quote:
quote:McLaren-coureur Jenson Button staat in de belangstelling van Ferrari. Dat schrijft de Braziliaanse journalist Livio Oricchio van Jornal da Tarde. Volgens hem is dat de verklaring voor het uitblijuven van contractverlenging voor Button bij McLaren.
De Britse renstal wil hem het liefst voor langere tijd vastleggen, maar Button geeft de voorkeur aan een eenjarige verbintenis zodat hij in 2013 de overstap kan maken naar Ferrari. De Scuderia beschouwt de wereldkampioen van 2009 als ideale teamgenoot voor Fernando Alonso.
Button heeft eens gezegd: “Als kind raakte ik over drie teams opgewonden; Williams, McLaren en Ferrari. Dat betekent niet dat ik voor Ferrari moet racen om mijn dromen waar te maken. Ik ben blij en als ik nog een titel kan winnen ben ik nog veel blijer.”
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh tegenover de BBC over de huidige situatie: “We zijn in gesprek met Jenson. We bespreken het achter de schermen. Het is mijn wens om een oplossing te vinden zodat we nog jaren samen werken, en ik hoop dat Jenson dat ook wil.”
Als Marcel Boekhoorn inderdaad geïnteresseerd is in Lotus Renault, kun je Giedo van der Garde niet helemaal uitsluiten als coureur bij dat team. Boekhoorn is immers de rijke schoonvader van Giedo.quote:Wat de motoren betreft schijnt Renault te willen leveren aan HRT en valt Lotus Renault GP volgend jaar misschien terug op Cosworth. Ook qua naamgeving gaan er geruchten rond. Het team schijnt in financiele problemen te verkeren en is dringend op zoek naar geld. Kans bestaat dat ze volledig worden overgenomen door Lotus of (waarschijnlijker, gezien de eveneens financiele problemen van Proton) dat het team wordt verkocht aan een andere investeerder (David Richard en Marcel Boekhoorn worden hier al genoemd). En Team Lotus verandert de naam waarschijnlijk naar Caterham AirAsia (zoals al het geval is in de GP2), dus komt er waarschijnlijk een einde aan de Lotus saga.
Die link zie ik niet helemaalquote:Eventueel is STR een optie voor motoren leverancier Ferrari om zijn protegé Bianchi te stallen, alhoewel een testrol bij Force India waarschijnlijker lijkt.
Zoiets?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die link zie ik niet helemaalKan ook aan mij liggen, maar het enige wat dan zou opgaan is geld van Ferrari richting Force India? Of hebben ze hun rekening nog steeds niet betaald aan Ferrari van de motoren na hun overname van Spyker.
En ik meen me te herinneren dat McLaren Button een levenslang contract heeft geboden twv $40 mln. Kan 't alleen nergens meer vinden
http://www.dailyrecord.co(...)life-86908-23410073/quote:JENSON BUTTON is laughing all the way to the bank after agreeing a historic £80million deal for life with McLaren.
The 31-year-old has proved such a success that the 12-month extension to his original two-year contract may be taken up within days.
And it will only be the first step of a ground-breaking agreement.
McLaren boss Martin Whitmarsh wants to commit the 31-year-old, who won in Canada and Hungary, to a contract that will take him beyond racing retirement.
Button would then become an ambassador for McLaren which includes the F1 team, luxury car division and sports car operation.
The revelation marks an incredible turnaround for the racer who was without a team years ago.
And critics who claimed he would be humbled by team-mate Lewis Hamilton when he joined McLaren have had to eat their words.
Button is the team's leading driver as the sport approaches the final race of the European season - the Italian Grand Prix in Milan tomorrow.
Both men have two wins apiece but Button has three more points than Hamilton and has been on the podium six times to his colleague's four.
Team boss Whitmarsh said: "Jenson will be here next year. We know that, he knows that.
"There's nothing complicated about it. But we're looking to do a deal that will see him race for McLaren for the rest of his career.
"That may be for the next three years or the next five. Jenson is a mature and intelligent guy. He is still as fit as a flea and hungry to race.
"He could take an ambassador's role for McLaren. We're looking into GT racing and Le Mans and there's no reason why he can't use his experience in those projects."
Button reiterated his love for McLaren yesterday when he insisted he has no desire to race for the sport's marquee name, Ferrari.
He said: "I would happily retire without racing for Ferrari.
"If you ask drivers if they want to win a world championship or drive for Ferrari, they'd rather win a world championships.
"When I was growing up I was excited about the three big teams - Williams, McLaren and Ferrari - and thought I'd love to drive for them.
"But when you are here things either fall into place or they don't and it doesn't mean you need to drive for Ferrari to fulfil your childhood dreams.
"I'm happy and my aim is to win a championship here."
After hitting a purple patch lately with victory in Hungary and third place at Spa, Button believes he is performing at his peak.
He said: "I'm very happy with the car and confident in the direction we have taken with it.
"I think that will show in qualifying over the next few races because I am driving as well as I ever have."
The British ace trails championship leader Sebastian Vettel by 110 points, with 175 left to race for, and admits it is now a case of having fun rather than going for the title.
He said: "We have to try to win every race for the rest of the year, not so much for the title but just for our enjoyment.
"It's such a special feeling within the team when you do win, so we want more this season."
Button had to settle for seventh quickest at the end of yesterday's two practice sessions, with Hamilton and Vettel setting the pace. Scotland's Paul di Resta was 13th.
Bronquote:This is what Williams tries - Räikkönen's F1-salary from Qatar?
Williams tries to get a rich Arab bank to sponsor them by using Kimi Räikkönen's name.
Sir Frank Williams' team has tried to lure Qatar National Bank as their main sponsor for a couple years already.
They haven't succeed but now Williams tries once again to get a contract with the biggest bank in Qatar. Williams can bring Kimi's name to the table since the team has already negotiated with Kimi about next season.
Williams could get such a remarkable contract with Qatar National Bank that they could fill Räikkönen's salary demands with that.
Williams already has strong connection to Qatar, which is one of the richest country in the world. Williams has founded their own research- and development-center in Qatar's science- and technology park.
Williams has also taken forward a traffic safety campaign together with Qatar National Bank, a campaign directed to drivers in Quatar.
The team's members have had their educational happenings in schools and universities in Qatar. The team has also built simulators in Qatar for driving instruction.
Janne Aittoniemi
Jules Bianchi op weg naar Force Indiaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die link zie ik niet helemaalKan ook aan mij liggen, maar het enige wat dan zou opgaan is geld van Ferrari richting Force India? Of hebben ze hun rekening nog steeds niet betaald aan Ferrari van de motoren na hun overname van Spyker.
En ik meen me te herinneren dat McLaren Button een levenslang contract heeft geboden twv $40 mln. Kan 't alleen nergens meer vinden
quote:Jules Bianchi wordt in 2012 mogelijk de test- en reservecoureur van het Force India F1 Team. De Ferrari-junior is volgens het Duitse Bild dicht bij een overeenkomst met het Indiase team. Momenteel vervult Nico Hulkenberg de rol van test- en reservecoureur maar de kans is aanwezig dat de Duitser in 2012 bij het Formule 1 team racet als vervanger van Adrian Sutil. Voor het tweede jaar op rij stroomt dan de vrijdagtester door naar het raceteam, eerder volgde Paul di Resta hetzelfde pad.
"Jules is een groot talent en heeft een positief GP2-seizoen achter de rug. Hij moet echter nog groeien door komend jaar ervaring op te doen", aldus Ferrari-teambaas Stefano Domenicali. "Ik kan nog niet zeggen waar hij gaat rijden maar het is duidelijk dat we in hem willen investeren want we geloven in hem."
quote:De eventuele komst van Kimi Raikkonen bij Williams gaat mogelijk gepaard met het aantrekken van een grote sponsor. Het Finse dagblad Ilta Sanomat stelt dat de Britse renstal zich met de wereldkampioen van 2007 verzekert van de steun van de Qatar National Bank.
Williams heeft nauwe banden met Qatar door middel van het Williams Technology Centre aldaar en Frank Williams probeert volgens het artikel al jaren om de bank uit Qatar over de streep te trekken. Kimi Raikkonen benoemen tot een van de coureurs voor 2012 zou het laatste zetje zijn dat de Qatar National Bank nodig heeft.
twitter:adamcooperf1 twitterde op woensdag 05-10-2011 om 11:11:02#F1 McLaren says @JensonButton has signed a new multi-year contract so a big question answered there reageer retweet
Dat zou mooi voor Williams zijn, Dat team moet weer terug naar de top!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:22 schreef sasquatsch het volgende:
'Raikkonen bij Williams zou sponsor uit Qatar over de streep trekken'
[..]
Nu ook op de normale nieuwssites.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:14 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperf1 twitterde op woensdag 05-10-2011 om 11:11:02#F1 McLaren says @JensonButton has signed a new multi-year contract so a big question answered there reageer retweet
quote:Uncertainty surrounding Jenson Button’s Formula One future was removed on Wednesday morning when McLaren announced that the British driver has re-signed with the team for 2012 and beyond on a new, multi-year contract.
Als de onbetwiste nummer 2!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:32 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Hoe zal Lewis zich voelen nu..?
Als die lul op het allerlaatste moment wéér zijn stoeltje kaapt sta ik niet in voor de gevolgenquote:Jos Verstappen gaat begin december meedoen aan de Race of Champions Legends in het Duitse Düsseldorf. Verstappen krijgt daarbij gezelschap van onder meer Heinz-Harald Frentzen.
De Legends-race zal op 4 december verreden worden als een soort van voorprogramma voor de Race of Champions.
Behalve Verstappen en Frentzen - die beide van 1994 t/m 2003 in de Formule 1 actief waren - doen ook de Duitsers Hans-Joachim Stuck en Armin Schwarz nog mee aan de ROC Legends.
Stuck (60) reed in de jaren '70 in de Formule 1 en is zich daarna op toerwagens en de langeafstandsracerij gaan richten. De 48-jarige Schwarz is een voormalig rally-coureur en sinds 2005 met pensioen.
Verstappen, Frentzen, Stuck en Schwarz zullen het op 4 december op een in het ESPRIT-stadion aangelegde racebaan tegen elkaar opnemen. De vier coureurs zullen telkens onderlinge één-tegen-één gevechten aangaan, waarna de twee coureurs met de beste resultaten vervolgens in een finale tegen elkaar zullen strijden.
Voor Verstappen wordt het de eerste keer dat hij aan een Race of Champions-evenement gaat meedoen. De Limburger verheugt zich er nu al op: "De Race of Champions is een bijzonder evenement en er komen altijd veel toeschouwers naar kijken. Het lijkt me erg leuk om in een volgepakt stadion voor zoveel fans te rijden, want dat is iets wat ik nog nooit heb gedaan. Daarnaast zie ik er uiteraard naar uit om in de ROC Legends tegen Frentzen, Stuck en Schwarz te racen."
De ROC Legends staat zoals gezegd voor 4 december op de kalender. Later op diezelfde dag wordt ook de reguliere Race of Champions voor individuele coureurs nog gehouden. Aan dat evenement doen onder meer Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Jenson Button, Mattias Ekström en Andy Priaulx mee. Eén dag eerder, op zaterdag 3 december, wordt de Race of Champions Nations Cup gehouden. Daarin nemen landenteams het tegen elkaar op.
Jep, hij word ff in 2 jaar voorbij gestreefd door Jenson terwijl hij zelf dacht de allerbeste coureur van het veld te zijn.quote:
voorbij gestreefd? Vind ik wel meevallen hoor, Button heeft het goed gedaan in specifieke omstandigheden (opdrogende baan) waar hij goed uit de voeten kan, daar heeft hij ook die 20 punten meer dan Hamilton aan te danken, maar ik zet mijn geld volgend seizoen gewoon weer op Hamilton wat betreft snelste man van het team.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:06 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Jep, hij word ff in 2 jaar voorbij gestreefd door Jenson terwijl hij zelf dacht de allerbeste coureur van het veld te zijn.
I agree. Hamilton is de snellere, maar Button de consistentere. Zo was het vorig jaar ook met Vettel en Webber en toch werd Vettel kampioen. Dus dat kan volgend jaar ook weer Hamilton zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorbij gestreefd? Vind ik wel meevallen hoor, Button heeft het goed gedaan in specifieke omstandigheden (opdrogende baan) waar hij goed uit de voeten kan, daar heeft hij ook die 20 punten meer dan Hamilton aan te danken, maar ik zet mijn geld volgend seizoen gewoon weer op Hamilton wat betreft snelste man van het team.
En ook dat wordt weer ontkendquote:Het team van Force India valt op korte termijn wellicht in nieuwe handen. Eigenaar Vijay Mallya is na de sluiting van zijn low-cost luchtvaartmaatschappij Kingfisher Red van plan om de renstal te verkopen en heeft met Sahara India Pariwar een overnamekandidaat gevonden.
Sahara India Pariwar, opgericht door Subrata Roy, is een conglomeraat van bedrijven met diverse activiteiten. The Asian Age bericht dat de onderhandelingen zich in de afrondende fase bevinden en dat in de komende dagen de kogel door de kerk gaat.
De beslissing om Force India te verkopen komt als een verrassing met de eerste Grand Prix van India in Delhi op komst. Mallya heeft altijd gedroomd van een podium in eigen land, maar maakt dat wellicht niet mee. Roy heeft als ambitie om Indiaas talent te promoten in de Formule 1. Voor Force India reed nog nimmer een coureur uit eigen land en dat kwam Mallya op de nodige kritiek te staan in India.
quote:Vijay Mallya, de teambaas en -eigenaar van Force India, ontkent dat hij de renstal van de hand wil doen. Deze geruchten staken eerder tijdens het raceweekend in Japan de kop op.
Van der Garde heeft hoger budget dan D'Ambrosioquote:Nico Rosberg staat momenteel afwijzend tegenover een meerjarig contract bij zijn huidige werkgever Mercedes GP. De oorzaak hiervoor is dat de Duitser de ontwikkelingen op de transfermarkt richting 2013 af wil wachten, met name met het oog op Ferrari.
Bij de Scuderia lijkt Felipe Massa na volgend jaar het veld te moeten ruimen en Rosberg wil geen kans mis lopen omdat hij dan al vast ligt. De Spaanse krant Marca bericht dat hij daarom de boot nog even af houdt bij Mercedes GP, dat hem graag voor lange termijn vast legt. Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug: “Ik heb Nico tot eind 2012 en als het aan mij ligt nog veel langer.” Rosberg is minder happig en ziet meer in een jaarlijkse evaluatie van de situatie, zowel qua ontwikkeling van Mercedes GP als qua ontwikkelingen op de rijdersmarkt.
quote:Jerome D'Ambrosio hoeft niet automatisch op contractverlenging te rekenen bij Virgin Racing. De Belgische coureur zou volgens de Belgische krant De Morgen minder geld te besteden hebben dan bijvoorbeeld Giedo van der Garde en diens GP2-teamgenoot Charles Pic.
Deze twee rijders zouden dus hoog op het verlanglijstje staan bij Virgin, terwijl ook Robert Wickens een grote kans maakt op een racezitje voor 2012. De Canadees is momenteel de derde rijder bij Virgin en stelde vandaag de titel in de World Series by Renault veilig. Vorig jaar behaalde Wickens de tweede plaats in de GP3 Series. "Nederlander Giedo van der Garde, Fransman Charles Pic en Canadees Robert Wickens hebben allen een voordeel ten opzichte van D'Ambrosio. Zij hebben meer geld te besteden", schreef De Morgen.
D'Ambrosio verklaarde afgelopen weekend dat hij inderdaad nog geen contract heeft voor volgend seizoen. "Er zijn natuurlijk gesprekken gaande en mijn management spreekt met het team over volgend jaar. Ik had mijn beste race tot nu toe in Singapore en zal de komende vier races er alles uit moeten halen. Ik zal me moeten richten op het heden en niet op mijn toekomst."
Gerald Lopez van Genii Capital schijnt nu inderdaad bezig te zijn om Group Lotus over te nemen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
Even een silly season update.
...
Veel zal naast de test van Kubica afhangen van de financiele positie van het team. Zowel Lotus Renault GP als hoofdsponsor Groep Lotus schijnen flink wat schulden te hebben, dus is het de vraag of Groep Lotus het team overneemt, dan wel Genii Capital (de huidige eigenaar) Groep Lotus overneemt (is makkelijker om een investeerder te zoeken), dan wel dat een ander het team overneemt.
...
quote:Genii Capital-eigenaar Gerard Lopez is bezig een consortium op te zetten voor een machtsovername bij Group Lotus. De reden hiervoor is dat Lopez de naam van Lotus Renault GP wil veranderen en daar niet veel medewerking bij krijgt van de andere teams omdat Dany Bahar de baas is bij Group Lotus. Dat schrijft gerenommeerd journalist Joe Saward op zijn blog.
Bahar werkte in het verleden in de Formule 1 bij Sauber, Red Bull Racing en Ferrari. In die tijd heeft hij blijkbaar weinig vrienden gemaakt in de paddock, aangezien niemand hem wil helpen bij de naamswijziging. Daarom heeft Lopez een groep samen gesteld om Group Lotus te kopen van Proton. Proton is een Maleisisch staatsbedrijf en om tot overeenstemming te komen zijn mensen nodig die de overheid gunstig gezind zijn. Dat verklaart de aanwezigheid van Tan Sri Syed Mokthar en Tan Sri Arumugan in het consortium. Dat zijn grote ondernemers in Maleisië die veel samenwerken met de regering. Op die manier probeert Lopez de Maleisische overheid te paaien zodat het instemt met de verkoop van Group Lotus, waardoor in de Formule 1 de situatie met twee teams met de naam Lotus eindelijk opgelost kan worden.
Waar rook is, is vuurquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
Ging al eerder het gerucht dat STR gekocht zou worden door IPIC (International Petroleum Investment Company), de eigenaar van sponsor Cepsa (wat al weer ontkent werd door Mateschitz, de eigenaar van STR), nu gaat weer het gerucht dat Force India verkocht wordt.
[..]
En ook dat wordt weer ontkend
[..]
quote:With just over a fortnight left for the first ever Formula One race to be held in India, UB Group's Vijay Mallya is set to sell some stake in his Force India F1 Team to Sahara Group, headed by Subroto Roy. The two corporate honchos will sign an agreement today, which will be followed by
an official announcement this evening, according to sources. The quantum of the stake sale and financial details of the deals could not be immediately ascertained. Spokespersons of both the groups declined to comment. Liqour baron Vijay Mallya had bought the Spyker Ferrari F1 Team in 2007, reportedly for about for 90 million euros.
He then renamed the team as 'Force India' for the 2008 season. The Force India team is at the sixth position in the Formula 1 constructor's championships with 48 points behind Renault. Mallya also owns IPL team Royal Challengers. On the other side, Sahara Group that has interests in financial services, real estate, media and hospitality, is a major promoter of sports in India. Sahara owns the new IPL team Pune Warriors India and also sponsors India national cricket team. It had also supported the Indian national hockey team.
India will host its first Formula 1 Grand Prix on October 30, 2011 on a 5.14 km track, in Greater Noida built by Jaypee Sports International (JPSI).
twitter:alanbaldwinf1 twitterde op woensdag 12-10-2011 om 13:18:13Vijay Mallya and Sahara Group chairman Subrata Roy are to hold a joint news conference later today. reageer retweet
http://joesaward.wordpres(...)sale-of-force-india/quote:In a few minutes from now there will be a press conference at The Grand Hotel in Delhi at which Vijay Mallya and Subrata Roy Sahara will make some kind of announcement. Mallya has denied reports that he has any plans to sell the Force India team, a statement which was treated with great circumspection in F1 circles.
If it turns out that Mallya is now announcing the sale of a minority of the shares or some such arrangement no-one is going to believe anything that he says as he will already have told a whopping great lie, insisting that the team is not for sale.
So why should we believe him if he says he is only selling a bit of it?
Good sources in India continue to suggest that a sale is going ahead and that the deal will roll over a two year period at the end of which Mallya will be out.
quote:Force India has become Sahara Force India with the sale, denied yesterday by Vijay Mallya, of 42.5 percent of the shares in the team. Sahara India Parivar will invest $100 million in the team. From what I am hearing Mallya is selling eight percent of his 50 and the Mol Family is offloading 34 percent. This means that Mallya will have 42 percent, Sahara 42.5 percent and the Molls will retain the rest. So who now owns the team? And what plans are there over the next three years for any change of ownership? More importantly, however, who can be trusted to tell the truth when people involved are capable of telling such outrageous lies?
My feeling is that Sahara will get control in a while but Mallya wants to edge out quietly. He has enjoyed his time in the spotlight and has spent a lot of money to up his profile. He cannot afford to spend more and so is handing the team over to people who can, reducing his losses as much as he can.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gerald Lopez van Genii Capital schijnt nu inderdaad bezig te zijn om Group Lotus over te nemen.
[..]
quote:Group Lotus shareholder Proton has denied plans to sell a stake in the sportscar manufacturer to Renault team owner Gerard Lopez.
Sources revealed last weekend that Lopez and his Genii Capital company were in talks about the possibility of taking a financial interest in Group Lotus.
The deal was rumoured to be poised to go as far as Lopez taking a majority shareholding in the car maker.
On Thursday, however, Proton said the reports were "untrue and highly speculative", and that it had no plans to make a deal with Genii Capital.
"Proton hereby states that the alleged moves between Group Lotus and Genii Capital are untrue and that the reports are highly speculative in nature," Proton said in a statement.
"Proton's relationship with Group Lotus is as good as it has ever been. Our priority now is to ensure that the Lotus Business Turnaround Plan is executed according to schedule and that both parties are committed to its success.
"Proton and Lotus have reached a juncture whereby the market is eagerly waiting for Lotus' new products and all our energy and efforts have to be channelled towards achieving this critical goal.
"Furthermore, the scope of Lotus' involvement in Formula 1 as title sponsor to Lotus Renault GP is to create dynamic marketing and branding synergies.
"Proton does not wish to further entertain any unsubstantiated news of speculative nature and we hope this statement will put all speculation to rest.
"However we wish to add, that as a proactive business entity, the Proton Group of Companies will continue to initiate and consider viable business opportunities and arrangements which will benefit and add value to the Group's interest."
Renault?quote:Rubens Barrichello doet er alles aan om ook in 2012 op de startgrid te staan. De Williams F1-coureur heeft dit jaar al diverse malen kritisch uitgehaald naar zijn werkgever, die niet in staat is geweest een bolide te produceren waarmee eenvoudig in de top tien kan worden gereden. De ervaren Braziliaan eindigde dit seizoen tweemaal op de negende positie, wat neerkomt op vier schamele punten. Er gaan geruchten over een komst van Kimi Raikkonen of Adrian Sutil naar het Britse team.
"Ik wil racen", zei Barrichello. "Ik ben hier, ik ben klaar om over alles te praten om ervoor te zorgen dat ik er ook komend jaar nog bij ben. Het enige dat ik volgend jaar graag zou willen is een competitieve bolide. Ik praat dan ook met de gehele paddock en de situatie is bij Williams niet anders: zij weten wat ik volgend jaar wil. Het enige dat ze mij hoeven te geven is een competitieve auto. De teams waarmee ik praat lijken goede auto's te hebben voor komend jaar."
Ja Rubens misschien wel maar Renault toch niet?! Rubens is echt op de weg terug en let's face it hij is nooit een echte wereldkampioen geweest. Het is een goede 2de rijder.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Ik denk dat het voor hem zeker een optie is mocht Kubica niet kunnen racen in 2012
quote:Sergio Perez has targeted Felipe Massa's race seat at Ferrari for 2013.
The Telmex-backed Mexican rookie will stay at Ferrari powered Sauber next season while Brazilian Massa's current Ferrari contract is fulfilled.
But Perez, 21, is a Ferrari driver 'academy' member and recently tested the famous team's 2009 single seater.
Speculation suggests he is the favourite to replace Massa beyond 2012.
"Right now I have a contract with Sauber for next year and I have to do a very good job to get to go to a team like Ferrari," Perez told Spain's AS newspaper.
"It is my goal to become world champion and to be with a team that allows me to work for that, like Ferrari," he admitted.
Perez said he would not be afraid to join Ferrari alongside a formidable teammate like Fernando Alonso.
We gaan het zien, in principe doet hij het wel beter dan Koba maar of hij materiaal is voor een topteam, ik weet het nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Perez stelt zich kandidaat voor Ferrari in 2013
[..]
quote:Jean-Eric Vergne en Daniel Ricciardo staan op de shortlist bij Scuderia Toro Rosso voor de invulling van de racestoeltjes voor 2012. Vergne is sinds kort als reserverijder in dienst bij de Italiaanse renstal en reed in Zuid-Korea in de eerste vrije training, wat hij ook in Abu Dhabi en Brazilië zal doen. Ricciardo begon als vrijdagrijder bij Toro Rosso, maar doet inmiddels ervaring op als racecoureur bij HRT.
Sebastien Buemi en Jaime Alguersuari zijn niet zeker van hun plek bij Scuderia Toro Rosso voor volgend jaar, zo blijkt uit de woorden van teambaas Franz Tost in L'Equipe. “Vergne, Buemi, Alguersuari en Ricciardo zijn de vier coureurs waar Red Bull over nadenkt voor de twee zitjes bij Toro Rosso voor 2012. We hakken in december de knoop door. Het ligt volkomen open, Jean-Eric maakt dus ook kans. Ik geniet van zijn rijstijl. Hij heeft in de World Series by Renault zijn klasse en agressiviteit al gedemonstreerd.”
Zelf denk ik dat Buemi zijn koffers kan pakken en dat Toro Rosso gaat racen met Alguersuari en Ricciardo. Vergne zal dan voor zover zijn raceseizoen het toe laat derde rijder zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
Toro Rosso kiest uit Buemi, Alguersuari, Vergne en Ricciardo voor 2012
[..]
quote:De Formule 1-grid bevat volgend jaar wellicht weer eens een vrouwelijke coureur. Maria de Villota heeft haar zinnen gezet op toetreding tot de koningsklasse van de autosport. De 31-jarige Spaanse testte in augustus met een Renault uit 2009. Ze vertelde aan Europa Press dat een stoeltje in de Formule 1 voor 2012 steeds dichterbij komt.
De Villota: “De eerste test in augustus verliep zo goed dat het hielp om meer mogelijkheden in een stroomversnelling te brengen. Mijn doel voor de korte termijn is om in 2012 in de Formule 1 rond te lopen. Ik heb veel respect voor de mannelijke rijders, maar ik geloof niet dat het een ongelijke strijd is. Fysiek moet ik misschien meer arbeid leveren, maar als atleet en coureur voel ik dat ik met de juiste training en ervaring het goed zou kunnen doen.”
Ik had hem wel een DTM BMW gegundquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:15 schreef vosss het volgende:
Onze eigen Jos wil ook weer actief gaan racen.
Niet in de F1 vanzelfsprekend, maar mogelijk in de Le Mans Of het FIA GT kampioenschap.
Dat lijkt me wel leuk. Hoop dattie ergens een stoeltje kan krijgen
Dat worden dan 23 rijders die aan de start van een race verschijnen als zij dat stoeltje krijgt. Een erg groot talent is ze niet namelijkquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:56 schreef sasquatsch het volgende:
Maria de Villota wil de Formule 1 in.
[..]
twitter:f1enigma twitterde op donderdag 20-10-2011 om 21:18:39Hulkenberg signed a 1y deal with Force even the parties dont want to comment http://t.co/8uyMrXMT (http://t.co/J33KTlgX) reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |