abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62474144
Step brothers

Paar grappige momenten voor de rest erg slecht en heel voorspelbaar
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:05:52 #27
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62474879
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:41 schreef Mainport het volgende:
Er loopt wel een Heroes-topic. [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

Gaarne dit topic vrijwaren van dergelijke despotische invloeden.

Om niet geheel vervelend te zijn zal ik besluiten met de melding dat ik gisteren C'era una volta il West heb herzien. Geheel op aanraden van Falco met een zak chips en het geluid lekker hard. Zelf had ik nog wat La Trappe dubbels toegevoegd. De film liet niet meer zo'n indruk achter als hij de eerste keer deed. Een wijs man zei ooit dat je boeken moet lezen die net boven je niveau liggen. Dat zal dan ook voor films opgaan.
Dan blijft er weinig voor jou over, lijkt me.
pi_62475790
Bride Flight

de kijker volgt een aantal mensen die na WO2 geemigreerd zijn naar nieuw-zeeland en de film begint met een bepaalde gebeurtenis waar door ze allemaal weer samenkomen.

mja, verhaal vond ik zelf goed, acteer werk was weer wat minder (ik had het idee dat Karina Smulders (Ada) nogal nerveus was tijdens de naaktscene's). Dit en andere stukjes (emotieloze reactie's e.d.) samen maakte het acteren wat zwak.
maar in m'n cijfer geef ik de film toch het voordeel van de twijfel: 7/10
pi_62481447
Poseidon 2006

Een vloedgolf laat het enorme schip de Poseidon kapseizen, een aantal passagiers moet zien te overleven en zich een weg naar buiten te zoeken.
Ik kan er kort over zijn, wat een bagger film, cliche na cliche, slecht acteerwerk van o.a Kurt Russell en een slecht script maken deze film tot een ergerniswekkende flop.
3/10
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:05:26 #30
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62483058
48 Hrs. (Walter Hill, 1982)

Lekker sfeervolle actie-comedy die het filmdebuut betekende voor Eddie Murphy in een rol die hem goed past. De film is sfeervoller dan menig andere film in het buddy cop genre dankzij fraaie nachtscenes en een degelijk typische jaren '80 soundtrack, gelukkig nog een nadrukkelijk aanwezig zijnde synthesizer. Wat is Eddie Murphy toch afgegleden sinds toen. ***

Shaolin si (Shaolin Temple) (Xinyan Zhang, 1982)

Vermakelijke debuutfilm van Jet Li. De film draait om pure kung fu. Geen stuntmannen, geen draden, puur man tegen man (en soms wat wapens). Tussen de vechtscenes zit zelden meer dan vijf minuten en deze nemen dan ook het leeuwendeel van de film in beslag. De productievalue is vrij laag en dat stoort af en toe, maar dankzij de prima vechtscenes nooit voor lang. Leuk om zo'n piepjonge Jet Li te zien. ***

Max Payne (John Moore, 2008)

Verreweg het sterkste punt van de film is de vormgeving. Heerlijke noir-sfeer dankzij mooie licht en schaduwpartijen en nachtscenes. Helaas is John Moore een beperkte regisseur die alleen volgens het boekje alles in beeld brengt, zodat het allemaal wat standaard gebracht wordt. Ook het script had wat meer finesse mogen hebben, maar desondanks is het toch een vermakelijke film. De bullet-time die de spellen onder andere zo tof maakten is maar beperkt gebruikt en dat maakt de momenten waarop het wel wordt gebruikt specialer. Je wordt er gelukkig niet mee doodgegooid. ***¼
pi_62491251
27 dresses (Anne Feltcher, 2008)

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

Leuke chickflick die makkelijk wegkijkt. Op sommige momenten zelfs erg vermakelijk.

7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Niconigger op 18-10-2008 22:12:19 ]
pi_62493230
Judge Dredd

Een film gesitueerd in een toekomstig dystopia waarin het overgrote deel van de aarde onleefbaar is geworden en waarin de overlevende mensen met miljoenen in gigantische "Mega Cities" leven.
Doordat er 10x zoveel mensen in de steden leven dan dat de stad aankan, is er enorm veel criminaliteit.
Om de orde te bewaken is het oude juridische systeem afgeschaft en zijn nu de "Judges" aan de macht. Zij belichamen alle drie de facetten van het recht in een; het recht tot arresteren, het recht tot berechten en het recht tot uitvoering van de straf. Het idee achter de film is simpel, maar toch ontzettend vet.
Helaas is het eigenlijk een standaard good guy vs. bad guy film met toevallig een vet idee erom heen.

De hoofdrol speler is Judge Dredd, de beste van alle Judges. Hij wordt gespeeld door de gast die Rambo speelt.
pi_62495094
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:06 schreef JacobvanderSteen het volgende:
Judge Dredd

Een film gesitueerd in een toekomstig dystopia waarin het overgrote deel van de aarde onleefbaar is geworden en waarin de overlevende mensen met miljoenen in gigantische "Mega Cities" leven.
Doordat er 10x zoveel mensen in de steden leven dan dat de stad aankan, is er enorm veel criminaliteit.
Om de orde te bewaken is het oude juridische systeem afgeschaft en zijn nu de "Judges" aan de macht. Zij belichamen alle drie de facetten van het recht in een; het recht tot arresteren, het recht tot berechten en het recht tot uitvoering van de straf. Het idee achter de film is simpel, maar toch ontzettend vet.
Helaas is het eigenlijk een standaard good guy vs. bad guy film met toevallig een vet idee erom heen.

De hoofdrol speler is Judge Dredd, de beste van alle Judges. Hij wordt gespeeld door de gast die Rambo speelt.
Niet de gast die Rocky speelt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:35:20 #34
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62495144
Chi bi (Red Cliff) (John Woo, 2008)

Licht teleurstellend historische spektakelfilm van John Woo. Het geheel is wat onevenwichtig geworden. In het begin volgen de massascenes elkaar in groot tempo op. Deze weten wel te overtuigen, maar het mist een beetje een persoonlijk tintje om de kijker echt het verhaal in te sleuren. Het middenstuk wordt het wat intiemer, maar het politieke steekspel en romantische subplotje overtuigen niet echt. Ook maakt John Woo zich met name in dit deel soms schuldig aan over-directing. Te veel camerabewegingen die niet echt veel toevoegen. Het laatste grote slagveld is dan wel weer tof gedaan, waar oorlogstactieken een grote rol in spelen. Het is op het einde alleen wel een teleurstelling om "To be continued..." te zien verschijnen als je dat niet van te voren weet. ***½
pi_62497406
3 films deze avond

Anubis & het pad der zeven zonden
film gebaseerd op de nickelodeon tv serie Het Huis Anubis
god wat was dat een drama eigenlijk
alles was voorspelbaar, slecht geacteerd en kwam niet eens echt over zo van "we hebben het geprobeerd", inclusief soapies in wording
2/10 , voor de moeite...

Angus, Thongs and perfect snogging
erg leuke film gebaseerd op een dagboekserie, waarje naar mijn idee weinig van terug ziet, er wordt wel verteld vanaf een 3de persoon maar het voelt, gelukkig, niet aan als het op dreunen van een dagboek (bij wijze van spreken) als je van chickflicks houdt, en wat puberale humor: zeker kijken, anders gewoon eff wachten op dvd, geef hem wel een kans.
het accent van Georgia Groome past gewoon geweldig bij de film
8/10

Rocknrolla
tja.. geen idee wat ik hiervan moet maken... de trailer onthult al een boel imho...
echt leuk/spannend/grappig/actievol vond ik em niet..
5/10
pi_62499817
The Man Who Wasn't There (2001)
Super verhaal, super acteerwerk en echt prachtig gefilmd. Een van mijn favoriete Coen Brothers film!
8.4/10

Shadow of a Doubt (1943)
Nooit werd ik meegesleurd in het verhaal. Het was te ongeloofwaardig en niets was verassend.
Hier had ik wat meer van verwacht.
6.5/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_62499907
Blade Runner (1982)
Omdat dit een klassieker was, heb ik hem dan toch eens uitgeleend. Ik weet het niet, de futuristische vormgeving is wel goed gedaan, maar ik heb gevoel dat ik heel veel dingen mis. Het verhaal gaat eigenlijk traag en sommige personages leer je eigenlijk niet kennen... Gezien de rust die in de meeste scènes zit doen de soms bloederige actiescènes echt wel raar aan.

The island
Omdat die op televisie was.. er zit goeie ideeën in de film, en het begin is interessant en doet aan Gattaca denken, maar uiteindelijk moet Michael Bay er weer iets van maken met ontploffingen, schietpartijen en achtervolgingen.

Urga(1991)
Mongoolse film. Een gezin van drie kinderen woont in Binnen-Mongolië tamelijk afgezonderd, en ontmoeten op een dag een gestrande Russische man die meewerkt aan de aanleg van een weg. De vader ontwikkelt een vriendschap met hem ondanks de culturele verschillen. Tegelijk zie je hoe de familie moeite heeft met het overnemen van een modernere levensstijl.
Ik weet het niet, er is eigenlijk niet echt een verhaal, die Russische man speelt eigenlijk niet zo'n grote rol in het verhaal als de de cover van de dvd je doet geloven, en sommige fantasiescènes zijn een beetje bizar.
Net zoals bij Lü cao di vraag ik me soms af of deze film niet door Mongolen zelf een beetje als denigrerend en onrepresentatief wordt beschouwd?
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:45:57 #38
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62513991
Face/off

De heren Travolta en Cage behoren niet bepaald tot mijn favo rijtje acteurs. Toch wilde ik me wel wagen aan deze film aangezien het concept van hoofdverwisseling toch wel hip is. Afgezien van de verder gedateerde SF-elementen (bijv. magnetische schoenen om gevangen in de gaten te houden ?) was het een alleraardigst actiespektakel. Jammer weer van dat hoge drama-gehalte op het laatst, dat verpest een hoop. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:13:13 #39
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62514819
Gisteren en vandaag gezien:

Aki Kaurismäki's "Proletariat Trilogy"
De Finse schrijver/regisseur maakte tussen 1986 en 1990 drie films die draaiden om gewone mensen die dagelijks worstelen om rond te kunnen komen en een menswaardig bestaan te hebben. Alhoewel het eerst niet de bedoeling was dat het een trilogie zou worden, werden ze achteraf toch als zodanig gezien en dus werd het de Proletariat Trilogy.

Als rode draad door de trilogie lopen dus de verhalen over mensen die aan de onderkant van de samenleving leven. Mensen die ongeveer als robots door het leven gaan, iedere dag opnieuw hetzelfde beleven. Totdat er iets gebeurt dat hun leven op hun kop zet.

In Shadows in Paradise ontmoet de norse vuilnisman Nikander kassameisje Ilona. Na een afwachtend begin groeien de twee steeds meer naar elkaar toe en lijken ze zowaar wat op te leven.
In Ariel is ex-mijnwerker Taisto na de sluiting van "zijn" mijn op het platteland op zoek gegaan naar nieuw werk in Helsinki. Op z`n weg naar Helsinki wordt ie beroofd van dat kleine beetje geld dat ie heeft. Wanneer ie een paar dagen later een van de overvallers tegen komt wilt ie wraak nemen. Door de aanwezige veiligheidscamera`s wordt ie gelijk opgepakt en veroordeeld tot een gevangenis straf. Dan begint pas het eigenlijke verhaal.
En in The Match Factory Girl tenslotte gaat het verhaal over de kleurloze Iris (Kati Outinen, die ook al de vrouwelijke hoofdrol in Shadows In Paradise speelde), een werkneemster in een lucifer fabriek die thuis door haar ouders wordt genegeerd en het enige beetje goede in haar leven komt bij het uitgaan. Voor zover je dat goed kunt noemen, althans. Want wanneer Iris eindelijk ten dans wordt gevraagd door een (letterlijk en figuurlijk) rare man neemt ook haar leven een drastische wending...

Zowel qua verhaal als qua stijl hebben de films veel met elkaar gemeen. Waar de films echter van elkaar verschillen zijn de genres. Shadows in Paradise is het meest donkere en dramatische deel van de drie, een film waarin weinig te lachen valt. Ariel is (vooral in de tweede helft) meer een gangster/film noir achtige film. Het is ook de meest genietbare van de drie, de film waarin nog enigzins iets vermakelijks uit te halen valt.
The Match Factory Girl tenslotte zit een beetje tussen de eerste 2 in en is een beetje een mix. Alhoewel het eigenlijk gewoon een drama film is, wordt toch de sympathiek voor het hoofdpersonage opgewekt. Iets dat knap is, want de dingen die ze doet zijn nou niet bepaald sympathiek te noemen.
Dat sympathie opwekken komt trouwens in alle drie de films terug. Ondanks dat het niet de meest florisante karakters zijn leeft je wel degelijk met ze mee en hoop je dat ze het beter zullen krijgen.
Heel knap is het feit dat ondanks dat de langste van de drie maar 74 minuten duurt nergens gehaast aanvoelen. De verhalen zijn goed uitgewerkt en wanneer de films zijn afgelopen heb je bij geen van de drie delen het gevoel dat het niet "af" is.

Het is dan niet de meest vrolijke trilogie die je ooit zult zien maar desondanks heb ik er erg genoten van m`n kennismaking met de Finse cinema en met Aki Kaurismäki.
De Eclipse box die ervan is uitgekomen is daarom zeer aan te raden.

Shadows in Paradise: 7,3/10
Ariel: 7,8/10
The Match Factory Girl: 7,5/10
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:21:54 #40
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62521490
Trade (2007)
Een mexicaans meisje wordt ontvoerd. En wordt vrijwel snel doorverkocht. Haar broer probeert de klootzakken te achtervolgen. Hij wordt bij de grens opgepakt door een agent Ray Sheridan (Kevin Kline). Ray geloofd de jongen niet in eerste instantie maar opgegeven moment ziet hij een website waarop kinderen worden aangeboden. Hij probeert het meisje te online te kopen.

Mijn god wat is de mens walgelijk slecht. Hoe in de wereld bestaat het dat je kinderen ontvoert en dan het online plaatst en verpatst aan ranzige pedofielen. Het gaat om 100.000 per jaar. Wereldwijd (1mlj).
En wat doet USA, fucking NIETS, daar houd men zich niet meebezig. Hoe triest is de wereld. Dieptreurig is het. Het is godsgeklaagd.

Maar de film is wel goed.

cijfer 8 / imdb 7.6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-10-2008 09:27:48 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62522467
Gister wat vrienden over de vloer gehad, een uitgeholde pompoen in de fik gestoken en een lekker horroravondje gehouden! Spaanse horror wel te verstaan!

[Rec]

Brrrr... O.k. Die was best eng.
Een amateuristisch duo van het lokale televisiestation vergezellen 2 brandweerlieden in hun nachtelijke bezigheden. Dat lijkt in eerste instantie een kwestie van rondhangen in de kazerne, een dutje doen of een potje basketbal. Als er dan (eindelijk) een noodoproep is, snellen ze zich naar de locatie.
En wat er dan in dat appartementenblok afspeelt...

Lekker sfeertje, mooie effecten en heerlijke schrikmomenten.
Eigenlijk een oud recept met vertrouwde ingrediënten, maar O ZO lekker bereid! Het Blair Witch achtige cameragebruik is gaaf gedaan, redelijk geloofwaardig en gelukkig niet storend (wat ik bij Cloverfield het geval vond ).

Dikke aanrader!

El Orfanato

Minder blood en gore dan de eerste, maar wel een heerlijk sfeertje dat toch zeker een groot stuk Guillermo Del Toro uitstraalt.

Een vrouw trekt met haar gezin in het weeshuis waar zij zelf als kind (voor haar adoptie) gewoond had, om daar een nieuw tehuis voor gehandicapte kinderen op te zetten.
Tijdens het gereed maken van dit weeshuis gebeuren er echter freaky dingen. Er blijkt zich namelijk een groot drama te hebben afgespeeld, waarbij al haar vroegere vriendjes en vriendinnetjes het leven gelaten hebben.

Hoe gek het ook klinkt, soms voelde het zelfs een beetje sprookjesachtig. Maar dan wel een bijzonder beklemmend sprookje. Mooie sfeer, fijn acteerwerk en een verhaal wat mij wel wist te grijpen.
Kinderspookjes doen het dan ook altijd wel goed...

En een erg dubieus happy end...

pi_62523003

Red

Prachtige vooral ontroerende film. Brian Cox speelt zijn rol werkelijk subliem en alleen dat is het kijken van deze film al waard!
pi_62523238
The Happening

Had een enorm slechte film verwacht na alle negatieve verhalen, en ondanks dat ie inderdaad niet top is, vond ik ‘m toch best aardig.

6.5/10

Transsiberian

Film over een stelletje dat van Siberië naar Moskou reist per trein, en daarin een ander stelletje ontmoet die drugs smokkelen.
Ook geen topper, maar wel vermakelijk, Woody Harrelson was ook wel weereens leuk om in een film te zien.

6.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:37:30 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_62525777
Things we lost in the fire gezien dit weekend.

Vond het echt een mooie film, met name door het acteerwerk van Benicio del Toro
http://www.imdb.com/title/tt0469623/
  Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 13:06:24 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_62526375
The Lazarus Project
Man wordt ter dood veroordeeld, in plaats van dat hij dood is, komt hij terecht in een klooster, waar hij als conciërge moet werken.

Ik vond de film erg traag, de plottwist tegen het einde (die daarna weer teruggedraaid wordt) bracht maar heel even spanning. Heel voorspelbaar allemaal. Geen aanrader.

Eagle Eye
Een man en een vrouw, die elkaar niet kennen, worden opgebeld door een vrouwenstem die hen opdrachten geeft en hen de hele tijd in de gaten houdt. In de loop van het verhaal wordt duidelijk wie de opdrachten geeft en waarom.

Spannende en onderhoudende film. De clou was voor mij vrij voorspelbaar, maar desalniettemin toch goed genoed om het spannend te houden. Het einde vond ik een beetje jammer.
SPOILER
Journey to the Center of the Earth 2008
Wetenschapper gaat, samen met zijn neefje en een mooie meid, op zoek naar het middelpunt van de aarde.

Leuke avonturenfilm, beetje voor kinderen misschien. Special effects zijn af en toe wat minder. Ik heb me hier prima mee vermaakt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:14:30 #46
230227 Thinq
Be prepaired
pi_62526544
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Ik vond hem een beetje mwa en deed mij terug verlangen naar de oude films. Er zat een beetje 'humor' in, een beetje achtervolgingen en een vleugje avontuur en dat was het eigenlijk wel. Het einde vond ik al helemaal to much. Er had best iets beters gevonden kunnen worden dan waar men nu mee op de proppen is gekomen....
Om meer te bereiken moet je minder willen
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:20:10 #47
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_62537485

you f*-?ing M O R O N !

Burn after reading

Tja een Coen brothers film die moet je in de bios zien vind ik. Na Intorable cruelty en zeker de Ladykillers was ik even bang dat de magie uitgewerkt was. Gelukkig kwam toen de ijzersterke No country for old men...één van hun allersterkste films.

en nu Burn after reading.....weer heel wat anders. Op zich een aardige film maar het script is wel wat dun. Brad Pitt vond ik overdreven stuntelig acteren en ook Clooney heb ik wel eens beter zijn best zien doen. John Malkovich daarentegen gaat helemaal los....geweldig wat hij doet. Zitten weer leuke Coen vondsten in de film en ik heb me aardig vermaakt. Jammer geneog niet zo groots en meeslepend als hun beste films.

7,5/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Aschkael op 20-10-2008 20:34:09 ]
= there is a light that never goes out =
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:41:30 #48
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_62538075
Being There (1979) http://www.imdb.com/title/tt0078841

Wauw. Het slaat eigenlijk nergens op wat de hoofdpersoon overkomt, maar deze sympathieke, onderontwikkelde, zn hele leven opgesloten tuinman is door een reeks toevalligheden presidentskandidaat aan het eind van de film. Hij ontmoet de belangrijke mensen in Washington en komt op hen over als een genie, waarna een mediahype ontstaat en hij op handen wordt gedragen. Geweldig geacteerd van Peter Sellers, die Eve vond ik best knap (was al 45 toen )
SPOILER
, en de hele film gaf me een fijn gevoel. Life is a state of mind.
De Narcis van Gabon
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:09:59 #49
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62540781
Ponyo On The Cliff By The Sea

De nieuwe Miyazaki en wat een pareltje was het. Ik was niet zo heel gecharmeerd van zijn laatste paar films die me een beetje te chaotisch en style over substance waren.
Maar deze haalt voor mij weer de magie van vroeger die ik zag in films als My Neighbor Totoro en Kiki's Delivery Service. Een simpel maar ontroerend en vooral ook duidelijk verhaal, veel schattigheid en prachtige plaatjes en muziek.

Ik heb gelachen, ben ontroerd en werd overweldigd.
Een film die me met een fijn gevoel achterliet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zeitgeist op 21-10-2008 02:41:06 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_62540887
Mr. Deeds

Deze lag nog in de kast. Eigenlijk is de film zo flauw maar toch wel (beetje) grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')