Ik had post nr 300quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:06 schreef vannelle het volgende:
Doe dat.
Eigenlijk was ik laatste maar als je toch bezig bent....
gooi jezelf er bij in de wikiquote:
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:33 schreef Tegan het volgende:
tvp
Bedoel je in de auto tijdens het examen zelf? Dat bepaalt je examinator, als deze dat wil dan gaat 'ie mee, zo niet, dan niet. Soms heeft de examinator ook een stagiair ofzo, dan mag je instructeur sowieso niet mee. En als je hem niet mee wil kan je dat ook aan de examinator kenbaar maken, dan hoeft 'ie ook niet meequote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:23 schreef Linniespinnie het volgende:
Moet je instructeur eigenlijk mee tijdens het examen?
Volgens mij mag je het zelf kiezen. Ik wel iigquote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Ja, ik bedoelde tijdens de examenrit zelf. Wordt er alleen maar zenuwachtiger van als er ook nog eens achterin iemand op me zit te letten! Maar misschien vindt mijn instructeur dat niet zo leuk als hij niet mee mag?
je instructeur kan ook nog tegen de examinator zeggen dat de foutjes die je maakte (misschien dan hequote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Ja, ik bedoelde tijdens de examenrit zelf. Wordt er alleen maar zenuwachtiger van als er ook nog eens achterin iemand op me zit te letten! Maar misschien vindt mijn instructeur dat niet zo leuk als hij niet mee mag?
Ga maar uit van een maand of 2 wachten..quote:Op zondag 1 juni 2008 13:13 schreef Nzxt het volgende:
Ik ga binnenkort ook op voor praktijk, als mijn instructeur tenminste een plekje kan vinden.
Zoals Irritatie100 al zei: Je mag zelf kiezen.quote:Op zondag 1 juni 2008 10:38 schreef Linniespinnie het volgende:
Met name het stukje (kan worden) vind ik raar. Dit zou mijn inziens inhouden dat je helemaal niet meer de weg op kunt, want immers kan je dan iemand anders hinderen? Wat is jullie visie als 'verse' bestuurders en bestuurderettes op dit artikel?quote:Paragraaf 1
Artikel 5
Gedragsregels
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt (kan worden) veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt (kan worden) gehinderd.
quote:Paragraaf 1
Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een verkeersongeval plaatsvindt.
Jij rijdt al 10 jaar en je vraagt advies aan mensen die het nog moeten leren???quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:
Aangezien hier veel mensen rondhobbelen die nú aan het lessen zijn, even een vraagje van deze toch alweer bij tien jaar rondtoerende automobilist over de theorie.
Dit is nou het kapstokartikel, dingen die niet omschreven zijn in de wet worden met dit artikel getackeled.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:Ik kwam in de verkeersbijbel van Koos Spee het volgende tegen:
[..]
Met name het stukje (kan worden) vind ik raar. Dit zou mijn inziens inhouden dat je helemaal niet meer de weg op kunt, want immers kan je dan iemand anders hinderen? Wat is jullie visie als 'verse'
En jij denkt dat er na een ongeval niet afgerekend wordt?quote:Op zondag 1 juni 2008 15:49 schreef eNaSnI het volgende:bestuurders en bestuurderettes op dit artikel?
Deze mogen ze trouwens wel eens wat vaker bonnen voor schrijven:
[..]
Nee tuurlijk moet ik ook vaker iemand naar huis brengen. Maar dat is gewoon tijdens een les...:)quote:Op zondag 1 juni 2008 11:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
je instructeur kan ook nog tegen de examinator zeggen dat de foutjes die je maakte (misschien dan he) door de zenuwen kwamen, en dat je dat tijdens de lessen nooit deed.
En rij je altijd alleen met je instructeur dan? Nooit een mede-cursist mee?
Thanx!quote:Op zondag 1 juni 2008 14:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals Irritatie100 al zei: Je mag zelf kiezen.
En je instructeur vindt het vast niet erg als hij niet mee mag, kan ie lekker een bakje koffie drinken.
En al vindt ie het wél erg, wat boeit dat? Het examen gaat om JOU en als jij je beter voelt als er niemand achterin zit moet je dat zeker zo doen.
Succes!
achterin zit dan je instructeur, die dus normaal gesproken naast je zit. Als het goed is kent hij/zij je, en houdt de examinator een beetje aan de praat zodat jij je kan concentreren op het rijdenquote:Op zondag 1 juni 2008 22:08 schreef Linniespinnie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk moet ik ook vaker iemand naar huis brengen. Maar dat is gewoon tijdens een les...:)
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen. Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebbenquote:Op zondag 1 juni 2008 20:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij rijdt al 10 jaar en je vraagt advies aan mensen die het nog moeten leren???
[..]
Dit is nou het kapstokartikel, dingen die niet omschreven zijn in de wet worden met dit artikel getackeled.
Als je goed leest zie je ook dat het niet alleen om gedragingen op de openbare weg gaat.
Een boer die afval verbrandt op eigen terrein en daarmee een rookwolk over de weg stuurt valt onder artikel 5.
[..]
En jij denkt dat er na een ongeval niet afgerekend wordt?
Zolang je met dit soort vragen komt zou ik me niet profileren als ervaren automobilist.....
Dat is de wet. je mag niet met alcohol over straat lopen, maar hoe moet je die fles drank anders thuis krijgen?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen. Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebben
Met name het 'kan worden' vind ik vreemd, want als je onderweg gaat kunnen ze hier in principe iedereen voor aanhouden. Je kunt tenslotte ten alle tijde iemand hinderen, etc.
Dat vond ik wel fijn met mijn TTT (bij mijn examen mocht mijn instructeur niet mee van de examinator), dat ik me gewoon op de weg kon focussen zonder het gevoel te hebben dat naast me iemand continu in mijn nek hijgt, maar dat die examinator zich 'normaal' gedroeg door ook een beetje met mijn instructeur te kletsen enzo.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:11 schreef qu63 het volgende:
achterin zit dan je instructeur, die dus normaal gesproken naast je zit. Als het goed is kent hij/zij je, en houdt de examinator een beetje aan de praat zodat jij je kan concentreren op het rijden
Ik dacht dat dat gewoon altijd mocht...quote:Op zondag 1 juni 2008 22:50 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat vond ik wel fijn met mijn TTT (bij mijn examen mocht mijn instructeur niet mee van de examinator), dat ik me gewoon op de weg kon focussen zonder het gevoel te hebben dat naast me iemand continu in mijn nek hijgt, maar dat die examinator zich 'normaal' gedroeg door ook een beetje met mijn instructeur te kletsen enzo.
Mja, dat vond ik dus ook erg jammer bij mijn examen. Na mijn TTT (waar 'ie wel mee mocht) wist hij gelijk wat er precies fout ging. Na mijn examen niet.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:58 schreef sander-3 het volgende:
Ik dacht dat dat gewoon altijd mocht...Ik hoop dat die van mij wel mee mag/gaat, want mocht ik zakken, dan kan die gelijk zien wat er fout ging enzo, kunnen we daar bij de lessen weer op letten.
ik kan de OP nu niet meer wijzigen..quote:Op maandag 2 juni 2008 12:42 schreef Doagere het volgende:
Ik sta ook niet in het lijstje geslaagden! (13 mei).
Afgelopen zaterdag proefritje gemaakt in een Opel tigra 1.4 16V, wat een heerlijke auto's zijn dat!
Heb op google "Doagere" ingetikt, maar ik krijg enkel posts van Fok erop.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik kan de OP nu niet meer wijzigen..
Zet jezelf in de wiki erbij, dan sta je in het volgende topic er wel in
de fok!wiki bedoelde ik ookquote:Op maandag 2 juni 2008 15:26 schreef Doagere het volgende:
[..]
Heb op google "Doagere" ingetikt, maar ik krijg enkel posts van Fok erop.Wat heeft wiki ermee te maken?
Okeej...quote:Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
de fok!wiki bedoelde ik ook
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
De vraag komt meer door het feit dat er in tien jaar een hoop verandert in de wet- en regelgeving en je al deze wijzigingen niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden door de overheid. Al zullen artikel 5 en 6 waarschijnlijk niet zo snel veranderen
Tsja, wie weet?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende: Mogelijk komen er hier ook nog weleens rij-instructueurs voorbij die wat leuke tips hebben
Dit lees je verkeerd of interpreteer je verkeerd.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:12 schreef eNaSnI het volgende:Met name het 'kan worden' vind ik vreemd, want als je onderweg gaat kunnen ze hier in principe iedereen voor aanhouden. Je kunt tenslotte ten alle tijde iemand hinderen, etc.
cdrom + boek is het beste!!!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:27 schreef kloas_wokkel het volgende:
Ik heb morgen theorie..
als ik deze site http://www.gratistheorie.nl/auto/index.htm leer is dat dan beetje genoeg ?(ben al begonnen hoor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |