Ik had post nr 300quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:06 schreef vannelle het volgende:
Doe dat.
Eigenlijk was ik laatste maar als je toch bezig bent....
gooi jezelf er bij in de wikiquote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:33 schreef Tegan het volgende:
tvp
Bedoel je in de auto tijdens het examen zelf? Dat bepaalt je examinator, als deze dat wil dan gaat 'ie mee, zo niet, dan niet. Soms heeft de examinator ook een stagiair ofzo, dan mag je instructeur sowieso niet mee. En als je hem niet mee wil kan je dat ook aan de examinator kenbaar maken, dan hoeft 'ie ook niet meequote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:23 schreef Linniespinnie het volgende:
Moet je instructeur eigenlijk mee tijdens het examen?
Volgens mij mag je het zelf kiezen. Ik wel iigquote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Ja, ik bedoelde tijdens de examenrit zelf. Wordt er alleen maar zenuwachtiger van als er ook nog eens achterin iemand op me zit te letten! Maar misschien vindt mijn instructeur dat niet zo leuk als hij niet mee mag?
je instructeur kan ook nog tegen de examinator zeggen dat de foutjes die je maakte (misschien dan hequote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Ja, ik bedoelde tijdens de examenrit zelf. Wordt er alleen maar zenuwachtiger van als er ook nog eens achterin iemand op me zit te letten! Maar misschien vindt mijn instructeur dat niet zo leuk als hij niet mee mag?
Ga maar uit van een maand of 2 wachten..quote:Op zondag 1 juni 2008 13:13 schreef Nzxt het volgende:
Ik ga binnenkort ook op voor praktijk, als mijn instructeur tenminste een plekje kan vinden.
Zoals Irritatie100 al zei: Je mag zelf kiezen.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Met name het stukje (kan worden) vind ik raar. Dit zou mijn inziens inhouden dat je helemaal niet meer de weg op kunt, want immers kan je dan iemand anders hinderen? Wat is jullie visie als 'verse' bestuurders en bestuurderettes op dit artikel?quote:Paragraaf 1
Artikel 5
Gedragsregels
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt (kan worden) veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt (kan worden) gehinderd.
quote:Paragraaf 1
Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een verkeersongeval plaatsvindt.
Jij rijdt al 10 jaar en je vraagt advies aan mensen die het nog moeten leren???quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:
Aangezien hier veel mensen rondhobbelen die nú aan het lessen zijn, even een vraagje van deze toch alweer bij tien jaar rondtoerende automobilist over de theorie.
Dit is nou het kapstokartikel, dingen die niet omschreven zijn in de wet worden met dit artikel getackeled.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:Ik kwam in de verkeersbijbel van Koos Spee het volgende tegen:
[..]
Met name het stukje (kan worden) vind ik raar. Dit zou mijn inziens inhouden dat je helemaal niet meer de weg op kunt, want immers kan je dan iemand anders hinderen? Wat is jullie visie als 'verse'
En jij denkt dat er na een ongeval niet afgerekend wordt?quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:bestuurders en bestuurderettes op dit artikel?
Deze mogen ze trouwens wel eens wat vaker bonnen voor schrijven:
[..]
Nee tuurlijk moet ik ook vaker iemand naar huis brengen. Maar dat is gewoon tijdens een les...:)quote:Op zondag 1 juni 2008 11:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
je instructeur kan ook nog tegen de examinator zeggen dat de foutjes die je maakte (misschien dan he) door de zenuwen kwamen, en dat je dat tijdens de lessen nooit deed.
En rij je altijd alleen met je instructeur dan? Nooit een mede-cursist mee?
Thanx!quote:Op zondag 1 juni 2008 14:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals Irritatie100 al zei: Je mag zelf kiezen.
En je instructeur vindt het vast niet erg als hij niet mee mag, kan ie lekker een bakje koffie drinken.
En al vindt ie het wél erg, wat boeit dat? Het examen gaat om JOU en als jij je beter voelt als er niemand achterin zit moet je dat zeker zo doen.
Succes!
achterin zit dan je instructeur, die dus normaal gesproken naast je zit. Als het goed is kent hij/zij je, en houdt de examinator een beetje aan de praat zodat jij je kan concentreren op het rijdenquote:Op zondag 1 juni 2008 22:08 schreef Linniespinnie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk moet ik ook vaker iemand naar huis brengen. Maar dat is gewoon tijdens een les...:)
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen. Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebbenquote:Op zondag 1 juni 2008 20:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij rijdt al 10 jaar en je vraagt advies aan mensen die het nog moeten leren???
[..]
Dit is nou het kapstokartikel, dingen die niet omschreven zijn in de wet worden met dit artikel getackeled.
Als je goed leest zie je ook dat het niet alleen om gedragingen op de openbare weg gaat.
Een boer die afval verbrandt op eigen terrein en daarmee een rookwolk over de weg stuurt valt onder artikel 5.
[..]
En jij denkt dat er na een ongeval niet afgerekend wordt?
Zolang je met dit soort vragen komt zou ik me niet profileren als ervaren automobilist.....
Dat is de wet. je mag niet met alcohol over straat lopen, maar hoe moet je die fles drank anders thuis krijgen?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen. Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebben
Met name het 'kan worden' vind ik vreemd, want als je onderweg gaat kunnen ze hier in principe iedereen voor aanhouden. Je kunt tenslotte ten alle tijde iemand hinderen, etc.
Dat vond ik wel fijn met mijn TTT (bij mijn examen mocht mijn instructeur niet mee van de examinator), dat ik me gewoon op de weg kon focussen zonder het gevoel te hebben dat naast me iemand continu in mijn nek hijgt, maar dat die examinator zich 'normaal' gedroeg door ook een beetje met mijn instructeur te kletsen enzo.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:11 schreef qu63 het volgende:
achterin zit dan je instructeur, die dus normaal gesproken naast je zit. Als het goed is kent hij/zij je, en houdt de examinator een beetje aan de praat zodat jij je kan concentreren op het rijden
Ik dacht dat dat gewoon altijd mocht...quote:Op zondag 1 juni 2008 22:50 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat vond ik wel fijn met mijn TTT (bij mijn examen mocht mijn instructeur niet mee van de examinator), dat ik me gewoon op de weg kon focussen zonder het gevoel te hebben dat naast me iemand continu in mijn nek hijgt, maar dat die examinator zich 'normaal' gedroeg door ook een beetje met mijn instructeur te kletsen enzo.
Mja, dat vond ik dus ook erg jammer bij mijn examen. Na mijn TTT (waar 'ie wel mee mocht) wist hij gelijk wat er precies fout ging. Na mijn examen niet.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:58 schreef sander-3 het volgende:
Ik dacht dat dat gewoon altijd mocht...Ik hoop dat die van mij wel mee mag/gaat, want mocht ik zakken, dan kan die gelijk zien wat er fout ging enzo, kunnen we daar bij de lessen weer op letten.
ik kan de OP nu niet meer wijzigen..quote:Op maandag 2 juni 2008 12:42 schreef Doagere het volgende:
Ik sta ook niet in het lijstje geslaagden! (13 mei).
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in een Opel tigra 1.4 16V, wat een heerlijke auto's zijn dat!
Heb op google "Doagere" ingetikt, maar ik krijg enkel posts van Fok erop.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik kan de OP nu niet meer wijzigen..
Zet jezelf in de wiki erbij, dan sta je in het volgende topic er wel in
de fok!wiki bedoelde ik ookquote:Op maandag 2 juni 2008 15:26 schreef Doagere het volgende:
[..]
Heb op google "Doagere" ingetikt, maar ik krijg enkel posts van Fok erop.Wat heeft wiki ermee te maken?
Okeej...quote:Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
de fok!wiki bedoelde ik ook
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen
Tsja, wie weet?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende: Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebben
Dit lees je verkeerd of interpreteer je verkeerd.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:Met name het 'kan worden' vind ik vreemd, want als je onderweg gaat kunnen ze hier in principe iedereen voor aanhouden. Je kunt tenslotte ten alle tijde iemand hinderen, etc.
cdrom + boek is het beste!!!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:27 schreef kloas_wokkel het volgende:
Ik heb morgen theorie..
als ik deze site http://www.gratistheorie.nl/auto/index.htm leer is dat dan beetje genoeg ?(ben al begonnen hoor)
Gefeliciteerd, had je ook die 5 gevaarherkennings vragen op het eind? wat vondt je daarvan? (gelukkig telden ze niet meequote:Op woensdag 4 juni 2008 11:53 schreef kloas_wokkel het volgende:
geslaagd voor theorie2 fouten
stelde niet eens zoveel voor
Jammerquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:39 schreef Heidens_Figuur het volgende:
HF is zojuist gezakt. Wijs HF naar het dichtbijzijnde bushokje en doneer hem een grindtegel.
vooruitkijken & spiegelroutine....
Het is zo makkelijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:44 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Telefoontje naar rijschool -> Ja in Nee verandert xD
Ik vind 'je rijdt te onzeker' een vagere reden, of zelfs 'je rijdt te ervaren'. Tuurlijk rijd je onzeker op een examen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:08 schreef rene90 het volgende:
Daarom, een vriend van me is gezakt "omdat hij niet goed keek" waren volgens hem de exacte woorden van de examinator. Daar kan je dan echt geen kut mee.
dat wordt ook wel meegenomen, en meestal kan je instructeur het wel verklaren..quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:02 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik vind 'je rijdt te onzeker' een vagere reden, of zelfs 'je rijdt te ervaren'. Tuurlijk rijd je onzeker op een examen.
Er moet ook zuinig gereden worden. Milieu enzoquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had die gevaarherkenningvragen ook al (in januari) maar dat is toch eigenlijk ook meer persoonlijk? Iedereen heeft een andere rijstijl. De een laat ver van te voren z'n gas los, de ander rijdt helemaal door en trapt op het laatste moment op de rem, weer een ander rijdt standaard al niet zo hard dus hoeft niks te doen....
Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje onzin...
Daar wordt je godverdomme toch ook schijtziek van, dat je zuinig moet rijden ivm het milieuquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Er moet ook zuinig gereden worden. Milieu enzo
Daar luisteren ze soms echt niet naar. Examinator bij mijn TTT snapte het wel, maar vond dat er toch aan gewerkt moest worden omdat hij niet tijdens de toets terug kon zien dat ik normaal anders reed en de examinator bij mijn examen boeide het al helemaal niet, zelfs niet dat die examinator bij mijn TTT nog neer had gezet "Let op de zenuwen en rij niet te hard" onderaan mijn adviesformulier. Krijg je doodleuk "Je rijdt te langzaam" naar je hoofd terwijl een week eerder iemand zei dat je te hard reed. Ligt er maar net aan wie je voor je krijgt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef qu63 het volgende:
dat wordt ook wel meegenomen, en meestal kan je instructeur het wel verklaren..
Precies, slaat nergens op dat milieubewust rijden. Bij de stoplichten word je aan alle kanten voorbij gereden (zelfs door zware bestelbusjes) omdat je bij 2200 rpm al het commentaar "je maakt overtoeren!" krijgt maar gelukkig ben je wel milieubewust aan het rijdenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:24 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Daar wordt je godverdomme toch ook schijtziek van, dat je zuinig moet rijden ivm het milieu![]()
.
Ik ben 2 keer gezakt, 3de keer gelukkig geslaagd.
Eerste keer had ik bijna een ouwe rimpelbes omver gereden bij een rotonde, en bij een 2baansrotonde had ik bijna een andere auto geraakt.
Tweede keer zei de examinator ''Ja, voor mijn gevoel heb je niet goed genoeg gekeken''. Wat een kutsmoes.
Derde keer ging alles goed. Hoewel ik geen flauw benul heb wat al die borden nou betekenen enzo.
Je wou tijdens je examen rijden alsof je in een dikke sportauto rijdt?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Precies, slaat nergens op dat milieubewust rijden. Bij de stoplichten word je aan alle kanten voorbij gereden (zelfs door zware bestelbusjes) omdat je bij 2200 rpm al het commentaar "je maakt overtoeren!" krijgt maar gelukkig ben je wel milieubewust aan het rijden
Ja, maar ik vind niet dat een examinator daar over moet beslissen. Dat hij beslist over mijn rijvaardigheden is natuurlijk logisch, maar hij moet z'n smoel houden over het feit dat ik nou wel of niet milieubewust rijdt. Dat is godverdomme toch m'n eigen keuzequote:Op woensdag 4 juni 2008 17:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je wou tijdens je examen rijden alsof je in een dikke sportauto rijdt?
Gooi je tank vol, rij een stuk door de stad en geef vooral veel gas, rem laat, etc. Tank em weer vol (onthoud het aantal liters) en rij hetzelfde stuk, maar laat dan de auto uitrollen etc. Tank em weer vol en vergelijk het maar.
En als je ook nog een beetje op de tijd hebt gelet, zal je merken dat het vrij weinig uitmaakt, behalve dat je de 2e keer een stuk relaxder gereden hebt, en nog zuiniger ook!
Nee. Het is veiliger, wat je beweegt je vloeiender door het verkeer. Ik rijd regelmatig op de snelweg en provinciale wegen en rem bijna nooit. Waarom? Omdat ik op tijd mn gas los laat. De auto remt vanzelf wel af, en mocht het nodig zijn rem ik wel bij. Die sukkels die gas blijven geven tot je op iemand trekhaak zit en dan hard gaan remmen snap ik ook niet. Doe rustig, je gaat toch net zo snel!quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:35 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind niet dat een examinator daar over moet beslissen. Dat hij beslist over mijn rijvaardigheden is natuurlijk logisch, maar hij moet z'n smoel houden over het feit dat ik nou wel of niet milieubewust rijdt. Dat is godverdomme toch m'n eigen keuze.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee. Het is veiliger, wat je beweegt je vloeiender door het verkeer. Ik rijd regelmatig op de snelweg en provinciale wegen en rem bijna nooit. Waarom? Omdat ik op tijd mn gas los laat. De auto remt vanzelf wel af, en mocht het nodig zijn rem ik wel bij. Die sukkels die gas blijven geven tot je op iemand trekhaak zit en dan hard gaan remmen snap ik ook niet. Doe rustig, je gaat toch net zo snel!
quote:
Me moeder heeft het nu nog steeds (4 maanden later) en is erg onzeker. In een bocht afremmen en hele tijd denken "oooh in welke versnelling moet ie nou" en dan staat ze bijna stil.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:03 schreef Liebe het volgende:
Okee eigenlijk mag ik hier niet meer posten, maar ik heb net men rijbewijs opgehaald (whoehoe!) en ook gereden met moeders naast me, maar echt.. Dat is dooooooooooodeng. Ik zat bijna te janken achter het stuur, (het was ook druk, 5 uur enzo) Ik was zo bang dat ik het niet goed deed en niet goed keek en dingen vergat..
Pff, maar ik wil ook weer niet iemand worden die een rijbewijs heeft en er nooit mee rijd, dus morgen ga ik ook weer een paar rondjes rijden (en ook alleen naar een vriendin), maar ik moet echt over die angst heenkomen. Hebben meer mensen dit (gehad?) is het normaal? Of ben ik gewoon een neuroot.
Nee natuurlijk snap ik dat. Ik rij nooit alsof ik een dikke sportwagen rij (kan ook niet anders met een Renault Twingoquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je wou tijdens je examen rijden alsof je in een dikke sportauto rijdt?
Gooi je tank vol, rij een stuk door de stad en geef vooral veel gas, rem laat, etc. Tank em weer vol (onthoud het aantal liters) en rij hetzelfde stuk, maar laat dan de auto uitrollen etc. Tank em weer vol en vergelijk het maar.
En als je ook nog een beetje op de tijd hebt gelet, zal je merken dat het vrij weinig uitmaakt, behalve dat je de 2e keer een stuk relaxder gereden hebt, en nog zuiniger ook!
is best normaal hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:03 schreef Liebe het volgende:
Okee eigenlijk mag ik hier niet meer posten, maar ik heb net men rijbewijs opgehaald (whoehoe!) en ook gereden met moeders naast me, maar echt.. Dat is dooooooooooodeng. Ik zat bijna te janken achter het stuur, (het was ook druk, 5 uur enzo) Ik was zo bang dat ik het niet goed deed en niet goed keek en dingen vergat..
Pff, maar ik wil ook weer niet iemand worden die een rijbewijs heeft en er nooit mee rijd, dus morgen ga ik ook weer een paar rondjes rijden (en ook alleen naar een vriendin), maar ik moet echt over die angst heenkomen. Hebben meer mensen dit (gehad?) is het normaal? Of ben ik gewoon een neuroot.
gewoon blijven oefenen, ook op de fiets of als je meerijdt met iemand andersquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:28 schreef Linniespinnie het volgende:
Ben vandaag gezakt...Wel goed gespiegeld maar niet goed genoeg "vooruit gekeken" en dus te weinig geanticipeerd. Vraag me af hoe ik dit ooit kan leren. Iemand tips? Volgende keer is midden juli...dus nog maar even een pleisterpakket lessen aangeschaft!
Ik rem altijd op het laatste moment en rij in 2 best hard over die rotonde heen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:22 schreef -Trinity- het volgende:
Je moet 25 meter voor een rotonde bijvoorbeeld al alles hebben geregeld. H-controle uitvoeren, ga na hoe je kijkt bij een kruispunt enzo. Zoals rene zegt, borden zie je al van ver af dus dan kan je al zien of je eventueel voorrang moet verlenen. Daarna ga je kijken naar wat voor een kruispunt het is. Zijn er fietsstroken met voorrang? Fietsen de fietsers op de weg? Zijn er VOPen? Minder tijdig snelheid en gun jezelf daarmee de tijd om alles voor je en rondom de auto goed te observeren. Weet op tijd wat je gaat doen, dan kan je ook al kijken naar de plek waar je heen wilt en of het daar druk is etc.
Ik rij eigenlijk constant in zn 3, zolang ik blijf rollen lukt hetquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:30 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ik rem altijd op het laatste moment en rij in 2 best hard over die rotonde heen.
Ik moet mezelf echt leren normaal te rijden.
Haha, iddquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:33 schreef CasB het volgende:
Same here NoelGallagher. Sowieso hou ik ervan om bochten redelijk sportief te nemen
Ik heb nu bijna een jaar een rijbewijs, en ik merk (nog steeds) dat ik juist een stuk relaxter rijd als er niemand bij me in de auto zit of alleen mensen die zelf geen rijbewijs hebben. Zodra er een meer ervaren bestuurder naast me zit, voel ik me veel onzekerder. Niet dat ik er slechter van ga rijden, maar er zit wel constant een stemmetje in m'n hoofd dat zegt 'ze denken vast dat je niet kunt rijden'. Dus misschien moet je juist eens kijken hoe het is om zonder je moeder naast je te rijden? Lijkt misschien eng, maar je leert ook op jezelf vertrouwen omdat er niemand is die je kan helpen of die kan ingrijpen als er iets misgaat. Als je een paar keer in je eentje goed gereden hebt, bouw je het zelfvertrouwen op dat je eigenlijk gewoon goed kan rijden en dat rijbewijs best waard bentquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:03 schreef Liebe het volgende:
mooie versiertrucquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:44 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Haha, idd. Vanavond had ik een meisje in de auto mee, en lekker scherp door de bocht heen, ze lag bijna op mn schoot
.
en ook al zit er iemand naast je, die kan toch niks doenquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:50 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik heb nu bijna een jaar een rijbewijs, en ik merk (nog steeds) dat ik juist een stuk relaxter rijd als er niemand bij me in de auto zit of alleen mensen die zelf geen rijbewijs hebben. Zodra er een meer ervaren bestuurder naast me zit, voel ik me veel onzekerder. Niet dat ik er slechter van ga rijden, maar er zit wel constant een stemmetje in m'n hoofd dat zegt 'ze denken vast dat je niet kunt rijden'. Dus misschien moet je juist eens kijken hoe het is om zonder je moeder naast je te rijden? Lijkt misschien eng, maar je leert ook op jezelf vertrouwen omdat er niemand is die je kan helpen of die kan ingrijpen als er iets misgaat. Als je een paar keer in je eentje goed gereden hebt, bouw je het zelfvertrouwen op dat je eigenlijk gewoon goed kan rijden en dat rijbewijs best waard bent
had ze wel de goeie te pakken?quote:
Begin is altijd ff lastig. Ik raad je aan om gewoon savonds rond een uur of 21:00 de weg op te gaan en lekker rustig te rijden. Helaas laten de benzineprijzen zulke testrondes niet altijd toequote:Op woensdag 4 juni 2008 18:03 schreef Liebe het volgende:
Nee, ik rijd geen automaatquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
had ze wel de goeie te pakken?
of rijdt je automaat?
ik somsquote:
Gewoon blijven rijden iddquote:Ik ging in het begin (heb 2 weken m'n rijbewijs![]()
) met de auto naar het werk. Nu nog steeds trouwens, helpt wel.
logisch, die ken je natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:09 schreef CasB het volgende:
Het scheelt voor mij ook wel of ik in m'n eigen auto rij of niet. In m'n eigen auto rij ik een stuk zekerder dan in een andere auto.
Mwah, heb m'n auto nu 2 weken. Maar vanaf het moment dat ik hem had gekocht voelde het al goed en vertrouwd, zeg maar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
logisch, die ken je natuurlijk
Ik had gisteren een Suzuki Wagon R+ als leenauto, en de eerste keer sloeg ie meteen af. Maar zodra je door hebt hoe het bij die auto werkt gaat het lekker
Ondertussen heb ik al in een stuk of 15 auto's gereden, en na kwartiertje had ik de meeste auto's wel door
Ik heb mn auto nu een jaar, en daarvoor 3 jaar in auto's van anderen geredenquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Al die mensen hier die gelijk ook een eigen auto hebben... Voorlopig rij ik gewoon rond ik de Renault Twingo van m'n moeder
Ehhhh?? Heeft je ma daar ook last van?quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:25 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik rij nu ook in de auto van m'n moeder (peugeot 206)
Hij slaat trouwens vet vaak af, als ik hem start en optrek vanuit zn 1.
ik rij standaard 110 ipv 100, op mn teller weliswaarquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:39 schreef NoelGallagher het volgende:
Nee,![]()
Gewoon een kutauto, ze neemt binnenkort een andere.
Ik merk trouwens ook dat ik me bijna nooit aan de snelheid houd.Jullie ook last van?
Is het ook welquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik vind het heerlijk om 150 te rijden op de snelweg.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ouders geen auto hebben, of dat je te ver weg woont om de auto te lenen..quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Al die mensen hier die gelijk ook een eigen auto hebben... Voorlopig rij ik gewoon rond ik de Renault Twingo van m'n moeder
Dat is zo, maar ik heb op dit moment bij lange na niet zoveel geld om een eigen auto te hebben. En ik neem aan dat de meeste mensen in dit topic ook 18-19 jaar oud en student zijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ouders geen auto hebben, of dat je te ver weg woont om de auto te lenen..
22, werk en studie-loosquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik heb op dit moment bij lange na niet zoveel geld om een eigen auto te hebben. En ik neem aan dat de meeste mensen in dit topic ook 18-19 jaar oud en student zijn
Had ik in het begin ook. Ook omdat ik toen in een benzine-wagen moest gaan rijden, in plaats van mijn ouwe vertrouwde diesel-rijleswagen. Hij sloeg een paar keer af, toeterende mensen achter je...het zweet staat op je rugquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:03 schreef Liebe het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:29 schreef godigita het volgende:![]()
GESLAAGD!
![]()
1e keer na +/- 35 lessen. Blij!
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:29 schreef godigita het volgende:![]()
GESLAAGD!
![]()
1e keer na +/- 35 lessen. Blij!
Gewoon theorie-examens oefenen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:27 schreef swarmahoer het volgende:
weet er iemand een site waarbij je niet hoeft te betalen/in te loggen en waar je toch theorie kan oefenen ?
alle sites via google die zeggen dat ze gratis zijn moet je voor betalen
alvast bedankt
Ooh naja dan kan het niet zo 1 2 3 , anders nieuwsgroepen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:29 schreef swarmahoer het volgende:
waar download je die ?
ik heb thuis nog ergens een anwb cd liggen maar zit nu op stage en wil graag oefenen
Dat zei ik een jaar geleden ook maar met 3 boetes in een maand tijd leer je dat snel afquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik vind het heerlijk om 150 te rijden op de snelweg.
ik heb laatst 150 gereden in een Renault Twingo, dan leer je het ook snel afquote:Op zondag 8 juni 2008 20:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zei ik een jaar geleden ook maar met 3 boetes in een maand tijd leer je dat snel af
Daarom rijd ik nu ook in een 'echte' auto, omdat ik vaak op de snelweg zitquote:Op zondag 8 juni 2008 20:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
ik heb laatst 150 gereden in een Renault Twingo, dan leer je het ook snel af![]()
Hij trilt dan namelijk een beetje
Ik heb geen eigen auto, ik rij in die van m'n moederquote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daarom rijd ik nu ook in een 'echte' auto, omdat ik vaak op de snelweg zit
Officieel is die ook van mijn ouders maar hij is wel voor mij uitgezochtquote:Op zondag 8 juni 2008 21:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb geen eigen auto, ik rij in die van m'n moeder
ach, iedere auto moet voldoen aan bepaalde eisen, dus ik neem aan dat een auto niet uit elkaar valt op de snelweg. Dat ie moeite heeft met de 150 is een ander verhaal. Iedere nieuwe auto haalt dat nu makkelijk, maar een Twingo heeft daar iets meer moeite meequote:Op zondag 8 juni 2008 21:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daarom rijd ik nu ook in een 'echte' auto, omdat ik vaak op de snelweg zit
Uit elkaar vallen niet, maar sommige auto's kan je beter niet hebben als je dagelijks veel op de snelweg zitquote:Op maandag 9 juni 2008 00:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
ach, iedere auto moet voldoen aan bepaalde eisen, dus ik neem aan dat een auto niet uit elkaar valt op de snelweg. Dat ie moeite heeft met de 150 is een ander verhaal. Iedere nieuwe auto haalt dat nu makkelijk, maar een Twingo heeft daar iets meer moeite mee
Denken aan zaterdagzondagquote:Op maandag 9 juni 2008 07:31 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb al zenuwen voor het afrijden, iemand tips?
Dat zakken mij al snel honderden euro's kost.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:52 schreef rene90 het volgende:
En nog wat geleerd in al die maanden haha?
Maar blijkbaar ben je dan wel goed gezakt als je een paar maanden nodig hebt om weer herexamen te mogen doen of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 9 juni 2008 10:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat zakken mij al snel honderden euro's kost.
Mijn instructrice had een soort lijstje waarop zij precies kon aangeven hoever ik met alles was tot ik "examenwaardig" was als het ware. Was volgens mij van het CBR zelf en dit waren, als ik het goed heb, ook de beoordelingscriteria, vraag er eens naar bij je instructeur.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:59 schreef marcdelange12345 het volgende:
Ja mijn instructeur was het er ook niet echt mee eens. Is dat zo? zou wel mooi zijn.
Maar de regels worden niet openbaar gemaakt.. heb ik het idee.
Ik wil eigenlijk de regels zwart op wit hebben...
Zelfreflectie kan wel goed ja, links een rij, bovenaan een rij, en dan allemaal kleine blokjes, het is op een A4tje liggend afgedrukt als ik het goed heb.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:06 schreef marcdelange12345 het volgende:
Je bedoeld de zelfreflectie?
Of bedoel je het beoordelingsformulier van je examen die je ook per mail krijgt?
Nee. Ik ben wel vanwege mijn eigen schuld gezakt, echter heb ik maanden moeten wachten totdat er weer een plek vrij was.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar ben je dan wel goed gezakt als je een paar maanden nodig hebt om weer herexamen te mogen doen of zie ik dat verkeerd?
Ik was die hele week van tevoren zenuwachtig. Om toch een beetje houvast voor mezelf te maken, ging ik in mijn hoofd de laatse paar rijlessen doorlopen en al het commentaar van de instructeur voor mezelf opschrijven. Aangezien de route bij het afrijden praktisch dezelfde was als bij de laatste rijlessen wist ik op welke punten op de route ik extra moest gaan opletten. Het gaf me wel een stukje meer zekerheid.quote:Op maandag 9 juni 2008 07:31 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb al zenuwen voor het afrijden, iemand tips?
het kan niet in een boek staan, als daar namelijk had gestaan dat je 2 sec op een rijbaan moet zijn, maar achter komt een huge-ass vrachtwagen aangereden zal de examinator het ook niet goed vinden. Dus dan is het inderdaad 'natte vinger werk'. Alleen heeft een examinator wel heel wat uurtjes op de weg al gehad, en kan hij misschien iets beter inschatten wat je had moeten doen.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:10 schreef marcdelange12345 het volgende:
Die heb ik inderdaad ook, Het probleem is dat ze het bij mij onder doorstroming hebben gezet.
Maar er moet toch iets van een boek zijn waar al de regels in staan, ze kunnen moeilijk iemand op nat vingerwerk laten slagen of zakken.
Ook dat hebben we maar te eccepterenquote:Op maandag 9 juni 2008 11:44 schreef marcdelange12345 het volgende:
Ik begrijp je punt. Maar de weg was bijna leeg
Maar laten we er maar over ophouden. Een ding waar je wel wat over kan zeggen is de absurt lange wachttijden....
Moet ik serieus aangifte gaan doen van vermissing bij de politie hiervoor..?!quote:Wat moet ik naar het CBR meenemen voor een duplicaat theoriecertificaat?
* één pasfoto
* een verklaring van vermissing (proces verbaal)
* een geldig identiteitsbewijs
* ¤ 18,20
Bovag nieuwsbrief:quote:Op maandag 9 juni 2008 11:44 schreef marcdelange12345 het volgende:
Ik begrijp je punt. Maar de weg was bijna leeg
Maar laten we er maar over ophouden. Een ding waar je wel wat over kan zeggen is de absurt lange wachttijden....
quote:Flexibele quotering hoopgevend / Bromfietspraktijkexamen uitgesteld
2 juni 2008
Geachte leden,
Graag vragen wij uw aandacht voor de volgende onderwerpen:
Flexibele quotering hoopgevend
Op vrijdag 30 mei jongstleden hebben BOVAG Rijscholen en CBR nader overleg gevoerd over maatregelen om de wachttijden voor de CBR-examens terug te dringen. De per 26 mei jongstleden ingevoerde Flexibele Quotering voor B-examens laat hoopgevende signalen zien. De reserveringstermijnen zijn overal in het land duidelijk verlaagd, naar 6,5 week gemiddeld (landelijk) op 30 mei 2008. Dit is een hoopgevende ontwikkeling die aantoont dat de op 26 mei ingevoerde korte termijn maatregelen vooralsnog lijken te werken.
De Helpdesk Reserveringstermijnen, die door CBR is ingericht om beargumenteerde verzoeken van rijschoolhouders adequaat te kunnen verwerken, doet zijn werk naar behoren. Deze helpdesk kan de vragen goed aan en zorgt er zo voor dat de huidige quoteringsmaatregelen flexibel van aard zijn.
Vervolgens zal nu worden bekeken welke maatregelen kunnen worden toegepast bij de theorie-examens en bij de A-examens, om ook hier de reserveringstermijnen (wachttijd) beheersbaar te maken.
Met CBR is tevens overlegd over maatregelen op de langere termijn, die ingevoerd kunnen worden per 1 januari 2009. Deze lange termijn maatregelen liggen in het verlengde van de flexibele quotering. De kern is ook hier dat de relatie tussen examenkandidaat en te reserveren examencapaciteit wordt teruggebracht en dat lege examenblokken twee weken voor de examendatum automatisch in de etalage geplaatst zullen worden. Binnenkort zult u over deze structurele maatregelen meer gedetailleerde informatie ontvangen.
Ligt eraan welke oefentoetsen. Ik ben niet echt enthousiast over de ANWB, die dekken niet alle vragen goed. Vekabest is en Verjo zijn beterquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:00 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Als ik met de oefentoetsen steeds geslaagd ben (1keer gezakt, daarna zelfde toets nog een keer gemaakt, toen geslaagd) kan ik er dan van uit gaan dat ik mijn examen goed ga maken? Of zijn het hele andere vragen of weet ik veel?
Moet zo theorie halen om half 2
Ik heb een theorieweekend gevolgd en daarvan heb ik een cd + boek gehad van Vekabest 2008.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ligt eraan welke oefentoetsen. Ik ben niet echt enthousiast over de ANWB, die dekken niet alle vragen goed. Vekabest is en Verjo zijn beter.
Al zou je dezelfde vragen krijgen, dan kan je nog van de spanning/zenuwen een verkeerd antwoord gevenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:00 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Als ik met de oefentoetsen steeds geslaagd ben (1keer gezakt, daarna zelfde toets nog een keer gemaakt, toen geslaagd) kan ik er dan van uit gaan dat ik mijn examen goed ga maken? Of zijn het hele andere vragen of weet ik veel?
Moet zo theorie halen om half 2
Ga er maar vanuit dat die er vrijdag middag ligt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:32 schreef SjaakSjofel het volgende:
Zo, daarnet even mijn rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis, volgende week is hij binnen
Ik was ook al van plan om dan ff te gaan kijken of ze hem al hebbenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:22 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat die er vrijdag middag ligt.
vandaar dus ook de 4/5 werkdagen die ze er over mogen doenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:26 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Ik was ook al van plan om dan ff te gaan kijken of ze hem al hebben. Zou wel leuk zijn, dan kan ik zondag een rondje rijden
Maar 't is wel hoogseizoen voor paspoorten enzo, hè... Paspoorten en rijbewijzen worden op dezelfde plek gemaakt, dus dikke kans dat die drukte rond paspoorten (i.v.m zomervakantie) doorslaat op de snelheid van rijbewijzen
Ja, maar ik bedoel dus dat de kans daardoor minder groot is dattie er vrijdag al isquote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
vandaar dus ook de 4/5 werkdagen die ze er over mogen doen
Staat van wel hequote:Op maandag 9 juni 2008 22:44 schreef typhoon het volgende:
Vraagje, ik heb een duplicaat nodig van mijn theorie bewijsje. (ben hem echt kwijt), op de website van het CBS lees het ik het volgende:
[..]
Moet ik serieus aangifte gaan doen van vermissing bij de politie hiervoor..?!
Snap ik.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:26 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Ik was ook al van plan om dan ff te gaan kijken of ze hem al hebben. Zou wel leuk zijn, dan kan ik zondag een rondje rijden
Maar 't is wel hoogseizoen voor paspoorten enzo, hè... Paspoorten en rijbewijzen worden op dezelfde plek gemaakt, dus dikke kans dat die drukte rond paspoorten (i.v.m zomervakantie) doorslaat op de snelheid van rijbewijzen
Nja, bij de Politie geweest, wilde geen aangifte opnemen als ze geen nummertjes van het CBR hadden dat ik ook daadwerkelijk een certificaat heb gehaald. Op naar het CBR, geven aan dat een aangifte sowieso niet meer nodig is. En er eigenlijk geen duplicaten meer worden aangemaakt aangezien de examinator het gewoon in de computer kan opzoeken.quote:
Je krijgt nu gewoon niks meer mee. En van te voren controleer je of alle gegevens die ze hebben kloppen (sofinummer, naam, woonplaats, etc)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:24 schreef rene90 het volgende:
Examinator kan het inderdaad in de computer opzoeken, alleen zal maar net een foutje in de computer zitten, is het toch fijn als jij dat dingetje kan laten zien.
Aij jammer dat het zo gaat bij je rijschool/instructeur. Heeft dat er wellicht ook mee te maken dat je wat onrustig kan zijn? Omdat hij altijd de "slechte" dingen opnoemt en je geen complimentjes geeft? Want dat kan ik me wel goed voorstellen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:29 schreef Buakaw het volgende:
net mijn 40e rijles gehad (zie trouwens dat alle leerlingen bij mijn rijschool over de 40 gaan*gelukkig*), gign gewoon goed alleen vond mijn instructeur dat ik te onrustig ben. Klopt ook wel beetje. Maar die vent kan alleen slechte dingen opmerken. Nooit een complimentje of wat dan ook. Jammer dat ik neit eerder ben over overgestapt naar een andere instructeur/rijschool.
Hoeveel hebben jullie er gehad...?![]()
hallo,quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:37 schreef rene90 het volgende:
[..]
Aij jammer dat het zo gaat bij je rijschool/instructeur. Heeft dat er wellicht ook mee te maken dat je wat onrustig kan zijn? Omdat hij altijd de "slechte" dingen opnoemt en je geen complimentjes geeft? Want dat kan ik me wel goed voorstellen.
Je kan hem hier natuurlijk op aanspreken, is wel lastig uiteraard want het kan toch voor veel gezeik vormen. Hoewel je kan verwachten dat een volwassen persoon kritiek aankan.
Ik nu 14 uur, donderdag weer een dubbel uur. En mijn instructrice is een topvrouw. Sowieso altijd gezellig, goede communicatie, niet opeens rijlessen afzeggen of iets (hoorde van iemand anders dat die van de 10 geplande lessen er maar 4 had gereden echt). En ze benadert alles erg positief, als het goed gaat hoor je dat ook en als het slecht gaat ook trouwens, maar niet van "je doet het kut" maar tja, ach ik ben tevreden laten we het daar maar op houden.
En je had ook gelijk een pakket genomen zodat je niet "terug" kon als het ware?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:49 schreef Buakaw het volgende:
[..]
hallo,![]()
Ja het speelt zeker mee, maarja wat doe je ertegen. Elke keer vraagt ie aan het eind van de les. "hoe vond je het gaan". Ik behoudend: Ja, ging wel beter. kneus: "Ja het gaat wel ietsjes beter". Ik:![]()
Had aan het begin wel iets anders gedacht. Is een van de 2 grootste rijscholen van mijn stad. Met meer dan 200 examens per jaar. En ze hebben ook de meeste geslaagden. (80%). Maarja als ik dit had geweten had ik wel 2 keer nagedacht.
Nee, maar zag eigenlijk niet in waarom ik weg zou gaan. na ca 30 lessen dacht ik, wat voor een mongool zit er eigenlijk naast me. Maarja, dan weggaan vond ik al te laat. En dus kon ik het naar mijn mening beter afmaken. Durf met 100% zekerheid te zeggen dat als ik een betere instructeur had, veel verder zou zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
En je had ook gelijk een pakket genomen zodat je niet "terug" kon als het ware?
Diefstal, rijden zonder geldig rijbewijs, dodelijk ongeluk veroorzaken, doorrijden na ongeluk, etcquote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb nu mijn theorie gehaald vanmiddag. Als ik nu in de auto's van mijn ouders ga rijden. Heet het dan nog joyriden?![]()
Dus jij bent voorzichtig, en hij ook?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:49 schreef Buakaw het volgende:
Ja het speelt zeker mee, maarja wat doe je ertegen. Elke keer vraagt ie aan het eind van de les. "hoe vond je het gaan". Ik behoudend: Ja, ging wel beter. kneus: "Ja het gaat wel ietsjes beter". Ik:![]()
Pff jij hebt deze gast duidelijk nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dus jij bent voorzichtig, en hij ook?
Volgens mij zegt hij precies wat jij denkt, alleen wil je dat niet horen. Als je liever iemand hebt die je helemaal de hemel in prijst moet je E. Ratelband eens proberen.
En als het gewoon goed gaat, en jij legt alleen de nadruk op iets beter, waarom zou hij je dan verbeteren?
Zeg de volgende keer gewoon "ging goed" (of "ging niet goed" natuurlijk) en laat het daarbij. Als hij dan opmerkingen heeft kan je vragen of hij niet vind dat he tgoed ging dan. En anders is het alleen maar opbouwende kritiek!
Ik ken em niet nee, maar lees alleen wat jij van em zegt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:39 schreef Buakaw het volgende:
[..]
Pff jij hebt deze gast duidelijk nooit meegemaakt.Waarom hij me moet verbeteren? Omdat ik als "leerling" niet weet wat wanneer het wel of niet helamaal goed is? En hij met zijn ervaring en "voorbeeldfunctie" meot motiveren.
Vandaag: hij: hoe vond je het gaan? ik: ging wel beter () hij: blablabla je wilt soms te snel bladiebla ik: maar gaat het dan helemaal niet beter =}:| hij: uuuuuuuuuuuuuuuh het gaat wel ietsjes beter. maar bladiebladiebla
Ligt aan de groote van het kruispunt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef mark2012 het volgende:
domme vraag..ben in de war.
http://i31.tinypic.com/300ve6d.jpg
je kan hier toch het beste om elkaar heen gaan?
Voor elkaar langskruisen ja, dus zwart eerder naar links, en rood eerder naar rechts (voor ons dus)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef mark2012 het volgende:
domme vraag..ben in de war.
http://i31.tinypic.com/300ve6d.jpg
je kan hier toch het beste om elkaar heen gaan?
nope, alleen met een rijbewijs, dat is dus een bewijs dat je mag rijdenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:40 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Jongens, rustig aan was een grapje!
Maar met een theorie certificaat kun je ook geen brommer rijden zeker?
Ook gefeliciteerd danquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:52 schreef mark2012 het volgende:
Gefeliciteerd allemaal~!. IK heb het vandaag ook gehaald:D:D:D
Jij ook gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:52 schreef mark2012 het volgende:
Gefeliciteerd allemaal~!. IK heb het vandaag ook gehaald:D:D:D
Nee nee, haha, ik heb voor de komende maand 10 lessen, en aan het einde zal ik dan 38 uren totaal hebben gereden. Ik rij zelf ook 2x in de week gemiddeld.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:04 schreef rene90 het volgende:
38 uur lessen in 1 maand? ik les maar 2 uur in de week haha
Nou nou, wil toch niet zeggen dat ie gelijk een dodelijk ongeval gaat veroorzaken, en dan ook nog doorrijdt?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
Diefstal, rijden zonder geldig rijbewijs, dodelijk ongeluk veroorzaken, doorrijden na ongeluk, etc
Haha ik dacht al.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:25 schreef gliterroze het volgende:
[..]
Nee nee, haha, ik heb voor de komende maand 10 lessen, en aan het einde zal ik dan 38 uren totaal hebben gereden. Ik rij zelf ook 2x in de week gemiddeld.
Moet lukken lijkt mequote:Op donderdag 12 juni 2008 18:46 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag aangevraagd, dan is 'ie er waarschijnlijk dinsdag wel, toch?
Twijfel... vrijdag is de 1e 'werkdag" en het duurt gemiddeld 4-5 werkdagen als ik mij niet vergis? dus donderdag sowieso in ieder gevalquote:Op donderdag 12 juni 2008 18:46 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag aangevraagd, dan is 'ie er waarschijnlijk dinsdag wel, toch?
Waar, maar het is altijd leuk om hem vroeg te hebbenquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef Rosbief het volgende:
Jezus, wat maken die paar dagen nog uit na een half jaar lessen?
Ik heb echt niet een half jaar lang gelest hoorquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef Rosbief het volgende:
Ik heb em 10 dagen laten liggen geloof ikquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef Rosbief het volgende:
Dat ik een half jaar les betekend echt niet dat ik niet graag snel mijn rijbewijs wil.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef Rosbief het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:09 schreef Mauro het volgende:
Net mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald4 lessen, of 4 lesdagen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
4 lessen van anderhalf uurquote:
Patserquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef Mauro het volgende:
[..]
4 lessen van anderhalf uur
Misschien scheelt 't als ik erbij vertel dat ik al veel stuurervaring heb op een vrachtwagen.
maar wel tijd om te fokkenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:10 schreef swarmahoer het volgende:
had t neit verwacht aangezien ik geen tijd had om te leren
Vanmiddag meteen rijden dus?quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Denk het niet, moet nog ff kijken wanneer.
quote:Op maandag 16 juni 2008 19:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als we eerst lekkere koekkruimels gaan eten mag je die van mij wel lenen
Met een blauwe Opel Corsa doe je dat inderdaad vrij snelquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:20 schreef Sanderrrr het volgende:
Precies een half jaar nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald, jawel hoor mijn 1e boete.
[ afbeelding ]
Eigen schuld natuurlijk maar óh ik zal zoveel mensen in gevaar hebben gebracht toen.
Jaloers hè!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Met een blauwe Opel Corsa doe je dat inderdaad vrij snel
Neequote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:25 schreef Sanderrrr het volgende:
24 euro, halve tank benzine, paar dagen maar fietsen dus.
[..]
Jaloers hè!
Wat vindt jij dan een snelheid waar je wel een boete voor mag krijgen ?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:55 schreef -Trinity- het volgende:
Boehoe. Boetes voor dat soort snelheden
.
Overdag kan ik het me op bepaalde wegen wel voorstellen, maar 's nachts terwijl er geen kip op de weg is op die weg (net na een brug, rolde dus al omlaag), dan slaat het idd nergens op.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:55 schreef -Trinity- het volgende:
.
Hangt helemaal af van waar je rijdt en op welk moment. Als jij 58 km/h op de snelweg rijdt vind ik dat je een boete verdient.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:58 schreef rene90 het volgende:
Wat vindt jij dan een snelheid waar je wel een boete voor mag krijgen ?
Ze moeten toch ergens een grens stellen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:55 schreef -Trinity- het volgende:
.
Je hebt je oproep toch nodig?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:17 schreef rene90 het volgende:
Nee hoor, id kaart is genoegnou is dat snel of niet.
Nee je id kaart en 2 pasfoto's, die wel volgens de richtlijnen is, oren goed te zien, geen lach etc.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef SjaakSjofel het volgende:
[..]
Je hebt je oproep toch nodig?Of hoeft dat niet als je via internet aanvraagt?
Dit is trouwens mijn allerlaatste reactie in dit topic: Ik heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald en een rondje gereden in mijn moeders auto. Is kut man, om ineens in zo'n benzine-auto te rijden!
Voor benzine moet je iets meer gevoel hebben met je koppeling, voor een diesel heb je dat niet nodig.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:26 schreef rene90 het volgende:
Is denk ik gewoon even wennen in een benzine? Zelfde dat je moet wennen aan een ander koppelingspunt even?
Lijkt me alleen kut in een benzine dat je niet je "bijzondere verrichtingen" op de koppeling kan rijden (toch?), wat wel ideaal kan in een diesel.
Ligt ook aan de auto, in mijn Opel Corsa kan ik dat wel gewoon maar toen ik pas in een Volkswagen Sharan reed sloeg ie af.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:26 schreef rene90 het volgende:
Is denk ik gewoon even wennen in een benzine? Zelfde dat je moet wennen aan een ander koppelingspunt even?
Lijkt me alleen kut in een benzine dat je niet je "bijzondere verrichtingen" op de koppeling kan rijden (toch?), wat wel ideaal kan in een diesel.
True, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:41 schreef Addict89 het volgende:
Ze moeten toch ergens een grens stellen.
't Is idd. jammer dat je niet meer kan rijden door alleen de koppeling op te laten komen... dat doe ik in een dieselauto altijd bij mijn bijzondere verrichtingen en bv. als ik bij een stoplicht nog ietsjes vooruit wel. En bovendien moet je idd. heel snel al overschakelen. 't Ging echt niet zo lekker vanmiddagquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:26 schreef rene90 het volgende:
je liegtquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef SjaakSjofel het volgende:
Dit is trouwens mijn allerlaatste reactie in dit topic
Hoe ben je bij les 1 dan weggereden?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:20 schreef rene90 het volgende:
Ik ben les 3 pas begonnen met schakelen volgens mij, toen ging het nog beetje brak. Maar toen ik eenmaal het doorhad ging het automatisch, alleen nu nieuwe auto heeft me instructrice en het koppelingspunt ligt heeeel anders dus weer even wennen.
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:23 schreef rene90 het volgende:
me instructrice heeft alle 3 de pedalendus ging in me proefles alleen sturen, overpakken / doorgeven zooi, 2e les gas geven, 3e les remmen, 4e les koppeling erbij en eind van die les beginnen met schakelen, zoiets volgens mij
Mijn instructeur heeft het echt over naast kijken, of er geen fiets naast je staat bij het stoplicht ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:13 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat ze bedoelen dat je het kruispunt of whatever afspeurt of het echt vrij is of er niet 1 of andere malloot nog even door rood heen rijdt, en kijken hoeft geen minuten te duren hoor.
Dat is inderdaad wat ik ook eigenlijk doe, maar ik vroeg me af of het wel goed was eigenlijk. Want ik kijk eigenlijk niet vóórdat ik wegrijd, maar tijdens het wegrijden. Maargoed, als mijn instructeur zegt dat ik het goed doe, dan zal dat wel tochquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:19 schreef qu63 het volgende:
Je kan ook optrekken en links en rechts kijken
Als je de voetgangers/fietsers/auto's maar hebt gezien en dat ze ook gestopt zijn
Wij gingen gelijk de eerste keer op een dijkweggetje rijden.. met aan 1 kant een rivier, en aan de andere kant een afgrond met schapen en ander vee..quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.
Zo ging het ook bij mij, maar elke rijschool leert het je anders.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.
http://www.flitsservice.n(...)lder_stappenplan.htmquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:20 schreef Sanderrrr het volgende:
Precies een half jaar nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald, jawel hoor mijn 1e boete.
[ afbeelding ]
Eigen schuld natuurlijk maar óh ik zal zoveel mensen in gevaar hebben gebracht toen.
Naar mijn mening wordt je behoorlijk afgezet als je voor alleen de bediening al 5 lessen nodig hebt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:54 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo ging het ook bij mij, maar elke rijschool leert het je anders.
Ben ik zeker niet met je eens, ik vond het juist wel lekker zo rustig opbouwen, alles stapsgewijs goed aanleren lijkt me handiger dan in 1 keer alles te doen (ik heb verder ook nog nooit in een auto gereden ook niet op een verlaten weg of whatever dus totaal geen ervaring). En ach ik heb een pakket, en die uren maak ik toch niet opquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Naar mijn mening wordt je behoorlijk afgezet als je voor alleen de bediening al 5 lessen nodig hebt.
Maar wees eens eerlijk, zou jij het niet handiger vinden als je na een enkele les de auto al volledig onder controle hebt? Vind je dat een heel stuk fijner, als je bv. op de snelweg in moet voegen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ben ik zeker niet met je eens, ik vond het juist wel lekker zo rustig opbouwen, alles stapsgewijs goed aanleren lijkt me handiger dan in 1 keer alles te doen (ik heb verder ook nog nooit in een auto gereden ook niet op een verlaten weg of whatever dus totaal geen ervaring). En ach ik heb een pakket, en die uren maak ik toch niet op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |