Dat blijft het grootste voordeel voor RBR, ze kunnen met STR,RBR en RBT heel makkelijk de budget/personeel regels omzeilen.quote:Een ander vraagteken heeft betrekking op de uitgaven van het kampioensteam. De equipe arriveerde in Monza met een compleet nieuw pakket: "Drie sets vleugels, motorkappen en vloeren kosten in productie 800.000 euro, plus nog de windtunnelkosten. Voor ons zou het onmogelijk zijn om zoveel geld uit te geven voor één race", aldus Mercedes GP-teambaas Ross Brawn.
http://www.f1fanatic.co.u(...)fying-rules-changed/quote:Ferrari team principal Stefano Domenicali says the qualifying rules should be changed to stop drivers aborting flying laps.
Four of the ten drivers in the final part of qualifying at Suzuka did not set times. Three drivers did the same in Singapore.
Domenicali said: “Once again today, as has happened before during this season, we have seen cars – no less than four in Q3 – give up on doing a flying lap.
“Far be it for me to criticise those who made this choice, which is absolutely respectable from a technical point of view, I think it shows something is not right in the way qualifying is run and we should give it some careful thought for the future, because I don’t think it’s such a good thing for the spectators in the grandstand, who, I must say here are amazing in the way they make you feel their passion for Formula 1 and for those who are watching on television.”
Renault chief race engineer Alan Permane explained why neither of their drivers did a run in qualifying:
“We decided that in a straight fight in Q3 we would have struggled to make much more ground on our positions in the top ten – it would have been difficult to beat [Michael] Schumacher anyway – so we decided to put both cars out on [scrubbed] medium tyres to ensure we had the luxury of choosing our starting tyre tomorrow afternoon.
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef kepler het volgende:
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.quote:Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's)
Ik ben het er nog steeds niet mee eensMaar goed wie ben ik
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.quote:Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets![]()
Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen
Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:58 schreef kepler het volgende:
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:
quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?
quote:to overtake someone or something moving (usually followed by up, up with, or up to ).
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.quote:Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.
Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.quote:Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.quote:Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident isDaarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.
Het was gewoon een geslaagde inhaalpoging, maar laat wel zien dat Hamilton echt niet de enige is die op deze manier inhaalt en dat diegene die ingehaald wordt ook een beetje verstand moet tonen en niet blind moet insturenquote:Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.
Hier het oordeel van de stewards over dat incident:quote:En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Hier ook de beslissing om Button niet te straffen in dezelfde race voor omtikken van Alonso:quote:The Stewards have reviewed the Incident involving Car 3 (L. Hamilton) and Car 4 (J. Button) on their 7th lap of the race. The Stewards reviewed the lines of several cars, including the two cars involved, using multiple angles of video evidence over several laps, the speed traces of both drivers, the GPS tracking data from the cars and have heard the drivers and team representatives.
The Stewards concluded that:
1) Exiting Turn 13 there was a legitimate overtaking opportunity for Lewis Hamilton as his speed was greater than Jensen Button’s.
2) Both drivers took lines substantially similar to many of the other drivers, and did not move as far to the left as the preceding driver, Michael Schumacher. At the moment afte Hamilton moved to the left to pass, Button looked into his mirror. It appears from the position of Hamilton at that moment [and is confirmed by the drivers] that Button was unlikely to have seen Hamilton.
3) At the point of contact Button had not yet moved as far to the left of the track as he had on the previous lap, or that Schumacher had on that lap.
The Stewards have concluded that it was reasonable for Hamilton to believe that Button would have seen him and that he could have made the passing manoeuvre. Further, the Stewards have concluded that it is reasonable to believe that Button was not aware of Hamilton’s position to his left. Therefore, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.quote:Car 5 [Alonso] was on an out lap having pitted. Car 4 [Button] appeared to be firmly established on the inside line prior to the entry of the corner and drove onto the kerb to avoid Car 5 on the outside.
In view of the conditions and the statements by both drivers and their team representatives, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
quote:Hamilton has had highs and lows this season, when he is in form he can be a great driver to watch. But his attitude and mistakes made this a season to forget for him. He better look back at this year and try to learn from it. He needs to find the right balance between aggressive and clean. i think this year has to be a wake up call for him.
Klopt, maar het is nog wel op het rechte stuk, de regels maken een duidelijk onderscheid tussen bochten en rechte stukken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:35 schreef kepler het volgende:
[..]
In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.
Verschil is dat als Maldonado daar Hamilton de ruimte geeft die Hamilton nodig heeft omdat hij niet yield maar zijn mislukte inhaalpoging doorzet, hij de bocht aan Hamilton geeft. Die mag dan zijn lijn kiezen en kan er alsnog makkelijk voorbij omdat Maldonado dan de crash moet vermijden.quote:Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).
Het heeft nauurlijk ook te maken met wie de binnenbocht heeft. Als je de kortste lijn naar het volgend stukje recht baan hebt, dan lig je in wezen voor, catch up dus.quote:Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.
Als je zo vaak pech hebt dan is het geen pech meer. Het is dus de frequentie van fouten die iedereen wel eens een keertje kan maken. En daarnaast zijn er de echt foute acties.quote:Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doetDit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
Ik heb met net weer ingelezen in deze discussie en ik snap Weltschmerz uitleg over de regels. Niet dat ik het er mee eens ben (de regels dan), omdat ik vind dat met deze regels een verdediger in een bocht (mits hij er nog steeds voor ligt) dus ten allen tijde het recht heeft om de tegenstander van de baan te duwen (zoals Alonso bij Vettel deed in Monza) of de bocht af te snijden (wat imho Maldonado deed) om de ander te blokkeren Dat gaat me iets te ver.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident isDaarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
Nou volgens mij stond er laatst in het blad Formule 1 dat hij thuis een vriendinnetje had zitten maar toch wel erg close was met de persdame van RB...quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo...
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door LWD-Godius op 09-10-2011 17:50:21 ]
quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ja Bi Campeãoquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.
donequote:Op zondag 9 oktober 2011 16:58 schreef Sally het volgende:
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.Samen met AlonsoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The line is a dot to you!
Oh handig van me...quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95237quote:McLaren believes it can now fight for victory in the final four races of the year on the back of Jenson Button's brilliant victory in the Japanese Grand Prix.
Button made the most of the latest developments from McLaren to take the fight to Red Bull Racing at Suzuka - and great tyre management plus intelligent driving helped him edge out Fernando Alonso and world champion Sebastian Vettel.
With that performance coming at a track that has traditionally been perfect stomping ground for Red Bull Racing in the past, McLaren team principal Martin Whitmarsh says hopes are high for a strong end to the campaign now.
"We have a race car, and we have felt this for the last few races, that we can win races with," said Whitmarsh. "That is what we have been saying about these last five races: they are all winnable.
"We would like to win them. We are in that interesting situation where the championship is finished but there is a good fight in the drivers' championship for second place now. That does not inspire many of us, but we have to concentrate on that because the constructors' championship looks reasonably settled in terms of the top four places now.
"For us, it is now about winning races and we will concentrate on that. We like winning races and this is our fifth victory this year. If we win the next four then we will consider it a half respectable season."
Whitmarsh believes that one of the most encouraging aspects of the Japanese GP weekend was how close the team came to pole position - and he thinks it would be a big matter of pride for his outfit if it could end Red Bull Racing's lock-out of the top grid slot at some point in 2011.
"I think to me the biggest disappointment was not getting pole position [in Japan], as we felt we could get pole," he said. "There are no points in it, there is nothing in it. There is only your own pride. But we would like to score a pole position or two before the end of this season and we would like to score another four wins if we can."
Whitmarsh has, however, played down talk that a strong end to the season will mean much more in terms of a title challenge for next year.
"There is very limited development we are going to do on this year's car now," he explained. "We are concentrating on next year, and that is a programme that is going on at Woking. In the field, we just want to win races.
"Psychological momentum? I don't know what that counts for, but I don't think it counts for too much. If your car is quick enough at the beginning of next year then you will win races, and if it is not then you will struggle. We have to make sure we are quicker at the start of next year."
Whitmarsh also praised Button's driving in Japan, where he conserved his tyres during the early stages of the race and perfectly managed his fuel consumption at the end of the event.
"We were looking after it and it was causing a little bit of tension," he said. "I think he drove the right race. You have to win by one second; you don't have to win in these circumstances by seconds.
"Jenson drove well. He was lifting and coasting at various times at all points of that race. Not chasing, not getting tucked up someone's diffuser. It is very difficult and non-intuitive of a race driver if you have a car in front and you think you can catch him, but actually not catch him.
"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."
Laatste keer nu!quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh handig van me...
2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...
Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt![]()
Heb de wiki weer aangepast![]()
Kloptquote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:54 schreef nils7 het volgende:
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
Video niet gevondenquote:The accident which killed British racing driver Dan Whedon yesterday in an Indycar race at Las Vegas has raised a number of safety questions, including the wisdom of running 34 open wheel cars on a tight 1.5 mile oval track such as Las Vegas with an average speed of 220mph.
But it has also revived discussion about the possible use of canopies to make the drivers safer in the cockpit from flying wheels or debris, as happened with Felipe Massa and Henry Surtees.
The FIA Institute has done some work in this area and produced some interesting content in the current edition of its quarterly magazine, IQ. A video of their recent canopy test is posted below. There is no suggestion at this stage that a canopy might have saved him, but it’s the right moment for the sport to reflect on safety issues and consider the work that’s already being done.
The work has been carried out by FIA Institute Technical Advisor, Andy Mellor, along with Institute Research Consultants Peter Wright and Hubert Gramlin. Prompted by the F1 Technical Working Group, which comprises senior engineers from F1 teams as well as FIA technical people, they’ve been looking into the possible benefits – and drawbacks – of adding some form of additional protection to the open-cockpit area of F1 cars.
According to IQ, “The aim was simple: to fire a Formula One wheel and tyre, together weighing 20kg, at 225km/h into, first, a polycarbonate windshield and, second, a jet fighter canopy made from aerospace-spec polycarbonate, and measure what happens (all close-up observations being recorded by strategically positioned high-speed film cameras).”
The canopy was the same as used on an F-16 fighter jet. The FIA Institute team wanted to see how it would cope with an F1 wheel and tyre.
The answer was that whereas the windshield shattered, the F-16 canopy deflected the object away from the cockpit where the driver would be seated, says Mellor, “It was possible to see that the windshield did manage to deflect the wheel over the space that would be occupied by the driver’s helmet, but in so doing it sustained significant damage.
“The canopy, however, deflected the wheel assembly suffering no permanent deformation. And viewing the canopy impact in slow motion shows it flexing to absorb impact energy, before ‘launching’ the wheel and tyre away. ”
The results are currently with the F1 Technical Working Group. It is is the first stage of the process. According to IQ, any debate on implementation would have to take account of a number of known drawbacks, such as: Visibility, Optical quality, Ventilation, Cleaning, Access and Emergency exit of the driver.
Wheldon’s accident is being investigated now. On board cameras show his car being launched over the back of another, rotating to the side and then going into the wall and fencing.
Ach dit soort verhalen krijg je altijd als er weereens een zwaar ongeluk gebeurtquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt..
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat.
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe.
Mooi om dit toch eens te zien. Had het zelf nog nooit gezien.quote:
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..
Altijd klote nieuws dit
Deze camera zit dus echt voor zijn linker (of rechterquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:08 schreef nils7 het volgende:
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
quote:
Deze zit dus nog iets lager, gaat om het ideequote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Schunckelstar het volgende:
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam
Bijna rond is te veel gezegd. Hij kreeg een test aangeboden van BMW Sauber, maar kreeg geen garantie voor een stoeltje voor 2007 en is toen afgehaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
Kunnen ze honderd miljoen lichtjaar afleggen komen ze een weekend te laat voor het kampioenschap van Vettel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!
UFO gespot tijdens kwalificatie Korea
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!
UFO gespot tijdens kwalificatie Korea
Het lijkt op een Unindentified Flying Objectquote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
weerballon. Althans, als je 't aan de Amerikaanse overheid zou vragen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ikquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ben niet overtuigd moet ik zeggen. Het heeft imo wel wat weg van een helikopter namelijk.
Moet mezelf corrigerenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ik
Het stoeltje voor van de Garde? Hij gaat door Marcel Boekhoorn gefinancierd wordenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
wat zeggen ze ook alweer; het zit niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgevenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Silly season geruchten mogen in dit topic: F1 Silly Season 2012quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
Nou nog maar even een nieuwe gerucht dan.
Deze kennen we al denk ik: Mercedes GP heeft getest met een F-Duct systeem in de voorvleugel.
[ afbeelding ]
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Maar het is ongetwijfeld echte liefde.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.
ook een leukequote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef rooneyelst het volgende:
wat zeggen ze ook alweer:
de snelste manier om miljonair te worden is om als miljardair een f1 team te starten
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?
Had ik ook gedaan hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.
Foto's?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen
Nice!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Allemaal dezelfde fabrikant?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?quote:
Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher.quote:
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?
[..]
Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher.
Ah, dat kon ik dan weer niet goed zien. Dan heb ik inderdaad de '98.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.
Ik denk dat jij die van '98 bedoeld dan.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.
Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Als Hulkenberg een zak geld meeneemt dus wel, dat is volgens geruchten de voorwaarde voor een FI zitje volgend jaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstellingquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling![]()
nee het is echt de MGP W01quote:Op donderdag 20 oktober 2011 03:54 schreef Waffle het volgende:
Is dat wel de goede Mercedes? Heb namelijk ook wel eens de showcar als model gezien namelijk.
Dat was de Brawn auto in Mercedes kleuren.
wie?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling![]()
Interessant artikel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Een scan van het artikel in Autosport over de 'F-Duct' van Mercedes:
http://i53.tinypic.com/2462aah.png
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelhedenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Interessant artikel.
Maar waarom moet de lucht pas bij een bepaalde snelheid 'getriggerd' worden om naar de diffuser geleid te worden? Want dat is blijkbaar het revolutionaire er aan.
Of het is bedoeld voor de snelle bochten, maar die zijn er steeds minder.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelheden
Bron maar Duits en nog niet 100% bevestigdquote:
http://www.motorsport-tot(...)ockpit_11102013.htmlquote:Exklusiv: Nico Hülkenberg hat für 2012 als Rennfahrer bei Force India unterschrieben - Adrian Sutil muss sich einen neuen Arbeitgeber suchen
Nico Hülkenberg hat seinen Vertrag unterschrieben und gibt ein Comeback
(Motorsport-Total.com) - Nach einem Jahr Zwangspause auf der "Freitags-Ersatzbank" darf Nico Hülkenberg 2012 endlich wieder als Grand-Prix-Fahrer angreifen: Laut Informationen von 'Motorsport-Total.com' hat der 24-Jährige aus Emmerich am Dienstag einen Einjahresvertrag mit Optionen für 2013 bei Force India unterschrieben.
Offiziell bestätigt ist das noch nicht: "Nico und ich haben uns jetzt dazu entschieden, gar nichts mehr zur Fahrerfrage zu sagen, bis das Team dazu Stellung genommen hat", erklärt Hülkenbergs Manager Timo Gans am Telefon. Dass er die Nachricht nicht bestätigen kann, liegt vermutlich daran, dass Teamchef Vijay Mallya mehrfach angekündigt hat, die Bekanntgabe erst im Dezember öffentlich zu machen und davon unter keinen Umständen abweichen möchte.
Doch hinter den Kulissen ist längst alles unter Dach und Fach, angeblich auch mit Paul di Resta, der wohl nicht zuletzt dank der Unterstützung von Motorenhersteller Mercedes bleiben darf. Doch Sutil-Manager Manfred Zimmermann dementiert dies auf Anfrage von 'Motorsport-Total.com': "Das ist definitiv nicht richtig. Das Team - Vijay Mallya und Rob Fernley - haben mir gestern bestätigt, dass das ein Gerücht der Presse ist und nicht der Wahrheit entspricht."
"Wir sind in Verhandlungen mit dem Team", zeigt er sich zuversichtlich. "Wann das abgeschlossen sein wird, kann ich nicht sagen, aber wir warten sicherlich nicht bis zum 15. Dezember." Möglicherweise wird Sutil sich bemühen, den Kontakt zu Williams erneut aufzugreifen, wo er kürzlich vorstellig geworden sein soll. Beim einstigen Erfolgsteam aus Grove könnte das Cockpit von Rubens Barrichello frei werden.
Die Fahrerfrage bei Force India wurde diese Woche geklärt, nachdem die Optionen in den Verträgen von Hülkenberg und di Resta am 15. Oktober abgelaufen sind. In Südkorea konnten die Deals aber nicht unter Dach und Fach gebracht werden, weil weder Gans noch di Restas Manager Anthony Hamilton vor Ort waren. Die offizielle Bekanntgabe könnte sich wegen Mallyas Ankündigung vermutlich noch hinauszögern - oder auch schon beim Grand Prix von Indien stattfinden...
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:50 schreef vosss het volgende:
@nils, ik neem aan dat je die auto's normaal niet zo op die tafel hebt staan wel?
Wil je eens een fotootje maken van hoe ze er normaal gesproken bij staan?
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef kepler het volgende:
Ik lees net dat The Hulk heeft getekend bij Force India, en dat Sutil in gesprek is met Williams
(ik ga ff zoeken naar een berichtje)
Ja maak eens een fotootje danquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 05:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.
Waar ik al te weinig ruimte in heb want 5 staan er "los".
Het zijn zwarte ophang kastjes van Ikea
is het niet juist veel makkelijker om al het nieuws gewoon in 1 topic te houden:?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95596quote:Formula 1 is set to have two grands prix in the United States from 2013, with plans for a race around the streets of New Jersey expected to be confirmed as early as next week.
Although F1 is returning to the US for the first time next year with an event in Austin, Texas, Bernie Ecclestone has made no secret of the fact that he would like another event in the country - with his preferred location being New York.
Ecclestone told AUTOSPORT last year: "It's happening. We are talking to them and trying to do our best. Let's see what happens."
High level sources have revealed that the plans have now reached fruition, and an announcement is expected to be made by New Jersey governor Chris Christie and other local politicians next week.
It is understood that the New Jersey GP will take place in June 2013, so it can be a back-to-back race with Canada, which will then leave the Austin event to keep its place at the tail end of the schedule to tie up with the Brazilian Grand Prix.
Last year, the Mayors of Weehawken and West New York revealed that they were in the preliminary stages of talks with a group of investors, led by former YES TV Network executive Leo Hindery Jr, to hold a grand prix in the area from as early as 2013.
It is not confirmed where the track will be, but it is likely to run along the banks of the Hudson River - using the waterfront and the iconic Manhattan skyline as a backdrop.
The Wall Street Journal reported on Saturday that a press conference has been scheduled at Port Imperial in Weehawken for next Tuesday, where an announcement could be made.
http://adamcooperf1.com/2(...)rns-in-gt3-mercedes/quote:Mika Hakkinen is to make a racing comeback next month, four years after his last appearance.
Hakkinen will compete in the finale of the Intercontinental Le Mans Cup on November 13 in Zhuhai. He will share a Mercedes-Benz SLS AMG GT3 with 2010 DTM driver CongFu Cheng, and Lance David Arnold. The car will be entered by Customer AMG Sports Team China.
Hakkinen’s last outing was a DTM race at Hockenheim in October 2007.
The 42-year-old Finn said: “Although I’ve visited China many times, I’ve never raced there, which is why I’m really looking forward to Zhuhai. It will be a tough race in a competitive field, but I’ll do my best for Customer Sports Team AMG. Of course, being a guest driver in such a line-up should be a lot of fun, especially in the SLS AMG GT3. It’s a great customer motorsport vehicle which is both fast and extremely good-looking.”
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomtquote:
Met wat geluk Valencia?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Tsja dat heb je ook met Turkije, China, Korea, etc. Ook allemaal faal projecten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt![]()
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Dat zit echt wel vol hoor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt![]()
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/
Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |