abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61039911
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5

Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
Ter info: de playlist van In Fahrt is vernieuwd! Nieuwe führerstandmitfahrt-streams dus

Nürnberg Hbf - Lichtenfels BR 143 824-1 (April 2007)
IRE 3124 BR VT 611 021 Singen - Basel Bad Bf (Februar 2008)
Südbahn Mürzzuschlag - Wien Südbahnhof (01/1993)
RE 22516 BR VT 650 108 (RegioShuttle RS 1) Sontheim - Brenz - Crailsheim (Februar 2008)
RE 3453/RE 3791 BR 612 Glauchau - Dresden Hbf (Februar 2008)
KBS 200 von Berlin Ostbahnhof nach Frankfurt (Oder) (September 2005)
RE 3204 BR VT 611 020 Beuron - Neustadt (Februar 2008)

[ Bericht 27% gewijzigd door Zug-Chef op 22-08-2008 15:11:14 ]
pi_61050794
Wat treinen uit Finland

Brake (Unterweser), Duitsland, 2 augustus 2008. Drie locjes BR295 staan te rusten in het zonnetje.


Karjaa, 4 augustus 2008. Loc 3208 komt binnen met een InterCity uit Tampere naar Helsinki.


Karjaa, 4 augustus 2008. DMU-1 4411 is zojuist binnengelopen uit Hanko en maakt zich op voor de terugrit. Dit stelletje onderhoudt single-handed een 2-uursdienst op dit traject.


Karjaa, 4 augustus 2008. Diesellocje 2552 rangeert wat in het rond.


Tussen Pitäjänmäki en Huopalahti, 4 augustus 2008. Een klassiekje van het regionale verkeer rond Helsinki kruist.


Helsinki, 4 augustus 2008. Klassiek motorstel 6095 staat nog in de oude VR-livrei te wachten op zijn vertrek als sneltrein naar Järvenpää.


Järvenpää, 5 augustus 2008. Treinstel 6329 loopt achterop een stoptrein naar Helsinki.


Riihimäki, 5 augustus 2008. Treinstel 6201 poseert onder een grijze wolkenlucht.


Imatra, 7 augustus 2008. Loc 3087 loopt binnen met een InterCity naar Helsinki, bestaande uit dubbeldekswagens. Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland.


Oulu, 9 augustus 2008. Een Pendolino wacht op zijn volgende inzet.


Kemi, 14 augustus 2008. Loc 3078 komt binnen met de sneltrein naar Rovaniemi.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61052605
Vet man! Hoop leuke treinen daar, ook paar mooi in de zon Top vakantie gehad dus ?
pi_61053167
Ja hoor, heb me prima vermaakt

Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61053963
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal






Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:36:33 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61055856
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen...
Halsema die met satire en humor een spiegel wordt voorgehouden noemt een crimineel "integer".
Jajaja kruip nog dieper ROVER honden. Ik ga me lidmaatschap opzeggen!
Daarom mag Michael van der Vlis ook voor de rest van zijn kersen plukken. Vlak naast de HSL.
pi_61055899
Kersen zijn okee trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:39:23 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61055903
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Willy84 het volgende:
ROVER komt op voor de belangen van de reiziger. Het schreeuwen om de belangen van de reiziger hoort daarbij. Zij hoeven geen technische specialisten te hebben. Daar zijn andere parijten voor. Ik bekijk iedere organisatie vanuit haar specifieke taak en doelstelingen. Een bepaalde spanning tussen NS, ROVER en Prorail is mijns inziens gezond.
Dat ze af en toe onzin uitkramen weet ik ook wel.
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.

Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw.
pi_61056152
Ik ga slapen vrienden ik hoop dat er morgenavond in Wallonië draadloos netwerk is, anders wordt het maandag eer ik me weer meld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:25:38 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61056849
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Kersen zijn okee trouwens
Eigenlijk ook, maar ik heb deze uitspraak nadat wielrenner Stuart O'Grady zijn mening moest geven over dopingzondaars.

Sindsdien gebruik ik het als grove verwensing/afkeuring, weer een goede reden om door Google vermeld te worden.
pi_61057081
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen vrienden ik hoop dat er morgenavond in Wallonië draadloos netwerk is, anders wordt het maandag eer ik me weer meld
Truste
Ow en de metro gaat morgen weer rijden!
pi_61057106
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.

Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw.
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:15:17 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61059206
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 01:42 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass
Twee uitersten: ROVER loopt altijd kwadratisch te zeiken om maar iets binnen te kunnen halen van hun wensen, OVM is voor bedrijven die aan OV doen, dus dat is al snel een hoera-verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61064301
quote:
Groen licht megaspoor

DEN HAAG - Het Nederlandse spoor kan flink op de schop. Minister Eurlings (Verkeer) heeft het geld bij elkaar voor zijn mega-investering in het Nederlandse spoornet, waardoor er meer en vaker treinen kunnen rijden en het aantal vertragingen afneemt. Het gaat om 4,5 miljard euro.

Het geld is bestemd voor het opheffen van knelpunten op het spoor, vooral in de Randstad en op de verbindingen tussen Amsterdam en Arnhem en in Noord-Brabant. Op termijn moeten er zoveel treinen op deze trajecten rijden dat een spoorwegboekje niet meer nodig is, omdat de treinen elkaar snel opvolgen.

Overstappen

De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. Door meer parkeerplaatsen rond stations, waardoor automobilisten makkelijker de trein kunnen nemen. En door overstappen flexibeler te maken.

In eerste instantie worden vooral de knelpunten op de spoorlijnen Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad, Den Haag-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Eindhoven-Amsterdam aangepakt.

Een woordvoerder van Eurlings wil de solide onderbouwing voor het plan niet bevestigen. "Dat hoort u op de derde dinsdag van september." Maar verscheidene andere bronnen bevestigen het nieuws.

Toen Eurlings zijn miljardenplan vorig jaar november bekend maakte, benadrukte hij vooral het voordeel van de zes intercity's per uur die straks op de verbrede trajecten gaan rijden: "Als er om de tien minuten een intercity gaat, hoef je niet meer te rennen. Je koopt nog een kop koffie, en voor die op is, staat je trein al klaar", aldus Eurlings tijdens die presentatie.

De Nederlandse Spoorwegen hadden substantiële investeringen in het spoor gevraagd aan de overheid. Het bedrijf wil nu niks zeggen. "We reageren pas als het officieel bekend wordt gemaakt", zegt een woordvoerder.

Zelf investeert het spoorbedrijf de komende jaren ¤ 3 miljard in nieuwe treinen en verbeteringen van de stations. Een voorwaarde voor deze miljardeninvestering van de NS was dat de overheid de knelpunten in de spoorinfrastructuur zou wegnemen.

Kritiek

Minister Eurlings wilde dit graag, maar vond tot nu toe niet al het geld. Dat kwam de CDA-bewindsman op flink wat kritiek te staan. Want hoe ambitieus de plannen ook klonken, zonder geld begin je niet veel. Nu zijn de juiste potjes toch gereserveerd.

Bron
Ben toch benieuwd wat ze precies gaan doen met al dat geld, verwacht geen spoorverdubbeling op die trajecten, misschien alleen paar inhaal sporen.
Alleen natuurlijk spoorverdubbeling op het traject Den Haag - Rotterdam natuurlijk, maar daar zijn ze al mee bezig.
Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden.
Zal denk hoop geld worden gebruikt gewoon voor achterstallig onderhoud wat er nog steeds is.
............................
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:53:02 #255
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61064392
quote:
De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden.
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor .
pi_61065054
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor .
oh!

je hebt meer capaciteit per trein meer treinen tegelijk wordt um niet
pi_61066261
Spoorboekje zal altijd blijven.
pi_61066587
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mb Kan overigens nu ook al (voor de drgl2007-08)
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:03:19 #259
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61066797
Leuke pics Fles, veel plezier in Wallonie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:15:53 #260
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61069519
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mb Kan overigens nu ook al (voor de drgl2007-08)
300 MB!? Kun je ook gedeeltes van het spoorboekje downloaden, dus alleen met een S-Bahnnetwerk naar keuze of alleen ICE's?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:56:32 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61072202
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61072815
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is
arnhem is toch ook al zo`n bouwput? kennen ze meteen wat perrons er bij metselen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:21:09 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61072863
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.

En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61072893
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
ach ze moeten dan toch spoorstaven slepen paar extra moet ook kunnen :p
pi_61073515
flash ben jij de fles van ohih?

[ Bericht 3% gewijzigd door thepetlover op 23-08-2008 22:04:27 ]
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:32:18 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61075904
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.

En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden.
Tadaaa!
Sporen in Arnhem!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 augustus 2008 @ 00:28:11 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61077109
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61079386
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest.
  zondag 24 augustus 2008 @ 07:59:13 #269
148385 Wadloper
Noorderling
pi_61079974
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:48 schreef thepetlover het volgende:
flash ben jij de fles van ohih?
Dacht dat hij dat is inderdaad
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 08:34:56 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_61080041
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 03:37 schreef Socios het volgende:
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest.
Nee, dat schiet nog niet op... maar goed, op de site van Pro Rail is te lezen dat het minstens 2012 wordt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 08:50:49 #271
141482 Q.
JurassiQ
pi_61080077
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef sander89 het volgende:

[..]


Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden.
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.
For great justice!
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 10:37:40 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_61080821
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:21:08 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61081414
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost.
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:21:50 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61081428
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
Ik meen dat het vijf losse kaartjes waren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:23:17 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61081451
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 08:50 schreef Q. het volgende:

[..]

Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.
't Enige is dat er ook veel goederentreinen rijden, en die halen de capaciteit erg naar beneden. Maar gelukkig hebben we de inhaalsporen bij Oudewater nog.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61083339
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 13:30:25 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_61083550
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...
Ah oké. Maar een 5-retourkaartje is wat makkelijker om te declareren op m'n werk. Hoef ik niet elke keer een dagkaartje op te geven.
Normaal mag ik een maandabonnement nemen, maar omdat ik door vakantie maar 12 dagen kom werken komende maand, is 12 retourtjes goedkoper dan een maandkaart. Vandaar.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:36:07 #278
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61089003
Weet hier iemand iets van de coderingen van goederenwagons??

Ik ben hier een beetje aan m'n hobbysite aan het knutselen: http://www.automatic-rock(...)S-Goederenwagons.htm
En nu heb ik wel de oude codering, maar sommige hebben in de jaren 60 de huidige UIC codering gekregen. En die wou ik ook graag weten en op de site vermelden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:43:56 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61089176
Ik zie dat je al heel wat UIC-coderingen hebt (Hbs, Fads), van welke zoek je de UIC nog?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 augustus 2008 @ 18:32:28 #280
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61090106
Nu ja, dat weet ik dus niet
De NS had al voor de invoering van de UIC codes rekening mee gehouden bij het invoeren van nieuwe types. Veel hebben dus al de juiste code, alleen sommige moesten toch nog aangepast worden. Alleen ik weet niet welke
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')