Eens denken, laatst gezien: Kung Fu Panda, Wall-E, Tropic Thunder, Zeitgeist Addendum, Ocean's Twelve en Thirteen, Burn After Reading, Babylon AD, Tideland en Angel-A.
Even in het kort enkele films:
Burn After Reading![]()
Nieuwste Coen film, is hier al eens voorbij gekomen maar ik wil er toch nog even iets over kwijt.
De film begint met ene Sebastian Cox (Malkovic) die voor de CIA als analist werkt die ontslagen wordt. Worden er nog wat hoofdrolspelers voorgesteld. Al met al komt het er op neer dat iedereen iedereen doet en dat er nogal wat lui met elkaar te maken hebben zonder dat ze dit zelf weten.
Die chick van Fargo is wel oud geworden zeg
Erg leuke zwarte comedie, met goede cast en een aardig verhaal. Niet heel sterk maar wel heel erg onderhoudend en erg toffe manier van filmen. Tja, net zoals bij no country for old men kan ik niet uitleggen wat ik zo tof vond aan de film maar ik denk dat het het geheel is met hier en daar een moment dat logisch aanvoelde op het moment terwijl achteraf het toch een beetje over te top is als je er over nadenkt.
Imbd: 7.7
Ik: 8
Wall-E![]()
Ook al veelvuldig voorbij gekomen, maar toch het noemen waard.
Het verbaast me elke keer weer hoe bijna elke film van Pixar zo ongelooflijk sterk is. Het is zo'n simpel verhaal; Mensheid maakt teringzooi van aarde en gaat in ruimteschip weg. Laat een robot achter die moet opruimen terwijl er vanuit het ruimteship andere robots op uit gestuurd worden om te kijken of er weer bewoonbare planeten zijn. Mensheid is te afhankelijk van computers en uiteindelijk komt alles goed.
Maar de manier waarop je mee gaat voelen met een klein robotje en zijn avontuur is zo knap gedaan. De muziek, de opbouw van het verhaal, de stemmetjes, alles er om heen. Belachelijk maar ik zat gewoon ontroerd te kijken na twee verliefde robotjes in de ruimte
imdb: 8.7
ik: 9
Babylon A.D.![]()
Tja, deze vond ik toch het noemen waard omdat het (wat ik er van meekreeg) wel een aardige film is met potentie.
Het gaat over een of andere chick die door Vin Fuckin' Diesel van Rusland na de Verenigde Staten gesmokkeld moet worden samen met diens chapperone (een kungfu non). Onderweg blijkt de chick beetje vreemd te zijn en uiteindelijk komt het allemaal bij elkaar en wordt het uitgelegd waarom deze chick zo belangrijk is enzo.
Zat flink wat actie in en het verhaal was allemaal wel te volgen maar beetje vaag, hier en daar. Uiteindelijk een leuk verhaal maar had beter uitgewerkt kunnen worden.
imdb: 5.5
ik: 6