Elke dag Shabat !quote:Op maandag 16 juni 2008 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Kon het maar elke dag zaterdag zijn!
Maar je vindt je baan op zich toch wel leuk? Lijkt me niet handig als je zonder plezier naar je werk gaatquote:Op maandag 16 juni 2008 08:25 schreef Isegrim het volgende:
Kon het maar elke dag zaterdag zijn!
Voor sommige mensen is het altijd zaterdagquote:
Soesie!quote:Op maandag 16 juni 2008 12:12 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Maar je vindt je baan op zich toch wel leuk? Lijkt me niet handig als je zonder plezier naar je werk gaatNou ja je hebt sollicitaties lopen dus wie weet pakt het allemaal prima uit binnenkort
Mijn dag bestond uit wachten op de postbode, en die is net geweestquote:Op maandag 16 juni 2008 12:18 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het altijd zaterdag![]()
.
Dagschema:
- uitslapen
- beetje studeren
- kaartjes kopen voor stadsschouwburg
- nog een beetje studeren
- uitgebreid eten
- naar film + lezing
Wat een vervelend leven heb ik toch
Ben je al op zoek naar een volgende vervolgstudie?quote:Op maandag 16 juni 2008 12:18 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het altijd zaterdag![]()
.
Dagschema:
- uitslapen
- beetje studeren
- kaartjes kopen voor stadsschouwburg
- nog een beetje studeren
- uitgebreid eten
- naar film + lezing
Wat een vervelend leven heb ik toch
Nee over een jaar ga ik toch echt werkenquote:Op maandag 16 juni 2008 12:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben je al op zoek naar een volgende vervolgstudie?
quote:Op maandag 16 juni 2008 12:38 schreef qu63 het volgende:
Ohja, en ik heb net per mail ontslag genomen
Dus ik ga weer verder zoeken
Daar teken ik ook voorquote:Op maandag 16 juni 2008 13:02 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Nee over een jaar ga ik toch echt werken. Maar dan ga ik wel een baan hebben die ik echt leuk vind. Dus dan is het alsnog altijd zaterdag
.
Bij TrafficControlquote:Op maandag 16 juni 2008 13:03 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]Waarvan heb je ontslag genomen? En waarom?
Dat is wel erg snel opgegeven.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bij TrafficControl
De werkzaamheden vielen tegen, de sfeer, lange werkdagen (9 tot 19, zonder reistijd (2 uur zonder files) en ('verplicht') overwerk).
Kan je niet beter vanuit je oude baan een nieuwe baan zoeken?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Bij TrafficControl
De werkzaamheden vielen tegen, de sfeer, lange werkdagen (9 tot 19, zonder reistijd (2 uur zonder files) en ('verplicht') overwerk).
En dat is misschien weer erg kort door de bochtquote:
Welke bedoel je? Mn supermarktbaan van een paar jaar geleden? 'Mijn' filiaal is gesloten en overgenomen door een andere supermarkt, dus daar begin ik in principe weer op 0. (wat ik toch al zou moeten omdat mn contract opgezegd was)quote:Op maandag 16 juni 2008 13:20 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Kan je niet beter vanuit je oude baan een nieuwe baan zoeken?
Nee ik bedoel vanuit je baan bij Trafficcontrol. Dat was toch niet een fulltime baan? Dan hou je nog tijd over om bij te komen en verder te solliciteren. Een baan opgeven na 1 dag staat wel superslecht op je CV en je hebt na één dag ook nog niet een representatief beeld van de baan.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:25 schreef qu63 het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Mn supermarktbaan van een paar jaar geleden? 'Mijn' filiaal is gesloten en overgenomen door een andere supermarkt, dus daar begin ik in principe weer op 0. (wat ik toch al zou moeten omdat mn contract opgezegd was)
Maar dat was wel iets wat ik leuk vond, maar daar zoek ik nu dus ook weer naar
Tja, toch vind ik niet dat ik te kort door de bocht ga als ik me afvraag of dat niet wat snel opgegeven is.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
En dat is misschien weer erg kort door de bocht
Maar misschien geef ik het wel te snel op, maar als ik na 1 dag niet volledig meegdraaid te hebben al kapot ben, het werk dan al niet zo leuk vind, etc. Dan heb ik geen zin om me 1,5 uur tussen al het verkeer door te slingeren naar een baan die ik niks vind, daar 10 uur te moeten staan (hoezo Arbo), gek aangekeken te worden als mijn werktijd er op zit en ik ook daadwerkelijk naar huis wil, en daar dan nog eens een uur over te doen, en dan te kapot zijn om nog iets te doen, laat staan het zelfde verhaal de volgende dag nog eens te moeten doen
Dan wil ik mijn energie liever aan iets besteden waarbij ik niet een dag nodig heb om bij te komen
En daar was ik bijna, dus daar ga ik nu weer mee verder
assistent supermarkt manager
Nee, het was voor 24 uur per week. Ik was vrijdag kapot, en gisteren ook. Normaal gesproken zou ik op donderdag, vrijdag en zaterdag moeten werken. Ik denk niet dat ik dat vol zou houden.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:30 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Nee ik bedoel vanuit je baan bij Trafficcontrol. Dat was toch niet een fulltime baan? Dan hou je nog tijd over om bij te komen en verder te solliciteren. Een baan opgeven na 1 dag staat wel superslecht op je CV en je hebt na één dag ook nog niet een representatief beeld van de baan.
Tuurlijk wordt het erger. Maar jij groeit ook op een gegeven moment in die baan en dan kan je meer aan. Ik was mijn eerste dag ook kapot hoor, en de tweede ook wel en nu ben ik nog steeds wel eens kapot als ik een dagje de leiding heb of veel moet doen. Maar dat is juist goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:42 schreef qu63 het volgende:
En ik denk dat ik wel een redelijk beeld heb gekregen van die baan. Ik heb genoeg mensen daar gesproken, en ze zeiden allemaal dat het nog erger zou worden. En het verloop is al groot, dus ze zoeken echt een bepaald soort mens, en dat ben i kdus blijkbaar niet
Ik las het niet als vraag, meer als constatering. Maar het is zeker weleist wat ik me zelf ook afvroeg ja.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, toch vind ik niet dat ik te kort door de bocht ga als ik me afvraag of dat niet wat snel opgegeven is.
Een aantal van die afsrpaken zijn wel te maken ja, alleen is overwerk daar standaard, en als je las enige niet meedoet wordt je gek aangekeken (Asch-onderzoek). En het staan hoort erbij, het zijn buiten activiteiten en je bent constant bezig. Alleen als ik in een slipauto zit kan ik zitten. Dat was het werk wat ik wilde, alleen dat duurt nog een lange tijd voor dat ik daar zou zijn.quote:Ten eerste lijkt het me logisch als je lange tijd niet fulltime hebt gewerkt, dat je in het begin doodop bent als je thuiskomt. Een nieuwe baan is sowieso altijd vermoeiend, ingewerkt worden en de nieuwe omgeving etc kosten veel energie, en zeker als je dus vanaf 0 naar werken gaat.
Daarnaast zou je natuurlijk ipv ontslag te nemen, ook dingen eens kunnen bespreken mbt arbeidsduur, overwerk, het de hele tijd staan, etc. Gewoonweg na 1 dag echt werken zeggen dat het niet bevalt, vind ik nogal gemakkelijk opgegeven.
Tja, ik vind dit prettigerquote:Bovendien denk ik dat je beter kunt blijven werken en daarnaast kunt zoeken naar iets anders dan thuis gaan zitten en dan zoeken naar iets anders.
Dat weet ik, maar er zit wel verschil in. Ik vond het echt lekker als ik een dag hard gewerkt had, alleen dit voelt compleet anders.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt het erger. Maar jij groeit ook op een gegeven moment in die baan en dan kan je meer aan. Ik was mijn eerste dag ook kapot hoor, en de tweede ook wel en nu ben ik nog steeds wel eens kapot als ik een dagje de leiding heb of veel moet doen. Maar dat is juist goed.
Het is zo dat er bij mijn sollicitatie niet alles is verteld. Ik ging er van uit dat ik voor de slipauto's ging en voor de sportauto's. Niet dat ik mensen moest helpen bij een Segway, een powerturner, sandbuggy's, quad's etc. Daar heb ik niet voor gesolliciteerd. Daarbij wilde ik voor 20 uur per week bij hun werken om er in te komen. Dat is op mn contract al 24 geworden, en ik heb nu in 2 dagen al 19 uur gewerkt in plaats van 16, en dat in mn inwerkperiode en ik dus nog niet alles wist..quote:Ik zou niet na een dag al kunnen zeggen dat ik definitief het bedrijf niks vind of dat ik niet de persoon ben die ik zoek. Ik adverteer mezelf bij een sollicitatie: mij moet je hebben. Als je dan na een dag al weg gaat dan is dat best tegenstrijdig. Als je echter na een maand serieus overweegt om jezelf ziek te melden omdat je gepest wordt door collega's, je de werkdruk nog steeds niet aankan ofzo dan moet je verder zoeken. Maar de aanhouder wint, hoor en elk begin is vermoeiend.
Tja, je kunt je natuurlijk al zorgen maken over iets dat uit een odnerzoek is gebleken, zonder dat je daar mee in aanraking bent gekomen. Dat is leven zonder risico's, ook het risico dat het meevalt, dat dingen kunnen veranderen, anders kunnen zijn dan je nu denkt.quote:Op maandag 16 juni 2008 13:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik las het niet als vraag, meer als constatering. Maar het is zeker weleist wat ik me zelf ook afvroeg ja.
[..]
Een aantal van die afsrpaken zijn wel te maken ja, alleen is overwerk daar standaard, en als je las enige niet meedoet wordt je gek aangekeken (Asch-onderzoek). En het staan hoort erbij, het zijn buiten activiteiten en je bent constant bezig. Alleen als ik in een slipauto zit kan ik zitten. Dat was het werk wat ik wilde, alleen dat duurt nog een lange tijd voor dat ik daar zou zijn.
Prettiger, wellicht.quote:Tja, ik vind dit prettiger
Dan ga je daarover toch het gesprek aan en wijst ze erop dat het anders is dan afgesproken/verwacht? En dan kijk je of er op korte termijn iets kan veranderen?quote:Op maandag 16 juni 2008 13:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar er zit wel verschil in. Ik vond het echt lekker als ik een dag hard gewerkt had, alleen dit voelt compleet anders.
[..]
Het is zo dat er bij mijn sollicitatie niet alles is verteld. Ik ging er van uit dat ik voor de slipauto's ging en voor de sportauto's. Niet dat ik mensen moest helpen bij een Segway, een powerturner, sandbuggy's, quad's etc. Daar heb ik niet voor gesolliciteerd. Daarbij wilde ik voor 20 uur per week bij hun werken om er in te komen. Dat is op mn contract al 24 geworden, en ik heb nu in 2 dagen al 19 uur gewerkt in plaats van 16, en dat in mn inwerkperiode en ik dus nog niet alles wist..
Ik ben daar al in aanraking mee gekomen, dat is iets wat ik van mijzelf weet, en wat ik toevallig afgelopen week op National Geographic zag.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, je kunt je natuurlijk al zorgen maken over iets dat uit een odnerzoek is gebleken, zonder dat je daar mee in aanraking bent gekomen.
ja, maar dan zou ik lekker thuis blijven zitten en genieten van mn uitkering.quote:Dat is leven zonder risico's, ook het risico dat het meevalt, dat dingen kunnen veranderen, anders kunnen zijn dan je nu denkt.
Tuurlijk, ik had ook niet verwacht dat ik na 1 dag alles al zelf mocht doen. Maar zoals het er daar aan toe gaat wil ik het niet.quote:In iedere baan zul je moeten inwerken en zal het even duren voor je daar bent, waar je wilt zijn. Dat hoort erbij, lijkt mij. Als jij denkt dat dat niet zo zal zijn, zul je nog vaak opzeggen, vrees ik.
Dat is nog steeds iets wat aan mij is, ik weet hoe het daar was, ik weet hoe ik me er bijvoel, en ik weet hoe ik ben.quote:Prettiger, wellicht.
Verstandiger? Denk het niet.
Er is mij daar ook verteld dat het de bedrijfscultuur is. Die kan ik niet veranderen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ga je daarover toch het gesprek aan en wijst ze erop dat het anders is dan afgesproken/verwacht? En dan kijk je of er op korte termijn iets kan veranderen?
Het is voor mij al een strijd om überhaupt iets te gaan doen, laat mij lekker mn ding doen, maar ga niet mijn gedrag afkeuren op iets wat ik hier op het forum neerzet aub.quote:Opgeven zonder communicatie of strijd...tja...
Als je iets op het forum zet, kun je daar ook reacties op verwachten, ook reacties die je niet aanstaan.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Er is mij daar ook verteld dat het de bedrijfscultuur is. Die kan ik niet veranderen.
[..]
Het is voor mij al een strijd om überhaupt iets te gaan doen, laat mij lekker mn ding doen, maar ga niet mijn gedrag afkeuren op iets wat ik hier op het forum neerzet aub.
tja, ik denk dat dat ook heel erg van het soort werk afhangt. Ik heb mij er op verkeken, en nu dus inderdaad weer zoeken.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:10 schreef Roomsoesje het volgende:
Oei daar is wel heel snel een knoop doorgehakt. Linksom of rechtsom je zit weer in het zoekcircuitSucces, je vindt vast iets dat heel goed bij je past
Alleen, eehhh, zoals de anderen hier natuuwk ook zeggen, geef het even de tijd de volgende keer. Bij ons was ook een redelijk verloop maar ik ga nog steeds met veel plezier naar me werk. Dat hoeft dus niet alles te betekenen. Ik denk dat je minimaal een week of twee moet draaien om ook maar enig idee te hebben hoe een baan is.
Van beide partijen inderdaad. Vandaar dat ik ook wel met een aantal mensen heb gesproken daar om te vragen wat zij er van vindenquote:Overigens zijn sollicitaties in mijn ogen altijd een beetje 'verkooppraat'.
omdat het schijtwerk was?quote:Waarom krijg ik trouwens een advertentie van rioolproblemen.nl te zien?
Tis wel goed bedoeld natuurlijkquote:Op maandag 16 juni 2008 14:12 schreef qu63 het volgende:
Het is voor mij al een strijd om überhaupt iets te gaan doen, laat mij lekker mn ding doen, maar ga niet mijn gedrag afkeuren op iets wat ik hier op het forum neerzet aub.
Ik mis inderdaad misschien wel een leuke baan, maar om alles vol te gaan houden omdat ik anders misschien iets leuks mis werkt ook niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:12 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk is het aan jou, ik zeg toch niets anders?
Ik begrijp het alleen niet en ik vind het gewoonweg echt te snel opgegeven. Als ik zo snel had opgegeven een aantal keren, had ik hele leuke banen gemist.
Maar goed, succes met zoeken dan maar weer.
dat weet ik, en juist die andere reacties zijn soms nodigquote:Op maandag 16 juni 2008 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je iets op het forum zet, kun je daar ook reacties op verwachten, ook reacties die je niet aanstaan.
Ik vroeg je niet je mond te houden. Ik vroeg alleen of het afkeuren op mijn gedrag achterwege gelaten kon worden. Verder waardeer ik je steun/tips/watdanook echt wel (ook die van anderen), alleen zeggen dat wat ik doen 'stom' (kort door de bocht) is, daar kan ik gewoon niks mee. Ik baal er zelf echt wel van dat ik die baan nu alweer op zeg, maar die beslissing heb ik nu eenmaal genomen. Ik heb genoeg 'baggage' wat mij tot deze beslissing heeft gebracht, en daarvan staat lang niet alles online, of heb ik ooit aan anderen verteld.quote:Ik hou mijn mond wel verder, wist niet dat andersdenkenden hun mening vooral voor zich moesten houden...
Daar ga ik ook van uit. Soms is juist dat andere geluid juist nodig, misschien om mijn eigen mening te sterken, of juist om die mening los te laten.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:17 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Tis wel goed bedoeld natuurlijkDat kan niet in lijn zijn met wat je wil horen maar dat maakt het geheel niet anders
Tuurlijk, als het nooit kut is kan je ook nergens van genieten, dat snap ik zeker. Alleen vraagt die baan teveel van mij. Misschien is dat inderdaad vroeg dat ik dat zeg, maar ik ken mezelf ook wat langer.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Roomsoesje het volgende:
Je doet wel een beetje snel in de slachtoffer rol gaan zitten, gozerUiteindelijk is elke baan ergens kut of in ieder geval zwaar en kent kutmomenten. Een deel wen je aan, een deel schuif je weg met de leuke momenten die het met zich meebrengt. In het begin ben je altijd gaar al wordt je matrassen tester. Tis in ieder geval stukken beter voor jezelf dan bankhangen want daar word je echt niet blij van op den duur, trust me. Een peperchip in je aars laten implanteren doet soms ook wonderen, by the way!!
Ik heb ook niet gesolliciteerd om schoon te maken, maar soms moet ik dat toch doenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar er zit wel verschil in. Ik vond het echt lekker als ik een dag hard gewerkt had, alleen dit voelt compleet anders.
[..]
Het is zo dat er bij mijn sollicitatie niet alles is verteld. Ik ging er van uit dat ik voor de slipauto's ging en voor de sportauto's. Niet dat ik mensen moest helpen bij een Segway, een powerturner, sandbuggy's, quad's etc. Daar heb ik niet voor gesolliciteerd. Daarbij wilde ik voor 20 uur per week bij hun werken om er in te komen. Dat is op mn contract al 24 geworden, en ik heb nu in 2 dagen al 19 uur gewerkt in plaats van 16, en dat in mn inwerkperiode en ik dus nog niet alles wist..
En daarom gordel om, ook in de bebouwde kom!quote:Op maandag 16 juni 2008 16:43 schreef -Trinity- het volgende:
Zojuist aanrijding gehad. I'm ok, auto totalled (of net niet). Was kop-staart op een rotonde, ik reed niet, zat op bijrijdersstoel en was heel blij dat ik ondanks de snelheid van 10 km/u mijn gordel omhad
Het was niet zo dat er nog werk lag wat niet eerder gedaan kan worden, maar als je klaar bent met je werk ruim je het op. Daar heb ik geen problemen mee, alleen wel als ik niet eerder kan stoppen om mijn zooi op te ruimen. Als ik tot 6 uur moet werken begin ik eerder met alles aan de kant te zetten zodat ik om 6 uur weg kan. Dat zit er daar dus niet in. Waardoor je dus altijd meer werk dan die 10 uur die je al ingeroosterd staat.quote:Ik heb ook niet gesolliciteerd om schoon te maken, maar soms moet ik dat toch doen. Blijkbaar hadden ze je hard nodig als je al meteen moest overwerken. Maar je had op zich ook kunnen aangeven dat je dat liever niet deed, toch?
Tja, ik heb nooit problemen gehad met werk of school ofzo, dus een echte mentaliteit heb ik niet mee gekregen van huisquote:Ik ben overigens opgegroeid met een 'niet-zeiken, maar gaan'-mentaliteit, dus ik zal nog sneller werk met tegenzin doen en daaraan onderdoor gaan dan andersom...
misschien zou dat juist een reden moeten zijn om het nu nog even te proberen.quote:
ik hoop dat je volgende baan beter bevalt.quote:het is voor mij gewoon iets wat ik geprobeerd heb, en wat niet werkt. Op naar de volgende. Bankhangen e.d. was ik nu niet van plan, ik het eerst al contact gehad met het reďntegratiebureau over mijn idee om er mee te stoppen, en daarna heb ik ze laten weten dat ik gestopt ben en dat ik graag verder zoek naar iets volgends.
Dom en jammer. Het niet-werken wordt je te makkelijk gemaakt denk ik. Het valt me vies tegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 12:38 schreef qu63 het volgende:
Ohja, en ik heb net per mail ontslag genomen
Dus ik ga weer verder zoeken
Maar een beetje overleg over dat wat je dwarszit was daar geen optie, dat weigerden ze?quote:Op maandag 16 juni 2008 17:21 schreef qu63 het volgende:
Het was niet zo dat er nog werk lag wat niet eerder gedaan kan worden, maar als je klaar bent met je werk ruim je het op. Daar heb ik geen problemen mee, alleen wel als ik niet eerder kan stoppen om mijn zooi op te ruimen. Als ik tot 6 uur moet werken begin ik eerder met alles aan de kant te zetten zodat ik om 6 uur weg kan. Dat zit er daar dus niet in. Waardoor je dus altijd meer werk dan die 10 uur die je al ingeroosterd staat.
[..]
Tja, ik heb nooit problemen gehad met werk of school ofzo, dus een echte mentaliteit heb ik niet mee gekregen van huis
Dus, wiens auto mag ík in de prak rijden?quote:Op maandag 16 juni 2008 18:53 schreef -Trinity- het volgende:
Politieagent benadrukt dat ik wel weer snel moet gaan rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |