Toppertje hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:21 schreef Dutch_Nelson het volgende:
shawshank redemption
beste film die ik tot nu toe gezien heb.
Baggerquote:
Serieus hoor .quote:
Het gaat toch een beetje om je eigen ervaring. En hoe ga je zo'n film in. Bedoel, het was geen topper, maar kon soms best lachenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:54 schreef Superfast het volgende:
[..]
Serieus hoor .
Heb hem van de week gekeken maar het verhaal was (zo mogelijk) nog slapper dan meet the spartans en ook imdb zijn ze niet echt enthousiast met een 4.0 uit 10 rating
Je hebt de topic titel niet gelezen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:01 schreef Topspin het volgende:
[ afbeelding ]
Ben sinds eergisteren begonnen met het kijken van de serie Heroes, serie bevalt me behoorlijk goed. Beter dan X-files omdat het een lang verhaal is wat lekker te volgen is en niet iedere keer een aflevering apart die opgebouwd moet worden steeds opnieuw.
Enige wat ik niet helemaal zo okey vind dat is dat het af en toe erg korte scenes zijn van de personages die beschreven worden. Dan wil ik meer weten over hoe het afloopt bij het verloop van een personage en wordt er weer geswitched naar een ander personage en zo wisselt het steeds van personage naar personage. Dan wordt het wel steeds hervat de verhaallijn van een karakter gelukkig maar soms mag het dan wel wat langer duren maar dan komt dat waarschijnlijk omdat er zoveel in gebeurt in die serie ook.
Alsnog een van de betere series die ik gezien heb. Soms moeilijk om te stoppen met kijken ook. Hopelijk gaan ze nog lang door met schrijven van de serie en zakt de serie niet in elkaar.
Jawel maar de serie Heroes kun je vergelijken met een filmquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:26 schreef GieJay het volgende:
[..]
Je hebt de topic titel niet gelezen?
Die ga ik zeker een keer kijken!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:26 schreef GieJay het volgende:
[ afbeelding ]
Precies net afgekeken.. Wat een film zeg![]()
1 van de betere horrors, ik geef um een 8.
Verhaaltje:
Terwijl een extreem-rechtse presidentskandidaat doordringt naar de tweede ronde van de verkiezingen,
verschuilt een groep jonge, gewapende bankrovers zich in een herberg diep in het bos. Het gebied is
een oude mijnomgeving en de uitbaters van de herberg blijken neo-Nazi kannibalen...
Reviews:
http://www.horror.nl/reviews/review.php?titel=Frontiere(s)&id=1290
Als exploderende hoofden, gruwelijke martelingen, verminkingen, dood en verderf en ontleden van lichamen niet jou smaak is, dan zou ik Frontiere(s) maar links laten liggen!!
http://www.cuttingedge.be/movies/reviews/57282
Frontière(s) is brutaal, meedogenloos, gemeen, vuil, pijnlijk, en als we er nog een compliment tegenaan mogen smijten, krankzinnig.
Linkjes:
http://www.imdb.com/title/tt0814685/
http://www.moviemeter.nl/film/43031
Dan blijft er weinig voor jou over, lijkt me.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:41 schreef Mainport het volgende:
Er loopt wel een Heroes-topic. [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Gaarne dit topic vrijwaren van dergelijke despotische invloeden.
Om niet geheel vervelend te zijn zal ik besluiten met de melding dat ik gisteren C'era una volta il West heb herzien. Geheel op aanraden van Falco met een zak chips en het geluid lekker hard. Zelf had ik nog wat La Trappe dubbels toegevoegd. De film liet niet meer zo'n indruk achter als hij de eerste keer deed. Een wijs man zei ooit dat je boeken moet lezen die net boven je niveau liggen. Dat zal dan ook voor films opgaan.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:06 schreef JacobvanderSteen het volgende:
Judge Dredd
Een film gesitueerd in een toekomstig dystopia waarin het overgrote deel van de aarde onleefbaar is geworden en waarin de overlevende mensen met miljoenen in gigantische "Mega Cities" leven.
Doordat er 10x zoveel mensen in de steden leven dan dat de stad aankan, is er enorm veel criminaliteit.
Om de orde te bewaken is het oude juridische systeem afgeschaft en zijn nu de "Judges" aan de macht. Zij belichamen alle drie de facetten van het recht in een; het recht tot arresteren, het recht tot berechten en het recht tot uitvoering van de straf. Het idee achter de film is simpel, maar toch ontzettend vet.
Helaas is het eigenlijk een standaard good guy vs. bad guy film met toevallig een vet idee erom heen.
De hoofdrol speler is Judge Dredd, de beste van alle Judges. Hij wordt gespeeld door de gast die Rambo speelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-10-2008 09:27:48 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Journey to the Center of the Earth 2008
Wetenschapper gaat, samen met zijn neefje en een mooie meid, op zoek naar het middelpunt van de aarde.
Leuke avonturenfilm, beetje voor kinderen misschien. Special effects zijn af en toe wat minder. Ik heb me hier prima mee vermaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en de hele film gaf me een fijn gevoel. Life is a state of mind.De Narcis van Gabon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Transsiberian (2008)
Roy (Woody Harrelson) en Jesse (Emily Mortimer) zijn op doorreis van Beijng naar Moskou op de transsiberië-express. Tijdens de treinrit ontmoeten ze een stel Carlos (Eduardo Noriega) en Abby (Kate Mara). Ook is er een narcotica-agent aanwezig op de trein (Ben Kingsley).
Als dan op een van de tussen stations Roy niet terug opstapt is Jesse noodgedwongen een dag bij de volgende gehucht te blijven. Carlos stelt voor om ook te blijven. Carlos verteld haar dat hij illegaal matroesjka's smokkeld. Samen met Jesse gaan ze een dag het bos in en hij probeert haar te verkrachten dan onstaan er wat problemen...
Wel mooi de witte Russische natuur. Lekker koud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Op Cinekid gezien? Met welke andere Ghibli is de kwaliteit te vergelijkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:09 schreef Zeitgeist het volgende:
Ponyo On The Cliff By The Sea
[ afbeelding ]
De nieuwe Miyazaki en wat een pareltje was het. Ik was niet zo heel gecharmeerd van zijn laatste paar films die me een beetje te chaotisch en style over substance waren.
Maar deze haalt voor mij weer de magie van vroeger die ik zag in films als My Neighbor Totoro en Kiki's Delivery Service. Een simpel maar ontroerend en vooral ook duidelijk verhaal, veel schattigheid en prachtige plaatjes en muziek.
Ik heb gelachen, ben ontroerd en werd overweldigd.
Een film die me met een fijn gevoel achterliet.
yup. In een zaal vol kleine koters hehe.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:46 schreef Roi het volgende:
[..]
Op Cinekid gezien? Met welke andere Ghibli is de kwaliteit te vergelijken?
Die ga ik binnenkort eens bekijken met mijn ogen en beluisteren met mijn oren.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:39 schreef Superfast het volgende:
[ afbeelding ]
Echt een aanrader , zo gek als Will Ferrel krijg je ziet snel
Ahhhnuld!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Conan the Barbarian (1982, VS, John Milius)
[ afbeelding ]
Het is vermakelijke pulp, die ook geen enige pretentie heeft om meer te zijn.
cijfer: 7
Epische pulp zelfs. Toch wel een van de betere fantasy films in het genre. Heerlijke score ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Conan the Barbarian (1982, VS, John Milius)
[ afbeelding ]
Het is vermakelijke pulp, die ook geen enige pretentie heeft om meer te zijn.
cijfer: 7
Het kon veel en veel slechter, het werd met de film steeds vagerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:07 schreef Falco het volgende:
(...)
New Nightmare (A Nightmare on Elm Street 7)
Een matig slot aan verder een lollige filmreeks. Deze film draaft te veel door op het eind met erg afwisselende sfx, laat staan dat het echt eng wordt. Eerdere delen konden mij beter de stuipen op het lijf jagen. Het masker van Englund leek me lelijker, plasticachtiger dan normaal. Het verweven van realiteit en de film zelf is wel aardig, maar daar had vast nog weel meer uitgehaald kunnen worden. Cijfer: 5,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5/10
Man of the West (1958)
Gary Cooper acteert erg sterk in deze film, en dat is helaas het enige positieve wat ik kan bedenken.
Het verhaal is te onrealistisch, de muziek voegt niks toe en lijd alleen maar af.
6/10All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Und?quote:
Genoeg,Maar ik heb me deze weken verdiept in de vrouwenseries en vooral desperate housewives is voor mannen ook te doen!quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:29 schreef trebremmit het volgende:
Hoe hou je het vol Joep.t die housewives en sex in the citys? Kijk je nog wel eens een goeie film?
Eergisteren heb ik die ook bekeken. Ben het ook helemaal eens met je.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:44 schreef Gorro het volgende:
Pineapple Express (David Gordon Green, 2008)
[ afbeelding ]
Alweer een prima comedy uit de Apatow-fabriek. Een klassieke stonerfilm deze keer, maar dan net een beetje geweldadiger. Vooral de wisselwerking tussen James Franco en Seth Rogen is goed. Waar je vaak ziet dat eindeloze kibbelscenes uiteindelijk gaan vervelen, blijven ze tussen hen de hele tijd leuk. Opvallend dat David Gordon Green, die we toch voornamelijk van serieuze indiefilms kennen, op de regiestoel zit. Comedy blijkt hij ook prima te kunnen. ***¾
Wat vond je van de films??quote:
Viel me nog best wel tegen...quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:25 schreef desub het volgende:
Jumper (2008)
http://www.imdb.com/title/tt0489099/
Een jonge man ontdenkt dat hij de gave heeft om te kunnen "jumpen", zichzelf in een oogwenk van de ene naar de andere plek te teleporteren. Helaas zitten er mensen achter hem aan die hem die gave niet gunnen.
mening: Viel me erg mee, had hem meer sci-fi verwacht. Vermakelijke film. 7/10
Dat hoeft niet perse erg zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:51 schreef Karina het volgende:
Die Welle
Ik las in dit topic een recensie van deze film (leraar doet project over dictaturen en de leerlingen worden er nogal in meegesleept), vandaar maar eens opgezet.
Het viel me tegen, ik had het heftiger verwacht, het bleef toch een beetje braaf allemaal, behalve het einde, wat ik al mijlenver zag aankomen. Wel een goede film, dat wel, maar gewoon minder heftig dan ik had gedacht. Ik ga nog wel de Amerikaanse versie binnenkort bekijken, eens zien wat het verschil is.
Ik heb gelezen dat het op een waargebeurd verhaal is gebaseerd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse erg zijn.
Punt is dat hoe over simpel het mogelijk is om een nazi-regime te creëren. Dat idee an sich is best verontrustend. Er is geen eigen bewust zijn meer maar een groepbewustzijn. Een zeer kwalijk eigenschap van de mens. Hoogstens 10% staat er boven maar wordt uitgejoeld en verbannen binnen de groep. Mee heulen is dan de beste optie...
Je hebt vast wel gelezen dat het gebaseerd is op een echt nazi-naboots experiment eind jaren 60...
Hoe bedoel je 'de zoveelste'?quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:51 schreef Bergie88 het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke vermakelijke film, maar wel de zoveelste.
Juliette Lewis is sowieso fokking irritant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:53 schreef Canisfire het volgende:
[ afbeelding ]
To young to die
De hoofdrol speelster is soms wel erg naief en dom voor een veertienjarig meisje.
als je het een goede film vind raad ik je de andere werken van miyazaki aan: Princess mononoke, Spirited Away, My Neighbour totoro, naasica of the valley of the wind(s)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:55 schreef Mainport het volgende:
Howl's Moving Castle
[ afbeelding ]
Deze man, ik geloof dat zijn naam Miyazaki is, weet precies hoe een sprookje hoort te zijn. Ik kan hier intens van genieten.
Ponyo On The Cliff By The Sea is VEEL beter. Evenals het oude werk van Miyazaki.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:55 schreef Mainport het volgende:
Howl's Moving Castle
[ afbeelding ]
Deze man, ik geloof dat zijn naam Miyazaki is, weet precies hoe een sprookje hoort te zijn. Ik kan hier intens van genieten.
Hier sluit ik me bij aan. Wel goed te kijken. Cijfer 6,5/10quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:50 schreef Karina het volgende:
Righteous Kill
Agent neemt het recht in eigen handen.
Ik begrijp waarom de Niro en Pacino in deze film spelen, het verhaal is de zoveelste variatie op een thema (agent is teleurgesteld en wordt daarom maar een soort vigilante). Door twee "grootheden" te vragen voor deze film, hoopte men waarschijnlijk dat het ook een goede film zou worden.
Ik vond er niet zoveel aan, erg voorspelbaar allemaal en ik ben eigenlijk ook geen fan van de Niro of Pacino (Brian Dennehy vind ik dan weer wel leuk).
Dat jij niet zo enthousiast was over de serie wist ik al na je review een keer hier. Maar dacht dat dat een 7-niet zo enthousiast was.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:48 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Jaja, vond het niet heel best (zie toelichting).
Klinkt als de vorige van Pegg, Run Fatboy Run. Die begint ook leuk om dan ontzettend in elkaar te zakken als routineuze clichéfilm.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:05 schreef Timo20 het volgende:
How to Lose Friends & Alienate People
Wat begint als een satire, een steek in de richting van het neppe Hollywood en echt oprecht grappige scenes bevat, zakt in het tweede gedeelte in tot een flauwe voorspelbare formule film waar alle leuke grappen en venijn uit wordt gehaald.
True. Erg jammer, want Shaun of the dead en Hot Fuzz zijn geweldigquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Klinkt als de vorige van Pegg, Run Fatboy Run. Die begint ook leuk om dan ontzettend in elkaar te zakken als routineuze clichéfilm.
Hij viel me nogal tegen. Met name inhoudelijk heeft de film erg weinig te bieden, ik zat me zelfs te ergeren aan het hoge propaganda gehalte. En dat is dan zogenaamd subversief. Wat mij betreft deed Eistenstein het een stuk beter in zijn stille periode. Het geluid en de dialogen voegen nauwelijks iets toe. En het aantal en de kwaliteit van de goede scenes vielen me ook tegen. Bovendien vond ik 'm best saai. Ik zat te veel op de klok te kijken, nooit een goed teken. Oh ja en de decors waren me te gekunsteld, zoals tijdens de befaamde slag op het 'ijs'.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:05 schreef Falco het volgende:
Alexander Nevsky een vijf. Hoezo Gillingham?
Ik volg en begrijp je commentaar volledig. Toch ben ik het er niet mee eensquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hij viel me nogal tegen. Met name inhoudelijk heeft de film erg weinig te bieden, ik zat me zelfs te ergeren aan het hoge propaganda gehalte. En dat is dan zogenaamd subversief. Wat mij betreft deed Eistenstein het een stuk beter in zijn stille periode. Het geluid en de dialogen voegen nauwelijks iets toe. En het aantal en de kwaliteit van de goede scenes vielen me ook tegen. Bovendien vond ik 'm best saai. Ik zat te veel op de klok te kijken, nooit een goed teken. Oh ja en de decors waren me te gekunsteld, zoals tijdens de befaamde slag op het 'ijs'.
Werkelijk schande, een eigen mening. Was jij een van de mensen die Falco zo afbrandden tijdens de 'Oldboy-gate'?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:47 schreef JelleS het volgende:
Schandalig natuurlijk, Nevsky zit vol met briljante scenes en ook nog eens 1 van de beste soundtracks ooit.....
Daar kan ik mee leven.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik volg en begrijp je commentaar volledig. Toch ben ik het er niet mee eens.
Dat is tenminste geregisseerd door een top regisseur!quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Mainport het volgende:
Je zal maar voor je plezier bombastische Russische propagandapamfletten kijken. Dat is bijna net zo erg als de openingsceremonie van de Olympische Spelen.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Mainport het volgende:
Je zal maar voor je plezier bombastische Russische propagandapamfletten kijken. Dat is bijna net zo erg als de openingsceremonie van de Olympische Spelen.
Welke bedoel je nou, Eisenstein of Zhang?quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:24 schreef Roi het volgende:
[..]
Dat is tenminste geregisseerd door een top regisseur!
Zhang Yimouquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Welke bedoel je nou, Eisenstein of Zhang?
Alexander Nevsky is een mooi in beeld gebracht spektakel. Dat propagandagehalte valt reuzemee als je er niet zo oplet en voor de rest:quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daar kan ik mee leven.
Maar nu ben ik wel benieuwd waarom jij 'm dan toch wel goed vond? Misschien heb ik wat gemist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7
[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 01-11-2008 21:35:29 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Gewoon standaard verhaaltje. Ik weet niet misschien dat ik ooit is gemist heb .. Ik vond er geen klap aan.quote:Op zondag 2 november 2008 12:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
In oktober 37 films gezien, waarvan ik er 5 al eerder had gezien. Alles bij elkaar goed voor een gemiddelde van ~6,9
[ afbeelding ]
01. Suspiria (1977, Dario Argento) 10
Als opening gekeken van mijn driedelige halloweensessie.
Onmogelijk om op alle punten te verdedigen. Het acteerwerk is zo nu en dan zeer bedenkelijk, het verhaal past in 1 zin en de enige logica in deze film is dat er geen logica is. Maar Suspiria valt bij mij in een zeldzame categorie. Het uitgesproken audiovisuele geweld weet de film te plaatsen in een wereld waar logica eerder een zonde is, waar personages marionetpoppen zijn die worden geleid van bovenaf en waar een verhaal maar afleidende onzin is. De primaire kleurtjes springen van het doek af en de meest haunting soundtrack ooit teistert de oren. 2 films later was ik Halloween aan het kijken. Aangezien het begin van de Halloween tune enige gelijkenis toont, begon ik het zelfs daar doorheen te horen. Style over substance, zelden één van de ingredienten voor succes, bij Suspiria de enige die er ooit zal zijn.Dat iemand erover nadenkt om hier een remake van te maken is me echt een raadsel.
Heb je z'n review uberhaupt wel gelezen?quote:Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gewoon standaard verhaaltje. Ik weet niet misschien dat ik ooit is gemist heb .. Ik vond er geen klap aan.
Precies wat ik al dacht een mager 6je gegeven.
Gemist? Nee hoor, ik kan me goed voorstellen dat een groot deel van de mensen er niks aan vindt. De film geeft genoeg redenen om ergens af te haken. Maar in dit zeldzame geval vind ik ze allemaal irrelevant.quote:Op zondag 2 november 2008 13:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gewoon standaard verhaaltje. Ik weet niet misschien dat ik ooit is gemist heb .. Ik vond er geen klap aan.
Precies wat ik al dacht een mager 6je gegeven.
waarom denk je dat ik een commentaar geef. Hij geeft het een 10.quote:Op zondag 2 november 2008 13:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je z'n review uberhaupt wel gelezen?
Dan had je geweten dat hij toegeeft dat het verhaal weinig voorstelt en de film veel schoonheidfoutjes heeft. Maar dat voor hem het pure style over substance is. Dan isdat het een standaardverhaaltje is een raar commentaar op zijn review.quote:Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik een commentaar geef. Hij geeft het een 10.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
persvoorstellingquote:Op zondag 2 november 2008 19:03 schreef Roi het volgende:
SamuelofSEK, QoS gedownload of bij een persvoorstelling gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 6.1
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 02-11-2008 21:03:45 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Had je deze nog nooit gezien?quote:Op zondag 2 november 2008 21:27 schreef Falco het volgende:
Ciske de Rat
"Had ik mààr iemand om van te hooouwen, twee sàchte armen om me hééén!
Deze frase uit de prachtige smartlap "Ik voel me zo verdomd alleen" vat de rol van een prima spelende Danny de Munk goed samen. Wat een nare ellende overkomt hem toch! Andere bijrollen (waaronder Herman van Veen als toffe meester!) doen het ook heel aardig. Minpunt echter is de matige uitvoering van het verhaal, maar daarvoor is het ook een Nederlandse film uit de jaren '80. Ook had ik moeite met het Amsterdamse accent. Cijfer: 6,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Haha... hij is mooi hè...quote:Op maandag 3 november 2008 00:01 schreef Jeeh het volgende:
Heb net [REC] zitten kijken in de meest ideale setting: alleen in mn kamer, in het donker.
Ik slaap van mn leven niet meer.
9/10. Beste horror die ik in tijden heb gezien.
De film heb ik vanavond gezien, ik vond de film in het begin wat weghebben van een aflevering van één of andere serie (bv. Desperate Housewives). Ook heb ik maar enkele keren echt gelachen om de comedische onderdelen. Brad Pitt vond ik ook de beste acteur in de film, hij vervult zijn rol zoals alleen hij dat kan..quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:44 schreef Gorro het volgende:
Burn After Reading (Coen Brothers, 2008)
Heerlijk absurde comedy van de gebroeders Coen. Dat komt vooral door de erg toffe acteerprestaties van de topcast. Met name Brad Pitt en John Malkovich hebben heerlijke rollen die regelmatig op de lachspieren werken. Opvallend vond ik ook het sterke gebruik van muziek. Op de raarste momenten zwelt de muziek aan wat het absurde sfeertje versterkt. Al met al een fijne toevoeging aan het rijke oeuvre van de Coen Brothers. ****
waarom niet?quote:Op maandag 3 november 2008 22:02 schreef donroyco het volgende:
WALL·E (2008)
[ afbeelding ]
Het verhaal zit goed in elkaar en ondanks dat het robots zijn en dus niet praten is alles te begrijpen en vind ik dit zeker geen kinderfilm..
Gezien die achterliggende gedachte..quote:Op woensdag 5 november 2008 00:20 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom niet?
afhankelijk van de leeftijd zullen de kinderen Wall·E imho hem erg leuk vinden..
je bedoelt het moraal van de film, het op de hak nemen van de US consumptiemaatschappij?quote:Op woensdag 5 november 2008 00:25 schreef donroyco het volgende:
[..]
Gezien die achterliggende gedachte..
Ja, dat kloptquote:Op woensdag 5 november 2008 00:30 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt het moraal van de film, het op de hak nemen van de US consumptiemaatschappij?
tja.... kinderen zullen daar niet zo op letten denk ik zo..
ik vond em persoonlijk geweldig gedaan... (heb em 3x in bios gezien met m'n unlimited card)quote:Op woensdag 5 november 2008 00:33 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ja, dat kloptWat vond jij van de film?
Die koeien zijn later door een tornado geraakt?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:50 schreef Falco het volgende:
Twister
[ afbeelding ]
Twee dagen geleden overleed schrijver en producer Michael Crichton. Voor mij niet speciaal een reden om deze film te zien, maar zijn naam viel me wel op bij de credits. Twister is een dol avontuur van een stel op tornado's jagende nerds met Helen Hunt. Laatstgenoemde ligt in een scheiding met Bill Paxton, maar toch is er iets onafscheidelijks tussen hen: de passie voor het jagen op tornado's! Beiden beleven doldwaze avonturen tijdens de verschillende confrontaties met dit bijzondere weerfenomeen. De verloofde van Bill Paxton, die ook mee is, kan zich niet vinden in deze hobby en peert hem drvandoor uiteindelijk. Tot zover het dramagedeelte. Dan het actiegedeelte: dat was wel gaaf. Het had meer te bieden dan het dramagedeelte hoe dan ook! Het grappig bedoelde onelinergehalte in deze film is vrij hoog overigens. Cijfer: 6
Jaquote:Op donderdag 6 november 2008 22:07 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Die koeien zijn later door een tornado geraakt?
Ga je mond spoelen het is Die-hard wat verwacht je van een bad guy. Bruce gaat weer kompleet naar de klote in deze film net als in de vorige die hards.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Gisteren Die Hard 4 gezien
Op de paar leuke momenten na vond ik het toch een bedroevende poep film
De badguy heeft nul komma nul charisma, die stomme asian chick nog veel minder.
Ongeloofwaardig is tot daar aan toe .. maar soms gaat dat echt te ver. Soms probeert de film namelijk wel serieus te zijn ..
4/10
Ok, dus in een Die Hard films zijn de badguys charismaloos? WAT een klinklare onzin.quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:41 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen het is Die-hard wat verwacht je van een bad guy. Bruce gaat weer kompleet naar de klote in deze film net als in de vorige die hards.
Dankjewel voor het met me eens zijn :p Die hard 4 was inderdaad lekkere actie, alleen de badguys .. pfftquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:30 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ok, dus in een Die Hard films zijn de badguys charismaloos? WAT een klinklare onzin.In Die Hard 1 en 3 heb je schoolvoorbeelden van prima badguys die enorm charisma hebben (in deel 2 vond ik dat minder). En ZO compleet naar de klote gaat Bruce nou ook weer niet.
Ook ik vond Die Hard 4 een aardige actiefilm, maar totaal los van de eerdere delen. De film is te braaf, te schoon en onorigineel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel aardig, kleine 7.
Ik blijf het een van de beste films ooit gemaakt vinden. Maar misschien scheelt het dat ik enorm PF fan ben.quote:Op zondag 9 november 2008 20:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Pink Floyd The Wall (1982, VK, Alan Parker)
Mooie lange clip die hoort bij Pink Floyd's The Wall album. Al is het iets anders dan het album. Want Roger Waters gaat hier, ongehinderd door de rest van de band, verder in het verwerken van zijn verleden en emoties. De live-action stukken met Bob Geldof als Pink worden afgewisseld met de fantastische animaties van Gerald Scarfe.
cijfer: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 7.5
Dat mag jij vinden maar ik vind een cactus al meer Charisma hebben dan de bad-guys in Die-hard, en vooral die Gruber met zijn verschrikkelijke nep Duitse accent. The Joker in the dark knight, dat is pas charisma.quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:30 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ok, dus in een Die Hard films zijn de badguys charismaloos? WAT een klinklare onzin.In Die Hard 1 en 3 heb je schoolvoorbeelden van prima badguys die enorm charisma hebben (in deel 2 vond ik dat minder). En ZO compleet naar de klote gaat Bruce nou ook weer niet.
Megan Fox!quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
How to Lose Friends & Alienate People (2008, VK, Robert B. Weide)
[ afbeelding ]
Deze film maakt een goede gooi naar meest tegenvallende film van het jaar. Het zou zogenaamd een scherpe satire op het celebrity-wereldje en het circus daaromheen moeten zijn. Maar het is even scherp als een doos ongeslepen kleurpotloden. Die paar grapjes, die dan met wat goede wil als satire betiteld kunnen worden, getuigen niet van echte lef. Waardoor ze geen impact maken. Dit komt ook doordat de andere karakters in de film te overduidelijk eendimensionale karikaturen van bestaande types zijn, waar we om zouden moeten lachen.
Maar de grootste fout, die Weide begaat is dat hij geen toon durft te kiezen. Het is niet duidelijk of we nou om het tegendraadse, onbeschofte gedrag van Simon Pegg moeten lachen of met hem om zijn tegendraadse, nuchtere kijk op het elitaire gedrag van de rest. Vergelijk dat met The Devil Wears Prada, waarin we wel samen met een nieuweling een frisse, nuchtere kijk krijgen op de mores van het (mode)wereldje en met haar lachen daarom.
Met heel dat onbeschofte gedrag valt het ook wel mee. Of celebrity feesten zijn niet half zo opwindend als we moeten geloven en eigenlijk ongeveer even saai als de verjaardag van je oma.
Bovendien wordt zijn triomftocht naar de top (het moment waarop neem ik aan de titel slaat) vertoond in een montage van enkele minuten. Halverwege verandert de film ook steeds meer in een wanneer-krijgen-ze-elkaar plot.
Ik heb niks tegen Simon Pegg. (Al kan ik hem moeilijk serieus nemen sinds de comic the Boys) Maar hij weet zich duidelijk geen raad met de rol. Wat onbezorgd weerzinwekkend, buitensporig gedrag moet voorstellen komt meer over als aandoenlijk in zijn dom- en onervarenheid. Zo lijkt zijn obsessie met Megan Fox i.p.v. de jacht van een vlijmscherpe journalist om sex te hebben met de heetste actrice van het moment meer op een kalverliefde van een puber.
Die Megan Fox is goed in lekker zijn, maar meer kan ze niet. Het grootste lichtpuntje van de film is zonder twijfel Kristen Dunst. Al heeft zij weinig om mee te werken. Jeff Bridges en Gillian Anderson brengen gelukkig nog wat extra in hun bijrollen, die daardoor beter zouden passen in een aflevering van Entourage dan dit gedrocht.
cijfer: 4
Haha, Transformers FTW.quote:
Inderdaad, dat is wel zo ja.quote:Op maandag 10 november 2008 22:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja, ze verandert van een lekker wijf in een heel lekker wijf.
Je plaatje is stukquote:Op woensdag 12 november 2008 22:44 schreef Bengeenklusser het volgende:
[ afbeelding ]
De film vertelt het verhaal van Clay, een man die slachtoffer is van bewuste verdoving, dat wil zeggen: volledig bij bewustzijn maar wel verlamd zijn tijdens een operatie. Deze traumatische ervaring heeft grote gevolgen voor zijn verdere leven en dat van zijn jonge vrouw, die bovendien zo haar eigen problemen heeft.
Munich was een lange zit, maar kon mij niet echt overtuigen. Daarentegen kwam het in feite vrij dunne verhaallijntje dat An officer and a gentleman kent wel overtuigend over maar misschien omdat ik een zwak heb voor Richard Gere en Debra Winger (die ik voor het eerst iets eerder zag in Terms of endearment - hoewel die film iets later uitkwam -; ze lijkt ook een beetje op mijn zus vond ik altijd). Dat verhaal gaat over Gere die de naval officiersopleiding doet bij sergeant en ijzervreter Louis Gossett jr. Winger werkt in een fabriek en behoort tot een groep groupies van die aankomende officieren. Doel 1 van die aankomende officieren te strikken in hun liefdesnetten, waarna zij de kans krijgen om hun deprimerende fabrieksbestaan, als vrouw van een naval officer, te ontsnappen. Enfin Winger en haar vriendin strikken Gere en zijn vriend op de opleiding. Die vriend is iemand die van goede huize komt, Gere zelf is zoon van 1 of ander verlopen type. De vriend komt er gaande weg achter dat die roeping om naval officer te worden nep is, alsook zijn relatie met de vriendin van Winger. En eenvoudige, maar stuurse jongen Gere, die het ook hard te verduren krijgt van Louis Gossett jr. tijdens de opleiding, houdt echt van Winger en slaagt voor de opleiding. Oid. Lang geleden dat ik de film zag hoor.quote:Op donderdag 13 november 2008 02:11 schreef HostiMeister het volgende:
Munich is de beste film van die 4 maar het is wel een stevige zit. IMHO
Officer and a gentleman is een klein meesterwerkje, dus die moet je zeker gaan zien. Debra Winger en Richard Gere in hele mooie rollen! De rest kun je wel skippen.quote:Op donderdag 13 november 2008 02:07 schreef melvddonk het volgende:
Ik heb nog vier films hier liggen die ik nog niet gezien heb. Waarschijnlijk ga ik er morgen eentje kijken, maar ik kan niet goed kiezen. Misschien hebben jullie er een mening over?
1. The hills have eyes
2. Munich
3. Out of sight
4. An officer and a gentleman
Het is ook een redelijk korte film voor de Bond serie. Bond films duren gemiddeld 2,5 uur, waar deze maar 1 uur 45 minuten is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 01:03 schreef JelleS het volgende:
Ben het helemaal met je eens Lonewolf, maar bij mij zou het op een zesje uitkomen. Die actiescenes waren idd vreselijk irritant. En het 'woohoo Bond is back' gevoel van Casino Royale kwam geen moment terug. Alleen dankzij Craig en Kurylenko heb ik me nog wel vermaakt.
*mee aansluits....quote:Op vrijdag 14 november 2008 01:03 schreef JelleS het volgende:
Ben het helemaal met je eens Lonewolf, maar bij mij zou het op een zesje uitkomen. Die actiescenes waren idd vreselijk irritant. En het 'woohoo Bond is back' gevoel van Casino Royale kwam geen moment terug. Alleen dankzij Craig en Kurylenko heb ik me nog wel vermaakt.
Is niet helemaal waar. De gemiddelde Bondfilm duur iets langer dan 2 uur. Meestal 125 of 130 minuten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:59 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Het is ook een redelijk korte film voor de Bond serie. Bond films duren gemiddeld 2,5 uur, waar deze maar 1 uur 45 minuten is.
deze film gekeken aan de hand van jou mening, en ik moet toegeven dit is zeker een goede maar donkere film!quote:Op maandag 10 november 2008 17:06 schreef Jeeh het volgende:
Eden Lake
[ afbeelding ]
Deze gisteravond gekeken. Ik wist niet echt wat ik hier nou van kon verwachten, had wel 1 erg positieve recensie in Empire gelezen. Maar hij was het kijken helemaal waard. Eden Lake gaat over een jong stel dat in het weekend naar, jawel, Eden Lake gaat, een mooi natuurgebied. Daar hebben ze het aanvankelijk naar hun zin, maar al snel maken ze kennis met een groep jongeren die hun rust verstoren met o.a. harde muziek, harde woorden en een vervelende hond. Allemaal heel onschuldig, maar dan stelen ze hun auto en lopen de zaken uit de hand.
Tot zover het verhaal, verder ga ik er niet op in. Zo lijkt de film in het begin dan ook vrij 'generic' en vrij basic voor een gemiddelde horror, maar uiteindelijk blijft een van de donkerste en nare thrillers over die ik in tijden heb gezien. Zo heeft de film gelukkig een aantal scenes die je nog een tijd bij zullen blijven. De boel escaleert tot het bittere, maar zeer geslaagde einde volledig. Absoluut aanbevolen.
IMDb score: 6.8/10
Mijn score: 8/10
al een hele tijd geleden gezien: simpel, realistisch en wat een heerlijke wegkijk ghibliquote:Op zondag 16 november 2008 18:43 schreef HostiMeister het volgende:
Whisper of the Heart (Mimi wo sumaseba)
[ afbeelding ]
Een animatie van de Ghibli studio, die gaat over een meisje dat in de buitenwijken van Tokyo woont. Ze leest veel en leeft een beetje in haar wereldje maar is een typisch meisje dat op een middelbare zit. Omdat ze veel leest merkt ze dat alle boeken die ze huurt bij de bieb ook allemaal door een jongen gelezen worden. Dus heeft ze een voorstelling van die jongen, uiteindelijk komt ze hem tegen en wordt langzaam verliefd. Deze jongen heeft een andere visie op het leven waardoor zij uiteindelijk ook dingen anders aanpakt dan ze normaal gesproken zou doen.
Nou waar te beginnen, de film is prachtig geanimeerd, en ik werd er helemaal ingezogen terwijl het verhaal voor "Ghibli-standaarden" toch heel gewoontjes is. En dat vond ik er juist zo mooi aan. Het is gewoon een verhaal over een meisje dat zichzelf uitvindt met behulp van een jongen. In mijn hoofd ging het dan ook over het feit dat ze liever een boek schrijft om te kijken of ze creatief is en iets kan wat niet voorgeschreven wordt door haar ouders of door school en of ze iets moois kan maken net zoals de jongen waar ze verliefd op is. Gewoon een mooi verhaal eigenlijk
imdb: 8.1
ik: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De film is een duidelijk statement tegen het 'yellow journalism' van de boulevardpers, maar is evenzeer een film over klassenverschillen. Bridges zit hier goed in zijn rol en de tragische eindscène maakt in deze tijd nog steeds indruk. Een van de betere noirs uit de periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |