abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62685308
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:44 schreef Gorro het volgende:
Pineapple Express (David Gordon Green, 2008)
[ afbeelding ]
Alweer een prima comedy uit de Apatow-fabriek. Een klassieke stonerfilm deze keer, maar dan net een beetje geweldadiger. Vooral de wisselwerking tussen James Franco en Seth Rogen is goed. Waar je vaak ziet dat eindeloze kibbelscenes uiteindelijk gaan vervelen, blijven ze tussen hen de hele tijd leuk. Opvallend dat David Gordon Green, die we toch voornamelijk van serieuze indiefilms kennen, op de regiestoel zit. Comedy blijkt hij ook prima te kunnen. ***¾
Eergisteren heb ik die ook bekeken. Ben het ook helemaal eens met je.
Seth Rogen en James Franco vormen een toffe combo. En heerlijk grof geweld soms .

Ben ondertussen wel een fan van de Apatow-gang en kijk alweer uit naar de volgende!
pi_62686493
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:11 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Und?
En wat?
Children of the night. What music they make.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:35:18 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_62686547
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:33 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

En wat?
Wat vond je van de films??
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:47:17 #84
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_62686830
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:25 schreef desub het volgende:
Jumper (2008)
http://www.imdb.com/title/tt0489099/
Een jonge man ontdenkt dat hij de gave heeft om te kunnen "jumpen", zichzelf in een oogwenk van de ene naar de andere plek te teleporteren. Helaas zitten er mensen achter hem aan die hem die gave niet gunnen.

mening: Viel me erg mee, had hem meer sci-fi verwacht. Vermakelijke film. 7/10
Viel me nog best wel tegen...
( Film: Jumper )
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:13:57 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62687532
Iron Man (2008)
Leuk wegkijkende film met een superieure rol van Robert Downey Jr. Hij tilt de film naar een hoger niveau. Goede rol van The Dude, ik had 'm niet eens herkend. Het verhaal begon vaag, ik dacht dat ik een stuk miste, maar later viel het toch nog op zijn plek. De special effects deden wat ze moesten doen; het verhaal meer laten leven. Dat is in mijn ogen gelukt, ben benieuwd naar het vervolg hierop.. 7.5/10
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 15:51:54 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_62690633
Death Race
Man komt in de gevangenis terecht en moet meedoen met autoraces om vervroegd vrijgelaten te mogen worden.

De recensies waren niet al te best, dus mijn verwachtingen waren niet al te hoog. Maar ik vond het wel leuk eigenlijk, lekker racen, meer niet, gewoon spannend om naar te kijken. Okay, het verhaal is vrijwel afwezig, maar voor een film als dit, is een verhaal ook helemaal niet nodig. Het kijkt alsof je naar een videogame zit te kijken.

Die Welle
Ik las in dit topic een recensie van deze film (leraar doet project over dictaturen en de leerlingen worden er nogal in meegesleept), vandaar maar eens opgezet.

Het viel me tegen, ik had het heftiger verwacht, het bleef toch een beetje braaf allemaal, behalve het einde, wat ik al mijlenver zag aankomen. Wel een goede film, dat wel, maar gewoon minder heftig dan ik had gedacht. Ik ga nog wel de Amerikaanse versie binnenkort bekijken, eens zien wat het verschil is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:09:28 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62694934
Teorema
Een familie, laten we ze omschrijven als "bourgeois", krijgt het bezoek van een aantrekkelijke, doch mysterieuze vreemdeling. Die neukt de hele familie (inclusief meid, exclusief de hond) en verdwijnt dan terug, al mogen ze wel allemaal afscheid nemen door middel van een vervelende monoloog over de leegheid van het bestaan. Zonder de vreemdeling begint iedereen zich plots bizar te gedragen, zoonlief wordt avantgarde-kunstenaar, moeder laten zich nemen door alle gigolo's die ze te pakken krijgt en de meid wordt een soort rondvliegende heilige met groen haar (don't ask).

Ik vond het een irritante, langdradige en pretentieuze kutfilm . Maar misschien begrijp ik gewoon de subtiele symboliek niet van het constante inzoomen op het kruis van Terence Stamp (overtuigend charismatisch maar ook hilarisch gedubd als de vreemdeling) en verborgen tragiek achter de zoveelste close-up van een rondslingerende broek. Al bij al even sterk als het andere gedrocht van Pasolini, Salo, maar dan zonder stront.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:39:11 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62695878
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:51 schreef Karina het volgende:

Die Welle
Ik las in dit topic een recensie van deze film (leraar doet project over dictaturen en de leerlingen worden er nogal in meegesleept), vandaar maar eens opgezet.

Het viel me tegen, ik had het heftiger verwacht, het bleef toch een beetje braaf allemaal, behalve het einde, wat ik al mijlenver zag aankomen. Wel een goede film, dat wel, maar gewoon minder heftig dan ik had gedacht. Ik ga nog wel de Amerikaanse versie binnenkort bekijken, eens zien wat het verschil is.
Dat hoeft niet perse erg zijn.

Punt is dat hoe over simpel het mogelijk is om een nazi-regime te creëren. Dat idee an sich is best verontrustend. Er is geen eigen bewust zijn meer maar een groepbewustzijn. Een zeer kwalijk eigenschap van de mens. Hoogstens 10% staat er boven maar wordt uitgejoeld en verbannen binnen de groep. Mee heulen is dan de beste optie...

Je hebt vast wel gelezen dat het gebaseerd is op een echt nazi-naboots experiment eind jaren 60...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 19:25:34 #89
9859 crew  Karina
Woman
pi_62697376
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse erg zijn.

Punt is dat hoe over simpel het mogelijk is om een nazi-regime te creëren. Dat idee an sich is best verontrustend. Er is geen eigen bewust zijn meer maar een groepbewustzijn. Een zeer kwalijk eigenschap van de mens. Hoogstens 10% staat er boven maar wordt uitgejoeld en verbannen binnen de groep. Mee heulen is dan de beste optie...

Je hebt vast wel gelezen dat het gebaseerd is op een echt nazi-naboots experiment eind jaren 60...
Ik heb gelezen dat het op een waargebeurd verhaal is gebaseerd.

Waarschijnlijk had ik meer "aktie" verwacht omdat ik "Das Experiment" ook heb gezien en dat was wel een stuk heftiger. En dat er in deze film minder gebeurde dan ik had gedacht, was niet verkeerd, mijn verwachting was gewoon anders.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62704312
Anastasia (1997)

gebaseerd op de moorden op de tsaren familie in 1918, en het gerucht dat anastasia ontsnapt zou zijn
Grand Duchess Anastasia Nikolaevna of Russia
(iets aan leesvoer voor de geintresseerde )

de tekenstijl is erg matig voor een film uit 1997 maar was voor 20th Century Fox de eerste animatiefilm, en met dat in gedacht vond ik em prima te pruimen, ietsjes minder kindvriendelijk dan disney's imho (maarja das wel oneerlijk.. disney vs fox, disney was op dat moment heer en meester qua animatie)
7/10
  maandag 27 oktober 2008 @ 03:41:54 #91
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62708614
Taiyo No Uta

Ja Zeitgeist is soms een softy. Heb deze film al vaker gezien maar nu eindelijk op mijn eigen DVD(hongkong versie met wonderbaarlijk maar een paar grammaticale fouten in de Engelse ondertiteling)

Niet een film die een oscar zal winnen maar wel erg lief en ontroerend.

Het verhaal is als volgt: Kaoru(Erg fijn gespeeld door de Japanse schoonheid YUI) is een meisje met een passie. Namelijk muziek. Ze heeft echter een dodelijke ziekte genaamd XP(nee niet Windows maar Xeroderma pigmentosa) waardoor ze absoluut niet in aanraking mag komen met zonlicht.
Dus 's nachts gaat ze naar buiten en speelt ze op haar gitaar en zingt.
Nou is ze ook verliefd op een surfjongen die ze elke ochtend voor het slapen gaan bij de bushalte ziet. En laat ze hem nou zomaar ontmoeten op een avond...
Met alle gevolgen van dien.

Zoals ik al zei geen Oscar winnende film maar ondanks alle cliche's wel mooi uitgewerkt. Verder ook fijne muziek van YUI(ja deze film is de oorzaak van mijn obsessie met haar muziek en de reden waarom ik veel te veel geld uitgeef aan het importeren van haar CDs).

Maar goed. Zin in een mooie (tiener) romance film dan is dit een tip.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:51:42 #92
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_62710750

Leuke vermakelijke film, maar wel de zoveelste.
pi_62712010
Burn After Readin (2008)
Zeer leuk in elkaar gevlochten verhaal met flink wat (Coen brothers) humor. Goed geacteerd word er ook door alle personages. Ze kunnen zich ook lekker uitleven met deze goed geschreven personages.
Maar toch mist er iets. Wat dat is daar kan ik niet precies mijn vinger op leggen maar het mist net iets waarmee deze film geweldig zou zijn. Nu is de film 'gewoon' goed.
7.7/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:47:04 #94
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62715547
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:51 schreef Bergie88 het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke vermakelijke film, maar wel de zoveelste.
Hoe bedoel je 'de zoveelste'?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_62715595
Burn After Reading (Ethan Coen & Joel Coen, 2008)
Na het serieuze No Country for Old Men nu weer een komedie van de broertjes Coen. Net als in al hun films ook dit keer weer originele en kleurrijke personages die dit keer onder andere worden neergezet door Brad Pitt, George Clooney, Tilda Swinton, Frances McDormand en John Malkovich. De film bevat enkele briljante scenes (waaronder de eindscene), waarbij ik het moeilijk had om het droog te houden. Burn After Reading is niet de beste film van de Coen’s (het is natuurlijk ook lastig een film als The Big Lebowski te overtreffen), maar het is absoluut een van de betere komedies van de afgelopen tijd. Enig nadeel, de film heeft maar een speelduur van anderhalf uur, had van mij wel wat langer mogen duren. 8.3
pi_62729094

To young to die
Een al wat oudere film mnet Brad Pitt in de hoofdrol.
Hij laat hier weer lekker zien dat hij erg goed is in het nadoen van accenten
Niet zo geniaal zo als bij Snatch maar toch van hem weer een goeie rol in een verder matige film,
De hoofdrol speelster is soms wel erg naief en dom voor een veertienjarig meisje.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_62730206
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:53 schreef Canisfire het volgende:
[ afbeelding ]
To young to die
De hoofdrol speelster is soms wel erg naief en dom voor een veertienjarig meisje.
Juliette Lewis is sowieso fokking irritant.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:38:22 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62732970
Iron Man
Gewoon een jofele comic-verfilming. Dat pak van een sterk spelende Robert Downey jr. is hip . Cijfer: 7,5

La notte di San Lorenzo
Het gevaar van oorlogsfilms met een hoop karakters is dat het erg onpersoonlijk kan worden allemaal. La notte di San Lorenzo kent dit mankement eveneens: een groep dorpsbewoners is op het eind van de oorlog op de vlucht voor de Duitsers. Het melodramatische in deze film probeert echter dat onpersoonlijke op te vijzelen en uiteindelijk lukt dat ook wel. Na een tijdje ken je de diverse karakters met hun perikelen. Samen met wat mooi neergezette plus indrukwekkende scenes was dit nog best oke. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:00:00 #99
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_62744812
Kung Fu Panda (Mark Osborne & John Stevenson, 2008)

Was de film maar helemaal geanimeerd zoals in de proloog. Niet dat de rest slecht geanimeerd is, maar het is wel de zoveelste animatiefilm met dieren. Originaliteit heeft de film dus niet te bieden. Het verhaal volgt de uitgekauwde structuur van vele live action kung fu films. Dat film toch nog best leuk is, is te danken aan kwaliteit van de executie. Grappige momenten houden de film in leven. ***½

(#879) La notte di San Lorenzo (Night of the Shooting Stars) (Taviani Brothers, 1982)

Al vanaf het begin voel je hier te maken te hebben met een bijzondere film. Het begin heeft iets magisch, iets surrealistisch, maar ook iets dreigends. Onder andere door de cameravoering en het theatrale acteerwerk. Dit veelbelovende begin wordt echter niet opgevolgd. De sfeer blijft wel enigszins hangen, maar uiteindelijk blijft het te afstandelijk. De film gaat over het wel en wee van een groep in plaats van enkele individuen en daardoor wekt de film nauwelijks emoties op, ondanks het oorlogsleed wat de groep ondergaat. ***½
pi_62748355
Pusher 3 (Nicolas Winding Refn, 2005)
Wederom hetzelfde concept, een Deens onderwereld figuur die ten onder gaat. Ditmaal is het de beurt aan de Servische gangster Milo die problemen krijgt met een nieuwe generatie criminelen. Mede omdat men voor de derde keer hetzelfde kunstje probeert op te voeren vond ik dit deel wat minder en het tempo lag ditmaal wel erg laag. Verschil met de eerste twee delen is het extreme geweld aan het einde van dit derde deel. Het acteerwerk en de regie zijn wel weer sterk. Minste deel van de trilogie, maar nog steeds zeer aardig. 7.2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')