abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:43:57 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102853618
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 |

Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast -
2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1
5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1
6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1
7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1
8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1
12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1
13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps.
14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1
15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX
16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX
17. Zuid-Korea (24 oktober)[/s]
18. India (30 oktober) [/s]
19. Abu Dhabi (13 november)[/s]
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) Bruno Senna
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden

[ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 10-10-2011 18:27:48 ]
The line is a dot to you!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:50:55 #2
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102853827
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen :D

Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's :D)

Ik ben het er nog steeds niet mee eens :D Maar goed wie ben ik :P

Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets :)

Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen :')
The line is a dot to you!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:58:35 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102854072
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:

The line is a dot to you!
pi_102854187
quote:
Een ander vraagteken heeft betrekking op de uitgaven van het kampioensteam. De equipe arriveerde in Monza met een compleet nieuw pakket: "Drie sets vleugels, motorkappen en vloeren kosten in productie 800.000 euro, plus nog de windtunnelkosten. Voor ons zou het onmogelijk zijn om zoveel geld uit te geven voor één race", aldus Mercedes GP-teambaas Ross Brawn.
Dat blijft het grootste voordeel voor RBR, ze kunnen met STR,RBR en RBT heel makkelijk de budget/personeel regels omzeilen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:06:33 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102854357
quote:
Ferrari team principal Stefano Domenicali says the qualifying rules should be changed to stop drivers aborting flying laps.

Four of the ten drivers in the final part of qualifying at Suzuka did not set times. Three drivers did the same in Singapore.

Domenicali said: “Once again today, as has happened before during this season, we have seen cars – no less than four in Q3 – give up on doing a flying lap.

“Far be it for me to criticise those who made this choice, which is absolutely respectable from a technical point of view, I think it shows something is not right in the way qualifying is run and we should give it some careful thought for the future, because I don’t think it’s such a good thing for the spectators in the grandstand, who, I must say here are amazing in the way they make you feel their passion for Formula 1 and for those who are watching on television.”

Renault chief race engineer Alan Permane explained why neither of their drivers did a run in qualifying:

“We decided that in a straight fight in Q3 we would have struggled to make much more ground on our positions in the top ten – it would have been difficult to beat [Michael] Schumacher anyway – so we decided to put both cars out on [scrubbed] medium tyres to ensure we had the luxury of choosing our starting tyre tomorrow afternoon.
http://www.f1fanatic.co.u(...)fying-rules-changed/
The line is a dot to you!
pi_102865022
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
pi_102866659
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:50 schreef kepler het volgende:
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen :D
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?

quote:
Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's :D)

Ik ben het er nog steeds niet mee eens :D Maar goed wie ben ik :P
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.

quote:
Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets :)

Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen :')
Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:58 schreef kepler het volgende:
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen:

Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:54:24 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867182
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 08:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert?

quote:
to overtake someone or something moving (usually followed by up, up with, or up to ).
quote:
Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane.

Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook.

Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand.
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.

Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?

Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
The line is a dot to you!
pi_102867311
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.

quote:
Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.

quote:
Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:35:18 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867681
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht.

In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.

Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).

quote:
Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja.
Het was gewoon een geslaagde inhaalpoging, maar laat wel zien dat Hamilton echt niet de enige is die op deze manier inhaalt en dat diegene die ingehaald wordt ook een beetje verstand moet tonen en niet blind moet insturen

quote:
En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken.
Hier het oordeel van de stewards over dat incident:

quote:
The Stewards have reviewed the Incident involving Car 3 (L. Hamilton) and Car 4 (J. Button) on their 7th lap of the race. The Stewards reviewed the lines of several cars, including the two cars involved, using multiple angles of video evidence over several laps, the speed traces of both drivers, the GPS tracking data from the cars and have heard the drivers and team representatives.
The Stewards concluded that:

1) Exiting Turn 13 there was a legitimate overtaking opportunity for Lewis Hamilton as his speed was greater than Jensen Button’s.

2) Both drivers took lines substantially similar to many of the other drivers, and did not move as far to the left as the preceding driver, Michael Schumacher. At the moment afte Hamilton moved to the left to pass, Button looked into his mirror. It appears from the position of Hamilton at that moment [and is confirmed by the drivers] that Button was unlikely to have seen Hamilton.

3) At the point of contact Button had not yet moved as far to the left of the track as he had on the previous lap, or that Schumacher had on that lap.

The Stewards have concluded that it was reasonable for Hamilton to believe that Button would have seen him and that he could have made the passing manoeuvre. Further, the Stewards have concluded that it is reasonable to believe that Button was not aware of Hamilton’s position to his left. Therefore, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Hier ook de beslissing om Button niet te straffen in dezelfde race voor omtikken van Alonso:

quote:
Car 5 [Alonso] was on an out lap having pitted. Car 4 [Button] appeared to be firmly established on the inside line prior to the entry of the corner and drove onto the kerb to avoid Car 5 on the outside.

In view of the conditions and the statements by both drivers and their team representatives, the Stewards decide that this was a “racing incident” and have taken no further action.
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.

Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doet :D Dit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:42:40 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102867797
Iemand op een ander forum vat het goed samen :D

quote:
Hamilton has had highs and lows this season, when he is in form he can be a great driver to watch. But his attitude and mistakes made this a season to forget for him. He better look back at this year and try to learn from it. He needs to find the right balance between aggressive and clean. i think this year has to be a wake up call for him.
The line is a dot to you!
pi_102867973
quote:
14s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:35 schreef kepler het volgende:

[..]

In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden.
Klopt, maar het is nog wel op het rechte stuk, de regels maken een duidelijk onderscheid tussen bochten en rechte stukken.

quote:
Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa).
Verschil is dat als Maldonado daar Hamilton de ruimte geeft die Hamilton nodig heeft omdat hij niet yield maar zijn mislukte inhaalpoging doorzet, hij de bocht aan Hamilton geeft. Die mag dan zijn lijn kiezen en kan er alsnog makkelijk voorbij omdat Maldonado dan de crash moet vermijden.

quote:
Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn.
Het heeft nauurlijk ook te maken met wie de binnenbocht heeft. Als je de kortste lijn naar het volgend stukje recht baan hebt, dan lig je in wezen voor, catch up dus.

quote:
Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doet :D Dit seizoen is een erg slecht seizoen en als hij volgend jaar niet verbeterd dan is hij klaar bij McLaren lijkt me. Maar ik vind het allemaal niet zo erg als jij doet voordoen, het valt allen wat meer op bij Hamilton.
Als je zo vaak pech hebt dan is het geen pech meer. Het is dus de frequentie van fouten die iedereen wel eens een keertje kan maken. En daarnaast zijn er de echt foute acties.

McLaren zit ermee in zijn maag. Met Vettels bijna foutloze seizoen en het kwalificatievoordeel in de eerste seizoenshelft is het naar de minder oplettende F1-kijker nog te verkopen dat Vettel de superieure auto had, Button, McLaren weet zelf natuurlijk wel beter. Webber en ook Hamilton laten keer op keer zien dat de auto's gewoon heel erg aaan elkaar gewaagd zijn, en dat een coureur met de snelheid van Hamilton en de zelfbeheersing die van een coureur verwacht mag worden Vettel in ieder geval flink partij had kunnen bieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:14:50 #13
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102868478
Laten we het er in ieder geval op houden dat Hamilton iig echt fout zat wanneer hij ook gestraft werd. De regels staan dus niet zo vast als ze geschreven staan, want er spelen logischerwijs nog veel meer andere factoren mee :D

Veel pech hoeft nog niet te betekenen dat hij iets fout heet, daarom heet het pech. Je kan wel zeggen zeggen dat hij zich vaak in situaties maneuvreert waarin dat soort dingen kunnen voorkomen, en het is ook een kwaliteit om dit te voorkomen (waar Vettel dit seizoen heel goed in was).

Ik hoop dat Hamilton zijn zaakjes volgend jaar beter voor elkaar heeft en dat hij veel van dit seizoen zal leren. Nu gun ik hem nog net het voordeel van de twijfel, hij kan namelijk heel snel zijn. Maar we zullen het zien volgend seizoen :D :Y
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:44:46 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102872719
De TT kan nu wel verandert worden :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_102875076
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef kepler het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi.

Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden?

Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is :P Daarbij moet ik wel zeggen dat hij bij Kobayashi en Massa (deze race) wel de schuldige was, en daar moet hij beter opletten.
Ik heb met net weer ingelezen in deze discussie en ik snap Weltschmerz uitleg over de regels. Niet dat ik het er mee eens ben (de regels dan), omdat ik vind dat met deze regels een verdediger in een bocht (mits hij er nog steeds voor ligt) dus ten allen tijde het recht heeft om de tegenstander van de baan te duwen (zoals Alonso bij Vettel deed in Monza) of de bocht af te snijden (wat imho Maldonado deed) om de ander te blokkeren Dat gaat me iets te ver.

Wel zie ik een paar tegenstrijdigheden (ten opzichte van de regels) in jullie discussie over wie schuld heeft.

Als Buemi de schuld had aan de botsing met Heidfeld, omdat hij op het rechte stuk van lijn verandert, terwijl Heidfeld wil inhalen, had Button schuld aan de botsing met Hamilton in Canada, omdat daar Button op het rechte stuk van lijn veranderde terwijl Hamilton hem aan de buitenkant wilde inhalen. Ze waren nog niet bij de bocht. Net zoals Hamilton schuld had (en ook erkende) aan de botsing met Kobayashi.

En het incident met Massa vandaag was in de bocht. Aangezien Massa er niet voorbij was had Hamilton het recht op de racelijn en had Massa daar dus niet mogen rijden. De botsing was dus de schuld van Massa en niet van Hamilton.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:58:22 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_102877468
quote:
5s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
Nou volgens mij stond er laatst in het blad Formule 1 dat hij thuis een vriendinnetje had zitten maar toch wel erg close was met de persdame van RB...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_102879582
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_102881025
quote:
5s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ;)
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door LWD-Godius op 09-10-2011 17:50:21 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:04:56 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_102881666
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:19:30 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102882129
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

Ja Bi Campeão :)
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:25:42 #21
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102891814
quote:
3s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:58 schreef Sally het volgende:
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken?
done :)
The line is a dot to you!
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:28:22 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102892020
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:42 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samen met Alonso
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The line is a dot to you!
pi_102893653
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:25 schreef kepler het volgende:

[..]

done :)
Oh handig van me... :X

2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...

Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt :')

Heb de wiki weer aangepast :P :D
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:55:47 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_102909927
McLaren believes it now has a car that can win the last four races of 2011
By Jonathan Noble Monday, October 10th 2011, 08:12 GMT

quote:
McLaren believes it can now fight for victory in the final four races of the year on the back of Jenson Button's brilliant victory in the Japanese Grand Prix.

Button made the most of the latest developments from McLaren to take the fight to Red Bull Racing at Suzuka - and great tyre management plus intelligent driving helped him edge out Fernando Alonso and world champion Sebastian Vettel.

With that performance coming at a track that has traditionally been perfect stomping ground for Red Bull Racing in the past, McLaren team principal Martin Whitmarsh says hopes are high for a strong end to the campaign now.

"We have a race car, and we have felt this for the last few races, that we can win races with," said Whitmarsh. "That is what we have been saying about these last five races: they are all winnable.

"We would like to win them. We are in that interesting situation where the championship is finished but there is a good fight in the drivers' championship for second place now. That does not inspire many of us, but we have to concentrate on that because the constructors' championship looks reasonably settled in terms of the top four places now.

"For us, it is now about winning races and we will concentrate on that. We like winning races and this is our fifth victory this year. If we win the next four then we will consider it a half respectable season."

Whitmarsh believes that one of the most encouraging aspects of the Japanese GP weekend was how close the team came to pole position - and he thinks it would be a big matter of pride for his outfit if it could end Red Bull Racing's lock-out of the top grid slot at some point in 2011.

"I think to me the biggest disappointment was not getting pole position [in Japan], as we felt we could get pole," he said. "There are no points in it, there is nothing in it. There is only your own pride. But we would like to score a pole position or two before the end of this season and we would like to score another four wins if we can."

Whitmarsh has, however, played down talk that a strong end to the season will mean much more in terms of a title challenge for next year.

"There is very limited development we are going to do on this year's car now," he explained. "We are concentrating on next year, and that is a programme that is going on at Woking. In the field, we just want to win races.

"Psychological momentum? I don't know what that counts for, but I don't think it counts for too much. If your car is quick enough at the beginning of next year then you will win races, and if it is not then you will struggle. We have to make sure we are quicker at the start of next year."

Whitmarsh also praised Button's driving in Japan, where he conserved his tyres during the early stages of the race and perfectly managed his fuel consumption at the end of the event.

"We were looking after it and it was causing a little bit of tension," he said. "I think he drove the right race. You have to win by one second; you don't have to win in these circumstances by seconds.

"Jenson drove well. He was lifting and coasting at various times at all points of that race. Not chasing, not getting tucked up someone's diffuser. It is very difficult and non-intuitive of a race driver if you have a car in front and you think you can catch him, but actually not catch him.

"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95237
pi_102910063
"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing."

Mooie stab naar Lewis :Y
Calm down, please!
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:28:37 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_102923342
quote:
11s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:48 schreef Sally het volgende:

[..]

Oh handig van me... :X

2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
enz...

Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt :')

Heb de wiki weer aangepast :P :D
Laatste keer nu! :P (ik zie dat er nog wat foutjes in zitten :') )
The line is a dot to you!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:54:17 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103004926
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:31:09 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103006110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:54 schreef nils7 het volgende:
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe
Klopt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 oktober 2011 @ 13:51:58 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103035707
Proton ontkent verkoopplannen Group Lotus

Proton heeft ontkend dat het van plan is om de aandelen in sportautobouwer Lotus over te doen aan het Genii Capital van Gerard Lopez. Vorige en deze week doken er geruchten op dat er een overeenkomst tussen beide partijen op handen was.

De deal zou verband houden met de naamswijziging die het Formule 1-team Lotus Renault GP wil ondergaan. Dat team wil Renault laten vallen uit de naam en verder gaan onder de naam Lotus. Team Lotus zou ook in de deal betrokken worden, waardoor dat omgedoopt zal gaan worden tot Caterham Team AirAsia.

Het probleem bij dergelijke naamswijzigingen zijn de Formule 1-contracten die vereisen dat de andere teams dit goed moeten keuren wil de televisiegelden behouden blijven. Die goedkeuring lijkt echter een lastige zaak te worden, omdat bij Proton-dochter Group Lotus Dany Bahar aan het roer staat en Bahar niet goed bij diverse F1-teams ligt. Daarom zou Genii Capital mogelijk Lotus over willen nemen van Proton.

"Proton laat hierbij weten dat de vermeende bewegingen tussen Group Lotus en Genii Capital niet waar zijn en dat berichten hierover pure speculatie zijn. De band tussen Proton en Group Lotus is nog steeds prima. Onze prioriteit is nu om te zorgen dat het Lotus Business Turnaround Plan uitgevoerd wordt en beide partijen zetten dan ook in op het behalen van succes," zo staat in een verklaring van Proton.

"Proton en Lotus hebben nu het punt bereikt waarop de markt met smart wacht op de nieuwe producten van Lotus en al onze energie en inspanningen zijn er op gericht om dit belangrijke doel te bereiken. Bovendien is het doel van de sponsoring van Lotus in de Formule 1 bij Lotus Renault GP het zorgen voor synergie-effecten in de dynamische marketing en het in de markt zetten van het merk," zo meldde de verklaring waarin verder nog werd opgemerkt dat gehoopt wordt dat de speculaties nu af zullen gaan nemen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_103044179


Korea 2011, Rosberg heeft er zin in !

_O- _O-
pi_103190012
Gesloten cockpit voor Formule 1?
quote:
The accident which killed British racing driver Dan Whedon yesterday in an Indycar race at Las Vegas has raised a number of safety questions, including the wisdom of running 34 open wheel cars on a tight 1.5 mile oval track such as Las Vegas with an average speed of 220mph.

But it has also revived discussion about the possible use of canopies to make the drivers safer in the cockpit from flying wheels or debris, as happened with Felipe Massa and Henry Surtees.

The FIA Institute has done some work in this area and produced some interesting content in the current edition of its quarterly magazine, IQ. A video of their recent canopy test is posted below. There is no suggestion at this stage that a canopy might have saved him, but it’s the right moment for the sport to reflect on safety issues and consider the work that’s already being done.

The work has been carried out by FIA Institute Technical Advisor, Andy Mellor, along with Institute Research Consultants Peter Wright and Hubert Gramlin. Prompted by the F1 Technical Working Group, which comprises senior engineers from F1 teams as well as FIA technical people, they’ve been looking into the possible benefits – and drawbacks – of adding some form of additional protection to the open-cockpit area of F1 cars.

According to IQ, “The aim was simple: to fire a Formula One wheel and tyre, together weighing 20kg, at 225km/h into, first, a polycarbonate windshield and, second, a jet fighter canopy made from aerospace-spec polycarbonate, and measure what happens (all close-up observations being recorded by strategically positioned high-speed film cameras).”

The canopy was the same as used on an F-16 fighter jet. The FIA Institute team wanted to see how it would cope with an F1 wheel and tyre.

The answer was that whereas the windshield shattered, the F-16 canopy deflected the object away from the cockpit where the driver would be seated, says Mellor, “It was possible to see that the windshield did manage to deflect the wheel over the space that would be occupied by the driver’s helmet, but in so doing it sustained significant damage.

“The canopy, however, deflected the wheel assembly suffering no permanent deformation. And viewing the canopy impact in slow motion shows it flexing to absorb impact energy, before ‘launching’ the wheel and tyre away. ”

The results are currently with the F1 Technical Working Group. It is is the first stage of the process. According to IQ, any debate on implementation would have to take account of a number of known drawbacks, such as: Visibility, Optical quality, Ventilation, Cleaning, Access and Emergency exit of the driver.

Wheldon’s accident is being investigated now. On board cameras show his car being launched over the back of another, rotating to the side and then going into the wall and fencing.
Video niet gevonden

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-10-2011 14:30:43 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 17 oktober 2011 @ 14:28:32 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103190172
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt.. :X
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat. :X
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:29:54 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103190235
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt.. :X
En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat. :X
Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe. :X
Ach dit soort verhalen krijg je altijd als er weereens een zwaar ongeluk gebeurt
pi_103190688
Dat is al oud nieuws. Dat filmpje wat erbij hoort ook.

Alleen een beetje aangepast na de dood van Wheldon.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103190741
http://www.wat.tv/video/f(...)ia-3wgep_2flv9_.html

Daar staat het filmpje waar het over gaat :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103190963
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103191039
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103191358
Ik moet wel bekennen dat ik elke keer mijn adem inhoud als ik weereens wagens over elkaar zie schuiven, maar waarschijnlijk is zo'n dichte cockpit inderdaad niet praktisch. Wel goed dat er onderzoek naar gedaan wordt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:28:42 #40
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103195702


Button, Hamilton pay tribute to Wheldon
LONDON (AP)—Formula One champions Jenson Button and Lewis Hamilton hailed fellow Briton Dan Wheldon as a “true fighter” and an “inspirational” figure after the IndyCar driver was killed in a massive crash in Las Vegas.

Button recalled Wheldon, who died Sunday at the age of 33, as being a star of the British karting circuit in the 1990s before going on to win the Indianapolis 500 twice in the United States.

“I have so many good memories of racing with Dan in the early 90s, a true fighter,” Button said on Twitter.

“We’ve lost a legend in our sport but also a great guy … I can’t begin to imagine what his family are going through, and my thoughts are with them at this very difficult time.”

Wheldon, who was born in Buckinghamshire, a county just north of London, was an inspiration to Hamilton after deciding to try his luck in the United States following a successful junior career that saw him win eight British karting titles.

“Dan was a racer I’d followed throughout my career, as I often followed in his footsteps as we climbed the motor sport ladder in the UK,” said Hamilton, Button’s teammate at McLaren.

“He was an extremely talented driver. As a British guy who not only went over to the States but who twice won the Indy 500, he was an inspirational guy, and someone that every racing driver looked up to with respect and admiration. This is a tragic loss at such a young age.” Meer
pi_103198045
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..

Altijd klote nieuws dit
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:30:27 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103200252
The line is a dot to you!
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:00:56 #43
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103201293
quote:
Mooi om dit toch eens te zien. Had het zelf nog nooit gezien.
Trotse Belg.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:08:21 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103201583
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:31:34 #45
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103202610
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden ..

Altijd klote nieuws dit
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:12:45 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103204764
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:08 schreef nils7 het volgende:
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag)
En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien.
Deze camera zit dus echt voor zijn linker (of rechter :P) oog, volgens de beschrijving moest hij dus ook met 1 oog dicht rijden :D
The line is a dot to you!
pi_103207271
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_103214008
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:32:05 #49
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103214181
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Schunckelstar het volgende:
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam :P
Deze zit dus nog iets lager, gaat om het idee :P
The line is a dot to you!
pi_103225875
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was?
Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series.
Bijna rond is te veel gezegd. Hij kreeg een test aangeboden van BMW Sauber, maar kreeg geen garantie voor een stoeltje voor 2007 en is toen afgehaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:32:51 #51
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103268467
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!

UFO gespot tijdens kwalificatie Korea

:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103268862
Snel m'n aluhoedje pakken!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30:47 #53
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103270235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!

UFO gespot tijdens kwalificatie Korea

:')
Kunnen ze honderd miljoen lichtjaar afleggen komen ze een weekend te laat voor het kampioenschap van Vettel. -O-
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:47:15 #54
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103270749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij!

UFO gespot tijdens kwalificatie Korea

:')
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:15:52 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103271612
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
Het lijkt op een Unindentified Flying Object ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 11:20:12 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103271774
Ben niet overtuigd moet ik zeggen. Het heeft imo wel wat weg van een helikopter namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:21:49 #57
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103271830
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie.
weerballon. Althans, als je 't aan de Amerikaanse overheid zou vragen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:22:37 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103271859
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ben niet overtuigd moet ik zeggen. Het heeft imo wel wat weg van een helikopter namelijk.
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ik
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:26:01 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103271988
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ik
Moet mezelf corrigeren :@ ik dacht dat de U voor Unindentified stond maar staat voor Unexplainable
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:04:51 #60
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_103275911
Nou nog maar even een nieuwe gerucht dan.

Deze kennen we al denk ik: Mercedes GP heeft getest met een F-Duct systeem in de voorvleugel.



En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.

Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_103276054
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:

En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.

Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Het stoeltje voor van de Garde? Hij gaat door Marcel Boekhoorn gefinancierd worden
Wie dit leest is gek
pi_103277036
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:34:10 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103277102
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
wat zeggen ze ook alweer; het zit niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven ;) , afwachten dus
pi_103278626
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:32 schreef Mikkie het volgende:
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik?
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.

Maargoed, ik zie hem eerlijk gezegd niet sneller zijn dan een Di Resta.
Sterker nog, ik moet nog zien dat ie uberhaupt de F1 haalt :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103279609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:
Nou nog maar even een nieuwe gerucht dan.

Deze kennen we al denk ik: Mercedes GP heeft getest met een F-Duct systeem in de voorvleugel.

[ afbeelding ]

En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.

Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Silly season geruchten mogen in dit topic: F1 Silly Season 2012
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:46:46 #66
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103282777
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen.
Maar het is ongetwijfeld echte liefde. 14.gif
pi_103283800
wat zeggen ze ook alweer:

de snelste manier om miljonair te worden is om als miljardair een f1 team te starten :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:16:43 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103284239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef rooneyelst het volgende:
wat zeggen ze ook alweer:

de snelste manier om miljonair te worden is om als miljardair een f1 team te starten :)
ook een leuke :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:05:55 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103291320
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103291400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen :)
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18:21 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103291958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb je de versie van Schumacher of Rosberg?
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103292570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef nils7 het volgende:

[..]

Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende.
Had ik ook gedaan hoor. :P Sowieso is de Mercedes qua kleurstelling een ontzettend mooie wagen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:42:26 #73
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103293049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:05 schreef nils7 het volgende:
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen.
Wilde het even sharen :)
Foto's?
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:45:18 #74
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103293198
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:56:22 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103293777

:)

mijn hele collectie (allen 1:18)

*volgens mij al eens gepost hier
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:00:00 #76
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103293975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
:)

mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Nice! _O_ .
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:07 #77
18653 crew  D.
pi_103294101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
:)

mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Allemaal dezelfde fabrikant?
pi_103294108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
:)
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?
quote:
mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher. _O_
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:09:03 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103294378
Heb de Mercedes bij GPworld gehaald :)
Super service want dit is mn tweede, bij de eerste zag ik (toen ik thuis kwam) dat de wishbone was afgebroken.
Netjes geswitched bij hem.

Nee niet dezelfde fabrikant de meeste zijn wel Paul's model art (AKA Minichamps).
De andere zijn hotwheels (omdat de Ferrari's vanaf 2000 incl. coureur alleen via hotwheels uit komen)

De indycar is gesigneerd door Arie zelf.

En de MP4-13 Hakkinen waren er maar 200 van gemaakt (heb blijkbaar een special edition ervan)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:14:55 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103294674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld?

[..]

Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher. _O_
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.
Ik denk dat jij die van '98 bedoeld dan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103294823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen.
Ik denk dat jij die van '98 bedoeld dan.
Ah, dat kon ik dan weer niet goed zien. Dan heb ik inderdaad de '98.

En nog bedankt voor de link. 14.gif
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27:49 #82
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103298818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
:)

mijn hele collectie (allen 1:18)
[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
_O_
The line is a dot to you!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:43:57 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103299723
Ja ik heb ook nog Doornbos en Albers op 1:43
Omdat die niet op 1:18 uit kwamen :(

Beide zijn inmiddels gehavend -O- (door anderen :% )
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103300277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:04 schreef Rembrand21 het volgende:

En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost.

Let wel het zijn allemaal geruchten :-)
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_103313054
Is dat wel de goede Mercedes? Heb namelijk ook wel eens de showcar als model gezien namelijk.

Dat was de Brawn auto in Mercedes kleuren.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:27:00 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103313779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:53 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten?
Als Hulkenberg een zak geld meeneemt dus wel, dat is volgens geruchten de voorwaarde voor een FI zitje volgend jaar.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:15:29 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103314335
Mark Webber column

I want to devote this column to Britain's Dan Wheldon, who died following a crash at the Las Vegas IndyCar race on Sunday.

I never raced against Dan but I spent a lot of time with him down at Brands Hatch when we were both instructors at the racing school in 1996-97.

It was difficult not to hit it off with him - he was a likeable bloke.

At that stage, I wasn't completely flush with mates in the UK - it wasn't long since I had come over from Australia - and Dan was someone who was of a similar age, doing a similar sort of thing, with whom I had a lot in common.

We had a lot of laughs, plenty of banter and lots of fun with the punters.

Dan set his life up in America not long after that, while I was racing in Europe. But I always loved to bump into him whenever he was in the UK, at a motorsport awards ceremony or whatever.

I was at Singapore airport waiting for a flight to Sydney when I first heard about the crash. I got a text message - from Luke, the son of my partner, Ann - telling me there had been a huge shunt and a lot of guys had been taken to hospital.

They had nowhere to go. Skill does not come into it. It's down to how the car reacts, what angle it goes at. You're an absolute passenger in that situation

One of those involved was Will Power, who I'm pretty close to, so I was thinking about him a lot. I know a lot of the guys in IndyCar pretty well, actually. Dario Franchitti, Ryan Briscoe, and Tony Kanaan, for example.

You just hope everyone's all right in situations like that and always assume they will be. But, about an hour after that first text, Luke informed me that Dan hadn't made it.

It was one of those awful, crushing moments. I didn't want to believe what I'd been told but then I saw the incident on TV and it was pretty clear there was a chance someone could have been seriously injured in that type of crash.

It was extremely nasty and a lot of the drivers didn't have a chance of avoiding it.

They had nowhere to go. Skill does not come into it. It's down to how the car reacts, what angle it goes at. You're an absolute passenger in that situation.

IndyCar can learn a heavy lesson from Sunday's crash. What organisers certainly have to do is work out how to stop cars leaving the ground and flying into the air in such situations.

It is a sad irony that Dan was the test driver for a new car that officials plan to introduce next year.

I've never raced on an oval track but I've spoken to a lot of the guys who have. One thing they don't like is the element of pack racing, especially on a short oval such as Las Vegas.

Running three wide on a track like that is not really racing. You're just getting a slipstream. Drivers look to move into a different lane - from the top to the bottom of the track, say - and things can happen.

At certain speeds, that is fine and no-one gets badly injured. But when you're doing 220mph in an open-wheeler, the cars can leave the ground by five or six metres and someone's going to get seriously hurt.

To have 30-odd single-seaters, nose to tail, with cold brakes. it's too much. Drivers feel this needs looking at.

In the accident that killed Dan, nearly half the field were running together and half of them ended up in the air. That's not right.

The crash affected a lot of people - you may have seen the footage of Dario, for example, sobbing in his car afterwards - and the public often wonder why racing drivers carry on after incidents like this.

I've had my share of bad accidents. Two Mercedes sports cars flipped on me in three days at Le Mans back in 1999. In the second of those shunts, I did think for a split second that I probably wasn't going to make it.

I'm sure you will have seen my accident in Valencia last year, too, when I took off after hitting the back of Heikki Kovalainen's Lotus. The car landed upside down before skidding into the barriers the right way up.
But safety has come on a long way in F1 and it's a different type of racing to IndyCars anyway.

Don't get me wrong, I know there are risks. Valencia could have gone either way for me, that's completely clear. But I feel it's safer than IndyCars. Or rallying or MotoGP, for that matter. That gives me confidence to race.

The vast majority of the time, my fate is in my hands. But there are three things that might let me down one day: the rain, what someone else might do that could put me at risk, and mechanical failure. That's racing.

When you're in your late teens and early-20s, you never think about that stuff. But, when you get a bit older, you think about it more because you're a bit wiser.

Still, when the helmet goes on, you don't think about the negative stuff. You race hard and do what's right.

As a professional racing driver, what's right is to drive the car completely on the limit and get as much as you can out of it. That means you put yourself in dangerous situations.

We know that generally everything will be OK, even when we do crash. We simply get back in the car and go again.

But I think it's a different question for the guys in America at the moment.

The Korean Grand Prix was a weekend to celebrate for my Red Bull Racing team. We wrapped up the constructors' championship after Sebastian Vettel won the race and I finished third.

We didn't talk much about the championship before the race because we thought it was a bit of a long shot given how fast McLaren looked.
But, as usual, you never know what's going to happen on race day.

I was sitting in a very good position on the prime tyre in my second stint, just behind Lewis Hamilton's McLaren.

If things had worked out, I should have been able to clear him by staying out longer before my second pit stop. Had that happened, I would have had a chance of going after Seb.

But the team were very keen for me to stop on the lap I did. They said they wanted to use my speed on new tyres to jump Lewis in the usual way - by changing tyres before him. But it turned out the lap I stopped was the same time as Lewis.

Following your competitor into the pits is one of the most frustrating things for a driver. It meant we were still stuck behind him and it was very hard to pass.

Although I was much faster in the last sector of the lap, he had better acceleration than me out of the first turn.

That meant I was too far behind to get past him into Turn Three at the end of the long straight, even with the help of the DRS overtaking device.

http://news.bbc.co.uk/spo(...)d&utm_medium=twitter
pi_103315270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:56 schreef nils7 het volgende:

[ afbeelding ]
*volgens mij al eens gepost hier
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling :( }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:59:45 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103315306
quote:
8s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:

[..]

En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling :( }:|
? :) OK moest wel 3 keer kijken voor ik het zag

[ Bericht 9% gewijzigd door Tarado op 20-10-2011 10:14:18 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:55:22 #90
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103334103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 03:54 schreef Waffle het volgende:
Is dat wel de goede Mercedes? Heb namelijk ook wel eens de showcar als model gezien namelijk.

Dat was de Brawn auto in Mercedes kleuren.
nee het is echt de MGP W01 ;)

Hier naast elkaar:

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 17:57:06 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103334177
quote:
8s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:58 schreef vosss het volgende:

[..]

En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling :( }:|
wie?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103336486
Een scan van het artikel in Autosport over de 'F-Duct' van Mercedes:

http://i53.tinypic.com/2462aah.png
pi_103341878
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:50 schreef ElmarO het volgende:
Een scan van het artikel in Autosport over de 'F-Duct' van Mercedes:

http://i53.tinypic.com/2462aah.png
Interessant artikel.
Maar waarom moet de lucht pas bij een bepaalde snelheid 'getriggerd' worden om naar de diffuser geleid te worden? Want dat is blijkbaar het revolutionaire er aan.
Wie dit leest is gek
  donderdag 20 oktober 2011 @ 22:38:57 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103350086
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Interessant artikel.
Maar waarom moet de lucht pas bij een bepaalde snelheid 'getriggerd' worden om naar de diffuser geleid te worden? Want dat is blijkbaar het revolutionaire er aan.
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelheden :D
The line is a dot to you!
pi_103350731
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wie?
Die neger :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103350789
@nils, ik neem aan dat je die auto's normaal niet zo op die tafel hebt staan wel?

Wil je eens een fotootje maken van hoe ze er normaal gesproken bij staan? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:00:18 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103351377
Ik lees net dat The Hulk heeft getekend bij Force India, en dat Sutil in gesprek is met Williams :)

(ik ga ff zoeken naar een berichtje :D)
The line is a dot to you!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:02:45 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_103351513
Ik kan nergens een bron vinden.....
The line is a dot to you!
pi_103351812
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelheden :D
Of het is bedoeld voor de snelle bochten, maar die zijn er steeds minder.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:04:33 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103354283
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:02 schreef kepler het volgende:
Ik kan nergens een bron vinden.....
Bron maar Duits en nog niet 100% bevestigd
2012: Hülkenberg wieder im Renncockpit!
von Dieter Rencken & Christian Nimmervoll
20. Oktober 2011 - 17:21 Uhr
quote:
Exklusiv: Nico Hülkenberg hat für 2012 als Rennfahrer bei Force India unterschrieben - Adrian Sutil muss sich einen neuen Arbeitgeber suchen

Nico Hülkenberg hat seinen Vertrag unterschrieben und gibt ein Comeback

(Motorsport-Total.com) - Nach einem Jahr Zwangspause auf der "Freitags-Ersatzbank" darf Nico Hülkenberg 2012 endlich wieder als Grand-Prix-Fahrer angreifen: Laut Informationen von 'Motorsport-Total.com' hat der 24-Jährige aus Emmerich am Dienstag einen Einjahresvertrag mit Optionen für 2013 bei Force India unterschrieben.

Offiziell bestätigt ist das noch nicht: "Nico und ich haben uns jetzt dazu entschieden, gar nichts mehr zur Fahrerfrage zu sagen, bis das Team dazu Stellung genommen hat", erklärt Hülkenbergs Manager Timo Gans am Telefon. Dass er die Nachricht nicht bestätigen kann, liegt vermutlich daran, dass Teamchef Vijay Mallya mehrfach angekündigt hat, die Bekanntgabe erst im Dezember öffentlich zu machen und davon unter keinen Umständen abweichen möchte.

Doch hinter den Kulissen ist längst alles unter Dach und Fach, angeblich auch mit Paul di Resta, der wohl nicht zuletzt dank der Unterstützung von Motorenhersteller Mercedes bleiben darf. Doch Sutil-Manager Manfred Zimmermann dementiert dies auf Anfrage von 'Motorsport-Total.com': "Das ist definitiv nicht richtig. Das Team - Vijay Mallya und Rob Fernley - haben mir gestern bestätigt, dass das ein Gerücht der Presse ist und nicht der Wahrheit entspricht."

"Wir sind in Verhandlungen mit dem Team", zeigt er sich zuversichtlich. "Wann das abgeschlossen sein wird, kann ich nicht sagen, aber wir warten sicherlich nicht bis zum 15. Dezember." Möglicherweise wird Sutil sich bemühen, den Kontakt zu Williams erneut aufzugreifen, wo er kürzlich vorstellig geworden sein soll. Beim einstigen Erfolgsteam aus Grove könnte das Cockpit von Rubens Barrichello frei werden.

Die Fahrerfrage bei Force India wurde diese Woche geklärt, nachdem die Optionen in den Verträgen von Hülkenberg und di Resta am 15. Oktober abgelaufen sind. In Südkorea konnten die Deals aber nicht unter Dach und Fach gebracht werden, weil weder Gans noch di Restas Manager Anthony Hamilton vor Ort waren. Die offizielle Bekanntgabe könnte sich wegen Mallyas Ankündigung vermutlich noch hinauszögern - oder auch schon beim Grand Prix von Indien stattfinden...
http://www.motorsport-tot(...)ockpit_11102013.html
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 05:56:24 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103360232
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:50 schreef vosss het volgende:
@nils, ik neem aan dat je die auto's normaal niet zo op die tafel hebt staan wel?

Wil je eens een fotootje maken van hoe ze er normaal gesproken bij staan? :)
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.
Waar ik al te weinig ruimte in heb want 5 staan er "los".

Het zijn zwarte ophang kastjes van Ikea :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103371376
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:00 schreef kepler het volgende:
Ik lees net dat The Hulk heeft getekend bij Force India, en dat Sutil in gesprek is met Williams :)

(ik ga ff zoeken naar een berichtje :D)
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_103374165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 05:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes.
Waar ik al te weinig ruimte in heb want 5 staan er "los".

Het zijn zwarte ophang kastjes van Ikea :)
Ja maak eens een fotootje dan :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103375484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics. :)
is het niet juist veel makkelijker om al het nieuws gewoon in 1 topic te houden:?
Wat is het nut om dat allemaal te gaan spreiden? Overzichtelijker word het daar niet van :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_103378124
Het is gewoon F1 nieuws vind ik en hoort in dit topic. Dat het dan ook in het F1 Silly Season topic word gezet is alleen maar een bonus.
pi_103378622
eens :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:44:31 #107
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103389425
zo dan :)





N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_103407237
nice :)

wat is de allerlaatste? een prost?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:38:16 #109
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_103408105
ja de AP02 volgens mij
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:46:53 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103408981
Formula 1 set to add second US race on streets of New Jersey from 2013
By Jonathan Noble Saturday, October 22nd 2011, 06:41 GMT
quote:
Formula 1 is set to have two grands prix in the United States from 2013, with plans for a race around the streets of New Jersey expected to be confirmed as early as next week.

Although F1 is returning to the US for the first time next year with an event in Austin, Texas, Bernie Ecclestone has made no secret of the fact that he would like another event in the country - with his preferred location being New York.

Ecclestone told AUTOSPORT last year: "It's happening. We are talking to them and trying to do our best. Let's see what happens."

High level sources have revealed that the plans have now reached fruition, and an announcement is expected to be made by New Jersey governor Chris Christie and other local politicians next week.

It is understood that the New Jersey GP will take place in June 2013, so it can be a back-to-back race with Canada, which will then leave the Austin event to keep its place at the tail end of the schedule to tie up with the Brazilian Grand Prix.

Last year, the Mayors of Weehawken and West New York revealed that they were in the preliminary stages of talks with a group of investors, led by former YES TV Network executive Leo Hindery Jr, to hold a grand prix in the area from as early as 2013.

It is not confirmed where the track will be, but it is likely to run along the banks of the Hudson River - using the waterfront and the iconic Manhattan skyline as a backdrop.

The Wall Street Journal reported on Saturday that a press conference has been scheduled at Port Imperial in Weehawken for next Tuesday, where an announcement could be made.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95596
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:50:22 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103409008
Kom maar op, lijkt me geniaal *O*!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103409090
Ik vind de Jaguar het mooiste :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:35:37 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103411980
Hakkinen returns in GT3 Mercedes
quote:
Mika Hakkinen is to make a racing comeback next month, four years after his last appearance.

Hakkinen will compete in the finale of the Intercontinental Le Mans Cup on November 13 in Zhuhai. He will share a Mercedes-Benz SLS AMG GT3 with 2010 DTM driver CongFu Cheng, and Lance David Arnold. The car will be entered by Customer AMG Sports Team China.

Hakkinen’s last outing was a DTM race at Hockenheim in October 2007.

The 42-year-old Finn said: “Although I’ve visited China many times, I’ve never raced there, which is why I’m really looking forward to Zhuhai. It will be a tough race in a competitive field, but I’ll do my best for Customer Sports Team AMG. Of course, being a guest driver in such a line-up should be a lot of fun, especially in the SLS AMG GT3. It’s a great customer motorsport vehicle which is both fast and extremely good-looking.”
http://adamcooperf1.com/2(...)rns-in-gt3-mercedes/
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:03:05 #114
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103412703
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 09:50 schreef Fir3fly het volgende:
Kom maar op, lijkt me geniaal *O*!
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt :')
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103412749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen :{
Met wat geluk Valencia?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_103413249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt :')
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen :{
Tsja dat heb je ook met Turkije, China, Korea, etc. Ook allemaal faal projecten.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:38:27 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103413707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt :')
En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen :{
Dat zit echt wel vol hoor.
In de VS maken ze van een dergelijk sportevenement een hele familiedag compleet met de BBQ Grill achterop de Pick-Up.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:52:47 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_103423701
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/

Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.



[ Bericht 14% gewijzigd door Nieuwschierig op 22-10-2011 18:58:02 ]
Wie dit leest is gek
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:06:03 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103424149
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/

Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit.
Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere.

[ afbeelding ]
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103424811
Ziet er uit als een mooie lay-out. Ik ben alleen bang dat Hamilton hier echt helemaal uit zijn dak gaat met vreemde acties, als hij denkt dat Hamilton Park naar hem vernoemd is :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')