Ligt ook aan de auto, in mijn Opel Corsa kan ik dat wel gewoon maar toen ik pas in een Volkswagen Sharan reed sloeg ie af.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:26 schreef rene90 het volgende:
Is denk ik gewoon even wennen in een benzine? Zelfde dat je moet wennen aan een ander koppelingspunt even?
Lijkt me alleen kut in een benzine dat je niet je "bijzondere verrichtingen" op de koppeling kan rijden (toch?), wat wel ideaal kan in een diesel.
True, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:41 schreef Addict89 het volgende:
Ze moeten toch ergens een grens stellen.
't Is idd. jammer dat je niet meer kan rijden door alleen de koppeling op te laten komen... dat doe ik in een dieselauto altijd bij mijn bijzondere verrichtingen en bv. als ik bij een stoplicht nog ietsjes vooruit wel. En bovendien moet je idd. heel snel al overschakelen. 't Ging echt niet zo lekker vanmiddagquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:26 schreef rene90 het volgende:
Is denk ik gewoon even wennen in een benzine? Zelfde dat je moet wennen aan een ander koppelingspunt even?
Lijkt me alleen kut in een benzine dat je niet je "bijzondere verrichtingen" op de koppeling kan rijden (toch?), wat wel ideaal kan in een diesel.
je liegtquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef SjaakSjofel het volgende:
Dit is trouwens mijn allerlaatste reactie in dit topic
Hoe ben je bij les 1 dan weggereden?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:20 schreef rene90 het volgende:
Ik ben les 3 pas begonnen met schakelen volgens mij, toen ging het nog beetje brak. Maar toen ik eenmaal het doorhad ging het automatisch, alleen nu nieuwe auto heeft me instructrice en het koppelingspunt ligt heeeel anders dus weer even wennen.
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:23 schreef rene90 het volgende:
me instructrice heeft alle 3 de pedalendus ging in me proefles alleen sturen, overpakken / doorgeven zooi, 2e les gas geven, 3e les remmen, 4e les koppeling erbij en eind van die les beginnen met schakelen, zoiets volgens mij
Mijn instructeur heeft het echt over naast kijken, of er geen fiets naast je staat bij het stoplicht ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:13 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat ze bedoelen dat je het kruispunt of whatever afspeurt of het echt vrij is of er niet 1 of andere malloot nog even door rood heen rijdt, en kijken hoeft geen minuten te duren hoor.
Dat is inderdaad wat ik ook eigenlijk doe, maar ik vroeg me af of het wel goed was eigenlijk. Want ik kijk eigenlijk niet vóórdat ik wegrijd, maar tijdens het wegrijden. Maargoed, als mijn instructeur zegt dat ik het goed doe, dan zal dat wel tochquote:Op woensdag 18 juni 2008 00:19 schreef qu63 het volgende:
Je kan ook optrekken en links en rechts kijken
Als je de voetgangers/fietsers/auto's maar hebt gezien en dat ze ook gestopt zijn
Wij gingen gelijk de eerste keer op een dijkweggetje rijden.. met aan 1 kant een rivier, en aan de andere kant een afgrond met schapen en ander vee..quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.
Zo ging het ook bij mij, maar elke rijschool leert het je anders.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij mijn eerste les kreeg ik op zijn hoogst 5 minuten instructie over de knopjes en pedalen, en mocht ik zonder enige rijervaring direct zelfstandig wegrijden. Sturen, remmen, gas geven, koppeling, schakelen, alles zelf, zonder dat de instructeur meehielp. Dat is toch niet zo moeilijk? Zo doet mijn instructeur het bij alle leerlingen. De auto heb ik slechts één keertje af laten slaan.
http://www.flitsservice.n(...)lder_stappenplan.htmquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:20 schreef Sanderrrr het volgende:
Precies een half jaar nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald, jawel hoor mijn 1e boete.
[ afbeelding ]
Eigen schuld natuurlijk maar óh ik zal zoveel mensen in gevaar hebben gebracht toen.
Naar mijn mening wordt je behoorlijk afgezet als je voor alleen de bediening al 5 lessen nodig hebt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 09:54 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo ging het ook bij mij, maar elke rijschool leert het je anders.
Ben ik zeker niet met je eens, ik vond het juist wel lekker zo rustig opbouwen, alles stapsgewijs goed aanleren lijkt me handiger dan in 1 keer alles te doen (ik heb verder ook nog nooit in een auto gereden ook niet op een verlaten weg of whatever dus totaal geen ervaring). En ach ik heb een pakket, en die uren maak ik toch niet opquote:Op woensdag 18 juni 2008 13:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Naar mijn mening wordt je behoorlijk afgezet als je voor alleen de bediening al 5 lessen nodig hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |