Eergisteren heb ik die ook bekeken. Ben het ook helemaal eens met je.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:44 schreef Gorro het volgende:
Pineapple Express (David Gordon Green, 2008)
[ afbeelding ]
Alweer een prima comedy uit de Apatow-fabriek. Een klassieke stonerfilm deze keer, maar dan net een beetje geweldadiger. Vooral de wisselwerking tussen James Franco en Seth Rogen is goed. Waar je vaak ziet dat eindeloze kibbelscenes uiteindelijk gaan vervelen, blijven ze tussen hen de hele tijd leuk. Opvallend dat David Gordon Green, die we toch voornamelijk van serieuze indiefilms kennen, op de regiestoel zit. Comedy blijkt hij ook prima te kunnen. ***¾
Wat vond je van de films??quote:
Viel me nog best wel tegen...quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:25 schreef desub het volgende:
Jumper (2008)
http://www.imdb.com/title/tt0489099/
Een jonge man ontdenkt dat hij de gave heeft om te kunnen "jumpen", zichzelf in een oogwenk van de ene naar de andere plek te teleporteren. Helaas zitten er mensen achter hem aan die hem die gave niet gunnen.
mening: Viel me erg mee, had hem meer sci-fi verwacht. Vermakelijke film. 7/10
Dat hoeft niet perse erg zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:51 schreef Karina het volgende:
Die Welle
Ik las in dit topic een recensie van deze film (leraar doet project over dictaturen en de leerlingen worden er nogal in meegesleept), vandaar maar eens opgezet.
Het viel me tegen, ik had het heftiger verwacht, het bleef toch een beetje braaf allemaal, behalve het einde, wat ik al mijlenver zag aankomen. Wel een goede film, dat wel, maar gewoon minder heftig dan ik had gedacht. Ik ga nog wel de Amerikaanse versie binnenkort bekijken, eens zien wat het verschil is.
Ik heb gelezen dat het op een waargebeurd verhaal is gebaseerd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse erg zijn.
Punt is dat hoe over simpel het mogelijk is om een nazi-regime te creëren. Dat idee an sich is best verontrustend. Er is geen eigen bewust zijn meer maar een groepbewustzijn. Een zeer kwalijk eigenschap van de mens. Hoogstens 10% staat er boven maar wordt uitgejoeld en verbannen binnen de groep. Mee heulen is dan de beste optie...
Je hebt vast wel gelezen dat het gebaseerd is op een echt nazi-naboots experiment eind jaren 60...
Hoe bedoel je 'de zoveelste'?quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:51 schreef Bergie88 het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke vermakelijke film, maar wel de zoveelste.
Juliette Lewis is sowieso fokking irritant.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:53 schreef Canisfire het volgende:
[ afbeelding ]
To young to die
De hoofdrol speelster is soms wel erg naief en dom voor een veertienjarig meisje.
als je het een goede film vind raad ik je de andere werken van miyazaki aan: Princess mononoke, Spirited Away, My Neighbour totoro, naasica of the valley of the wind(s)quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:55 schreef Mainport het volgende:
Howl's Moving Castle
[ afbeelding ]
Deze man, ik geloof dat zijn naam Miyazaki is, weet precies hoe een sprookje hoort te zijn. Ik kan hier intens van genieten.
Ponyo On The Cliff By The Sea is VEEL beter. Evenals het oude werk van Miyazaki.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:55 schreef Mainport het volgende:
Howl's Moving Castle
[ afbeelding ]
Deze man, ik geloof dat zijn naam Miyazaki is, weet precies hoe een sprookje hoort te zijn. Ik kan hier intens van genieten.
Hier sluit ik me bij aan. Wel goed te kijken. Cijfer 6,5/10quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:50 schreef Karina het volgende:
Righteous Kill
Agent neemt het recht in eigen handen.
Ik begrijp waarom de Niro en Pacino in deze film spelen, het verhaal is de zoveelste variatie op een thema (agent is teleurgesteld en wordt daarom maar een soort vigilante). Door twee "grootheden" te vragen voor deze film, hoopte men waarschijnlijk dat het ook een goede film zou worden.
Ik vond er niet zoveel aan, erg voorspelbaar allemaal en ik ben eigenlijk ook geen fan van de Niro of Pacino (Brian Dennehy vind ik dan weer wel leuk).
Dat jij niet zo enthousiast was over de serie wist ik al na je review een keer hier. Maar dacht dat dat een 7-niet zo enthousiast was.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:48 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Jaja, vond het niet heel best (zie toelichting).
Klinkt als de vorige van Pegg, Run Fatboy Run. Die begint ook leuk om dan ontzettend in elkaar te zakken als routineuze clichéfilm.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:05 schreef Timo20 het volgende:
How to Lose Friends & Alienate People
Wat begint als een satire, een steek in de richting van het neppe Hollywood en echt oprecht grappige scenes bevat, zakt in het tweede gedeelte in tot een flauwe voorspelbare formule film waar alle leuke grappen en venijn uit wordt gehaald.
True. Erg jammer, want Shaun of the dead en Hot Fuzz zijn geweldigquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Klinkt als de vorige van Pegg, Run Fatboy Run. Die begint ook leuk om dan ontzettend in elkaar te zakken als routineuze clichéfilm.
Hij viel me nogal tegen. Met name inhoudelijk heeft de film erg weinig te bieden, ik zat me zelfs te ergeren aan het hoge propaganda gehalte. En dat is dan zogenaamd subversief. Wat mij betreft deed Eistenstein het een stuk beter in zijn stille periode. Het geluid en de dialogen voegen nauwelijks iets toe. En het aantal en de kwaliteit van de goede scenes vielen me ook tegen. Bovendien vond ik 'm best saai. Ik zat te veel op de klok te kijken, nooit een goed teken. Oh ja en de decors waren me te gekunsteld, zoals tijdens de befaamde slag op het 'ijs'.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:05 schreef Falco het volgende:
Alexander Nevsky een vijf. Hoezo Gillingham?
Ik volg en begrijp je commentaar volledig. Toch ben ik het er niet mee eensquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hij viel me nogal tegen. Met name inhoudelijk heeft de film erg weinig te bieden, ik zat me zelfs te ergeren aan het hoge propaganda gehalte. En dat is dan zogenaamd subversief. Wat mij betreft deed Eistenstein het een stuk beter in zijn stille periode. Het geluid en de dialogen voegen nauwelijks iets toe. En het aantal en de kwaliteit van de goede scenes vielen me ook tegen. Bovendien vond ik 'm best saai. Ik zat te veel op de klok te kijken, nooit een goed teken. Oh ja en de decors waren me te gekunsteld, zoals tijdens de befaamde slag op het 'ijs'.
Werkelijk schande, een eigen mening. Was jij een van de mensen die Falco zo afbrandden tijdens de 'Oldboy-gate'?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:47 schreef JelleS het volgende:
Schandalig natuurlijk, Nevsky zit vol met briljante scenes en ook nog eens 1 van de beste soundtracks ooit.....
Daar kan ik mee leven.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik volg en begrijp je commentaar volledig. Toch ben ik het er niet mee eens.
Dat is tenminste geregisseerd door een top regisseur!quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Mainport het volgende:
Je zal maar voor je plezier bombastische Russische propagandapamfletten kijken. Dat is bijna net zo erg als de openingsceremonie van de Olympische Spelen.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Mainport het volgende:
Je zal maar voor je plezier bombastische Russische propagandapamfletten kijken. Dat is bijna net zo erg als de openingsceremonie van de Olympische Spelen.
Welke bedoel je nou, Eisenstein of Zhang?quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:24 schreef Roi het volgende:
[..]
Dat is tenminste geregisseerd door een top regisseur!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |