Het gaat niet alleen om snelle kwalificatierondjes, maar vooral over de gemiddelde tijd gedurende lange runs. Dat geeft meer een indicatie over de racesnelheid. En die lijkt wel goed te zitten (al lees ik verschillende berichten hierover).quote:Op maandag 14 maart 2011 13:21 schreef svenistheman het volgende:
Inmiddels heeft Vettel aangegeven dat Mercedes hun snelle ronden hebben gereden met weinig benzine. Zo snel is Mercedes dus nog niet. Ik zie Red Bull met gemak winnen
Ik zie Renault zonder Kubica niet de nummer vier zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 15:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om snelle kwalificatierondjes, maar vooral over de gemiddelde tijd gedurende lange runs. Dat geeft meer een indicatie over de racesnelheid. En die lijkt wel goed te zitten (al lees ik verschillende berichten hierover).
Volgens Gazetto de la Sports was Mercedes gedurende de lange stints het tweede team, achter Ferrari en voor Red Bull. Volgens anderen analyses is Mercedes het vierde team na Red Bull, Ferrari en Renault.
aangepast. thanksquote:Op maandag 14 maart 2011 15:39 schreef sasquatsch het volgende:
De OP bevat ook delen die er niet thuishoren.
Volgens mij hoort alles vanaf ============== Weggehaalde links: ================ er niet in thuis.
Dat dus en ik heb de 27ste maar mooi vrijgepakt. Hoewel ik dit seizoen niet alles live kan zien wilde ik de opener toch ECHT niet live missenquote:Op maandag 14 maart 2011 16:14 schreef caspervc het volgende:
Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen... kan eigenlijk niet wachten....
Ik moet nog een nieuwe tv kopen...quote:
maar dan beginnen we wel op een topcircuitquote:Op maandag 14 maart 2011 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
We hadden zo'n mooi weekend kunnen hebben... nu nog twee weken wachten
Ik nog een nieuwe HDD-recorderquote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik moet nog een nieuwe tv kopen...
Ik ga twee dagen zonder media door het levenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus en ik heb de 27ste maar mooi vrijgepakt. Hoewel ik dit seizoen niet alles live kan zien wilde ik de opener toch ECHT niet live missen
iddquote:Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
maar dan beginnen we wel op een topcircuit
Checkquote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef ElmarO het volgende:
Heb een subleague aangemaakt voor de vaste F1-volgers hier.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011/subleagues/index/id/364
Het wachtwoord kan je krijgen via een PM.
quote:BBC stopt mogelijk met F1-uitzendingen
print rss - door Erwin op 14-03-2011 @ 17:56
In de Britse media zijn geruchten opgedoken dat de BBC overweegt om de Formule 1-uitzendingen te staken. Het management van de zender zou ook overwegen om Wimbledon niet meer uit te zenden. Reden hiervoor is dat het budget vanaf 2014 met 20% verminderd zal gaan worden.
Volgens The Guardian spendeert de BBC momenteel veertig miljoen pond per jaar aan de Formule 1, waarbij het contract nog doorloopt tot en met 2014, maar mogelijk eerder beëindigd zal worden. De Formule 1-uitzendingen worden bij de omroep niet gezien als kernproduct en bovendien kosten ze extreem veel geld, terwijl bezuinigingen noodzakelijk zijn.
De BBC wilde niet reageren op de geruchten, maar mochten ze doorgaan dan is dit slecht nieuws voor de Nederlandse kijkers, omdat de Britse F1-programma's altijd goed bekeken worden door mensen uit Nederland.
ja idd dat zou kut zijn, ik heb jaren geleden Olav Mol afgezworenquote:
Wimbledon en F1quote:
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kutquote:Op maandag 14 maart 2011 20:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
ja idd dat zou kut zijn, ik heb jaren geleden Olav Mol afgezworen
Dan maar weer terug naar den duitser
We hebben ook nog de belg.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kut![]()
de duitser kijk ik niet( zit kai ebel daar nog steeds?
)
Nee, want de commerciële zender VT4 gaat de F1 verzorgen dit jaarquote:
Oh dat had ik dan weer even gemist. Tja dan echt Olaf Mol want ik weiger toch echt om naar duitsers te gaan zitten luisteren.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, want de commerciële zender VT4 gaat de F1 verzorgen dit jaar![]()
Ow wacht, die heb ik hier in België wel
'Ja, sicher!'quote:Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kut![]()
de duitser kijk ik niet( zit kai ebel daar nog steeds?
)
quote:
Ik heb hem nog steeds staan als ik hem wil kijken, zelfs nog meerdere races van 2010quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Om alvast in de stemming te komen:
http://www.binsearch.info(...)font=small&postdate=
Jaaroverzicht van 2010 nog maar een keertje
Ik ben aant kijken
Dat werd toch ook een succes.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:15 schreef roelofjan het volgende:
Simon Fuller to manage Hamilton
Lewis Hamilton will now be managed by Simon Fuller's famous XIX Management team, the Briton has announced.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89913
Simon Fuller, da's de oprichter van de Spice Girls.
quote:While Horner was announcing Sebastian Vettel had signed a new deal with Red Bull taking him through to the end of the 2014 season, he could not resist a few comments about Hamilton.
"Lewis is a great driver," he said. "He's a former world champion. He's one of the best that there is. And he's not going to be happy if he has another barren year. But that's not to say that we're looking for [him] to come to our team. We're very happy with the two drivers that we currently have."
....
Asked whether Red Bull could handle a Vettel-Hamilton combination, Horner said: "You would certainly envisage it being quite a busy partnership, but you can never rule it out. From my perspective you always want to have the best two drivers."
Checkquote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef ElmarO het volgende:
Heb een subleague aangemaakt voor de vaste F1-volgers hier.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011/subleagues/index/id/364
Het wachtwoord kan je krijgen via een PM.
Heb je een iphone ? Zoja , dan heb ik wel een ical agenda met ingevulde data en tijden voor je hier!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Burnie88 het volgende:
Weet iemand of er ergens een app beschikbaar is met een F1-kalender zodat ik alle tijden in mijn mob kan importeren in de agenda?
quote:Fernando Alonso gelooft er niets van dat de McLaren MP4-26 zo slecht is als ze willen doen voorkomen, en gelooft dan ook dat zijn vroegere werkgever verstoppertje aan het spelen is met de concurrentie. Tijdens de tests kon McLaren niet meekomen aan de snelheid van zowel Red Bull als Ferrari, en Hamilton en Button lieten weten dat ze het seizoen somber tegemoet zien.
"Ze zijn beter dan dat ze hebben laten zien" aldus Alonso tegenover El Pais. "Tijdens de tests zie je nooit een duidelijk beeld van de werkelijke snelheid die in de auto zit. Als ik luister naar wat ze zeggen hadden ze meer verwacht, maar niet dat de auto slecht is. Misschien zitten ze op ons niveau en hadden ze verwacht een straatlengte voorsprong te hebben. We zullen het zien in Australië. Ze zullen niet vechten om een tiende plek, ze zitten dicht bij het podium."
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.quote:Todt: "Coureur moet beter te herkennen zijn"
16 maart 2011
Een coureur is soms lastig te herkennen op het circuit. Zelfs tv-commentatoren hebben er af en toe nog moeite mee om te zien wie er door het beeld rijdt. Jean Todt, de president van de FIA, zou graag zien dat de teams hier iets aan doen.
"Ik wil graag van veraf kunnen zien wie eraan komt rijden", zei Todt tegen de Australische krant The Age. "Op dit moment zijn de naam van de coureur en het startnummer bijna niet terug te vinden op de auto." Volgens de Fransman kan hij hier in zijn eentje echter weinig aan veranderen. "Ik heb niet de macht om zomaar iets te veranderen, als ik ergens niet blij mee ben. Als je een verandering wilt doorvoeren, heb je daar brede steun voor nodig binnen de Formule 1. Helaas bestaat hier momenteel weinig interesse voor. Maar dat verandert nog wel."
Todt had ook het idee om coureurs gedurende hun Formule 1-carrière met hetzelfde startnummer te laten rijden, zoals ook wel in Amerikaanse raceklasses gebeurt.
Ik heb er zelfs nog regelmatig moeite mee, vooral omdat ze nog wel eens tijdelijk van helmdesign wisselenquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.
Schumacher en Rosberg doen het nu al een beetje zoals Rossi en Lorenzo vorig jaar in de MotoGP, met hun rode en gele helmen en handschoenen.
Ze moeten gewoon terug naar de oude situatie, waar ieder team zijn eigen nummers had en alleen de kampioen met zijn team nummer 1 en 2 zijn. Dan blijven de andere nummers jaren gelijk, behalve van het oude en nieuwe kampioensteam.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.
Schumacher en Rosberg doen het nu al een beetje zoals Rossi en Lorenzo vorig jaar in de MotoGP, met hun rode en gele helmen en handschoenen.
Denk dat dat ook het enige positie gaat zijn van van HRT dit jaarquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef sanger het volgende:
Ik vind de livery van de nieuwe HRT wel mooi eigenlijk.
Goedemorgen West, koffie?quote:
Red Five is going in.quote:
Nee heb een Samsung Omnia 2, zal dus wel niet werken. Toch bedanktquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:36 schreef Swindler het volgende:
[..]
Heb je een iphone ? Zoja , dan heb ik wel een ical agenda met ingevulde data en tijden voor je hier!
Kan je je google kalender op je telefoon laten zien? Ifso dan kan je die link in het (vorige topic?) gebruiken om het in je agenda te zettenquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:29 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nee heb een Samsung Omnia 2, zal dus wel niet werken. Toch bedankt
quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Als er een auto ploft, zit in de auto die daarachter rijdt Alonso.
Ik heb Schumacher vorig jaar niet veel vooraan zien rijden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Degene die vooraan rijdt, is Schumacher
Thanks. Snap er alleen geen zak van hoe dat weer geïnstalleerd moet worden op een mob, maargoed, dat zoeken we nog wel even uit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:56 schreef Googolplexian het volgende:
Android : https://market.android.com/search?q=f1+calendar&c=apps
windows mobile : http://www.freewarepocketpc.net/ppc-tag-formula_1.html
Ik denk het niet. Middelmatige coureurs, een auto die geen kilometer getest heeft, geen geld, geen ontwikkelingsmogelijkheden.. Ik geef eerder Lotus en Virgin kansen. De concurrentie is in ieder geval moordend.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:37 schreef LWD-Godius het volgende:
HRT gaat minstens q2 kwalificeren dit jaar. Punten gaan ze sowieso pakken.
Goedemorgen lekker. Ik heb de wintertesten met een schuin oog gevolgd. Ben blij dat we weer gaan beginnenquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Denk dat dat ook het enige positie gaat zijn van van HRT dit jaar
[..]
Goedemorgen West, koffie?
[ afbeelding ]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:08 schreef Waffle het volgende:
Ik kan ook echt niet wachten. De race zal wel weer lekker vroeg beginnen of niet? De enige keren in het jaar dat ik op zondag vroeg mijn nest uit kan komen. GP van Melbourne, Maleisië en Japan.
Hoe bedoel je dit? Nederlandse of plaatselijke tijden?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.
nederlandse tijden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Nederlandse of plaatselijke tijden?
voormij als 3 dagen. Ik heb genoeg te doen door de weeks :-pquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Nog 10 dagen tochWeet nu al dat die 10 dagen gaan aanvoelen als 3 maanden..
8 uur op zondag is wel vroegquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.
Kannen koffie en veel eten doet dan wonderenquote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het op zich heel makkelijk om een aantal coureurs te herkennen.
- Hamilton knalgele helm: die andere McLaren is dus van Button.
- Trulli heeft volgens mij nog steeds die spiegelhelm, net als Alesi destijds. Dus die andere Lotus is van Heiki.
- Bij Renault was degene die voorop reed Kubica.
- Degene die vooraan rijdt, is Schumacher
- Als er een auto ploft, zit in de auto die daarachter rijdt Alonso.
Heb je toch al het halve veld te pakken.
LUL!quote:Heinz-Harald Frentzen maakt comeback: "Kan me geen betere klasse voorstellen"
Voormalig F1-coureur Heinz-Harald Frentzen keert komend seizoen terug in de autosport. De vicewereldkampioen van 1997 had zijn actieve carrière enkele jaren geleden beëindigd, maar heeft zijn helm toch weer onder het stof vandaan gehaald. De Duitser gaat samen met Sven Hannawald rijden in de ADAC GT Masters met een Callaway Corvette. Frentzen hing in 2010 zijn helm aan de wilgen maar vond dit een ideale mogelijkheid die hij niet voorbij kon laten gaan.
“Dit hele gebeuren diende zich relatief spontaan aan”, legde Frentzen uit. “Ik heb met Sven gepraat en vervolgens belde ook teambaas Axel Watter me op. Hij bood me aan een seizoen samen met Sven te rijden. Dit is een erg professionele klasse met live-uitzendingen op televisie, goede rijders en zeer veel actie. Ik kan me geen betere klasse voorstellen om mijn rentree in te maken.”
Mooi zo. Grote sponsor voor een van de mooiste races van het jaarquote:Shell titelsponsor GP van België
Shell zal de komende jaren de titelsponsor zijn van de Grand-Prix van België. De toekomst van de Belgische Grand-Prix lijkt daarmee te zijn veilig gesteld.
Spa-Francorchamps kampt al jaren met miljoenen tekorten. Vandaag maakte juist Bernie Ecclestone bekend een contract te hebben afgelsloten met Shell voor de komende jaren. Hiermee lijkt Ecclestone in ieder geval geen plannen te hebben om Spa-Francorchamps de komende jaren van de kalender te willen halen.
Vorig jaar nog wilde Spa-Francorchamps de race mogelijk eens in de twee jaar organiseren om kosten te besparen, dit plan lijkt nu van de baan. Voor Shell is het een vergroting van de exposure in de Formule 1, eerder al maakte de Brits/ Nederlandse oliemaatschappij bekend haar contract met Ferrari tot er met 2015 te hebben verlengd.
quote:Ferrari's title chances in Felipe Massa's hands
With 'team orders' now legal in Formula One, Ferrari's Felipe Massa will have to raise his game right from the start of the season in Australia next week.
Otherwise, the Brazilian risks again playing a supporting role to 'Team Alonso', just as his compatriot Rubens Barrichello rode shotgun for 'Team Schumi' in the days when Michael Schumacher ruled Maranello.
It may be too late already for a driver who has started 81 races for Ferrari, ranking him fourth in the team's all-time list.
Spaniard Fernando Alonso could have been lining up in Melbourne with a third title to his name had Ferrari not bungled their strategy and wrecked his chances in last year's final race in Abu Dhabi.
The team know that they owe him one and Alonso will be on their case more than ever.
Massa, the only driver at the three top teams who did not win a race last year, was told crushingly at the German Grand Prix last July that Alonso was faster and effectively ordered to move aside and let him win.
Team orders, banned after an even louder howl of outrage over Ferrari's manipulation of the 2002 Austrian Grand Prix in Schumacher's favour, have now been made legal although teams can still be punished heavily if deemed to have brought the sport into disrepute.
Any recurrence of the "Felipe, Fernando is faster than you" instruction will come as a body blow for a man who was seconds away from winning the title himself in 2008 before a serious head injury in Hungary ruled him out of the reckoning in 2009.
BOTH TITLES
Ferrari president Luca di Montezemolo at the end of last season judged Massa's 2010 performance as a 7- compared to Alonso's 9.5 and suggested jokingly that the Brazilian had been substituted by a lookalike.
He has already made clear that he expects his team to be fighting for both titles this term.
"Believe me, I often still wake up at night thinking of the race in Abu Dhabi, so it goes without saying that we must absolutely look to the future," Montezemolo said back in January.
"We must make a good start, both in terms of reliability and, above all, on the performance front. Last year, we lost the championship in a first half that found us failing to live up to our expectations."
The 150 Italia, now on its third name after the threat of legal action from Ford who were seemingly concerned that someone might mistake the 300kph machine for the U.S. company's best-selling F-150 pickup truck, should do what is required.
Ferrari have done more kilometres than any other team in pre-season testing while their pace has appeared to be on a par with champions Red Bull.
On the long runs, rather than single laps, the sport's most glamorous and successful team with 16 constructors' titles and 15 drivers' crowns, may even have the edge.
"Hopefully we are not too far away from Ferrari to start with," Red Bull's Mark Webber told reporters in Barcelona last week.
"I think Ferrari look very strong, I think people are under-estimating where Ferrari are. We hope that we are somewhere near competitive," added Red Bull team boss Christian Horner.
NEW ARRIVALS
Ferrari have been boosted by the arrival last year of former McLaren chief engineer Pat Fry and Red Bull strategist Neil Martin.
Australian Chris Dyer, the former head of race track engineering who was blamed in the Italian media for the Abu Dhabi debacle, has been effectively demoted.
Alonso and Massa have both been pounding around the Spanish test tracks like irredeemable workaholics, with the Spaniard putting in 141 laps -- a double race distance -- on one day in Barcelona last week.
"I am pleased with how the winter testing has gone," said Alonso, who won on his Ferrari debut in Bahrain last year and also triumphed controversially in Germany before further victories in Italy, Singapore and South Korea.
"On average, we have done around 100 laps each day, which demonstrates we have the reliability which is a priority when you are dealing with a new car," he told the Ferrari website (www.ferrari.com).
"Overall, I think we will arrive in Melbourne in a 100 percent state of readiness, but whether or not that will be enough to win, we will not know until we are there in Australia," added the Spaniard.
"I feel confident, just as I did last year going into the start of the season. We are in good shape."
Aangepast. Het duurde een beetje lang voordat Walter reageerde, dus dat doe ik maar even danquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:53 schreef M.Melandri het volgende:
Alonso kan alleen met geluk een race winnen
Zelf zeggen ze dat de snelheid tijdens de testen het probleem niet was, maar vooral de betrouwbaarheid. McLaren heeft het minste getest van allemaal (op HRT na dan).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Jenson Button hoopt dit jaar voor het derde jaar op rij de Australische Grand Prix te kunnen winnen. In 2009 won hij er verrassend met het Brawn GP-team, vorig jaar boekte hij er zijn eerste overwinning voor het team van McLaren. Tijdens de wintertests maakte de nieuwe McLaren echter niet een geweldige indruk.
"Ik doe het altijd wel goed op het circuit van Albert Park. De afgelopen twee seizoenen wist ik daar de race te winnen", zei Button. "Het is een geweldig circuit om over te rijden. De races zijn er alijd onvoorspelbaar en het feit dat nog niet precies duidelijk is hoe de onderlinge krachtsverhoudingen liggen, zorgt vaak voor nog meer spanning. Nu we door de nieuwe banden ook nog eens vaker naar de pits moeten, wordt het nog waarschijnlijk nog spannender en nog onvoorspelbaarder."
"Er wordt mij vaak gevraagd of ik de Australische Grand Prix dit jaar voor de derde keer kan winnen. We lijken er misschien niet zo goed voor te staan, maar wie weet wat er volgende week mogelijk is? Ik sluit een zege zeker niet uit."
Bron: GpUpdate.nl
Ik zet voorlopig al mijn geld op Vettel
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Aangepast. Het duurde een beetje lang voordat Walter reageerde, dus dat doe ik maar even dan
Theoretisch heeft iedereen die kans natuurlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Ik zet voorlopig al mijn geld op Vettel
Dat denkt hij niet hoor, hij sluit het alleen niet uit. Gelijk heeft ie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Ik vind niet dat hij rare en overdreven verwachtingen heeft.quote:Jenson Button says he wouldnt rule out a third consecutive Australian Grand Prix win, but admits it doesnt look likely.
He said: Albert Park has been good to me: Ive won there for the past two seasons; its a great circuit for racing, it always seems to create unpredictable races and, perhaps because its habitually at the start of the season when a precise pecking order has yet to be established, we often see fast cars running out of sequence and the excitement that that brings.
With the added issue of multiple tyre stops, it could be a very exciting and unpredictable race weekend.
Im regularly being asked if I can make it three wins in a row this year. On paper that might not look likely, but, seriously, who knows? I most definitely wouldnt rule it out.
Button added that events in Japan have cast a pall over preparations for the first race of the year:
In the past, Id always travelled to Melbourne full of positive energy and enthusiasm.
But, at the moment, my heart is with the people of Japan as they struggle to come to terms with the scope of the terrible devastation and loss of life wreaked by last weeks earthquake and tsunami.
Button, whose girlfriend has Japanese parentage, added:
While the prospect of a Formula 1 race seems to pale in the face of such a disaster, there have been occasions before when the healing power of sport can actually be beneficial; an escape for people.
So I go to Melbourne this weekend resolving to not only try my best, but also to salute the brave people, and my many friends, throughout Japan.
quote:Pirelli staat er gekleurd op in Formule 1
Vorig jaar was het verschil tussen de Bridgestone compounds in de Formule 1 slechts herkenbaar aan de groene en witte strepen op de banden, maar Pirelli maakt er dit jaar een kleurige boel van. De verschillende compounds van de Italiaanse bandenleverancier zijn maar liefst herkenbaar aan zes verschillende kleuren, zichtbaar in de merknaam en bandentype op het rubber.
Elk type band heeft van Pirelli een specifieke kleur meekregen in de vorm van de merknaam en het PZero logo op de wang van de band. Het Italiaanse bedrijf levert dit Formule 1 seizoen zes verschillende soorten banden, duidelijk herkenbaar aan de kleur van het bedrijfslogo. Pirelli Motorsport directeur Paul Hembery legt uit waarom Pirelli er dit jaar gekleurd opstaat in de koningsklasse der autosport.
“Door te kiezen voor zes verschillende kleuren wordt het voor het publiek op het circuit en de kijkers thuis snel duidelijk op welk type compound de coureurs rond rijden. Voor de statistici zal het vooral van belang zijn om te weten wie met welke banden rijdt. Onze banden vormen een belangrijke sleutel in de race strategieën die de teams dit jaar zullen kiezen. Door het voeren van zes verschillende kleuren, zal al snel duidelijk worden wie waarvoor heeft gekozen”, aldus Hembery.
“Wij zijn erg blij met onze terugkeer in de Formule 1. De laatste maal dat Pirelli actief was in deze klasse is al twintig jaar geleden. Ons doel nu is om een pro actieve en kleurrijke partner te zijn in de Formule 1, en hoe kan je dat beter benadrukken dan door de banden verschillende kleuren mee te geven, te zien aan de Pirelli logo’s op de zijkant van de banden”, laat Hembery weten.
De kleuren van het Pirelli logo zijn als volgt definieerbaar:
Regenband - Oranje
Intermediate – Licht Blauw
Supersoft – Rood
Soft – Geel
Medium – Wit
Hard – Zilver
Je hebt gelijk volgens mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:52 schreef vosss het volgende:
Jamaar er zat 1 compound altijd minimaal tussen meen ik gelezen te hebben toch?
Dus dan zouden we rood en wit of geel en zilver in een race zien. Ja of dan ook nog oranje en blauw.
Toch? Ik weet het namelijk niet meer zeker maar wit en zilver in 1 race kan geloof ik niet
quote:The prime and option tyres for the first three Grands Prix of the year - Australia, Malaysia and China - will be hard and soft compounds, meaning that silver and yellow tyres will be first to make an appearance in Melbourne.
Groot: http://www.ausmotive.com/F1/2011/MercedesGP-suspended-01.jpgquote:Mercedes puts 'exploded' F1 car on display
19 March 2011Paul Veroude has recently created a striking piece of artwork for the Mercedes-Benz World F1 Exhibition in Surrey. The Dutchmans work - entitled View Suspended 2 - features over 3,200 components that have been specifically placed under a metal frame in order to showcase the inner-workings of a modern Formula 1 car.
It is not the first time that Veroude has created a masterpiece on this scale however, with the artist also known for his deconstruction of the BAR 005 which featured the Honda Racing's 2006 livery. Mercedes GP CEO Nick Fry visited the museum to unveil the work earlier this month, and was left impressed by the creative display.
"Formula 1 is watched by more than 580 million people worldwide," Fry explained. "So to be able to see a racing car in this way is something very special and a unique look at the heart of the sport."
Ik moet om 1400 naar mn werk helaas dus ik kan dat niet zienquote:Terublik F1-seizoen 2010: Vanaf 15.30u op RTL GP
Het F1-seizoen 2011 staat op het punt van beginnen. Nog een week en de teams en rijders komen in Melbourne voor het eerst in actie. Hoog tijd om voor de laatste maal terug te blikken op het zinderende seizoen 2010, met volop strijd tussen Red Bull, Ferrari en McLaren. RTL GP blikt vanmiddag vanaf 15.30u terug op de spannende titelstrijd. Ruim anderhalf uur genieten en de ultieme voorbereiding op het nieuwe Formule 1-kampioenschap.
Mijn nieuwe wallpaperquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:04 schreef Atreidez het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)d-f1-car-on-display/
[..]
Groot: http://www.ausmotive.com/F1/2011/MercedesGP-suspended-01.jpg
Grappig
Vlot naar m'n ouders toe crossen danquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef vosss het volgende:
Overigens even een TV tip:
[..]
Ik moet om 1400 naar mn werk helaas dus ik kan dat niet zien
ah, tofquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef vosss het volgende:
Overigens even een TV tip:
[..]
Ik moet om 1400 naar mn werk helaas dus ik kan dat niet zien
Laat me raden: jij werkt voor die site zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:24 schreef gvde84 het volgende:
op F1journaal zijn ze al enige tijd bezig met het aftellen naar het nieuwe F1-seizoen.
sinds een dikke weej geleden worden er dagelijks minstens 1 of 2 video's gepost die met de Formule 1 te maken hebben. telkens met een bepaald thema.
bijvoorbeeld:
http://www.f1journaal.be/(...)-momenten-van-geluk/
wie meer video's wil zien moet maar even door het nieuws van de voorbije dagen kijken ...
En Force India natuurlijkquote:Op zondag 20 maart 2011 08:20 schreef 0634 het volgende:
Geen idee, maar met Karthikyan in de HRT en vorig jaar Chandhok heb je daar best kans van natuurlijk.
Dat zou wel epic zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 10:34 schreef vosss het volgende:
Michael pakt de titel, en volgend jaar rijdt hij voor Ferrari
Gister de terugblik, vandaag de preview voor 2011.quote:Preview RTL GP: Formule 1 - Kick-off 2011
Komend weekend is het zo ver: Het F1-seizoen 2011 gaat officieel van start met de Grand Prix van Australië. Door de onrust in Bahrein werd de seizoensopener twee weken uitgesteld en vindt die plaats in Melbourne, maar de belangen zijn nog net zo groot. Slaat Red Bull de eerste slag, is Ferrari ongenaakbaar of komen Mercedes GP of McLaren plotseling sterk om de hoek kijken? RTL GP blikt zondagmiddag 20 maart vooruit op het nieuwe seizoen, vanaf 14.30u op RTL 7.
thanks!quote:Op zondag 20 maart 2011 10:51 schreef vosss het volgende:
TV tip alweer:
[..]
Gister de terugblik, vandaag de preview voor 2011.
En ik kan weer niet kijken want om 1400 moet ik weer naar mn werk
Gelukkig kreeg ik gister te horen dat ik de 27ste vrij heb (verlofaanvraag was eerder nog niet goed gekeurd)
Oh, ik was te vroeg, ze hebben er nog een stuk tussen geeditquote:Op zondag 20 maart 2011 14:39 schreef Atreidez het volgende:
Is het een herhaling ofzoRobert Kubica wordt gewoon aangekondigd voor Renault..
Dit jaar wel, maar er gaan geruchten dat bbc F1 moet droppen voor het eind van het contract (2014) ivm budgettaire problemen.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:48 schreef LWD-Godius het volgende:
De live races blijven toch gewoon bij bbc dit jaar?
Om 16:00 uur extra nieuws uitzending op RTL4quote:Op zondag 20 maart 2011 15:25 schreef LeaderRoel het volgende:
Huh wat stond er net boveinin het beeld met Libië?
Had hem gemist, en moest op rtl-gemist ¤0,99 betalen. Hengel hem wel binnen via een ander kanaalquote:
Grand Prix van Libië.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:25 schreef LeaderRoel het volgende:
Huh wat stond er net boveinin het beeld met Libië?
Di Resta volg ik al jarenquote:Op zondag 20 maart 2011 21:24 schreef Dos37 het volgende:
Van al die nieuwen ken ik ook bijna niets of niemand hoor nu voor het eerst dat er een belg mee gaat doen.
GODMILJAAR ACHTERLIJKE KLOOTVIOOL WANNEER GA JE DOOD KENKERHOMO!!!!!!quote:Ecclestone: "Grand Prix Australië 2011 kan wel eens de laatste zijn"
Ecclestone: Na alle strubbelingen rond de Grand Prix van Australië de afgelopen maanden tussen de organisatie en de Australische motorsportbond leek de race gered te zijn met een nieuw contract tot en met 2015. Echter, vandaag gaf Bernie Ecclestone aan dat de race volgend weekend in Albert Park wel eens de laatste kan zijn.
Ecclestone noemde de Grand Prix van Australië afgelopen week een zeer belangrijke race en vergeleek deze al qua status met de race in Monaco. Desondanks zullen er volgend jaar twee races gedropt moeten worden vanwege de Grands Prix in Rusland en Amerika. "We zullen waarschijnlijk twee races moeten schrappen om Rusland en Austin in het schema te laten passen", vertelde de 80-jarige Ecclestone.
"Australië zegt dat het niet per se een race wil hebben. Als ze er vanaf willen kan daarvoor gezorgd worden en de volgende is waarschijnlijk één van de races in Spanje. We moeten ervoor zorgen dat we één race per land hebben, zoals we ook met Duitsland hebben gedaan."
Eens Australië staat garant voor spektakel.quote:Op zondag 20 maart 2011 23:57 schreef vosss het volgende:
[..]
GODMILJAAR ACHTERLIJKE KLOOTVIOOL WANNEER GA JE DOOD KENKERHOMO!!!!!!!!!
Ligt niet aan Ecclestone, maar aan de organisatie zelf.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:59 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Eens Australië staat garant voor spektakel.
Verder ben ik het wel eens dat Australië moet blijven. Maar Valencia en een van de andere Tilke-banen mogen wel weg om ruimte te maken voor andere (en hopelijk betere) circuits.quote:"Australië zegt dat het niet per se een race wil hebben. Als ze er vanaf willen kan daarvoor gezorgd worden en de volgende is waarschijnlijk één van de races in Spanje. We moeten ervoor zorgen dat we één race per land hebben, zoals we ook met Duitsland hebben gedaan."
Valencia is alsof je 2 uur lang naar een blok beton zit te kijken.. Mooi stukje weg, maar totaal sfeerloos. Als je zelf in Valencia zit en daarna lekker tapa's kan gaan eten in de stad is t ws. een stuk beter te versmadenquote:Op maandag 21 maart 2011 10:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, ik vind het stuk na de brug tot aan start-finish in Valencia toch echt wel een erg mooi stukje F1 circuit.
Ouderdomsverschijnsel...quote:Op maandag 21 maart 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
Hij weet soms niet meer wat hij wil
Ik las ergens dat het Alonso-luck algortime aan het verbeteren zijn. Er vielen in F1 2010 nl. teveel auto's achter Alonso uit ipv voor Alonso.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:22 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik van al die nieuwe banen alleen Yeongam een vet circuit. Dat mag wmb wel een blijvertje worden
Ook een tof baantje om zelf te rijden met F1 2010
Iemand toevallig al info over wanneer F1 2011 uit gaat komen? Die wilde toch elk jaar een nieuwe game uitbrengen en dan ook eerder tijdens het seizoen al?
Ik heb er daarna niks meer van vernomen
Heb je Race07 vosss? Gratis addon is wel leuk om mee te rijden nl ;quote:Op maandag 21 maart 2011 11:22 schreef vosss het volgende:
Ook een tof baantje om zelf te rijden met F1 2010
Iemand toevallig al info over wanneer F1 2011 uit gaat komen? Die wilde toch elk jaar een nieuwe game uitbrengen en dan ook eerder tijdens het seizoen al?
Godsklere arrogante zakquote:Alonso: “Titel in 2011, 2012 en 2013, een ander doel heb ik niet”
Ferrari-coureur Fernando Alonso pikt de handschoen op en daagt de concurrentie uit. Als ze de komende jaren kampioen willen worden, dan moeten ze eerst met hem afrekenen. En voor 2011 heeft de Spanjaard zijn vizier gericht op Sebastian Vettel, hij zint op wraak voor 2010.
Toen verloor Alonso de titelstrijd van Vettel waarbij de beslissing in de laatste race viel. “In 2011 wil ik een herkansing, een rematch”, zegt de Ferrari-rijder in Welt am Sonntag. “Ik wil dit keer dan wel het kampioenschap op mijn naam schrijven, en ook in 2012, in 2013 en elk volgend jaar. Een ander doel heb ik niet.”
Op zijn kansen voor dit jaar blikt hij in Corriere della Sera vooruit: “Onze uitgangspositie is sterker dan vorig jaar. Of het genoeg is zien we vanzelf. Ik weet als geen ander hoe lastig het is een titel te pakken en ik verkeer in de beste positie om het weer te proberen.”
Ik niet, ik hoop dat hij in de laatste race 1 punt tekort komtquote:Op maandag 21 maart 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Godsklere arrogante zak![]()
Ik kan nu al op voorhand stellen dat dat totaal onrealistische doelen zijn.
Jezelf doelen stellen is niets mis mee, maar ze moeten wél haalbaar zijn.
Als je dan toch zo nodig hoog van de toren wilt blazen roep dan dat je doelen zijn om de komende 5 seizoenen voor 3 titels te gaan.
Dat is nog steeds hoog gegrepen, me dunkt (te hoog als je het mij vraagt), maar wel al realistischer.
Zelf hoop ik dat Alonso voor Spa al uitgerangeerd is voor de titel van 2011 (en dat Schumacher de rest van het veld op 5 ronden zet!!)
Wat is er niet haalbaar aan dan? Hij wil ieder jaar kampioen worden. Dat hij dat kan, weten we al. Dat hij bij een topteam rijdt weten we ook. Ieder jaar wordt hem gevraagd wat zijn doel is en dan zegt hij 'kampioen worden.' Nu geeft hij alvast antwoord voor de komende jaren.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Godsklere arrogante zak![]()
Ik kan nu al op voorhand stellen dat dat totaal onrealistische doelen zijn.
Jezelf doelen stellen is niets mis mee, maar ze moeten wél haalbaar zijn.
Als je dan toch zo nodig hoog van de toren wilt blazen roep dan dat je doelen zijn om de komende 5 seizoenen voor 3 titels te gaan.
Dat is nog steeds hoog gegrepen, me dunkt (te hoog als je het mij vraagt), maar wel al realistischer.
Zelf hoop ik dat Alonso voor Spa al uitgerangeerd is voor de titel van 2011 (en dat Schumacher de rest van het veld op 5 ronden zet!!)
Hoezo arrogante zak? Hij gaat alleen voor het allerhoogste, wat ook begrijpelijk is.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Godsklere arrogante zak![]()
Ik kan nu al op voorhand stellen dat dat totaal onrealistische doelen zijn.
Jezelf doelen stellen is niets mis mee, maar ze moeten wél haalbaar zijn.
Als je dan toch zo nodig hoog van de toren wilt blazen roep dan dat je doelen zijn om de komende 5 seizoenen voor 3 titels te gaan.
Dat is nog steeds hoog gegrepen, me dunkt (te hoog als je het mij vraagt), maar wel al realistischer.
Zelf hoop ik dat Alonso voor Spa al uitgerangeerd is voor de titel van 2011 (en dat Schumacher de rest van het veld op 5 ronden zet!!)
Vind ik een lastige, de eerste race die afgelopen jaar werd gereden was natuurlijk spectaculair door de regen die er naar onderen kwam gedendert. Maar hoe tof gaat het zijn als er met droog weer wordt gereden. Ik wacht dit jaar maar eens af om daar over te oordelen.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:22 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik van al die nieuwe banen alleen Yeongam een vet circuit. Dat mag wmb wel een blijvertje worden
Dit is dus idd een van de meest smaakloze circuits/races geweest waar een mens ooit naar kan kijken. Vind het echt om te kotsenquote:Op maandag 21 maart 2011 11:10 schreef Atreidez het volgende:
Valencia is alsof je 2 uur lang naar een blok beton zit te kijken.. Mooi stukje weg, maar totaal sfeerloos. Als je zelf in Valencia zit en daarna lekker tapa's kan gaan eten in de stad is t ws. een stuk beter te versmaden
Nee.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:26 schreef vosss het volgende:
Jazeker heb ik race07 (wel illegaal gedownload)
Werkt het dan ook?
Kijk, dat snap ik dan weer niet. Je moet F1 coureur willen worden voor ooit WK (of zelfs meervoudig) te kunnen worden. En niet enkel en alleen voor het meedoen. Als een GP2 coureur zou zeggen dat zijn enige doel is om F1 te kunnen rijden, maar dat daar winnen hem niet zou boeien zou je zelf zeggen dat ie F1 onwaardig is en maar beter kan wegblijven. Alonso heeft idd hoge doelen, maar dat is de juiste mentaliteit als je coureur bent in wat voor een klasse dan ook.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Godsklere arrogante zak![]()
Ik kan nu al op voorhand stellen dat dat totaal onrealistische doelen zijn.
*knip*
Inderdaad. Helemaal mee eens. En als je Fernando Alonso heet en in een Ferrari rijdt is er ook nog eens niets onrealistisch aan.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kijk, dat snap ik dan weer niet. Je moet F1 coureur willen worden voor ooit WK (of zelfs meervoudig) te kunnen worden. En niet enkel en alleen voor het meedoen. Als een GP2 coureur zou zeggen dat zijn enige doel is om F1 te kunnen rijden, maar dat daar winnen hem niet zou boeien zou je zelf zeggen dat ie F1 onwaardig is en maar beter kan wegblijven. Alonso heeft idd hoge doelen, maar dat is de juiste mentaliteit als je coureur bent in wat voor een klasse dan ook.
Strak plan. Jammer overigens dat het voor het echte Hockenheim te laat is.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:
En ik ben nog steeds van mening dat een zestal circuits als historisch erfgoed door de FIA beschermd moet gaan worden. Denk dat de meeste dit rijtje wel voor zichzelf kan opstellen.
Daar ieder jaar rijden en dan de rest afwisselen met sowieso een race in Duitsland en eentje in Spanje.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:06 schreef 0634 het volgende:
[..]
Strak plan. Jammer overigens dat het voor het echte Hockenheim te laat is.
Monza, Monaco, Silverstone, Spa, Montreal, Suzuka, Interlagos en Melbourne. Mogen het er ook 8 zijn?
Een race in DE is idd ook een must door de historiek die Duitsland heeft in racerij. Al zou ik het dan niet afwisselend doen met Spanje maar gewoon permanent, oude Hockenheim bv.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar ieder jaar rijden en dan de rest afwisselen met sowieso een race in Duitsland en eentje in Spanje.
Omg.. race07 kost wel 5 euroquote:Op maandag 21 maart 2011 13:26 schreef vosss het volgende:
Jazeker heb ik race07 (wel illegaal gedownload)
Werkt het dan ook?
07 ja. Dat is 4 jaar geleden man. Ik trek hem wel een keer uit de grabbelbak ofzoquote:Op maandag 21 maart 2011 21:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Omg.. race07 kost wel 5 euro..
Nieuwe prijzen op hun website..:
http://www.raceroom.net/shop/
Ik vind melbourne nou niet per se F1 erfgoed. het huidige Silverstone ook niet. Zorg aub voor het terugkeren van de oude Maggots/Becketts/Chapel, dat was een inhaalmogelijkheid!!! Maak Abbey weer de snelle bocht die het bocht, net als Vale naar Club, en Bridge niet te vergeten.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:06 schreef 0634 het volgende:
[..]
Strak plan. Jammer overigens dat het voor het echte Hockenheim te laat is.
Monza, Monaco, Silverstone, Spa, Montreal, Suzuka, Interlagos en Melbourne. Mogen het er ook 8 zijn?
Ben wel met je eens hoor, dat Silverstone niet meer zoals vroeger is. Maar laat hem nou maar vast op de kalender staan, want wat er voor terugkomt is sowieso slechter. Bovendien moet F1 in Engeland blijven, uiteraard. Al die historie alleen al op Silverstone. Is een echte klassieke baan.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik vind melbourne nou niet per se F1 erfgoed. het huidige Silverstone ook niet. Zorg aub voor het terugkeren van de oude Maggots/Becketts/Chapel, dat was een inhaalmogelijkheid!!! Maak Abbey weer de snelle bocht die het bocht, net als Vale naar Club, en Bridge niet te vergeten.
Interlagos f1 historie? Meh, vroeger had je Jacarepagua, wisselen tussen die twee mag wel.
Suzuka prima, Montreal prima.. Spa prima, Monza en Monaco ook.
En godverdomme Imola zuruck, net als österreichring..
Ik heb ook nooit gesnapt waarom die ooit weggehaald zijn.quote:Gewoon, ouderwetse grintbakken.
1 (met F1 wagens).. Het probleem is echt niet de circuits, maar de wagens.. Maar als je de WTCC pakt =bv zijn er meerdere. Sowieso al het verschil FWD vs RWD. Daarnaast door minder power kun je bochten op een andere manier gaan aansnijden.. veel langere remweg,k waardoor iets later remmen dan je tegenstander je nog wel een plekje op kan leveren etc..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoeveel racelijnen zijn er dan op Spa?
Asfaltstroken zijn veiliger. Een F1 wagen die met 300kmh op een asfaltstrook komt kan op tijd remmen voor de muur, of er iig niet te hard invliegen. Een F1 wagen die met 300kmh in de grindbak komt remt veel minder af..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom die ooit weggehaald zijn.
Ik bedoel een foutje en met heel veel geluk kwam je niet vast te staan. Ik vond dat wel mooi.
Nu maakt iemand op P1 een foutje en blijft vaak gewoon P1, toen was het foutje maken en uithuilen.
Dat had wat zegmaar. Soms hoopte je dan dat iemand in de laatste ronde nog een foutje maakte. Of juist niet. En dat kon beslissend zijn. Tegenwoordig zijn fouten bijna nooit meer beslissend en dat is jammer
Niet met de nieuwe Pirelli banden. De marbles schijnen ervoor te zorgen dat het buiten de ideale lijn veel te glad is, waardoor men eerder op de rem moet om de bocht te kunnen halen. Daar helpt ook de achtervleugel en KERS niet tegen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:45 schreef Atreidez het volgende:
Ja, maar nu is er de beweegbare achtervleugel, dus t hele probleem is opgelost.Zou ook wel lachen zijn als je dus 55 keer een leiderswissel hebt in 1 race, omdat de achterste er telkens op een recht stuk weer voorbij komt..
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. We hebben toch meerdere keren coureurs van achteren naar voren door het veld zien snijden, alle records van het aantal inhaalacties in een race van een coureur zijn de laatste jaren wel eens gebroken of benaderd (komt natuurlijk ook door het kwalificatieformat), de snellere auto kan echt wel inhalen. Ook hebben we de laatste jaren relatief veel duels gezien. Op sommige banen weinig, maar aan het feit dat het op bijvoorbeeld Imola zo moeilijk inhalen is hebben we de prachtige gevechten tussen Schumacher en Button en Schumacher en Alonso te danken. Ook het gevecht om gridposities op de zaterdag stelt niet veel meer voor wanneer inhalen een fluitje van een cent is. Ik zie het probleem van de vuile lucht wel, maar de feiten wijzen niet uit dat het een heel groot probleem is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:34 schreef Kill_em_all het volgende:
Rossi (1 of 2 jaar terug) op laguna seca waar die ik dacht stoner inhaalde terwijl die echt zo'n beetje door het grind moest vond ik wel vet. En ik kijk zelfden motogp.
Dat er niet constant word ingehaald vind ik niet zo'n probleem, maar je moet wel kunnen inhalen en dat gaat nu gewoon bijna niet. Zelfs niet als je duidelijk sneller bent dan zit je klem achter anderen.
Schumi blijft echt een koning. Ik hoop echt dat hij mee gaat doen dit jaar.quote:
Zou wellicht schelen... sinds 1998 proberen ze de downforce terug te dringen maar dat werkt ook niet echt... maar de andere kant op proberen ze nietquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Voor het inhalen moet je dichter achter je voorligger kunnen rijden. Dat kan nu niet door de vuile lucht die dit verstoort. Ik meende dat in 2013 het grondeffect terugkeert. Misschien dat dit zal gaan helpen.
Goed punt. Zou dat al verwerkt zijn in de tijden op formula1.com?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:24 schreef Googolplexian het volgende:
Hou' rekening met de zomerklok dit weekend, he mensen
quote:Jenson Button raced around the Mount Panorama circuit in Bathurst on Tuesday ahead of the season opening Australian Grand Prix. Taking part in a promotional event that saw the 2009 World Champion swap cars with five-time Bathurst 1000 winner Craig Lowndes, it was the first time a modern Formula One car has lapped 'the Mountain'.
Taking to the circuit in a 2008-spec McLaren, Button completed five laps and unofficially lowered the lap record by a staggering 18 seconds. "It's a pity that I haven't got more laps in the car because from about turn four onwards, as you get more confidence in the circuit, it will be flat all the way through until you head back down hill," said the Englishman, seemingly not satisfied with his 1:48 lap.
It was then Lowndes turn behind the wheel of his Holden V8 Supercar before turning the car over to Button, the heavy touring car proving a handful for the McLaren driver. "I didn't expect so much grip," he admitted after completing five laps. "It took me a while to get used to it. I haven't hammered a car over kerbs like that for 12 years so it was a new experience for me and something I've missed."
For the thousands of enthusiastic fans who crowded the 6.2km circuit the highlight of the day was local hero Lowndes piloting the McLaren. Lowndes' Formula One ambitions came to an end in 1997 when he returned to Australia after a season racing F3000 in Europe, having been teammate to former Williams driver Juan-Pablo Montoya. Fourteen years later the V8 Supercar driver finally got behind the wheel of a Formula One car, and was immediately impressed by how it compared to his V8. "When I first went out it was the acceleration but when you go through turn two you really realise how much acceleration you have. In comparison the V8 seems to labour up the mountain."
To ensure a level playing field McLaren fitted fresh Pirelli rubber to the MP4-23 ahead of Lowndes' run, the team feeling the need to bring four sets of dries and two sets of wets, despite expecting the car to cover just eight laps between both Lowndes and Button. Dunlop too provided fresh rubber, though it confidently provided just two sets of dry rubber and one set of wets.
While timing was unofficial, Button's lap of 1:48 stands as the fastest ever recorded around the Mount Panorama circuit. When given his chance Lowndes surprised most by lapping the circuit just a second slower in the McLaren, though he was seven seconds faster than Button behind the wheel of his V8 Supercar with a 2:11 lap.
Having first sampled a V8 Supercar in the lead up to last year's Grand Prix, the experience around Australia's greatest circuit has rekindled Button's enthusiasm for the category, going so far as to suggest a possible career once he retires from Formula One. "I've got so many good memories of watching the V8s on TV," he said, "and hopefully one day I get to drive one for real and it not just be four laps."
fuck ik vind dat altijd zo een gekloot dat ik op zaterdagavond ineens met mn bezopen kop heel hard moet nadenken hoelaat ik die kutwekker moet zettenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:24 schreef Googolplexian het volgende:
Hou' rekening met de zomerklok dit weekend, he mensen
Grote kans dat een auto gaat rollen in een grindbak.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom die ooit weggehaald zijn.
Ik bedoel een foutje en met heel veel geluk kwam je niet vast te staan. Ik vond dat wel mooi.
Nu maakt iemand op P1 een foutje en blijft vaak gewoon P1, toen was het foutje maken en uithuilen.
Dat had wat zegmaar. Soms hoopte je dan dat iemand in de laatste ronde nog een foutje maakte. Of juist niet. En dat kon beslissend zijn. Tegenwoordig zijn fouten bijna nooit meer beslissend en dat is jammer
De race begint om 07:00 uur wintertijd (08:00 uur zomertijd)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef vosss het volgende:
[..]
fuck ik vind dat altijd zo een gekloot dat ik op zaterdagavond ineens met mn bezopen kop heel hard moet nadenken hoelaat ik die kutwekker moet zetten
Kan iemand misschien nu al vertellen hoelaat ik op moet staan in deze tijd, wintertijd dus, als ik de voorbeschouwing wil zien?
Is dat om 6 uur? Om 7 uur? Om 8 uur?
Fuck, als je de verkeerde kant op telt dan mis je de halve race
Iemand?
Zodat je eerst gaat rollen en dan keihard met je bakkes op het asfalt terecht komt?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Grote kans dat een auto gaat rollen in een grindbak.
Zou een strook grind, met daarachter een enorme uitloopstrook niet cool zijn?
Ok dus ik moet om 6 uur op toch? Ouwe tijd dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De race begint om 07:00 uur wintertijd (08:00 uur zomertijd)
Volgens mij houdt de 'convert to my local time' knop op F1.com wel rekening met de zomertijd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus ik moet om 6 uur op toch? Ouwe tijd dan?
Jaquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:18 schreef vosss het volgende:
Jamaar ik wil de voorbeschouwing zien. Moet ik dan om 6 uur opstaan/voor de tv zitten in de wintertijd?
OK top, bedanktquote:
Ik moet hoe dan ook een nachtje door =_=quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:26 schreef vosss het volgende:
Of een nachtje doorhalen
Dat m oet ik dit jaar sowieso een paar keer doen dat de race net begint of binnen een paar uurtjes begint als ik uit de nachtdienst kom.
Zou het echt zo slecht gesteld zijn met dat rubber?quote:Exclusief: Pirelli-insider: “Banden zijn gevaarlijk, het is wachten op ongelukken”
Pirelli nam eind vorig jaar het stokje over van Bridgestone, dat jarenlang banden voor de Formule 1 leverde. De Italiaanse fabrikant wacht de moeilijke taak om de Japanners van Bridgestone succesvol op te volgen. Dat Pirelli dit jaar wereldkampioen zal worden staat vast, aangezien het de enige bandenleverancier is.
De vraag is echter hoe succesvol Pirelli in het begin zal zijn. Vrijwel direct bij de eerste test waren er grote twijfels bij de teams en coureurs over de kwaliteit van de banden. Bij Bridgestone staat kwaliteit hoog in het vaandel en de banden gingen erg lang mee tijdens een race. De slijtage van de Pirelli-banden is daarentegen erg hoog, wat ook terug te zien was op de circuits tijdens de testsessies van de afgelopen weken.
Sinds de eerste test van dit jaar, in Valencia, pushen de teams en coureurs om een betere band te laten ontwikkelen. Pirelli houdt echter vast aan haar plan en roept steevast via woordvoerders dat ‘deze banden ontwikkeld zijn zoals de FIA en de teams zelf hebben gewild’.
Intern bij Pirelli zijn inmiddels ook twijfels ontstaan, zo melden bronnen aan de redactie van F1Today.nl. Een anonieme bron binnen het Italiaanse bedrijf vertrouwde toe: “Je kunt deze banden niet met die van Bridgestone vergelijken, maar de situatie is vrij ernstig en binnen ons bedrijf gaan er veel memo’s rond en zijn er veel onaangekondigde meetings waarin zorgen worden geuit over de kwaliteit van het rubber. Dit komt mede omdat ze de band zo goedkoop mogelijk willen laten ontwikkelen en produceren. Het klopt inderdaad dat uit financieel oogpunt daarom is gekozen om dit in Turkije te laten doen. Dit is een zeer goedkope optie voor het bedrijf, maar de kwaliteit die wordt geleverd blijkt toch wel erg slecht.”
Oude engineers van Bridgestone die de overstap naar Pirelli gemaakt hebben vertelden direct al dat er een snellere ontwikkeling moest plaatsvinden. De echte Pirelli-engineers wilden hier niets van weten, tot het moment dat de regenband werd getest. Een ex-Bridgestone-engineer vertelde in Barcelona aan onze redactie: “Ik kan het bovenstaande verhaal compleet bevestigen. Ze namen ons niet serieus, tot het moment dat de regenband getest werd. De full-wet tyre was een paar ronden gebruikt, toen de wagen binnen kwam. Mijn collega’s van Pirelli zeiden tegen mij: ‘de band ziet er goed uit en heeft het goed gehouden’. Er kwamen naast mij een paar collega’s van Bridgestone staan, en we keken elkaar met grote ogen aan om deze uitspraak.”
“Dit moest een grap zijn, maar ze bedoelden het serieus. Wij hebben ze toen uitgelegd dat met de regenband van Bridgestone vrijwel een hele race verreden kon worden, en na afloop er bijna nieuw uitzag. De full-wet tyre van Pirelli was na 8-9 ronden gewoon helemaal versleten! Daar schrok men bij Pirelli erg van, dat het nu pas tot ze doordringt hoe slecht de kwaliteit is. Men is bang voor klapbanden, op de superzacht die na een ronde al flinke slijtage toont, maar vooral bij de regenbanden heerst er grote angst.”
“De eerste paar races zullen op deze banden verreden worden, dus op korte termijn zal er niks veranderen, denk ik. Er moet echter wel snel actie worden ondernomen, anders is het een kwestie van tijd tot er serieuze en ernstige ongelukken plaats gaan vinden, en daar zit niemand in de Formule 1 op te wachten.”
“De conclusie na deze testweken is echter dat de geproduceerde banden echt heel erg slecht zijn qua kwaliteit, eigenlijk iets om je voor te schamen als bedrijf.”
Ze kunnen vrijdag die banden meteen testen. Er schijnt regen voorspeld te worden .quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:32 schreef vosss het volgende:
Klinkt als een gezellige opener voor het seizoen van 2011
Overigens lees ik net het volgende bericht:
[..]
Zou het echt zo slecht gesteld zijn met dat rubber?
Yup.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:08 schreef vosss het volgende:
Even wat anders ik zat eens terug te denken in de tijd.
Was Di Resta destijds in de F3 niet sneller dan Vettel?
quote:Formula Three
Di Resta switched to the Formula Three Euroseries with Manor Motorsport in 2005, finishing tenth in the standings. For 2006 he moved to the ASM Formule 3 team, winning the championship with five wins, beating team mate and future Formula One World Drivers Champion, Sebastian Vettel. Di Resta also won the 2006 BP Ultimate Masters at Circuit Park Zandvoort.
Rossi vs Stoner. Weet nog precies waar ik was toen ik dit zag. Geniaal dit.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Inhaalacties zijn juist zo mooi omdat ze zo moeilijk zijn. Als het de hele tijd stuivertje wisselen is dan stelt een inhaalactie niets meer voor. Het is niet beslissend en het is geen bijzondere prestatie. Bij motorraces gaan ze elkaar ook om de haverklap voorbij, maar wie kan zich een legendarische inhaalactie op een motor herinneren?
Ik heb ook wel veel vertrouwen in die jongen. Goed talent. Alweer de volgende Britse wereldkampioen. Ze hebben er ook nog niet zoveelquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:08 schreef vosss het volgende:
Even wat anders ik zat eens terug te denken in de tijd.
Was Di Resta destijds in de F3 niet sneller dan Vettel?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:41 schreef 0634 het volgende:
Ik ook. Ik zat toen net een motorrace te kijken.
Uhuh, hopen dattie niet al te lang blijft hangen bij FI net als Sutilquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel veel vertrouwen in die jongen. Goed talent. Alweer de volgende Britse wereldkampioen. Ze hebben er ook nog niet zoveel.
Niemand ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:39 schreef Meike26 het volgende:
Bijna naar bed, maar ik maak mij een beetje zorgen![]()
Ik ben een grote fan van Olav, waar velen hem niet kunnen luchten, vind ik zijn commentaar onmisbaar bij een lekkere zondag F1 kijken. Maar ik ben helaas ook aan het twitteren geraakt en Olav heeft nog niets laten weten dat hij naar Australië gaat, al vertrokken is of andere RTLGP-verwante zaken.
Ik ben heel erg bang dat we een zelfde seizoen krijgen als vorig jaar, met Olav in een donker studiotje in Hilversum...
AJB, wie zegt mij dat ik het mis heb ?
Bron : F1 Todayquote:RTL 7 verandert niets aan het format voor de uitzendingen van de Formule 1-races voor 2011. Het format blijft hetzelfde als vorig jaar. Wat de zender nog meer aan autosport aan zal bieden dit jaar is op dit moment nog niet bekend.
Dat onthulde een woordvoerder van RTL 7 tegenover F1Today.nl. “RTL 7 verslaat de Formule 1 dit jaar hetzelfde als in het afgelopen jaar. Het verdere aanbod is helaas nog niet duidelijk.” Het nieuwe Formule 1-seizoen start op 13 maart in Bahrein.
Gepubliceerd op 15 februari 2011 13:55
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:51 schreef sasquatsch het volgende:
Button verbreekt ronderecord op Bathurst met 18 seconden.
[..]
Zelfs ik heb daar nog wat van meegekregen. Maar dan hebben we het over een rondenlang gevecht en een bijan eraf gaan. Maar er zijn natuurlijk tig inhaalacties waarbij je echt niet op het puntje van je stoel zit, omdat een ronde later er al weer 3 keer van stuivertje gewisseld kan zijn. Het inhalen op zich is niet beslissend.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Rossi vs Stoner. Weet nog precies waar ik was toen ik dit zag. Geniaal dit.
Ehhh?quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het inhalen op zich is niet beslissend.
Nja, in de F1 is het (tegenwoordig) wel voorbij is voorbij. Bij MotoGP zie je inderdaad wel vaker dat het dichter bij elkaar (kan blijven) zitten.quote:
Zeker, jammer dat hij er nog steeds niks van snapt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:37 schreef 0634 het volgende:
Sja, is jammer inderdaad. Persoonlijk mag ik Mol ook wel, enthousiaste racefanaat.
Inderdaad. Die FI is dit jaar tot nu toe ook niet vooruit te brandenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Uhuh, hopen dattie niet al te lang blijft hangen bij FI net als Sutil
Volgens mij snapt ie het wel; maar moet hij het kunstmatig spannend houden van de baas.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker, jammer dat hij er nog steeds niks van snapt.
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:15 schreef sanger het volgende:
Weet je wie dit seizoen overigens ontzettend in het voordeel zou moeten zijn!? Button, die heeft het talent om heel zuinig met banden te zijn, wat met de Pirelli's weleens een pitstop per race zou kunnen schelen.
Saai wordt het toch wel. Vloeiende rijstijl of niet. De hoge slijtage van banden zorgt voor spiegelgladde banen buiten de ideale lijn waardoor gedurende de race niemand meer van de ideale lijn wil afwijken om een inhaalpoging te wagen. Dit was afgelopen weekend al te zien in de GP2, waar ze dezelfde bandencompounds gebruiken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen...
Enige nadeel daarvan is, is dat mensen zijn stijl gaan proberen te kopieeren en dat het algemeen bekend word dat een ruwe rijstijl funest is voor de kansen in het WK. Dat zal dan weer een stuk saaier kunnen worden als iedereen zo vloeiend gaat rijden.
Voordeel daarvan is weer dat er meer fouten gemaakt worden
Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld !
Schumacher heeft een heel andere rijstijl als Button. Veel meer overstuur ipv het onderstuur waar Button van houdt. Dus ik denk ook iets minder prettig voor de banden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:25 schreef Meike26 het volgende:
Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld !
Er zijn er zooooveel. Ik doe mee met teamboss.com. En eentje vind ik genoeg.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:01 schreef Burnie88 het volgende:
Mannen. Wie doet er allemaal mee met de F1 manager op GPUpdate.net? Kunnen we misschien nog een leuke FOK! subpoule aanmaken?
Dat zeg je wel, maar vorig seizoen bewees Button toch echt dat hij veel langer op dezelfde banden als Hamilton kon blijven rijden. Helemaal met de slijtage van de Pirelli's zou het zomaar kunnen zijn dat Button aan 2 stops genoeg heeft waar Hamilton (met een veel aggressievere rijstijl) 3 stops nodig heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef 0634 het volgende:
[..]
Schumacher heeft een heel andere rijstijl als Button. Veel meer overstuur ipv het onderstuur waar Button van houdt. Dus ik denk ook iets minder prettig voor de banden.
Overigens moet dat bandenvoordeel van Button niet overdreven worden. Scheelt allemaal niet zo heel veel.
Goed om te zien dat deze topper ook nog een plekje in de F1 heeft weten te vinden.quote:Yamamoto joins Virgin as reserve
Sakon Yamamoto will be Virgin Racing's reserve driver for the first three races of the 2011 season, the team announced on Wednesday.
The 28-year-old Japanese, who last raced in Formula 1 last year with the Hispania team, is not expected to get behind the wheel unless he has to replace one of the racing drivers during the Australian, Malaysia or Chinese Grands Prix.
"I am pleased to work with Marussia Virgin Racing in Australia," said Yamamoto. "I really appreciate them giving me a chance to be here.
"The team has made a big step forward this year and I believe that I can contribute to their car development through my experience.
"As everyone is aware it is a very difficult time in Japan right now and any good news is much welcomed. I hope the people back home will feel positive about my latest F1 role as I would like to do everything possible to help them."
Team boss John Booth added: "We are delighted to welcome Sakon Yamamoto to Virgin Racing as our reserve driver for the first three race weekends. Sakon will spend the weekends observing the race drivers and attending all engineering meetings to ensure he is up to speed should there be an occasion where a last minute substitution is required.
"In keeping with our commitment to nurturing young talent, our reserve driver strategy is to help a number of drivers gain hard to come by track time and so we will be operating a roster featuring a number of racers that we are interested in evaluating during the forthcoming season."
Dat kan ook zeker wel, maar dat zal echt niet altijd maar zo zijn. Bovendien moet je dan maar afwachten hoeveel het voordeel in tijd zal zijn omdat Button dan aan het eind de minste banden heeft. Het kan zeker met regelmaat in zijn voordeel werken, maar dat moet niet overdreven worden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat zeg je wel, maar vorig seizoen bewees Button toch echt dat hij veel langer op dezelfde banden als Hamilton kon blijven rijden. Helemaal met de slijtage van de Pirelli's zou het zomaar kunnen zijn dat Button aan 2 stops genoeg heeft waar Hamilton (met een veel aggressievere rijstijl) 3 stops nodig heeft.
Dat wordt rekenwerk en zal per GP verschillen. Maar de algemene concensus is dat Button de banden langer goed houdt,m dus ook langer van de goede eigenschappen kan profiteren. En laat de prestatiecurve van de Pirelli's nu heel snel afnemen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat kan ook zeker wel, maar dat zal echt niet altijd maar zo zijn. Bovendien moet je dan maar afwachten hoeveel het voordeel in tijd zal zijn omdat Button dan aan het eind de minste banden heeft. Het kan zeker met regelmaat in zijn voordeel werken, maar dat moet niet overdreven worden.
Tof? Het leek wel een regenrace, dat was gewoon een loterij. Heeft niets met racen te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:42 schreef Waffle het volgende:
Aan de andere kant de bridgestones vielen ook uit elkaar in Canada afgelopen jaar en dat was wel een toffe race.
Ik gok er op dat de VT's wel weer bij SpeedTV te volgen zijnquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:27 schreef vosss het volgende:
Of desnoods een live stream in HD ofzo, daar kan ik ook nog mee leven
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1..quote:
Wow, dat s een hele mooie circuit moet ik zeggen. Zulke geweldige circuits moeten het helaas ontgelden tegen het grote geld uit het midden-oostenquote:
Button kende dat circuit niet voor zover ik weet en voor Lowndes is het een walk in the park.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1..
1:48 voor Button,
1:49 voor Lowndes.
V8 tijden:
2:11 voor Lowndes
2:17 voor Button
Je gaat toch niet zeggen dat je Bathurst niet kende??quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wow, dat s een hele mooie circuit moet ik zeggen. Zulke geweldige circuits moeten het helaas ontgelden tegen het grote geld uit het midden-oosten
Klopt Button reed er nog nooit en mocht ook nu, zover ik begreep, maar 5 rondjes doen...quote:Op donderdag 24 maart 2011 01:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Button kende dat circuit niet voor zover ik weet en voor Lowndes is het een walk in the park.
Of die gast ooit eerder in een F1 auto gezeten heeft weet ik niet, maar ik ga er voor het gemak van uit dat Button het rustig aan deed
Maar wat nu als Button 4 ronden langer doorkan en dan de nieuwe banden krijgt. En daarmee ook 4 ronden langer doorkan. Das al 8 ronden en de verhalen gaan dat de banden maar 8 ronden echt competitief zijn. Dan scheelt het op den duur wel aanzienlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:14 schreef Atreidez het volgende:
Er waren wel vaker pre season zorgen over banden, maar tis nou nooit echt chaotisch geweest. Als Button en Hamilton kort van elkaar die banden om krijgen zal t verschil tussen die sets nooit zo groot worden dat dat in secondes is terug te zien volgens mij.
Oh Vosss, ik geniet altijd van jouw mooie reacties hier, hahaquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat je Bathurst niet kende??
Dat is toch wel 1 van de toffere circuits ter wereld hoor
Overigens zijn die V8's helemaal geen misselijke auto's; die klokken daar ook rond de 300km/u op top
Bathurst is ook wel als mod te krijgen voor GTR2 en Race07, Voor beide games is ook een V8 Supercar mod.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:58 schreef Meike26 het volgende:
Bathurst zou ook in GT5 gezet moeten worden. Enige spel waarmee ik Bathurst ken, is Toca Touringcar 2. Enorm ingewikkeld circuit om goede lijnen te rijden. Alleen werd die rijrichting nog wel eens omgedraaid in het spelletje, dus ik dacht in dat filmpje met Button even dat ze de verkeerde richting op reden![]()
Heerlijek Arcade racegame trouwensVan formule Fordjes naar de BTCC wagens en ik meen ook TVR's ?
Tov van barrichello bedoel je dan? Want de Brawn was gewoon een betere auto dan de RBR in het begin van dat seizoen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:51 schreef Googolplexian het volgende:
Sterker nog .... Button is wereldkampioen geworden dankzij de manier waarop hij met banden omgaat, imo.En dat was met de slijtvastere Bridgstones.
Hmm?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:07 schreef Meike26 het volgende:
M'n laptop is te traag voor dat soort spellen... bovendien... voor dat soort spellen heb je een desktop computer nodig en nog wat andere hardware:D
Jij moet echt eens een keer een beetje fatsoenlijke computer kopen en een tweedehands G25 stuurtje ofzo.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:07 schreef Meike26 het volgende:
M'n laptop is te traag voor dat soort spellen... bovendien... voor dat soort spellen heb je een desktop computer nodig en nog wat andere hardware:D
Mijn pc kostte 2jaar geleden 480 euro en draait F1 2010 gewoon op 1920*1080 op high..quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:50 schreef vosss het volgende:
Jamaar een paar honderd euro kan je toch wel ergens vrijmaken? Ik bedoel ik neem aan dat het een soort van hobby is voor je, want je hebt het er vaker over.
Elke hobby mag geld kosten toch?
En zo gek duur hoeft het allemaal niet te zijn hoor.
Tweedehands schermpje van 24 inch ofzo, tweedehands G25 kost ook niet veel lijkt me en dan een nieuwe computer.
Ik denk dat je voor 1000 euro MAKKELIJK klaar bent. Misschien kan je dan niet alle settings op het hoogst spelen bij de wat nieuwere games, maar het is allicht VEEL beter en toffer en leuker dan op een laptop van tig jaar oud die het eik allemaal net niet trekt. Plus dat een stuurtje gewoon veel gaver is dan toetsenbord
Jij hebt een playseat?quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:01 schreef Atreidez het volgende:
Voor realisme is zithouding alles, dus tel er nog ff 250 bij op voor een playseat
Heb ik zelf gemaakt met een stoel uit een Ford Escort voor 20euro..quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:01 schreef Atreidez het volgende:
Voor realisme is zithouding alles, dus tel er nog ff 250 bij op voor een playseat
Tof waarom je je kleuren van je site zo hebtquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Als ik Meike26''s situatie zo inschat snap ik best dat ze nu geen 800+ euro overheeft om spelletjes te kunnen spelen.
Heb ik er sowieso niet voor over om spelletjes te kunnen spelen
Spelletjes? Tis meer sport, gewoon dikke competitiequote:Op donderdag 24 maart 2011 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Heb ik er sowieso niet voor over om spelletjes te kunnen spelen
quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen...
Enige nadeel daarvan is, is dat mensen zijn stijl gaan proberen te kopieeren en dat het algemeen bekend word dat een ruwe rijstijl funest is voor de kansen in het WK. Dat zal dan weer een stuk saaier kunnen worden als iedereen zo vloeiend gaat rijden.
Voordeel daarvan is weer dat er meer fouten gemaakt worden
Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld !
Kan wel een heel verhaal ophangen hier maar het is al eens samengevatquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Tov van barrichello bedoel je dan? Want de Brawn was gewoon een betere auto dan de RBR in het begin van dat seizoen.
Voor sommige races geldt dat inderdaad, maar voor andere races (waar hij moeite had om de banden op temperatuiur te krijgen (zoals Silverstone) had hij juist een nadeel van zijn rijstijl, daar waar bijvoorbeeld een Hamilton of Schumacher minder problemen mee zouden hebben. Over het algemeen denk ik dat het ene het andere opheft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan wel een heel verhaal ophangen hier maar het is al eens samengevat:
http://www.f1fanatic.co.u(...)rivers-championship/
De Brawn was inderdaad de betere auto in de eerste helft van het seizoen (hoofdzakelijk door de diffuser) maar had Button dezelfde rijstijl als -laten we zeggen- Hamilton of Schumacher, dan had 'ie die titel denk ik niet gepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |