abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:28:37 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102923342
quote:
11s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:48 schreef Sally het volgende:

[..]

Oh handig van me... :X

2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...

Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt :')

Heb de wiki weer aangepast :P :D
Laatste keer nu! :P (ik zie dat er nog wat foutjes in zitten :') )
The line is a dot to you!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:54:17 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103004926
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:31:09 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103006110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:54 schreef nils7 het volgende:
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
Klopt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 oktober 2011 @ 13:51:58 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103035707
Proton ontkent verkoopplannen Group Lotus

Proton heeft ontkend dat het van plan is om de aandelen in sportautobouwer Lotus over te doen aan het Genii Capital van Gerard Lopez. Vorige en deze week doken er geruchten op dat er een overeenkomst tussen beide partijen op handen was.

De deal zou verband houden met de naamswijziging die het Formule 1-team Lotus Renault GP wil ondergaan. Dat team wil Renault laten vallen uit de naam en verder gaan onder de naam Lotus. Team Lotus zou ook in de deal betrokken worden, waardoor dat omgedoopt zal gaan worden tot Caterham Team AirAsia.

Het probleem bij dergelijke naamswijzigingen zijn de Formule 1-contracten die vereisen dat de andere teams dit goed moeten keuren wil de televisiegelden behouden blijven. Die goedkeuring lijkt echter een lastige zaak te worden, omdat bij Proton-dochter Group Lotus Dany Bahar aan het roer staat en Bahar niet goed bij diverse F1-teams ligt. Daarom zou Genii Capital mogelijk Lotus over willen nemen van Proton.

"Proton laat hierbij weten dat de vermeende bewegingen tussen Group Lotus en Genii Capital niet waar zijn en dat berichten hierover pure speculatie zijn. De band tussen Proton en Group Lotus is nog steeds prima. Onze prioriteit is nu om te zorgen dat het Lotus Business Turnaround Plan uitgevoerd wordt en beide partijen zetten dan ook in op het behalen van succes," zo staat in een verklaring van Proton.

"Proton en Lotus hebben nu het punt bereikt waarop de markt met smart wacht op de nieuwe producten van Lotus en al onze energie en inspanningen zijn er op gericht om dit belangrijke doel te bereiken. Bovendien is het doel van de sponsoring van Lotus in de Formule 1 bij Lotus Renault GP het zorgen voor synergie-effecten in de dynamische marketing en het in de markt zetten van het merk," zo meldde de verklaring waarin verder nog werd opgemerkt dat gehoopt wordt dat de speculaties nu af zullen gaan nemen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_103044179


Korea 2011, Rosberg heeft er zin in !

_O- _O-
pi_103190012
Gesloten cockpit voor Formule 1?
quote:
The accident which killed British racing driver Dan Whedon yesterday in an Indycar race at Las Vegas has raised a number of safety questions, including the wisdom of running 34 open wheel cars on a tight 1.5 mile oval track such as Las Vegas with an average speed of 220mph.

But it has also revived discussion about the possible use of canopies to make the drivers safer in the cockpit from flying wheels or debris, as happened with Felipe Massa and Henry Surtees.

The FIA Institute has done some work in this area and produced some interesting content in the current edition of its quarterly magazine, IQ. A video of their recent canopy test is posted below. There is no suggestion at this stage that a canopy might have saved him, but it’s the right moment for the sport to reflect on safety issues and consider the work that’s already being done.

The work has been carried out by FIA Institute Technical Advisor, Andy Mellor, along with Institute Research Consultants Peter Wright and Hubert Gramlin. Prompted by the F1 Technical Working Group, which comprises senior engineers from F1 teams as well as FIA technical people, they’ve been looking into the possible benefits – and drawbacks – of adding some form of additional protection to the open-cockpit area of F1 cars.

According to IQ, “The aim was simple: to fire a Formula One wheel and tyre, together weighing 20kg, at 225km/h into, first, a polycarbonate windshield and, second, a jet fighter canopy made from aerospace-spec polycarbonate, and measure what happens (all close-up observations being recorded by strategically positioned high-speed film cameras).”

The canopy was the same as used on an F-16 fighter jet. The FIA Institute team wanted to see how it would cope with an F1 wheel and tyre.

The answer was that whereas the windshield shattered, the F-16 canopy deflected the object away from the cockpit where the driver would be seated, says Mellor, “It was possible to see that the windshield did manage to deflect the wheel over the space that would be occupied by the driver’s helmet, but in so doing it sustained significant damage.

“The canopy, however, deflected the wheel assembly suffering no permanent deformation. And viewing the canopy impact in slow motion shows it flexing to absorb impact energy, before ‘launching’ the wheel and tyre away. ”

The results are currently with the F1 Technical Working Group. It is is the first stage of the process. According to IQ, any debate on implementation would have to take account of a number of known drawbacks, such as: Visibility, Optical quality, Ventilation, Cleaning, Access and Emergency exit of the driver.

Wheldon’s accident is being investigated now. On board cameras show his car being launched over the back of another, rotating to the side and then going into the wall and fencing.
Video niet gevonden

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-10-2011 14:30:43 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 17 oktober 2011 @ 14:28:32 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103190172
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt.. :X
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat. :X
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:29:54 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103190235
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt.. :X
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat. :X
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe. :X
Ach dit soort verhalen krijg je altijd als er weereens een zwaar ongeluk gebeurt
pi_103190688
Dat is al oud nieuws. Dat filmpje wat erbij hoort ook.

Alleen een beetje aangepast na de dood van Wheldon.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103190741
http://www.wat.tv/video/f(...)ia-3wgep_2flv9_.html

Daar staat het filmpje waar het over gaat :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103190963
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103191039
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103191358
Ik moet wel bekennen dat ik elke keer mijn adem inhoud als ik weereens wagens over elkaar zie schuiven, maar waarschijnlijk is zo'n dichte cockpit inderdaad niet praktisch. Wel goed dat er onderzoek naar gedaan wordt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:28:42 #40
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103195702


Button, Hamilton pay tribute to Wheldon
LONDON (AP)—Formula One champions Jenson Button and Lewis Hamilton hailed fellow Briton Dan Wheldon as a “true fighter” and an “inspirational” figure after the IndyCar driver was killed in a massive crash in Las Vegas.

Button recalled Wheldon, who died Sunday at the age of 33, as being a star of the British karting circuit in the 1990s before going on to win the Indianapolis 500 twice in the United States.

“I have so many good memories of racing with Dan in the early 90s, a true fighter,” Button said on Twitter.

“We’ve lost a legend in our sport but also a great guy … I can’t begin to imagine what his family are going through, and my thoughts are with them at this very difficult time.”

Wheldon, who was born in Buckinghamshire, a county just north of London, was an inspiration to Hamilton after deciding to try his luck in the United States following a successful junior career that saw him win eight British karting titles.

“Dan was a racer I’d followed throughout my career, as I often followed in his footsteps as we climbed the motor sport ladder in the UK,” said Hamilton, Button’s teammate at McLaren.

“He was an extremely talented driver. As a British guy who not only went over to the States but who twice won the Indy 500, he was an inspirational guy, and someone that every racing driver looked up to with respect and admiration. This is a tragic loss at such a young age.” Meer
pi_103198045
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..

Altijd klote nieuws dit
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:30:27 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103200252
The line is a dot to you!
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:00:56 #43
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103201293
quote:
Mooi om dit toch eens te zien. Had het zelf nog nooit gezien.
Trotse Belg.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:08:21 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103201583
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:31:34 #45
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103202610
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..

Altijd klote nieuws dit
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:12:45 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103204764
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:08 schreef nils7 het volgende:
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
Deze camera zit dus echt voor zijn linker (of rechter :P) oog, volgens de beschrijving moest hij dus ook met 1 oog dicht rijden :D
The line is a dot to you!
pi_103207271
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_103214008
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:32:05 #49
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103214181
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Schunckelstar het volgende:
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam :P
Deze zit dus nog iets lager, gaat om het idee :P
The line is a dot to you!
pi_103225875
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
Bijna rond is te veel gezegd. Hij kreeg een test aangeboden van BMW Sauber, maar kreeg geen garantie voor een stoeltje voor 2007 en is toen afgehaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')