Dat blijft het grootste voordeel voor RBR, ze kunnen met STR,RBR en RBT heel makkelijk de budget/personeel regels omzeilen.quote:Een ander vraagteken heeft betrekking op de uitgaven van het kampioensteam. De equipe arriveerde in Monza met een compleet nieuw pakket: "Drie sets vleugels, motorkappen en vloeren kosten in productie 800.000 euro, plus nog de windtunnelkosten. Voor ons zou het onmogelijk zijn om zoveel geld uit te geven voor één race", aldus Mercedes GP-teambaas Ross Brawn.
http://www.f1fanatic.co.u(...)fying-rules-changed/quote:Ferrari team principal Stefano Domenicali says the qualifying rules should be changed to stop drivers aborting flying laps.
Four of the ten drivers in the final part of qualifying at Suzuka did not set times. Three drivers did the same in Singapore.
Domenicali said: “Once again today, as has happened before during this season, we have seen cars – no less than four in Q3 – give up on doing a flying lap.
“Far be it for me to criticise those who made this choice, which is absolutely respectable from a technical point of view, I think it shows something is not right in the way qualifying is run and we should give it some careful thought for the future, because I don’t think it’s such a good thing for the spectators in the grandstand, who, I must say here are amazing in the way they make you feel their passion for Formula 1 and for those who are watching on television.”
Renault chief race engineer Alan Permane explained why neither of their drivers did a run in qualifying:
“We decided that in a straight fight in Q3 we would have struggled to make much more ground on our positions in the top ten – it would have been difficult to beat [Michael] Schumacher anyway – so we decided to put both cars out on [scrubbed] medium tyres to ensure we had the luxury of choosing our starting tyre tomorrow afternoon.
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef kepler het volgende:
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.quote:Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's)
Ik ben het er nog steeds niet mee eensMaar goed wie ben ik
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.quote:Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets![]()
Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen
Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:58 schreef kepler het volgende:
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:
quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?
quote:to overtake someone or something moving (usually followed by up, up with, or up to ).
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.quote:Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.
Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.quote:Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.quote:Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident isDaarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.
Het was gewoon een geslaagde inhaalpoging, maar laat wel zien dat Hamilton echt niet de enige is die op deze manier inhaalt en dat diegene die ingehaald wordt ook een beetje verstand moet tonen en niet blind moet insturenquote:Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.
Hier het oordeel van de stewards over dat incident:quote:En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Hier ook de beslissing om Button niet te straffen in dezelfde race voor omtikken van Alonso:quote:The Stewards have reviewed the Incident involving Car 3 (L. Hamilton) and Car 4 (J. Button) on their 7th lap of the race. The Stewards reviewed the lines of several cars, including the two cars involved, using multiple angles of video evidence over several laps, the speed traces of both drivers, the GPS tracking data from the cars and have heard the drivers and team representatives.
The Stewards concluded that:
1) Exiting Turn 13 there was a legitimate overtaking opportunity for Lewis Hamilton as his speed was greater than Jensen Button’s.
2) Both drivers took lines substantially similar to many of the other drivers, and did not move as far to the left as the preceding driver, Michael Schumacher. At the moment afte Hamilton moved to the left to pass, Button looked into his mirror. It appears from the position of Hamilton at that moment [and is confirmed by the drivers] that Button was unlikely to have seen Hamilton.
3) At the point of contact Button had not yet moved as far to the left of the track as he had on the previous lap, or that Schumacher had on that lap.
The Stewards have concluded that it was reasonable for Hamilton to believe that Button would have seen him and that he could have made the passing manoeuvre. Further, the Stewards have concluded that it is reasonable to believe that Button was not aware of Hamilton’s position to his left. Therefore, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.quote:Car 5 [Alonso] was on an out lap having pitted. Car 4 [Button] appeared to be firmly established on the inside line prior to the entry of the corner and drove onto the kerb to avoid Car 5 on the outside.
In view of the conditions and the statements by both drivers and their team representatives, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
quote:Hamilton has had highs and lows this season, when he is in form he can be a great driver to watch. But his attitude and mistakes made this a season to forget for him. He better look back at this year and try to learn from it. He needs to find the right balance between aggressive and clean. i think this year has to be a wake up call for him.
Klopt, maar het is nog wel op het rechte stuk, de regels maken een duidelijk onderscheid tussen bochten en rechte stukken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:35 schreef kepler het volgende:
[..]
In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.
Verschil is dat als Maldonado daar Hamilton de ruimte geeft die Hamilton nodig heeft omdat hij niet yield maar zijn mislukte inhaalpoging doorzet, hij de bocht aan Hamilton geeft. Die mag dan zijn lijn kiezen en kan er alsnog makkelijk voorbij omdat Maldonado dan de crash moet vermijden.quote:Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).
Het heeft nauurlijk ook te maken met wie de binnenbocht heeft. Als je de kortste lijn naar het volgend stukje recht baan hebt, dan lig je in wezen voor, catch up dus.quote:Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.
Als je zo vaak pech hebt dan is het geen pech meer. Het is dus de frequentie van fouten die iedereen wel eens een keertje kan maken. En daarnaast zijn er de echt foute acties.quote:Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doetDit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
Ik heb met net weer ingelezen in deze discussie en ik snap Weltschmerz uitleg over de regels. Niet dat ik het er mee eens ben (de regels dan), omdat ik vind dat met deze regels een verdediger in een bocht (mits hij er nog steeds voor ligt) dus ten allen tijde het recht heeft om de tegenstander van de baan te duwen (zoals Alonso bij Vettel deed in Monza) of de bocht af te snijden (wat imho Maldonado deed) om de ander te blokkeren Dat gaat me iets te ver.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident isDaarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
Nou volgens mij stond er laatst in het blad Formule 1 dat hij thuis een vriendinnetje had zitten maar toch wel erg close was met de persdame van RB...quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo...
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door LWD-Godius op 09-10-2011 17:50:21 ]
quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ja Bi Campeãoquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.
donequote:Op zondag 9 oktober 2011 16:58 schreef Sally het volgende:
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.Samen met AlonsoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The line is a dot to you!
Oh handig van me...quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95237quote:McLaren believes it can now fight for victory in the final four races of the year on the back of Jenson Button's brilliant victory in the Japanese Grand Prix.
Button made the most of the latest developments from McLaren to take the fight to Red Bull Racing at Suzuka - and great tyre management plus intelligent driving helped him edge out Fernando Alonso and world champion Sebastian Vettel.
With that performance coming at a track that has traditionally been perfect stomping ground for Red Bull Racing in the past, McLaren team principal Martin Whitmarsh says hopes are high for a strong end to the campaign now.
"We have a race car, and we have felt this for the last few races, that we can win races with," said Whitmarsh. "That is what we have been saying about these last five races: they are all winnable.
"We would like to win them. We are in that interesting situation where the championship is finished but there is a good fight in the drivers' championship for second place now. That does not inspire many of us, but we have to concentrate on that because the constructors' championship looks reasonably settled in terms of the top four places now.
"For us, it is now about winning races and we will concentrate on that. We like winning races and this is our fifth victory this year. If we win the next four then we will consider it a half respectable season."
Whitmarsh believes that one of the most encouraging aspects of the Japanese GP weekend was how close the team came to pole position - and he thinks it would be a big matter of pride for his outfit if it could end Red Bull Racing's lock-out of the top grid slot at some point in 2011.
"I think to me the biggest disappointment was not getting pole position [in Japan], as we felt we could get pole," he said. "There are no points in it, there is nothing in it. There is only your own pride. But we would like to score a pole position or two before the end of this season and we would like to score another four wins if we can."
Whitmarsh has, however, played down talk that a strong end to the season will mean much more in terms of a title challenge for next year.
"There is very limited development we are going to do on this year's car now," he explained. "We are concentrating on next year, and that is a programme that is going on at Woking. In the field, we just want to win races.
"Psychological momentum? I don't know what that counts for, but I don't think it counts for too much. If your car is quick enough at the beginning of next year then you will win races, and if it is not then you will struggle. We have to make sure we are quicker at the start of next year."
Whitmarsh also praised Button's driving in Japan, where he conserved his tyres during the early stages of the race and perfectly managed his fuel consumption at the end of the event.
"We were looking after it and it was causing a little bit of tension," he said. "I think he drove the right race. You have to win by one second; you don't have to win in these circumstances by seconds.
"Jenson drove well. He was lifting and coasting at various times at all points of that race. Not chasing, not getting tucked up someone's diffuser. It is very difficult and non-intuitive of a race driver if you have a car in front and you think you can catch him, but actually not catch him.
"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."
Laatste keer nu!quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh handig van me...
2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...
Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt![]()
Heb de wiki weer aangepast![]()
Kloptquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:54 schreef nils7 het volgende:
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
Video niet gevondenquote:The accident which killed British racing driver Dan Whedon yesterday in an Indycar race at Las Vegas has raised a number of safety questions, including the wisdom of running 34 open wheel cars on a tight 1.5 mile oval track such as Las Vegas with an average speed of 220mph.
But it has also revived discussion about the possible use of canopies to make the drivers safer in the cockpit from flying wheels or debris, as happened with Felipe Massa and Henry Surtees.
The FIA Institute has done some work in this area and produced some interesting content in the current edition of its quarterly magazine, IQ. A video of their recent canopy test is posted below. There is no suggestion at this stage that a canopy might have saved him, but it’s the right moment for the sport to reflect on safety issues and consider the work that’s already being done.
The work has been carried out by FIA Institute Technical Advisor, Andy Mellor, along with Institute Research Consultants Peter Wright and Hubert Gramlin. Prompted by the F1 Technical Working Group, which comprises senior engineers from F1 teams as well as FIA technical people, they’ve been looking into the possible benefits – and drawbacks – of adding some form of additional protection to the open-cockpit area of F1 cars.
According to IQ, “The aim was simple: to fire a Formula One wheel and tyre, together weighing 20kg, at 225km/h into, first, a polycarbonate windshield and, second, a jet fighter canopy made from aerospace-spec polycarbonate, and measure what happens (all close-up observations being recorded by strategically positioned high-speed film cameras).”
The canopy was the same as used on an F-16 fighter jet. The FIA Institute team wanted to see how it would cope with an F1 wheel and tyre.
The answer was that whereas the windshield shattered, the F-16 canopy deflected the object away from the cockpit where the driver would be seated, says Mellor, “It was possible to see that the windshield did manage to deflect the wheel over the space that would be occupied by the driver’s helmet, but in so doing it sustained significant damage.
“The canopy, however, deflected the wheel assembly suffering no permanent deformation. And viewing the canopy impact in slow motion shows it flexing to absorb impact energy, before ‘launching’ the wheel and tyre away. ”
The results are currently with the F1 Technical Working Group. It is is the first stage of the process. According to IQ, any debate on implementation would have to take account of a number of known drawbacks, such as: Visibility, Optical quality, Ventilation, Cleaning, Access and Emergency exit of the driver.
Wheldon’s accident is being investigated now. On board cameras show his car being launched over the back of another, rotating to the side and then going into the wall and fencing.
Ach dit soort verhalen krijg je altijd als er weereens een zwaar ongeluk gebeurtquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt..
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat.
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe.
Mooi om dit toch eens te zien. Had het zelf nog nooit gezien.quote:
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..
Altijd klote nieuws dit
Deze camera zit dus echt voor zijn linker (of rechterquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:08 schreef nils7 het volgende:
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
quote:
Deze zit dus nog iets lager, gaat om het ideequote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Schunckelstar het volgende:
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam
Bijna rond is te veel gezegd. Hij kreeg een test aangeboden van BMW Sauber, maar kreeg geen garantie voor een stoeltje voor 2007 en is toen afgehaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
Kunnen ze honderd miljoen lichtjaar afleggen komen ze een weekend te laat voor het kampioenschap van Vettel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!
UFO gespot tijdens kwalificatie Korea
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!
UFO gespot tijdens kwalificatie Korea
Het lijkt op een Unindentified Flying Objectquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
weerballon. Althans, als je 't aan de Amerikaanse overheid zou vragen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ikquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ben niet overtuigd moet ik zeggen. Het heeft imo wel wat weg van een helikopter namelijk.
Moet mezelf corrigerenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ik
Het stoeltje voor van de Garde? Hij gaat door Marcel Boekhoorn gefinancierd wordenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
wat zeggen ze ook alweer; het zit niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgevenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Silly season geruchten mogen in dit topic: F1 Silly Season 2012quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
Nou nog maar even een nieuwe gerucht dan.
Deze kennen we al denk ik: Mercedes GP heeft getest met een F-Duct systeem in de voorvleugel.
[ afbeelding ]
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Maar het is ongetwijfeld echte liefde.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.
ook een leukequote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef rooneyelst het volgende:
wat zeggen ze ook alweer:
de snelste manier om miljonair te worden is om als miljardair een f1 team te starten
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?
Had ik ook gedaan hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.
Foto's?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen
Nice!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Allemaal dezelfde fabrikant?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?quote:
Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher.quote:
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?
[..]
Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher.
Ah, dat kon ik dan weer niet goed zien. Dan heb ik inderdaad de '98.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.
Ik denk dat jij die van '98 bedoeld dan.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Als Hulkenberg een zak geld meeneemt dus wel, dat is volgens geruchten de voorwaarde voor een FI zitje volgend jaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstellingquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling![]()
nee het is echt de MGP W01quote:Op donderdag 20 oktober 2011 03:54 schreef Waffle het volgende:
Is dat wel de goede Mercedes? Heb namelijk ook wel eens de showcar als model gezien namelijk.
Dat was de Brawn auto in Mercedes kleuren.
wie?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling![]()
Interessant artikel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Een scan van het artikel in Autosport over de 'F-Duct' van Mercedes:
http://i53.tinypic.com/2462aah.png
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelhedenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Interessant artikel.
Maar waarom moet de lucht pas bij een bepaalde snelheid 'getriggerd' worden om naar de diffuser geleid te worden? Want dat is blijkbaar het revolutionaire er aan.
Of het is bedoeld voor de snelle bochten, maar die zijn er steeds minder.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelheden
Bron maar Duits en nog niet 100% bevestigdquote:
http://www.motorsport-tot(...)ockpit_11102013.htmlquote:Exklusiv: Nico Hülkenberg hat für 2012 als Rennfahrer bei Force India unterschrieben - Adrian Sutil muss sich einen neuen Arbeitgeber suchen
Nico Hülkenberg hat seinen Vertrag unterschrieben und gibt ein Comeback
(Motorsport-Total.com) - Nach einem Jahr Zwangspause auf der "Freitags-Ersatzbank" darf Nico Hülkenberg 2012 endlich wieder als Grand-Prix-Fahrer angreifen: Laut Informationen von 'Motorsport-Total.com' hat der 24-Jährige aus Emmerich am Dienstag einen Einjahresvertrag mit Optionen für 2013 bei Force India unterschrieben.
Offiziell bestätigt ist das noch nicht: "Nico und ich haben uns jetzt dazu entschieden, gar nichts mehr zur Fahrerfrage zu sagen, bis das Team dazu Stellung genommen hat", erklärt Hülkenbergs Manager Timo Gans am Telefon. Dass er die Nachricht nicht bestätigen kann, liegt vermutlich daran, dass Teamchef Vijay Mallya mehrfach angekündigt hat, die Bekanntgabe erst im Dezember öffentlich zu machen und davon unter keinen Umständen abweichen möchte.
Doch hinter den Kulissen ist längst alles unter Dach und Fach, angeblich auch mit Paul di Resta, der wohl nicht zuletzt dank der Unterstützung von Motorenhersteller Mercedes bleiben darf. Doch Sutil-Manager Manfred Zimmermann dementiert dies auf Anfrage von 'Motorsport-Total.com': "Das ist definitiv nicht richtig. Das Team - Vijay Mallya und Rob Fernley - haben mir gestern bestätigt, dass das ein Gerücht der Presse ist und nicht der Wahrheit entspricht."
"Wir sind in Verhandlungen mit dem Team", zeigt er sich zuversichtlich. "Wann das abgeschlossen sein wird, kann ich nicht sagen, aber wir warten sicherlich nicht bis zum 15. Dezember." Möglicherweise wird Sutil sich bemühen, den Kontakt zu Williams erneut aufzugreifen, wo er kürzlich vorstellig geworden sein soll. Beim einstigen Erfolgsteam aus Grove könnte das Cockpit von Rubens Barrichello frei werden.
Die Fahrerfrage bei Force India wurde diese Woche geklärt, nachdem die Optionen in den Verträgen von Hülkenberg und di Resta am 15. Oktober abgelaufen sind. In Südkorea konnten die Deals aber nicht unter Dach und Fach gebracht werden, weil weder Gans noch di Restas Manager Anthony Hamilton vor Ort waren. Die offizielle Bekanntgabe könnte sich wegen Mallyas Ankündigung vermutlich noch hinauszögern - oder auch schon beim Grand Prix von Indien stattfinden...
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:50 schreef vosss het volgende:
@nils, ik neem aan dat je die auto's normaal niet zo op die tafel hebt staan wel?
Wil je eens een fotootje maken van hoe ze er normaal gesproken bij staan?
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef kepler het volgende:
Ik lees net dat The Hulk heeft getekend bij Force India, en dat Sutil in gesprek is met Williams
(ik ga ff zoeken naar een berichtje)
Ja maak eens een fotootje danquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 05:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.
Waar ik al te weinig ruimte in heb want 5 staan er "los".
Het zijn zwarte ophang kastjes van Ikea
is het niet juist veel makkelijker om al het nieuws gewoon in 1 topic te houden:?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95596quote:Formula 1 is set to have two grands prix in the United States from 2013, with plans for a race around the streets of New Jersey expected to be confirmed as early as next week.
Although F1 is returning to the US for the first time next year with an event in Austin, Texas, Bernie Ecclestone has made no secret of the fact that he would like another event in the country - with his preferred location being New York.
Ecclestone told AUTOSPORT last year: "It's happening. We are talking to them and trying to do our best. Let's see what happens."
High level sources have revealed that the plans have now reached fruition, and an announcement is expected to be made by New Jersey governor Chris Christie and other local politicians next week.
It is understood that the New Jersey GP will take place in June 2013, so it can be a back-to-back race with Canada, which will then leave the Austin event to keep its place at the tail end of the schedule to tie up with the Brazilian Grand Prix.
Last year, the Mayors of Weehawken and West New York revealed that they were in the preliminary stages of talks with a group of investors, led by former YES TV Network executive Leo Hindery Jr, to hold a grand prix in the area from as early as 2013.
It is not confirmed where the track will be, but it is likely to run along the banks of the Hudson River - using the waterfront and the iconic Manhattan skyline as a backdrop.
The Wall Street Journal reported on Saturday that a press conference has been scheduled at Port Imperial in Weehawken for next Tuesday, where an announcement could be made.
http://adamcooperf1.com/2(...)rns-in-gt3-mercedes/quote:Mika Hakkinen is to make a racing comeback next month, four years after his last appearance.
Hakkinen will compete in the finale of the Intercontinental Le Mans Cup on November 13 in Zhuhai. He will share a Mercedes-Benz SLS AMG GT3 with 2010 DTM driver CongFu Cheng, and Lance David Arnold. The car will be entered by Customer AMG Sports Team China.
Hakkinen’s last outing was a DTM race at Hockenheim in October 2007.
The 42-year-old Finn said: “Although I’ve visited China many times, I’ve never raced there, which is why I’m really looking forward to Zhuhai. It will be a tough race in a competitive field, but I’ll do my best for Customer Sports Team AMG. Of course, being a guest driver in such a line-up should be a lot of fun, especially in the SLS AMG GT3. It’s a great customer motorsport vehicle which is both fast and extremely good-looking.”
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomtquote:
Met wat geluk Valencia?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Tsja dat heb je ook met Turkije, China, Korea, etc. Ook allemaal faal projecten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt![]()
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Dat zit echt wel vol hoor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt![]()
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/
Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.
[ afbeelding ]
Er schijnt dinsdag een personferentie te komen waar dit circuit echt aangekondigd wordt als onderdeel van de F1 kalenderquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud...
De verwachting is dus van wel, we zullen zienquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klopt, maar of dat ook echt het circuit wordt moet ik nog zien.
Ik ben alleen zo bang dat ze er, gezien de huidige trends, eerder een tweede Singapore van zullen maken dan een tweede (legendarischquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/
Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.
[ afbeelding ]
De Williams van Montoya daar heeft ie ook een chrome helm in.quote:
Oftewel de 'see-saw splitter' die Red Bull gebruikt om met lagere rijhoogte aan de voorkant te kunnen rijden (voor meer downforce) is 'illegaal'. Er bestaat dus kans dat ze deze moeten aanpassen als de FIA met nieuwe meetmethoden komt. Zonder deze speciale splitter kunnen ze niet zo laag rijden als ze nu doen, omdat de splitter dan in de weg zit.quote:Before the Korean GP, I published a proposal for a flexible but legal splitter (http://scarbsf1.wordpress(...)he-see-saw-solution/). This so-called See-Saw arrangement of the T-tray splitter was a response to the need for the splitter to deflect to allow a low front wing ride height, but still meet the FIA tests. It’s design was influenced by unusual wear marks seen on cars at previous races. My blog post was provocative, as I did not personally believe it is legal. But, by playing devils advocate, it was clear a case could be made for the See-Saw splitters legality. I had seen no direct evidence such a splitter is in use in F1 and I had no information suggesting that it might have been used in the past.
It was therefore a great surprise when I was tipped off that the FIA had sent out a Technical Directive (TD) on the matter during the Korean GP weekend. It transpired that a top teams Chief Designer had approached the FIA to propose they wanted to use just such a solution for their 2012 car. In the teams communication to the FIA Technical Delegate Charlie Whiting, the See-Saw concept was drawn and described as a method to ensure the splitter isn’t damaged by contact the ground, thus making the car more reliable and damage prone. The request further explained the reaction force provided by the FIA test rig, allowed the more complaint splitter to still meet the FIA deflection test. This being possible even without a kinematic fixing joint (i.e.not having a moving bearing or pivot as the splitters fulcrum point).
Its not unusual for teams to take this approach in protesting another teams car. Its less confrontational, as they argue the technologies legality, rather directly protesting another team. There have been several instances of this in the past. The team probably weren’t seriously wanting to use the See-Saw splitter, nor did they feel its use was for reliability reasons. More that they were concerned another team were currently gaining an advantage from its use and wanted the design exposed and its legality confirmed.
The FIA’s response was a technical directive, coded TD35. It’s not surprising that it confirmed such an splitter would not be legal. But, crucially the FIA confirmed that they reserve the right to alter the test to ensure the deflection test procedure isn’t being exploited. Therefore future scrutineering checks, may well include an inspection of the splitters mounting and conducting the deflection test with the cars weight bearing down at different points, rather than sat flat on top of its plank.
Several personnel within F1 teams have since contacted me on this subject. Its been suggested that such a construction is, or has been used in F1. The catalyst for this design was the further restriction on splitters after the Ferrari\McLaren protest in 2007. But with the further restriction on splitter mounting and deflection announced at Monza Last year, the See-Saw solution may have become even more useful in 2011.
As yet the change to the FIA testing procedure has not been detailed. Although the Indian GP weekend will be the first chance for the FIA to act on this technical directive with revised checks. It will be interesting to hear if any teams are asked to alter their splitter construction as a result of this.
quote:NEW YORK - De strijd om de wereldtitel in de Formule 1 krijgt in 2013 definitief een Grand Prix in New Jersey. Daarmee gaat een grote wens van F1-baas Bernie Ecclestone in vervulling. Die wil al jarenlang een race in de regio New York.
Dinsdag maakt gouverneur Chris Christie van New Jersey de overeenkomst rond de Formule 1-race bekend.
Burgemeester Felix Roque van West New York nam er maandag al een voorschot op. ''Dit betekent een geweldige economische impuls voor de hele regio. Terwijl politici alleen maar praten over het scheppen van banen heeft de gouverneur op het gaspedaal gedrukt'', zei Roque.
De race wordt gehouden langs de Hudson-rivier in Weehawken en West New York.
Nee de Indy is altijd de zondag voor de laatste maandag (Memorial Day) in mei, dus tussen 24 en 30 mei.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar is de Indy 500 niet altijd met Hemelvaart, als het ook Monaco is?
Ik vind het goed nieuws, dit kan een heel mooi evenement wordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
Race in New Jersey in 2013 is bevestigd
[..]
Ik weet alleen niet of je blij wordt van de prijzen die de hotels gaan vragen. New York is normaal gesproken al niet echt goedkoop en dan al helemaal niet, denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef kepler het volgende:
Ik zit er heel hard over te denken om naar die race in 2013 te gaanNew York is sowieso al een toffe stad, en dan ook nog een F1-race erbij
Ik denk dat het wel gaat meevallen. Er zijn inmens veel hotelkamers in New York natuurlijk, veel meer dan dat er mensen naar de F1 komenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of je blij wordt van de prijzen die de hotels gaan vragen. New York is normaal gesproken al niet echt goedkoop en dan al helemaal niet, denk ik.
Mwah, mijn reis naar New York in juni '08 was maar een paar honderd euro goedkoper dan mijn reis naar San Francisco in de herfstvakantie van 2007. Dan ga ik er vanuit dat ze deze GP vlak na die van Canada willen hebben, dus dat zou dan in juni zijn. En als de prijs die ik in Montreal betaalde voor een kamer enige indicatie is, zou ik daar niet al te blij van worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat meevallen. Er zijn inmens veel hotelkamers in New York natuurlijk, veel meer dan dat er mensen naar de F1 komen
En anders ga ik wel ergens in New Jersey zitten
Montreal is gelijk vol bij de GP, in New York zijn er dagelijks al superveel toeristenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mwah, mijn reis naar New York in juni '08 was maar een paar honderd euro goedkoper dan mijn reis naar San Francisco in de herfstvakantie van 2007. Dan ga ik er vanuit dat ze deze GP vlak na die van Canada willen hebben, dus dat zou dan in juni zijn. En als de prijs die ik in Montreal betaalde voor een kamer enige indicatie is, zou ik daar niet al te blij van worden.
Ik was vorige maand in NY, en Brooklyn is echt niet veel goedkoper hoor. Als je echt goedkoop wil moet je in Queens gaan zitten. Maar dan zit je wel 40 minuten van Manhattan af. En dus meer dan een uur van het circuitquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:47 schreef kepler het volgende:
[..]
Montreal is gelijk vol bij de GP, in New York zijn er dagelijks al superveel toeristenJe moet inderdaad niet naast het circuit willen zitten denk ik, maar gewoon een hotel in Brooklyn (andere kant van Manhattan) is prima te doen. OV is goed geregeld daar
Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!
Ik had er misschien teveel van verwacht, maar het circuit ligt voor mij als kijker niet op het niveau van Montreal.quote:
Mooiquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Plattegrond:
[ afbeelding ]
Vooral de laatste chicane voor start/finish ziet eruit als een inhaalmogelijkheid, het is vrijwel identiek aan de laatste sector van Montréal alleen dan gespiegeld.
een nachtrace? waarom dat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit, zo op het eerste gezicht.
[..]
Ik had er misschien teveel van verwacht, maar het circuit ligt voor mij als kijker niet op het niveau van Montreal.
Dat het een nachtrace is, is wel een pluspunt.
OK nu zie ik het sorryquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Singapore hè, niet New Jersey.
Dat nieuwe circuit in Indiaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Weer een linksom circuit van TilkeNiet dat daar iets mis mee is, maar heeft ie ''zijn'' laatste circuits ook wel eens met de klok mee laten rijden.....
In Valencia waren ze dat ook nog aan het doen, een week voordat de baan open ging, dus ze hebben tijd zat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En ze mogen wel even opnieuw asfalteren.
Nee, ze hebben een contract voor 10 jaar! (2013- 2022)quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Australie X X X X Maleisie X X X X China X X X X X X Bahrein X X Spanje X X X X X Monaco X X X X X X X X X Canada X X X Europa X X X Engeland X X X X X X X X X X X (tot 2027) Duitsland X X X X X X X Hongarije X X X X X België X X X X X X Italië X X X X X Singapore X X X Japan X Korea X X X X X X India X X X X X X X X X Abu Dhabi X X X X X VS Texas X X X X X X X X X X Brazilië X X X X Frankrijk X X X X X VS N Jersey X X X X X X X X X X Rusland X X X X X X X |
Die ontberekende x-jes bij België zijn mij een doorn in het oogquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
En om volledig te zijn, hier zijn alle (min of meer) bevestigde circuits voor de komende 11 jaar.
[ code verwijderd ]
Bovenstaande tabel geeft alleen aan tot wanneer de circuits een contract hebben.
Mij ook, maar (hoewel nog niet officieel bevestigd) gaat België samen met Frankrijk (waarschijnlijk Paul Ricard) om-en-om een Grand Prix organiseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die ontberekende x-jes bij België zijn mij een doorn in het oog
quote:Bernie Ecclestone casts doubt on future of Korean GP
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone has cast doubt on the future of the Korean Grand Prix, after ruling out talks to renegotiate its contract.
The promoter of the Yeongam event, Won-Hwa Park, told AUTOSPORT earlier this month that he wanted to seek a cut in the race hosting fee because of the huge losses the event is facing.
Ecclestone has said that such an outcome is unlikely, however, after conceding that he has 'no idea' if the event would remain a part of the calendar.
"There are lots of things in life you can't afford, and you don't have to have them," he told reporters at Buddh, ahead of the Indian Grand Prix. International Circuit. "And it took us long enough to negotiate with them in the first place."
He added: "It was strange. They didn't really get behind it. That was a disappointment because it was a big enough effort to get it on in the first place."
When asked if the matter would be finished if the Koreans were unable to afford the race, Ecclestone said: "Yeah".
Ecc is gewoon al die landen aan het uitbuiten en gebruikt ze tegelijkertijd om de klassieke circuits meer geld afhandig te maken.quote:
Alsof die theedoek dragers in de zandbakken zich er wat van aan gaan trekken of andere circuits het niet meer kunnen betalen. Die geven al genoeg geld uit voor hun eigen vertier, eilandje hier of daar aanleggen, hoogste toren ter wereld bouwen, gewoon, omdat het kan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Idd, het word tijd dat ie sterft..
Snap ook niet dat alle circuiteigenaren met zijn allen om de tafel gaan zitten en samen afspreken om de f1 te boycotten als die belachelijk hoge prijzen blijven..
Dan wil ik wel eens zien hoe snel het ineens toch goedkoper kan
En dit is de reden dus waarom de traditionele en historische circuits zoals Montreal, Spa, Monza en Suzuka nog steeds niet op een lijst staan waar hun status en toekomst zeker word gesteld. It's all about the money en begrijp ook wel dat het lastig is in deze economisch zwaardere tijden, maar de F1 is nog lang niet aan het budgeteren geslagen, de teams zelf wel, maar als er elk jaar weer circuits bijkomen, de F1 kalender langer word en het winterseizoen alsmaar korter... Lijkt het er vooral op dat Eikelsteen vooral aan het Incaseren is.... Wat moet die vent met zoveel geld op 81 jarige leeftijd ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Alsof die theedoek dragers in de zandbakken zich er wat van aan gaan trekken of andere circuits het niet meer kunnen betalen. Die geven al genoeg geld uit voor hun eigen vertier, eilandje hier of daar aanleggen, hoogste toren ter wereld bouwen, gewoon, omdat het kan.
Grand prix-tje organiseren kan daar dan ook nog wel bij.
Je gaat nooit eensgezindheid krijgen daardoor, en dan gaan juist de traditionele circuits erdoor onderuit. En dan gaan er waarschijnlijk nog meer van die bagger circuits opduiken.
Hoe is dat afgelopen met die scheiding? Hij had toch al dat geld op naam van zn vrouw staan? En in gemeenschap van getrouwd, dus die heeft sowieso de helft als het niet al meer isquote:Lijkt het er vooral op dat Eikelsteen vooral aan het Incaseren is....
Is gesettled voor 750 M$.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen met die scheiding? Hij had toch al dat geld op naam van zn vrouw staan? En in gemeenschap van getrouwd, dus die heeft sowieso de helft als het niet al meer is
Maar ...quote:They are divorced after a relationship that became what Bower called "a battlefield." The former Mrs Ecclestone is worth an estimated 750 million pounds thanks to Britain's biggest divorce settlement.
Dus slappe was genoeg.quote:We learn that even after selling Formula One, he banks a salary of 2.5 million pounds plus a 1 million pound bonus from CVC Capital Partners, the latest owner, as its chief executive, as well as expenses - and they include fuel for his 40 million pounds Falcon jet, used for a quick getaway before the end of each grand prix.
alleen het ziet er niet zo heel moeilijk uit...quote:
quote:
Hij heeft er nogal een handje van Mac's af te schrijvenquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:57 schreef King_Merc het volgende:
ja,
Hij zegt nog net geen "Oh Teddy"
kunnen ze Hamilton niet inruilen voor Atkinson, Volgens de Stig is hij zeer getalenteerd :p
veruit de snelste ronde op het topgear circuit, + al z,n rondes waren zeer consistent
Jij kent Bill Gates niet?quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:07 schreef vosss het volgende:
Hij heeft ook genoeg geld om nieuwe te kopen
Toch mooi om te zien hoe zo een ongelofelijke dork stervensrijk kan worden!
Denk dat je je niet moet vergissen hoe dichtbij de muur komt in een aantal gevallen en die hele snelle bochten achterop het circuit zien er best tof uitquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
alleen het ziet er niet zo heel moeilijk uit...
Die gast schijnt ook enkele F1 bolides in z'n bezit te hebben trouwens...quote:
Yup, 1 van de eerste nieuwe circuits waar ik echt enthousiast over ben. Voornamelijk door de locatiequote:Op dinsdag 1 november 2011 07:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Denk dat je je niet moet vergissen hoe dichtbij de muur komt in een aantal gevallen en die hele snelle bochten achterop het circuit zien er best tof uit
Ben benieuwd, moet hoe dan ook een spectaculair gezicht zijn, racen met op de achtergrond de skyline van New York
Wat zou zo'n tweede handsje moeten kosten?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die gast schijnt ook enkele F1 bolides in z'n bezit te hebben trouwens...
oh deer!quote:
Zoals die andere toffe van Montoyaquote:
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat zullen we zeggen voor een '98 Benetton? Zo'n £175,000 of ¤203.540,46.
Pure gok eigenlijk, maar kijk anders eens hier: http://www.f1-sales.com/index.htm
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goedquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.![]()
Die Benneton in de orginele kleuren inclusief sigaretten-reclame is sowieso prachtig.
[ afbeelding ]
Jaguar 2002 R3 in je woonkamer .. F*ck 1:18quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.![]()
Die Benneton in de orginele kleuren inclusief sigaretten-reclame is sowieso prachtig.
[ afbeelding ]
...quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals die andere toffe van Montoya![]()
Deze blijft gewoon goed![]()
Ik denk dat je doelt op het verschil in kleur van de rood/geel en groen/blauwe strepen aan beide kanten? Dat hoort namelijk zoquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goed
Ze hebben er drie te koop. De prijs is 'vanaf'quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goed
Airbox is anders en de letters "mild seven" (voor de sidepods) zitten niet op dezelfde plekquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:11 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelt op het verschil in kleur van de rood/geel en groen/blauwe strepen aan beide kanten? Dat hoort namelijk zo
"Marussia"quote:
Virgin heeft ook plannen voor naamswijziging
Naast Lotus Renault en Team Lotus wil ook Virgin Racing haar naam veranderen. Het team wil vanaf 2012 simpelweg Marussia gaan heten. Virgin Racing heeft daarvoor een verzoek ingediend bij de Formula One Commission.
De Russische sportwagenfabrikant Marussia werd vorig jaar al sponsor van het team, maar nam dit jaar een grotere rol op zich door titelsponsor te worden. In een poging deze relatie verder uit te bouwen wil het team de naam nu veranderen naar alleen Marussia. Ondanks dat Virgin straks niet meer terug te vinden zal zijn in de naam, zal het bedrijf wel partner blijven van het team. Zo zullen de logo’s van Virgin nog steeds zichtbaar zijn op de auto en zullen de bedrijven van Richard Branson zich in samenwerking met het team blijven richten op toekomstige projecten.
Om deze verandering door te kunnen voeren is echter de steun van achttien van de 26 leden uit de F1-commissie nodig. Team Lotus en Renault wachten ook nog op een beslissing over hun naamswijziging. Team Lotus wil vanaf volgend jaar verder als Caterham, Lotus Renault wil onder de naam Lotus verder
Jawel, want nu hoeven de achtervolgers de achterblijvers niet meer te lappen, terwijl ze dat zonder safety car wel zouden moeten. De coureur voorop wordt dus dubbel benadeeld en de achtervolgende coureur dubbel bevoordeeld. De safety car zou zo min mogelijk impact op de race moeten hebben, dus a.u.b. houden zoals het nu is.quote:Formula One is likely to tweak the safety car rules for the 2012 season.
The team bosses got together in India last weekend to discuss forcing lapped drivers to pull ahead of the safety car and join the back of the queue.
When that rule was last in place, there were complaints that 'cleaning up' the string of cars behind the safety car took too long, according to Auto Motor und Sport.
But when the race finally resumed, there was no danger the slower cars could affect the contests at the head of the field.
"Both ways have their advantages and their disadvantages," said Sauber team manager Beat Zehnder.
En dan heb je Hispania Rubbish Team ook nogquote:Op woensdag 2 november 2011 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt steeds meer A1 met die lelijke namen, Force India krijg ik ook altijd kippevel van
Het is wachten op Qatar Racing, Scuderia Abu Dhabi en Force Mao China.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt steeds meer A1 met die lelijke namen, Force India krijg ik ook altijd kippevel van
Volgens mij wilden die STR overkopen als ik het mij goed herinner.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dan heb je Hispania Rubbish Team ook nogEn was er en tijdje terug niet sprake van dat een of ander zandland met rijke sjeiken ook 'n team wou overkopen en omdopen tot nationaal team? Staat me iets van bij maar kan er niets meer over vinden.
Jeuhquote:
La sourcequote:
Bron: http://www.mtv3.fi/urheil(...)s-julki-abu-dhabissaquote:Tuore huhu: Räikkösen sopimus julki Abu Dhabissa
Kimi Räikkösen ja Williamsin F1-tallin välinen sopimus julkistetaan seuraavan F1-osakilpailun Abu Dhabin GP:n yhteydessä, kertoo tuore huhu.
Abu Dhabin GP-viikonloppu ajetaan reilun viikon kuluttua 11.-13. marraskuuta.
Williamsin odotetaan julkistavan Abu Dhabissa merkittävän sponsorisopimuksen, joka mahdollistaisi Räikkösen palkkaamisen. Williamsin tiedetään neuvotelleen ainakin Qatar National Bankin kanssa.
Williams-tallin taholta on aiemmin todettu, että ensi kauden kuljettajat julkistetaan ennen kauden päätöskisaa, joka ajetaan Brasiliassa marraskuun lopussa.
oke, had ik beter niet gedaanquote:Kimi Raikkonen en het Williams F1 team aangekondigd de overeenkomst tussen de F1-race in Abu Dhabi Grand Prix in de context, naar een recente gerucht.
Abu Dhabi Grand Prix weekend wordt aangedreven ongeveer een week na de 11 tot 13. november.
Williams zal naar verwachting openbaar te maken in Abu Dhabi, een belangrijke sponsor deal, waarbij het inhuren van Räikkönen mogelijk zou maken. Williams staat bekend om op zijn minst onderhandeld over de Qatar National Bank.
Williams werd eerder gevonden van chauffeurs het volgende seizoen bekend gemaakt voorafgaand aan de sluiting race, die in Brazilië uitgevoerd in eind november.
Nee, maar rood staat mij niet zo goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
ben je nu bijna Ferrari-fan af?
Charisma van 'n blikje cola jaquote:Op donderdag 3 november 2011 21:31 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Ik vind het echt een geweldige charismatische kerel
quote:Nov 3 (Reuters) - Formula One stakeholders approved name changes for the Renault, Team Lotus and Virgin Racing teams at a commission meeting in Geneva on Thursday.
While none of the teams concerned would comment on the matter, which has still to be ratified by the governing FIA's world motor sport council next month, several Formula One sources told Reuters on condition of anonymity that the three requests had been accepted.
The decision will end the confusing situation of having two Malaysian-backed Renault-powered Lotus teams on the starting grid and also of a Renault team no longer owned by the French car maker.
Renault will become Lotus, the team's current title sponsor, next season while Team Lotus are changing their name to Caterham, the niche British sportscar maker they recently acquired.
The latter change will be the team's third name in as many years after entering Formula One in 2010 as Lotus Racing and then becoming Team Lotus for this season.
Virgin Racing had asked to be called Marussia, the Russian sportscar maker that is their major shareholder and title sponsor.
The requests had to be approved by 18 of the 26 members of the Formula One commission, of which International Automobile Federation president Jean Todt is one. (Reporting by Alan Baldwin, editing by Ken Ferris; For Reuters sports blog Left Field go to: blogs.reuters.com/sport)
Die nog erg fit ook, fietste laatst ik meen op de Mont Ventoux of een ander beroemde Franse helling Mark Webber er nog af (bergop uiteraard)quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:11 schreef Beach het volgende:
Le Professeur kan ook vast nog wel een zitje vinden.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:22 schreef vosss het volgende:
Jamaar Webber heeft natuurlijk sinds zijn fietsongeval een passage in zn contract staan waarin staat dat hij wel mag fietsen, maar dat hij een beetje rustig aan moet fietsen en niet voluit mag gaan he.
Prost zal dan ook wel een stukje lichter zijn, gezien zijn uitspraak dat hij van zijn helm hield want dan was ie toch nog iets groterquote:Op vrijdag 4 november 2011 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die nog erg fit ook, fietste laatst ik meen op de Mont Ventoux of een ander beroemde Franse helling Mark Webber er nog af (bergop uiteraard)
Ik vind van wel hoor. In de basis is het een snelle coureur, alleen hij laat het op sommige fronten afweten door zijn koelheid en een soort van desinteresse. Jammer, want hij heeft veel potentieel. Ik ga hem niet vergelijken met andere coureurs, want dan krijg ik het halve topic op mijn dakquote:
ijsjes eten is ie ook goed in!quote:
Nou, dat weet ik nog niet hoor. Kimi had altijd wel zijn "momentjes" waardoor hij zijn eigen glazen ingooide.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:07 schreef vosss het volgende:
Ik durf gerust te stellen dat als Kimi in de wagen van Webber had gezeten dat het kampioenschap nu nog gewoon open was
Mwah, niet bijzonder in ieder geval. Als je Massa niet echt te snel af bent en dat Heidfeld ook al niet was, dan lijkt me niet dat je zomaar kunt aannemen dat hij heel snel is, ómdat hij de andere kwaliteiten die een groot kampioen maken niet heeft.quote:
Vorig jaar was het niet veel beter op een korte periode na. Webber is altijd een kwalificatiespecialist geweest, ook wel flink snel maar heeft gewoon niet de snelheid van Hamilton, Alonso of Vettel.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:37 schreef ari_zahav het volgende:
Maar wat Webber dit seizoen heeft gepresteerd is beschamend. Zelfs Barrichello zou beter hebben gedaan in die RB7
Dat is zelfs nog een understatement.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
De RB7 is echt wel beter dan de MP4-26.
Webber en Hamilton rijden simpelweg een dramatisch seizoen.
Hamilton wel, als Hamilton net zo zou maximaliseren op zijn snelheid zoals Button op diens snelheid, was het nog spannend geworden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
De RB7 is echt wel beter dan de MP4-26.
Webber en Hamilton rijden simpelweg een dramatisch seizoen.
Ik denk het niet, maar is moeilijk te stellen, misschien kan hij juist wel heel goed met die Pirelli's overweg, dat is de voornaamste oorzaak dat het verschil tussen Vettel en Webber is opgelopen, in die zin was Vettel dus superieur aan Webber in een auto die weer superieur was boven de andere auto's en op Vettel afgestemd.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:07 schreef vosss het volgende:
Ik durf gerust te stellen dat als Kimi in de wagen van Webber had gezeten dat het kampioenschap nu nog gewoon open was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. fapper Weltschmerz het uiteraard niet mee eens zijn, Vettel superieur hou toch op man
Hoe is dat opgelopen dan? Je lijkt Jordan wel, die had vorig jaar in de tweede seizoenshelft ook allemaal van die verhalen dat Webber zich zo goed voelde en het dit weekend ging doen, en dan ineens 8 tienden langer over een rondje deed in de kwalificatie en er in de race niet veel beters van wist te maken. De slotrace van het vorige seizoen vergeten? En de races in Korea en Japan? Moesten ze toen in het hotel op een Pirelli-matras slapen of zo? Hing er een Pirellikalender aan de muur?quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar is moeilijk te stellen, misschien kan hij juist wel heel goed met die Pirelli's overweg, dat is de voornaamste oorzaak dat het verschil tussen Vettel en Webber is opgelopen,
O ja, het afstemmen van de auto op een coureur. Volgens mij worden auto's afgestemd om zo hard mogelijk een bocht door te kunnen, en is het aan de coureur om dat dan vervolgens ook te doen. De een is daar beter in dan de ander, en Vettel blijkt daar in deze RB met deze banden weer erg goed in, daar bleek hij in de vorige RB erg goed in, daar bleek hij in de TR ook al erg goed in. Misschien is hij er gewoon beter in dan de rest?quote:in die zin was Vettel dus superieur aan Webber in een auto die weer superieur was boven de andere auto's en op Vettel afgestemd.
quote:Maar goed hier zal onzeIk vind het altijd dolkomisch hoe mensen zichzelf in de maling kunnen nemen door allerlei factoren erbij te verzinnen. Jij vond JPM zeker ook een topcoureur of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. fapper Weltschmerz het uiteraard niet mee eens zijn, Vettel superieur hou toch op manWees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
quote:
En daar kom je nu pas achterquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Discussiëren met jou is zinloosen heb ik ook geen zin in
Ik in ieder geval wel!quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij vond JPM zeker ook een topcoureur of niet?
Van dat soort kneuterige voorkeurtjes heb ik geen last. Je kunt in de F1 wel van alles verzinnen, dan past de auto niet bij zijn rijstijl, dan zat hij in een dipje, dan passen de banden niet bij een coureur, dan weer moest de held in kwestie nog wennen aan de F1, of werd hij tegengewerkt door het team dat de auto om de ander heenbouwde.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En daar kom je nu pas achterZelfde als met Walter: de een is anti-Spaans, de ander anti-Brits, maar toch gewoon de BBC blijven kijken
Laat me raden. Eerst moest hij nog wennen aan de F1, toen bleek Ralf enorm gegroeid, was die sowieso altijd al onderschat en paste de auto bovendien veel beter bij diens rijstijl, en toen JPM in de McLaren ging zitten en zelfs Raikkonen hem helemaal zoek reed lag ook die auto hem niet, en raakt hij ook nog in een dipje waardoor het er maar niet uitkwam hoe bloedsnel hij was?quote:
Frapant dan dat van Alonso, Schumacher en Senna (ja zelfs Senna!) algemeen bekent is dat ze geen 2 1ste coureurs in het team willen/wouden hebben. Ach ja....quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van dat soort kneuterige voorkeurtjes heb ik geen last. Je kunt in de F1 wel van alles verzinnen, dan past de auto niet bij zijn rijstijl, dan zat hij in een dipje, dan passen de banden niet bij een coureur, dan weer moest de held in kwestie nog wennen aan de F1, of werd hij tegengewerkt door het team dat de auto om de ander heenbouwde.
Het grappige is alleen dat dat soort dingen nooit verzonnen zijn voor Lauda, Senna, Piquet, Prost, Schumacher, Alonso en Vettel, wel aldoor tegen hen, gewoon omdat ze het niet nodig hebben.
Dus jij verteld nu dat een psychologisch litteken niet bestaat? Vertel dat maar eens tegen alle veteranen die geregeld nog wakker schieten door nachtmerries.quote:Straks krijgt Raikkonen het gewoon heel moeilijk tegen wat voor teamgenoot dan ook, en dan gaan een aantal hier natuurlijk roepen dat hij niet meer de oude is. Net zoals ze dat van Massa roepen sinds zijn ongeluk, want toen die in dezelfde auto zat als Schumacher, toen was hij nog niet echt snel want hij moest nog zoveel leren. Daarom was hij langzamer, en toen kon Raikkonen hem niet echt te snel af zijn, en dat was natuurlijk het moment dat Massa bloed en bloedsnel was, om daarna een veer tegen zijn hoofd te krijgen, en nooit meer op niveau terug te komen ondanks dat de artsen van een volledig herstel spreken.
De kunst zit hem er juist in of een coureur zich kan aanpassen aan de wagen, niet de wagen proberen aan te passen aan zijn rijstijl. Niet elke coureur kan dat, maar dat wilt niet zeggen dat die coureur niet snel is in de basis.quote:Ik vind het allemaal erg koddig, maar serieus te nemen is het natuurlijk niet. Kijk gewoon wat coureurs onderling tegen elkaar doen wanneer ze in dezelfde auto zitten, als dat een goeie auto is laten snellle coureurs zich wel zien, dan ontstaat vanzelf een rangorde omdat ze nogal eens van stal of teamgenoot wisselen.
Montoyaquote:[..]
Laat me raden. Eerst moest hij nog wennen aan de F1, toen bleek Ralf enorm gegroeid, was die sowieso altijd al onderschat en paste de auto bovendien veel beter bij diens rijstijl, en toen JPM in de McLaren ging zitten en zelfs Raikkonen hem helemaal zoek reed lag ook die auto hem niet, en raakt hij ook nog in een dipje waardoor het er maar niet uitkwam hoe bloedsnel hij was?
Ja, want die zeikt nooitquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:16 schreef kepler het volgende:
Dus dan is eigenlijk Rosberg de beste coureur ooit?
Kimi moet niet in zee willen met Williams, dat begint de laatste jaren toch steeds meer de vorm aan te nemen van een zinkend schip.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:10 schreef vosss het volgende:
Kimi in plaats van Rubens, Trulli er uit, beetje schuiven met de coureurs en er is een plekje vrij voor JV (niet de onze)
7 WC's op de grid volgend jaar![]()
Dus dan is Hulkenberg beter dan Rosberg en is hij de beste ooit.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja, want die zeikt nooit [ afbeelding ]
Haalt nooit achterlijke of gewaagde acties op de baan uit [ afbeelding ]
En gedraagt zich nog steeds als Schumachers brave pupil [ afbeelding ]
Maar Hulkenberg haalde wel een pole in een zwakkere Williams dan waar hij in reed [ afbeelding ] Hoe is het toch mogelijk
Williams kan volgens de geruchten een goede sponsordeal met een Qatarese bank tekenen. Schijnt minimaal $30 miljoen te zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kimi moet niet in zee willen met Williams, dat begint de laatste jaren toch steeds meer de vorm aan te nemen van een zinkend schip.
Financieel doen ze ook ieder jaar een stapje verder terug, het lijkt me niks om Kimi om plek 10-15 te zien knokken.
Schijnt ook allemaal voor Kimi te zijnquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:24 schreef ElmarO het volgende:
Williams kan volgens de geruchten een goede sponsordeal met een Qatarese bank tekenen. Schijnt minimaal $30 miljoen te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:20 schreef Meike26 het volgende:
Buiten dat, Williams heeft volgend jaar ook Renault motoren en een aantal "nieuwe" mensen in het team voor de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar. Ik denk dat dat zinkende schip snel op het droogdok staat en we volgend jaar rond deze tijd kunnen beweren dat de bodem wel in zicht was, maar dat Williams weer op de weg terug is naar de gloriedagen ! Winnen van races enz enz
Als Kimi ook eens een ijsjes sponsor aan zou trekken, Ola of Mövenpick, of helemaal goed: Ijsboerke
Ik gun dat Williams van harte, de weg naar boven zal wel gaan want inderdaad dieper kan bijna niet, maar podiums halen, dan moeten ze toch echt met spectaculaire verbeteringen komen die de auto meer dan een paar seconden sneller maken, ik denk niet dat dat erin zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 05-11-2011 09:13:05 ]
quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:20 schreef Meike26 het volgende:
Als Kimi ook eens een ijsjes sponsor aan zou trekken, Ola of Mövenpick, of helemaal goed: Ijsboerke
je weet toch dat Ijsboerke Belgisch is heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Dat heeft ook geen zin als je wk wil worden, dan krijg je alleen maar twee coureurs die elkaar punten afpakken ten bate van een derde. Maar feit is dat ze geen smoesjes nodig hebben, maar er juist smoesjes worden verzonnen om hen er minder op te laten staan. Vergeet niet dat van Irvine, Barrichello en Massa ook gezegd is dat ze het Schumacher wel even moeilijk zouden maken. En dat valt dan natuurlijk weer tegen en dan moet er iets verzonnen worden waardoor dat kwam. Hetzelfde zien we nu bij Webber.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Frapant dan dat van Alonso, Schumacher en Senna (ja zelfs Senna!) algemeen bekent is dat ze geen 2 1ste coureurs in het team willen/wouden hebben. Ach ja....
Ik denk Schumachers beenbreuk hem ook wezenlijk langzamer heeft gemaakt, maar hij was zó goed, dat hij toch nog als de snelste terugkwam. En Lauda, nooit meer de oude na dat brandje. Zoiets? Waarom hebben zij dan geen merkbare psychologische littekens?quote:Dus jij verteld nu dat een psychologisch litteken niet bestaat? Vertel dat maar eens tegen alle veteranen die geregeld nog wakker schieten door nachtmerries.
Maar de basis is of hij zich kan aanpassen aan de snelst mogelijke auto. Hard rijden is je aanpassen aan de auto. De rijstijl die de coureur het beste ligt is alleen maar interessant als je daarmee een snellere auto kunt besturen. De auto is er niet om de coureur er goed op te laten staan, en zeker niet tegenover zijn teamgenoot, het is andersom.quote:De kunst zit hem er juist in of een coureur zich kan aanpassen aan de wagen, niet de wagen proberen aan te passen aan zijn rijstijl. Niet elke coureur kan dat, maar dat wilt niet zeggen dat die coureur niet snel is in de basis.
Waarom is hij dan uit de F1 gevlucht?quote:
Op dat laatste: de Hulk reed op dat moment op de meeste droge baan en was daardoor het snelst...quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja, want die zeikt nooit [ afbeelding ]
Haalt nooit achterlijke of gewaagde acties op de baan uit [ afbeelding ]
En gedraagt zich nog steeds als Schumachers brave pupil [ afbeelding ]
Maar Hulkenberg haalde wel een pole in een zwakkere Williams dan waar hij in reed [ afbeelding ] Hoe is het toch mogelijk
Ik heb hier anders sinds de rentree van Schumacher regelmatig gelezen dat de Mercedes te weinig op hem zou zijn ontwerpen en dat zodra dat anders is, hij Rosberg de oren wel even zou wassen. Voorlopig is er van dat laatste nog geen sprake, hoewel hij de laatste races wel met meer regelmaat voor Rosberg finished.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat heeft ook geen zin als je wk wil worden, dan krijg je alleen maar twee coureurs die elkaar punten afpakken ten bate van een derde. Maar feit is dat ze geen smoesjes nodig hebben, maar er juist smoesjes worden verzonnen om hen er minder op te laten staan. Vergeet niet dat van Irvine, Barrichello en Massa ook gezegd is dat ze het Schumacher wel even moeilijk zouden maken. En dat valt dan natuurlijk weer tegen en dan moet er iets verzonnen worden waardoor dat kwam. Hetzelfde zien we nu bij Webber.
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Dat de een er geen merkbare last van heeft, betekent niet dat een ander dat dat ook voor een ander moet gelden.quote:Ik denk Schumachers beenbreuk hem ook wezenlijk langzamer heeft gemaakt, maar hij was zó goed, dat hij toch nog als de snelste terugkwam. En Lauda, nooit meer de oude na dat brandje. Zoiets? Waarom hebben zij dan geen merkbare psychologische littekens?
De een gaat daar nou eenmaal anders mee om dan de ander.quote:Ik denk Schumachers beenbreuk hem ook wezenlijk langzamer heeft gemaakt, maar hij was zó goed, dat hij toch nog als de snelste terugkwam. En Lauda, nooit meer de oude na dat brandje. Zoiets? Waarom hebben zij dan geen merkbare psychologische littekens?
Ik denk dat het niet zoveel met angst te maken heeft. Op die ovals vallen vaker doden dan in de F1.quote:Waarom is hij dan uit de F1 gevlucht?
Dude waarom moet je altijd hele boeken schrijven over je meningquote:
omdat mensen emoties hebben, en sommige die kunnen onderdrukken.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk Schumachers beenbreuk hem ook wezenlijk langzamer heeft gemaakt, maar hij was zó goed, dat hij toch nog als de snelste terugkwam. En Lauda, nooit meer de oude na dat brandje. Zoiets? Waarom hebben zij dan geen merkbare psychologische littekens?
[..]
Nee, de basis blijft nog altijd snel kunnen rijden. Hoe kun je je anders opwerken via junior klassen waar alle wagens gelijk zijn aan elkaar?quote:Maar de basis is of hij zich kan aanpassen aan de snelst mogelijke auto. Hard rijden is je aanpassen aan de auto. De rijstijl die de coureur het beste ligt is alleen maar interessant als je daarmee een snellere auto kunt besturen. De auto is er niet om de coureur er goed op te laten staan, en zeker niet tegenover zijn teamgenoot, het is andersom.
Wie zegt dat die gevlucht is.quote:[..]
Waarom is hij dan uit de F1 gevlucht?
En dat zegt de " ex senior race engineer " ..quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mwah, niet bijzonder in ieder geval. Als je Massa niet echt te snel af bent en dat Heidfeld ook al niet was, dan lijkt me niet dat je zomaar kunt aannemen dat hij heel snel is, ómdat hij de andere kwaliteiten die een groot kampioen maken niet heeft.
Het doet me een beetje denken aan Balkenende. Daarvan konden we ook vaststellen dat hij niet kon debatteren, slechte speeches had, zwak was als leider, geen uitstraling en geen charme had en politiek niet handig was. Dus was hij heel intelligent. Hij heeft namelijk een positie waarbij je bijzondere kwaliteiten veronderstelt, en als hij er dan een heleboel niet heeft, moet er toch wat zijn, dus nemen we maar aan dat hij intelligent is.
Zo ook met Raikkonen. Hij is tactisch, strategisch, qua temperament en qua ontwikkeling van de auto geen topcoureur, dus moet hij wel snel zijn, hij zit immers bij een topteam. Maar zo werkt het niet, ook coureurs vallen wel eens omhoog, hij omdat hij destijds al heel jong vrij snel reed. Alleen neemt 'raw speed' niet toe met de ervaring. Dus ik verwacht dat hij het nog knap moeilijk gaat krijgen met zijn teamgenoot, wie dat dan ook is.
Waar en wanneer is de stag night?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:23 schreef Sinister-D- het volgende:
En nu ben ik ermee weg, moet nog het een en ander regelen voor m'n huwelijk volgende week![]()
Dat doet hij niet. Maar zoals ik aangaf is of die auto hem ligt alleen interessant wanneer de snellere auto hem ligt. Als Rosberg liever een onderstuurde auto heeft en Rosberg is in die onderstuurde auto sneller dan Schumacher in de overstuurde variant, dan moet Schumacher maar leren met onderstuur rijden, en als hem dat niet goed lukt dan is dat zijn beperking. De Benetton van Schumachers eerste WK's was volgens menigeen onbestuurbaar, eigenlijk volgens iedereen behalve eentje. Maar de coureur die zich wel aan die auto aan wist te passen liet zien dat er wel heel veel snelheid in die auto zat, daarmee is het dan de beperking van Herbert, Lehto (?) en Verstappen. Maar ook Rosberg was niet snel genoeg met de onderstuurde Mercedes, dus dan moet je wat anders, en dan heeft Rosberg ook weer de kans om zich aan te passen aan de auto met de andere karakteristiek en daarmee sneller te zijn dan Schumacher.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb hier anders sinds de rentree van Schumacher regelmatig gelezen dat de Mercedes te weinig op hem zou zijn ontwerpen en dat zodra dat anders is, hij Rosberg de oren wel even zou wassen. Voorlopig is er van dat laatste nog geen sprake, hoewel hij de laatste races wel met meer regelmaat voor Rosberg finished.
En dan komen we uit bij Keplers conclusie dat Rosberg dus de beste coureur ooit is. Want hij klopt Schumacher.
Volgens mij heeft Massa van het hele ongeluk niks meegekregen, in tegenstelling tot een Lauda of Schumacher. Waarom dan wel bij Massa een blijvend effect veronderstellen en bij Schumacher niet? Ik zal het antwoord maar vast geven: Omdat je dan je verhaaltje waarin je favoriete coureurs snel zijn ondanks dat ze dat niet laten zien 'kloppend' krijgt.quote:Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Dat de een er geen merkbare last van heeft, betekent niet dat een ander dat dat ook voor een ander moet gelden.
Bij hem is er ook een fysieke factor dus het blijft moeilijk om te bepalen als hij het niet zou redden qua snelheid of het dan aan het mentale of fysieke ligtquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Nogmaals, denk je dat Kubica nog net zo snel gaat zijn mocht hij ooit terug komen?
Ik vraag me dat af. Hij zal vast wel 100% genezen verklaard worden door de heren doktoren straks.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij hem is er ook een fysieke factor dus het blijft moeilijk om te bepalen als hij het niet zou redden qua snelheid of het dan aan het mentale of fysieke ligt
Ja dat zal ook wel maar F1 rijden is toch iets speciaals waar dingen van je lichaam gevraagd worden die hij misschien niet meer kan opbrengen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Hij zal vast wel 100% genezen verklaard worden door de heren doktoren straks.
Niet? Interessant dat je dat vindt. Rosberg was vorig jarig duidelijk structureel sneller dan Schumacher, zowel in kwalificatie als race.quote:
Jahaaaa. Dat de coureur het beste uit de auto moet halen, is me wel duidelijk, daarin verschillen we niet van mening.quote:Maar zoals ik aangaf is of die auto hem ligt alleen interessant wanneer de snellere auto hem ligt. Als Rosberg liever een onderstuurde auto heeft en Rosberg is in die onderstuurde auto sneller dan Schumacher in de overstuurde variant, dan moet Schumacher maar leren met onderstuur rijden, en als hem dat niet goed lukt dan is dat zijn beperking. De Benetton van Schumachers eerste WK's was volgens menigeen onbestuurbaar, eigenlijk volgens iedereen behalve eentje. Maar de coureur die zich wel aan die auto aan wist te passen liet zien dat er wel heel veel snelheid in die auto zat, daarmee is het dan de beperking van Herbert, Lehto (?) en Verstappen. Maar ook Rosberg was niet snel genoeg met de onderstuurde Mercedes, dus dan moet je wat anders, en dan heeft Rosberg ook weer de kans om zich aan te passen aan de auto met de andere karakteristiek en daarmee sneller te zijn dan Schumacher.
Knap dat jij van een afstand kunt bepalen hoe Massa in elkaar zit en hoe hij de nasleep van het ongeluk beleefd heeft.quote:Volgens mij heeft Massa van het hele ongeluk niks meegekregen, in tegenstelling tot een Lauda of Schumacher. Waarom dan wel bij Massa een blijvend effect veronderstellen en bij Schumacher niet? Ik zal het antwoord maar vast geven: Omdat je dan je verhaaltje waarin je favoriete coureurs snel zijn ondanks dat ze dat niet laten zien 'kloppend' krijgt.
Je bedoelt dat ik mijn mening wel kan onderbouwen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dude waarom moet je altijd hele boeken schrijven over je mening
Klopt, maar waarom aannemen dat Massa dat niet kan en bijvoorbeeld Schumacher wel? Welke grond is daarvoor anders dan dat je graag wil dat dat zo is?quote:Maar om antwoord te geven.
[..]
omdat mensen emoties hebben, en sommige die kunnen onderdrukken.
Uiteraard, maar dan pas je je ook aan aan de auto. Er zit een snelheid in, en die moet je eruit zien te halen en daartoe mag je ook nog een beetje afstellen. Het is in wezen niet anders, alleen komt het in de F1 nog veel meer op scherp te staan en heeft het zijn eigen karakteristieken en is het voor de besten van de besten. Rallyrijden gaat ook nog altijd om snel kunnen rijden. Toch zijn de beste F1-coureurs niet de beste rallyrijders, ook lang niet altijd de beste toerwagenracers, enduranceracers, ook niet over één rondje. Het is een specialisme. De beste tennissers zijn ook niet de beste badmintonners en de beste graveltennissers zijn ook niet de beste grastennissers.quote:Nee, de basis blijft nog altijd snel kunnen rijden. Hoe kun je je anders opwerken via junior klassen waar alle wagens gelijk zijn aan elkaar?
Ik geloof niet McLaren hem koste wat het kost wilde behouden, maar hij had zelf natuurlijk gewoon zijn contract kunnen uitdienen en ervoor kunnen kiezen zich te bewijzen als F1-coureur.quote:Wie zegt dat die gevlucht is.
Veel plezier.quote:En nu ben ik ermee weg, moet nog het een en ander regelen voor m'n huwelijk volgende week![]()
Ik discussieer over een sport die ik leuk vind om te kijken en die ik leuk vind om over te discussieren. Ik vind de krachtsverhoudingen in die sport dan ook erg interessant, en een sport gaat om krachtsverhoudingen natuurlijk. Om die in te schatten op basis van feiten ipv op basis van persoonlijke wensen hoef je echt geen ervaring als race engineer te hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
En dat zegt de " ex senior race engineer " .., wat doe jij hier op FOK! als je het zo goed weet ... sorry hoor ..
De historie leert vaak anders.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:20 schreef Meike26 het volgende:
Buiten dat, Williams heeft volgend jaar ook Renault motoren en een aantal "nieuwe" mensen in het team voor de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar. Ik denk dat dat zinkende schip snel op het droogdok staat en we volgend jaar rond deze tijd kunnen beweren dat de bodem wel in zicht was, maar dat Williams weer op de weg terug is naar de gloriedagen ! Winnen van races enz enz
quote:Als Kimi ook eens een ijsjes sponsor aan zou trekken, Ola of Mövenpick, of helemaal goed: Ijsboerke
Philips is, net als RBS, na het seizoen 2010 gestopt met de sponsoring van Williams.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, al wisselde het wel een beetje. Het werd heel vaak aangehaald door met name Jordan, dat kwalificatieduel, maar Webber werd vaker verslagen door Vettel, en duidelijker, en steeds duidelijker naarmate het seizoen vorderde. Toch ligt het aan de Pirelli's van dit jaar?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet? Interessant dat je dat vindt. Rosberg was vorig jarig duidelijk structureel sneller dan Schumacher, zowel in kwalificatie als race.
In de races is hij vaak behoorlijk wat sneller, in de kwalificatie spant het erom.quote:Dit jaar is hij in de kwalificatie nog steeds duidelijk sneller. In de race is Schumacher de laatste races vaak sneller, maar Rosberg staat nog steeds in punten voor.
Hij heeft het vorig jaar beter gedaan ja, dit jaar niet vind ik. Ik vond Schumacher ook helemaal niet goed vorig jaar. Ik vind het ook helemaal niet zo logisch dat Schumacher Rosberg te snel af is. Het is sport, het is erg competitief, dus het niveau gaat elk jaar een stukje omhoog. Het verschil tussen Schumacher en de rest werd ook gedurende zijn eerste carriere al kleiner. Je ziet bijvoorbeeld ook dat er gewoon geen plek meer is voor coureurs die echt niet in de regen kunnen rijden. Een 40-plusser als Coulthard die toch best mee kon komen in zijn tijd, heeft nu echt helemaal niks meer in de F1 te zoeken. In het begin van zijn carriere stond Schumacher op eenzame hoogte, in 2005 had hij al zijn min of meer gelijke gevonden in Alonso.quote:Jahaaaa. Dat de coureur het beste uit de auto moet halen, is me wel duidelijk, daarin verschillen we niet van mening.
Het punt is dat Rosberg de laatste anderhalf jaar bij Mercedes over het geheel genomen meer uit de auto heeft gehaald dan Schumacher, en dus de betere coureur is volgens jou. Excuses zijn er immers niet.
Dat doe ik niet. Ik zie alleen totaal geen verschil in zijn prestatieniveau. En ik vind het nergens op slaan om een effect daarvan aan te nemen, wel bij hem, en bij anderen niet.quote:Knap dat jij van een afstand kunt bepalen hoe Massa in elkaar zit en hoe hij de nasleep van het ongeluk beleefd heeft.
Dat weet ik niet. Maar als hij terugkomt en zo presteert als je van hem zou verwachten wanneer er geen ongeluk was geweest, dan ga ik geen blijvende schade veronderstellen. Als het niet meer gaat, omdat zijn arm het niet meer goed doet bijvoorbeeld, of omdat hij bochten niet meer snel durft te nemen, dan merken we dat snel genoeg.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:37 schreef vosss het volgende:
Nogmaals, denk je dat Kubica nog net zo snel gaat zijn mocht hij ooit terug komen?
Is het dan al duidelijk of hij de volle functionaliteit over zijn hand/arm terug krijgt?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Hij zal vast wel 100% genezen verklaard worden door de heren doktoren straks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |