Ter info: de playlist van In Fahrt is vernieuwd! Nieuwe führerstandmitfahrt-streams dusquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:09 schreef TrainGV het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Jeej Bahn TV in Fahrt is weer terug en nu 24 uur per dag!
Kan handig zijn als iemand zich mocht vervelen :p
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal
Daarom mag Michael van der Vlis ook voor de rest van zijn kersen plukken. Vlak naast de HSL.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:13 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Jeetje! Hoe diep kan je kruipen als linkse rakker? Heel diep zoals je kan lezen...
Halsema die met satire en humor een spiegel wordt voorgehouden noemt een crimineel "integer".
Jajaja kruip nog dieper ROVER honden. Ik ga me lidmaatschap opzeggen!
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:02 schreef Willy84 het volgende:
ROVER komt op voor de belangen van de reiziger. Het schreeuwen om de belangen van de reiziger hoort daarbij. Zij hoeven geen technische specialisten te hebben. Daar zijn andere parijten voor. Ik bekijk iedere organisatie vanuit haar specifieke taak en doelstelingen. Een bepaalde spanning tussen NS, ROVER en Prorail is mijns inziens gezond.
Dat ze af en toe onzin uitkramen weet ik ook wel.
Eigenlijk ook, maar ik heb deze uitspraak nadat wielrenner Stuart O'Grady zijn mening moest geven over dopingzondaars.quote:
Trustequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen vriendenik hoop dat er morgenavond in Wallonië draadloos netwerk is, anders wordt het maandag eer ik me weer meld
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My assquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan doet ROVER zijn best helemaal niet.
Ik lees liever de OV Magazine of Verkeerskunde, waar belangen uiteengezet worden met technici en zonder populistisch geschreeuw.
Twee uitersten: ROVER loopt altijd kwadratisch te zeiken om maar iets binnen te kunnen halen van hun wensen, OVM is voor bedrijven die aan OV doen, dus dat is al snel een hoera-verhaal.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:42 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook leuke blaadjes om te lezen maar heb meer een idee dat ze daar een utopie verhaal neerzetten. Echt toaal niet haalbaar wat ze daar allemaal voorstellen. Bedoel eigenlijk OV magazine. Als je daar een paar nummers van leest dat denk je dat het OV helemaal geweldig gaat worden. My ass
Ben toch benieuwd wat ze precies gaan doen met al dat geld, verwacht geen spoorverdubbeling op die trajecten, misschien alleen paar inhaal sporen.quote:Groen licht megaspoor
DEN HAAG - Het Nederlandse spoor kan flink op de schop. Minister Eurlings (Verkeer) heeft het geld bij elkaar voor zijn mega-investering in het Nederlandse spoornet, waardoor er meer en vaker treinen kunnen rijden en het aantal vertragingen afneemt. Het gaat om 4,5 miljard euro.
Het geld is bestemd voor het opheffen van knelpunten op het spoor, vooral in de Randstad en op de verbindingen tussen Amsterdam en Arnhem en in Noord-Brabant. Op termijn moeten er zoveel treinen op deze trajecten rijden dat een spoorwegboekje niet meer nodig is, omdat de treinen elkaar snel opvolgen.
Overstappen
De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden. Door meer parkeerplaatsen rond stations, waardoor automobilisten makkelijker de trein kunnen nemen. En door overstappen flexibeler te maken.
In eerste instantie worden vooral de knelpunten op de spoorlijnen Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad, Den Haag-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Eindhoven-Amsterdam aangepakt.
Een woordvoerder van Eurlings wil de solide onderbouwing voor het plan niet bevestigen. "Dat hoort u op de derde dinsdag van september." Maar verscheidene andere bronnen bevestigen het nieuws.
Toen Eurlings zijn miljardenplan vorig jaar november bekend maakte, benadrukte hij vooral het voordeel van de zes intercity's per uur die straks op de verbrede trajecten gaan rijden: "Als er om de tien minuten een intercity gaat, hoef je niet meer te rennen. Je koopt nog een kop koffie, en voor die op is, staat je trein al klaar", aldus Eurlings tijdens die presentatie.
De Nederlandse Spoorwegen hadden substantiële investeringen in het spoor gevraagd aan de overheid. Het bedrijf wil nu niks zeggen. "We reageren pas als het officieel bekend wordt gemaakt", zegt een woordvoerder.
Zelf investeert het spoorbedrijf de komende jaren ¤ 3 miljard in nieuwe treinen en verbeteringen van de stations. Een voorwaarde voor deze miljardeninvestering van de NS was dat de overheid de knelpunten in de spoorinfrastructuur zou wegnemen.
Kritiek
Minister Eurlings wilde dit graag, maar vond tot nu toe niet al het geld. Dat kwam de CDA-bewindsman op flink wat kritiek te staan. Want hoe ambitieus de plannen ook klonken, zonder geld begin je niet veel. Nu zijn de juiste potjes toch gereserveerd.
Bron
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoorquote:De miljarden aan overheidsgeld moeten ervoor zorgen dat jaarlijks 5 procent meer mensen in de trein stappen. Dat gebeurt door verbreding van sporen, waardoor er meer treinen kunnen rijden.
oh!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Op breedspoor kunnen immers meer treinen rijden dan op smalspoor.
300 MB!? Kun je ook gedeeltes van het spoorboekje downloaden, dus alleen met een S-Bahnnetwerk naar keuze of alleen ICE's?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:52 schreef Zug-Chef het volgende:
In Duitsland is het 'spoorboekje' afgeschaft: vanaf dec 2008 is het boekwerk alleen nog te downloaden via de website, voor 300mbKan overigens nu ook al (voor de drgl2007-08)
arnhem is toch ook al zo`n bouwput?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat Utrecht - Arnhem nu wordt aangepakt. Dan kunnen er daar meer treinen rijden, die vervolgens bij Arnhem allemaal voor de rooie lopen, omdat de perroncapaciteit daar niet toereikend is
ach ze moeten dan toch spoorstaven slepenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
Tadaaa!quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Daar gaat het niet om. De sporen naar het station toe moeten ook de capaciteit hebben en daar gaat het in Arnhem ook voor een aardig deel mis.
En er is te weinig ruimte om die capaciteit uit te breiden.
Nee, dat schiet nog niet op... maar goed, op de site van Pro Rail is te lezen dat het minstens 2012 wordtquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:37 schreef Socios het volgende:
Schiet het al een beetje op met het nieuwe (HSL-)station daar? Tijd niet in Arnhem geweest.
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ook verbaast me dat het traject Woerden - Gouda er niet tussen staat want daar mag ook wel is iets aan gedaan worden.
Denk je dat ze d'r zoveel euro's in pompen als het niet veel problemen oplost?quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mag je wel hopen dat dat veel problemen oplost.
Ik meen dat het vijf losse kaartjes waren...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
't Enige is dat er ook veel goederentreinen rijden, en die halen de capaciteit erg naar beneden. Maar gelukkig hebben we de inhaalsporen bij Oudewater nog.quote:Op zondag 24 augustus 2008 08:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Er zit daar geen enkel station en daardoor is daar meer dan genoeg capaciteit.
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Vraagje, als ik een 5-retourkaart koop, krijg ik dan 5 losse kaartjes, of zitten die 5 retourtjes dan in 1 kaartje?
Ah oké. Maar een 5-retourkaartje is wat makkelijker om te declareren op m'n werk. Hoef ik niet elke keer een dagkaartje op te geven.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vijf losse kaartjes en tegenwoordig is een een 5-retourenkaart net zo duur als 5 losse retourtjes...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |