Waarmee?quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:34 schreef This-is-it het volgende:
Ik moet nog is beginnen maar ik heb even geen zin.
Dat was ik nietquote:Bij mijn TTT vonden ze het prima dat ik een keertje moest steken ook al had het eigenlijk makkelijk in 1x gekund, viel dus wel mee. Ik las ook een keer dat iemand tijdens de omkeeropdracht een kliko had omgereden, en die was ook nog geslaagd
Tsja, zolang je maar 1 van de 2 goed doetquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:02 schreef BasementDweller het volgende:
Ja, dus je kan een onvoldoende krijgen voor een bijzondere manoeuvre en toch slagen... is niet zo streng dus. Best apart eigenlijk, maar ach.
Word je weer voor het gerecht gesleept jongen?quote:Op woensdag 10 november 2010 00:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Moet de dag voor mijn verjaardag voorkomen (1 december)
Waarom?quote:Op woensdag 10 november 2010 00:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:ik volg rijlessen in een automaat
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:59 schreef FruitenCo het volgende:
Vandaag reed ik weer terug naar mijn huis met de rij instructeur naast me tot dat iemand begon te knipperen achter me. In de eerste instantie dacht ik dat het weer om een of ander randdebiel ging die het grappig vond om de lesauto te pesten...
Maar nee hoor de band was lek, gelijk geleerd hoe ik een reserveband moet monteren.
Omdat ik een verstandelijke beperking heb, en een manuele versnellingsauto heeft teveel handelingen waar ik op moet letten tijdens het rijden.quote:
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Word je weer voor het gerecht gesleept jongen?
Merken doe je het niet gek genoeg, als ik voor een lekke band had gehad dan had ik het zeker gemerkt omdat de wagen een kant op zal gaan trekken.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?
Wel leerzaam inderdaad
Neej joh, zeker niet verboden. Je krijgt alleen de aantekening beperking automatische versnellingsbak. Geldt ook voor motoren zelfs.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
Ik dacht dat het altijd verboden was om in een automaat te gaan afrijden?
Waarom lukt het schakelen niet dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:21 schreef samsuus het volgende:
Je krijgt idd een automaat rijbewijs en mag dus niet in een schakelauto rijden. In mijn geval is dat idd zonde, omdat ik het zeker zou kunnen. Voor mensen met een beperking is dit een prima oplossing.
Maar ja, ik ga nu niet weer terug om schakelen te leren. Ik koop wel gewoon een automaat!
Het schakelen zou me prima lukken, als ik vanaf les 1 een goede leraar had gehad. Hij liet me maar aan rommelen. Na 20 lessen kwam ik er per toeval achter dat hij nog elke keer hielp met de koppeling op laten komen. Sja, als je denkt dat het al goed gaat is dat best irritant.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:17 schreef Archibaltus het volgende:
[..]
Waarom lukt het schakelen niet dan?
Dat is wel echt slecht. Bij mij deed ie dat alleen als anders de auto op een erg onhandig moment zou afslaan... als ik bijvoorbeeld in z'n 3 weg wou trekken met 10km/h of zoquote:Op woensdag 10 november 2010 20:21 schreef samsuus het volgende:
[..]
Het schakelen zou me prima lukken, als ik vanaf les 1 een goede leraar had gehad. Hij liet me maar aan rommelen. Na 20 lessen kwam ik er per toeval achter dat hij nog elke keer hielp met de koppeling op laten komen. Sja, als je denkt dat het al goed gaat is dat best irritant.
Terug schakelen lukte me niet echt, k vergat steeds waar ik heen moesten ff spieken mocht niet van hem. Ik dacht dus dat het gewoon aan mij lag en toen hij automaat lessen aanbood ben ik daar mee accoord gegaan.
Nu bij mn nieuwe rijschool weet ik dat ik best had kunnen leren schakelen. Maar er is al een hoop tijd en geld verspild aan alle lessen dat ik nu voor makkelijk kies en dus automaat blijf rijden.
Ja inderdaad, wat stom van die rijinstructeur.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:15 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat is wel echt slecht. Bij mij deed ie dat alleen als anders de auto op een erg onhandig moment zou afslaan... als ik bijvoorbeeld in z'n 3 weg wou trekken met 10km/h of zo![]()
Als ie altijd helpt weet je nooit of je het zelf goed doet.
Opnieuw beginnen? Je hoeft toch slechts een toevoeging te maken? Je hebt immers al ervaring met voertuigbeheersing en verkeersdeelname.quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef samsuus het volgende:
Wellicht dat ik ooit nog eens opnieuw begin en wel ga schakelen.
Je hoeft je echt niet druk te maken om zogenaamde ''status'' (zo, kijk mij eens een normaal rijbewijs B hebbenquote:Op donderdag 11 november 2010 14:25 schreef MelR het volgende:
kan mij echt niet schelen dat ik een automaat rij..ik heb mn eigen autootje, dus ik kan gaan en staan waar ik wil...dus waarom mezelf druk maken omdat het geen schakel is?
Inderdaad, 2 lesjes extra misschien en je hebt het onder de knie.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:50 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Opnieuw beginnen? Je hoeft toch slechts een toevoeging te maken? Je hebt immers al ervaring met voertuigbeheersing en verkeersdeelname.
We leven nogquote:Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Blistering het volgende:
Heb nu ook een uur les zo met dit weer, als ik over ~ anderhalf uur nog niet gepost heb en er een file op de A1 bij Apeldoorn staat weten jullie waar het door komt!
Haha, goedzo!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
We leven nog. En 1 uur rijles gaat echt veeeeel beter dan een dubbel uur
.
Normaal heb ik anderhalf uur wat altijd wel lekker gaat, maar vandaag had ik maar een uurtje en zelfs dat vond ik al te veel. Echt heel erg vermoeiend rijden met dit weer!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Perenboompje het volgende:
[..]
Haha, goedzo!![]()
Twee uur is inderdaad best vermoeiend, zeker als je niet gewend bent om zo lang achter het stuur te zitten!
succes! en gebruik condooms... (lees: doe het vooral veilig ;-))quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik moet komende dinsdag (16-11) afrijden![]()
ik heb dan 20 lessen gehad .
ik hoop dat ik het in een keer haal
En de man deshuizes dan?quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef samsuus het volgende:
I know!
Baal er ook wel een beetje van, maar goed, ik ben bijna 26 en red het dus al een poos zonder een auto (met 2 kinderen) Het is voor ons dus gewoon echt een luxe dat er straks uberhaupt een auto voor de deur staat.
Doe je goed, na 20 lessen al!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik moet komende dinsdag (16-11) afrijden![]()
ik heb dan 20 lessen gehad .
ik hoop dat ik het in een keer haal
Die heeft totaal geen behoefte om zijn rijbewijs te halen. Doet alles fietsend, lopend of met OV.quote:
Ik merkte het doordat de auto veel trager accelereerde dan normaal. Voor de rest gewoon met 80 over de snelweg gegaan zonder iets te merken (behalve acceleratie...). Maar het is een bedrijfswagen en die zijn bij ons sowieso meestal niet erg puik meer, dus zocht er in het begin niks achter.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?
Wel leerzaam inderdaad
Dat lijkt me nou echt een WTF momentquote:Op zondag 14 november 2010 13:26 schreef blup het volgende:
....en je ziet links van je 2 banden voorbij komen
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 november 2010 17:15 schreef sjoneah het volgende:
Woehoe! Geslaagd. Het was mijn her-examen, ben 23 september voor 1e praktijkexamen gezakt.
En er zat nog wel een verhaal bij, ik moest namelijk vanochtend om 09.50, maar de examinator stond in Leeuwarden, een fout van het CBR, hij had in Hoogeveen moeten zijn. Dus ik kon toen kiezen tussen vanmiddag om 14.55 of woensdag, dus ja, meteen maar vanmiddag gekozen. Heb wel verder de hele dag in spanning en zenuwen gezeten.
Het examen ging goed, ben alleen fout gereden maar wel goed opgelost.. Bij het ziekenhuis was ik een betaald parkeren terrein opgereden, wist alleen even niet hoe ik daar mee aan moest (achteruit rijden was heel onveilig) en toen bleek dat je dus 20 minuten gratis kon parkeren. Dus ik kaartje uit die automaat gepeuterd (met moeite) slagboom ging omhoog, geparkeerd en toen maar hopen dat je met het kaartje er weer uit kon. En ja hoor slagboom omhoog en ik zo blij als een klein kind..
Ik kreeg als opmerking dat ik wel iets meer om mijn nacontrole moet denken... ik zal het onthouden, maar heb nu eerst mijn papiertje binnenIk ben blij.
Gefeliciteerd !quote:Op maandag 15 november 2010 17:15 schreef sjoneah het volgende:
Woehoe! Geslaagd. Het was mijn her-examen, ben 23 september voor 1e praktijkexamen gezakt.
En er zat nog wel een verhaal bij, ik moest namelijk vanochtend om 09.50, maar de examinator stond in Leeuwarden, een fout van het CBR, hij had in Hoogeveen moeten zijn. Dus ik kon toen kiezen tussen vanmiddag om 14.55 of woensdag, dus ja, meteen maar vanmiddag gekozen. Heb wel verder de hele dag in spanning en zenuwen gezeten.
Het examen ging goed, ben alleen fout gereden maar wel goed opgelost.. Bij het ziekenhuis was ik een betaald parkeren terrein opgereden, wist alleen even niet hoe ik daar mee aan moest (achteruit rijden was heel onveilig) en toen bleek dat je dus 20 minuten gratis kon parkeren. Dus ik kaartje uit die automaat gepeuterd (met moeite) slagboom ging omhoog, geparkeerd en toen maar hopen dat je met het kaartje er weer uit kon. En ja hoor slagboom omhoog en ik zo blij als een klein kind..
Ik kreeg als opmerking dat ik wel iets meer om mijn nacontrole moet denken... ik zal het onthouden, maar heb nu eerst mijn papiertje binnenIk ben blij.
Lessen is het meest saaie, domme bezigheid, daarbij een waste of time en ook nog eens het meest weggegooide geld wat er is. Het moet helaas en het schijnt ook niet anders te kunnen in NL. Je moet er doorheen en instructeurs zijn vaak verschrikkelijke zeikerds, waar je zo snel mogelijk vanaf moet zien te komen. Ik ben 4 x gezakt voor mijn auto met ca. 60 lessen en ik weet waar ik het over heb. Mijn tenen gaan nog altijd krom staan als ik denk aan de tijd, energie en geld wat ik daar heb ingestopt. Wel volhouden en gaan voor je doel, anders komt van uitstel afstel zoals in mijn geval en dan heb je op je 36e nog geen roze pasje. Omdat het maar niet wilde lukken, heb ik dit jaar voro een andere insteek gekozen en heb nu mijn A'tje (motorrijbewijs). Ik ga meteen door met B en ik hoop dat het me nu wel lukt. In ieder geval is de druk van mobiliteit eraf en kan ik zonder kopzorgen aan deze laatste hobbel beginnen. Nou ja, ik zou mijn vliegbrevet ooit nog wel eens willen, maar dat wordt echt lange baan vrees ik. Succes en geef nooit op...quote:Op maandag 15 november 2010 20:25 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb nu net mijn 12e rijles gehad, en het is alsof ik het bij elke les minder leuk ga vinden. De eerste paar lessen kon ik niet wachten om weer rijles te hebben, maar nu begin ik het steeds minder leuk te vinden. M.a.w, ik ben niet meer zo enthousiast als eerst. Maar goed, volgende week ga iets met een bussluis doen lees ik hier op mijn kaartje. Ik ben vast niet de enige die na 9 lessen niet meer zo gemotiveerd is hoop ik (a)
Gelukkig is m'n instructeur die lesgeeft ook mijn buurman, dus zeiken doet ie niet. Maarja begint wel te vervelen indd.quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Lessen is het meest saaie, domme bezigheid, daarbij een waste of time en ook nog eens het meest weggegooide geld wat er is. Het moet helaas en het schijnt ook niet anders te kunnen in NL. Je moet er doorheen en instructeurs zijn vaak verschrikkelijke zeikerds, waar je zo snel mogelijk vanaf moet zien te komen. Ik ben 4 x gezakt voor mijn auto met ca. 60 lessen en ik weet waar ik het over heb. Mijn tenen gaan nog altijd krom staan als ik denk aan de tijd, energie en geld wat ik daar heb ingestopt. Wel volhouden en gaan voor je doel, anders komt van uitstel afstel zoals in mijn geval en dan heb je op je 36e nog geen roze pasje. Omdat het maar niet wilde lukken, heb ik dit jaar voro een andere insteek gekozen en heb nu mijn A'tje (motorrijbewijs). Ik ga meteen door met B en ik hoop dat het me nu wel lukt. In ieder geval is de druk van mobiliteit eraf en kan ik zonder kopzorgen aan deze laatste hobbel beginnen. Nou ja, ik zou mijn vliegbrevet ooit nog wel eens willen, maar dat wordt echt lange baan vrees ik. Succes en geef nooit op...
Maar hoe komt het dan? Vind je het rijden zelf niet leuk? Je rijinstructeur? Iets anders? Gaat het niet goed?quote:Op maandag 15 november 2010 20:25 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb nu net mijn 12e rijles gehad, en het is alsof ik het bij elke les minder leuk ga vinden. De eerste paar lessen kon ik niet wachten om weer rijles te hebben, maar nu begin ik het steeds minder leuk te vinden. M.a.w, ik ben niet meer zo enthousiast als eerst. Maar goed, volgende week ga iets met een bussluis doen lees ik hier op mijn kaartje. Ik ben vast niet de enige die na 9 lessen niet meer zo gemotiveerd is hoop ik (a)
Het rijden vindt ik op zich wel leuk. Mijn rijinstructeur is mijn buurman, we kennen elkaar al jaren, dus daar ligt het ook niet aan. Ook gaat het volgens mijn "buurman" wel goed met de rijlessen. Het zal wel zo zijn dat het wat begint te vervelen. Verder zou ik het ook niet weten..quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan? Vind je het rijden zelf niet leuk? Je rijinstructeur? Iets anders? Gaat het niet goed?
ik betaal 1500 voor 30 lessen, online theorie, TTT, afrijden + eventuele herkansingquote:Op woensdag 17 november 2010 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ook maar is hier gaan posten.
Is ~1730 euro veel geld voor:
40 lessen
Eerste rijexamen
eigen verklaring (geen idee wat dat is)
online theorie cursus
Heb ik überhaupt die 40 lessen nodig?
Dit zijn dus 10 lessen meer, maar geen TTT en geen herkansing. Er is bij die rijschool ook nog een ander pakket van 1900, met 40 lessen en een herkansing. Dus als je er 10 keer 40 afhaalt voor 10 lessen heb je ongeveer hetzelfde bedrag.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:39 schreef karton het volgende:
[..]
ik betaal 1500 voor 30 lessen, online theorie, TTT, afrijden + eventuele herkansing
Ik moet a.s. dinsdag (23 NOVEMBER) gaan afrijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:39 schreef MelR het volgende:
Wanneer moet koekkie weer afrijden eigelijk?...
Bij mijn rijschool is het zo geregeld dat mocht ik minder dan de 30 lessen nodig hebben dat ik de niet gebruikte lessen teruggestort krijg. Hierdoor betaal ik niet voor lessen die ik niet gebruik. Moet je anders even navraag over doen bij jouw rijschool, idd zonde als je moet betalen voor lessen waar je geen gebruik van maakt.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit zijn dus 10 lessen meer, maar geen TTT en geen herkansing. Er is bij die rijschool ook nog een ander pakket van 1900, met 40 lessen en een herkansing. Dus als je er 10 keer 40 afhaalt voor 10 lessen heb je ongeveer hetzelfde bedrag.
Maar hoeveel lessen zijn een reëel aantal? Zonde als ik met 30 lessen klaar ben.
Goeie tip! Zal ik is gaan checken.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:51 schreef karton het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool is het zo geregeld dat mocht ik minder dan de 30 lessen nodig hebben dat ik de niet gebruikte lessen teruggestort krijg. Hierdoor betaal ik niet voor lessen die ik niet gebruik. Moet je anders even navraag over doen bij jouw rijschool, idd zonde als je moet betalen voor lessen waar je geen gebruik van maakt.
Wat fijn dat het goed gaat Koek! Ben erg benieuwd hoe je het dinsdag gaat doen. Je zal toch nu wel een keer slagen, ik heb er alle vertrouwen inquote:Op woensdag 17 november 2010 11:43 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik moet a.s. dinsdag (23 september) gaan afrijden.
Even van iets vanmezelf laten horen*
Rijden gaat tot nu toe goed. Kijkgedrag wordt met elke les beter. Ik heb het gevoel dat nu ik weer wel verder kan '''groeien met mijn rijlessen''. Bij Avanti was het geval niet zo.
Haha idd, ik ben er echt blij mee bedanktquote:Op woensdag 17 november 2010 14:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat fijn dat het goed gaat Koek! Ben erg benieuwd hoe je het dinsdag gaat doen. Je zal toch nu wel een keer slagen, ik heb er alle vertrouwen inFijn dat je nog steeds blij bent met je nieuwe rijschool, had het misschien zelf achteraf ook gewoon moeten doen
Volslagen nutteloos, alleen mijn instructeur wou het per se (vast voor zijn slagingspercentage, niet voor mijn portemonnee)quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:21 schreef blup het volgende:
Kan iemand me vertellen wat nut is van die TTT? Waarom extra betalen voor een vrijstelling van bijzondere verrichtingen die je anders net zo goed ook tijdens je normale examen zou kunnen doen?
Vind het een slimme zet van het CBR, nog een nutteloos iets wat geld oplevert.
Viel mee, op een gegeven moment heb je alles wel gehad en ga je rondjes rijden en moeilijkere situaties opzoeken, daar kan ik de lol nog wel van inzien. Het werd erger nadat ik de TTT had gedaan en er eigenlijk niks mis bleek. Toen kon mijn examen pas 5 weken later gepland worden (was gisteren overigens, en geslaagd!) en moest ik dus nog vele uren 'doelloos' rondjes rijden. Ik heb wel de fout gemaakt een pakket te nemen, zeker omdat ik niks terug krijg. Wilde die mafkees eerst ook nog per se alle lessen gaan doen, nou die mocht ie houden als kerstbonus (of voor mij, mocht ik zakken). Ik heb overigens nog 2 lessen tussen die toetsen afgebeld, ik had er geen zin meer inquote:Op maandag 15 november 2010 20:25 schreef .Neovo. het volgende:
Na mijn rbw gehaald te hebben (nu driekwart jaar geleden) heb ik al een keer of 2 vanuit 3 opgetrokken, terwijl ik uiteraard dacht dat ie in de 1 stond. Het is moeilijk, maar het kan welquote:Op woensdag 10 november 2010 22:15 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat is wel echt slecht. Bij mij deed ie dat alleen als anders de auto op een erg onhandig moment zou afslaan... als ik bijvoorbeeld in z'n 3 weg wou trekken met 10km/h of zo![]()
Als ie altijd helpt weet je nooit of je het zelf goed doet.
Ja ze kloppen maar in 70% van de gevallen ofzo. Maar wel vreemd dat ze bij deze nieuwe wegbelijning niet de middenstreep hebben doorgevoerd. Het ontbreken daarvan betekent (bij NIEUWE wegen) inderdaad meestal 60km-zone.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:25 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Viel mee, op een gegeven moment heb je alles wel gehad en ga je rondjes rijden en moeilijkere situaties opzoeken, daar kan ik de lol nog wel van inzien. Het werd erger nadat ik de TTT had gedaan en er eigenlijk niks mis bleek. Toen kon mijn examen pas 5 weken later gepland worden (was gisteren overigens, en geslaagd!) en moest ik dus nog vele uren 'doelloos' rondjes rijden. Ik heb wel de fout gemaakt een pakket te nemen, zeker omdat ik niks terug krijg. Wilde die mafkees eerst ook nog per se alle lessen gaan doen, nou die mocht ie houden als kerstbonus (of voor mij, mocht ik zakken). Ik heb overigens nog 2 lessen tussen die toetsen afgebeld, ik had er geen zin meer in
Examen viel mee, volk lulde een beetje en ik rustig rondtoeren. Enige wat ie aan te merken had, en dat was al tijdens het rijden, was toen ik buiten Eindhoven op een gegeven moment een weg op sloeg met die nieuwe belijning:
| ... |
| ... |
| ... |
| ... |
Ik denk, nou de theorie zegt dat ik hier 60 mag, dus dan doe ik dat maar he. Vraagt ie me opeens hoe hard ik hier mag en waar we zijn (buiten de kom). Mocht er dus 80, want borden bleven leidend. Nou, fijn die strepen dan...
Met dat schakelen heb ik wel eens een paar niet zo handige acties gemaakt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:04 schreef koekii het volgende:
Dinsdag afrijden![]()
Ik moest vandaag nog even mijn nieuwe examen route oefenen en moest het eerst 1e uur les een proefexamen doen, dat ging goed totdat ik in de knoop zat met schakelenIk had per ongeluk van 4 naar 3 geschakeld, waardoor ik 100 zat te rijden in zijn 3
Maar ik had ondertussen al verbeterd hoor
Krijg ondertussen ook extra pluspunten waardoor mijn foutje van die schakeling niet meer scheelde. Maar volgens mijn rij-instructeur was ik geslaagd, nu nog hopen dat ik echt slaagt op dinsdag
quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Mijn rij instructeur zei dat ik een ttt moet afleggen, ik heb gelachten gehuild in zijn bek gespuugt en een stomp op zijn nek gegeven.
Ik moet om 09:40 gaan afrijdenquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:29 schreef MelR het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden!
en succes koekki!! ik leef met je mee dinsdag! hoelaat moet je?!...weet precies wat je doormaakt!..hopelijk maakt het BNOR toch het verschil voor jou!en rij je straks met net zoveel plezier als ik!
en wat is dit een satanische piet?
You are soooo sweet!quote:Op zondag 21 november 2010 11:22 schreef koekii het volgende:
Ik moet om 09:40 gaan afrijdenIk laat het wel weten en nog bedankt voor je steun. Ik zou t niet aankunnen zonder jou en Purdey
Eerste les is altijd erg spannend. Voor de eerste keer achter het stuur kruipen en rondrijdenquote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Jetfly het volgende:
Al weken loop ik te zeuren dat mn pa me niet helpt de bemiddelen bij zijn vrienden die rijinstructeurs zijn. Komt die vandaag binnenlopen, ja volgende week zondag 10:00 heb je je eerste les. Nu al zenuwachtig! Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Wacht maar totdat je een eigen auto gaat kopen en op kan draaien voor belastingen, benzine, onderhoudquote:Op zondag 21 november 2010 21:58 schreef Kadooosh het volgende:
Heb al 50-60 uur ofzo les gehad dus wordt wel erg duur en helemaal als ik zak :p.
En toch heeft hij gelijk, je moet er gewoon voorbij.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:11 schreef Rijstbal het volgende:
Word onderhand een beetje schijtziek van mn instructeur.
Laatst stond ik achter een auto die voor een zebrapad stond.
Hij stopte en zn richtingaanwijzer stond naar rechts. Mn instructeur zei: Kom op zelf actie ondernemen
Dus ik stop gewoon.
Zegtie Haal hem nou in!!.
Ik zei zo tegen hem, ja je mag toch niet inhalen vlakvoor een zebrapad. Zei die vorige keer ook tegen me.
Zegtie ja je moet niet alles te letterlijk nemen![]()
![]()
Gelukkig woensdag afrijden.
Die medicatie moet je niet aan beginnen, lijkt me echt voor mensen die mentaal blokkeren als er teveel druk op komt te staan.nofiquote:Op maandag 22 november 2010 00:02 schreef labbit het volgende:
Ik sprak laatst met iemand die ook bijna gaat afrijden en die kreeg daarvoor bepaalde medicatie?
Die vertelde btw ook dat je voor je gaat rijden dingen onder de moterkap moet aanwijzen? Daar heb ik nooit les in gehad, hoe kan ik me daarop voorbereiden?
quote:Op maandag 22 november 2010 00:18 schreef labbit het volgende:
En wat als ik ze allemaal niet weet te vinden? is het dan game over?
Tsja ik kan wel echt enorm zenuwachtig worden, theorie examen heb ik ook 3x moeten doen omdat ik gewoon een black-out kreeg de eerste 2 keer
Valt reuze mee die medicatie, ik heb propranolol van de dokter gekregen en het neemt mijn verhoogde hartslag weg.quote:Op maandag 22 november 2010 00:12 schreef karton het volgende:
[..]
Die medicatie moet je niet aan beginnen, lijkt me echt voor mensen die mentaal blokkeren als er teveel druk op komt te staan.nofi
Dingen aanwijzen onder de moterkap kunnen hooguit 3 dingen zijn: peilstok om het oliepeil mee te kunnen controleren, reservoir voor je ruitensproeier en het kapje op het motorblok waar je de olie ingiet als je bij gaat vullen.
Rijden met sneeuw heeft ook wel iets hoorquote:Op maandag 22 november 2010 13:24 schreef Rijstbal het volgende:
wuuut donderdag verwachten ze een pak sneeuw. Gelukkig dag daarvoor afrijden.
Zwaar klote als dat zou gebeuren. Ik moet op 22 december afrijden, hopelijk ligt er dan geen ook sneeuw..quote:Op maandag 22 november 2010 16:40 schreef Straalkachel het volgende:
Verdomme, ik moet vrijdag afrijden..
Opzich vind ik het niet erg om te rijden, maar hoop niet dat het afgelast wordt ivm sneeuw.
Ja... het wordt maar afwachten..quote:Op maandag 22 november 2010 17:04 schreef karton het volgende:
[..]
Zwaar klote als dat zou gebeuren. Ik moet op 22 december afrijden, hopelijk ligt er dan geen ook sneeuw..
Ze moest om 9.40 afrijden volgens een post op de vorige pagina dus inmiddels zal ze het wel wetenquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:04 schreef MelR het volgende:
oooh spannend!!!! zou koekki het al weten?!...
16.39quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:19 schreef Hitomi het volgende:
16:30 weer lessen. Wanneer gaat de zon onder? :p
We zitten in dezelfde schuitquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:50 schreef Kadooosh het volgende:
Morgen 15:00 examen, ging gisteren heel goed en vandaag nog 2 uurtjes en dan morgen nog een uurtje
.
Yup niet te druk en ook niet te rustig(zijn er maar 3 opritten op de snelweg mogelijk).quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:52 schreef MelR het volgende:
pff krijg helemaal weer zenuwen als ik dat zo lees van al die examens haha!. spannend kadoosh!..15.00 is wel gunstige tijd denk ik..!
Mijn theorie loopt 14 januari af. Ik ben eind december begonnnen. Mijn eerste les was met sneeuwquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:51 schreef MelR het volgende:
spannend samsuus en child!!..samsuus, wanneer ben je begonnen met rijlessen?..want ik heb vorig jr met de sneeuw ook nog gelest..dus wss zijn we ongeveer tegelijkertijd begonnen...en mijn theorie loopt 18dec af (niet dat dat nu nog uitmaakt haha)...hoop echt voor je dat je slaagt!...en voor koekie ook...!
Feliquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik mag me zelf (bijna) trotse eigennaar noemen van het velbegeerde pasje..!
bijna.. want ik moet hem nog aanvragen en ophalen bij de gemeente..![]()
EINDELIJK ER VANAF!
na 4x..
Mja ik woon in Amsterdam dus in principe is het altijd druk hierquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:12 schreef MelR het volgende:
hmm gaat nu wel erg lang duren voor er nieuws komt..viert ze feest en is ze zo dronken geworden van het champagne drinken dat ze in slaap is gevallen?...en kadoosh mijn laatste keer afrijden was ook om 3 uur (was net de herfstvakantie voorbij) en ik dacht zal wel druk zijn, maar was juist rustig!, helemaal op de snelweg!...dat was echt geluk hebben!
3x zonder.. 1x metquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:37 schreef Kadooosh het volgende:
Zit nog te twijfelen of ik mijn instructeur mee laat rijden.
Aan de ene kant kan het een voordeel zijn als ze gaan praten maar aan de andere kant is het toch weer een extra stel ogen die meekijken.
En als ik alleen met de examinator ben kunnen wij misschien gaan praten om een beetje af te leiden van de zenuwen..
Wat heeft de rest gedaan en waarom?
Als je zonder bent gaat de examinator dan meer met jouw praten en met meer met je instructeur of merkte je daar geen verschil in?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
3x zonder.. 1x met
eerste zonder
2de zonder
3de met.. ( want ik wil dan wel eens weten wat er evt mis gaat hea.. )
4de zonder en toen ook geslaagt
ik merkte weinig verschil. maar goed.. k had de eerste 3x toch een zuig examinatorquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:29 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Als je zonder bent gaat de examinator dan meer met jouw praten en met meer met je instructeur of merkte je daar geen verschil in?
Haha, hij zal wel andere dingen aan zijn hoofd hebben gehad. Wel erg chill,quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:22 schreef labbit het volgende:
in 1x geslaagd!zonder medicatie.
examinator had er volgens mij niet veel zin in: stukje snelweg, paar rotondes en dat was het... geeneens bijzondere verrichtingen (terwijl ik geen tussentijdsetoets gedaan).
Zijn enige woorden waren: 'nou het was allemaal wel voldoende, gefeliciteerd' en toen ging de beste man aan zijn koffie
godsamme had ik die de eerste keer gehad man! die examinator moet je iedereen aanradenquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:22 schreef labbit het volgende:
examinator had er volgens mij niet veel zin in: stukje snelweg, paar rotondes en dat was het... geeneens bijzondere verrichtingen (terwijl ik geen tussentijdsetoets gedaan).
Zijn enige woorden waren: 'nou het was allemaal wel voldoende, gefeliciteerd' en toen ging de beste man aan zijn koffie
Succes Kadoosh!!!quote:Op woensdag 24 november 2010 10:45 schreef Kadooosh het volgende:
Gaan hem niet meenemen, kan me herrineren bij de TTT dat ik elke keer in mijn achteruitspiegel keek en meer hem zag dan de straat en voel dan ook meer druk.
Nog 4 uurtjes.
Wel slecht kunnen slapen maar nog wel voldoende uitgerust denk ik.
Labbit waar had je examen en wie was je examinator?
Erg kut.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:57 schreef koekii het volgende:
IK BEN GEZAKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
kutzooi, ik had 2 voorrangsfouten overtreden. Het was een beetje mijn fout ze kon de eerste voorrangfout vrijgeven maar niet voor de andere![]()
![]()
![]()
Afrijden is echt kansloos voor mij geworden
![]()
![]()
Ik heb voor het eerst gehuild toen ik hoorde dat ik voor de zoveelste keren was gezakt.
Waar was dat?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:22 schreef labbit het volgende:
En?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:51 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Erg kut.![]()
Niet opgeven! Je bent al zo ver gekomen. Volgende keer lukt het![]()
Nog 3 uurtjes en dan mag ik brrrrr
Gefeliciteerd kerel, goed bezig!quote:Op woensdag 24 november 2010 16:29 schreef Kadooosh het volgende:
GESLAAGD!!!
Had het echt nooit verwacht, tijdens het rijden voor mijn gevoel een paar grove foutjes gemaakt, op een gegeven moment zelf bijna de verkeerde weg ingereden(eenrichtingsverkeer weg) en toen moest hij het stuur overnementoen dacht ik echt het is over.
Maar gelukkig stoorde mij dat niet, vroeger zou ik dan echt gaan stressen.
Ben niet eens op de snelweg geweest, was te druk...en niet file geparkeerd.
Moet zeggen dat de medicatie(propranolol google maar) wel geholpen heeft bij mijn gestress(misschien ook placebo effect) dus kan iedereen het aanraden als ze enigszins faalangst hebben.
En 2 weken daarvoor geen alcohol drinken.. alcohol zorgt ervoor dat je bij spanning meer gaat zweten en dat je hart sneller gaat kloppen.
Hendig klote. In ieder geval de moed niet opgeven omdat je al zover bent gekomen. Volgende keer slaag je gewoon en ben je er vanaf.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:57 schreef koekii het volgende:
IK BEN GEZAKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
kutzooi, ik had 2 voorrangsfouten overtreden. Het was een beetje mijn fout ze kon de eerste voorrangfout vrijgeven maar niet voor de andere![]()
![]()
![]()
Afrijden is echt kansloos voor mij geworden
![]()
![]()
Ik heb voor het eerst gehuild toen ik hoorde dat ik voor de zoveelste keren was gezakt.
Mja na het examen zei ie nog wat over dat mijn doorstroming beter kon maar ik dacht is wel goed zo ik wil weg, klaar met het CBR!quote:Op woensdag 24 november 2010 16:46 schreef karton het volgende:
[..]
Gefeliciteerd kerel, goed bezig!
Misschien dat je gedrag na zijn ingreep (dat je rustig bleef) hem ervan overtuigd heeft dat je goed genoeg bent om zelfstandig de weg op te gaan, niet naar gevraagd na je examen?
Nee. Bij een weg moest ik ook rechtsafslaan en daarnaast staat een fietspad. Dus ik de hele tijd op de fietspad letten en de stuur omgedraaid, vergat alleen te kijken naar de zebrapad verder op.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:59 schreef MelR het volgende:
klote Rijstbal!!!..was dat het enige wat fout ging?..wel raar dat hij je maar liefst 3! bijzondere verichtingen liet doen terwijl je die al had!! (normaal is zijn t er toch maar 2?) dat kan je ook zo van je aprepo brengen dat je daarom n btje gaat twijfelen!...
Klinkt alsof ie je op een klein dingetje heeft laten zakken. Rotondes oprijden is bij mij ook iets wat voor mij een verbeterpunt is. Volgens m'n instructeur ben ik "te lief" en moet ik sneller invoegeen op rotondes.. mazoet.. ik heb nog even tot m'n afrijden.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:06 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Nee. Bij een weg moest ik ook rechtsafslaan en daarnaast staat een fietspad. Dus ik de hele tijd op de fietspad letten en de stuur omgedraaid, vergat alleen te kijken naar de zebrapad verder op.
En bij een Turborotonde waar het heeeel druk was wachtte ik op het juiste moment en wou ik gaan en toen sloeg de motor af.Daarna was het een beetje moeilijk om een gaatje te vinden dus hielp hij mij. En dat hoorde natuurlijk niet zei die.
Maar voorderest vond die me wel goed rijden. Allleen nog ene paar puntjes op de i zetten.
Oja en mn instructeur ging niet mee. Ik had verwacht van wel maar anders kreeg die ruzie met de examinator zei die
Ik moet/mag woensdag weer!quote:Op woensdag 24 november 2010 17:14 schreef misslady83 het volgende:
Wie moeten er allemaal volgende week afrijden? Het gaat wel sneeuwen ws...zullen de examens dan doorgaan denken jullie?
Ik moet volgende week afrijden, ik hou het weer dan ook goed in de gaten :pquote:Op woensdag 24 november 2010 17:14 schreef misslady83 het volgende:
Wie moeten er allemaal volgende week afrijden? Het gaat wel sneeuwen ws...zullen de examens dan doorgaan denken jullie?
quote:Op woensdag 24 november 2010 10:45 schreef Kadooosh het volgende:
Gaan hem niet meenemen, kan me herrineren bij de TTT dat ik elke keer in mijn achteruitspiegel keek en meer hem zag dan de straat en voel dan ook meer druk.
Nog 4 uurtjes.
Wel slecht kunnen slapen maar nog wel voldoende uitgerust denk ik.
Labbit waar had je examen en wie was je examinator?
Dat was in amsterdam, de naam weet ik helaas niet meerquote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Waar was dat?
Ik heb nu in 12 of 13 rijlessen gehad, ik ben nog lang niet klaar voor het afrijden, maar ik denk dat ik het wel in 1 x haal. (hoop ik tenminste xD)
heb ik gemist intussen hoevaak Koekii er voor geweest isquote:Op woensdag 24 november 2010 19:05 schreef Purdey het volgende:
Jee Koekii en Rijstbal, dat is erg balen voor jullie allebei![]()
Wat zonde! Ja, Koekii, ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Wat zei je examinator? Ik vind het zo vreemd dat je tijdens rijles goed rijdt, en tijdens je examen dichtklapt. Heb je al eens gedacht aan een faalangst examen? En misschien even een maandje rust? Even helemaal niks met rijscholen en examens?
doe je niks aan.. onvoorziene omstandigheden .. tis vervelend ja.. maar goed t scheelt ze laten je niet meteen weer een maand ofzo wachten hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 17:24 schreef samsuus het volgende:
[..]
Ik moet/mag woensdag weer!
Examinator zei vorige week dat meestal alleen de examens in de ochtend afgezegd worden, omdat de sneeuw op de weg dan te hinderlijk is. Ik moet om 2 uur en hij verwachtte geen problemen.
Maar toch, ff duimen dat het gewoon heel erg mee gaat vallen met die sneeuw! Lijkt me zo balen als je examen op het laatste moment niet doorgaat!
Dat weet je niet! Er moet maar net plek zijn, en geen sneeuw meer vallen. Met mn theorie die 14-01 verloopt, vind ik het toch geen prettig idee...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doe je niks aan.. onvoorziene omstandigheden .. tis vervelend ja.. maar goed t scheelt ze laten je niet meteen weer een maand ofzo wachten hoor
balen, ik zit in leeuwardenquote:Op woensdag 24 november 2010 20:14 schreef labbit het volgende:
[..]
[..]
Dat was in amsterdam, de naam weet ik helaas niet meer
oh dat heb ik ook. Dan sta ik voor het stoplicht en wil ik wegrijden, slaat die verdraaide motor weer af.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:06 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Nee. Bij een weg moest ik ook rechtsafslaan en daarnaast staat een fietspad. Dus ik de hele tijd op de fietspad letten en de stuur omgedraaid, vergat alleen te kijken naar de zebrapad verder op.
En bij een Turborotonde waar het heeeel druk was wachtte ik op het juiste moment en wou ik gaan en toen sloeg de motor af.Daarna was het een beetje moeilijk om een gaatje te vinden dus hielp hij mij. En dat hoorde natuurlijk niet zei die.
Maar voorderest vond die me wel goed rijden. Allleen nog ene paar puntjes op de i zetten.
Oja en mn instructeur ging niet mee. Ik had verwacht van wel maar anders kreeg die ruzie met de examinator zei die
Koekii is intussen voor de 5e keer gezakt helaas.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb ik gemist intussen hoevaak Koekii er voor geweest is![]()
Hoeveel lessen heb je al gehad? ik vergeet af en toe de nacontrole..quote:Op donderdag 25 november 2010 10:43 schreef Blistering het volgende:
Jammer hoor Koekie en Rijstbal. Ik heb net weer een uur les gehad en er is eigenlijk iedere week wel iets aan te merken. Hadden jullie dat nou ook? Nu was het punt dat ik iets vlotter moet blijven rijden, vaak ben ik als een speer weg bij een stoplicht maar daarna kakt het vaak ff in.
En eigenlijk altijd wel puntjes als ''Ik had geremd, ik zou terugschakelen''. Dat hoort er gewoon bij I guess?
Teveelquote:Op donderdag 25 november 2010 10:57 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je al gehad? ik vergeet af en toe de nacontrole..
hmm das balen dan jaquote:Op donderdag 25 november 2010 10:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Koekii is intussen voor de 5e keer gezakt helaas.
Je moet gewoon schijt aan dat hele examen hebben, het is maar autorijden. Als het tijdens de lessen goed gaat dan moet het tijdens het examen ook goed gaan. In principe is dat afrijden niet veel anders dan een doorsnee rijles. Zo'n examinator zit je op je vingers te kijken maar dat doet je instructeur ook. Via de spiegels houdt hij/zij je telkens in de gaten en dat élke les.quote:
Dat weet ik, op zich is het niet moeilijk zoon examen, het is nooit moeilijk geweest. Mensen inclusief ik maken zichzelf helemaal wijs dat het moeilijk is. Ik probeer het voor me in te beelden dat het een rijles is, maar bij een examen kan zelfs een kleine overtreding een fout voor hun betekenen. Als het om een normale rijles gaat kan je daarop nog niet zakken. Maar goed als je net als ik zoveel keren bent gezakt, leer je nog steeds niet van je fouten. Ik heb zelf geen idee hoe het komt, ik heb ook geen examenvrees dus dat moet het niet aan liggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:43 schreef karton het volgende:
[..]
Je moet gewoon schijt aan dat hele examen hebben, het is maar autorijden. Als het tijdens de lessen goed gaat dan moet het tijdens het examen ook goed gaan. In principe is dat afrijden niet veel anders dan een doorsnee rijles. Zo'n examinator zit je op je vingers te kijken maar dat doet je instructeur ook. Via de spiegels houdt hij/zij je telkens in de gaten en dat élke les.
Dat er nu toevallig iemand anders naast je zit heeft er niks mee te maken, het komt op hetzelfde neer.
Volgende keer dat examen zien als een doorsnee rijles ipv jezelf op te zitten naaien dat het om het Grote Autorij Examen gaat en dan komt het heulemaal goed.
Tenslotte vraag ik me eigenlijk af wat 'nep kijken' precies is...
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 25 november 2010 17:45 schreef Made-In-Holland het volgende:
Net geslaagd :d had echt het gevoel dat het totaal mis was gegaan. Stond dan ook wel even te kijken toen ik het uitslagformulier in m'n handen kreeg. 5 fout in gevaarherkenning en 4 fout in verkeersregels en -inzicht.
Dus tijdens het rijden zei je al dat je het beter anders had kunnen doen ofzo?quote:Op donderdag 25 november 2010 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja, ik had ook geen foutloos examen hoormaar omdat ik me zelf voor de examinator al op de foutjes betrapte.. ( en daarna zo goed mogelijk corrigeerde
)
maar goedmijn "roze creditkaart" is in de maak
zo ietsquote:Op donderdag 25 november 2010 23:10 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dus tijdens het rijden zei je al dat je het beter anders had kunnen doen ofzo?
klinkt wel alsof je een relaxte eximinatrice had!, maar volgens mij kreeg je gewoon al een blackout toen je dat obstakel met die handrem had, en daardoor de rest van de les minder goed opgelet, geconcentreerd?..quote:Op donderdag 25 november 2010 17:27 schreef koekii het volgende:
Even een terugblik van mijn afgelopen examen .Ik heb afgelopen dinsdag afgereden. En het was voor mij echt een hele andere evaring. Ik moest samen met mijn rij-instructeur wachten in de lobby van een hotel. De sfeer was meteen ontspannend en ik had voor het eerst geen gevoel van ''shit, ik moet gaan afrijden''. Maargoed eenmaal toen de examinator ons kwam ophalen begon ze 10 minuten lang allerlei vragen te stellen over waarom ik steeds ging zakken:
- Kijkgedrag
- Nep kijken
- Robot gedrag (een opdracht te snel uitvoeren waardoor je de stuur meeneemt)
Toen we eenmaal onze gesprek hadden afgerond met de bovengenoemde onderwerpen die in het gesprek voorkwamen, gingen we naar de auto toe. Ik had mijn eerste indruk meteen verpest. Ik deed de handrem al naar beneden en had de rem niet vast gehouden. De examinator vondt 't niet zo goed en we gingen rijden. Ik merkte bij de eerste 10 minuten dat ze me veel ging helpen. Ze vertelde tegen mij dat ik iets rustiger moest aankomen dus dat was wel fijn om te horen. Bij de CBR krijg je dit soort dingen dus niet. Bij een rotonde reed ik te vlot aan waardoor ik geen voorrang had gegeven voor de andere auto's. Normaal is dit een ''ingreep'', maar ze heeft niet voor mij geremd. In de spiegels kon ik haar blik, ja echt haar blik zien dat ik al ging zakken. En daarna ben ik steeds bagger gaan rijden. Hetliefst wou ik nu al naar huis rijden en gaan huilen ofzo. Na de rotonde kwamen we langs een kruispunt aan, waar ik iedereen voorrang zat te geven en dat terwijl ik gewoon voorrang had. Ik had de tekens op de wegdek niet gezien/gemist. Eind van de rit van 30 minuten kwamen we weer terug en legde ze me uit wat ik het beste in bepaalde situaties kon doen.
tis inderdaad gewoon ook geluk hebbenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:26 schreef MelR het volgende:
[..]
klinkt wel alsof je een relaxte eximinatrice had!, maar volgens mij kreeg je gewoon al een blackout toen je dat obstakel met die handrem had, en daardoor de rest van de les minder goed opgelet, geconcentreerd?..
Je moet nooit denken van; oh nu ben ik gezakt of...ze kijkt zo dus dan is het niet goed..want ik heb hier wel verhalen gelezen van mensen die deden de raarste dngen en toen slaagden ze nog!..het gaat erom hoe je op je fouten en die van de medeweggebruikers reageerd..
tijdens dat ik dit type, denk ik; ja dat weet koekii allemaal wel, want ik wist het ook, maar toch zakte ik, het is gewoon ook een btje (boel) geluk hebben..met je eximinator, het weer, verkeerssituaties, en jezelf...
Geluk hebben dat 'moeilijke' verkeerssituaties niet zo druk zijn, geluk met de examinator, geluk met het weer.. etc.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis inderdaad gewoon ook geluk hebben
Beters! Gefeliciteerd! Waar moest je rijden? en kun je kort uitleggen hoe het ging?quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:10 schreef Straalkachel het volgende:
Vanochtend examen gedaan...
...
..
GESLAAGDrijbewijs in de pocket
30 a 40 minuten... is echt zo omquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:33 schreef karton het volgende:
Iemand die me kan vertellen hoe lang zo'n TTT en praktijkexamen duren? ..op het internet vind ik alleen maar tegenstrijdige informatie hierover.
Chill.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:43 schreef Straalkachel het volgende:
Om 8:00 moest ik afrijden in berkel-enschot, ik zat me al dagen druk te maken of het ging sneeuwen maar gelukkig lag er niks.
7:30 werd ik thuis opgehaald en gingen we nog eventjes rondtoeren in berkel-enschot tot ongeveer 7:50. Na kennismaking met de examinator gingen we een stukje door berkel enschot rijden, vervolgens tilburg-noord en via de snelweg weer terug naar berkel enschot.
Ik vond het erg meevallen, tijdens de rit heeft hij geen enkel opmerking gemaakt en bleef hij alleen met mijn instructeur praten over de recessiedat vond ik eigenlijk wel rustgevend.
Eenmaal terug bij het CBR gaf hij mij direct een hand en zei dat ik geslaagd was. Volgens hem reed ik bijna foutloos op een stukje na waar ik te hard reed door een smalle bocht, stiekem ben ik toch trots op mijzelf dat ik alles in 1x heb afgerond
Fijn zo'n examinatorquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:43 schreef Straalkachel het volgende:
Om 8:00 moest ik afrijden in berkel-enschot, ik zat me al dagen druk te maken of het ging sneeuwen maar gelukkig lag er niks.
7:30 werd ik thuis opgehaald en gingen we nog eventjes rondtoeren in berkel-enschot tot ongeveer 7:50. Na kennismaking met de examinator gingen we een stukje door berkel enschot rijden, vervolgens tilburg-noord en via de snelweg weer terug naar berkel enschot.
Ik vond het erg meevallen, tijdens de rit heeft hij geen enkel opmerking gemaakt en bleef hij alleen met mijn instructeur praten over de recessiedat vond ik eigenlijk wel rustgevend.
Eenmaal terug bij het CBR gaf hij mij direct een hand en zei dat ik geslaagd was. Volgens hem reed ik bijna foutloos op een stukje na waar ik te hard reed door een smalle bocht, stiekem ben ik toch trots op mijzelf dat ik alles in 1x heb afgerond
De weersvoorspelling van woensdag ziet er een stuk beter uit dan die van maandag (dan moet ik)... 2 sneeuwvlokjes onder het wolkje + vorst. 90% kans op neerslagquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:10 schreef samsuus het volgende:
Ik begin nu toch wel kriebels te krijgen.. Begint langzaam aan wat sneeu te vallen, de zenuwen komen al op..
Duimen dat het mee valt met de sneeuw, wordt er iig niks afgezegd. Hopelijk blijf ik woensdag rustig!
Hoop het voor jequote:Op zaterdag 27 november 2010 17:11 schreef samsuus het volgende:
We moeten er maar het beste van maken!
Rustig blijven rijden, komt het wel goed :-)
Zolang er maar geen examens afgezegd gaan worden....
twee uur.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:17 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Hoop het voor jehoe laat moet je afrijden?
Vind het ook niet erg, als het maar door gaat en niet voor veel hinder gaat zorgenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:11 schreef samsuus het volgende:
We moeten er maar het beste van maken!
Rustig blijven rijden, komt het wel goed :-)
Zolang er maar geen examens afgezegd gaan worden....
Ziet er goed uit volgens mijquote:Woensdag 1 december 13:00
http://www.meteox.nl/3daa(...)verwachting&jaar=-10
Denk het ook. Voor maandag 10 uur zie ik in ieder geval nergens neerslag, en heb om 9uur examen dus komt wel goedquote:
rijles op zondag?quote:Op zondag 28 november 2010 16:41 schreef Jetfly het volgende:
Vandaag dus 1e rijles gehad haha. Was wel nice, sturen, gassen, schakelen. Beetje de drive gevoel krijgen =D!
Ja, ik. Ben helaas gezaktquote:
Waar moet je afrijden? Ik moet woensdag.quote:Op maandag 29 november 2010 13:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb donderdag examen. Hopelijk gaat mijn examen door
Oh spannend. Ik moet in Enschede, en jij?quote:Op maandag 29 november 2010 14:00 schreef samsuus het volgende:
[..]
Waar moet je afrijden? Ik moet woensdag.
Hier ziet het er voorlopig nog goed uit! Geen sneeuw of regen. T vriest wel, maar zolang de wegen droog blijven is dat geen probleem.
Ik blijf duimen voor iedereen!
Ach, als ik het een weekje later moet doen, maakt me ook niet uit. Maak me er niet druk om.quote:Op maandag 29 november 2010 14:27 schreef samsuus het volgende:
Examenplaats is Schelluinen (bij Gorinchem)
Enschede heeft idd wel meer kans op sneeuw deze week. Las net ergens dat de meeste sneeuw woensdagavond en donderdag wordt verwacht. Zou betekenen dat ik dus nog geluk heb.
Of helemaal nergens; is nog beter. Kunnen andere mensen ook nog examen doenquote:Op maandag 29 november 2010 16:02 schreef samsuus het volgende:
Aha nou ik wel haha. Theorie verloopt in Januari. Als de sneeuw meezit heb ik na deze keer eventueel nog een kans om voor die datum af te rijden. Als ik nu al een week of langer moet wachten dan weet ik zeker dat dat mijn enige kans is. En theorie overdoen zie ik echt niet zitten. Dus van mij mag die sneeuw even lekker ergens anders vallen!
Hier in Amsterdam sneeuw het nu al behoorlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 16:02 schreef samsuus het volgende:
Aha nou ik wel haha. Theorie verloopt in Januari. Als de sneeuw meezit heb ik na deze keer eventueel nog een kans om voor die datum af te rijden. Als ik nu al een week of langer moet wachten dan weet ik zeker dat dat mijn enige kans is. En theorie overdoen zie ik echt niet zitten. Dus van mij mag die sneeuw even lekker ergens anders vallen!
Haha ik ook, ik wil er niet eens aan denken...quote:Op maandag 29 november 2010 16:29 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam sneeuw het nu al behoorlijk.
Ben nu al helemaal blij dat ik het gehaald heb.
Lijkt me helemaal klote als je je theorie overnieuw moet doen.
Veel succesquote:Op maandag 29 november 2010 17:05 schreef samsuus het volgende:
Shit! Inmiddels ligt hier dus vanuit het niets ineens ook een best laagje sneeuw!
Eerste kinderen zijn hier al opgehaald en de ouders gaven aan dat het nu spekglad is
Benieuwd hoe mn rijles vanavond gaat!
Waarom gaat je examen niet door dan Samsuus?quote:Op maandag 29 november 2010 18:06 schreef samsuus het volgende:
Rijles gaat niet door. Kans dat mn examen doorgaat is erg klein
Mijn instructeur zei dat je pas hoort dat je examen niet doorgaat als je bij CBR aankomt......:(. Trouwens je theorie wordt verlengd (als het niet doorgaat door sneeuw) totdat je weer examen gaat doen volgens m'n instructeur.quote:Op maandag 29 november 2010 18:11 schreef samsuus het volgende:
Das nog niet zeker he! Maar voorspellingen zijn dat t blijft sneeuwen en vriezen, dan worden de examens vanuit het CBR geannuleerd.
Ik hoop voor je dat je gewoon examen mag doenquote:Op maandag 29 november 2010 18:11 schreef samsuus het volgende:
Das nog niet zeker he! Maar voorspellingen zijn dat t blijft sneeuwen en vriezen, dan worden de examens vanuit het CBR geannuleerd.
Ik hoorde dat sommige examen bureau's sneller examens af zegden dan anderen dus daarom was ik benieuwdquote:
Nee, ik heb zelf in groningen afgereden en dat moet dus degene zijn met het meeste ''afzeggingen'' ( van me instructeur gehoord )quote:Op maandag 29 november 2010 18:52 schreef samsuus het volgende:
Oke, en over Schelluinen weet je niks?
Ja die mensen achter de balie die sporen voor geen meter, ik heb ook al een foute factuur gehad...quote:Op maandag 29 november 2010 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
zucht ik mag de administratief medewerker van mn rijschool nog eens plagen..
krijg ik weer een factuurtje die niet helemaul klopt
maar weer heen gemaild.. ben benieuwdwant ik heb volgens mij tussen mn vorige examen en deze keer toch echt maar een (krappe) 2 lesjes gehad
en geen 3
ben benieuwd.. is al een keer eerder mis gegaan
nouja .. ik betaal niet tot ik een antwoord heb iig( moet voor 7 dec officieel..
)
Dat is een systeem dat ik niet ken, ik moet gewoon een pakket kopenquote:Op maandag 29 november 2010 19:30 schreef samsuus het volgende:
Voordeel van mijn rijschool; elke les word gelijk in de auto per pin betaald!
ja t was contant aftikken of een factuurtje.. nou gezien mijn pinpas bij 9/10 geld automaten inmiddels de winterdip heeft.. :")quote:Op maandag 29 november 2010 19:30 schreef samsuus het volgende:
Voordeel van mijn rijschool; elke les word gelijk in de auto per pin betaald!
Wat jammer.. maar je krijgt het inderdaad pas te horen als je daar bij het CBR bent.. wellicht dat je van tevoren even kan bellen.quote:Op maandag 29 november 2010 18:06 schreef samsuus het volgende:
Rijles gaat niet door. Kans dat mn examen doorgaat is erg klein
(Destijds) Moest je komen, er werd per plekke besloten of je wel of niet kon rijden..quote:Op maandag 29 november 2010 19:44 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Wat jammer.. maar je krijgt het inderdaad pas te horen als je daar bij het CBR bent.. wellicht dat je van tevoren even kan bellen.
Dat is nu nog steeds zo toch?quote:Op maandag 29 november 2010 19:47 schreef fs180 het volgende:
[..]
(Destijds) Moest je komen, er werd per plekke besloten of je wel of niet kon rijden..
nja, als je een normale examinator treft wel ja.. maar ja..quote:Op maandag 29 november 2010 19:47 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Nee, de meeste halen hem wel binnen 2 x
Ik weet zeker dat het aan het humeur van de examinator ligt als je zakt of niet.quote:Op maandag 29 november 2010 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja, als je een normale examinator treft wel ja.. maar ja..
nja of 1.. die verwacht dat je alles 100% goed kan doen zou als iemand met jaren rij ervaring ook zou doenquote:Op maandag 29 november 2010 19:53 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het aan het humeur van de examinator ligt als je zakt of niet.
Bijvoorbeeld: als de examinator een goed nacht heeft gehad, dan slaag je zeker !
Heeft die kerel een slechte nacht gehad, o oh dan heb je een probleem
och, ik heb me inmiddels al dik 6 jaar zonder gered.. dus die week meer of minder maakte me ook niet uitquote:Op maandag 29 november 2010 20:15 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ik was ongeduldig en heb hem toen met spoed besteld
Weinig km's maken. Alleen in de buurt. Niet op alcoholcontroletijden rijden etc..quote:Op maandag 29 november 2010 20:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
blijf me altijd wel afvragen.. WAAROM zijn ze nooit eerder tegen de lamp gelopen ?
Dat doe je zelf. Ik heb bijna een jaar mijn rijbewijs maar ik ben nog niks kwijt. Mijn vriend heeft al bijna 3 jaar zijn rijbewijs en is nog geen punt kwijt.quote:Op maandag 29 november 2010 21:04 schreef YouKnowItsMe het volgende:
euhm euhm heb nu 3 maandne me rijbewijs en ben nu al 1 punt kwijt...
was je rechtervoetje een beetje zwaar?quote:Op maandag 29 november 2010 21:11 schreef YouKnowItsMe het volgende:
Ja klopt het is volledig mijn eigen schuld
Als je een een redelijk stad woont kom je toch regelmatig een controle tegen hoor..quote:Op maandag 29 november 2010 21:02 schreef samsuus het volgende:
Is t zo moeilijk dan om je aan de regels te houden?
Ik ken genoeg mensen die al heel wat jaar rijden en nog nooit een controle of wat dan ook hebben gehad. Wel met rijbewijs overigens hoor, maar om ff aan te geven.
t kan nog kleiner.. gehuchtjesquote:Op maandag 29 november 2010 21:30 schreef YouKnowItsMe het volgende:
en daarom woon ik in bedum, een klein kloten dorp
ow! :'D dat is nog ruimquote:Op maandag 29 november 2010 21:32 schreef YouKnowItsMe het volgende:
dit is een gehucht waar 9000 mensen wonen...
nouja.. een examenplaats hoeft niet groot te zijn imo.. als je alle aspecten maar kan behandelen in een examen toch?quote:Op maandag 29 november 2010 21:41 schreef samsuus het volgende:
9000 mensen?? dat vind ik groot!
Mijn examenplaats heeft nog geen 1500 inwoners.
Dorpje hiernaast maar 900
Zolang een rotonde 1 baan heeft valt het wel mee toch?quote:Op maandag 29 november 2010 21:45 schreef Straalkachel het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)p=12,125.39,,0,17.03
Mijn examenplaats is helemaal mooi.. 2 iritante rotondes voor de deur en gelijk de snelweg op
CBR zit alleen daar, je rijd gelijk het dorp uit naar een grotere plaats voor het examen.quote:Op maandag 29 november 2010 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouja.. een examenplaats hoeft niet groot te zijn imo.. als je alle aspecten maar kan behandelen in een examen toch?
* Ou-Tannu vind examens waar bij je geen snelweg enzo krijgt niet kunnen..
niks mis meequote:Op maandag 29 november 2010 21:55 schreef samsuus het volgende:
[..]
CBR zit alleen daar, je rijd gelijk het dorp uit naar een grotere plaats voor het examen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |