Dat zeg je wel, maar vorig seizoen bewees Button toch echt dat hij veel langer op dezelfde banden als Hamilton kon blijven rijden. Helemaal met de slijtage van de Pirelli's zou het zomaar kunnen zijn dat Button aan 2 stops genoeg heeft waar Hamilton (met een veel aggressievere rijstijl) 3 stops nodig heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef 0634 het volgende:
[..]
Schumacher heeft een heel andere rijstijl als Button. Veel meer overstuur ipv het onderstuur waar Button van houdt. Dus ik denk ook iets minder prettig voor de banden.
Overigens moet dat bandenvoordeel van Button niet overdreven worden. Scheelt allemaal niet zo heel veel.
Goed om te zien dat deze topper ook nog een plekje in de F1 heeft weten te vinden.quote:Yamamoto joins Virgin as reserve
Sakon Yamamoto will be Virgin Racing's reserve driver for the first three races of the 2011 season, the team announced on Wednesday.
The 28-year-old Japanese, who last raced in Formula 1 last year with the Hispania team, is not expected to get behind the wheel unless he has to replace one of the racing drivers during the Australian, Malaysia or Chinese Grands Prix.
"I am pleased to work with Marussia Virgin Racing in Australia," said Yamamoto. "I really appreciate them giving me a chance to be here.
"The team has made a big step forward this year and I believe that I can contribute to their car development through my experience.
"As everyone is aware it is a very difficult time in Japan right now and any good news is much welcomed. I hope the people back home will feel positive about my latest F1 role as I would like to do everything possible to help them."
Team boss John Booth added: "We are delighted to welcome Sakon Yamamoto to Virgin Racing as our reserve driver for the first three race weekends. Sakon will spend the weekends observing the race drivers and attending all engineering meetings to ensure he is up to speed should there be an occasion where a last minute substitution is required.
"In keeping with our commitment to nurturing young talent, our reserve driver strategy is to help a number of drivers gain hard to come by track time and so we will be operating a roster featuring a number of racers that we are interested in evaluating during the forthcoming season."
Dat kan ook zeker wel, maar dat zal echt niet altijd maar zo zijn. Bovendien moet je dan maar afwachten hoeveel het voordeel in tijd zal zijn omdat Button dan aan het eind de minste banden heeft. Het kan zeker met regelmaat in zijn voordeel werken, maar dat moet niet overdreven worden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat zeg je wel, maar vorig seizoen bewees Button toch echt dat hij veel langer op dezelfde banden als Hamilton kon blijven rijden. Helemaal met de slijtage van de Pirelli's zou het zomaar kunnen zijn dat Button aan 2 stops genoeg heeft waar Hamilton (met een veel aggressievere rijstijl) 3 stops nodig heeft.
Dat wordt rekenwerk en zal per GP verschillen. Maar de algemene concensus is dat Button de banden langer goed houdt,m dus ook langer van de goede eigenschappen kan profiteren. En laat de prestatiecurve van de Pirelli's nu heel snel afnemen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat kan ook zeker wel, maar dat zal echt niet altijd maar zo zijn. Bovendien moet je dan maar afwachten hoeveel het voordeel in tijd zal zijn omdat Button dan aan het eind de minste banden heeft. Het kan zeker met regelmaat in zijn voordeel werken, maar dat moet niet overdreven worden.
Tof? Het leek wel een regenrace, dat was gewoon een loterij. Heeft niets met racen te maken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:42 schreef Waffle het volgende:
Aan de andere kant de bridgestones vielen ook uit elkaar in Canada afgelopen jaar en dat was wel een toffe race.
Ik gok er op dat de VT's wel weer bij SpeedTV te volgen zijnquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:27 schreef vosss het volgende:
Of desnoods een live stream in HD ofzo, daar kan ik ook nog mee leven
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1..quote:
Wow, dat s een hele mooie circuit moet ik zeggen. Zulke geweldige circuits moeten het helaas ontgelden tegen het grote geld uit het midden-oostenquote:
Button kende dat circuit niet voor zover ik weet en voor Lowndes is het een walk in the park.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Best ernstig dat Lowndes maar 1sec langzamer was dan Button, en dat in slechts één ronde met de F1..
1:48 voor Button,
1:49 voor Lowndes.
V8 tijden:
2:11 voor Lowndes
2:17 voor Button
Je gaat toch niet zeggen dat je Bathurst niet kende??quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:50 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Wow, dat s een hele mooie circuit moet ik zeggen. Zulke geweldige circuits moeten het helaas ontgelden tegen het grote geld uit het midden-oosten
Klopt Button reed er nog nooit en mocht ook nu, zover ik begreep, maar 5 rondjes doen...quote:Op donderdag 24 maart 2011 01:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Button kende dat circuit niet voor zover ik weet en voor Lowndes is het een walk in the park.
Of die gast ooit eerder in een F1 auto gezeten heeft weet ik niet, maar ik ga er voor het gemak van uit dat Button het rustig aan deed
Maar wat nu als Button 4 ronden langer doorkan en dan de nieuwe banden krijgt. En daarmee ook 4 ronden langer doorkan. Das al 8 ronden en de verhalen gaan dat de banden maar 8 ronden echt competitief zijn. Dan scheelt het op den duur wel aanzienlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:14 schreef Atreidez het volgende:
Er waren wel vaker pre season zorgen over banden, maar tis nou nooit echt chaotisch geweest. Als Button en Hamilton kort van elkaar die banden om krijgen zal t verschil tussen die sets nooit zo groot worden dat dat in secondes is terug te zien volgens mij.
Oh Vosss, ik geniet altijd van jouw mooie reacties hier, hahaquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zeggen dat je Bathurst niet kende??
Dat is toch wel 1 van de toffere circuits ter wereld hoor
Overigens zijn die V8's helemaal geen misselijke auto's; die klokken daar ook rond de 300km/u op top
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |