quote:Slovakian private railway operator BRKS has purchased two DMU´s Plan U from the Netherlands a year ago.
Yesterday they were moved to a new deposit so the photograpehrs were able to take pictures.
http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=1718
BRKS plans to refurbish them and to use for charter.
Ik dacht dat ze al refurbished waren??quote:
Ja, maar als ze daar een jaar op een leeg spoortje staan kunnen ze wel weer een poetsbeurt gebruikenquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al refurbished waren??
Da's poetsen, refurbishen is toch reviseren?quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:43 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ja, maar als ze daar een jaar op een leeg spoortje staan kunnen ze wel weer een poetsbeurt gebruiken
tvp! ik kom binnenkort elke dag in Houten, want ik ga er werkenquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:42 schreef bork het volgende:
tvp, Houten tram/trein naar Houten Castellum.
[ afbeelding ]
Heb hier een herenfiets staan met slot en harde banden, is niet veel meer mag em zo meenemen (in de buurt van Utrecht Overvecht), naar Houten CS fietsen ongeveer 40 minuten met deze fietsquote:Op maandag 11 augustus 2008 14:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
tvp! ik kom binnenkort elke dag in Houten, want ik ga er werkenik zoek er nog een fiets trouwens
das lief!quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:14 schreef bork het volgende:
[..]
Heb hier een herenfiets staan met slot en harde banden, is niet veel meer mag em zo meenemen (in de buurt van Utrecht Overvecht), naar Houten CS fietsen ongeveer 40 minuten met deze fiets
kloptquote:
nouja, het was iig beter dan 'tvp'quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:22 schreef TrainGV het volgende:
Die foto is inderdaad niet zo moeilijk om te raden![]()
Omdat ik vrijdag niet hoef te werken wil ik station Stroe ook even bezoekenquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef Erasmo het volgende:
Station Stroe, ook voor het eerst in mijn leven dat daar een trein stopt.
Als er nog een bordje stond zou ik die posten ipv. deze zin
zo'n zware loc voor zo'n treintje van 63 tonquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
ERS 6605 is met Syntus Lintje 23 onderweg van Eindhoven naar Hengelo en passeert hier Deventer Goederenemplacement op een rustige, bewolkte maandagochtend.
Utrecht Zuilen, spoor 5:quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:22 schreef TrainGV het volgende:
De Sikjes spruiten trouwens overal uit, laatst werd er ook 1 bij Utrecht Zuilen neergezet?
That must hurtquote:Op een spoorwegovergang aan de Baarschotsestraat buiten de kern van Dorst is dinsdagmorgen een automobilist in botsing gekomen met twee treinen. De BMW knalde op de bewaakte spoorwegovergang op de intercitytrein richting Tilburg, werd 300 meter werd meegesleurd en werd daarna geraakt door de intercitytrein in de richting Breda.
elke keer verbaas ik me weer over dergelijke ongevallen. ligt het aan het falen van de techniek? was de overgang onbewaakt? zijn de waarschuwssignalen genegeerd? ik heb wel m'n vermoedens, maar weet het dus niet zeker.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:34 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)op+twee+treinen.aspx
[..]
That must hurt
Prorail doet daar helemaal niks.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:42 schreef daanski82 het volgende:
wat doet prorail nu zo al in barneveld waar ze een week voor nodig hebben ?
Zo'n ding staat er in Hilversum ook. Wel grappig, wat ze al niet in zo'n ding kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:56 schreef bork het volgende:
bosjes bloemen automaat is nice, I like.
MRCE513-9 met de 60253 -> 15.15 door Zuidbroekquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:02 schreef Wadloper het volgende:
Voor degenen die het interessant vinden, de ACTS trein 60253 gaat gereden worden met de MRCE513-9.
En ACTS trein 47729 rijdt met een Portfeeder loc.
Ik kijk d'r altijd wel ff, maar momenteel is m'n boekenkast al overvol en merk ik dat er voor mij weinig interessants tussen staat... Ik bedoel: honderd boeken "Treinen van over de hele wereld", nee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef Guppyfriend het volgende:
de slegte heeft altijd wel aardig wat fotoboeken over treinen. en die hebben ook een tweedehandsafdeling waar ook nog wel het een en ander te vinden is, weet ik.
Ik heb m ook maar ff geklikt, bij binnenkomst te Amf om 19:02 daarstraks. Foto's volgen morgen ergens!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:41 schreef Wadloper het volgende:
Ik vind hem anders best wel mooi om te zien
Als het weer een beetje redelijk is, ga ik donderdag nog even naar Zuidbroek om te kijken welke loc er dan voor de Vdm2 zit.
Ik zou lid worden van een bibliotheek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:58 schreef TommyGun het volgende:
Zijn er nog mooie boekjes ofzo om meer over treinmaterieel te leren? Ben al wel 'n beetje bekend met Nederlands reizigers spul maar wil er graag meer inkomen
B.v.d
Veel Plezier!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 00:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah morgen treinen naar Nürnberg, daarna door naar Salzburg. De kaarten naar Frankfurt vielen nog wel mee qua prijs en heb mijn Duitse gezelschap ICE kaarten laten halen vanaf Frankfurt naar Salzburg, was veel goedkoper dan hier bestellen
Ja lekker treinen
Dank je wel, neem de ICE vanaf Utrecht CS om 15:00 dus het duurt allemaal nog even. Maar goed heb d'r zin inquote:
Wikipedia en Google zijn je beste vrienden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:58 schreef TommyGun het volgende:
Zijn er nog mooie boekjes ofzo om meer over treinmaterieel te leren? Ben al wel 'n beetje bekend met Nederlands reizigers spul maar wil er graag meer inkomen
B.v.d
ja, het is wel vrij algemeen volgens mij... maar goed, ik ren in de slegte altijd door naar de grafische afdelingquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kijk d'r altijd wel ff, maar momenteel is m'n boekenkast al overvol en merk ik dat er voor mij weinig interessants tussen staat... Ik bedoel: honderd boeken "Treinen van over de hele wereld", nee.
t/m vrijdag dacht ikquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:32 schreef Willy84 het volgende:
Tot wanneer kan je op Stroe komen/?
Volgens mij is de uitstap achterin het perron lager dan voorinquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:04 schreef ghizzer het volgende:
wel vet die foto van Stroe! met name om de details. de splinternieuwe perronbelettering én de gekromde drager van de bovenleiding. ze zijn uiterst zeldzaam in Nederland.
Dat weet ik niet, daarvoor ben ik geen goederentrein kennerquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:36 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij hoor ik die baggerkarren (5800) van ACTS 's avonds en 's nachts luid en duidelijk door Gouda komen, of zijn er nog andere diesellocs die je op een halve kilometer afstand nog kont onderscheiden?
En het verschil tussen de boegdeuren van de treinquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:04 schreef ghizzer het volgende:
wel vet die foto van Stroe! met name om de details. de splinternieuwe perronbelettering én de gekromde drager van de bovenleiding. ze zijn uiterst zeldzaam in Nederland.
Meestal ga ik niet hobbyen als het kut weer is. Vaak bij teveel wolken heb ik zoiets van: laatmaarweer. Alleen als t echt iets bijzonders is dan maak ik wel een foto.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, daarvoor ben ik geen goederentrein kenner
@Zug: Hoe doe jij het trouwens als het regent als je foto's wilt maken? Want af en toe regent het natuurlijk ook als je ergens staat. Hoe los jij dat op? Maak je dan geen foto, of wel even een 'snelle' foto?
Geen diesellocs, maar vanaf mijn studentenkamer (10 minuten lopen van Groningen Noord) kan ik 's avonds laat wanneer alles rustig is de GTW'tjes horen optrekken. En bij mijn ouderlijk huis kan ik als de wind niet al te hard waait en ik het raam van de slaapkamer open heb staan 's avonds laat de ICM's op 4 km afstand horenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:36 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij hoor ik die baggerkarren (5800) van ACTS 's avonds en 's nachts luid en duidelijk door Gouda komen, of zijn er nog andere diesellocs die je op een halve kilometer afstand nog kont onderscheiden?
Wat bedoel je, de foto is nl. in Duitsland genomen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
GAAF !!! Dit kan echt alleen in Polen
© http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3919550
Ze maken duidelijk veel meer herrie dan de andere goederentreinen die hier door het station komen razen...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Echt leuk zoiets.
[..]
Geen diesellocs, maar vanaf mijn studentenkamer (10 minuten lopen van Groningen Noord) kan ik 's avonds laat wanneer alles rustig is de GTW'tjes horen optrekken. En bij mijn ouderlijk huis kan ik als de wind niet al te hard waait en ik het raam van de slaapkamer open heb staan 's avonds laat de ICM's op 4 km afstand horen
Oftewel, vanwege de invoering van de OV-flopkaart vindt NS het nodig het retourtje af te schaffen.quote:Nieuwe prijs treinreis bij invoering OV-chipkaart
De prijzen voor een enkeltje gaan met gemiddeld 9 procent omlaag, als de reiziger een OV-chipkaart heeft. Met de OV-chipkaart betaalt de reiziger per afzonderlijke rit. De prijs van een retourprijs is dan gelijk aan die van twee enkeltjes.
De prijzen van papieren enkeltjes worden vanaf de invoering tot 2011 in drie stappen van 3 procent per jaar verlaagd. Papieren dagretourtjes worden duurder: die prijzen gaan in drie stappen steeds 2 procent omhoog.
Ik slaap 's nachtsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:24 schreef Willy84 het volgende:
Ik kan als ik in bed lig en me raam op een kiertje heb staan de hele nacht luisteren naar het rangeren op de Watergraafsmeer. Ik kan je melde dat je dat ook wel weer gehad hebt na 1 nachtje. Ow en die compressors hoor je natuurlijk ook naast het gepiep.
Nee, gewoon: zulke gare aftandse busjes met voor op het spoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat bedoel je, de foto is nl. in Duitsland genomen?
Dat probeer ik ook te doenquote:
Met een check in Zuidbroek. 60253 heb ik niet gezien, misschien dat ie een uur te vroeg was? Ik stond er vanaf 14.25quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:17 schreef Zug-Chef het volgende:
60244 is iig op tijd, rijdt met de 5811
wat voor locs heb je het nou over?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:12 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, hoeveel 232.xxx locs nou ATB hebben. Ik zie verscheidene nummers in Onnen staan, zoals 232.901 t/m de 909, ook al eens de 232.241 en de 232.109.
Of hebben ze allemaal ATB en ruilt Raillon ze soms om voor ons land?
Deze:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
wat voor locs heb je het nou over?
Dat lijkt me toch wel logisch over welke ik het heb?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 20:52 schreef Willy84 het volgende:
[..]
wat voor locs heb je het nou over?
Ja hoor primaquote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:24 schreef Wadloper het volgende:
@Zug: Ik heb mijn camerawiel op Tv gezet, sluitertijd op 1/500 en heb de scherpstelling in het midden staanis dit een beetje goede instelling?
Volgens mij worden ze gewoon elke week uitgewisseld, maar waarvandaan ze dan komen, geen idee.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:12 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, hoeveel 232.xxx locs nou ATB hebben. Ik zie verscheidene nummers in Onnen staan, zoals 232.901 t/m de 909, ook al eens de 232.241 en de 232.109.
Of hebben ze allemaal ATB en ruilt Raillon ze soms om voor ons land?
Niet echt meer, RN 232 wordt nog ingezet voor goederentreinen tussen:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:14 schreef Willy84 het volgende:
Ow die! Die zie ik idd weleens rijden, niet vaak in Amsterdam. Volgens mij gaan die meer richting Rotterdam eo.
Nog maar eens: kan iemand een impeachment tegen Tineke Huizinga starten?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Oftewel, vanwege de invoering van de OV-flopkaart vindt NS het nodig het retourtje af te schaffen.
Is het in Polen ook normaal dat huizen zo vlak bij een spoorlijn worden gebouwd?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
GAAF !!! Dit kan echt alleen in Polen
© http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3919550
Niet huilen hoor, in ALLE andere landen op de hele wereld is een retourtje hetzelfde als 2x een enkeltje. Alleen in NL is dit nu nog even iets anders...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog maar eens: kan iemand een impeachment tegen Tineke Huizinga starten?
Nee, niet daarom roep ik aan tot steniging van Huizinga. Ik wil gewoon dat ze een hoge prijs betaalt voor het opzettelijk schade toebrengen aan het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet huilen hoor, in ALLE andere landen op de hele wereld is een retourtje hetzelfde als 2x een enkeltje. Alleen in NL is dit nu nog even iets anders...
Ga je nog iets spannends doen met dat e-mailadres?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben verliefd![]()
Ik had terug van mijn bordjesrondje in Rovaniemi een taxichauffeuse die haar eerste ritje ooit deeden we gingen natuurlijk verkeerd en zo
en ze zette halfweg de meter stil en daar wou ze dan ook nog korting op geven en zo.. maar ik wou liever met haar op de foto
en haar mailadres heb ik ook
Kijk mij een dag hebben dan
![]()
Ja. er een mailtje heen sturen Wooooquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ga je nog iets spannends doen met dat e-mailadres?
Mogen wij dan meequote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. er een mailtje heen sturen Woooo
en over 9 maanden huur ik een museumstoomtrein ergens af voor de bruilloft, nou goed
Voor het bouwen van station Sloterdijk Hemboog?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:52 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sloterdijkboog ligt er overigens tot december in de avonduren en in het weekend uit.
Jazekers.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor het bouwen van station Sloterdijk Hemboog?
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Binnenkort, het is het wachten waard
Via US, want ik ben meer geïnteresseerd in nieuwe Regiorunners dan trouwfoto's.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:08 schreef Willy84 het volgende:
[..]
![]()
Als hier zulke foto's komen dan ga ik ook flink uploden
Raakt de pantograaf nou net niet de bovenleiding of is dat maar schijn?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Beneluxtrein 9253 had op donderdag 14 augustus een aanrijding nabij Oudenbosch. Een deel van de trein moest ter controle / reparatie naar de onderhoudswerkplaats in Zwolle. Aan het eind van de dag trok NSR 1768 de halve set Beneluxrijtuigen weer terug naar de Amsterdamse Watergraafsmeer en passeert hier de IJsselbrug tussen Zwolle en Hattem.
Zit idd niet tegen de bovenleiding aan. Komt doordat daar net een bovenleidingloze brug is gepasseerd en de machinist de panto van de loc waarschijnlijk net omhoog doet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:49 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Raakt de pantograaf nou net niet de bovenleiding of is dat maar schijn?
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:02 schreef bork het volgende:
en valt je niet op hoe lief ik een bepaald onderwerp negeer?
het is er zelfs niet in de buurtquote:
Op veel meer plekken zul je ze ook niet tegen komenquote:
Daarom zei ik het juistquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:32 schreef thats-me het volgende:
Op veel meer plekken zul je ze ook niet tegen komen![]()
![]()
fotoshop er een panto op.. en hij kan op de merwedelingelijn gereden hebbenquote:
Klopt, men heeft de panto net even laten zakken om de stroomloze IJsselbrug te passeren, hij is dus net weer aan het opgaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:49 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Raakt de pantograaf nou net niet de bovenleiding of is dat maar schijn?
Maar vlak Michael van der Vlis niet uit, want die heeft ook de ballen verstand van dienstregelingen e.d..quote:Op zondag 17 augustus 2008 00:57 schreef Peterselieman het volgende:
En gelukkig voor ons allemaal is Rikus Spithorst na zijn column uit zijn funcitie bij ROVER ontheven en kan hij dus niet meer onzin bazelen.
Dan moest hij die naam ook weghalen, want de stellen voor die andere lijn hebben namelijk nog geen namenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
fotoshop er een panto op.. en hij kan op de merwedelingelijn gereden hebbenhoewel dan moet je ook een waslijn er bij shoppen
Gelukkig fotoshop ik nooit.quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:15 schreef Wadloper het volgende:
Dan moest hij die naam ook weghalen, want de stellen voor die andere lijn hebben namelijk nog geen namen
Ja! Al reisje(s) in de planning? Ik ga morgen meteen maar op pad.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:08 schreef Charango het volgende:
Met het weer geldig worden van de OV-studentenkaart springt Charango ook weer het treinentopic in![]()
Inderdaadquote:
Rijden die onhandige locs nog? Deze week zag ik een omloop verreden worden met een TRAXX.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inderdaad
Was daar gisteren (en vanmiddag), kwam nog een Benelux langsrijden, geduwd door de 1192
Jup, die rijden nog. Dit was een Benelux met stuurstandrijtuig trouwens, achteraan dus de 1192.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rijden die onhandige locs nog? Deze week zag ik een omloop verreden worden met een TRAXX.
Ik fotografeer met een Olympus E-500, love the cam. ik heb er een 14-45 en een 40-150 mm lens bij. dit is m:quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:08 schreef Charango het volgende:
Ben zelf trouwens ook van plan een dSLR te kopen, enige ervaringen met een Nikon D80?
Dat maakt niets uit of ie alweer gedateerd is. Ik zal, ook al is de Canon 400D alweer wat verouderd, niet zo snel een nieuwe kopen. Zolang hij het doet en aan mijn/jouw eisen voldoet, is het prima toch?quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens is de E-500 inmiddels alweer gedateerd, want ze zijn bij Olympus alweer twee versies verder. Maar hij doet t nog steeds perfect!
Canon EOS 350-Dquote:Op zondag 17 augustus 2008 10:08 schreef Charango het volgende:
Met het weer geldig worden van de OV-studentenkaart springt Charango ook weer het treinentopic in![]()
@ Zugje: Zenderen? Had bij mij een kop koffie komen halen, man! Ik woon daar drie km vandaan![]()
![]()
Mooie platen weer!
Ben zelf trouwens ook van plan een dSLR te kopen, enige ervaringen met een Nikon D80?
zeker! daarom doe ik m ook niet weg, ik zal daar een beetje gek zijn!quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:58 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit of ie alweer gedateerd is. Ik zal, ook al is de Canon 400D alweer wat verouderd, niet zo snel een nieuwe kopen. Zolang hij het doet en aan mijn/jouw eisen voldoet, is het prima toch?![]()
Deze topicreeks is al toe aan deel 120, zo bijzonder is het ook alweer niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:26 schreef Stolas het volgende:
WTF! Een topic over treinen? Why? Tell me why?
Maar waarom vinden jullie treinen fascinerend genoeg om 120 topics vol te blaten?quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Deze topicreeks is al toe aan deel 120, zo bijzonder is het ook alweer niet.
Ik ben hier echt actief sinds topic 100-nogwat.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:32 schreef Stolas het volgende:
[..]
Maar waarom vinden jullie treinen fascinerend genoeg om 120 topics vol te blaten?
Dat laatste heb ik ook nooit begrepen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben hier echt actief sinds topic 100-nogwat.
Het gaat om de techniek, het uiterlijk van de treinen. Eigenlijk hetzelfde als met auto's.
Heb je ook foto's van de buitenkant van dit imposant gebouw?quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:02 schreef ReisT het volgende:
Afgelopen weekend was Frankfurt Hbf jarig!
[ afbeelding ]
Frapant verhaal is het wel. Spithorst schijnt al heel lang te publiceren onder dat Pseudoniem. Is ook allang ontmaskerd als Spithorst:quote:Op zondag 17 augustus 2008 09:04 schreef bork het volgende:
Mooie fotoos Zug! Bij die foto van lok D22 en de draaibrug had ik een modelbaanflitsje dat komt van te veel RailMagazine lezen ofzo.
Die Spithorst gisteren op TV gezien, het hele verhaal was compleet langs me heen gegaan in eerste instantie, frappant dat die dude bij rover zit/zat, gisteren was er nog niks over bekend maar die is nu weg bij Rover?
bronquote:Driek Oplopers? Ik herken hier toch echt de woorden van mijn eigen Rover-woordvoerder Rikus Spithorst. Rikus, wil je ophouden onze mooie vereniging te associëren met het populisme van GeenStijl. Onder valse naam aan discussies deelnemen, vind ik sowieso al niet chique voor een woordvoerder.
Michael vd Vlis • Donderdag 3 mei 2007, 8:17
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?quote:NS heeft in 1995 op verzoek van ROVER de pas geïnstalleerde dubbeldekers verwijderd. Kort nadat vele wissels aangepast gemaakt waren, (wat nogal wat gekost heeft!!). Die verantwoordelijke binnen ROVER, (niet Rikus Spithorst overigens), deed het mede uit eigenbelang! Hij zit namelijk niet graag in Dubbeldekkers en heeft zich ingezet om de Koploper terug te krijgen krijgen, zodat hij zelf daarin kan plaatsnemen, zo 2-3x in de maand. Hij vergeet erbij dat als gevolg van zijn belang dagelijks honderden reizigers moeten staan, of zelfs op perrons moeten achterblijven, omdat er nou eenmaal niet meer dan 4-5 Koplopers tegelijk kunnen rijden. Als men nou dubbeldekkers inzit, kun je met een gelijke treinenlengte 40% meer reizigers een zitplaats aanbieden en heb je nog een paar extra staanplaatsen erbij, voor als de stoelen een keertje op zijn. In het belang van de reiziger is het veel verantwoorder, dat NS dit keer zijn eigen beslissingen neemt en de dubbeldekkers teugzet. Dat iemand van de werkgroep spoorwegen de een paar keer per maand maar in een dubbeldekker plaats moet nemen, jammer voor hem, maar het belang van de spitsreiziger, (die veelal de volle mep moet betalen) weegt zwaarder dan iemand die voor 2-3 Euro met een Vrije Reisdag meende te kunnen bepalen waarin hij graag wilt zitten, toch?
David
Twee fotootjes van Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Heb je ook foto's van de buitenkant van dit imposant gebouw?
Klok op eerste foto: vijf voor 4, zonsondergang dus.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Werden de foto's bij zonsopgang of -ondergang gemaakt?
quote:UTRECHT - Het treinverkeer tussen Zwolle en Amersfoort ligt maandagmiddag sinds vier uur plat doordat een vrachtwagen in Ermelo de bovenleiding heeft geramd. Dat heeft spoorbeheer ProRail bekendgemaakt.
Vrachtwagen ramt bovenleiding
De vrachtwagen was vergeten zijn kraan naar beneden te halen toen hij een spoorwegovergang passeerde.
Het treinverkeer in beide richtingen ligt plat. ProRail denkt dat de stremming tot dinsdagmiddag gaat duren. Alle reizigers die van de Randstad naar het noorden en vice versa rijden, reizen over de lijn Zwolle-Amersfoort. De NS raadt reizigers aan om te rijden via Deventer en rekening te houden met vertraging van zeker een uur.
De stoptreinen op de route rijden nog wel, maar de stations Ermelo, Harderwijk en Putten zijn momenteel niet per trein bereikbaar. De NS heeft hier bussen ingezet.
bron : NU.nl
en wie moet er morgen vanuit harderwijk weer naar zwolle ?quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en wie gaat die rekening betalen?
ik nietquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:43 schreef Mkr het volgende:
[..]
en wie moet er morgen vanuit harderwijk weer naar zwolle ?
Dat zal een goede vonk gegeven hebben!quote:
Ach, ongelukje, kan gebeuren. Als ie het geroofde koper maar teruggeeft.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:09 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan het desbetreffende bedrijf een fikse schadevergoeding eisen.
Dat is wat er moet gebeuren!
Reizigersvereniging Rover liet in een verklaring weten het huis van de bestuurder in brand te willen zettenquote:
dan heb je toch wat meer vonk power nodig van die 1500Vquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:16 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Reizigersvereniging Rover liet in een verklaring weten het huis van de bestuurder in brand te willen zetten
Even gezocht in het archief, en gevonden:quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 15:27 schreef Gutz het volgende:
Hmm, zit nu in Dordt te wachten op mn aansluiting komt de thalys net voorbij met een enorme grijze bol op t dak. Weet iemand waarvoor dit is? Ik denk zelf voor een internet verbinding. Zal proberen in Roosendaal vandaag of morgen een foto te schieten ervan.
ik heb ook ergens zo'n bordje!! ik zou alleen niet weten waar t ligt, maar ik vermoed dat ik, als we gaan verhuizen, t weer tegenkomquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat zal wel internet zijn, maar dat zit er volgens mij al wel langer....
Wie wat bewaard die heeft wat aan de muur hangen:
[ afbeelding ]
Waarom Norddeich? Dat lijkt me net zoiets als een IC Uithuizen - Luxemburgquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie wat bewaard die heeft wat aan de muur hangen:
Er bestaat een rechtstreekse IC-verbinding Norddeich Mole - Luxemburg en Norddeich Mole - Leipzig.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:33 schreef Charango het volgende:
Waarom Norddeich? Dat lijkt me net zoiets als een IC Uithuizen - Luxemburg?
whehe! lolquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Sinds maandag ben ik ook weer flink aan het reizen btw, omgeving almelo enzo
Overigens is dit gehoord op amsterdam:
"Dienstmededeling, zou machinist <nummer> van trein <nummer> hem even 2 meter door kunnen rijden, dan kan 8a er ook nog in"
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Sinds maandag ben ik ook weer flink aan het reizen btw, omgeving almelo enzo
Overigens is dit gehoord op amsterdam:
"Dienstmededeling, zou machinist <nummer> van trein <nummer> hem even 2 meter door kunnen rijden, dan kan 8a er ook nog in"
Dat is Helsinki inderdaad, daar ben ik een paar keer geweest de afgelopen weken jaquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:30 schreef bork het volgende:
Ik weet niet waar die dieseltrein is, ik vond nog wel een foto van een station waar Fles afgelopen week is geweest (denk ik)
[ afbeelding ]
"We" zijn die maat waarmee ik op reis was, en ik. En met Vilma zal het wel niks meer worden, tikkie onhandig om op vrijdagavond even een weekendje daarheen te gaanquote:Op zondag 17 augustus 2008 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
@fles, oeeeehhh, das idd een hele leuke dame. Maar wat bedoel je met `we` (gaan op de boot etc.)?
Gaat het niet een beetje ver om haar & de taxi meteen mee naar Nederland te nemen?
Doe maar, ik heb ook wel watquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Bestaat er ook een metrotopic?![]()
Zo niet, dan wil ik best wel eentje openen.
Gronau is geniaal.:D Afgelopen maand met interrail. Wij gaan netjes naar het op ons reisadvies aangegeven spoor. Aldaar stonden nog enkele reizigers te wachten. Gaat in een keer het raam van het seinhuisje open. De seinhuiswachter/treindienstleider roept iets naar de conducteur die vervolgens naar ons en de paar andere reizigers roept dat er een spoorwijziging is en we terug moeten lopen naar het perron waar we net waren. Over korte communicatielijnen gesproken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:54 schreef dennistd het volgende:
net nog een mooi echt armsein gezien op het station van Gronau... het spoor zit daar 5 minuten dicht, voor 1 trein
mij best, maar dan kom ik wel met de autoquote:
Goed punt, die moet wel ff binnenkortquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Treinentopic 119 - Waar de HSL er verlaten bij ligt
Ga die maar eens halen.
Bedankt voor de link. Ik had de link via een website waar oneindig veel links naar TV-stations te vinden zijn, maar ik onthoud die URL bar slecht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
Ach, importeer je haar toch hierheen, 1 meer of minder maakt ook niet meer uitquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
En met Vilma zal het wel niks meer worden, tikkie onhandig om op vrijdagavond even een weekendje daarheen te gaan
Gaat best snel vervelenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
Zeer bedankt hiervoor, eindelijk weer terugquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
Bron: http://www.nu.nl/news/171(...)en_op_HSL-spoor.htmlquote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen gaan vanaf 8 september proefrijden met treinstellen op de hogesnelheidslijn tussen Schiphol en Rotterdam. Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag gezegd.
anp
Over hoe lang de proef gaat duren, wil de NS niet speculeren.
"Zowel de trein als de rails en het beveiligingssysteem (Ertms) worden getest." De datum van 1 oktober waarop minister Camiel Eurlings (Verkeer) hoopte om met de HSL-Zuid-treinen te gaan rijden, lijkt hierdoor welhaast onmogelijk te halen.
Reisduur
De reisduur tussen Schiphol en Rotterdam wordt met de nieuwe treinen op de lijn teruggebracht van 47 minuten naar 26 minuten. In eerste instantie zet de NS gehuurde locomotieven in, voor bestaande intercityrijtuigen.
Deze treinen kunnen 160 kilometer per uur rijden op het hogesnelheidstraject, in plaats van de huidige 140 kilometer per uur op de normale rails. Daarnaast is het traject ook korter dan het huidige traject en zijn er minder stops.
NS
De NS gaat er nog steeds van uit dat de eerste echte hogesnelheidstrein, die geleverd wordt door het Italiaanse AnsaldoBreda, eind dit jaar naar Nederland komt. Ook daar zullen dan eerst proeven mee gehouden worden.
Op het zuidelijke deel van de hogesnelheidslijn, van Rotterdam naar Antwerpen, worden nog geen proeven gehouden.
Thxquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Gaaf Fles!Das me een party wat moeilijker in te halen bordjes
doe zelfquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef James1988 het volgende:
Waar blijft dat metrotopic?
Metro's
Treinen
mooie opquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:02 schreef James1988 het volgende:
Het grote metrotopic
Zo dan, voor alle metrofetishisten
Nee. Wel een paar keer naar de overkant van water gekeken waar het dan Rusland heettequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:53 schreef bork het volgende:
Leuk verzamelingetje Fles, bent u ook in Rusland geweest? (kon ik niet deduceren uit de bordjesoogst namelijk)
Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen...quote:Verklaring van het Algemeen Bestuur van Vereniging ROVER (Reizigers Openbaar Vervoer)
Rikus Spithorst, woordvoerder van reizigersvereniging ROVER, heeft op 16 augustus jl. onder de kop 'Femke Halsema moet dood' (in een column op Fok.nl en onder het pseudoniem Driek Oplopers) GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema bedreigd en opgeroepen haar adres te publiceren opdat haar huis in de fik gestoken kon worden. Dat was bedoeld als satire, maar als zodanig onvoldoende herkenbaar en hoe dan ook niet het soort teksten waar ROVER mee geassocieerd wenst te worden.
Allereerst bieden wij Femke Halsema onze diepe excuses aan.
ROVER-voorzitter Michael van der Vlis had Rikus Spithorst verzocht op Nova, waar hij ter toelichting zaterdagavond was uitgenodigd, volledig en ondubbelzinnig afstand te nemen van zijn column en zijn uitdrukkelijke excuses aan te bieden. Dat heeft hij onvoldoende gedaan en daarom heeft de voorzitter hem meteen daarna van het woordvoerderschap ontheven.
Wij zijn het met die beslissing van de voorzitter geheel eens.
Rikus Spithorst heeft inmiddels al zijn functies in ROVER-verband neergelegd. O.a. was hij landelijk secretaris en voorzitter van de afdeling Amsterdam.
Wij respecteren dat en vinden het verstandig en begrijpelijk.
Deze affaire doet ons veel pijn. Ook vanwege de grote verdiensten die Rikus Spithorst voor onze vereniging heeft gehad.
Inmiddels heeft het bestuur het bestuurslid Aldo Markus verzocht om de nieuwe woordvoerder te zijn. Hij heeft daar mee ingestemd. Hij is via 06-17138848 en communicatie@rover.nl bereikbaar.
Hadden we kunnen zwaaienquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:14 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een keer in Rusland gestaan en naar Finland gekeken aan de overkant van het water.
minimaal 12,50 per keerquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:55 schreef bork het volgende:
Wat kost een boete in belgie?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen...
Halsema die met satire en humor een spiegel wordt voorgehouden noemt een crimineel "integer".
Jajaja kruip nog dieper ROVER honden. Ik ga me lidmaatschap opzeggen!
Ik vind ROVER in veel zaken ongenuanceerd en vooral niet gehinderd worden door enige kennis van zaken. Niet mijn club.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:41 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Willy is voor beter OVhet moet ook niet gekker worden
Het probleem is dat, terwijl ze er de ballen verstand van hebben, ze toch een mening verkondigen over technische zaken. Hou daar dan je bek over of zorg dat je wel weet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Willy84 het volgende:
ROVER komt op voor de belangen van de reiziger. Het schreeuwen om de belangen van de reiziger hoort daarbij. Zij hoeven geen technische specialisten te hebben. Daar zijn andere parijten voor. Ik bekijk iedere organisatie vanuit haar specifieke taak en doelstelingen. Een bepaalde spanning tussen NS, ROVER en Prorail is mijns inziens gezond.
Dat ze af en toe onzin uitkramen weet ik ook wel.
Ter info: de playlist van In Fahrt is vernieuwd! Nieuwe führerstandmitfahrt-streams dusquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal
Daarom mag Michael van der Vlis ook voor de rest van zijn kersen plukken. Vlak naast de HSL.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen...
Halsema die met satire en humor een spiegel wordt voorgehouden noemt een crimineel "integer".
Jajaja kruip nog dieper ROVER honden. Ik ga me lidmaatschap opzeggen!
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Willy84 het volgende:
ROVER komt op voor de belangen van de reiziger. Het schreeuwen om de belangen van de reiziger hoort daarbij. Zij hoeven geen technische specialisten te hebben. Daar zijn andere parijten voor. Ik bekijk iedere organisatie vanuit haar specifieke taak en doelstelingen. Een bepaalde spanning tussen NS, ROVER en Prorail is mijns inziens gezond.
Dat ze af en toe onzin uitkramen weet ik ook wel.
Eigenlijk ook, maar ik heb deze uitspraak nadat wielrenner Stuart O'Grady zijn mening moest geven over dopingzondaars.quote:
Trustequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen vriendenik hoop dat er morgenavond in Wallonië draadloos netwerk is, anders wordt het maandag eer ik me weer meld
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My assquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.
Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw.
Twee uitersten: ROVER loopt altijd kwadratisch te zeiken om maar iets binnen te kunnen halen van hun wensen, OVM is voor bedrijven die aan OV doen, dus dat is al snel een hoera-verhaal.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:42 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass
Ben toch benieuwd wat ze precies gaan doen met al dat geld, verwacht geen spoorverdubbeling op die trajecten, misschien alleen paar inhaal sporen.quote:Groen licht megaspoor
DEN HAAG - Het Nederlandse spoor kan flink op de schop. Minister Eurlings (Verkeer) heeft het geld bij elkaar voor zijn mega-investering in het Nederlandse spoornet, waardoor er meer en vaker treinen kunnen rijden en het aantal vertragingen afneemt. Het gaat om 4,5 miljard euro.
Het geld is bestemd voor het opheffen van knelpunten op het spoor, vooral in de Randstad en op de verbindingen tussen Amsterdam en Arnhem en in Noord-Brabant. Op termijn moeten er zoveel treinen op deze trajecten rijden dat een spoorwegboekje niet meer nodig is, omdat de treinen elkaar snel opvolgen.
Overstappen
De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. Door meer parkeerplaatsen rond stations, waardoor automobilisten makkelijker de trein kunnen nemen. En door overstappen flexibeler te maken.
In eerste instantie worden vooral de knelpunten op de spoorlijnen Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad, Den Haag-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Eindhoven-Amsterdam aangepakt.
Een woordvoerder van Eurlings wil de solide onderbouwing voor het plan niet bevestigen. "Dat hoort u op de derde dinsdag van september." Maar verscheidene andere bronnen bevestigen het nieuws.
Toen Eurlings zijn miljardenplan vorig jaar november bekend maakte, benadrukte hij vooral het voordeel van de zes intercity's per uur die straks op de verbrede trajecten gaan rijden: "Als er om de tien minuten een intercity gaat, hoef je niet meer te rennen. Je koopt nog een kop koffie, en voor die op is, staat je trein al klaar", aldus Eurlings tijdens die presentatie.
De Nederlandse Spoorwegen hadden substantiële investeringen in het spoor gevraagd aan de overheid. Het bedrijf wil nu niks zeggen. "We reageren pas als het officieel bekend wordt gemaakt", zegt een woordvoerder.
Zelf investeert het spoorbedrijf de komende jaren ¤ 3 miljard in nieuwe treinen en verbeteringen van de stations. Een voorwaarde voor deze miljardeninvestering van de NS was dat de overheid de knelpunten in de spoorinfrastructuur zou wegnemen.
Kritiek
Minister Eurlings wilde dit graag, maar vond tot nu toe niet al het geld. Dat kwam de CDA-bewindsman op flink wat kritiek te staan. Want hoe ambitieus de plannen ook klonken, zonder geld begin je niet veel. Nu zijn de juiste potjes toch gereserveerd.
Bron
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoorquote:De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden.
oh!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor.
300 MB!? Kun je ook gedeeltes van het spoorboekje downloaden, dus alleen met een S-Bahnnetwerk naar keuze of alleen ICE's?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mbKan overigens nu ook al (voor de drgl2007-08)
arnhem is toch ook al zo`n bouwput?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is
ach ze moeten dan toch spoorstaven slepenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
Tadaaa!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden.
Nee, dat schiet nog niet op... maar goed, op de site van Pro Rail is te lezen dat het minstens 2012 wordtquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:37 schreef Socios het volgende:
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest.
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden.
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost.
Ik meen dat het vijf losse kaartjes waren...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
't Enige is dat er ook veel goederentreinen rijden, en die halen de capaciteit erg naar beneden. Maar gelukkig hebben we de inhaalsporen bij Oudewater nog.quote:Op zondag 24 augustus 2008 08:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
Ah oké. Maar een 5-retourkaartje is wat makkelijker om te declareren op m'n werk. Hoef ik niet elke keer een dagkaartje op te geven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...
Het gebeurt in Nederland anders welquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?
Aardig idee, zo zonder krachttermenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Sindsdien gebruik ik het als grove verwensing/afkeuring, weer een goede reden om door Google vermeld te worden.
Ja. En nu vertellen waarom dat OP DIT MOMENT boeiend isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:48 schreef thepetlover het volgende:
flash ben jij de fles van ohih?
ik kwam een fles tegen op hgbtf en zag dat die fles dezelfde avater had als fles op ohih en toen zag ik dat ze jouw ook fles noemde.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En nu vertellen waarom dat OP DIT MOMENT boeiend is![]()
Make my day
Gaaf. En toen?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:08 schreef thepetlover het volgende:
[..]
ik kwam een fles tegen op hgbtf en zag dat die fles dezelfde avater had als fles op ohih en toen zag ik dat ze jouw ook fles noemde.
en toen dacht ik laat ik eens vragen of dat dezelfde persoon is.quote:
Klinkt goed Artquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben het met Duvel eens wat rover betreft
Toch goed vermaakt zie ik fles? Jammer dat ik het gemist heb, maar een 3 dagen lang gratis Phantasialand inclusief hotel was ook niet onprettig( Waar ik pas 5 dagen geleden hoorde dat ik ging
![]()
Dat klopt. Maar zodra het over stationsnaambordjes gaat ben ik de baas, of het nou hier is, of op OHIH of op HGBTF. Maar dat zal je niet ontgaan zijnquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:10 schreef thepetlover het volgende:
[..]
en toen dacht ik laat ik eens vragen of dat dezelfde persoon is.
je gebruikt hier wel een andere avater dan op hgbtf en ohih.
Ach, te doen.... Hangt er vanaf waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Ik heb zoiets weleens in 1 dag gedaan ja, maar dit was een tamelijk relaxed weekendje. Maar vanuit bijv. Maastricht is het makkelijker dan vanuit Roodeschool natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 01:57 schreef Willy84 het volgende:
Is een rondje door de Ardennen en dan via Brussel nou te doen op een dag of zijn het echt iedere dag 2 uurs intervallen? Geen lol om uit te stappen met zo'n interval.
Kernonderzeers danquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:11 schreef Willy84 het volgende:
Uiteraard gaat alles hier vanuit de Hoofdstad![]()
Heb je nog die 5 dagen kaart gekocht of hoe heb je het opgelost? Al die moeilijke treinkaartjes en vreemde talen weerhouden me altijd van een rondje door het buitenland![]()
Trams, metro's, treinen, vliegtuigen, onderzeeers: dit werd vroeger allemaal in Nederland gemaakt. Waar blijft die tijd..!! Zo eeuwig zonde dat dat weg is! Kreeg vanmorgen eens last van dat sentiment. Gewooon eeuwig zonde! Hoop dat er ooit nog onderzeeers gemaakt gaan worden. Treinen zal er helaas niet in zitten
Nee, ALLE zeker niet! Die nieuwe treinstellen van AnsaldoBreda zij er ook nog steeds niet. Naar verluid komen die in de loop van volgend jaar. Wat "in de loop" mag betekenen moet ik je schuldig blijven. Maar die treinen komen sowieso volgend jaar niet schat ik zo in. Er is er nu 1 half klaar en die staat weg te roesten op een testbaan in Tjechie. Eerst moet er 1 trein helemaal klaar zijn. Die moet naar NL komen, testrijden, en de beveilging tussen de baan en trein schijnt nogal problemen te hebben, dan moet die trein nog goedgekeurd worden, heel circus is dat. Helemaal omdat het de eerste hogesnelheidstrein is. Het is geen vervolgbestelling VIRM ofzo. Alles nieuw. Vervolgens moeten alle machinisten die op die lijn komen te rijden opgeleid worden en alle andere treinen moeten klaar zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:10 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle technische problemen op de HSL nu verholpen omdat ze per september gaan proef rijden ?
Ja daar doelde ik op, de Schelde (koninklijk) meen ik. Aantal jaar terug hebben ze er 1 of 2 voor Taiwan gemaakt. Onder druk van China moesten ze daar mee stoppen, helaas! Want zo hou je wel je techniek in huis! Als je in geen 30 jaar een onderzeeer maakt dan zijn al je kundige mensen al met pensioen!quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:14 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Kernonderzeers dan
In rotterdam schijnt er trouwens nog een werf te zijn die het wel kan (diesel-Elec)
Ik heb het over de HSL zelf niet de kut treinen, dat weet ik, als ik de NS was zou ik gelijk wat TGV/Thalys/ICE bestellen of een paar eurostars opkopen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Nee, ALLE zeker niet! Die nieuwe treinstellen van AnsaldoBreda zij er ook nog steeds niet. Naar verluid komen die in de loop van volgend jaar. Wat "in de loop" mag betekenen moet ik je schuldig blijven. Maar die treinen komen sowieso volgend jaar niet schat ik zo in. Er is er nu 1 half klaar en die staat weg te roesten op een testbaan in Tjechie. Eerst moet er 1 trein helemaal klaar zijn. Die moet naar NL komen, testrijden, en de beveilging tussen de baan en trein schijnt nogal problemen te hebben, dan moet die trein nog goedgekeurd worden, heel circus is dat. Helemaal omdat het de eerste hogesnelheidstrein is. Het is geen vervolgbestelling VIRM ofzo. Alles nieuw. Vervolgens moeten alle machinisten die op die lijn komen te rijden opgeleid worden en alle andere treinen moeten klaar zijn.
Pfffff dat was het wel ongeveer. Ik reken er al op dat die "gepimpte rijtuigen" nog wel een aantal jaartjes blijven hobbelen. Wat een blamage voor Nederland en de NS. Of Hispeed of internationaal, hoe je wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |