abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:30:25 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57470231
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
persoonlijk lijkt mij een spoorlijn Anna Pauwlona - Dronrijp (vanaf Dronrijp richting Leeuwarden/Groningen capaciteit uitbreiden/dubbelspoor aanleggen) een stuk lucratiever dan een lijntje Heerenveen Groningen.
Oh wacht, ik was op het verkeerde been gezet door het woordje "persoonlijk". Zo van "persoonlijk ben ik wel voor een directe HSL van mijn voordeur naar de friettent, laten we dat doen "

Maar ik begrijp dat dit serieus bedoeld was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57475557
Persoonlijk lijkt mij de FEBO beter dan Smullers
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:08:18 #123
136283 knars
Teethgrinder
pi_57475802
U kent allen de clip van Underworld - Star Guitar? Welnu, gisteren bij het concert van the Cure werd het nummer Jumping Someone Else's Train begeleid met versneld afgespeelde videobeelden van een cabinerit ergens in Engeland
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:24:47 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57476143
Star Guitar is van de Chemical Brothers op zich, maar okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:37:43 #125
136283 knars
Teethgrinder
pi_57476418
Ja, die bedoel ik ook
crap, ik heb die cd zelfs hier ergens liggen, haal ik ze nog door de war

Nummer daarvoor had ik nog gefilmd, deze helaas niet. Achteraf gezien dus wel jammer.
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:48:21 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57476600
staat verschillende keren op youtube anders hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:08:20 #127
136283 knars
Teethgrinder
pi_57477015
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:27:39 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57477401
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:37:06 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477589
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Eén keer een retourrit Asd - IJm gemaakt, helaas zonder camera. Dom, dom, dom!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 15:40:34 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57477663
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 19 maart 2008 @ 16:02:06 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57478084
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost


Ik vrees dat de stopper Apeldoorn-Almelo nu ook niet doorgetrokken wordt naar Enschede voor mei.... het was de bedoeling om dat vanaf december te doen, maar 6 treinen per uur per richting, en nog wat goederen, over een stuk enkelspoor gaat niet lukken denk ik..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:10:30 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478278
Het komt door tegenvallers in de uitvoering boe-hoe

tegenvallers die vermijdbaar waren geweest als er geen geblunder in de voorbereiding had plaatsgevonden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 16:27:11 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57478666
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:08 schreef knars het volgende:
Jawel, maar dat is toch "anders". Plaats jij liever een foto van een bordje wat je zelf hebt geschoten of eentje die door iemand anders is gemaakt?
Hmm, punt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57479194
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Check dit es:
http://www.martijnhaman.nl/loversrail.htm
  woensdag 19 maart 2008 @ 17:59:52 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480613
Ik was destijds fel anti Lovers en pro NS, omdat ik vond dat concurrentie voor reizigerstreinen op het spoor onzin is. Ik vind dat nog steeds onzin, maar ik vind dat, aangezien de politiek de situatie geschapen heeft, Lovers een eerlijker kans had moeten krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57480729
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:10:56 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57480834
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 18:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker als je op zo'n manier met geile diesellokjes heen en weer rijdt
Walmende krengen! En niet vooruit te branden. op de lijn naar IJmuiden waren alle overwegen handbediend, dus harder dan 40 kon je er niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 18:36:15 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57481465
Had net zomaar zin om wat foto's te maken.


Plan V 478 (met soortgenoten)


SGMm 2940


ICM 4235
pi_57483631
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog fotos van materieel in Dienst van Lovers? Verhalen en anekdotes mogen ook
Het is alweer een hele tijd geleden! 199?.
Ik kan me nog een CTA in OdR herinneren waar iets staat als Amsterdam beach express ofzo.
Nou als IJmuiten iets niet is, dan is het wel de Beach van Amsterdam wat een lucht hang er daar altijd van de hoogovens. Die oude havengebieden hebben wel iets. Leuk om een keer doorheen te rijden maar that's it voor mij.
Verder heb je nog dat oude roestige spoor waar ik vorig jaar overheen ben gelopen. Geeft wel een apart gevoel om een oud perron zo te zien.
En dan het eindpunt met een soort van 'nood'perron.
Resumerend kan ik zeggen dat ik het wel jammer vind dat daar geen trein meer rijdt. Maar echt een economisch sterken lijn zie ik er duidelijk niet in

Meen me nog iets te herinneren dat Lovers ook een pad naar Utrecht over Hilversum had aangevraagd (gekregen ) en een keukenhof express ofzo
pi_57483695
quote:
Vertraging verdiept spoor Almelo
De aanleg van het verdiept spoor in Almelo heeft flinke vertraging opgelopen. Het miljoenenproject zou in december worden afgerond, maar dat wordt nu niet eerder dan mei volgend jaar. Volgens spoorbeheerder ProRail komt de vertraging door een aantal tegenvallers in de uitvoering. ProRail betreurt de langere periode van bouwoverlast voor de omwonenden. bron: RTV Oost
Ik zou zeggen ga lekker s'nachts werken en ook in het weekend
Ze moeten bij een termijn overschrijding gewoon een malus opleggen. Doorwerken met die polen
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:15:12 #141
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57483963
En dan krijg je weer de omwonenden die gaan protesteren, en waaruit vervolgens blijkt dat volgens de vergunning maar zo en zoveel uur per dag / week gewerkt mag worden en in het weekend niet.

Dat is het hele probleem in dit land, elk bouwproject wat groter is dan een schuurtje in de tuin krijgt met een rits aan klagende burgers, trage bureaucratie, overdaad aan vergunning, bepalingen en regels te maken. Hoe groter het project dan is, des te meer gezeik krijg je ermee.

Niet alleen bij spoorprojecten is dat zo, maar denk bijv. ook aan de A73 die tijdenlang niet open kon / problemen had, spitsstroken waar bij voldoende verkeersaanbod niet overheen gereden mag worden vanwege compromissen die met milieuhippies zijn gesloten waardoor de vergunning dat niet mogelijk maakt.

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
pi_57484275
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:15 schreef von_Preussen het volgende:

Echt waar, Nederland is daar echt de beste van Europa in, en daarom kots ik ook zo hard op de mentaliteit in dit land.
Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
pi_57484562
Feit is dat Nederland een drukbevolkt land is, wat met zich meebrengt dat het een en ander ruimtelijk nog wel eens een keer botst. Daarom komt de benaming NIMBY hier zo naar boven, omdat alles zich praktisch in jouw achtertuin bevindt. Nu kan je NIMBY's als energiecentrales nog wel naar dunbevolkte plekken tussen Siberië en Oost-Groningen sturen, maar met een spoorweg kan dat nog niet.

Waar ik me wel aan stoor is dat vanwege de centenkwestie (het blijven Hollanders), er vaak wordt gekozen voor een het-komt-in-de-buurt-maar-is-het-niet-helemaal-echt oplossing. Gewoon projecten ruim begroten en het dan goed doen, dan krijg je a) minder landschapsvervuiling en b) minder waardeloze projecten als de Betuweroute
Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:55:55 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57484977
Als er nou één project is waar juist veel geld naar ruimtelijke inpassing is gegaan, is het toch wel de Betuweroute. Alleen schijnt iedereen op die lijn te moeten kotsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57485041
Wikipedia is ook lekker duidelijk
quote:
Tegenwoordig is de lijn naar IJmuiden buiten dienst en bestaan er plannen om het lijntje te slopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Haarlem_-_Uitgeest

vs.
quote:
De IJmondlijn, IJmuiderlijn of Vislijn is een spoorweg tussen Haarlem en IJmuiden. Sinds 1999 is de lijn buiten gebruik, maar er zijn plannen om deze te reactiveren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJmondlijn

Socialist in Mercedes
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:11:25 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57485436
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:41:25 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486489
Lovers had inderdaad wel een vergunning voor hilversum - utrecht, maar heeft daar nooit gebruik van gemaakt. Ik kan me wel herinneren zo'n trein van ze te hebben gezien op Amsterdam cs, maar er zat gewoon geen hond in.

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:43:17 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57486545
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:11 schreef Duvel het volgende:
Het wissel is eruit bij Santpoort, dus je kunt niet meer naar IJmuiden komen vanaf het gewone spoor.
Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 21:55:00 #149
136283 knars
Teethgrinder
pi_57486921
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
pi_57487011
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:41 schreef knars het volgende:

Ze hebben zich daarna vooral toegespitst op waterfietsen verhuur, geloof ik
Neuh, rondvaartboten, dat deden ze ervoor en nu ook nog.
Om een beetje in de sfeer te blijven. Het recht om waterfietsen te verhuren aan de gracht is ook aanbesteed
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:01:23 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487136
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lul-argument zeg. Als je WILT leg je voor een paar knaken dat wissel zo weer terug, in een nachtje
Plus een wijziging in de beveiliging en zo. Dus: weekendje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:05:09 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487284
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:55 schreef knars het volgende:
in een nachtje? Als oudejaarsstunt bedoel je?
Ehm, nee Maar dat had je ook wel door

Als de politieke WIL er is kan je voor betrekkelijk weinig geld en in weinig tijd een stuk spoor loshalen en vervangen door een wisseltje hoor, lijkt me. leg je hem gewoon rechtsafbuigend op slot, heb je alle tijd om de beveiliging nogeens bij elkaar te gaan Grontmijen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:20 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487324
Dat wil je niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:06:52 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57487342
Je snapt best wat ik bedoel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:18:07 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57487741
Nou en of.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:54:30 #156
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57489177
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Je kotst op je eigen rechtsysteem. Als jouw buurman ineens een schuurtje gaat bouwen in de achtertuin, als er bij jou om de hoek ineens een vuilinsbelt komt, een weg wordt aangelegd.
Dan ben je blij met de rechtzekerheid in dit land, met inspraakavonden, mogelijkheden van bezwaar en beroep. enzovoort.

In dit geval weet ik niet hoeveel mensen er rond die route wonen en hoeveel mensen er van nachtwerkzaamheden overlast zouden ondervinden. Als je dat zou weten zou je beter de belangen af kunnen wegen.
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar er moeten ook eens knopen doorgehakt worden, zonder al teveel gezeik.

Toen mijn ouders het huis hadden verbouwd, gingen ze ook een carport bouwen. We hebben maandenlang in de clinch gelegen met de gemeente, omdat de carport aan het huis vast zou komen. Dat mocht om “esthetische” redenen maar op een lengte van 1 meter, en toen we de rest van de carport op 1 centimeter afstand hadden geplaatst was het wel goed. Maar van op 2 meter afstand kon je het verschil al niet meer zien.

En de grote projecten worden ook op allerlei van zulke pietluttige dingen vertraagd, omdat diezelfde rechtsstaat enkelen de mogelijkheid biedt om de zaken jaren te vertragen, ten koste van een meerderheid.

Nee, ik blijf kotsen op onze rechtsstaat, hij is in zijn bescherming van "slachtoffers" veel te ver doorgeslagen. Als ik dan vervolgens van een insider hoor hoe er geblunderd is door de politie, het OM en de rechtbank bij de Deventer moordzaak en nu iedereen veilig het handje boven het hoofd wordt gehouden, terwijl een onschuldige vastzit, dan is dat voor mij alleen een bevestiging over hoe verrot diezelfde rechtsstaat is.

Maar goed, genoeg daarover, nu gaan we het weer leuk over treintjes hebben.

Vergeet niet dat als er daadwerkelijk weer treinen op die lijntjes gaan rijden je ook eerst allerlei bezwaren van hippies en buurtbewoners moet afwachten, wat ook weer tijd en geld kost.

Daarnaast moet de beveiliging van de lijn weer opgebouwd worden (die ? blokken zouden niet genoeg zijn voor een frequente dienst), stations opgezet worden e.d.

Ik dacht altijd dat die lijn gesloten was omdat die te ver buiten van de "bewoonde" wereld af lag, en daardoor veel mensen voor andere vervoersmiddelen kozen. Is daar inmiddels verandering in gekomen?

Sfeerplaten van vroeger en nu:



Station IJmuiden met druk treinverkeer rond 1910.



Station IJmuiden in 1970, nog met de vetcoole oude bovenleiding, echter is het grootste deel van het emplacement al verdwenen.



Station IJmuiden in 1980, met de trein naar Haarlem langs het perron.



De laatste halte voor het eindpunt was IJmuiden Julianakade. Hier werd de lijn enkelsporig tot het station IJmuiden.



Bij Station IJmuiden Julianakade.



Het station Velsen-Zeeweg gezien in de richting Santpoort op 30 juli 1983 met treinstel 873. Het stationsgebouwtje is nog het enige van dat type van architect W. Kloos in Nederland. Bovendien is dit het enige overgebleven stationsgebouwtje aan de IJmuider lijn.



Het station in 1983, ook met Plan V naar Haarlem.



Station IJmuiden Centraal in 2006

Toch jammer om te zien hoe zo'n druk station in de loop van de jaren "vergaat", IJmuiden is toch een van de weinige stations die op die manier (toch tot in de jaren 60 alle "modernisaties"; als electrificatie en lichtseinenstelsel meegemaakt) eerst nog helemaal mee naar de top is gegaan, om vervolgens weer zo diep te vallen.

http://home.hetnet.nl/~tagv0000/p-ns-ijmuidenlijn1.htm

Rechts onder een leuk verhaal over de IJmondlijn!

[ Bericht 8% gewijzigd door von_Preussen op 19-03-2008 23:08:59 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 maart 2008 @ 23:11:01 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57489696
Dit stukje kun je wel uitbreiden tot een volwaardig verhaaltje over IJmuiden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57489914
Meen eens, coole foto's ook!
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:48:29 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57490707
Oké mensen, jullie hebben gelijk, mij lijkt het ook wel een interessant onderwerp om over te schrijven.

Alleen zal er wel wat meer uitzoekwerk in gaan zitten, en wil ik ook rijkelijk fotomateriaal (vroeger & nu vergelijkingen) gaan uitzoeken. Aangezien ik deze en volgende week tentamens heb, zal het achteraan moeten sluiten.

Echter, na de tentamens zal ik lekker een stukje gaan schrijven!

(en als ik daarmee klaar ben dan eens kijken of er mensen zijn die de verhaallijn ook oppakken, en over dergelijke verloren spoorlijnen gaan schrijven, bijv. de Veenendaallijn. Iemand?)
  donderdag 20 maart 2008 @ 02:11:20 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57492642
ReisT, Ik ken die plek niet, sta je dan op het viaduct bij de Einsteindreef?

In het kader van stukjes schrijven: ik wil best een stukje over het halve Zolenlijntje doen, moet nog materiaal verzamelen en alles wegplukken her en der is wel erg gemakkelijk maar heb (had) al een plan om zelf materiaal te vinden.

ter info -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Langstraatspoorlijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')