Trustequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen vriendenik hoop dat er morgenavond in Wallonië draadloos netwerk is, anders wordt het maandag eer ik me weer meld
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My assquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.
Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw.
Twee uitersten: ROVER loopt altijd kwadratisch te zeiken om maar iets binnen te kunnen halen van hun wensen, OVM is voor bedrijven die aan OV doen, dus dat is al snel een hoera-verhaal.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:42 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass
Ben toch benieuwd wat ze precies gaan doen met al dat geld, verwacht geen spoorverdubbeling op die trajecten, misschien alleen paar inhaal sporen.quote:Groen licht megaspoor
DEN HAAG - Het Nederlandse spoor kan flink op de schop. Minister Eurlings (Verkeer) heeft het geld bij elkaar voor zijn mega-investering in het Nederlandse spoornet, waardoor er meer en vaker treinen kunnen rijden en het aantal vertragingen afneemt. Het gaat om 4,5 miljard euro.
Het geld is bestemd voor het opheffen van knelpunten op het spoor, vooral in de Randstad en op de verbindingen tussen Amsterdam en Arnhem en in Noord-Brabant. Op termijn moeten er zoveel treinen op deze trajecten rijden dat een spoorwegboekje niet meer nodig is, omdat de treinen elkaar snel opvolgen.
Overstappen
De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. Door meer parkeerplaatsen rond stations, waardoor automobilisten makkelijker de trein kunnen nemen. En door overstappen flexibeler te maken.
In eerste instantie worden vooral de knelpunten op de spoorlijnen Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad, Den Haag-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Eindhoven-Amsterdam aangepakt.
Een woordvoerder van Eurlings wil de solide onderbouwing voor het plan niet bevestigen. "Dat hoort u op de derde dinsdag van september." Maar verscheidene andere bronnen bevestigen het nieuws.
Toen Eurlings zijn miljardenplan vorig jaar november bekend maakte, benadrukte hij vooral het voordeel van de zes intercity's per uur die straks op de verbrede trajecten gaan rijden: "Als er om de tien minuten een intercity gaat, hoef je niet meer te rennen. Je koopt nog een kop koffie, en voor die op is, staat je trein al klaar", aldus Eurlings tijdens die presentatie.
De Nederlandse Spoorwegen hadden substantiële investeringen in het spoor gevraagd aan de overheid. Het bedrijf wil nu niks zeggen. "We reageren pas als het officieel bekend wordt gemaakt", zegt een woordvoerder.
Zelf investeert het spoorbedrijf de komende jaren ¤ 3 miljard in nieuwe treinen en verbeteringen van de stations. Een voorwaarde voor deze miljardeninvestering van de NS was dat de overheid de knelpunten in de spoorinfrastructuur zou wegnemen.
Kritiek
Minister Eurlings wilde dit graag, maar vond tot nu toe niet al het geld. Dat kwam de CDA-bewindsman op flink wat kritiek te staan. Want hoe ambitieus de plannen ook klonken, zonder geld begin je niet veel. Nu zijn de juiste potjes toch gereserveerd.
Bron
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoorquote:De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden.
oh!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor.
300 MB!? Kun je ook gedeeltes van het spoorboekje downloaden, dus alleen met een S-Bahnnetwerk naar keuze of alleen ICE's?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mbKan overigens nu ook al (voor de drgl2007-08)
arnhem is toch ook al zo`n bouwput?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is
ach ze moeten dan toch spoorstaven slepenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
Tadaaa!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden.
Nee, dat schiet nog niet op... maar goed, op de site van Pro Rail is te lezen dat het minstens 2012 wordtquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:37 schreef Socios het volgende:
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest.
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden.
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost.
Ik meen dat het vijf losse kaartjes waren...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
't Enige is dat er ook veel goederentreinen rijden, en die halen de capaciteit erg naar beneden. Maar gelukkig hebben we de inhaalsporen bij Oudewater nog.quote:Op zondag 24 augustus 2008 08:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
Ah oké. Maar een 5-retourkaartje is wat makkelijker om te declareren op m'n werk. Hoef ik niet elke keer een dagkaartje op te geven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...
Het gebeurt in Nederland anders welquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?
Aardig idee, zo zonder krachttermenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Sindsdien gebruik ik het als grove verwensing/afkeuring, weer een goede reden om door Google vermeld te worden.
Ja. En nu vertellen waarom dat OP DIT MOMENT boeiend isquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:48 schreef thepetlover het volgende:
flash ben jij de fles van ohih?
ik kwam een fles tegen op hgbtf en zag dat die fles dezelfde avater had als fles op ohih en toen zag ik dat ze jouw ook fles noemde.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En nu vertellen waarom dat OP DIT MOMENT boeiend is![]()
Make my day
Gaaf. En toen?quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:08 schreef thepetlover het volgende:
[..]
ik kwam een fles tegen op hgbtf en zag dat die fles dezelfde avater had als fles op ohih en toen zag ik dat ze jouw ook fles noemde.
en toen dacht ik laat ik eens vragen of dat dezelfde persoon is.quote:
Klinkt goed Artquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben het met Duvel eens wat rover betreft
Toch goed vermaakt zie ik fles? Jammer dat ik het gemist heb, maar een 3 dagen lang gratis Phantasialand inclusief hotel was ook niet onprettig( Waar ik pas 5 dagen geleden hoorde dat ik ging
![]()
Dat klopt. Maar zodra het over stationsnaambordjes gaat ben ik de baas, of het nou hier is, of op OHIH of op HGBTF. Maar dat zal je niet ontgaan zijnquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:10 schreef thepetlover het volgende:
[..]
en toen dacht ik laat ik eens vragen of dat dezelfde persoon is.
je gebruikt hier wel een andere avater dan op hgbtf en ohih.
Ach, te doen.... Hangt er vanaf waar je vandaan komt en waar je heen wilt. Ik heb zoiets weleens in 1 dag gedaan ja, maar dit was een tamelijk relaxed weekendje. Maar vanuit bijv. Maastricht is het makkelijker dan vanuit Roodeschool natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2008 01:57 schreef Willy84 het volgende:
Is een rondje door de Ardennen en dan via Brussel nou te doen op een dag of zijn het echt iedere dag 2 uurs intervallen? Geen lol om uit te stappen met zo'n interval.
Kernonderzeers danquote:Op maandag 25 augustus 2008 11:11 schreef Willy84 het volgende:
Uiteraard gaat alles hier vanuit de Hoofdstad![]()
Heb je nog die 5 dagen kaart gekocht of hoe heb je het opgelost? Al die moeilijke treinkaartjes en vreemde talen weerhouden me altijd van een rondje door het buitenland![]()
Trams, metro's, treinen, vliegtuigen, onderzeeers: dit werd vroeger allemaal in Nederland gemaakt. Waar blijft die tijd..!! Zo eeuwig zonde dat dat weg is! Kreeg vanmorgen eens last van dat sentiment. Gewooon eeuwig zonde! Hoop dat er ooit nog onderzeeers gemaakt gaan worden. Treinen zal er helaas niet in zitten
Nee, ALLE zeker niet! Die nieuwe treinstellen van AnsaldoBreda zij er ook nog steeds niet. Naar verluid komen die in de loop van volgend jaar. Wat "in de loop" mag betekenen moet ik je schuldig blijven. Maar die treinen komen sowieso volgend jaar niet schat ik zo in. Er is er nu 1 half klaar en die staat weg te roesten op een testbaan in Tjechie. Eerst moet er 1 trein helemaal klaar zijn. Die moet naar NL komen, testrijden, en de beveilging tussen de baan en trein schijnt nogal problemen te hebben, dan moet die trein nog goedgekeurd worden, heel circus is dat. Helemaal omdat het de eerste hogesnelheidstrein is. Het is geen vervolgbestelling VIRM ofzo. Alles nieuw. Vervolgens moeten alle machinisten die op die lijn komen te rijden opgeleid worden en alle andere treinen moeten klaar zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:10 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn alle technische problemen op de HSL nu verholpen omdat ze per september gaan proef rijden ?
Ja daar doelde ik op, de Schelde (koninklijk) meen ik. Aantal jaar terug hebben ze er 1 of 2 voor Taiwan gemaakt. Onder druk van China moesten ze daar mee stoppen, helaas! Want zo hou je wel je techniek in huis! Als je in geen 30 jaar een onderzeeer maakt dan zijn al je kundige mensen al met pensioen!quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:14 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Kernonderzeers dan
In rotterdam schijnt er trouwens nog een werf te zijn die het wel kan (diesel-Elec)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |