpaal, k ben zelf nog niet tot het einde, maar klinkt niet onaardig.
Helemaal als je terugkijkend moet constateren dat er 634.230 the-bandjes zijn bjigekomen met de een nog een saaiere sound dan de ander.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:53 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAAAAANDY lalala.
Ik vind hem ook best aardig klinken, maar de magie van het debuut is toch een beetje weg.
...... en dat The Strokes zich daar nu ook bij kunnen scharen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Helemaal als je terugkijkend moet constateren dat er 634.230 the-bandjes zijn bjigekomen met de een nog een saaiere sound dan de ander.
Erger vind ik het dat er ook zat 'the' bandjes zijn die en stuk spannender zijn dan The Strokes. Dan blijft er al snel niks meer van hum speciale over.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:
Helemaal als je terugkijkend moet constateren dat er 634.230 the-bandjes zijn bjigekomen met de een nog een saaiere sound dan de ander.
Ik moet zeggen dat ik de meeste bandjes met een zogenaamde rauwe sound niet bijster interessant vind. The Hives vind ik in ieder geval nog stukken saaier. Heb je een aantal namen van bands die een beetje vergelijkbaar zijn qua sound en die je echt veel beter vindt dan The Strokes? Wellicht heb ik nog iets interessants/leuks gemist.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Erger vind ik het dat er ook zat 'the' bandjes zijn die en stuk spannender zijn dan The Strokes. Dan blijft er al snel niks meer van hum speciale over.
Ik kan er nog niet echt enthousiast van worden. Het is vrij intens, dat wel. En vermoedelijk een groeiplaat. Maar sommige soundscapes doen me aan Enya denken, en daar krijg ik altijd jeuk van!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:42 schreef methodmich het volgende:
Overigens nog meer mensen die Hold On Love van Azure Ray zo'n lekkere plaat vinden?
Nou, sowieso The Von Bondies, Ikara colt en The D4, maar die zijn niet eens echt onbekendquote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de meeste bandjes met een zogenaamde rauwe sound niet bijster interessant vind. The Hives vind ik in ieder geval nog stukken saaier. Heb je een aantal namen van bands die een beetje vergelijkbaar zijn qua sound en die je echt veel beter vindt dan The Strokes? Wellicht heb ik nog iets interessants/leuks gemist.
wel erg leuk live trouwensquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:17 schreef peaceman het volgende:
The Hives hebben mij ook nooit echt kunnen bekoren... een echte net-niet band wat mij betreft.
Echt welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:56 schreef ranja het volgende:
Belachelijk trouwens. The Chalets staan helemaal niet op de Eurosonic sampler op de luisterpaal.
Hm. Ik dacht dat er een Eurosonic en Noorderslag cd waren, maar er zijn dus 2 Eurosonic cd's... ok dan.quote:
Enya... Hou op man.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:05 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik kan er nog niet echt enthousiast van worden. Het is vrij intens, dat wel. En vermoedelijk een groeiplaat. Maar sommige soundscapes doen me aan Enya denken, en daar krijg ik altijd jeuk van!
Meer Joanna Newsom, maar dan met gitaar en andere stem. Vrij lo-fi.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:56 schreef Z het volgende:
Free Folk a la Devendra of a la Animal Collective?
Leuk hoor, heb gekeken en geluisterd. Soms vind ik de negerinnen even geen verrijking, maar doorgaans zijn het zeer gloedvolle uitvoeringen. Hoogtepunt toch wel SKC in een lege hal die Our Daily Reminders speelt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:00 schreef peaceman het volgende:
Hoe was je luisterbeurt met Zita MM?
Ik vind Moving through life as prey héél mooi in de uitvoering op deze plaat.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Leuk hoor, heb gekeken en geluisterd. Soms vind ik de negerinnen even geen verrijking, maar doorgaans zijn het zeer gloedvolle uitvoeringen. Hoogtepunt toch wel SKC in een lege hal die Our Daily Reminders speelt.
In Pretty Dress hoor ik toch duidelijk een piano. Of zit ze daar niet zelf achter? Dat nummer is wel mooi, maar mij net iets te Radio 2, als je begrijpt wat ik bedoel. Is 't nummer representatief voor de plaat?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Rosie Thomas al gehoord door mensen? Beetje Tori Amos zonder piano.
Klinkt interessant...quote:
Nee, voorlopig even niet meer. Het kost nu eenmaal veel tijd en die kan ik op dit moment beter besteden. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat de lol er na een redelijk intensief jaar wel een beetje vanaf is. Misschien over een tijdje weer eens!quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Offtopic: DD kom je helemaal niet meer in MUZ-trivia?
Jammer.... hoe meer zielen hoe meer vreugd....quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:19 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee, voorlopig even niet meer. Het kost nu eenmaal veel tijd en die kan ik op dit moment beter besteden. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat de lol er na een redelijk intensief jaar wel een beetje vanaf is. Misschien over een tijdje weer eens!
Het leuke is dat free folk zo vrij is, dat je alles mag doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:15 schreef Z het volgende:
Het wordt tijd voor Fre-Folk-hokjes handleiding.
Ook ja, dan zitten ze op de trap.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:17 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik vind Moving through life as prey héél mooi in de uitvoering op deze plaat.
Ha, nummer 13 in mijn jaarlijst!quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:24 schreef Z het volgende:
Ken je deze plaat al methodmitch? Sexsmith ...
http://www.stylusmagazine.com/review.php?ID=3674
quote:13. Sexsmith & Kerr - Destination Unknown
De schromelijk onderschatte Ron Sexsmith besloot wat oude songs opnieuw op te nemen en uit te brengen samen met Don Kerr. De tweestemmige zang brengt de als vanouds weemoedige klassesongs van Sexsmith zelfs iets extra's. Veel meer dan een tussendoortje.
Daar wel een piano idd, maar de rest is grotendeels met strijkers. Dit is de single, dan kan je vaak zelf invullen hoe representatief dat is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
In Pretty Dress hoor ik toch duidelijk een piano. Of zit ze daar niet zelf achter? Dat nummer is wel mooi, maar mij net iets te Radio 2, als je begrijpt wat ik bedoel. Is 't nummer representatief voor de plaat?
Danny Cohen overigens nog geluisterd? Ook folkelementen!
Misschien wel na mijn verhuizing en als alles voor mij een beetje in rustiger vaarwater is gekomen (maart ofzo?), maar zo'n verschrikkelijke indiekenner ben ik nou ook weer niet... Maar het lijkt me wel geinig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:39 schreef methodmich het volgende:
Dat ziet er uit als de openingsregels van een gedicht, Z.
Wil jij geen columnist op de FP worden? Beetje over muziek schrijven? Of DaisyDuke, ranja, Bigshadow, peaceman, Grobbel, belsen of een andere indieman?
Mooi!quote:
Bij deze hou ik me aanbevolen als er nog behoefte aan is vanaf maart ofzo.. (nog een beetje lastig te overzien hoe het schip er dan bij ligt)quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:53 schreef methodmich het volgende:
Ik niet, maar Seborik vroeg of mensen nieuwe columnisten wisten, dus gooi ik hier maar eens een trompetje op.
Ik zou het in theorie wel kunnen, maar ben een absolute ramp met deadlines, zeker met mijn huidige studiedruk en nieuwe bijbaan. Het lijkt me voor zowel de eindredacteur van de columns/reviews als voor mij beter om me voorlopig maar niet aan dat soort dingen te wagen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:39 schreef methodmich het volgende:
Wil jij geen columnist op de FP worden? Beetje over muziek schrijven? Of DaisyDuke, ranja, Bigshadow, peaceman, Grobbel, belsen of een andere indieman?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:23 schreef pfaf het volgende:
Overigens hebben Belle & Sebastian en the New pornographers aangekondigd samen te gaan touren. Klinkt als best interessant.
Nope, volgens mij niet... Áls ze al deze kant op komen en niet op die 3 eilandjes aan de andere kant van de Noordzee en Atlantische Ocean gaan toeren...quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zeker nog niet bekend wanneer ze deze kant op komen?
Owquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nope, volgens mij niet... Áls ze al deze kant op komen en niet op die 3 eilandjes aan de andere kant van de Noordzee en Atlantische Ocean gaan toeren...![]()
Ik heb daar wel eens over nagedacht, ik zal dat weer eens doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:39 schreef methodmich het volgende:
Ondanks dat jij en bijv Seborik lyrisch waren heb ik nooit de moeite genomen er naar te luisteren, tot twee weken geleden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:24 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Mooi!
Het verbaast me echt dat ik die plaat dit jaar nauwelijks in de jaarlijstjes ben tegengekomen.
Mooi issie he.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:52 schreef MaJo het volgende:
Heb vandaag de cd van Maxïmo Park gekocht en ben er erg over te sprekenApply some pressure en The coast is always changing kende ik al maar de rest klinkt tot nu toe ook wel goed. Ben er wel blij mee dus
welcome to the clubquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:02 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Mooi issie he.![]()
Ik heb het hele album van Arctic Monkeys zo juist gedownload, dus nu hoor ik er pas echt bij.![]()
Ik hoor er wat dat betreft nog niet bijquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:02 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Mooi issie he.![]()
Ik heb het hele album van Arctic Monkeys zo juist gedownload, dus nu hoor ik er pas echt bij.![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoor er wat dat betreft nog niet bijTot mijn indiecollectie behoord dusver Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en Maxïmo Park. Maar dat wel in 1 maand tijd. Ben nu ook enthousiast aan het luisteren naar bands als Editors, Death cab for Cutie en the Magic Numbers. Ik kom er dus wel
Thanks voor de tip. Zal ze eens gaan beluisteren. Heb ook nog the White Stripes, the Rakes en the Strokes op mijn "nog te beluisteren" lijstje staanquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
vergeet ook The Clientele en The New Pornographers niet!
Ik woon straks te ver voor dit soort dingen helaas... bovendien begin ik in feb net met mijn nieuwe baan... Maar wel erg leuk voor de mensen die wel zo'n pack weten te bemachtigenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nog meer mensen die de February Pop Pack voor de Melkweg hebben aangeschaft?
Arab Strap, Test Icicles, Clap Your Hands Say Yeah, Hard-Fi en Art Brut voor 40 euro. Dat zijn dus 5 verschillende concerten, 5 verschillende avonden in Februari.
Ik ben eigenlijk net zo ver als jij. FF en KC kende ik al een tijdje, ben naar FF-concert geweest en ga naar KC.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoor er wat dat betreft nog niet bijTot mijn indiecollectie behoord dusver Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en Maxïmo Park. Maar dat wel in 1 maand tijd. Ben nu ook enthousiast aan het luisteren naar bands als Editors, Death cab for Cutie en the Magic Numbers. Ik kom er dus wel
Ben ook naar Franz Ferdinand geweest, was tof hequote:Op donderdag 5 januari 2006 12:23 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk net zo ver als jij. FF en KC kende ik al een tijdje, ben naar FF-concert geweest en ga naar KC.![]()
Wilde het genre iets verder ontdekken, heb Maximo Park en Hard-Fi ge'kocht'. Leuke albums. Nu net het album van Arctic Monkeys te beluisteren, en ook dat bevalt me goed. En gelijk kaartjes besteld voor Hard-Fi in Nighttown.![]()
Het gaat om columns!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:40 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb dit jaar nog een keer een review geschreven voor de Frontpage bedenk ik me net:
CD: Maarten van Roozendaal - Verzamelt werk
Maar ik ben niet echt geschikt als fulltime cd-reviewer vrees ik. Ik ben altijd bang om op een te geforceerde manier naar nieuwe albums te gaan luisteren.
En Danny Cohen stond bij mij net niet in de top10. Maar die tragiek vind ik wel weer mooi passen bij Danny Cohen.
Nee. Denk wel dat Racoon de popprijs wint.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:02 schreef DaisyDuke het volgende:
Gaan er eigenlijk nog mensen naar Eurosonic/Noorderslag dit jaar?
San Andreas en Green Lizard stonden er nog vrijdag. Ook niet de minstenquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:38 schreef methodmich het volgende:
Het leuke is dat Racoon in de slechte tijden zelfs heeft opgetreden in Dock 03 in Hendrik-Ido-Ambacht, een soort jeugdsoos waar doorgaans alleen lokale bands staan. Ze zaten dus echt diep.
Het was meer een soort vriendendienst geloof ik. Maar toch leuk dat dat soort bands hun neus niet ophalen voor zo'n kleine zaal.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:56 schreef methodmich het volgende:
In Dock 03? Green Lizard ook diep gezonken dus.
Bedankt héquote:Lorentz blijft het hoogtepunt voor mij.
Daar is de prijs dan toch ook een beetje voor bedoeld?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Ja, ik vind het ook sympathieke jongens. Maar kom op, Racoon, da's toch kleurloze middelmaat?!
Bron: 3voor12quote:Spinvis:
"Nee, ik ga vast niet winnen. Ik ben het hele jaar braaf in mijn hok gebleven. En als ik win moet ik mijn regenpak aantrekken, omdat iedereen bier op het podium gooit. Ik weet in ieder geval van niets. En ik ben ook niet echt op de hoogte van wie hem wel kan winnen. Frans Bauer is natuurlijk niet echt popmuziek, en Anouk heeft hem al, toch? Within Temptation is natuurlijk heel groot in het buitenland, die maken een grote kans. Maar mijn persoonlijke favoriet is Coparck. Die winnen hem natuurlijk niet, maar ze hebben wel een prachtige plaat gemaakt."
Oorspronkelijk was het toch voor bands die internationaal succes hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:42 schreef Z het volgende:
Daar is de prijs dan toch ook een beetje voor bedoeld?
Dan moet ie naar Kane!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was het toch voor bands die internationaal succes hebben.
Maar ja![]()
Typisch zo'n bandje dat het predikaat "onnederlands goed" krijgt opgeplaktquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:07 schreef BUG80 het volgende:
Mag ik Spinvis even quoten?
[..]
Bron: 3voor12
Coparck verdient 'm helemaal! Ik had het eerder erover dat Racoon niet de waardering krijgt die ze verdienen, maar dat geldt nog meer voor Coparck vind ik. Als we Belgen waren geweest hadden we ze omarmd, vertroeteld en had elke inwoner drie exemplaren van Few Chances Come Once in a Lifetime in de kast staan....
Maar ja...
Idd. ik zag hun clip op MTV trouwens. volgens mij bij dat NL programma. maar goed, het is toch wel allemaal wishful thinking dat ze grote prijzen winnen en allesquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:07 schreef BUG80 het volgende:
Coparck verdient 'm helemaal! Ik had het eerder erover dat Racoon niet de waardering krijgt die ze verdienen, maar dat geldt nog meer voor Coparck vind ik. Als we Belgen waren geweest hadden we ze omarmd, vertroeteld en had elke inwoner drie exemplaren van Few Chances Come Once in a Lifetime in de kast staan....
Maar ja...
Jaaa, die is echt heel erg goed. Zijn optreden op Lowlands is toch wel een van de hoogtepunten van het festival. En sowieso van 2005. Heel bijzonder.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:22 schreef -Dries- het volgende:
*Veel naar Patrick Wolf luistert de laatste tijd*
Welke commercial is dat? Ik ken Coparck nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:52 schreef turnpike het volgende:
Dat nummer van Coparck dat in één of andere commercial te horen is, wat verrekte mooi is dat toch.
quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Vr 27 jan - Kid 606
Do 2 feb - Caesar + The Heights
Za 18 feb - Vitalic
Do 23 feb - Voicst + zZz
Ma 13 mrt - Kaizers Orchestra
EFFENAAR
Do 12 jan - Bettie Serveert
Zo 22 jan - Caesar
Do 26 jan - Voicst
Za 28 jan - The Posies
Zo 29 jan - Dayna Kurtz
Wo 1 feb - John Cale
Di 21 feb - Editors & Brakes
Di 28 feb - Hard-Fi
Do 2 mrt - Paulusma
Do 9 mrt - Levellers & Admiral Freebee
Zo 12 mrt - Kaizers Orchestra
Za 25 mrt - Danko Jones
Do 30 mrt - Nada Surf
Do 4 mei - Motorpsycho
Di 16 mei - Calexico + Iron & Wine
PARADISO
Za 21 jan - Spinvis + LPG
Ma 30 jan - Editors
Di 7 feb - Rogue Wave
Do 16 feb - Zita Swoon
Za 18 feb - The Earlies
Za 4 mrt - Juliana Hatfield
Zo 19 mrt - The Delays
Di 21 mrt - Henry Rollins (spoken word)
Vr 31 mrt - London Calling
Za 1 apr - London Calling
MELKWEG
Za 21 jan - The Posies
Do 2 feb - Arab Strab
Zo 5 feb - Test Icles
Do 9 feb - Art Brut
Zo 19 feb - Clap Your Hand Say Yeah!
Do 23 feb - Hard-Fi
Ma 27 feb - Arctic Monkeys
Wo 8 mrt - Death Cab For Cutie
Vr 10 mrt - Admiral Freebee
Do 23 mrt - Danko Jones
Za 13 mei - Mudhoney
ROTOWN
Wo 11 jan - Dungen
Do 19 jan - Caesar
Zo 29 jan - Ben Lee
Zo 19 feb - Jens Lekman
VERA
Do 26 jan - Caesar + The Heights
Vr 27 jan - Chad VanGaalen
Wo 8 feb - Death Cab For Cutie
Vr 10 feb - Cave In
Do 16 feb - zZz & Voicst
Wo 22 feb - Hard-Fi
Zo 14 mei - Mudhoney
TIVOLI OUDEGRACHT
Za 14 jan - Wir Sind Helden
Do 9 feb - Spinvis
Ma 13 feb - Editors
Vr 17 feb - Vitalic
Di 21 feb - Big Star
Za 25 feb - The Magic Numbers
Vr 24 mrt - Danko Jones
Wo 29 mrt - Nada Surf
Wo 26 apr - Calexico + Iron & Wine
TIVOLI DE HELLING
Vr 27 jan - Tuxedomoon
Vr 3 feb - Voicst + zZz
Zo 12 feb - Gorki
MEZZ
Vr 27 jan - Spinvis + LPG
Do 19 jan - Voicst
Do 2 feb - Monsoon
Vr 3 feb - Caesar
Vr 17 feb - Absynthe Minded + Meindert Talma
NIGHTTOWN
Za 11 feb - Spinvis + LPG
Vr 17 feb - Zita Swoon
Vr 24 feb - Voicst
Vr 3 mrt - Hard-Fi
Vr 14 & Za 15 apr - Motel Mozaïque 2006
013
Wo 8 feb - Cave In
Do 9 feb - Voicst
Do 16 feb - Absynthe Minded
DO 4 mei - Hackensaw Boys
Do 18 mei - GEM
PAARD VAN TROJE
Do 12 jan - The Ex + Zea
Do 19 jan - Absynthe Minded
Vr 27 jan - Chicks on Speed
Wo 1 feb - Dayna Kurtz
Do 2 feb - Voicst
Do 9 feb - Caesar
Za 25 feb - Smutfish
EKKO
Wo 25 jan - The Gasoline Brothers
Wo 1 feb - The Secret Machines
Za 4 feb - Caesar + The Heights
Vr 17 feb - Jens Lekman
Zo 19 feb - We Are Scientists
BIJLMER BIERHAL
Di 31 jan - Foo Fighters
Di 28 feb - dEUS
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Hele fijne plaat inderdaad. Coparck is net als Racoon helemaal opnieuw begonnen en dan nog beter ook!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:50 schreef turnpike het volgende:
[..]
Typisch zo'n bandje dat het predikaat "onnederlands goed" krijgt opgeplakt![]()
Men pleegt zo'n recensie dan te beginnen met "We willen de omschrijving on-nederlands goed niet in de mond nemen, maarrrrrr". Begin er dan niet over zou ik zeggen en waarom doe ik het nu überhaupt !
14 feb ook in paradisoquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Kashmir komt ook naar Doornroosje en Ekko.
Ik heb zin in London Callingquote:
Er is wel al bekend dat ik voor de 3e keer in succesie niet kan komenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb zin in London CallingIs er al iets bekend over bandjes die komen?
Dan ga ik naar clap your hands say yeah in de ABBox in Brusselquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:07 schreef MadScientist het volgende:
14 feb ook in paradiso
Wet van Murphyquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:28 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat een kutdag. Kom ik eerst bij de Concerto om cd's in te leveren, blijkt dat alleen 's ochtends te kunnen. Grom. Nou goed. Toch maar even shoppen voor wat leuke cd's.
Sta ik voor de kassa met een mooie stapel cd's, klaar om af te rekenen. Weet ik mijn pincode spontaan niet meer.Het is me nog nooit overkomen dat ik hem kwijt ben, maar tot op het moment van nu weet ik hem niet. Ondertussen is mijn pas ook nog eens geblokkeerd, dus ik kan het niet eens meer proberen.
Zucht. Je hebt soms van die dagen.
Gelukkig heb ik ook een creditcard en daarmee heb ik ondertussen fijn alle cd's kunnen afrekenen.![]()
Je bent toch zeker niet bang voor proleet MM?quote:Wel een aantal mooie "indie" platen er tussen:
Rufus Wainwright - Poses
My Morning Jacket - Z
Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
Bright Eyes/Neva Donova - One Jug Of Wine, Two Vessels
Cousteau - Sirena
![]()
Alleen de laatste is 2e hands. Wel nog wat 2e hands cd's meegenomen van Frank Boeijen, maar daar durf ik niet op in te gaan want dan gaat Methodmich vast weer zeiken.![]()
Ik wil dit topic MM azijnpisvrij houden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wet van Murphy![]()
[..]
Je bent toch zeker niet bang voor proleet MM?![]()
![]()
Vmij Foo Fighters eind deze maand. Kaiser Chiefs in maart en 2 dagen daarna Hard-Fi. Alleen februari heb ik nog niks staan.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef peaceman het volgende:
Volgende maand Magic Numbers en in maart Kaiser Chiefs... en nog wat dingetjes die niet onder indie vallen
In Nijmegen verstaan we 'm prima..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:50 schreef methodmich het volgende:
Dat jij Frank Boeijen verstaat vind ik al een wereldprestatie. Diep respect dat je hem ook nog koopt!
Tekstboekjes.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:50 schreef methodmich het volgende:
Dat jij Frank Boeijen verstaat vind ik al een wereldprestatie. Diep respect dat je hem ook nog koopt!
Er zijn ook zo enorm veel leuke bandjes ... Lang leve de computere, lang leve Internet. The Ex is toch oer indie!?!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:48 schreef ranja het volgende:
Qua concerten, 20 januari Zea en The Ex in Rotterdam. Of is dat niet indie genoeg? (Ik zal maar niet over The Riplets beginnen, morgenavond)
Ik kan trouwens een hoop bandjes opnoemen die je niet kent Z maar die de gemiddelde indier ook niet indie zal noemen (ondanks de kleine independant platenlabels)
Heb jij het nooit wat gevonden? En verzin jij maar een nieuwe dan, ik moet zo weg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:50 schreef DaisyDuke het volgende:
En ik ben erg tegen een Strokes vermelding in de nieuwe topictitel. Dat verdienen ze niet.
Het gaat echt bizar snel inderdaad. Ben zelf amper thuis geweest van de week, en verbaasde me er elke avond weer over dat dit topic steeds met bijna een bladzijde per dag groeide.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:48 schreef Z het volgende:
Uit dankbaarheid dat ze ooit een fantastische eerste plaat maakten stel ik voor het nieuwe topic, wat gaan we snel, First Imoressions Of Indie te noemen.
Ja, die eerste plaat is prima. Wellicht zelfs een van de meest invloedrijke albums van de laatste jaren. Maar we moeten zo langzamerhand toch wel tot de conclusie komen dat 't eigenlijk maar een 13 in een dozijn bandje is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:52 schreef Z het volgende:
[..]
Heb jij het nooit wat gevonden? En verzin jij maar een nieuwe dan, ik moet zo weg.
Klinkt veelbelovend, ik zal het eens gaan checken zodra ik weer thuis ben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Overigens ben ik de laatste tijd wel weer erg gecharmeerd geraakt van de sound van Weird War. Wellicht komt 't omdat een bepaald soort funkyness in hun gitaarsound hebben die in het huidige muzieklandschap toch vrij uniek is. Daarnaast houden ze dit geluid vrij rauw en puur, zonder te neigen naar een LCD Soundsystem achtig geluid wat de laatste tijd een soort gemeengoed lijkt te worden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 | Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het zevende deel in deze reeks! Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan. Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft! Lijst met indie-gerelateerde links: [url=http://www.pitchforkmedia.com]Pitchfork[/url] [url=www.allmusic.com]All Music Guide[/url] [url=http://www.thinksmall.nl]Think Small[/url] [url=http://www.tinymixtapes.com/]Tiny Mix Tapes[/url] [url=http://www.stylusmagazine.com/]Stylus Magazine[/url] [url=http://www.adequacy.net]Delusions of Adequacy[/url] [url=http://www.liabilitywebzine.com]Liability[/url] [url=http://www.popmatters.com]Popmatters[/url] [url=http://www.metacritic.com/music]Metacritic[/url] [url=www.brooklynvegan.com]Brooklyn Vegan[/url] Topics om later nog eens op terug te komen: http://forum.fok.nl/topic/796421 En deze topics wisten we al vol te neuzelen: [topic=409998] [topic=461159] [topic=530666] [topic=580741] [topic=628276] [topic=689598] [topic=715997] [topic=733672] [topic=747894] [topic=758992] [topic=774292] [topic=782002] http://forum.fok.nl/topic/791507 http://forum.fok.nl/topic/796494 [u][b]CONCERT AGENDA[/b][/u] [b]DOORNROOSJE[/b] Vr 27 jan - Kid 606 Do 2 feb - Caesar + The Heights Za 18 feb - Vitalic Do 23 feb - Voicst + zZz Ma 13 mrt - Kaizers Orchestra [b]EFFENAAR[/b] Do 12 jan - Bettie Serveert Zo 22 jan - Caesar Do 26 jan - Voicst Za 28 jan - The Posies Zo 29 jan - Dayna Kurtz Wo 1 feb - John Cale Di 21 feb - Editors & Brakes Di 28 feb - Hard-Fi Do 2 mrt - Paulusma Do 9 mrt - Levellers & Admiral Freebee Zo 12 mrt - Kaizers Orchestra Za 25 mrt - Danko Jones Do 30 mrt - Nada Surf Do 4 mei - Motorpsycho Di 16 mei - Calexico + Iron & Wine [b]PARADISO[/b] Za 21 jan - Spinvis + LPG Ma 30 jan - Editors Di 7 feb - Rogue Wave Do 16 feb - Zita Swoon Za 18 feb - The Earlies Za 4 mrt - Juliana Hatfield Zo 19 mrt - The Delays Di 21 mrt - Henry Rollins (spoken word) Vr 31 mrt - London Calling Za 1 apr - London Calling [b]MELKWEG[/b] Za 21 jan - The Posies Do 2 feb - Arab Strab Zo 5 feb - Test Icles Do 9 feb - Art Brut Zo 19 feb - Clap Your Hand Say Yeah! Do 23 feb - Hard-Fi Ma 27 feb - Arctic Monkeys Wo 8 mrt - Death Cab For Cutie Vr 10 mrt - Admiral Freebee Do 23 mrt - Danko Jones Za 13 mei - Mudhoney [b]ROTOWN[/b] Wo 11 jan - Dungen Do 19 jan - Caesar Zo 29 jan - Ben Lee Zo 19 feb - Jens Lekman [b]VERA[/b] Do 26 jan - Caesar + The Heights Vr 27 jan - Chad VanGaalen Wo 8 feb - Death Cab For Cutie Vr 10 feb - Cave In Do 16 feb - zZz & Voicst Wo 22 feb - Hard-Fi Zo 14 mei - Mudhoney [b]TIVOLI OUDEGRACHT[/b] Za 14 jan - Wir Sind Helden Do 9 feb - Spinvis Ma 13 feb - Editors Vr 17 feb - Vitalic Di 21 feb - Big Star Za 25 feb - The Magic Numbers Vr 24 mrt - Danko Jones Wo 29 mrt - Nada Surf Wo 26 apr - Calexico + Iron & Wine [b]TIVOLI DE HELLING[/b] Vr 27 jan - Tuxedomoon Vr 3 feb - Voicst + zZz Zo 12 feb - Gorki [b]MEZZ[/b] Vr 27 jan - Spinvis + LPG Do 19 jan - Voicst Do 2 feb - Monsoon Vr 3 feb - Caesar Vr 17 feb - Absynthe Minded + Meindert Talma [b]NIGHTTOWN[/b] Za 11 feb - Spinvis + LPG Vr 17 feb - Zita Swoon Vr 24 feb - Voicst Vr 3 mrt - Hard-Fi Vr 14 & Za 15 apr - Motel Mozaïque 2006 [b]013[/b] Wo 8 feb - Cave In Do 9 feb - Voicst Do 16 feb - Absynthe Minded DO 4 mei - Hackensaw Boys Do 18 mei - GEM [b]PAARD VAN TROJE[/b] Do 12 jan - The Ex + Zea Do 19 jan - Absynthe Minded Vr 27 jan - Chicks on Speed Wo 1 feb - Dayna Kurtz Do 2 feb - Voicst Do 9 feb - Caesar Za 25 feb - Smutfish [b]EKKO[/b] Wo 25 jan - The Gasoline Brothers Wo 1 feb - The Secret Machines Za 4 feb - Caesar + The Heights Vr 17 feb - Jens Lekman Zo 19 feb - We Are Scientists [b]VLEERMUISHOLLEN[/b] [url=http://www.occii.org/]OCCII[/url] [url=http://www.boulderdash.nl/dna/dna.html]De Nieuwe Anita[/url] [url=http://www.amsterdam-underground.com/]Amsterdam Underground Collective[/url] [url=http://www.winston.nl/sitenieuw/clubinternational/international.html]Winston International[/url] |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |