Waarmee?quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:34 schreef This-is-it het volgende:
Ik moet nog is beginnen maar ik heb even geen zin.
Dat was ik nietquote:Bij mijn TTT vonden ze het prima dat ik een keertje moest steken ook al had het eigenlijk makkelijk in 1x gekund, viel dus wel mee. Ik las ook een keer dat iemand tijdens de omkeeropdracht een kliko had omgereden, en die was ook nog geslaagd
Tsja, zolang je maar 1 van de 2 goed doetquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:02 schreef BasementDweller het volgende:
Ja, dus je kan een onvoldoende krijgen voor een bijzondere manoeuvre en toch slagen... is niet zo streng dus. Best apart eigenlijk, maar ach.
Word je weer voor het gerecht gesleept jongen?quote:Op woensdag 10 november 2010 00:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Moet de dag voor mijn verjaardag voorkomen (1 december)
Waarom?quote:Op woensdag 10 november 2010 00:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:ik volg rijlessen in een automaat
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:59 schreef FruitenCo het volgende:
Vandaag reed ik weer terug naar mijn huis met de rij instructeur naast me tot dat iemand begon te knipperen achter me. In de eerste instantie dacht ik dat het weer om een of ander randdebiel ging die het grappig vond om de lesauto te pesten...
Maar nee hoor de band was lek, gelijk geleerd hoe ik een reserveband moet monteren.
Omdat ik een verstandelijke beperking heb, en een manuele versnellingsauto heeft teveel handelingen waar ik op moet letten tijdens het rijden.quote:
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Word je weer voor het gerecht gesleept jongen?
Merken doe je het niet gek genoeg, als ik voor een lekke band had gehad dan had ik het zeker gemerkt omdat de wagen een kant op zal gaan trekken.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?
Wel leerzaam inderdaad
Neej joh, zeker niet verboden. Je krijgt alleen de aantekening beperking automatische versnellingsbak. Geldt ook voor motoren zelfs.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
Ik dacht dat het altijd verboden was om in een automaat te gaan afrijden?
Waarom lukt het schakelen niet dan?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:21 schreef samsuus het volgende:
Je krijgt idd een automaat rijbewijs en mag dus niet in een schakelauto rijden. In mijn geval is dat idd zonde, omdat ik het zeker zou kunnen. Voor mensen met een beperking is dit een prima oplossing.
Maar ja, ik ga nu niet weer terug om schakelen te leren. Ik koop wel gewoon een automaat!
Het schakelen zou me prima lukken, als ik vanaf les 1 een goede leraar had gehad. Hij liet me maar aan rommelen. Na 20 lessen kwam ik er per toeval achter dat hij nog elke keer hielp met de koppeling op laten komen. Sja, als je denkt dat het al goed gaat is dat best irritant.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:17 schreef Archibaltus het volgende:
[..]
Waarom lukt het schakelen niet dan?
Dat is wel echt slecht. Bij mij deed ie dat alleen als anders de auto op een erg onhandig moment zou afslaan... als ik bijvoorbeeld in z'n 3 weg wou trekken met 10km/h of zoquote:Op woensdag 10 november 2010 20:21 schreef samsuus het volgende:
[..]
Het schakelen zou me prima lukken, als ik vanaf les 1 een goede leraar had gehad. Hij liet me maar aan rommelen. Na 20 lessen kwam ik er per toeval achter dat hij nog elke keer hielp met de koppeling op laten komen. Sja, als je denkt dat het al goed gaat is dat best irritant.
Terug schakelen lukte me niet echt, k vergat steeds waar ik heen moesten ff spieken mocht niet van hem. Ik dacht dus dat het gewoon aan mij lag en toen hij automaat lessen aanbood ben ik daar mee accoord gegaan.
Nu bij mn nieuwe rijschool weet ik dat ik best had kunnen leren schakelen. Maar er is al een hoop tijd en geld verspild aan alle lessen dat ik nu voor makkelijk kies en dus automaat blijf rijden.
Ja inderdaad, wat stom van die rijinstructeur.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:15 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat is wel echt slecht. Bij mij deed ie dat alleen als anders de auto op een erg onhandig moment zou afslaan... als ik bijvoorbeeld in z'n 3 weg wou trekken met 10km/h of zo![]()
Als ie altijd helpt weet je nooit of je het zelf goed doet.
Opnieuw beginnen? Je hoeft toch slechts een toevoeging te maken? Je hebt immers al ervaring met voertuigbeheersing en verkeersdeelname.quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef samsuus het volgende:
Wellicht dat ik ooit nog eens opnieuw begin en wel ga schakelen.
Je hoeft je echt niet druk te maken om zogenaamde ''status'' (zo, kijk mij eens een normaal rijbewijs B hebbenquote:Op donderdag 11 november 2010 14:25 schreef MelR het volgende:
kan mij echt niet schelen dat ik een automaat rij..ik heb mn eigen autootje, dus ik kan gaan en staan waar ik wil...dus waarom mezelf druk maken omdat het geen schakel is?
Inderdaad, 2 lesjes extra misschien en je hebt het onder de knie.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:50 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Opnieuw beginnen? Je hoeft toch slechts een toevoeging te maken? Je hebt immers al ervaring met voertuigbeheersing en verkeersdeelname.
We leven nogquote:Op donderdag 11 november 2010 14:27 schreef Blistering het volgende:
Heb nu ook een uur les zo met dit weer, als ik over ~ anderhalf uur nog niet gepost heb en er een file op de A1 bij Apeldoorn staat weten jullie waar het door komt!
Haha, goedzo!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
We leven nog. En 1 uur rijles gaat echt veeeeel beter dan een dubbel uur
.
Normaal heb ik anderhalf uur wat altijd wel lekker gaat, maar vandaag had ik maar een uurtje en zelfs dat vond ik al te veel. Echt heel erg vermoeiend rijden met dit weer!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:55 schreef Perenboompje het volgende:
[..]
Haha, goedzo!![]()
Twee uur is inderdaad best vermoeiend, zeker als je niet gewend bent om zo lang achter het stuur te zitten!
succes! en gebruik condooms... (lees: doe het vooral veilig ;-))quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik moet komende dinsdag (16-11) afrijden![]()
ik heb dan 20 lessen gehad .
ik hoop dat ik het in een keer haal
En de man deshuizes dan?quote:Op donderdag 11 november 2010 07:31 schreef samsuus het volgende:
I know!
Baal er ook wel een beetje van, maar goed, ik ben bijna 26 en red het dus al een poos zonder een auto (met 2 kinderen) Het is voor ons dus gewoon echt een luxe dat er straks uberhaupt een auto voor de deur staat.
Doe je goed, na 20 lessen al!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik moet komende dinsdag (16-11) afrijden![]()
ik heb dan 20 lessen gehad .
ik hoop dat ik het in een keer haal
Die heeft totaal geen behoefte om zijn rijbewijs te halen. Doet alles fietsend, lopend of met OV.quote:
Ik merkte het doordat de auto veel trager accelereerde dan normaal. Voor de rest gewoon met 80 over de snelweg gegaan zonder iets te merken (behalve acceleratie...). Maar het is een bedrijfswagen en die zijn bij ons sowieso meestal niet erg puik meer, dus zocht er in het begin niks achter.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:08 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wow... Merk je dat dan niet? Een lekke band?
Wel leerzaam inderdaad
Dat lijkt me nou echt een WTF momentquote:Op zondag 14 november 2010 13:26 schreef blup het volgende:
....en je ziet links van je 2 banden voorbij komen
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 15 november 2010 17:15 schreef sjoneah het volgende:
Woehoe! Geslaagd. Het was mijn her-examen, ben 23 september voor 1e praktijkexamen gezakt.
En er zat nog wel een verhaal bij, ik moest namelijk vanochtend om 09.50, maar de examinator stond in Leeuwarden, een fout van het CBR, hij had in Hoogeveen moeten zijn. Dus ik kon toen kiezen tussen vanmiddag om 14.55 of woensdag, dus ja, meteen maar vanmiddag gekozen. Heb wel verder de hele dag in spanning en zenuwen gezeten.
Het examen ging goed, ben alleen fout gereden maar wel goed opgelost.. Bij het ziekenhuis was ik een betaald parkeren terrein opgereden, wist alleen even niet hoe ik daar mee aan moest (achteruit rijden was heel onveilig) en toen bleek dat je dus 20 minuten gratis kon parkeren. Dus ik kaartje uit die automaat gepeuterd (met moeite) slagboom ging omhoog, geparkeerd en toen maar hopen dat je met het kaartje er weer uit kon. En ja hoor slagboom omhoog en ik zo blij als een klein kind..
Ik kreeg als opmerking dat ik wel iets meer om mijn nacontrole moet denken... ik zal het onthouden, maar heb nu eerst mijn papiertje binnenIk ben blij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |