abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94299654
quote:
Pirelli staat er gekleurd op in Formule 1

Vorig jaar was het verschil tussen de Bridgestone compounds in de Formule 1 slechts herkenbaar aan de groene en witte strepen op de banden, maar Pirelli maakt er dit jaar een kleurige boel van. De verschillende compounds van de Italiaanse bandenleverancier zijn maar liefst herkenbaar aan zes verschillende kleuren, zichtbaar in de merknaam en bandentype op het rubber.

Elk type band heeft van Pirelli een specifieke kleur meekregen in de vorm van de merknaam en het PZero logo op de wang van de band. Het Italiaanse bedrijf levert dit Formule 1 seizoen zes verschillende soorten banden, duidelijk herkenbaar aan de kleur van het bedrijfslogo. Pirelli Motorsport directeur Paul Hembery legt uit waarom Pirelli er dit jaar gekleurd opstaat in de koningsklasse der autosport.

“Door te kiezen voor zes verschillende kleuren wordt het voor het publiek op het circuit en de kijkers thuis snel duidelijk op welk type compound de coureurs rond rijden. Voor de statistici zal het vooral van belang zijn om te weten wie met welke banden rijdt. Onze banden vormen een belangrijke sleutel in de race strategieën die de teams dit jaar zullen kiezen. Door het voeren van zes verschillende kleuren, zal al snel duidelijk worden wie waarvoor heeft gekozen”, aldus Hembery.

“Wij zijn erg blij met onze terugkeer in de Formule 1. De laatste maal dat Pirelli actief was in deze klasse is al twintig jaar geleden. Ons doel nu is om een pro actieve en kleurrijke partner te zijn in de Formule 1, en hoe kan je dat beter benadrukken dan door de banden verschillende kleuren mee te geven, te zien aan de Pirelli logo’s op de zijkant van de banden”, laat Hembery weten.

De kleuren van het Pirelli logo zijn als volgt definieerbaar:

Regenband - Oranje
Intermediate – Licht Blauw
Supersoft – Rood
Soft – Geel
Medium – Wit
Hard – Zilver
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:59:20 #92
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_94299701
Wat lelijk, dat dat Pirelli niet met de band meegebogen is.. Gaat er gek uitzien bij 300km/u...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_94299732
Ik vraag me af of je het verschil tussen wit (medium) en zilver (hard) een beetje makkelijk kan zien op tv.

Lijkt me toch niet heel erg handig gekozen zo wel?

=edit=
Alhoewel, er zat minimaal 1 compound tussen voor de voor die race geldende "harde" en "zachte" compound of vergis ik me?

We zullen dus niet wit en zilver tegelijk in 1 race zien; correct? :@
vosss is de naam,
pi_94300633
Dit is voor de kijker veel beter, dan is het gelijk duidelijk welk compound ze gebruiken.
pi_94301198
Ik mis overigens The King of Spa ( _O_ ). God wat had ik graag gezien hoe hij Alonso om zn oren had gereden bij Ferrari zodat Alonso als een klein kind in een hoekje zat te huilen ;(
vosss is de naam,
pi_94303782
Welke king of Spa? Raikkonen? Die zou Alonso in gelijk materiaal om de oren hebben gereden? Hij kon Massa niet eens de baas en die was toch wel lichtjaren trager dan Alonso vorig jaar...
pi_94304112
Ik denk dat ja :*
vosss is de naam,
pi_94304550
Apart.
pi_94304671
De harde band had een meer specifiekere kleur moeten krijgen inderdaad.
pi_94304942
Jamaar er zat 1 compound altijd minimaal tussen meen ik gelezen te hebben toch?

Dus dan zouden we rood en wit of geel en zilver in een race zien. Ja of dan ook nog oranje en blauw.

Toch? Ik weet het namelijk niet meer zeker maar wit en zilver in 1 race kan geloof ik niet :@
vosss is de naam,
pi_94305422
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:52 schreef vosss het volgende:
Jamaar er zat 1 compound altijd minimaal tussen meen ik gelezen te hebben toch?

Dus dan zouden we rood en wit of geel en zilver in een race zien. Ja of dan ook nog oranje en blauw.

Toch? Ik weet het namelijk niet meer zeker maar wit en zilver in 1 race kan geloof ik niet :@
Je hebt gelijk volgens mij.

quote:
The prime and option tyres for the first three Grands Prix of the year - Australia, Malaysia and China - will be hard and soft compounds, meaning that silver and yellow tyres will be first to make an appearance in Melbourne.
pi_94330716
http://www.gpupdate.net/e(...)d-f1-car-on-display/

quote:
Mercedes puts 'exploded' F1 car on display
19 March 2011Paul Veroude has recently created a striking piece of artwork for the Mercedes-Benz World F1 Exhibition in Surrey. The Dutchmans work - entitled View Suspended 2 - features over 3,200 components that have been specifically placed under a metal frame in order to showcase the inner-workings of a modern Formula 1 car.

It is not the first time that Veroude has created a masterpiece on this scale however, with the artist also known for his deconstruction of the BAR 005 which featured the Honda Racing's 2006 livery. Mercedes GP CEO Nick Fry visited the museum to unveil the work earlier this month, and was left impressed by the creative display.

"Formula 1 is watched by more than 580 million people worldwide," Fry explained. "So to be able to see a racing car in this way is something very special and a unique look at the heart of the sport."
Groot: http://www.ausmotive.com/F1/2011/MercedesGP-suspended-01.jpg

Grappig :)
Where facts are few, experts are many.
pi_94330800
Wow vet! _O_
vosss is de naam,
pi_94330965
Overigens even een TV tip:

quote:
Terublik F1-seizoen 2010: Vanaf 15.30u op RTL GP

Het F1-seizoen 2011 staat op het punt van beginnen. Nog een week en de teams en rijders komen in Melbourne voor het eerst in actie. Hoog tijd om voor de laatste maal terug te blikken op het zinderende seizoen 2010, met volop strijd tussen Red Bull, Ferrari en McLaren. RTL GP blikt vanmiddag vanaf 15.30u terug op de spannende titelstrijd. Ruim anderhalf uur genieten en de ultieme voorbereiding op het nieuwe Formule 1-kampioenschap.
Ik moet om 1400 naar mn werk helaas dus ik kan dat niet zien :(
vosss is de naam,
pi_94331132
Milaan San Remo gaat vandaag voor :9
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:24:28 #107
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_94331370
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Vlot naar m'n ouders toe crossen dan ^O^ Toch maar een geluk dat ik dit jaar meerdere (inter)nationale zender tot m'n beschikking heb :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_94331607
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]

ah, tof ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_94331649
Ik denk trouwens dat het die samenvatting is die ik eergisteren van usenet heb getrokken.

Die was ook van RTL en ook van 2010. Van elke race een korte samenvatting met het laatste nieuws, de kwalificaties en de race en de tussenstand.

Was wel leuk om weer te kijken en een hoop ow ja momenten die langs kwamen :)
vosss is de naam,
pi_94348835
op F1journaal zijn ze al enige tijd bezig met het aftellen naar het nieuwe F1-seizoen.

sinds een dikke weej geleden worden er dagelijks minstens 1 of 2 video's gepost die met de Formule 1 te maken hebben. telkens met een bepaald thema.

bijvoorbeeld:
http://www.f1journaal.be/(...)-momenten-van-geluk/

wie meer video's wil zien moet maar even door het nieuws van de voorbije dagen kijken ...
pi_94351400
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:24 schreef gvde84 het volgende:
op F1journaal zijn ze al enige tijd bezig met het aftellen naar het nieuwe F1-seizoen.

sinds een dikke weej geleden worden er dagelijks minstens 1 of 2 video's gepost die met de Formule 1 te maken hebben. telkens met een bepaald thema.

bijvoorbeeld:
http://www.f1journaal.be/(...)-momenten-van-geluk/

wie meer video's wil zien moet maar even door het nieuws van de voorbije dagen kijken ...
Laat me raden: jij werkt voor die site zeker?

Iedereen hier kent de bekendere F1 sites wel. Die hoef je echt niet te pluggen. Alleen maar irritant.
pi_94358307
Ik zit de f1 preview van SPEED tv te kijken, nu kan ik helemaal niet meer wachten tot volgende week!
pi_94360380
Heb je een lin kje toevallig? Want alles wat ik probeer te kijken op speedtv.com krijg ik de melding dat dat niet kan in deze lokatie?! ;(
vosss is de naam,
  zondag 20 maart 2011 @ 04:47:23 #114
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_94364889
Matig ik zit ten tijden van de eerste race in India.. iemand enig idee of dat daar te volgen is?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_94365652
Geen idee, maar met Karthikyan in de HRT en vorig jaar Chandhok heb je daar best kans van natuurlijk.
pi_94366152
over een weekje *;

[ Bericht 71% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 20-03-2011 09:47:57 ]
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_94366992
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 08:20 schreef 0634 het volgende:
Geen idee, maar met Karthikyan in de HRT en vorig jaar Chandhok heb je daar best kans van natuurlijk.
En Force India natuurlijk ;)

Ik weet op zeker dat het daar wel érgens te volgen is :)
vosss is de naam,
pi_94367013
Michael pakt de titel, en volgend jaar rijdt hij voor Ferrari :7
vosss is de naam,
pi_94367223
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:34 schreef vosss het volgende:
Michael pakt de titel, en volgend jaar rijdt hij voor Ferrari :7
Dat zou wel epic zijn :P

Als vriendendienst regelt ie Jos, het 2de zitje ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_94367260
Hahahaha ik ben alvast voor :D!
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')