en ? wat vonden ze er van ?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:13 schreef qu63 het volgende:
Net ook maar even tegen mn ouders verteld dat ik weer werkeloos ben..
Mn vader zag het al niet zo zitten, maar hield het voor zichquote:
Als we eerst lekkere koekkruimels gaan eten mag je die van mij wel lenenquote:Op maandag 16 juni 2008 19:18 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dus, wiens auto mag ík in de prak rijden?
Misschien wel, maar het UWV hijgt ook wel in mn nek hoor. Het is niet zo dat ik nu lekker achteruit kan gaan leunen en kan gaan 'genieten' van mn uitkering. Ik heb gewoon een sollicitatieplicht etc.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dom en jammer. Het niet-werken wordt je te makkelijk gemaakt denk ik. Het valt me vies tegen.
Voor 135 euro mag je een prima poging wagen van me. Ik ben alleen bang dat die van mij aan alle kanten gepantserd is vanwege me werkquote:Op maandag 16 juni 2008 19:18 schreef -Trinity- het volgende:
Dus, wiens auto mag ík in de prak rijden?
dat roept wel vragen op...?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:51 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Voor 135 euro mag je een prima poging wagen van me. Ik ben alleen bang dat die van mij aan alle kanten gepantserd is vanwege me werk
Ik gok op ¤135 eigen risico?quote:
nou ja, dan maar de volgende baan. en dat wordt natuurlijk een topbaan zonder enig minpuntjequote:Op maandag 16 juni 2008 19:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Mn vader zag het al niet zo zitten, maar hield het voor zich
Verder vonden ze het wel jammer natuurlijk, maar ik heb wel wat geleerd van de hele sollicitatieprocedure etc.
Toen mn vader nog leasde mocht het gezin er in rijden, maar ja, daar hoort Trin dus nog steeds niet bijquote:Op maandag 16 juni 2008 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik gok dat het lastig is omdat Soes zijn auto een lease-auto is, en daarin mag niet volgens ieder contract zomaar iedereen rijden, zelfs als je er naast zit.
Dat zou mooi zijn, maar daar ga ik niet van uitquote:Op maandag 16 juni 2008 20:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou ja, dan maar de volgende baan. en dat wordt natuurlijk een topbaan zonder enig minpuntje![]()
maar gepanserd ?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik gok dat het lastig is omdat Soes zijn auto een lease-auto is, en daarin mag niet volgens ieder contract zomaar iedereen rijden, zelfs als je er naast zit.
Je hebt zeker nog nooit bij Soes in de auto gezetenquote:
Niet dat ik weet. Licht toe...?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit bij Soes in de auto gezeten?
Duidelijk een hoax, om bij Soesje in de auto te zitten moet hij je tenslotte eerst weten te vinden.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit bij Soes in de auto gezeten?
Curiouser and curiouser, said Alice...quote:Op maandag 16 juni 2008 22:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Duidelijk een hoax, om bij Soesje in de auto te zitten moet hij je tenslotte eerst weten te vinden.
Mijn werk vind ik leuk, mijn huidige baan niet meer. Ik heb het echt he-le-maal gehad nu. Hoop dat ik heel gauw iets nieuws heb, want om eerlijk te zijn trek ik het niet veel langer meer. Ik heb het ook gewoon veel te druk en dat al máánden lang. Ik geef het ook al maandenlang aan, maar er verandert weinig.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:12 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Maar je vindt je baan op zich toch wel leuk? Lijkt me niet handig als je zonder plezier naar je werk gaatNou ja je hebt sollicitaties lopen dus wie weet pakt het allemaal prima uit binnenkort
als je toch weg gaat kun je het om te beginnen alvast wat rustiger aan gaan doen, lijkt me. Misschien wordt het dan beter te verdragen.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn werk vind ik leuk, mijn huidige baan niet meer. Ik heb het echt he-le-maal gehad nu. Hoop dat ik heel gauw iets nieuws heb, want om eerlijk te zijn trek ik het niet veel langer meer. Ik heb het ook gewoon veel te druk en dat al máánden lang. Ik geef het ook al maandenlang aan, maar er verandert weinig.
Dat probeer ik ook, maar ik wil mijn klanten ook weer niet in de steek laten... Maar ik kom gewoon om in het werk. Heb ff beetje gepeild bij de bedrijven waar ik gesolliciteerd heb: mijn portefeuille is anderhalf keer de grootte van wat ik bij de meeste bedrijven zou krijgen. Geen wonder dat ik het druk heb. Daar komt bij dat ik alle 'zware' klanten heb omdat ik met twee 'lichtere' medewerkers in een team zit. Het is gewoon écht te veel van het goede. Tel daarbij op dat momenteel een aantal essentiële zaken finaal in de soep lopen en je hebt een heerlijk receptje voor veel te veel stress.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als je toch weg gaat kun je het om te beginnen alvast wat rustiger aan gaan doen, lijkt me. Misschien wordt het dan beter te verdragen.
Kijk, je gaat die klanten tóch in de steek laten...kun je het toch net zo goed een beetje gefaseerd doen ? Misschien zie je er dan nog wel wat perspectief in. Realiseer je wel dat stress niet door je werk komt...;-)quote:Op maandag 16 juni 2008 23:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook, maar ik wil mijn klanten ook weer niet in de steek laten... Maar ik kom gewoon om in het werk. Heb ff beetje gepeild bij de bedrijven waar ik gesolliciteerd heb: mijn portefeuille is anderhalf keer de grootte van wat ik bij de meeste bedrijven zou krijgen. Geen wonder dat ik het druk heb. Daar komt bij dat ik alle 'zware' klanten heb omdat ik met twee 'lichtere' medewerkers in een team zit. Het is gewoon écht te veel van het goede. Tel daarbij op dat momenteel een aantal essentiële zaken finaal in de soep lopen en je hebt een heerlijk receptje voor veel te veel stress.
Maar goed, ik heb drie sollicitatieprocedures lopen, dus 't zal wel goedkomen. 't Moet alleen niet al te lang meer gaan duren.
Jaja, je hebt ook gelijk, maar ik ben zo verdomde plichtsgetrouw en een absolute workaholic.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Kijk, je gaat die klanten tóch in de steek laten...kun je het toch net zo goed een beetje gefaseerd doen ? Misschien zie je er dan nog wel wat perspectief in. Realiseer je wel dat stress niet door je werk komt...;-)
Da's waar!quote:Op maandag 16 juni 2008 23:24 schreef Roomsoesje het volgende:
Met drie sollicitaties moet het wel bij eentje lukken lijkt meVoordeel is ergens dat het al snel ergens anders beter is
Is zover ik weet een tikkie vaag bij ons. Zolang ik me maar in die auto bevind mag iedereen (met geldig rijbewijs) er in rijden en is de verzekering in orde. Zelfs al lig ik er met Herman Brood hoeveelheden vitaminen naast voor apegapen. Ik zou de nieuwste voorwaarden er nog eens bij moeten pakken hoe het nu precies zit.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Maar als jij aangeeft dat het zo echt niet meer kan en ze doen er niks aan waar komt dan nog die plichtsgetrouwheid vandaan? Je gaat toch weg dus binnenkort zitten je klanten toch met een ander voor hun neus.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:25 schreef Isegrim het volgende:
Jaja, je hebt ook gelijk, maar ik ben zo verdomde plichtsgetrouw en een absolute workaholic.
o jee, dan zie ik de bui al hangen bij je nieuwe werkgeverquote:Op maandag 16 juni 2008 23:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jaja, je hebt ook gelijk, maar ik ben zo verdomde plichtsgetrouw en een absolute workaholic.
Ik ben erg loyaal naar mij klanten toe, loyaler dan naar mijn werkgever...quote:Op maandag 16 juni 2008 23:29 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Maar als jij aangeeft dat het zo echt niet meer kan en ze doen er niks aan waar komt dan nog die plichtsgetrouwheid vandaan? Je gaat toch weg dus binnenkort zitten je klanten toch met een ander voor hun neus.
Ik snap 'm niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
o jee, dan zie ik de bui al hangen bij je nieuwe werkgever
Niet loyaal genoeg om te blijven, dus kun je je ook nu vast beginnen los te maken.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben erg loyaal naar mij klanten toe, loyaler dan naar mijn werkgever...
dat je bij je nieuwe baan tegen precies zo'n probleem gaat lopen...quote:
Ik zeg altijd maar zo, een sticker moet je niet lostrekken maar losweken!quote:Op maandag 16 juni 2008 23:34 schreef miss_sly het volgende:
Niet loyaal genoeg om te blijven, dus kun je je ook nu vast beginnen los te maken.
behalve in een ontharingskliniekquote:Op maandag 16 juni 2008 23:45 schreef Roomsoesje het volgende:
een sticker moet je niet lostrekken maar losweken!
En pleistersquote:Op maandag 16 juni 2008 23:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
behalve in een ontharingskliniek
idd. maar die pantsering dan ?quote:Op maandag 16 juni 2008 23:58 schreef Roomsoesje het volgende:
Hier staan imho best mooie platen tussen:
Epic art.
Ja staan aardige plaatjes bij, maar veel ook niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:58 schreef Roomsoesje het volgende:
Hier staan imho best mooie platen tussen:
Epic art.
Je neemt problemen op je schouders die niet jouw probleem zijn. Dat gebeurt soms, maar als het structureel gebeurt en er wordt niets gedaan met je feedback, betekent dat dat degene wiens probleem het is het wel makkelijk vindt dat jij het jouw probleem maakt en misschien daarom laks is met iets doen. Wanneer je zoals SC zegt geleidelijk aan normale proporties werk gaat verrichten, kan het best zijn dat diegene wakker wordt en iets gaat doen.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, maar het plichtsgetrouw en workaholic zijn is op zich niet zo'n probleem, althans niet als mijn werkgever niet van me verwacht dat ik anderhalf maal zoveel werk doe als een normaal mens.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat je bij je nieuwe baan tegen precies zo'n probleem gaat lopen...
het is niet de keuken, het is de kok
Dat is waar. Mijn baas is ook nogal content met mij, dus je hebt wel gelijk denk ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je neemt problemen op je schouders die niet jouw probleem zijn. Dat gebeurt soms, maar als het structureel gebeurt en er wordt niets gedaan met je feedback, betekent dat dat degene wiens probleem het is het wel makkelijk vindt dat jij het jouw probleem maakt en misschien daarom laks is met iets doen. Wanneer je zoals SC zegt geleidelijk aan normale proporties werk gaat verrichten, kan het best zijn dat diegene wakker wordt en iets gaat doen.
nee, daar heb je inderdaad andere problemenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:
bepaalde problemen aan die je in een commercieel bedrijf niet zult hebben.
Ow, dan heb je zo een andere baan gevonden...tenminste, als je dat ene bedrijf kan vinden dat zijn zaakjes goed op orde heeftquote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel wat meevalt als ik in een bedrijf terechtkom dat z'n zaakjes een beetje goed op orde heeft. Dan hoef ik mij om de randvoorwaarden niet continu druk te maken en kan ik gewoon mijn eigenlijke werk doen.
Elk bedrijf heeft problemen. Maar niet elk bedrijf maakt het zijn medewerkers onmogelijk om kwaliteit aan de klanten te leveren. En niet bij elk bedrijf wordt het gehele personeelsbestand elk jaar bijna geheel ververst.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, daar heb je inderdaad andere problemen
Vergis je niet in dat verloop, dat je gaat denken dat als er maar weinig verloop is, een bedrijf zijn zaken beter op orde heeft. Ik heb verscheidene malen bij bedrijven gezeten om rotzooi op te ruimen, waar vrijwel geen verllop was, behalve natuurlijk. Mensen werkten daar allemaal heel graag en best lang, maar het was nog steeds een zooi.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elk bedrijf heeft problemen. Maar niet elk bedrijf maakt het zijn medewerkers onmogelijk om kwaliteit aan de klanten te leveren. En niet bij elk bedrijf wordt het gehele personeelsbestand elk jaar bijna geheel ververst.Ik wil een beetje rust en regelmaat en vooral: het werk doen waar ik goed in ben, zonder dat ik me druk hoef te maken over ontbrekende randvoorwaarden...
Vergeleken met het bedrijf waar ik nu zit, heeft een bedrijf al gauw zijn zaakjes op orde. Het wereldje waarin ik werk is een klein wereldje en ik weet vrij zeker dat ik er binnen de meeste andere bedrijven flink op vooruit ga.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 07:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dan heb je zo een andere baan gevonden...tenminste, als je dat ene bedrijf kan vinden dat zijn zaakjes goed op orde heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |