Het gaat niet alleen om snelle kwalificatierondjes, maar vooral over de gemiddelde tijd gedurende lange runs. Dat geeft meer een indicatie over de racesnelheid. En die lijkt wel goed te zitten (al lees ik verschillende berichten hierover).quote:Op maandag 14 maart 2011 13:21 schreef svenistheman het volgende:
Inmiddels heeft Vettel aangegeven dat Mercedes hun snelle ronden hebben gereden met weinig benzine. Zo snel is Mercedes dus nog niet. Ik zie Red Bull met gemak winnen
Ik zie Renault zonder Kubica niet de nummer vier zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 15:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om snelle kwalificatierondjes, maar vooral over de gemiddelde tijd gedurende lange runs. Dat geeft meer een indicatie over de racesnelheid. En die lijkt wel goed te zitten (al lees ik verschillende berichten hierover).
Volgens Gazetto de la Sports was Mercedes gedurende de lange stints het tweede team, achter Ferrari en voor Red Bull. Volgens anderen analyses is Mercedes het vierde team na Red Bull, Ferrari en Renault.
aangepast. thanksquote:Op maandag 14 maart 2011 15:39 schreef sasquatsch het volgende:
De OP bevat ook delen die er niet thuishoren.
Volgens mij hoort alles vanaf ============== Weggehaalde links: ================ er niet in thuis.
Dat dus en ik heb de 27ste maar mooi vrijgepakt. Hoewel ik dit seizoen niet alles live kan zien wilde ik de opener toch ECHT niet live missenquote:Op maandag 14 maart 2011 16:14 schreef caspervc het volgende:
Ben benieuwd naar het nieuwe seizoen... kan eigenlijk niet wachten....
Ik moet nog een nieuwe tv kopen...quote:
maar dan beginnen we wel op een topcircuitquote:Op maandag 14 maart 2011 15:43 schreef IkWilbert het volgende:
We hadden zo'n mooi weekend kunnen hebben... nu nog twee weken wachten
Ik nog een nieuwe HDD-recorderquote:Op maandag 14 maart 2011 18:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik moet nog een nieuwe tv kopen...
Ik ga twee dagen zonder media door het levenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus en ik heb de 27ste maar mooi vrijgepakt. Hoewel ik dit seizoen niet alles live kan zien wilde ik de opener toch ECHT niet live missen
iddquote:Op maandag 14 maart 2011 18:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
maar dan beginnen we wel op een topcircuit
Checkquote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef ElmarO het volgende:
Heb een subleague aangemaakt voor de vaste F1-volgers hier.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011/subleagues/index/id/364
Het wachtwoord kan je krijgen via een PM.
quote:BBC stopt mogelijk met F1-uitzendingen
print rss - door Erwin op 14-03-2011 @ 17:56
In de Britse media zijn geruchten opgedoken dat de BBC overweegt om de Formule 1-uitzendingen te staken. Het management van de zender zou ook overwegen om Wimbledon niet meer uit te zenden. Reden hiervoor is dat het budget vanaf 2014 met 20% verminderd zal gaan worden.
Volgens The Guardian spendeert de BBC momenteel veertig miljoen pond per jaar aan de Formule 1, waarbij het contract nog doorloopt tot en met 2014, maar mogelijk eerder beëindigd zal worden. De Formule 1-uitzendingen worden bij de omroep niet gezien als kernproduct en bovendien kosten ze extreem veel geld, terwijl bezuinigingen noodzakelijk zijn.
De BBC wilde niet reageren op de geruchten, maar mochten ze doorgaan dan is dit slecht nieuws voor de Nederlandse kijkers, omdat de Britse F1-programma's altijd goed bekeken worden door mensen uit Nederland.
ja idd dat zou kut zijn, ik heb jaren geleden Olav Mol afgezworenquote:
Wimbledon en F1quote:
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kutquote:Op maandag 14 maart 2011 20:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
ja idd dat zou kut zijn, ik heb jaren geleden Olav Mol afgezworen
Dan maar weer terug naar den duitser
We hebben ook nog de belg.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kut![]()
de duitser kijk ik niet( zit kai ebel daar nog steeds?
)
Nee, want de commerciële zender VT4 gaat de F1 verzorgen dit jaarquote:
Oh dat had ik dan weer even gemist. Tja dan echt Olaf Mol want ik weiger toch echt om naar duitsers te gaan zitten luisteren.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, want de commerciële zender VT4 gaat de F1 verzorgen dit jaar![]()
Ow wacht, die heb ik hier in België wel
'Ja, sicher!'quote:Op maandag 14 maart 2011 20:17 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
op zich heb ik niks tegen mol, dat vind ik wel leuk achtergrondgebabbel, maar die 37 reclames tijdens de race vind ik echt kut![]()
de duitser kijk ik niet( zit kai ebel daar nog steeds?
)
quote:
Ik heb hem nog steeds staan als ik hem wil kijken, zelfs nog meerdere races van 2010quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Om alvast in de stemming te komen:
http://www.binsearch.info(...)font=small&postdate=
Jaaroverzicht van 2010 nog maar een keertje
Ik ben aant kijken
Dat werd toch ook een succes.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:15 schreef roelofjan het volgende:
Simon Fuller to manage Hamilton
Lewis Hamilton will now be managed by Simon Fuller's famous XIX Management team, the Briton has announced.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89913
Simon Fuller, da's de oprichter van de Spice Girls.
quote:While Horner was announcing Sebastian Vettel had signed a new deal with Red Bull taking him through to the end of the 2014 season, he could not resist a few comments about Hamilton.
"Lewis is a great driver," he said. "He's a former world champion. He's one of the best that there is. And he's not going to be happy if he has another barren year. But that's not to say that we're looking for [him] to come to our team. We're very happy with the two drivers that we currently have."
....
Asked whether Red Bull could handle a Vettel-Hamilton combination, Horner said: "You would certainly envisage it being quite a busy partnership, but you can never rule it out. From my perspective you always want to have the best two drivers."
Checkquote:Op maandag 14 maart 2011 19:44 schreef ElmarO het volgende:
Heb een subleague aangemaakt voor de vaste F1-volgers hier.
http://managers.fok.nl/f1/f1-2011/subleagues/index/id/364
Het wachtwoord kan je krijgen via een PM.
Heb je een iphone ? Zoja , dan heb ik wel een ical agenda met ingevulde data en tijden voor je hier!quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef Burnie88 het volgende:
Weet iemand of er ergens een app beschikbaar is met een F1-kalender zodat ik alle tijden in mijn mob kan importeren in de agenda?
quote:Fernando Alonso gelooft er niets van dat de McLaren MP4-26 zo slecht is als ze willen doen voorkomen, en gelooft dan ook dat zijn vroegere werkgever verstoppertje aan het spelen is met de concurrentie. Tijdens de tests kon McLaren niet meekomen aan de snelheid van zowel Red Bull als Ferrari, en Hamilton en Button lieten weten dat ze het seizoen somber tegemoet zien.
"Ze zijn beter dan dat ze hebben laten zien" aldus Alonso tegenover El Pais. "Tijdens de tests zie je nooit een duidelijk beeld van de werkelijke snelheid die in de auto zit. Als ik luister naar wat ze zeggen hadden ze meer verwacht, maar niet dat de auto slecht is. Misschien zitten ze op ons niveau en hadden ze verwacht een straatlengte voorsprong te hebben. We zullen het zien in Australië. Ze zullen niet vechten om een tiende plek, ze zitten dicht bij het podium."
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.quote:Todt: "Coureur moet beter te herkennen zijn"
16 maart 2011
Een coureur is soms lastig te herkennen op het circuit. Zelfs tv-commentatoren hebben er af en toe nog moeite mee om te zien wie er door het beeld rijdt. Jean Todt, de president van de FIA, zou graag zien dat de teams hier iets aan doen.
"Ik wil graag van veraf kunnen zien wie eraan komt rijden", zei Todt tegen de Australische krant The Age. "Op dit moment zijn de naam van de coureur en het startnummer bijna niet terug te vinden op de auto." Volgens de Fransman kan hij hier in zijn eentje echter weinig aan veranderen. "Ik heb niet de macht om zomaar iets te veranderen, als ik ergens niet blij mee ben. Als je een verandering wilt doorvoeren, heb je daar brede steun voor nodig binnen de Formule 1. Helaas bestaat hier momenteel weinig interesse voor. Maar dat verandert nog wel."
Todt had ook het idee om coureurs gedurende hun Formule 1-carrière met hetzelfde startnummer te laten rijden, zoals ook wel in Amerikaanse raceklasses gebeurt.
Ik heb er zelfs nog regelmatig moeite mee, vooral omdat ze nog wel eens tijdelijk van helmdesign wisselenquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.
Schumacher en Rosberg doen het nu al een beetje zoals Rossi en Lorenzo vorig jaar in de MotoGP, met hun rode en gele helmen en handschoenen.
Ze moeten gewoon terug naar de oude situatie, waar ieder team zijn eigen nummers had en alleen de kampioen met zijn team nummer 1 en 2 zijn. Dan blijven de andere nummers jaren gelijk, behalve van het oude en nieuwe kampioensteam.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Het voor ons doorgewinterde fans niet zo'n probleem om een coureur te herkennen (Helm, T-cam). Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de MotoGP en Superbikes waar de startnummers heel prominent zichtbaar zijn.
Schumacher en Rosberg doen het nu al een beetje zoals Rossi en Lorenzo vorig jaar in de MotoGP, met hun rode en gele helmen en handschoenen.
Denk dat dat ook het enige positie gaat zijn van van HRT dit jaarquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef sanger het volgende:
Ik vind de livery van de nieuwe HRT wel mooi eigenlijk.
Goedemorgen West, koffie?quote:
Red Five is going in.quote:
Nee heb een Samsung Omnia 2, zal dus wel niet werken. Toch bedanktquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:36 schreef Swindler het volgende:
[..]
Heb je een iphone ? Zoja , dan heb ik wel een ical agenda met ingevulde data en tijden voor je hier!
Kan je je google kalender op je telefoon laten zien? Ifso dan kan je die link in het (vorige topic?) gebruiken om het in je agenda te zettenquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:29 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nee heb een Samsung Omnia 2, zal dus wel niet werken. Toch bedankt
quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Als er een auto ploft, zit in de auto die daarachter rijdt Alonso.
Ik heb Schumacher vorig jaar niet veel vooraan zien rijden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
- Degene die vooraan rijdt, is Schumacher
Thanks. Snap er alleen geen zak van hoe dat weer geïnstalleerd moet worden op een mob, maargoed, dat zoeken we nog wel even uit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:56 schreef Googolplexian het volgende:
Android : https://market.android.com/search?q=f1+calendar&c=apps
windows mobile : http://www.freewarepocketpc.net/ppc-tag-formula_1.html
Ik denk het niet. Middelmatige coureurs, een auto die geen kilometer getest heeft, geen geld, geen ontwikkelingsmogelijkheden.. Ik geef eerder Lotus en Virgin kansen. De concurrentie is in ieder geval moordend.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:37 schreef LWD-Godius het volgende:
HRT gaat minstens q2 kwalificeren dit jaar. Punten gaan ze sowieso pakken.
Goedemorgen lekker. Ik heb de wintertesten met een schuin oog gevolgd. Ben blij dat we weer gaan beginnenquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Denk dat dat ook het enige positie gaat zijn van van HRT dit jaar
[..]
Goedemorgen West, koffie?
[ afbeelding ]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:08 schreef Waffle het volgende:
Ik kan ook echt niet wachten. De race zal wel weer lekker vroeg beginnen of niet? De enige keren in het jaar dat ik op zondag vroeg mijn nest uit kan komen. GP van Melbourne, Maleisië en Japan.
Hoe bedoel je dit? Nederlandse of plaatselijke tijden?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.
nederlandse tijden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Nederlandse of plaatselijke tijden?
voormij als 3 dagen. Ik heb genoeg te doen door de weeks :-pquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Nog 10 dagen tochWeet nu al dat die 10 dagen gaan aanvoelen als 3 maanden..
8 uur op zondag is wel vroegquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Kwali is om 7 uur en de race om 8 uur. Dus we gaan na de race weer heel veel jankerds horen over het slechte licht etc.
Kannen koffie en veel eten doet dan wonderenquote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het op zich heel makkelijk om een aantal coureurs te herkennen.
- Hamilton knalgele helm: die andere McLaren is dus van Button.
- Trulli heeft volgens mij nog steeds die spiegelhelm, net als Alesi destijds. Dus die andere Lotus is van Heiki.
- Bij Renault was degene die voorop reed Kubica.
- Degene die vooraan rijdt, is Schumacher
- Als er een auto ploft, zit in de auto die daarachter rijdt Alonso.
Heb je toch al het halve veld te pakken.
LUL!quote:Heinz-Harald Frentzen maakt comeback: "Kan me geen betere klasse voorstellen"
Voormalig F1-coureur Heinz-Harald Frentzen keert komend seizoen terug in de autosport. De vicewereldkampioen van 1997 had zijn actieve carrière enkele jaren geleden beëindigd, maar heeft zijn helm toch weer onder het stof vandaan gehaald. De Duitser gaat samen met Sven Hannawald rijden in de ADAC GT Masters met een Callaway Corvette. Frentzen hing in 2010 zijn helm aan de wilgen maar vond dit een ideale mogelijkheid die hij niet voorbij kon laten gaan.
“Dit hele gebeuren diende zich relatief spontaan aan”, legde Frentzen uit. “Ik heb met Sven gepraat en vervolgens belde ook teambaas Axel Watter me op. Hij bood me aan een seizoen samen met Sven te rijden. Dit is een erg professionele klasse met live-uitzendingen op televisie, goede rijders en zeer veel actie. Ik kan me geen betere klasse voorstellen om mijn rentree in te maken.”
Mooi zo. Grote sponsor voor een van de mooiste races van het jaarquote:Shell titelsponsor GP van België
Shell zal de komende jaren de titelsponsor zijn van de Grand-Prix van België. De toekomst van de Belgische Grand-Prix lijkt daarmee te zijn veilig gesteld.
Spa-Francorchamps kampt al jaren met miljoenen tekorten. Vandaag maakte juist Bernie Ecclestone bekend een contract te hebben afgelsloten met Shell voor de komende jaren. Hiermee lijkt Ecclestone in ieder geval geen plannen te hebben om Spa-Francorchamps de komende jaren van de kalender te willen halen.
Vorig jaar nog wilde Spa-Francorchamps de race mogelijk eens in de twee jaar organiseren om kosten te besparen, dit plan lijkt nu van de baan. Voor Shell is het een vergroting van de exposure in de Formule 1, eerder al maakte de Brits/ Nederlandse oliemaatschappij bekend haar contract met Ferrari tot er met 2015 te hebben verlengd.
quote:Ferrari's title chances in Felipe Massa's hands
With 'team orders' now legal in Formula One, Ferrari's Felipe Massa will have to raise his game right from the start of the season in Australia next week.
Otherwise, the Brazilian risks again playing a supporting role to 'Team Alonso', just as his compatriot Rubens Barrichello rode shotgun for 'Team Schumi' in the days when Michael Schumacher ruled Maranello.
It may be too late already for a driver who has started 81 races for Ferrari, ranking him fourth in the team's all-time list.
Spaniard Fernando Alonso could have been lining up in Melbourne with a third title to his name had Ferrari not bungled their strategy and wrecked his chances in last year's final race in Abu Dhabi.
The team know that they owe him one and Alonso will be on their case more than ever.
Massa, the only driver at the three top teams who did not win a race last year, was told crushingly at the German Grand Prix last July that Alonso was faster and effectively ordered to move aside and let him win.
Team orders, banned after an even louder howl of outrage over Ferrari's manipulation of the 2002 Austrian Grand Prix in Schumacher's favour, have now been made legal although teams can still be punished heavily if deemed to have brought the sport into disrepute.
Any recurrence of the "Felipe, Fernando is faster than you" instruction will come as a body blow for a man who was seconds away from winning the title himself in 2008 before a serious head injury in Hungary ruled him out of the reckoning in 2009.
BOTH TITLES
Ferrari president Luca di Montezemolo at the end of last season judged Massa's 2010 performance as a 7- compared to Alonso's 9.5 and suggested jokingly that the Brazilian had been substituted by a lookalike.
He has already made clear that he expects his team to be fighting for both titles this term.
"Believe me, I often still wake up at night thinking of the race in Abu Dhabi, so it goes without saying that we must absolutely look to the future," Montezemolo said back in January.
"We must make a good start, both in terms of reliability and, above all, on the performance front. Last year, we lost the championship in a first half that found us failing to live up to our expectations."
The 150 Italia, now on its third name after the threat of legal action from Ford who were seemingly concerned that someone might mistake the 300kph machine for the U.S. company's best-selling F-150 pickup truck, should do what is required.
Ferrari have done more kilometres than any other team in pre-season testing while their pace has appeared to be on a par with champions Red Bull.
On the long runs, rather than single laps, the sport's most glamorous and successful team with 16 constructors' titles and 15 drivers' crowns, may even have the edge.
"Hopefully we are not too far away from Ferrari to start with," Red Bull's Mark Webber told reporters in Barcelona last week.
"I think Ferrari look very strong, I think people are under-estimating where Ferrari are. We hope that we are somewhere near competitive," added Red Bull team boss Christian Horner.
NEW ARRIVALS
Ferrari have been boosted by the arrival last year of former McLaren chief engineer Pat Fry and Red Bull strategist Neil Martin.
Australian Chris Dyer, the former head of race track engineering who was blamed in the Italian media for the Abu Dhabi debacle, has been effectively demoted.
Alonso and Massa have both been pounding around the Spanish test tracks like irredeemable workaholics, with the Spaniard putting in 141 laps -- a double race distance -- on one day in Barcelona last week.
"I am pleased with how the winter testing has gone," said Alonso, who won on his Ferrari debut in Bahrain last year and also triumphed controversially in Germany before further victories in Italy, Singapore and South Korea.
"On average, we have done around 100 laps each day, which demonstrates we have the reliability which is a priority when you are dealing with a new car," he told the Ferrari website (www.ferrari.com).
"Overall, I think we will arrive in Melbourne in a 100 percent state of readiness, but whether or not that will be enough to win, we will not know until we are there in Australia," added the Spaniard.
"I feel confident, just as I did last year going into the start of the season. We are in good shape."
Aangepast. Het duurde een beetje lang voordat Walter reageerde, dus dat doe ik maar even danquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:53 schreef M.Melandri het volgende:
Alonso kan alleen met geluk een race winnen
Zelf zeggen ze dat de snelheid tijdens de testen het probleem niet was, maar vooral de betrouwbaarheid. McLaren heeft het minste getest van allemaal (op HRT na dan).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Jenson Button hoopt dit jaar voor het derde jaar op rij de Australische Grand Prix te kunnen winnen. In 2009 won hij er verrassend met het Brawn GP-team, vorig jaar boekte hij er zijn eerste overwinning voor het team van McLaren. Tijdens de wintertests maakte de nieuwe McLaren echter niet een geweldige indruk.
"Ik doe het altijd wel goed op het circuit van Albert Park. De afgelopen twee seizoenen wist ik daar de race te winnen", zei Button. "Het is een geweldig circuit om over te rijden. De races zijn er alijd onvoorspelbaar en het feit dat nog niet precies duidelijk is hoe de onderlinge krachtsverhoudingen liggen, zorgt vaak voor nog meer spanning. Nu we door de nieuwe banden ook nog eens vaker naar de pits moeten, wordt het nog waarschijnlijk nog spannender en nog onvoorspelbaarder."
"Er wordt mij vaak gevraagd of ik de Australische Grand Prix dit jaar voor de derde keer kan winnen. We lijken er misschien niet zo goed voor te staan, maar wie weet wat er volgende week mogelijk is? Ik sluit een zege zeker niet uit."
Bron: GpUpdate.nl
Ik zet voorlopig al mijn geld op Vettel
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Aangepast. Het duurde een beetje lang voordat Walter reageerde, dus dat doe ik maar even dan
Theoretisch heeft iedereen die kans natuurlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Ik zet voorlopig al mijn geld op Vettel
Dat denkt hij niet hoor, hij sluit het alleen niet uit. Gelijk heeft ie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:43 schreef svenistheman het volgende:
Volgens mij weet Button iets wat wij niet weten, hij denkt echt dat hij kans heeft op de overwinning:
Ik vind niet dat hij rare en overdreven verwachtingen heeft.quote:Jenson Button says he wouldnt rule out a third consecutive Australian Grand Prix win, but admits it doesnt look likely.
He said: Albert Park has been good to me: Ive won there for the past two seasons; its a great circuit for racing, it always seems to create unpredictable races and, perhaps because its habitually at the start of the season when a precise pecking order has yet to be established, we often see fast cars running out of sequence and the excitement that that brings.
With the added issue of multiple tyre stops, it could be a very exciting and unpredictable race weekend.
Im regularly being asked if I can make it three wins in a row this year. On paper that might not look likely, but, seriously, who knows? I most definitely wouldnt rule it out.
Button added that events in Japan have cast a pall over preparations for the first race of the year:
In the past, Id always travelled to Melbourne full of positive energy and enthusiasm.
But, at the moment, my heart is with the people of Japan as they struggle to come to terms with the scope of the terrible devastation and loss of life wreaked by last weeks earthquake and tsunami.
Button, whose girlfriend has Japanese parentage, added:
While the prospect of a Formula 1 race seems to pale in the face of such a disaster, there have been occasions before when the healing power of sport can actually be beneficial; an escape for people.
So I go to Melbourne this weekend resolving to not only try my best, but also to salute the brave people, and my many friends, throughout Japan.
quote:Pirelli staat er gekleurd op in Formule 1
Vorig jaar was het verschil tussen de Bridgestone compounds in de Formule 1 slechts herkenbaar aan de groene en witte strepen op de banden, maar Pirelli maakt er dit jaar een kleurige boel van. De verschillende compounds van de Italiaanse bandenleverancier zijn maar liefst herkenbaar aan zes verschillende kleuren, zichtbaar in de merknaam en bandentype op het rubber.
Elk type band heeft van Pirelli een specifieke kleur meekregen in de vorm van de merknaam en het PZero logo op de wang van de band. Het Italiaanse bedrijf levert dit Formule 1 seizoen zes verschillende soorten banden, duidelijk herkenbaar aan de kleur van het bedrijfslogo. Pirelli Motorsport directeur Paul Hembery legt uit waarom Pirelli er dit jaar gekleurd opstaat in de koningsklasse der autosport.
“Door te kiezen voor zes verschillende kleuren wordt het voor het publiek op het circuit en de kijkers thuis snel duidelijk op welk type compound de coureurs rond rijden. Voor de statistici zal het vooral van belang zijn om te weten wie met welke banden rijdt. Onze banden vormen een belangrijke sleutel in de race strategieën die de teams dit jaar zullen kiezen. Door het voeren van zes verschillende kleuren, zal al snel duidelijk worden wie waarvoor heeft gekozen”, aldus Hembery.
“Wij zijn erg blij met onze terugkeer in de Formule 1. De laatste maal dat Pirelli actief was in deze klasse is al twintig jaar geleden. Ons doel nu is om een pro actieve en kleurrijke partner te zijn in de Formule 1, en hoe kan je dat beter benadrukken dan door de banden verschillende kleuren mee te geven, te zien aan de Pirelli logo’s op de zijkant van de banden”, laat Hembery weten.
De kleuren van het Pirelli logo zijn als volgt definieerbaar:
Regenband - Oranje
Intermediate – Licht Blauw
Supersoft – Rood
Soft – Geel
Medium – Wit
Hard – Zilver
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |