Er schijnt dinsdag een personferentie te komen waar dit circuit echt aangekondigd wordt als onderdeel van de F1 kalenderquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud...
De verwachting is dus van wel, we zullen zienquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klopt, maar of dat ook echt het circuit wordt moet ik nog zien.
Ik ben alleen zo bang dat ze er, gezien de huidige trends, eerder een tweede Singapore van zullen maken dan een tweede (legendarischquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/
Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.
[ afbeelding ]
De Williams van Montoya daar heeft ie ook een chrome helm in.quote:
Oftewel de 'see-saw splitter' die Red Bull gebruikt om met lagere rijhoogte aan de voorkant te kunnen rijden (voor meer downforce) is 'illegaal'. Er bestaat dus kans dat ze deze moeten aanpassen als de FIA met nieuwe meetmethoden komt. Zonder deze speciale splitter kunnen ze niet zo laag rijden als ze nu doen, omdat de splitter dan in de weg zit.quote:Before the Korean GP, I published a proposal for a flexible but legal splitter (http://scarbsf1.wordpress(...)he-see-saw-solution/). This so-called See-Saw arrangement of the T-tray splitter was a response to the need for the splitter to deflect to allow a low front wing ride height, but still meet the FIA tests. It’s design was influenced by unusual wear marks seen on cars at previous races. My blog post was provocative, as I did not personally believe it is legal. But, by playing devils advocate, it was clear a case could be made for the See-Saw splitters legality. I had seen no direct evidence such a splitter is in use in F1 and I had no information suggesting that it might have been used in the past.
It was therefore a great surprise when I was tipped off that the FIA had sent out a Technical Directive (TD) on the matter during the Korean GP weekend. It transpired that a top teams Chief Designer had approached the FIA to propose they wanted to use just such a solution for their 2012 car. In the teams communication to the FIA Technical Delegate Charlie Whiting, the See-Saw concept was drawn and described as a method to ensure the splitter isn’t damaged by contact the ground, thus making the car more reliable and damage prone. The request further explained the reaction force provided by the FIA test rig, allowed the more complaint splitter to still meet the FIA deflection test. This being possible even without a kinematic fixing joint (i.e.not having a moving bearing or pivot as the splitters fulcrum point).
Its not unusual for teams to take this approach in protesting another teams car. Its less confrontational, as they argue the technologies legality, rather directly protesting another team. There have been several instances of this in the past. The team probably weren’t seriously wanting to use the See-Saw splitter, nor did they feel its use was for reliability reasons. More that they were concerned another team were currently gaining an advantage from its use and wanted the design exposed and its legality confirmed.
The FIA’s response was a technical directive, coded TD35. It’s not surprising that it confirmed such an splitter would not be legal. But, crucially the FIA confirmed that they reserve the right to alter the test to ensure the deflection test procedure isn’t being exploited. Therefore future scrutineering checks, may well include an inspection of the splitters mounting and conducting the deflection test with the cars weight bearing down at different points, rather than sat flat on top of its plank.
Several personnel within F1 teams have since contacted me on this subject. Its been suggested that such a construction is, or has been used in F1. The catalyst for this design was the further restriction on splitters after the Ferrari\McLaren protest in 2007. But with the further restriction on splitter mounting and deflection announced at Monza Last year, the See-Saw solution may have become even more useful in 2011.
As yet the change to the FIA testing procedure has not been detailed. Although the Indian GP weekend will be the first chance for the FIA to act on this technical directive with revised checks. It will be interesting to hear if any teams are asked to alter their splitter construction as a result of this.
quote:NEW YORK - De strijd om de wereldtitel in de Formule 1 krijgt in 2013 definitief een Grand Prix in New Jersey. Daarmee gaat een grote wens van F1-baas Bernie Ecclestone in vervulling. Die wil al jarenlang een race in de regio New York.
Dinsdag maakt gouverneur Chris Christie van New Jersey de overeenkomst rond de Formule 1-race bekend.
Burgemeester Felix Roque van West New York nam er maandag al een voorschot op. ''Dit betekent een geweldige economische impuls voor de hele regio. Terwijl politici alleen maar praten over het scheppen van banen heeft de gouverneur op het gaspedaal gedrukt'', zei Roque.
De race wordt gehouden langs de Hudson-rivier in Weehawken en West New York.
Nee de Indy is altijd de zondag voor de laatste maandag (Memorial Day) in mei, dus tussen 24 en 30 mei.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar is de Indy 500 niet altijd met Hemelvaart, als het ook Monaco is?
Ik vind het goed nieuws, dit kan een heel mooi evenement wordenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
Race in New Jersey in 2013 is bevestigd
[..]
Ik weet alleen niet of je blij wordt van de prijzen die de hotels gaan vragen. New York is normaal gesproken al niet echt goedkoop en dan al helemaal niet, denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef kepler het volgende:
Ik zit er heel hard over te denken om naar die race in 2013 te gaanNew York is sowieso al een toffe stad, en dan ook nog een F1-race erbij
Ik denk dat het wel gaat meevallen. Er zijn inmens veel hotelkamers in New York natuurlijk, veel meer dan dat er mensen naar de F1 komenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of je blij wordt van de prijzen die de hotels gaan vragen. New York is normaal gesproken al niet echt goedkoop en dan al helemaal niet, denk ik.
Mwah, mijn reis naar New York in juni '08 was maar een paar honderd euro goedkoper dan mijn reis naar San Francisco in de herfstvakantie van 2007. Dan ga ik er vanuit dat ze deze GP vlak na die van Canada willen hebben, dus dat zou dan in juni zijn. En als de prijs die ik in Montreal betaalde voor een kamer enige indicatie is, zou ik daar niet al te blij van worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel gaat meevallen. Er zijn inmens veel hotelkamers in New York natuurlijk, veel meer dan dat er mensen naar de F1 komen
En anders ga ik wel ergens in New Jersey zitten
Montreal is gelijk vol bij de GP, in New York zijn er dagelijks al superveel toeristenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mwah, mijn reis naar New York in juni '08 was maar een paar honderd euro goedkoper dan mijn reis naar San Francisco in de herfstvakantie van 2007. Dan ga ik er vanuit dat ze deze GP vlak na die van Canada willen hebben, dus dat zou dan in juni zijn. En als de prijs die ik in Montreal betaalde voor een kamer enige indicatie is, zou ik daar niet al te blij van worden.
Ik was vorige maand in NY, en Brooklyn is echt niet veel goedkoper hoor. Als je echt goedkoop wil moet je in Queens gaan zitten. Maar dan zit je wel 40 minuten van Manhattan af. En dus meer dan een uur van het circuitquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:47 schreef kepler het volgende:
[..]
Montreal is gelijk vol bij de GP, in New York zijn er dagelijks al superveel toeristenJe moet inderdaad niet naast het circuit willen zitten denk ik, maar gewoon een hotel in Brooklyn (andere kant van Manhattan) is prima te doen. OV is goed geregeld daar
Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!
Ik had er misschien teveel van verwacht, maar het circuit ligt voor mij als kijker niet op het niveau van Montreal.quote:
Mooiquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Plattegrond:
[ afbeelding ]
Vooral de laatste chicane voor start/finish ziet eruit als een inhaalmogelijkheid, het is vrijwel identiek aan de laatste sector van Montréal alleen dan gespiegeld.
een nachtrace? waarom dat?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit, zo op het eerste gezicht.
[..]
Ik had er misschien teveel van verwacht, maar het circuit ligt voor mij als kijker niet op het niveau van Montreal.
Dat het een nachtrace is, is wel een pluspunt.
OK nu zie ik het sorryquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Singapore hè, niet New Jersey.
Dat nieuwe circuit in Indiaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Weer een linksom circuit van TilkeNiet dat daar iets mis mee is, maar heeft ie ''zijn'' laatste circuits ook wel eens met de klok mee laten rijden.....
In Valencia waren ze dat ook nog aan het doen, een week voordat de baan open ging, dus ze hebben tijd zat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En ze mogen wel even opnieuw asfalteren.
Nee, ze hebben een contract voor 10 jaar! (2013- 2022)quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Australie X X X X Maleisie X X X X China X X X X X X Bahrein X X Spanje X X X X X Monaco X X X X X X X X X Canada X X X Europa X X X Engeland X X X X X X X X X X X (tot 2027) Duitsland X X X X X X X Hongarije X X X X X België X X X X X X Italië X X X X X Singapore X X X Japan X Korea X X X X X X India X X X X X X X X X Abu Dhabi X X X X X VS Texas X X X X X X X X X X Brazilië X X X X Frankrijk X X X X X VS N Jersey X X X X X X X X X X Rusland X X X X X X X |
Die ontberekende x-jes bij België zijn mij een doorn in het oogquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
En om volledig te zijn, hier zijn alle (min of meer) bevestigde circuits voor de komende 11 jaar.
[ code verwijderd ]
Bovenstaande tabel geeft alleen aan tot wanneer de circuits een contract hebben.
Mij ook, maar (hoewel nog niet officieel bevestigd) gaat België samen met Frankrijk (waarschijnlijk Paul Ricard) om-en-om een Grand Prix organiseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die ontberekende x-jes bij België zijn mij een doorn in het oog
quote:Bernie Ecclestone casts doubt on future of Korean GP
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone has cast doubt on the future of the Korean Grand Prix, after ruling out talks to renegotiate its contract.
The promoter of the Yeongam event, Won-Hwa Park, told AUTOSPORT earlier this month that he wanted to seek a cut in the race hosting fee because of the huge losses the event is facing.
Ecclestone has said that such an outcome is unlikely, however, after conceding that he has 'no idea' if the event would remain a part of the calendar.
"There are lots of things in life you can't afford, and you don't have to have them," he told reporters at Buddh, ahead of the Indian Grand Prix. International Circuit. "And it took us long enough to negotiate with them in the first place."
He added: "It was strange. They didn't really get behind it. That was a disappointment because it was a big enough effort to get it on in the first place."
When asked if the matter would be finished if the Koreans were unable to afford the race, Ecclestone said: "Yeah".
Ecc is gewoon al die landen aan het uitbuiten en gebruikt ze tegelijkertijd om de klassieke circuits meer geld afhandig te maken.quote:
Alsof die theedoek dragers in de zandbakken zich er wat van aan gaan trekken of andere circuits het niet meer kunnen betalen. Die geven al genoeg geld uit voor hun eigen vertier, eilandje hier of daar aanleggen, hoogste toren ter wereld bouwen, gewoon, omdat het kan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Idd, het word tijd dat ie sterft..
Snap ook niet dat alle circuiteigenaren met zijn allen om de tafel gaan zitten en samen afspreken om de f1 te boycotten als die belachelijk hoge prijzen blijven..
Dan wil ik wel eens zien hoe snel het ineens toch goedkoper kan
En dit is de reden dus waarom de traditionele en historische circuits zoals Montreal, Spa, Monza en Suzuka nog steeds niet op een lijst staan waar hun status en toekomst zeker word gesteld. It's all about the money en begrijp ook wel dat het lastig is in deze economisch zwaardere tijden, maar de F1 is nog lang niet aan het budgeteren geslagen, de teams zelf wel, maar als er elk jaar weer circuits bijkomen, de F1 kalender langer word en het winterseizoen alsmaar korter... Lijkt het er vooral op dat Eikelsteen vooral aan het Incaseren is.... Wat moet die vent met zoveel geld op 81 jarige leeftijd ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Alsof die theedoek dragers in de zandbakken zich er wat van aan gaan trekken of andere circuits het niet meer kunnen betalen. Die geven al genoeg geld uit voor hun eigen vertier, eilandje hier of daar aanleggen, hoogste toren ter wereld bouwen, gewoon, omdat het kan.
Grand prix-tje organiseren kan daar dan ook nog wel bij.
Je gaat nooit eensgezindheid krijgen daardoor, en dan gaan juist de traditionele circuits erdoor onderuit. En dan gaan er waarschijnlijk nog meer van die bagger circuits opduiken.
Hoe is dat afgelopen met die scheiding? Hij had toch al dat geld op naam van zn vrouw staan? En in gemeenschap van getrouwd, dus die heeft sowieso de helft als het niet al meer isquote:Lijkt het er vooral op dat Eikelsteen vooral aan het Incaseren is....
Is gesettled voor 750 M$.quote:Op maandag 31 oktober 2011 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen met die scheiding? Hij had toch al dat geld op naam van zn vrouw staan? En in gemeenschap van getrouwd, dus die heeft sowieso de helft als het niet al meer is
Maar ...quote:They are divorced after a relationship that became what Bower called "a battlefield." The former Mrs Ecclestone is worth an estimated 750 million pounds thanks to Britain's biggest divorce settlement.
Dus slappe was genoeg.quote:We learn that even after selling Formula One, he banks a salary of 2.5 million pounds plus a 1 million pound bonus from CVC Capital Partners, the latest owner, as its chief executive, as well as expenses - and they include fuel for his 40 million pounds Falcon jet, used for a quick getaway before the end of each grand prix.
alleen het ziet er niet zo heel moeilijk uit...quote:
quote:
Hij heeft er nogal een handje van Mac's af te schrijvenquote:Op maandag 31 oktober 2011 22:57 schreef King_Merc het volgende:
ja,
Hij zegt nog net geen "Oh Teddy"
kunnen ze Hamilton niet inruilen voor Atkinson, Volgens de Stig is hij zeer getalenteerd :p
veruit de snelste ronde op het topgear circuit, + al z,n rondes waren zeer consistent
Jij kent Bill Gates niet?quote:Op dinsdag 1 november 2011 01:07 schreef vosss het volgende:
Hij heeft ook genoeg geld om nieuwe te kopen
Toch mooi om te zien hoe zo een ongelofelijke dork stervensrijk kan worden!
Denk dat je je niet moet vergissen hoe dichtbij de muur komt in een aantal gevallen en die hele snelle bochten achterop het circuit zien er best tof uitquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
alleen het ziet er niet zo heel moeilijk uit...
Die gast schijnt ook enkele F1 bolides in z'n bezit te hebben trouwens...quote:
Yup, 1 van de eerste nieuwe circuits waar ik echt enthousiast over ben. Voornamelijk door de locatiequote:Op dinsdag 1 november 2011 07:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
Denk dat je je niet moet vergissen hoe dichtbij de muur komt in een aantal gevallen en die hele snelle bochten achterop het circuit zien er best tof uit
Ben benieuwd, moet hoe dan ook een spectaculair gezicht zijn, racen met op de achtergrond de skyline van New York
Wat zou zo'n tweede handsje moeten kosten?quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die gast schijnt ook enkele F1 bolides in z'n bezit te hebben trouwens...
oh deer!quote:
Zoals die andere toffe van Montoyaquote:
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat zullen we zeggen voor een '98 Benetton? Zo'n £175,000 of ¤203.540,46.
Pure gok eigenlijk, maar kijk anders eens hier: http://www.f1-sales.com/index.htm
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goedquote:Op dinsdag 1 november 2011 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.![]()
Die Benneton in de orginele kleuren inclusief sigaretten-reclame is sowieso prachtig.
[ afbeelding ]
Jaguar 2002 R3 in je woonkamer .. F*ck 1:18quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje.![]()
Die Benneton in de orginele kleuren inclusief sigaretten-reclame is sowieso prachtig.
[ afbeelding ]
...quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals die andere toffe van Montoya![]()
Deze blijft gewoon goed![]()
Ik denk dat je doelt op het verschil in kleur van de rood/geel en groen/blauwe strepen aan beide kanten? Dat hoort namelijk zoquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goed
Ze hebben er drie te koop. De prijs is 'vanaf'quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goed
Airbox is anders en de letters "mild seven" (voor de sidepods) zitten niet op dezelfde plekquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:11 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelt op het verschil in kleur van de rood/geel en groen/blauwe strepen aan beide kanten? Dat hoort namelijk zo
"Marussia"quote:
Virgin heeft ook plannen voor naamswijziging
Naast Lotus Renault en Team Lotus wil ook Virgin Racing haar naam veranderen. Het team wil vanaf 2012 simpelweg Marussia gaan heten. Virgin Racing heeft daarvoor een verzoek ingediend bij de Formula One Commission.
De Russische sportwagenfabrikant Marussia werd vorig jaar al sponsor van het team, maar nam dit jaar een grotere rol op zich door titelsponsor te worden. In een poging deze relatie verder uit te bouwen wil het team de naam nu veranderen naar alleen Marussia. Ondanks dat Virgin straks niet meer terug te vinden zal zijn in de naam, zal het bedrijf wel partner blijven van het team. Zo zullen de logo’s van Virgin nog steeds zichtbaar zijn op de auto en zullen de bedrijven van Richard Branson zich in samenwerking met het team blijven richten op toekomstige projecten.
Om deze verandering door te kunnen voeren is echter de steun van achttien van de 26 leden uit de F1-commissie nodig. Team Lotus en Renault wachten ook nog op een beslissing over hun naamswijziging. Team Lotus wil vanaf volgend jaar verder als Caterham, Lotus Renault wil onder de naam Lotus verder
Jawel, want nu hoeven de achtervolgers de achterblijvers niet meer te lappen, terwijl ze dat zonder safety car wel zouden moeten. De coureur voorop wordt dus dubbel benadeeld en de achtervolgende coureur dubbel bevoordeeld. De safety car zou zo min mogelijk impact op de race moeten hebben, dus a.u.b. houden zoals het nu is.quote:Formula One is likely to tweak the safety car rules for the 2012 season.
The team bosses got together in India last weekend to discuss forcing lapped drivers to pull ahead of the safety car and join the back of the queue.
When that rule was last in place, there were complaints that 'cleaning up' the string of cars behind the safety car took too long, according to Auto Motor und Sport.
But when the race finally resumed, there was no danger the slower cars could affect the contests at the head of the field.
"Both ways have their advantages and their disadvantages," said Sauber team manager Beat Zehnder.
En dan heb je Hispania Rubbish Team ook nogquote:Op woensdag 2 november 2011 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt steeds meer A1 met die lelijke namen, Force India krijg ik ook altijd kippevel van
Het is wachten op Qatar Racing, Scuderia Abu Dhabi en Force Mao China.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt steeds meer A1 met die lelijke namen, Force India krijg ik ook altijd kippevel van
Volgens mij wilden die STR overkopen als ik het mij goed herinner.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dan heb je Hispania Rubbish Team ook nogEn was er en tijdje terug niet sprake van dat een of ander zandland met rijke sjeiken ook 'n team wou overkopen en omdopen tot nationaal team? Staat me iets van bij maar kan er niets meer over vinden.
Jeuhquote:
La sourcequote:
Bron: http://www.mtv3.fi/urheil(...)s-julki-abu-dhabissaquote:Tuore huhu: Räikkösen sopimus julki Abu Dhabissa
Kimi Räikkösen ja Williamsin F1-tallin välinen sopimus julkistetaan seuraavan F1-osakilpailun Abu Dhabin GP:n yhteydessä, kertoo tuore huhu.
Abu Dhabin GP-viikonloppu ajetaan reilun viikon kuluttua 11.-13. marraskuuta.
Williamsin odotetaan julkistavan Abu Dhabissa merkittävän sponsorisopimuksen, joka mahdollistaisi Räikkösen palkkaamisen. Williamsin tiedetään neuvotelleen ainakin Qatar National Bankin kanssa.
Williams-tallin taholta on aiemmin todettu, että ensi kauden kuljettajat julkistetaan ennen kauden päätöskisaa, joka ajetaan Brasiliassa marraskuun lopussa.
oke, had ik beter niet gedaanquote:Kimi Raikkonen en het Williams F1 team aangekondigd de overeenkomst tussen de F1-race in Abu Dhabi Grand Prix in de context, naar een recente gerucht.
Abu Dhabi Grand Prix weekend wordt aangedreven ongeveer een week na de 11 tot 13. november.
Williams zal naar verwachting openbaar te maken in Abu Dhabi, een belangrijke sponsor deal, waarbij het inhuren van Räikkönen mogelijk zou maken. Williams staat bekend om op zijn minst onderhandeld over de Qatar National Bank.
Williams werd eerder gevonden van chauffeurs het volgende seizoen bekend gemaakt voorafgaand aan de sluiting race, die in Brazilië uitgevoerd in eind november.
Nee, maar rood staat mij niet zo goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
ben je nu bijna Ferrari-fan af?
Charisma van 'n blikje cola jaquote:Op donderdag 3 november 2011 21:31 schreef vosss het volgende:
Inderdaad. Ik vind het echt een geweldige charismatische kerel
quote:Nov 3 (Reuters) - Formula One stakeholders approved name changes for the Renault, Team Lotus and Virgin Racing teams at a commission meeting in Geneva on Thursday.
While none of the teams concerned would comment on the matter, which has still to be ratified by the governing FIA's world motor sport council next month, several Formula One sources told Reuters on condition of anonymity that the three requests had been accepted.
The decision will end the confusing situation of having two Malaysian-backed Renault-powered Lotus teams on the starting grid and also of a Renault team no longer owned by the French car maker.
Renault will become Lotus, the team's current title sponsor, next season while Team Lotus are changing their name to Caterham, the niche British sportscar maker they recently acquired.
The latter change will be the team's third name in as many years after entering Formula One in 2010 as Lotus Racing and then becoming Team Lotus for this season.
Virgin Racing had asked to be called Marussia, the Russian sportscar maker that is their major shareholder and title sponsor.
The requests had to be approved by 18 of the 26 members of the Formula One commission, of which International Automobile Federation president Jean Todt is one. (Reporting by Alan Baldwin, editing by Ken Ferris; For Reuters sports blog Left Field go to: blogs.reuters.com/sport)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |