Sufferd, de OP is de fipo, dus fipo roeperts zijn sowieso abuis.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:53 schreef blup het volgende:
fipo
Tot vlak voorbij Europapark, daar buigt de lijn af van de hoofdlijn naar Zwolle. Maar hoezo?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:03 schreef ghizzer het volgende:
vette OP!
heej.. wat ik me eigenlijk afvraag. Tot hoever loopt de bovenleiding in Groningen richting Europapark/Leer? Ben erg benieuwd!
Typisch dat stukje tussen Deventer en Olst.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:09 schreef Socios het volgende:
Aantal sporen, wel of niet niet geëlectrificeerd.
Klopt ja. Het is wel voorbereid voor dubbelspoor, maar dus nog steeds enkel. Ik weet ook niet waarom. Tussen Oss en Nijmegen zit ook zo'n raar stukje, maar dat heeft te maken met de brug over de Maas bij ravenstein.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:20 schreef bork het volgende:
Typisch dat stukje tussen Deventer en Olst.
In de Tweede Wereldoorlog is daar 1 spoor weggehaald, om wapens van te produceren. De bovenleidingsbalken (of hoe je het ook noemt) staan er voor een groot gedeelte nog wel uit die tijd. Oftewel, het is ooit wel dubbelspoor geweest daar, maar dat was 70 jaar geleden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja. Het is wel voorbereid voor dubbelspoor, maar dus nog steeds enkel. Ik weet ook niet waarom. Tussen Oss en Nijmegen zit ook zo'n raar stukje, maar dat heeft te maken met de brug over de Maas bij ravenstein.
Helaas is dat onzin, omdat dat traject pas na de oorlog, in 1953, geëlektrificeerd is.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:39 schreef ghizzer het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog is daar 1 spoor weggehaald, om wapens van te produceren. De bovenleidingsbalken (of hoe je het ook noemt) staan er voor een groot gedeelte nog wel uit die tijd. Oftewel, het is ooit wel dubbelspoor geweest daar, maar dat was 70 jaar geleden.
Ik heb het vermoeden dat sommige portalen tussen Utrecht, Woerden, Gouda en Rotterdam toch nog vooroorlogs zijn... Bij Vleuten hebben ze geloof ik zelfs stukken draagkabel van voor de oorlog gevonden (dat stuk dat nu gesloopt is).quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
mja okee, ik geloof niet dat er nog ergens 70 jaar oude bovenleidingsportalen staan op zich, maar dat van dat gedemonteerde spoor kan op zich waar zijn
Yep, maar da's dan ook beton. Voor de oorlog was er nog staal (zoals bij Vleuten), in en na de oorlog was beton goedkoper. De boogjes zijn trouwens een monument, dus die zullen wel onderhouden moeten worden. De andere betonnen portalen hebben die status niet volgens mij, dus die zullen over een paar jaar vervangen moeten worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nou ja, de Boogjes zijn ook van 1942 en zo, maar dat wordt toch gerenoveerd eens in de pakweg 30 jaar?
Die tussen Hilversum en Utrecht ook niet? Het staat me bij dat dat de oudste portalen zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ja okee, er staan nog wat betonnen dingen tussen Breda en Helmond geloof ik. Maar het meeste is gewoon staal tegenwoordig toch? En niet van voor de oorlog, dan
Ja, dat zijn dus de Boogjes waar ik op doelde, en dat is dus een monumentquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die tussen Hilversum en Utrecht ook niet? Het staat me bij dat dat de oudste portalen zijn.
Ik wist niet dat ze boogjes heetten maar wel dat ze monument waren.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dus de Boogjes waar ik op doelde, en dat is dus een monument
die liep door mijn mooie woonplaats Losser heenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:25 schreef Erosjuhhh het volgende:
He grappig.. .via die stations wiki ben ik steeds verder en verder gekome, wist nie dat tussen oldenzaal - gronau een stoomtram heeft gelopen!
Jo gezien, je hoort van me binnenkort!quote:
Naarden-Bussum dus. Er staat gewoon een bordje opquote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naarden-Bussum dus. Er staat gewoon een bordje op
Jazeker :--) Ben er al veel te lang niet meer geweest...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:52 schreef Willy84 het volgende:
Was die ene niet de Eempolder?. Leuk gebiedje daar.
Ergens tussen 85 en 87, bedoeld om de halfuursdienst mogelijk te maken (er wordt nu gekruisd tussen Gramsbergen en Hardenberg).quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:08 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds wanneer is dat stuk van Marienberg naar Gramsbergen dubbelsporig? Ik dacht dat op het stuk bij Dalfsen na, dat de gehele Emmer lijn enkelsporig is
Dat is sowieso wel een gaaf boek, beschijft ook de situatie rond de Eerste Wereldoorlog. Aanrader!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:43 schreef von_Preussen het volgende:
Net probeerde ik wat op internet te vinden, maar dat viel tegen. Een boek waar veel in staat (zowel informatie als foto’s) is “Aanslag op het Spoor”, van Jan Willem van Borselen. Dat gaat over Rotterdam in de oorlog, met als rode draad het spoorweggebeuren.
Ja, ook gehoord!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Gister in Leeuwarden verbaasd opgekeken. De aankondiging van werkzaamheden op Leeuwarden - Stavoren werden voor af gegaan door het riedeltje dat gebruikt wordt om internationale treinen aan te kondigen. Kennelijk is Leeuwarden - Stavoren ook buitenland
Wordt ie met een 4x3 scherm dan niet ietwat misvormd? Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteldquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Fokking hell Zug-Chef, die 1500 in Naarden-Bussum is een echt vette foto. Zo fijn zijn die locomotieven met “aanhangwagens”, dat is echt veel vetter dan al die treinstelrommel.
Ben verliefd op die foto, nu siert ie mijn achtergrond.
Zie hier de 1600x1200 versiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb eventueel een aangepaste foto voor je als buroblad achtergrond, en dan is die afgesneden paal ook hersteld
Ja, dat deden ze de hele week al, telkens voordat er een trein vertrekt. Ik stond eerst ook te kijken, van wat krijgen we nu? Wat is het toch fijn om Arie weer eens te horen in Mantgumquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ook gehoord!Ik dacht al "Wat krijgen we nou?´ Een mooie ICE ofzo?
" Ik hoorde het rond een uur of 18 meen ik. Er was ook nog een of andere manifestatie rond die tijd, ook met aankondiging en al. Vele mensen in ´rare pakken´ die later rond half zeven in een trein stapten. Geen idee wat dat verder was.
Fantastisch, alleen ze hadden wel even iets eerder mogen beginnen vanochtend. Vooral de eerste bus naar Leeuwarden...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva leert het kennelijk nu pas. Doordat Prorail het nachtgat op sommige trajecten wat langer wil hebben 1 dag in de week vervallen een aantal treinen. Arriva heeft tot nu toe op de noordelijke nevenlijen geen alternatief vervoer ingezet, maar vanaf dit weekend doen ze het nu eindelijk toch. 'Hulde'
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Zelfde treinserie, nieuwe poging![]()
[ afbeelding ]
Raad maar waar dit is
Nog niet nee, maar zodra de meesten zijn gereviseerdquote:Op zondag 16 maart 2008 13:44 schreef Willy84 het volgende:
Gok geluk! Er is geen enkele reden om ze samen te laten rijden.
Ah ha, daar was ie naartoe, wij hebben deze Mat'46 vanmorgen bij Lunetten gezien omstreeks 10.00 uur toen wij onderweg waren naar Tiel.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:32 schreef ReisT het volgende:
De "Bernlef Expres" vanmiddag, oud en nieuw ontmoet elkaar:
[ afbeelding ]
Onder een mooi gratis achtergrondmuziekje, nog even een filmpke geschoten:
http://www.youtube.com/watch?v=xC1QH4iFu8U
Dat dat zomaar mocht.... op de stootblok staan enzo...maar leuk van de machinst...leuke platen ook!quote:Op zondag 16 maart 2008 18:21 schreef bork het volgende:
[..]
Toen werd het echt leuk, ik wilde Bram op de foto zetten voor de GTW toen het raampje openging, of Bram op de stoel wilde zitten dan mocht zijn papa (ikke dus) een foto van hem maken. Huppetee hem weer naar binnen gezet en ik naar buiten gedirigeerdWTF kidnapping? Nee ik moest op de neus (stootblok) van de trein gaan staan om fotoos te maken
. Nou fotoos faliekant mislukt want je ziet niks en mijn digi heeft geen uitklapbaar lcd-schermpje.
Wel een redelijke foto binnen bij het ophalen van Bram.
Ik heb wel een tangstempelt in mijn Bernlefjequote:Op zondag 16 maart 2008 20:28 schreef Duvel het volgende:
Ik heb 'm tot nu toe twee keer moeten laten zien, en bevind me nog steeds in de trein...
Ik mot geen stempels in mijn boek! Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?quote:Op zondag 16 maart 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel een tangstempelt in mijn BernlefjeMaar die heb ik zelf moeten zetten
Ik had wel wat belangrijkers te lezen. Exchange Server 2003. Dinsdag examenquote:Op zondag 16 maart 2008 20:37 schreef Duvel het volgende:Wie heeft 't eigenlijk daadwerkelijk gelezen?
hmmm, true... de IC naar Amstedam vanuit Eindhoven heeft 10 min vertraging door vingerverfwerkzaamheden bij prorailquote:Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Had anders nergens last van vanochtendquote:Op maandag 17 maart 2008 07:51 schreef Duvel het volgende:
Iedere debiel met vingerverfcertificaat is weer opgetrommeld deze ochtend.
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had anders nergens last van vanochtend
Leuk om te zienquote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.
Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.
Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.
[ afbeelding ]
Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):
http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry
Zeker, alleen denk ik wel dat de straalmotor sterk genoeg is om een wadje uit de rails te trekkenquote:Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Het ging weer lekker ja.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:55 schreef Duvel het volgende:
Jij zat dan ook niet in een vertraagde intercity tussen Rotterdam en Utrecht.
Ja, goed overleg dus tussen treinpersoneel en treindienstleider!quote:Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging weer lekker ja.
8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)
Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.
Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.
En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.
Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA![]()
rot de tering op met je stink cargo's
ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
(iets over straaltreinen enzo)
foute link zegquote:Op maandag 17 maart 2008 16:04 schreef ReisT het volgende:
Voordat er straalmotoren waren, hebben ze het eerst nog met propellors geprobeerd.
Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?quote:
En in de kleuren van de vingerverfclubquote:Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker leuker. Zou er ook nog een verfbakje bij moeten?
zijn snoet is nog schoonquote:Op maandag 17 maart 2008 18:02 schreef Duvel het volgende:Whehe, ik heb hem een beetje aangepast, zo nog leuker?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging weer lekker ja.
8:13 sprong ik nog *snel* in de klaarstaande IC naar Rotterdam van 7:48 (!) op spoor 9. Deuren blijven open, niemand weet iets.
8:18 intercom "de trein naar Rotterdam van spoor 8 vertrekt eerst!" (dat was die van een half uur later)
Dus iedereen al zuchtend en steunend naar de trein op spoor 8.....
en een paar minuten later rijdt de trein van spoor 9 vrolijk weg.
Iedereen in de aardig volle trein van 8:18 luidop vloeken en schelden.
En uiteindelijk was het 8:26 eer die trein ook kon gaan vertrekken.
Excellent staaltje van de Wet van Behoud van Maximale Ellende. En hoe kwam dat allemaal? door een defecte? Nou? GOEDERENTREIN JA![]()
rot de tering op met je stink cargo's
ga op de betuweroute rijden, en flikker op van het reizigersnet, en ZEKER in de spits
Ook in het recente verleden hebben ze aan de anderekant van de grote plas het geprobeerd met zware motoren. Er is een prototype van de Acela Express gebouwd door Bombardier. Als drijfkracht ligt daar een Pratt & Whitney gasturbine in. Dezelfde motor als er bijvoorbeeld in de fokker 50 zit.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
In de jaren 60 hebben de Amerikaanse spoorwegen blijkbaar geëxperimenteerd met “straaljagertreinen”, een soort van voorloper voor hogesnelheidstreinen. De straalmotoren op het dak van de trein waren afkomstig van een bommenwerper (Convair B-36) van de Amerikaanse luchtmacht. Hij behaalde in 1966 een snelheid van 296km/h, een record voor Amerikaanse treinen.
Afgezien van de straalmotoren werden de rest van de trein en het spoor niet aangepast.
Ook in de toenmalige Sovjet Unie werden dergelijke proeven genomen, de straalmotoren van een Yak-40 verkeersvliegtuig werden op een trein gemonteerd en een topsnelheid van 249km/h werd ermee behaald.
Zoals bekend is dit concept nooit verder in de gewone dienst gebruikt.
[ afbeelding ]
Meer info (voor de Duitstaligen onder ons):
http://einestages.spiegel(...)F.html#featuredEntry
Zien jullie het al voor je, een Wadje met straalmotoren op het dak en spoilers voor.
Die hebben we al in de vorm van de Betuweroute en de HSL zuidquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat liefNog even wachten, en we hebben straks: Het Miljardenlijntje
Speesjoal'n loadpletse vur de koei'nquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:06 schreef JeePee83 het volgende:
22 miljoen ook gewoon voor Leeuwarden Werpsterhoek. Wat wordt dat voor OV terminal.
Dat klinkt als Limburgsquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oowe. Miskien het er dan de wisselkuurse d'r iets mit van te doene
Oftewel Alkmaar - Leeuwarden zonder stop? Een dienst die nu (met stops) als bus gereden wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen)
Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is immers een grote markt voor mensen uit Dronrijp die een dagje willen shoppen in het bruisende Anna Paulowna.
Hou toch eens op met luchtkastelen, bouw spoor dat enig nut heeft. Die Zuiderzeelijn, die zou nut hebben, de Hanzelijn is een lapmiddeltje.
't zullen er voorlopig niet veel zijn nee, als je ziet waar het zo ongeveer moet komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
En het is maar afwachten hoeveel passagiers er op dat station in en uit zullen stappen. Ik denk dat het er helemaal niet veel zullen zijn.
Volgens mij krijgen ze daar gesubsidieerde krokketen van de FEBOquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal tenminste toch niet om 22 miljoen ECHTE euro's gaan?![]()
Maar de kortste weg leidt niet langs enige plaats van betekenis, dus zouden alleen langeafstandsreizigers er iets aan hebben, en voor hun is dit een onwijze omweg. Helaas is dit dus geen economisch rendabele oplossing. Ook bedankt!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:49 schreef ghizzer het volgende:
[..]
euh.... ik zeg niet dat de treinen daar moeten stoppen, maar dit is geografisch het meest logisch, omdat dat simpelweg de kortsteweg is tussen de spoorlijnen in Noord-Holland en Friesland. Dus in het vervolg, eerst goed lezen en nadenken en daarna pas blaten! Dankuwel.
Oh wacht, ik was op het verkeerde been gezet door het woordje "persoonlijk". Zo van "persoonlijk ben ik wel voor een directe HSL van mijn voordeur naar de friettent, laten we dat doenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
Eén keer een retourrit Asd - IJm gemaakt, helaas zonder camera.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
quote:Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Hmm, puntquote:Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef knars het volgende:
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
Check dit es:quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Walmende krengen! En niet vooruit te branden. op de lijn naar IJmuiden waren alle overwegen handbediend, dus harder dan 40 kon je er niet...quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
Het is alweer een hele tijd geleden! 199?.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Ik zou zeggen ga lekker s'nachts werken en ook in het weekendquote:Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef von_Preussen het volgende:
Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Haarlem_-_Uitgeestquote:Tegenwoordig is de lijn naar IJmuiden buiten dienst en bestaan er plannen om het lijntje te slopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJmondlijnquote:De IJmondlijn, IJmuiderlijn of Vislijn is een spoorweg tussen Haarlem en IJmuiden. Sinds 1999 is de lijn buiten gebruik, maar er zijn plannen om deze te reactiveren.
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtjequote:Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef Duvel het volgende:
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Neuh, rondvaartboten, dat deden ze ervoor en nu ook nog.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:41 schreef knars het volgende:
Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
Plus een wijziging in de beveiliging en zo. Dus: weekendje.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Ehm, neequote:Op woensdag 19 maart 2008 21:55 schreef knars het volgende:
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er moeten ook eens knopen doorgehakt worden, zonder al teveel gezeik.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.
In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
Die machinist kreeg een hartaanval waardoor ie door rood reed. Mag je dat kwalificeren als "dodelijk treinongeluk"?quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is het straks om 11:50 precies 5 jaar geleden dat het laatste dodelijke treinongeluk in Nederland plaats had, voor degenen die daar even bij stil willen staan.
Nee, staat niet in het bericht, maar wel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongevalquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Dat de machinist een hartaanval kreeg staat niet in het bericht? Is dat stelletje eigenlijk afgevoerd?
Die foto had ik nog heel lang als bureaublad achtergrond. Was wel heavy shit iddquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:46 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig geen doden bij die ontsporingen. Die bij Arnhem was wel bizar: machinist zonder wegbekendheid weet niet welk sein voor hem geldt en rijdt op goed geluk door.
Ja, zoals HC's die zich de blaren op de vingers schrijven aan bekeuringen voor onze Intellectuele Voorhoede, die dan "ineens" van niks weetquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:
Ja, Goede Vrijdag, lekker rustig in de trein voor de mensen die wèl werken voor hun geld.
Brailledreef heet het hier.quote:Op donderdag 20 maart 2008 02:11 schreef bork het volgende:
ReisT, Ik ken die plek niet, sta je dan op het viaduct bij de Einsteindreef?
Je werkt met geestelijk gehandicapten en dit is The Grand Day Out?quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Hebben ze ook treintjesquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen gewoon naar de Efteling. Verplicht, voor m'n werk
Oeps ja , dat viaduct bedoelde ik eigenlijk, ok check.quote:
Niet alleen vanwege dat tunneltje, er wordt gelijk in Bilthoven en Den Dolder wat aan spoortjes en draadjes geknutselt, en de ADOB in Bilthoven wordt vervangen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef bork het volgende:
Iets anders:
Dit weekend weer omgeleide treinen ivm aanleg fietstunneltjes Soest lees ik in de krant,
Je doet alsof je er voor moet betalen of zo?quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Charango het volgende:
Mensen als Dr. Flash moeten niet zeuren om studenten, ten eerste wordt het bedrag van onze studiebeurs ingehouden,
Die allemaal ramvol zitten met kutstudenten jaquote:en ten tweede heeft de toegenomen mobiliteitsvraag tot gevolg dat er meer (dus frequenter) treinen rijden.
Gaafquote:Beste Fles,
Gefeliciteerd, je bent één van onze week winnaars! Je ontvangt een gratis fotoboek van ¤ 9,50 bij Albumprinter!
Je maakt daarnaast nog steeds kans op één van de hoofdprijzen. Aan het eind van de actie hoor je of jij de winnaar bent van het weekend Parijs of één van de andere fantastische prijzen.
Je promotiecode is: 12Polizei (duh)
Hoe gebruik je deze promotiecode?
1. Ga naar www.albumprinter.com en maak met de gratis en gebruiksvriendelijke software een fotoboek met je eigen digitale foto�s.
2. Vul bijgaande code in op het bestelscherm en de korting wordt automatisch verrekend.
3. Het fotoboek wordt professioneel gedrukt, zorgvuldig afgewerkt en per post thuis afgeleverd.
Ik doe niet alsof, ik ervaar dat gewoon....quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je doet alsof je er voor moet betalen of zo?
[..]
Die vrouw zal wel denken; die vent van mij heeft ook geen leven gehad, 40 jaar lang met een hendel spelen...quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
Vandaag zat ik in de Intercity naar Utrecht CS, daar aangekomen werd er omgeroepen dat dit de laatste rit van de machinist was en of we eventjes wilden klappen, wat enkelen ook gedaan hebben.
Het viel me op, zijn vrouw had schijnbaar toestemming gekregen om in de cabine mee te rijden.
Als het zo uitkomt doe ik dat ook wel hoorquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, dan moet je ook gewoon in de 1e Klas gaan zitten, als ik niet in de trein zit heb je een goede kans dat je van studenten af bent.
Nee. Je KRIJGT studiefinanciering. En sinds de invoering van de OV-Studentenkaart KRIJG je dus minder geld, EN een reisvoorziening.quote:En idd betalen we ervoor, want toen de OV ingevoerd werd moesten de studenten 6 tientjes (gulden nog) inleveren op hun studiefinanciering.![]()
Dat is dus 720 gulden per jaar, weet je wat een OV-jaarkaart kost?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
En idd betalen we ervoor, want toen de OV ingevoerd werd moesten de studenten 6 tientjes (gulden nog) inleveren op hun studiefinanciering.
Die bak staat als het goed is nu in Amersfoort in de loods tussen de DE3 en DHquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, staat niet in het bericht, maar wel hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegongeval
Eén van beide bakken is afgevoerd, de andere heeft nog heel lang, inclusief bebloede doekjes, op emplacement Zwolle gestaan. Waar die bak uiteindelijk heen is gegaan weet ik niet. Na het ongeval hebben de resten van de kop van de Buffel nog een tijdje in een container op station Roermond gelegen. Ik heb daar nog "ergens" en dia van.
Een MAANDnetkaart is 328,30 euro. Dat is al 723,48 gulden. Maar goed, zelfs dat is al irrelevant, ze KRIJGEN het.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:13 schreef Duvel het volgende:
Dat is dus 720 gulden per jaar, weet je wat een OV-jaarkaart kost?
Nou niks nieuw raadplaatjequote:Op donderdag 20 maart 2008 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kan dat antwoord toch niet goedkeuren..
[ afbeelding ]
nog een raad plaatje
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou niks nieuw raadplaatje
eerst met iets beters dan Alkmaar komen.
Planvcab1.jpgquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kan dat antwoord toch niet goedkeuren..
[ afbeelding ]
nog een raad plaatje
Dat klopt bijna, maar niet helemaal. Als je niet in Nederland studeert, krijg je ¤ 78,16 per maand, ipv een OV.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee. Je KRIJGT studiefinanciering. En sinds de invoering van de OV-Studentenkaart KRIJG je dus minder geld, EN een reisvoorziening.
Rukt mij hetquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..
Ja, t zal zo zijn. Ik mis alleen even het punt waarop ik medelijden zou moeten krijgen met die arme studenten die BETALEN voor hun OVkaart die dan OOK NOG EENS niet geldig is op Goede Vrijdag. Maar goed, dat heeft ongetwijfeld te maken met mijn eigen beperkte verstandelijke vermogensquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:48 schreef ReisT het volgende:
Dat klopt bijna, maar niet helemaal. Als je niet in Nederland studeert, krijg je ¤ 78,16 per maand, ipv een OV.
En dat staat nog los van het feit dat je OV tegenwoordig krijgt onder voorbehoud.
Wie zijn studie niet binnen 10 jaar afmaakt, mag ¤79,97 per maand terugbetalen. Bijna 1000 euro per jaar dus.
Er moet daar spoorverdubbeling plaatsvinden plus het aanleggen van een tunnel.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:41 schreef Dichterbijer het volgende:
net weer bij Diemen: spoorboom weigerd weer eens dienst.
OV is niet geldig, helaasquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand zaterdag zin om mee te gaan naar Rivage?
Wat is er te beleven in Rivage zaterdag? Behalve de boemels naar Jemelle en Luxemburg?quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand zaterdag zin om mee te gaan naar Rivage?
Weinig bijzonders inderdaad, maar als je kan inloggen: ditquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:38 schreef Duvel het volgende:
Wat is er te beleven in Rivage zaterdag? Behalve de boemels naar Jemelle en Luxemburg?
Nee, daar kan ik niet inloggen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weinig bijzonders inderdaad, maar als je kan inloggen: dit
Den Helder?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
ok vooruit.. laat ik t zo zeggen.. dr HOORT GEEN ALKMAAR op te staan..
Nee, het wordt niet 'ingehouden' van je studiebeurs, want je krijgt een beurs en een OV-kaart. Je hebt niet meegemaakt dat je het bedrag van de kaart ook kreeg en nu niet meer omdat het 'ingehouden' wordt, dus je kunt dat niet zo stellen. Dat je wellicht de 'waarde' er niet uithaalt is een ander verhaal.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef Charango het volgende:
Mensen als Dr. Flash moeten niet zeuren om studenten, ten eerste wordt het bedrag van onze studiebeurs ingehouden, en ten tweede heeft de toegenomen mobiliteitsvraag tot gevolg dat er meer (dus frequenter) treinen rijden.
wanou.quote:
Ja, en toen stond er geen Alkmaar?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Wordt een leuke klus voor ProRail zometeen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:35 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er moet daar spoorverdubbeling plaatsvinden plus het aanleggen van een tunnel.
Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Zuip maar door Fles, want je zit er weer eens helemaal naast. Was er zelf namelijk bij toen die foto gemaakt werd.
Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die clubquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Ik heb verder geen idee. Ik ben ook maar aan het werk (;)) en hoorde het op de radio. Ze meldden dat voormalige DJ Erik de Zwart baalde omdat vandalen het treinstel waar hij en een paar anderen donateur van was hadden toegetakeld. De schade was, volgens mij, 15 miljoen. Ik weet het verder niet zeker, zat eerst maar half te luisteren tenslotte, maar ik weet wel vrij zeker dat ze het over vandalen en schadeposten hadden. Volgens mij zat ie niet Haarlem uit te schelden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Erik de Zwart is zelfs voorzitter van die clubMaar bij mijn weten wordt hij momenteel alleen "toegetakeld" door de revisiewerkplaats in Haarlem?
Zoals gezegd kan ik dat laatste verkeerd verstaan hebben.. Maar dan nog, niet best idd.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker als de schade 15 miljoen bedraagtDat zou ongeveer betekenen dat die trein eerst in een miljard stukjes gezaagd is, die vervolgens allemaal in de fik gestoken zijn. Of zo.
Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dag, er valt geen reet te raden behalve Alkmaar en dan ga je lopen mekkeren dat dat fout is en iemand geen bier mag drinken. Beetje gelul.
http://www.verkeerenwater(...)l/projecten/ov-saal/quote:Meer treinen tussen Amsterdam en Almere
Uitgegeven: 20 maart 2008 14:50
Laatst gewijzigd: 20 maart 2008 17:56
DEN HAAG - Het kabinet gaat fors investeren in het verbeteren van de spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere, zei minister Camiel Eurlings donderdag na afloop van de vergadering van de ministerraad.
Binnen een aantal jaren moeten daar twaalf treinen per uur gaan rijden. "Dat is een gigantische winst voor de reizigers," aldus Eurlings.
Almere heeft uitbreiding van de gemeente afhankelijk gemaakt van goede verbindingen met het openbaar vervoer.
Gemeente
De gemeente Almere en de Flevolandse afdeling van reizigersorganisatie Rover juichen het plan van minister Eurlings toe. Dat zeiden beide partijen donderdagmiddag.
De gemeente Almere zegt erg tevreden te zijn met de maatregelen voor de korte termijn. "Na het besluit dat onlangs is genomen over uitbreiding van de A6/A9, is dit een nieuwe stap naar een beter bereikbaar Almere", aldus de woordvoerder.
quote:Het kabinet heeft op 20 maart 2008 besloten om:
Op korte termijn maatregelen te treffen om het aanbod van treindiensten in de corridor uit te kunnen breiden en de kwaliteit van de treindienst in termen van reistijd en betrouwbaarheid te verbeteren. Hiertoe wordt een bedrag van ¤ 531 miljoen geïnvesteerd in het spoor tussen Schiphol en Lelystad. Het gaat met name om uitbreidingen van het bestaande spoor ten oosten en ten westen van station Amsterdam Zuid en een gedeeltelijke uitbreiding van de Flevolijn naar vier sporen in Almere (tussen de stations Almere Muziekwijk en Almere Centrum en tussen de stations Almere Buiten en Almere Oostvaarders). Naast dit investeringsbedrag wordt voor de periode 2014 – 2020 een budget van ¤ 75 miljoen gereserveerd ten behoeve van het beheer en de instandhouding van deze maatregelen na realisatie.
In een volgende fase van het Project OV SAAL nadere uitwerking te geven aan spoormaatregelen die op middellange termijn (2020) en de openbaar vervoeroplossingen (spoor en andere OV modaliteiten) die op lange termijn (2030) in de corridor nodig zijn. Voor aanvullende uitbreidingen van het spoor tot 2020 wordt een budget van maximaal ¤ 744 miljoen gereserveerd. In de volgende fase van het project OV SAAL wordt nader onderzocht om welke maatregelen het dan gaat. Het onderzoek naar de oplossingen voor de lange termijn (2030) heeft, net als in de eerste onderzoeksfase, een verkennend karakter. In 2009 volgt een besluit over de maatregelen voor de middellange en lange termijn, waaronder een principebesluit over een IJmeerverbinding.
De vervolgfase van het Project OV SAAL gezamenlijk aan te sturen met de regionale overheden. Deze aansturing vult de minister van Verkeer en Waterstaat samen met wethouder Herrema van de gemeente Amsterdam in, zijn duo-partner in het kader van het programma Randstad Urgent.
Ja, een heel goed idee.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap dat dus niet, je ziet regelmatig dat (vooral glimmende treinen) onder handen worden genomen door van die graffitimongolen (zouden het de kinderen van de Prorail vingerverfmongolen zijn?).
Wat is daar nu leuk aan, om midden in de nacht naar afgelegen terreinen te gaan, en dan ergens iets op spuiten, wat jezelf niet kan bewonderen en er binnen de kortste keren weer is afgehaald. En gezien de hoeveelheid treinen die er onder handen worden genomen, schijnt er ook een heel leger van die gasten te zijn.
Maar goed, weet iemand dus wat daar zo leuk aan zou moeten zijn?
Gewoon eens een flinke afranseling met een wapenstok geven, dat zal ze leren.
Dat kun je toch niet raden aan de hand van die pokkefoto van dat display?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja als het stel nog onderweg is naar Heerlen dan is dat toch wat vreemd of niet?
nouja, de 4022 en 4023 zijn er nog niet volgens mijquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:55 schreef von_Preussen het volgende:
En ik dacht dat ik gister heel wat had gezien toen de 4021 langs kwam.
Die zijn later de revisie ingegaan dan de 4024 en 4025. De 4029 is op dit moment de oudste niet-gereviseerde die nu rondrijdtquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, de 4022 en 4023 zijn er nog niet volgens mij
Zal allemaal ook pure noodzaak zijn omdat in 2010 waarschijnlijk de hanzelijn ook al af is, en een overstap in lelystad zou de lijn niet echt populair makenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:03 schreef knars het volgende:
had dit bericht hier nog niet gezien:
http://www.nu.nl/news/149(...)erdam_en_Almere.html
[..]
http://www.verkeerenwater(...)l/projecten/ov-saal/
[..]
Via Somda Floriss:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:06 schreef Brembo het volgende:
Vraag me alleen af hoe de NS de dienstregeling wil gaan invullen met hanzelijn?
quote:Voor 2013, wanneer de Hanzelijn in gebruik is genomen ziet het plaatje er als volgt uit:
- IC Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum - Zwolle
- IC Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad Centrum - Zwolle (- Groningen)
- Sprinter Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders
- Sprinter Hoofddorp - Schiphol - Weesp - Lelystad Centrum
- Spits IC Amsterdam Zuid - Almere - Lelystad Centrum (rijdt alleen de spitsrichting)
In totaal kom ik dan uit op 10 treinen (in de spits) tussen Almere en Schiphol/Amsterdam Centraal.
Bovenstaande komt uit de Netwerkanalyse Spoor versie 2, januari 2007 en staat op de website van het ministerie van Verkeer en Waterstaat
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeestquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Laat me raden. Er worden nog steeds getrokken ICR-stammen ingezet?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wel handig in de 3700, je hebt amper ruimte om te staan om dan nog is een bak koffie er bij te hebben is het helemaal feeest.
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
IK kreeg vandaag een Deja vu van de term "Intercity plus" ( wat waren daar de extra's van ? ) en Koffieautomaten in de trein ( omgeving nijmegen) met enorme DE logo's op de mat64's
Zo zie je maar dat wat wel in Duitsland werkt, weer niet in Nederland werkt. Dit keer op zich wel logisch, in Duitsland heb je veel langere afstanden :--)quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In de InterCity+ (tussen 1995 en 1998) had je de volgende faciliteiten:Luxueuze stoelen Laptopaansluitingen (alleen in de 1e klas) Schaakborden Indirecte en individuele verlichting Reizigersinformatie Kinderruimte met video
Op de twee bovenste aanbiedingen na, ten opzichte van normale IC-rijtuigen, kwam de rest niet meer terug.
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:46 schreef De_Hertog het volgende:
Zojuist op de radio de mededeling dat vandalen het treinstel waar oa Erik de Zwart donateur van is hebben toegetakeld. Kon verder nog geen bron vinden, maar zo te zien gaat het om de 766 van Stichting Mat '54.
Gelijk heeftie. Bastard motherfuckers. Sterven moeten ze.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
Vooral zoveel aandacht aan gevenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nieuwsitem met Erik de Zwart over het bekladden van de 766.
Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vooral zoveel aandacht aan geven
Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat een oordeel van Erik de Zwart bij de "jongeren" toch wel waarde heeft hoor
quote:NS neemt hsl na zomer in gebruik
AMSTERDAM - De hogesnelheidslijn (hsl) tussen Amsterdam en Rotterdam wordt na de zomer in gebruik genomen. De problemen met het veiligheidssysteem zijn zo goed als opgelost, zodat de eerste flitstreinen in het najaar over de peperdure lijn rijden. Die verwachting hebben de Nederlandse Spoorwegen gisteren uitgesproken op het wereldcongres over hogesnelheidstreinen in Amsterdam. Door de vele tegenvallers was het begin dit jaar taboe om nog langer richtdata te noemen voor de oplevering van de hsl, die 7,2 miljard euro heeft gekost. De spoorlijn van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel had eind vorig jaar al in gebruik moeten zijn. Maar door aanhoudende problemen met het nieuwe, geavanceerde veiligheidssysteem ERTMS, dat treinbotsingen moet voorkomen, is dat niet gelukt. Minister Eurlings (Verkeer) twijfelde er onlangs nog aan of de hsl dit jaar klaar zou zijn.
Toch voorspelde NS-topman Aad Veenman gisteren dat dat gaat lukken. Over enkele weken beginnen de eerste testritten met passagiers. Dat zijn nog geen betalende reizigers, maar 'figuranten'. Die laatste experimentele fase neemt ongeveer een halfjaar in beslag. Daarna wordt geleidelijk een dienstregeling opgestart. Veenman: ,,Vanaf 2009 zal je die zien groeien.,,
Leaselocomotieven
Het duurt overigens nog maanden voordat de echte 'flitstreinen' met ruim tweehonderd kilometer per uur over de hsl razen. Door de vele tegenvallers zijn de hsl-treinen te laat besteld. Daarom rijden er de eerste maanden leaselocomotieven die maximaal 160 kilometer per uur halen. Toch neemt de rit tussen Rotterdam en Amsterdam dan al af van ruim een uur naar 36 minuten.
Het zuidelijke deel van het tracé tussen Rotterdam en de Belgische grens wordt naar verwachting begin december in gebruik genomen. Tegen die tijd levert fabrikant Ansaldobreda ook de eerste snelle hsl-treinen. NS Hispeed, het samenwerkingsverband van NS en KLM dat de treinen gaat rijden, heeft samen met de Belgische spoorwegen negentien van die treinen besteld.
Reizigers die op topsnelheid naar Antwerpen en Brussel willen reizen moeten nog langer wachten. De software van het ERTMS-systeem in de treinen hapert nog bij de grens naar België. Volgens de NS duurt het tot ver in 2009 voordat de volledige dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel wordt gereden.
Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:05 schreef knars het volgende:
[..]
Vraag het maar eens op een willekeurige middelbare school, je antwoord zal waarschijnlijk iets zijn als: "Erik de wíe?"
Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
Schade was 15 euro.
is eigenbelang hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts![]()
die harrie is eigenlijk best een koole gast gewoonquote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Die harrie schijnt een gehele zogenaamde "Garten-anlage" te hebben.. Wel vet natuurlijk
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:07 schreef ReisT het volgende:
Ik ontdek nu trouwens dat de IR-trein Antwerpen-Roosendaal, die dus een redelijk alternatief zou zijn voor de Benelux (ook in België gaan er stemmen op voor die trein, minister schijnt er onderzoek naar te doen), dat die trein juist in 1999 is afgeschaft, omdat die 3 minuten na de Benelux vertrok en 't dus niet veel meerwaarde meer had voor de reizigers.
[..]
Eerst was het 15 miljoen euro, nu ineens maar 15, wat is het nou??
En tegelijkertijd zullen rechtstreekse treinen tussen Zeeland en Amsterdam omgeleid worden via Haarlem om reizigers te dwingen om vanaf Schiphol de HSL te gebruiken, richting Schiphol moeten Zeeuwen overstappen te Rotterdam Centraal of Leiden Centraal.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, als de NS geen materieel meer voor de Benelux meer heeft, dan moeten ze verdwijnen. Dan krijg je Benelux nieuwe stijl
En Erik was ook de voice-over bij 'Thomas de Stoomlocomotief en zijn vriendjes'.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:34 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Aantal jaren terug presenteerde hij nog de top 40 op radio 538. Was wel een bekende DJ. Laatste 5 jaar ofzo houdt hij zich meer met andere zaken bezig. TV reclames en dingen inspreken enzo.
In de Telegraaf stond hij trouwens ook. Schade was 15 euro. Wel mooi dat er een BN'er is die opkomt voor ons treinenfapperts. Hij haalt wel RTL boulevard
+1 scherp!quote:Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.quote:'Hogesnelheidstrein gaat leefpatronen wijzigen'
Uitgegeven: 24 maart 2008 11:27
Laatst gewijzigd: 24 maart 2008 11:27
UTRECHT - Forenzen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam klinkt nu nog als een recept voor urenlange tijdverspilling in files of in het openbaar vervoer. Na de komst van de hogesnelheidstrein naar Nederland, voorzien voor oktober 2008, halveert de reistijd.
ANP
"Dat betekent dat je met gemak in Rotterdam kunt wonen en in Amsterdam kunt werken, wat op dit moment vanwege de reistijd in de spits toch een kleine nachtmerrie is", zegt Bert Meerstadt, commercieel directeur van de Nederlandse Spoorwegen, in een interview dat dinsdag verschijnt in NVMagazine van makelaarsvereniging NVM.
Optie
Wonen aan de Maas en werken in een kantoor op de Zuidas in Amsterdam is een prima optie als de hsl de twee grootste steden van Nederland in 37 minuten met elkaar verbindt. De nationale luchthaven Schiphol ligt straks op slechts 19 minuten treinen vanaf Rotterdam CS.
De Nederlandse Spoorwegen, na de Staat de grootste grondbezitter van Nederland, geeft de komende jaren 137,5 miljoen euro uit om de stations waar hogesnelheidstreinen stoppen op te knappen. Het Rijk investeert 1,2 miljard euro in de centrale stations van Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Arnhem en Breda en het nieuwe station Amsterdam Zuidas.
Nederzettingen
Meerstadt vergelijkt de komst van de hogesnelheidslijn en de daaraan gekoppelde investeringen in stations en stationsgebieden met de aanleg van Romeinse wegen: "Dat leidde tot de ontwikkeling van nederzettingen, die dankzij de goede bereikbaarheid uitgroeiden tot grote steden, met name daar waar die wegen het water kruisten", aldus Meerstadt.
"Nu is het zo dat er nieuwe wegen -de hogesnelheidslijn- worden geopend die mensen in staat stellen om heel snel van de ene naar de andere economische kern te gaan."
Veroorloven
"Mensen zullen hun leefpatroon daarop aanpassen. Als ze het zich kunnen veroorloven om op enige afstand van hun werkplek te blijven wonen en niet te hoeven verhuizen als ze bijvoorbeeld een nieuwe baan krijgen, kunnen dit soort snelle verbindingen daaraan bijdragen. Als de extra reistijd wordt bekort, zal dat aanleiding geven tot andere vestigingspatronen."
Meerstadt verwacht dat HSL-Zuid eind dit jaar of begin volgend jaar volledig in gebruik kan worden genomen, dus inclusief internationaal vervoer over de grens met België. De grenspassage is technisch ingewikkeld, vooral wat betreft de veiligheidssystemen.
Streefdata
Dat veroorzaakte tot nu toe veel vertraging. Minister Camiel Eurlings van Verkeer durft sinds enige tijd nog slechts te spreken van 'streefdata' als het gaat om het openstellen van HSL-Zuid voor treinverkeer.
"Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
"Dit hangt weer nauw samen met de beveiliging. Daarmee wordt -terecht- geen enkel risico genomen. Na de oplevering die, zoals het er nu naar uit ziet, eind van de zomer zal zijn, volgt een periode van een half jaar testen met hsl-materieel. Dan kan de snelle trein gaan rijden. Het komt nu dus echt heel dichtbij."
Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...quote:Op maandag 24 maart 2008 09:44 schreef Wadloper het volgende:
En toch lijkt mij dit een 1 april grap. Vooral die reactie van dumpy_dump over volgende week dinsdag...
En laat het volgende week dinsdag nou net 1 april 'toevallig' zijn...
Oh ja? Heeft men de treinen al klaar staan dan? Dat wordt op z'n minst wel 2010....quote:"Wanneer de hsl kan gaan rijden, hangt af van het tijdstip waarop het Rijk de infrastructuur aan ons oplevert", legt Meerstadt uit.
Het wordt wel overdreven zonnig neergezet in dat artikel.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:38 schreef knars het volgende:
http://www.nu.nl/news/149(...)nen_wijzigen%27.html
[..]
Als de Romeinen een HSL hadden gehad, was hun rijk nooit ten onder gegaan.
Sommige mensen gaan erg ver met hun grappen. Maar we zullen het wel afwachten Zug!quote:Op maandag 24 maart 2008 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah, op de ACTS wikipedia site (die voor het laatst op 31 dec 2007 is aangepast) staat dit nieuwtje ook. Lijkt me niet dat men eind 2007 al bezig was met een 1-april grap voor 2008...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |