Goed punt. Zou dat al verwerkt zijn in de tijden op formula1.com?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:24 schreef Googolplexian het volgende:
Hou' rekening met de zomerklok dit weekend, he mensen
quote:Jenson Button raced around the Mount Panorama circuit in Bathurst on Tuesday ahead of the season opening Australian Grand Prix. Taking part in a promotional event that saw the 2009 World Champion swap cars with five-time Bathurst 1000 winner Craig Lowndes, it was the first time a modern Formula One car has lapped 'the Mountain'.
Taking to the circuit in a 2008-spec McLaren, Button completed five laps and unofficially lowered the lap record by a staggering 18 seconds. "It's a pity that I haven't got more laps in the car because from about turn four onwards, as you get more confidence in the circuit, it will be flat all the way through until you head back down hill," said the Englishman, seemingly not satisfied with his 1:48 lap.
It was then Lowndes turn behind the wheel of his Holden V8 Supercar before turning the car over to Button, the heavy touring car proving a handful for the McLaren driver. "I didn't expect so much grip," he admitted after completing five laps. "It took me a while to get used to it. I haven't hammered a car over kerbs like that for 12 years so it was a new experience for me and something I've missed."
For the thousands of enthusiastic fans who crowded the 6.2km circuit the highlight of the day was local hero Lowndes piloting the McLaren. Lowndes' Formula One ambitions came to an end in 1997 when he returned to Australia after a season racing F3000 in Europe, having been teammate to former Williams driver Juan-Pablo Montoya. Fourteen years later the V8 Supercar driver finally got behind the wheel of a Formula One car, and was immediately impressed by how it compared to his V8. "When I first went out it was the acceleration but when you go through turn two you really realise how much acceleration you have. In comparison the V8 seems to labour up the mountain."
To ensure a level playing field McLaren fitted fresh Pirelli rubber to the MP4-23 ahead of Lowndes' run, the team feeling the need to bring four sets of dries and two sets of wets, despite expecting the car to cover just eight laps between both Lowndes and Button. Dunlop too provided fresh rubber, though it confidently provided just two sets of dry rubber and one set of wets.
While timing was unofficial, Button's lap of 1:48 stands as the fastest ever recorded around the Mount Panorama circuit. When given his chance Lowndes surprised most by lapping the circuit just a second slower in the McLaren, though he was seven seconds faster than Button behind the wheel of his V8 Supercar with a 2:11 lap.
Having first sampled a V8 Supercar in the lead up to last year's Grand Prix, the experience around Australia's greatest circuit has rekindled Button's enthusiasm for the category, going so far as to suggest a possible career once he retires from Formula One. "I've got so many good memories of watching the V8s on TV," he said, "and hopefully one day I get to drive one for real and it not just be four laps."
fuck ik vind dat altijd zo een gekloot dat ik op zaterdagavond ineens met mn bezopen kop heel hard moet nadenken hoelaat ik die kutwekker moet zettenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:24 schreef Googolplexian het volgende:
Hou' rekening met de zomerklok dit weekend, he mensen
Grote kans dat een auto gaat rollen in een grindbak.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt waarom die ooit weggehaald zijn.
Ik bedoel een foutje en met heel veel geluk kwam je niet vast te staan. Ik vond dat wel mooi.
Nu maakt iemand op P1 een foutje en blijft vaak gewoon P1, toen was het foutje maken en uithuilen.
Dat had wat zegmaar. Soms hoopte je dan dat iemand in de laatste ronde nog een foutje maakte. Of juist niet. En dat kon beslissend zijn. Tegenwoordig zijn fouten bijna nooit meer beslissend en dat is jammer
De race begint om 07:00 uur wintertijd (08:00 uur zomertijd)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef vosss het volgende:
[..]
fuck ik vind dat altijd zo een gekloot dat ik op zaterdagavond ineens met mn bezopen kop heel hard moet nadenken hoelaat ik die kutwekker moet zetten
Kan iemand misschien nu al vertellen hoelaat ik op moet staan in deze tijd, wintertijd dus, als ik de voorbeschouwing wil zien?
Is dat om 6 uur? Om 7 uur? Om 8 uur?
Fuck, als je de verkeerde kant op telt dan mis je de halve race
Iemand?
Zodat je eerst gaat rollen en dan keihard met je bakkes op het asfalt terecht komt?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Grote kans dat een auto gaat rollen in een grindbak.
Zou een strook grind, met daarachter een enorme uitloopstrook niet cool zijn?
Ok dus ik moet om 6 uur op toch? Ouwe tijd dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De race begint om 07:00 uur wintertijd (08:00 uur zomertijd)
Volgens mij houdt de 'convert to my local time' knop op F1.com wel rekening met de zomertijd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus ik moet om 6 uur op toch? Ouwe tijd dan?
Jaquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:18 schreef vosss het volgende:
Jamaar ik wil de voorbeschouwing zien. Moet ik dan om 6 uur opstaan/voor de tv zitten in de wintertijd?
OK top, bedanktquote:
Ik moet hoe dan ook een nachtje door =_=quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:26 schreef vosss het volgende:
Of een nachtje doorhalen
Dat m oet ik dit jaar sowieso een paar keer doen dat de race net begint of binnen een paar uurtjes begint als ik uit de nachtdienst kom.
Zou het echt zo slecht gesteld zijn met dat rubber?quote:Exclusief: Pirelli-insider: “Banden zijn gevaarlijk, het is wachten op ongelukken”
Pirelli nam eind vorig jaar het stokje over van Bridgestone, dat jarenlang banden voor de Formule 1 leverde. De Italiaanse fabrikant wacht de moeilijke taak om de Japanners van Bridgestone succesvol op te volgen. Dat Pirelli dit jaar wereldkampioen zal worden staat vast, aangezien het de enige bandenleverancier is.
De vraag is echter hoe succesvol Pirelli in het begin zal zijn. Vrijwel direct bij de eerste test waren er grote twijfels bij de teams en coureurs over de kwaliteit van de banden. Bij Bridgestone staat kwaliteit hoog in het vaandel en de banden gingen erg lang mee tijdens een race. De slijtage van de Pirelli-banden is daarentegen erg hoog, wat ook terug te zien was op de circuits tijdens de testsessies van de afgelopen weken.
Sinds de eerste test van dit jaar, in Valencia, pushen de teams en coureurs om een betere band te laten ontwikkelen. Pirelli houdt echter vast aan haar plan en roept steevast via woordvoerders dat ‘deze banden ontwikkeld zijn zoals de FIA en de teams zelf hebben gewild’.
Intern bij Pirelli zijn inmiddels ook twijfels ontstaan, zo melden bronnen aan de redactie van F1Today.nl. Een anonieme bron binnen het Italiaanse bedrijf vertrouwde toe: “Je kunt deze banden niet met die van Bridgestone vergelijken, maar de situatie is vrij ernstig en binnen ons bedrijf gaan er veel memo’s rond en zijn er veel onaangekondigde meetings waarin zorgen worden geuit over de kwaliteit van het rubber. Dit komt mede omdat ze de band zo goedkoop mogelijk willen laten ontwikkelen en produceren. Het klopt inderdaad dat uit financieel oogpunt daarom is gekozen om dit in Turkije te laten doen. Dit is een zeer goedkope optie voor het bedrijf, maar de kwaliteit die wordt geleverd blijkt toch wel erg slecht.”
Oude engineers van Bridgestone die de overstap naar Pirelli gemaakt hebben vertelden direct al dat er een snellere ontwikkeling moest plaatsvinden. De echte Pirelli-engineers wilden hier niets van weten, tot het moment dat de regenband werd getest. Een ex-Bridgestone-engineer vertelde in Barcelona aan onze redactie: “Ik kan het bovenstaande verhaal compleet bevestigen. Ze namen ons niet serieus, tot het moment dat de regenband getest werd. De full-wet tyre was een paar ronden gebruikt, toen de wagen binnen kwam. Mijn collega’s van Pirelli zeiden tegen mij: ‘de band ziet er goed uit en heeft het goed gehouden’. Er kwamen naast mij een paar collega’s van Bridgestone staan, en we keken elkaar met grote ogen aan om deze uitspraak.”
“Dit moest een grap zijn, maar ze bedoelden het serieus. Wij hebben ze toen uitgelegd dat met de regenband van Bridgestone vrijwel een hele race verreden kon worden, en na afloop er bijna nieuw uitzag. De full-wet tyre van Pirelli was na 8-9 ronden gewoon helemaal versleten! Daar schrok men bij Pirelli erg van, dat het nu pas tot ze doordringt hoe slecht de kwaliteit is. Men is bang voor klapbanden, op de superzacht die na een ronde al flinke slijtage toont, maar vooral bij de regenbanden heerst er grote angst.”
“De eerste paar races zullen op deze banden verreden worden, dus op korte termijn zal er niks veranderen, denk ik. Er moet echter wel snel actie worden ondernomen, anders is het een kwestie van tijd tot er serieuze en ernstige ongelukken plaats gaan vinden, en daar zit niemand in de Formule 1 op te wachten.”
“De conclusie na deze testweken is echter dat de geproduceerde banden echt heel erg slecht zijn qua kwaliteit, eigenlijk iets om je voor te schamen als bedrijf.”
Ze kunnen vrijdag die banden meteen testen. Er schijnt regen voorspeld te worden .quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:32 schreef vosss het volgende:
Klinkt als een gezellige opener voor het seizoen van 2011
Overigens lees ik net het volgende bericht:
[..]
Zou het echt zo slecht gesteld zijn met dat rubber?
Yup.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:08 schreef vosss het volgende:
Even wat anders ik zat eens terug te denken in de tijd.
Was Di Resta destijds in de F3 niet sneller dan Vettel?
quote:Formula Three
Di Resta switched to the Formula Three Euroseries with Manor Motorsport in 2005, finishing tenth in the standings. For 2006 he moved to the ASM Formule 3 team, winning the championship with five wins, beating team mate and future Formula One World Drivers Champion, Sebastian Vettel. Di Resta also won the 2006 BP Ultimate Masters at Circuit Park Zandvoort.
Rossi vs Stoner. Weet nog precies waar ik was toen ik dit zag. Geniaal dit.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Inhaalacties zijn juist zo mooi omdat ze zo moeilijk zijn. Als het de hele tijd stuivertje wisselen is dan stelt een inhaalactie niets meer voor. Het is niet beslissend en het is geen bijzondere prestatie. Bij motorraces gaan ze elkaar ook om de haverklap voorbij, maar wie kan zich een legendarische inhaalactie op een motor herinneren?
Ik heb ook wel veel vertrouwen in die jongen. Goed talent. Alweer de volgende Britse wereldkampioen. Ze hebben er ook nog niet zoveelquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:08 schreef vosss het volgende:
Even wat anders ik zat eens terug te denken in de tijd.
Was Di Resta destijds in de F3 niet sneller dan Vettel?
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:41 schreef 0634 het volgende:
Ik ook. Ik zat toen net een motorrace te kijken.
Uhuh, hopen dattie niet al te lang blijft hangen bij FI net als Sutilquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel veel vertrouwen in die jongen. Goed talent. Alweer de volgende Britse wereldkampioen. Ze hebben er ook nog niet zoveel.
Niemand ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:39 schreef Meike26 het volgende:
Bijna naar bed, maar ik maak mij een beetje zorgen![]()
Ik ben een grote fan van Olav, waar velen hem niet kunnen luchten, vind ik zijn commentaar onmisbaar bij een lekkere zondag F1 kijken. Maar ik ben helaas ook aan het twitteren geraakt en Olav heeft nog niets laten weten dat hij naar Australië gaat, al vertrokken is of andere RTLGP-verwante zaken.
Ik ben heel erg bang dat we een zelfde seizoen krijgen als vorig jaar, met Olav in een donker studiotje in Hilversum...
AJB, wie zegt mij dat ik het mis heb ?
Bron : F1 Todayquote:RTL 7 verandert niets aan het format voor de uitzendingen van de Formule 1-races voor 2011. Het format blijft hetzelfde als vorig jaar. Wat de zender nog meer aan autosport aan zal bieden dit jaar is op dit moment nog niet bekend.
Dat onthulde een woordvoerder van RTL 7 tegenover F1Today.nl. “RTL 7 verslaat de Formule 1 dit jaar hetzelfde als in het afgelopen jaar. Het verdere aanbod is helaas nog niet duidelijk.” Het nieuwe Formule 1-seizoen start op 13 maart in Bahrein.
Gepubliceerd op 15 februari 2011 13:55
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:51 schreef sasquatsch het volgende:
Button verbreekt ronderecord op Bathurst met 18 seconden.
[..]
Zelfs ik heb daar nog wat van meegekregen. Maar dan hebben we het over een rondenlang gevecht en een bijan eraf gaan. Maar er zijn natuurlijk tig inhaalacties waarbij je echt niet op het puntje van je stoel zit, omdat een ronde later er al weer 3 keer van stuivertje gewisseld kan zijn. Het inhalen op zich is niet beslissend.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Rossi vs Stoner. Weet nog precies waar ik was toen ik dit zag. Geniaal dit.
Ehhh?quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het inhalen op zich is niet beslissend.
Nja, in de F1 is het (tegenwoordig) wel voorbij is voorbij. Bij MotoGP zie je inderdaad wel vaker dat het dichter bij elkaar (kan blijven) zitten.quote:
Zeker, jammer dat hij er nog steeds niks van snapt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 05:37 schreef 0634 het volgende:
Sja, is jammer inderdaad. Persoonlijk mag ik Mol ook wel, enthousiaste racefanaat.
Inderdaad. Die FI is dit jaar tot nu toe ook niet vooruit te brandenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Uhuh, hopen dattie niet al te lang blijft hangen bij FI net als Sutil
Volgens mij snapt ie het wel; maar moet hij het kunstmatig spannend houden van de baas.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker, jammer dat hij er nog steeds niks van snapt.
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:15 schreef sanger het volgende:
Weet je wie dit seizoen overigens ontzettend in het voordeel zou moeten zijn!? Button, die heeft het talent om heel zuinig met banden te zijn, wat met de Pirelli's weleens een pitstop per race zou kunnen schelen.
Saai wordt het toch wel. Vloeiende rijstijl of niet. De hoge slijtage van banden zorgt voor spiegelgladde banen buiten de ideale lijn waardoor gedurende de race niemand meer van de ideale lijn wil afwijken om een inhaalpoging te wagen. Dit was afgelopen weekend al te zien in de GP2, waar ze dezelfde bandencompounds gebruiken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook ! Zoals wel eens gezegd, Button danst met die wagens, vloeiend, geen driften en geen ruwe bewegingen...
Enige nadeel daarvan is, is dat mensen zijn stijl gaan proberen te kopieeren en dat het algemeen bekend word dat een ruwe rijstijl funest is voor de kansen in het WK. Dat zal dan weer een stuk saaier kunnen worden als iedereen zo vloeiend gaat rijden.
Voordeel daarvan is weer dat er meer fouten gemaakt worden
Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld !
Schumacher heeft een heel andere rijstijl als Button. Veel meer overstuur ipv het onderstuur waar Button van houdt. Dus ik denk ook iets minder prettig voor de banden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:25 schreef Meike26 het volgende:
Edit: Schumacher rijdt eigenlijk ook best wel vloeiend als ik er zo over nadenk...en Heidfeld !
Er zijn er zooooveel. Ik doe mee met teamboss.com. En eentje vind ik genoeg.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:01 schreef Burnie88 het volgende:
Mannen. Wie doet er allemaal mee met de F1 manager op GPUpdate.net? Kunnen we misschien nog een leuke FOK! subpoule aanmaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |